Renault Megane RS 250
|
Motor
Tip/broj cilindara turbo-benzinski, redni/4
Radna zapremina ccm 1998
Broj ventila/tip ubrizgavanja 16/multipoint
maks. snaga kW/KS/o/min 184/250/5500
obrtni moment Nm/o/min 340/3000
Karoserija
tip/broj sedišta/vrata hečbek/3/5
D x Š x V mm 4299x1848x1435
međuosovinski razmak mm 2640
masa vozila/nosivost kg 1462/373
zapremina prtljažnika l 377-1024
Ogibljenje
napred McPherson, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator
pozadi torziona osovina, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator
Kočnice
napred/pozadi samovent. diskovi/diskovi
Pneumatici
dimenzije 225/40 R18
Prenos snage
pogon na prednje točkove
tip menjača/stepeni prenosa manuelni/6
Performanse
ubrzanje 0-100 km/h, s 6,1
maksimalna brzina km/h 245
prosečna potrošnja l/100 km 8,4
Cena (sa PDV-om) € 23.990
|
Kada se u DS3 ubaci 1,6-litarski dizel od 110 KS, takva se odluka može nazvati glasom razuma i racionalnim stavljanjem ekonomičnosi ispred performasi, i odmah možemo dodati - bez ikakvog gubitka na dobrim emocijama. Kada već krećemo od motora, HDi jedinice iz grupacije PSA poslovično su visoke kulture rada, što u DS3 znači da mali hatchback ne postaje rezonatorska kutija dosadnom brundalu. Sasvim dovoljnih 270 Nm donosi lakoću sa kojom DS3 ubrzava, a ni akceleracija do 100 km/h ispod 10 sekundi, performanse ne stavlja u zonu inferiornosti.
Šta više, DS3 najviše emocija u vožnji izaziva okretnošću, i nečim što se ne sme zaboraviti - upotrebljivošću. Citroen u paketu nudi emociju koja se može definisati kao zadovoljstvo svakodnevne vožnje.
Novac i emocije
Na kraju, nije dosta hteti, nego treba i moći. Šta to znači u kontekstu emocija? Renault Megane RS za 25.000 evra izaziva jako mnogo emocija, više nego konkurentski hot-hatch automobili za manje novaca. Peugeot RCZ, ako govorimo o modelu na testu, sa kompletnim spiskom dodatne opreme, košta gotovo 40.000 evra, što je poprilično ozbiljan iznos, ali mnogo više pozitivnih emocija izaziva podatak da startuje već od oko 25.000 evra, za koje se, takođe, dobija jako mnogo. DS3 sa testa, priznajemo, dostiže vrtoglavih 25.000 evra, ali naravno, bez ijedne izostavljene stavke sa spiska dodatne opreme. I on može za mnogo manje, a bez prevelikog gubitka na emocijama.
Na kraju, rekosmo da ih je besmisleno direktno porediti, ali je zapravo moguće ako se postavi malo specifičnija relacija: Citroen DS3 - upotrebljivost uz mnogo stila, Peugeot RCZ - kupe snova koji ne mora ostati samo san, Megane RS - adrenalin za razuman iznos...