Promocija

Citroen DS3

DS Revival

D i S su slova koja su u mnogome izmenila automobilski svet, a sam automobil dovela na nivo umetničke skulpture


Kraj šezdesetih godina, crno beli „Ei“ televizor u našoj dnevnoj sobi, sa kojeg je Neal Armstrong uzviknuo: «ovo je mali korak za čoveka, ali velik za čovečanstvo..“ kada je skočio sa poslednje stepenice lunarnog modula Eagle i počeo da diže prašinu po Mesecu. No, i pre toga, jedan automobil imao je reklamnu kampanju koja ni pre, ni posle, nije ponovljena. Automobil koji može da ide na tri točka, da bi zamenili probušenu gumu nije vam potrebna dizalica, farovi se zakreću kako i upravljač. Fantastično, isto koliko i sletanje na Mesec, samo što te mogućnosti DS-u niko nije osporavao, a odlazak na Zemljin satelit, i dan danas se osporava.


Kokpit izgleda vrlo moderno, a završna obrada i upotrebljeni materijali na visokom su nivou

Citroen DS, iz milošte nazvan «Ajkula», za mene je i tada, a i sada bio pandan svemirskom brodu. Hidraulično ogibljenje, servo-volan i kočnice, diskovi uz sam menjač umesto kod točkova, podesiva visina, gumena kugla umesto papučice kočnice... Auuu, a tek aerodinamika, i danas mu mnogi zavide. Ma, kakav mesec, DS je tada bio ravan sletanju na Mars. A obeležio je čitavu eru Citroena koja se danas sa setom, ali sasvim opravdano, naziva avangardom. I to u davno prošlom vremenu, koje se verovatno nikada više neće ponoviti.

Kada sam prvi put, tada još neslužbeno, čuo da se DS vraća, srce mi je zadrhtalo, ali na kratko, odnosno, dok nije postalo jasno da se ova dva slova vraćaju u sasvim drugačijem kontekstu, a ne u obliku buduće «Ajkule». Ali, dobro, konotacija uz DS svakako je dobra i Citroen ima puno pravo da je koristi. Za šta?

DS 3 predstavlja i početak nove strategije koja će se tek pojaviti uz nove C4 i C5. A objašnjenje je sasvim jednostavno: kupcu ponuditi dodatni izbor. U okviru ovakve nove strategije, C3 je praktično postala porodica sa jednim klasičnim predstavnikom u B segmentu, mikro-monovolumenom u formi C3 Picassa, a priču potpuno zaokružuje DS3 kao premijum verzija C3, i to sa troje vrata.

U Citroenu kažu, a mi odobravamo: DS je stvoren kao personalizovan C3, za «nju i njega», i bezbroj mogućnosti za ugađanje sopstvenim željama. Tako i jeste. DS3 oduševljava izgledom i univerzalnim imidžom, koji se poput kameleona može menjati od muške «mačo» jurilice, do feminiziranog „baš-je-sladak“ autića od 3,95 metara. Ruku na srce, Citroen igra na proverene i ne preterano nove dizajnerske trikove: LED-ovi u prednjem odbojniku, multikolorne karoserije („obaška“ boja krova, „obaška“ boja karoserije), krov koji deluje kao da pliva, B stub u formi ajkulinog repa, pa čak i moguće šare na krovu. Jeste sve to već viđeno, ali je jako dobro upakovano. U Citroenu kažu i još nešto, a mi pre probne vožnje po Parizu, gledamo «belo»: konkurisaćemo Miniju!? Ha, ha, dobar štos. Pa, «deco babina», skromnost je vrlina.

Znatiželjni francuski policajci (napominjemo, francuski!) ljubazno su nas zaustavili ne bi li detaljnije razgledali novi Citroen DS3

Citroen DS3 1,6 THP

Motor turbodizel
Redni 4, vodeno hlađen, 4 ventila po cilindru DOHC, turbo kompresor
zapremina 1598 ccm
maks. snaga 115/156 kW/KS pri 6000 o/min
maks. obrtni moment 240 Nm pri 1400-4000 o/min
Karoserija
monovoumen, 5 sedišta, 3 vrata
D x Š x V 3950 x 1994 x 1458 mm
međuosovniski razmak 2464 mm
masa vozila 1165/1597 kg
zapremina prtljažnika 285/980l
Ogibljenje
napred McPherson, poprečna stabilizacija
pozadi torziona osovina
Kočnice
napred - samoventilirajući diskovi
pozadi –diskovi, ABS, ESP. EBD, BA
Pneumatici
dimenzije 205/45R17
Prenos snage
pogon napred
menjač Manuelni 6 brzina
Performanse
ubrzanje 0-100 km/h 7,3s
maksimalna brzina 214 km/h
prosečna potrošnja 7,9 l
emisija CO2 160 g/km
Cena (u EU) od 16.000 €

Premijum B
Kažu i da je DS3 zapravo premijum B segmenta. Da li je po sredi greška? Sigurni smo da ne pravimo grešku kada DS3 smeštamo u premijum B segment. Odlično i luksuzno opremljen enterijer to daje za pravo. Međutim i pored bogatog enterijera, ponuda prostora veoma je dobra, šta više, odlična. Trik sa uvlačenjem pretinca za rukavice pod armaturu oslobodio je prostor za noge suvozača, a samim tim i putnika pozadi. Iako su prednja sedišta duboke školjke, nasloni su tanki i nisu potrošili prostor, a gotovo frapantan jeste podatak da su u standardnom paketu čak 6 vazdušnih jastuka. I tek da ne ostane na praznim rečima, prtljažnik je i pored svog „fenseraja“, sasvim pristojnih i upotrebljivih 285 litara.

DS3 je pun zanimljivih detalja koji raduju oko, a pri tom ne umanjuju funkcionalnost. Instrumentacija je evolucija one koju smo premijerno sreli u C5, ali je sada postigla i preglednost. Uz prve utiske moramo svakako dodati i ocenu da je i završna obrada na veoma visokom nivou. Doduše, omakne se po neka, u glavnom vešto skrivena nepreciznost i nedorečenost, toliko tipična za Citroen, ali ništa što bi pokvarilo utisak.

Platforma poznata, ali...
Mehanička platforma jeste preuzeta od novog C3, međutim, iako je standardna postavka (McPherson napred, torzija pozadi), dozvolila je trimovanje koje značajno menja karakter u odnosu na osnovni model. Šta više, kada se doda odlična aerodinamika sa koeficijentom čeonog otpora 0,31 tada DS3 ima sve preduslove da ispuni obećanja koja se odnose na voznu dinamiku. Trim ogibljenja, upravljanja i kočenja zasebno je razvijan za DS3. Međutim, džabe trimovanje bez dobrog srca, a svih pet ponuđenih motora trebali bi da se uklope u širu sliku DS3. Dizeli su od 90 i 110, a benzinci od 95, 120 i... e, pa tu treba stati i zamisliti se. Najveće 1,6-litarsko srce ima nemački pedigre, ali i turbinu uz koju sa lakoćom stiže do 156 (za neka tržišta 150) «konja» i sasvim obećavajućih 240 Nm. Ko to reče MINI? Da, da u pravu je, samo što u MINI-ju ima malo više snage.

Najveće 1,6-litarsko srce ima nemački pedigre, ali i turbinu uz koju sa lakoćom stiže do 156 KS i sasvim obećavajućih 240 Nm

A sada na početak i deo o MINI-ju kao konkurentu. Kada se provede par sati za volanom DS3, tajac se pretvara u dinamičnu raspravu. Da, DS3 se sjajno vozi, odlično je izbalansiran, upravljač je direktan, kočnice strahovito, možda i previše «grizu». Bavarsko «srce» je junačko i istovara svu snagu od minimalnih obrtaja (šta to beše turbo rupa?), a sjajan osećaj da smo u premijum automobilu, samo malom, ne napušta nas. Za razliku od pomenutog konkurenta, za nijansu je manje direktan i okretan, ali i za dva koraka udobniji, praktičniji i funkcionalniji. A brz je kao vetar, do 100 km/h za nešto više od 7 sekundi, maksimalno 215 km/h, a na kraju dana i vozikanja oko i kroz Pariz, na putnom računaru piše samo 7,8 l/100 km, a Francuzi baš «ne maze gas».

I za sada, do pravog testa, par odgovora. Da li može na crtu sa MINI-jem? Da, bez dileme! Da li ima imidž? Da, u velikim količinama. Da li je zabavan? Da, da... Da li je savršen? Nije, naravno, ali se bojim da se vešto uvlači pod kožu, čak i policiji koja me je uz osmeh (da, postoji i to!) i izvinjenje, zaustavila samo da bi pogledala automobil. Za MINI kažem: nije lep, nije praktičan, nije udoban, preskup je, ali ipak ga obožavam. DS mi je već izbio tri argumenta, a četvrti ćemo tek da čujemo. O ceni od juna, kada se pojavi na našem tržištu.

iz Pariza, Aleksandar Uglješić
foto: Perica Rajković, Citroen
6142
Postavljeno: 16.04.2010

Arhiva: Promocije

Rubrika: Promocije
Postavljeno: 28.10.2017

Restilizovani Citroen C4 Cactus

I dok se svi utrkuju da dobiju mesto u crossover klubu, Citroen C4 Cactus izlazi iz njega!? Nakon jedva tri godine postojanja, restilizacijom je doveden na jedan viši nivo, po proizvođaču dovoljan da se nadmeće sa tenorima u segmentu, tipa Golf, Megane i 308...


Rubrika: Promocije
Postavljeno: 08.08.2017

Mercedes Benz S Klasa
Tekst sa video prilogom!

U 2016 godini Mercedesova S klasa bila je najprodavanija luksuzna limuzina na svetu. Od pojave aktuelne generacije prodato je više od 300.000 primeraka. Tajna restilizacije za 2017, leži u pozajmljivanju tehnologija iz budućnosti automobilizma


Rubrika: Promocije
Postavljeno: 07.07.2017

Mercedes E-Class Cabriolet
Tekst sa video prilogom!

Da bi se upoznali sa najnovijim Mercedes kabrioletom morali smo se popeti na krov Evrope. Na prvi pogled, luksuza, udobnosti i prestiža ne manjka. Planinski putevi pred nama su idealni da proverimo da li je Mercedes otišao korak dalje


Seat Driving Experience 2017. Tekst sa video prilogom!

27.06.2017

Mazda CX- 5 promocija u Barseloni Tekst sa video prilogom!

27.05.2017

Toyota Yaris 2017

06.05.2017

Hyundai i30

16.03.2017

MINI Clubman

31.05.2016

Toyota Auris i Avensis Tekst sa video prilogom!

31.10.2015

Toyota Avensis Tekst sa video prilogom!

15.10.2015

Toyota Auris

08.08.2015

Mazda6 i Mazda CX-5 za 2015.

21.05.2015

BMW M135i Tekst sa video prilogom!

01.05.2015

Mazda 2

17.03.2015

Ford Focus & Ford Mondeo Tekst sa video prilogom!

05.02.2015

Renault Traffic

31.01.2015

Opel Corsa Tekst sa video prilogom!

15.01.2015

BMW i3

18.09.2014

Toyota Yaris

08.09.2014

MINI

22.08.2014

BMW 428i kabriolet

09.08.2014

Iveco Daily

06.08.2014

Toyota Aygo

02.08.2014

Ford Transit Courier

30.07.2014

Mazda 3 – Urban Challenge

25.07.2014

Opel Vivaro

24.06.2014

Dacia Duster Tekst sa video prilogom!

01.02.2014

Toyota Corolla

18.09.2013

BMW Serija 4

06.09.2013

Mercedes-Benz A45 AMG

19.08.2013

Porsche Panamera

26.07.2013

Nissan Juke Nismo Tekst sa video prilogom!

29.05.2013

Opel Cascada

14.05.2013

Toyota RAV4

19.04.2013

Toyota Auris Tekst sa video prilogom!

11.04.2013

Ford F-150

28.02.2013

Mercedes Benz Off Road Tekst sa video prilogom!

28.01.2013

Toyota Auris

14.01.2013

Opel Mokka Tekst sa video prilogom!

09.01.2013

Renault Clio IV Tekst sa video prilogom!

23.11.2012

Toyota Prius Plus

08.10.2012

Fiat 500L

28.09.2012

Toyota Yaris Hybrid

07.09.2012

Lexus GS 450h

31.08.2012

Mercedes-Benz A klasa

03.08.2012

Toyota GT86 Tekst sa video prilogom!

20.07.2012

Renault Megane Linija

05.07.2012

Hyundai i30 Tekst sa video prilogom!

22.06.2012

Mini gama

14.05.2012

Toyota Avensis

13.02.2012

Fiat Panda

10.02.2012

Chevrolet Camaro

12.01.2012

Mazda 3

09.01.2012

Opel Astra GTC

31.12.2011

Mercedes-Benz B-klasa

19.12.2011

Opel Zafira

15.12.2011

Chevrolet Cruze

28.10.2011

Opel Ampera

07.10.2011

Toyota Yaris

23.09.2011

Chevrolet Aveo

09.08.2011

Hyundai i40

02.08.2011

Mercedes C63 AMG Coupe Tekst sa video prilogom!

12.07.2011

Pirelli Cinturato P1

14.06.2011

Mercedes C klasa Tekst sa video prilogom!

07.06.2011

Chevrolet Orlando

02.06.2011

Ford Focus

20.05.2011

Maserati GranTurismo MC Stradale

16.05.2011

BMW Concept M5

06.05.2011

Mercedes SLK English version Tekst sa video prilogom!

19.04.2011

Lexus CT 200h

15.04.2011

Peugeot 508 Tekst sa video prilogom!

18.03.2011

Renault Latitude English version Tekst sa video prilogom!

17.01.2011

BMW X3 English version Tekst sa video prilogom!

27.12.2010

Opel Astra Sports Tourer English version Tekst sa video prilogom!

23.12.2010

Mazda 5

07.12.2010

Mercedes CLS English version Tekst sa video prilogom!

30.11.2010

Hyundai ix20 Tekst sa video prilogom!

25.11.2010

Ford Mondeo Tekst sa video prilogom!

19.11.2010

Volvo V60 English version Tekst sa video prilogom!

09.11.2010

Nissan Micra English version Tekst sa video prilogom!

28.10.2010

KIA Sportage

21.09.2010

Ferrari 599XX

09.09.2010

MINI John Cooper Works

07.09.2010

Porsche 911 GT2 RS

06.09.2010

Nissan Juke Tekst sa video prilogom!

03.09.2010

Smart Tekst sa video prilogom!

02.09.2010

Mercedes R klasa Tekst sa video prilogom!

03.08.2010

Nissan Pathfinder / Navara Tekst sa video prilogom!

09.07.2010

Toyota Auris HSD

05.07.2010

Mercedes SLS AMG Tekst sa video prilogom!

02.07.2010

Opel Corsa

14.06.2010

Maserati GranCabrio

11.06.2010

Opel Movano

10.06.2010

Porsche Cayenne

08.06.2010

Dacia Duster Tekst sa video prilogom!

28.05.2010

Alfa Romeo Giulietta Tekst sa video prilogom!

27.05.2010

Mercedes SLS

10.05.2010

Ford Galaxy i Ford S-MAX

05.05.2010

Nissan Qashqai

04.05.2010

MTM KTM X-Bow

30.04.2010

BMW Serija 3 Tekst sa video prilogom!

28.04.2010

Audi R8 Spyder

23.04.2010

Mercedes E klasa Cabrio Tekst sa video prilogom!

20.04.2010

Citroen DS3 Tekst sa video prilogom!

16.04.2010

Hyundai ix35 Tekst sa video prilogom!

23.03.2010

Efficient Dynamics

12.03.2010

Continental gume Tekst sa video prilogom!

11.03.2010

Ford Ranger

11.02.2010

Ford F-150 SVT Raptor

05.02.2010

Chevrolet Spark Tekst sa video prilogom!

04.02.2010

Fiat Doblo Tekst sa video prilogom!

19.01.2010

Renault Megane RS Tekst sa video prilogom!

06.01.2010

Citroen C3 Tekst sa video prilogom!

04.01.2010

BMW Serija 5 Tekst sa video prilogom!

18.12.2009

Kia Cee'd

10.12.2009

Porsche 911 Turbo

30.11.2009

BMW X1 Tekst sa video prilogom!

19.11.2009

Opel Astra

17.11.2009

Mazda CX-7

11.11.2009

Kia Sorento

06.11.2009

Mazda 3 MPS

03.11.2009

Opel Insignia OPC

28.10.2009

Opel Astra

02.10.2009

Lexus IS 250C

31.08.2009

Renault Clio GT i RS

28.08.2009

VW Polo

30.07.2009

Toyota Prius

27.07.2009

Lexus RX 450h

17.07.2009

Mercedes S klase

16.07.2009

Toyota Verso

13.07.2009

Ford Transit Connect

30.06.2009

Peugeot 3008

24.06.2009

Renault Grand Scenic

19.06.2009

Porsche Panamera

01.06.2009

Toyota Urban Cruiser

29.05.2009

BMW Z4 sDrive35i

25.05.2009

Citroen C3 Picasso

20.04.2009

Mazda 3

16.04.2009

Mercedes E klasa

10.04.2009

Nissan Murano

28.01.2009

Toyota Avensis

26.01.2009

Kia Soul

23.01.2009

Hyundai i20

21.01.2009

Renault Megane

20.01.2009

Toyota iQ

29.12.2008

Mazda 6 MZR CD 2,2

25.12.2008

Nissan Qashqai +2

03.12.2008

Honda Jazz 1,4 i-VTEC EX

01.12.2008

VW Golf VI

27.11.2008

Ford Fiesta

31.10.2008

Dunlop SP Sport Maxx TT

23.10.2008

Fiat Fiorino Qubo

14.10.2008

Mercedes GLK

26.09.2008

Dacia Sandero

17.09.2008

Mercedes A i B klase

01.09.2008

Prototipovi Peugeota

28.08.2008

Lancia Delta

15.08.2008

Ford Kuga

12.08.2008

Renault Koleos

08.08.2008

Peugeot 308 SW

03.07.2008

Citroen Berlingo Multispace

20.06.2008

GM Tech Show

19.06.2008

Subaru Forester 2,0 X

26.05.2008

Chevrolet Aveo

15.05.2008

Iveco Massif

01.05.2008

Michelin Energy Saver

30.04.2008

Citroen C5

18.04.2008

Opel Agila

14.04.2008

Hyundai i10

03.04.2008

Corvette C6 2008

02.04.2008

Mazda 6 Wagon

28.03.2008

Renault Kangoo 1,5 dCi

01.02.2008

Toyota Land Cruiser V8

04.01.2008

BMW Serija 1 Coupe

03.12.2007

Mercedes-Benz C 63 AMG

20.11.2007

Peugeot 308

13.11.2007

Ekskluzivno :
Citroen C5

22.10.2007

Renault Laguna

12.10.2007

Goodyear Max Tehnology

03.09.2007

Bosch 2007

27.08.2007

Mercedes SUV

24.08.2007

Lexus LS 600h

23.07.2007

Nissan X-Trail

12.07.2007

Ford Mondeo

06.07.2007

Volvo V70

18.06.2007

Vredestein Ultrac SUV Sessanta

05.06.2007

Michelin Latitude Tour HP

29.05.2007

Chevrolet Captiva 2,0 D

21.05.2007

Mercedes C-klase

15.05.2007

Dodge Nitro

10.05.2007

Opel Corsa OPC

20.04.2007

Peugeot 207 CC 1,6

10.04.2007

Goodyear Eagle F1 Asymmetric

29.03.2007

Toyota Corolla

28.03.2007

Chevrolet Sequel

23.03.2007

Ford Ranger

20.03.2007

Nissan Qashqai

16.03.2007

Opel GT

23.02.2007

Toyota Auris

20.02.2007

Dacia Logan MCV

19.02.2007

Renault Trafic/Master

08.01.2007

BMW X5

26.12.2006

Toyota Hilux

19.12.2006

Citroen C4 Picasso

17.11.2006

BMW X3

30.10.2006

Mercedes CL

23.10.2006

Jeep Compass

16.10.2006

Red Bull Air Race

10.10.2006

BMW High 5 Expirience

03.10.2006

Opel Corsa

28.09.2006

Mercedes GL 500

18.09.2006

Toyota Avensis

11.08.2006

Chevrolet Captiva

04.08.2006

Mini Dynamic Drive

18.07.2006

Citroen Jumper

14.07.2006

Lexus GS 450h

07.07.2006

Mercedes E-klase

30.06.2006

Lexus RX 350

02.06.2006

Chevrolet Epica

29.05.2006

Opel Astra TwinTop

16.05.2006

Mercedes-Benz Sprinter

15.05.2006

Mazda MX-5

25.04.2006

Nissan Note

03.04.2006

Chevrolet Aveo

03.03.2006

Toyota RAV 4

23.02.2006

Citroen C6

31.01.2006

BMW xDrive All-Wheel-Drive System

17.01.2006

Toyota Yaris

13.01.2006

Ford Focus ST

28.12.2005

Lexus IS 250

23.12.2005

Opel Vectra i Signum

02.11.2005

Toyota Hilux

25.10.2005

Renault Clio III

19.10.2005

Fiat Grande Punto

21.09.2005

Citroen C5 by Wire

08.09.2005

Toyota Avensis 2,2 D-4D

10.08.2005

Citroen C1 1,0i Pack

03.08.2005

Lexus RX 400h

27.07.2005

Opel Zafira

20.07.2005

SAAB 9-3 Sport Combi

28.06.2005

Mercedes B klase

21.06.2005

Lexus GS 430

17.06.2005

Nissan Pathfinder

31.05.2005

Toyota Aygo

18.05.2005

Renault Laguna

07.05.2005

Chevrolet Spark

25.04.2005

Mini Cooper S

21.04.2005

BMW serija 7

18.04.2005

Nissan 350 Z Roadster

14.04.2005

Chevrolet Kalos 1,4 / 3 door

16.03.2005

Citroen C4

22.12.2004

Ivan
16.4.2010 12:46
20
3

Pre svega cestitke za odabir automobila i napisani tekst.
Citroen je zaista sa ovim modelom napravio veliki korak, mozda i preveliki u vremenu kada se ceni konzervativnost i postoji strah medju kupcima od neceg toliko revolucionarnog.Slazem se da je Mini ne prikosnoven u ovom segmentu, ali mislim da je dobio jakog konkurenta koji ce svojm inovativnoscu i umerenijom cenom uzeti svoj deo kolaca.Pozdrav

Milan
16.4.2010 23:57
11
10

Instrument tabla je mnogo dobro uradjena!MINI pored ovog francuza izgleda staro i konzervativno.

Marko
17.4.2010 08:22
13
8

Ovo je mozda i jedini Citroen koji mi se zaista svidja, kojeg bi stavio u vrh u izboru kupovine novog automobila. Dizajnerski posao je veoma dobro uradjen, jos postoje brojne mogucnosti personifikacije, takodje veliki plus. A ispod haube ima BMW-ove "krvi", sta jos pozeleti. Mini je sigurno na stazi brzi i vise je klasik, ali u svemu ostalom izgleda da ce prednjaciti DS3.

GOGO
17.4.2010 23:34
10
7

Uhh kako dobro izgleda,kakvo osvjezenje u ovoj klasi automobila,ostavlja bez daha a i bez teksta.............

Srecko
19.3.2011 16:09
0
1

Najljepsi automobil koji sa vidio u poslednje vrijeme!

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: