Ekskluzivno

Citroen DS3 1.6 HDi/110 Sport Chic

So šik!

U iščekivanju da postane lider šampionata sveta u reliju, u rukama slavnog Sébastien Loeba, novi DS3 mora se prvo dopasti široj publici. Kako drugačije nego li dizel agregatom

Godine 2001, Mini je napravio pravu pometnju među gradskim automobilima. Igrajući na kartu prestiža i orginalnog dizajna, uz dobru dozu nostalgije za legendarnim Austin Minijem iz 70-ih godina, postigao je takvu popularnost i komercijalni uspeh, da je i dan danas prava referenca za sve novonastale konkurente. Njegovim primerom, vrlo brzo su se poveli i mnogi drugi proizvođači, napuštajuću sve više banalni stil, toliko dugo odomaćen u segmentu.

Nakon simpatičnog Fiata 500, šarmantne Alfe Mito, nesvakidašnjeg Volvoa C30, ovim putem krenuo je i Citroen, što je donekle neočekivano od proizvođača koji je do nedavno imao prilično konzervativnu reputaciju. Kreiravši potpuno novu «kolekciju» DS (Different Spirit), Citroen je za razliku od gore navedenih konkurenata u potpunosti ignorisao retro stil, što znači da DS (kod nas poznat pod nadimkom «ajkula»), nema ama baš nikakve veze sa slavnom prošlošću, jer da bi se danas jedan model nametnuo, mora se pre svega dopasti, odnosno distancirati od ostalih, nečim samo njemu svojstvenim. Zamišljeno, ostvareno, mali DS3 poseduje i jedno i drugo, do te mere da je Mini sasvim izvesno dobio najozbiljnijeg protivnika, barem dok se u tržišnu utakmicu ne uključi i mali Audi A1.

Uostalom, to u Citroenu ni ne skrivaju, s tim da se ovde do maksimuma privileguje «anti-retro» stil.

Kažete previše su prepotentni!? Možda, no nakon drugog susreta sa ovim «slatkišem», lično verujem da će postići veoma zapaženi uspeh. Zamišljen kao premijum verzija standardnog C3, za «nju i njega», DS3 zaista ima za svakoga ponešto. Iako poseduje univerzalan imidž, ovaj kompaktni predstavnik u B segmenu, savršeno se lako adaptira pripadnicama lepšega pola, odnosno «mačo» profilima. Da bi u tome uspeo, Citroen je posegnuo za čitavom lepezom dizajnerskih «caka», kao što su trenutno veoma popularne LED diode u prednjem braniku i multikolorne kombinacije karoserije i aluminijumskih «felni».

Iako na francuskim ulicama još uvek nije deo svakodnevnog pejzaža, DS3 se sve češće sreće, i mogu vam reći da do sada nisam video dva identična (36 kombinacija boje karoserije), što i te kako prija egu vozača. Personalizacija preko interneta prava je šala, nakon što se odlučio za osnovnu nijansu, potencijalnom kupcu ostaje da se upusti u kreiranje vlastitog DS3, jer izbor se ne ograničava samo na nalepnice na krovu, boju retrovizora i aluminijumskih felni (ukupno 12). Kako bi bio u trendu, budući vlasnik može sve ovo sinhronizovati sa enterijerom, tj bojom komandne table, sedišta, ručice menjača, plafona…

Sjajno, samo nemojte odmah nakon ovih redova skočiti na vas PC, ovakva mogučnost predviđena je, barem za sada, samo za razvijena tržišta EU.

No čime se još, osim atraktivnog dizajna, može pohvaliti ovaj neodoljivi Citroen, proverili smo vozeći dizel verziju, nedostupnu na prezentaciji u Parizu, početkom ove godine.

Odličan, ali…
Citroen se nije bez razloga odlučio da predstavnicima sedme sile ponudi za početak isključivo najsnažniji DS3, pogonjen, gle čuda, istim blokom kao u Miniju! Perfomantan, brz i zabavan za vožnju, 1.6 THP/155 ks, bez sumnje je najbolji izbor, samo što svi nemaju mogućnosti, a ni potrebe, da se voze u ovako snažnoj, pa i skupoj mašini. Par meseci kasnije, lansirane su dakle, još dve benzinske verzije (1.4 VTi/95 i 1.6VTi/120 ks), kao i nezaobilazni dizel 1.6 HDi, dobro poznat od ranije. Već po običaju, razvijen u dve verzije (92 i 112 ks), bez imalo muke obezbeđuje neophodan elan ne preterano teškom DS3 (prazan oko 1.150 kg), ali nakon 1.6 THP, ostah pomalo «gladan» !?

Kao prvo, rad u mestu. Dizel k’o dizel, osetno bučniji, podrhtava dok je hladan, da bi se srećom stišao sa porastom radne temperature i brzine. Ništa strašno, ali poen više za benzinac, čiji zvuk nekako više ide uz ovakav auto. Drugo, već nakon par brzih skretanja u bočne ulice, može se osetiti da je ogibljenje dizela osetno mekše, bez obzira što je testirani model bio «obuven» u preterano niskoprofilne pneumatike 205/45 R17 (isti kao kod 1.6 THP). OK, opet ništa preterano neprijatno, jer vozna dinamika je van svake sumnje. Naime, mehanička platforma preuzeta je od novog C3, međutim, iako se radi o standardnoj postavci (McPherson napred, torzija pozadi), različitim trimovanjem značajno se menja karakter u odnosu na osnovni model. Jednostavno, pre nego li se uleti u krivinu, dvostruko većom brzinom od dozvoljene, treba sebi reći da niste u čistokrvnom sportskom automobilu, jer ovako «nabildovan», vara svojim izgledom. Naš DS je dakle, dovoljno udoban za svaki dan, a nepravilnosti na putu ne prenose se preterano brutalno na kičmeni stub vozača. Tim bolje, jer dizel od 112 ks, predviđen je za vožnju na duže distance, bez da su karakteristike stavljene u drugi plan. Sa 270 Nm (285 kada proradi «overboost»), ovaj DS3 je veoma dinamičan automobil(čić), koji dostiže 100 km/h za manje od 10 sec, a bogami i kazaljka kilometar sata lako se približi cifri od 200 km/h…

     
 

Jeste da je motor pomalo inertan ispod 2.000 obrtaja, ali kada se zavrti, turbo sa promenjivom geometrijom «duva» kao košava. Citroen je odlučio da ga upari sa novim šestostepenim menjačem, opet po ugledu na 1.6 THP (uzgred rečeno precizan i prijatan za rukovanje), dok je slabiji dizel, kao i 1.4 i 1.6 VTi, u kombinaciji sa petostepenim. Time se jednim delom objašnjava njegova izuzetna ekonomičnost, uprkos otežanim uslovima u kojima je vožen. Prosečna zabeležena potrošnja iznosila je 6,3 l, mada se lako može zadovoljiti i sa 5,5 - 5 lit.


A praktični aspekt ?
Odličan, bez obzira na samo dvoje vrata i skromnih 3,95 m dužine. Mesta pozadi prihvataju troje klinaca (tri sigurnosna pojasa), odnosno dovoljna su za dve odrasle osobe, posebno kada se sedi iza suvozača. Naime, nesvakidašnja koncepcija komandne table, koja je sastavljena od «kačketa», ispod kojeg je izdubljeni prostor, omogućila je da se standardni pretinac za rukavice postavi duboko prema motoru, tako da suvozač može znatno pomeriti sedište ka napred.

Sa svoje strane, prednja sedišta poseduju memoriju i dovoljno skliznu kako bi se provuklo na zadnje. Jednom na njima, dve masivne ručice na B stubovima, dobro dođu ukoliko je vozaču palo na pamet da proveri perfomanse svog ljubimca. Uzevši u obzir sportski ambijent, to ga prosto mami. Uglavljen u odlično profilisano sedište (u našem slučaju i estetski neodoljivo), pred sobom ima upravljač malog prečnika, podrezan odozdo, sa orginalnim i preglednim instrumentim. Kilometar sat je recimo reljefni, u dubini je i kazaljka za količinu goriva u rezervoaru (50 l), dok se prilikom startovanja motora, «zakucaju» udesno.

look,
dizajn interijera,
vozna dinamika,
kočnice,
potrošnja

cena testirane verzije,
škrta osnovna oprema,
zvuk dizela

Nema šta, i dizajn i izbor materijala zaslužuju pohvale, i potpuno opravdano svrstavaju DS3 u premijum segment. Nije se ignorisao ni praktični aspekt, nema problema ukoliko se žele odložiti krupniji predmeti, kao što je recimo flaša sa vodom (staje u vrata), ili recimo glomazni refleksni foto aparat (pregradak ispred suvozača). No kada sam sam u 5.30h sišao sa nezaobilaznom jutarnjom kafom, koju već kao po običaju pijem u kolima (hroničan nedostatak vremena), eto neprijatnog iznenađenja!? Uzaludno je pipkati po centralnoj konzoli u iščekivanju da iskoči nekakv skriveni držač, jer na ovaj «detalj» se jednostavno zaboravilo.

A kada smo se dotakli mana, spomenimo i slabo unutrašnje osvetljenje, umesto uobičajnih spotova pored unutrašnjeg retrovizora, mora se zadovoljiti centralnom lampom na sredini plafona.

Ni za dame koje nikuda ne mogu krenuti bez poveće putne torbe, nema problema. Osim što je klasičnih formi, prtljažnik ima solidnih 285 dm3 (mini 160 dm3), odnosno sa oborenim sedištima bezmalo jedan kubni metar. Šteta što se obaraju samo nasloni, ne i sedalni deo, tako da dobijena površina nije ravna.

Lepo, samo koliko to zadovoljstvo košta ?
Počevši od 15.400 evra, pa sve do 21.200, naravno u Francuskoj (za Srbiju početkom jula nije bila poznata), ne računajući izvesne opcije. Hmm, na prvi pogled interesantno, posebno ukoliko se uzme u obzir da i najslabiji 1.4 VTi, dakle najeftiniji, ostvaruje sasvim pristojne perfomanse. No «caka» je u serijskoj opremi, jer u početnu cenu ne ulazi ni klima uređaj, ni atraktivna poziciona svetla u LED tehnologiji, a još manje aluminijumski naplaci.

Razočaravajuće od vozila koje se želi nadmetai u premijum segmentu…

Zauzvrat, u serijsku opremu ulaze svi pasivni i aktivni sigurnosni sitemi (šest vazdušnih jastuka, ESP, regulator brzine…), a ukoliko želite više, mora se posegnuti za jednim od dva raspoloživa nivoa (So Chic ili Sport Chick, mada nisu uvek raspoloživi uz slabije agregate). Primera radi, recimo da snažniji 1.6 VTi/120 ks So Chic košta 17.700 evra (manuelni klima uređaj, dvobojna karoserija, zatamljena zadnja stakla, aluminijumski naplaci od 16 cola…), a 1.6 HDi/90 ks, sa istom opremom, 18.900 evra. A testirani pitate, baš kakav je na slikama? Mnogo, tj 21.200 evra (nivo Sport Shic), plus 1.150 evra za navigaciju + Bluetooth, i još 1.200 evra za kožna sedišta sa grejačima, što znači da je skuplji i od najsnažnijeg 1.6 THP/155 (okruglo 20.000 evra). Šteta, pa iako troši barem dve litre manje u proseku, moje emocije su ovoga puta je jače od razuma. Dakle, 1.6 THP/155, eventualno 1.6VTi/120, a sve u iščekivanju najsnažnijeg 1.6 THP od 200 ks. Dizel ostavljamo za «penzionerski» C3, a ako baš mora, i slabiji (čitaj jeftiniji) 1.6 HDi/92 ks, zadovoljava.

ekskluzivno iz Pariza, Perica Rajković
foto: P. Rajković, Vrele Gume
perica.rajkovic@vrelegume.rs
5372
Postavljeno: 01.09.2010

Arhiva: Ekskluzivno

Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 02.02.2016

Renault Megane 1.6 dCi/130 Intens
Tekst sa video prilogom!

Zvezda u svojoj domovini, Megane je na evropskom tržištu u zaostatku za najprodavanijim nemačkim predstavnicima. Dolazak četvrte generacije može preokrenuti situaciju, barem se tako nadaju u Renaultu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 25.01.2016

Renault Talisman 1.6 TCe/200 EDC 7 Intens

Kako bi što pre zaboravilo Lagunu, Renault je nasledniku promenio čak i ime, a sve u želji da se od autsajdera, transformiše u lidera u segmentu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 29.12.2015

Opel Corsa 1.3 CDTi/ 95 Ecoflex S&S Cosmo

Nova Opel Corsa 1.0 T/115 ostavila je veoma pozitivan utisak, no kada je pokretana malim dizelom 1.3 CDTi, situacija je znatno komplikovanija, pre svega zbog brojne i talentovane konkurencije


Dacia Lodgy&Dokker Stepway

28.07.2015

Nissan Pulsar 1.5 dCi/110

14.07.2015

Ford Focus SW 1.5TDCI/120

10.07.2015

Kia Rio 1.1 CRDi/75

30.06.2015

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHdi/150

10.06.2015

Ford Mondeo 2.0 SW TDCi/180 Powershift Titanium

03.06.2015

Kia Pro_cee’d GT

20.05.2015

Opel Corsa 1.0 T/115 Cosmo Tekst sa video prilogom!

16.05.2015

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi/150 KS Exclusive

07.05.2015

Toyota Auris 1.6 Valvematic Style Tekst sa video prilogom!

27.04.2015

Renault Clio 1.2 TCe/120 EDC Initiale Paris

26.02.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique Tekst sa video prilogom!

10.02.2015

Nissan Juke 1.2 DiG-T

12.01.2015

Fiat 500L Living 1.6 MultiJet/120

07.01.2015

Renault Captur 1.5 dCi/90 EDC Helly Hansen

03.12.2014

Opel Astra Sedan 1.6 CDTi/136 Cosmo

28.11.2014

Kia Soul 1.6 CRDi/128

05.11.2014

Renault Twingo 1.0 SCe/70 Expression

17.10.2014

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBooste/100KS

10.10.2014

Citroen C1 1.2VTi/82

25.09.2014

Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 automatic

05.08.2014

Opel Meriva 1.6 CDTI/136 Cosmo

29.07.2014

Renault Megane CC 1.6 dCi/130

10.07.2014

Mazda3 2.2 Skyactive-D

17.06.2014

Citroen C4 1.2 e-THP/130 Exclusive

21.05.2014

Dacia Duster 1.2 TCi/125 Prestige

08.05.2014

Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi/115

01.05.2014

Seat Leon ST 1.6 TDi/105

18.04.2014

Nissan NV-200 Evalia

31.03.2014

Opel Insignia Break Sport Tourer 2.0 CDTI/195 KS Cosmo

20.03.2014

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm/150

07.03.2014

Nissan Note 2 1.2/80 Acenta Connect

21.02.2014

Peugeot 308 1.6 THP/156 Feline

14.02.2014

Fiat 500 Abarth 595 Turismo 1.4 T-Jet/160

10.02.2014

Opel Cascada 2.0 CDTi Biturbo

21.01.2014

Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

10.01.2014

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/90

01.01.2014

Subaru Forester

25.12.2013

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet/105

12.12.2013

Peugeot 208 GTi

20.11.2013

Citroen C4 Picasso

30.10.2013

Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI/136

16.10.2013

Mazda 6

02.10.2013

Renault Clio 4 RS 200 Cup

19.09.2013

Renault Scenic XMOD

04.09.2013

Volvo V40 Cross Country Tekst sa video prilogom!

21.08.2013

Citroen DS3 Cabrio

07.08.2013

KIA Carens

24.07.2013

Renault Clio Grandtour

03.07.2013

Kia Ceed SW

19.06.2013

Renault Captur

12.06.2013

Citroen C4-Aircross

05.06.2013

Ford Fiesta

22.05.2013

Citroen C- Elysée

08.05.2013

Dacia Logan 2 0.9/90 KS Laureate

24.04.2013

Fiat 500L 1.3 Multijet Easy

10.04.2013

Seat Mii

27.03.2013

Citroen C3 1.2 VTi Exclusive

13.03.2013

Opel Ampera

27.02.2013

Dacia Sandero 1.2 16V Story

13.02.2013

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 Prestige

06.02.2013

Dacia Dokker

23.01.2013

Chevrolet Malibu 2.0 VCDi LTZ

11.01.2013

Kia cee’d 1.6 CRDi/128 EX Maxx

19.12.2012

Citroen DS5 2.0 HDi/163 KS Sport Chic Automatic

28.11.2012

Ford Focus ST

31.10.2012

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi Cosmo Pack

17.10.2012

Mazda CX-5

03.10.2012

Dacia Lodgy 1.5 dCi/110 Laureate

19.09.2012

Renault Megan Coupe 1.2 TCe GT Line

29.08.2012

Peugeot 208

15.08.2012

Kia Rio 1.4 CRDi Sport

01.08.2012

Tata Nano

18.07.2012

Renault Grand Scenic

04.07.2012

Renault Twizy

20.06.2012

Kia Optima

06.06.2012

Chevrolet Cruze 5 vrata 1.8/141 LTZ

23.05.2012

Renault Fluence ZE

09.05.2012

Opel Astra GTC

18.04.2012

Renault Twingo

04.04.2012

Ford Fiesta

21.03.2012

Citroen DS5

07.03.2012

Nissan Leaf

22.02.2012

Citroen C-Zero

08.02.2012

Volvo V60 D5 2.4/215 KS Ocean Race

25.01.2012

Ford Focus SW

11.01.2012

Renault Koleos

28.12.2011

Fiat Freemont 2.0 MJT/140 Urban

14.12.2011

Chevrolet Aveo 1.4/100 KS LTZ

30.11.2011

Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi/112 KS Allure

16.11.2011

Renault Clio Gordini 1.5 dCi/105 KS

09.11.2011

Ford Focus 1.6 SCTi/183 KS

26.10.2011

Opel Astra Sport Tourer vs Renault Megan Grandtour

12.10.2011

Citroen DS4

28.09.2011

Subaru Impreza XV

14.09.2011

Ford Focus 1.6 TDCi/115 Titanium

30.08.2011

Mazda 5 1.6 MZ-CD/115 KS

17.08.2011

Renault Megane CC Floride 1.9/130KS

03.08.2011

Kia Picanto 1.0 Active

20.07.2011

Renault Scenic 1.6 dCi/130 KS Exception

13.07.2011

Peugeot 308 1.6 e-HDi

06.07.2011

Ford Grand C-Max

29.06.2011

Chevrolet Orlando

22.06.2011

Citroen DS4

15.06.2011

Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi Quadrifoglio Verde

08.06.2011

Peugeot 508

01.06.2011

Nissan Juke

25.05.2011

Hyundai iX35 1.7 CRDi/115 KS 2WD Diamond

18.05.2011

Opel Corsa 1.7 CDTI/130KS OPC Line

11.05.2011

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport

04.05.2011

Renault Latitude 2.0dCi/150 Initiale

27.04.2011

Citroen DS3 Racing

20.04.2011

Citroen C5 2.2 HDi 204 KS Exclusive

13.04.2011

Nissan Micra

06.04.2011

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 KS

29.03.2011

KIA Sportage

16.03.2011

Fiat 500 0.9 TwinAir

09.03.2011

Peugeot 5008

02.03.2011

Volvo S60 D3/163 ks Summum automatik

23.02.2011

Citroen C4

16.02.2011

Citroen C4 Picasso 1.6 HDi/112 Confort

02.02.2011

Renault Laguna 2.0 dCi/130 GT 4Control

26.01.2011

Mazda 6 2.2 MZR-CD/163 Combi GTA

19.01.2011

Opel Meriva 1.7 CDTi/100 ks Automatic

12.01.2011

Ford C-Max

05.01.2011

Subaru Outback

22.12.2010

Ford Kuga 2.0 TDCi 4x2 Titanium

08.12.2010

Peugeot 308 CC

01.12.2010

Renault Megane 1.5 dCi/110 Estate EDC GT Line

24.11.2010

Renault Wind

17.11.2010

Alfa Giulietta 1.4 Tjet 120 Distinctive English version

11.11.2010

Fiat Doblo / Renault Kangoo

03.11.2010

Opel Astra 1.4 Turbo Sport

27.10.2010

Citroen C4 2.0 HDi Excusive English version

09.10.2010

Peugeot 3008

06.10.2010

Renault Megane CC

29.09.2010

Kia Venga

22.09.2010

Renault Twingo RS Gordini

15.09.2010

Kia Venga 1.4 CRDi/90 i Citroen C3 Picasso 1.6 HDi/90

08.09.2010

Citroen DS3 1.6 HDi/110 Sport Chic

01.09.2010

Kia C’eed SW

18.08.2010

Peugeot RCZ

04.08.2010

Dacia Duster 1.5 dCi/110 4x4

28.07.2010

Chevrolet Spark 1.2 GPLi LS

21.07.2010

Volvo C30

14.07.2010

Dacia Duster

30.06.2010

Nissan Cube

23.06.2010

Fiat Sedici 4x4 2.0 Multijet 135 ks

16.06.2010

Opel Astra vs Renault Megane

09.06.2010

Citroen Nemo

02.06.2010

Volvo S80 2.4D/175 ks Summum

26.05.2010

Hyundai i20

19.05.2010

Renault Megan 2.0T RS Luxe

12.05.2010

Peugeot 4007 2.2 HDi DCS6 Premium Pack

28.04.2010

Citroen C3 1.4/70 HDi Confort

21.04.2010

Chevrolet Cruze 2.0 VDCi/125 LS

14.04.2010

Nissan Note

31.03.2010

Fiat Punto Evo

24.03.2010

Peugeot 407 Coupe i Renault Laguna Coupe

17.03.2010

Alfa Romeo 159

10.03.2010

Peugeot 5008

03.03.2010

Ford Ka 1.3 TDCi Titanium

24.02.2010

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi/160 Cosmo Pack

17.02.2010

Renault Scenic 1.5 dCi/110 Dinamique

10.02.2010

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi Tekst sa video prilogom!

03.02.2010

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport TX Navi

20.01.2010

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

30.12.2009

Nissan Pixo

23.12.2009

Fiat 500C 1,2 Lounge

16.12.2009

Opel Insignia

09.12.2009

Alfa Romeo MiTo

02.12.2009

Mazda MX-5

25.11.2009

Citroen C5 V6 3.0 HDi/240 Exclusive

18.11.2009

Citroen C3 Picasso

11.11.2009

Renault Clio GT 1.6/128

04.11.2009

Peugeot 3008

28.10.2009

Lancia Delta

21.10.2009

Renault Megane Estate

14.10.2009

Fiat Fiorino Qubo

07.10.2009

Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Bio Power Aero

30.09.2009

Dacia Sandero LPG

23.09.2009

Chevrolet Cruze

16.09.2009

Peugeot 206+

09.09.2009

Renault Koleos i Subaru Forester

26.08.2009

Peugeot 308 CC

12.08.2009

Kia Soul

29.07.2009

Renault Grande Scenic 1.4 TCe Dinamique

08.07.2009

Citroen C1

01.07.2009

Kia Carnival 2.9 CRDi EX

24.06.2009

Renault Kangoo Be bop

17.06.2009

Subaru Impreza

10.06.2009

Chevrolet Captiva

03.06.2009

Opel Agila

27.05.2009

Volvo XC60

20.05.2009

Mazda 6 1.8

13.05.2009

Dacia Logan pick-up

06.05.2009

Dacia Sandero 1.5 dCi/85 Laureate

29.04.2009

Hyundai i30 CW

22.04.2009

Citroen C6 2,2 HDi FAP/173 Exclusive

15.04.2009

Ford Ka

08.04.2009

Mazda 2

01.04.2009

Renault Megane 1.5 dCi Privilege

25.03.2009

Citroen C4

18.03.2009

Renault Megane Coupe

11.03.2009

Chevrolet Aveo GPL

04.03.2009

Mazda CX-7

25.02.2009

Volvo XC70

18.02.2009

Renault Laguna Coupe

11.02.2009

Ford Fiesta

04.02.2009

Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi Outdoor

28.01.2009

Citroen C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive

21.01.2009

Ford Mondeo SW 2.2 TDCi i Peugeot 407 SW 2.2 HDi

14.01.2009

Renault Kangoo 1,5 dCi i Citroen Berlingo 1,6 HDi

24.12.2008

Ford Kuga, Renault Koleos i Toyota RAV4

10.12.2008

Renault Twingo RS Cup

03.12.2008

Daihatsu Cuore 1.0 i Citroen C1

19.11.2008

Peugeot 308 SW 1.6 VTi Sport

05.11.2008

Kia - fabrika Zilina u Slovačkoj

29.10.2008

Peugeot 4007 2,2 i Toyota RAV4 2,2 D-4D

08.10.2008

Ford Galaxy 2,0 TDCi Ghia

01.10.2008

Renault Laguna GT 2,0T

24.09.2008

Citroen C4 Picasso 1,6 HDi i Mazda 5 2,0 MRZ CD

17.09.2008

Subaru Legacy 2,0 D SW Club

10.09.2008

Dacia Logan 1.5 dCi/70 Laureate

03.09.2008

Kia Pro Cee'd 2.0 CRDi Sport

27.08.2008

Renault Koleos 2.0 dCi/150 4X2 Dinamique

20.08.2008

Citroen 2CV TPV

09.08.2008

Subaru Impreza 2.5 WRX

10.07.2008

Subaru Justy 1.0 S

26.06.2008

Mazda 2 1,5 / 103KS Pack Sport

19.06.2008

Ford Focus 2,0 TDCi i Peugeot 308 2,0 HDi

12.06.2008

Volvo V70 2,4D Summum

05.06.2008

Dacia Sandero

29.05.2008

Renault Grande Modus 1,5 dCi Expression 105 KS

22.05.2008

Volvo V50 2.0D R-Designe

15.05.2008

Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta Pack

08.05.2008

Kia Picanto 1,1 Active

01.05.2008

Kia Sorento 2.5 CRDi/170 EX Shilton

17.04.2008

Ford Mondeo SW 2,0 TDCi i Renault Laguna Estate 2,0 dCi

10.04.2008

Peugeot 207 SW 1.6 VTi Outdoor

27.03.2008

Kia Cee'd SW 1,6 CRDi

20.03.2008

Renault Clio Estate 1,5 dCi / 85 Dinamique

13.03.2008

Peugeot 207 SW 1,6 HDI Trendy

06.03.2008

Citroen C4 1.6 BioFlex

28.02.2008

Volvo C30 T5 Summum 230KS

21.02.2008

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/85 Laureate 7 sedišta

14.02.2008

Peugeot 308 na putevima šampanjca

07.02.2008

Renault Laguna 3 1.5 dCi 110 Expression

31.01.2008

Kia Cee'd 1,6 CRDi 115 Activa

24.01.2008

Subaru Impreza 2,0 R Sport

17.01.2008

Daihatsu Materia 1,5 16v

10.01.2008

Hyundai i30 1.6 CRDi/115 ks Pack Confort

03.01.2008

Ford Transit 3,2 TDCi/200 KS i Transit Sportvan 2,2 TDCi/140

27.12.2007

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

20.12.2007

Renault Twingo 1.2 GT

13.12.2007

Ford Ranger 2.5 XLT Super Cab 4X4

06.12.2007

Volvo S80 3.2 AWD Summum

29.11.2007

Pariski bicikli - Velib

22.11.2007

Kia Sportage 2,0 CRDi i Hyundai Tucson 2,0 CRDi 4WD Pack Luxe

15.11.2007

Citroen C-Crosser

08.11.2007

Renault Kangoo 2

30.10.2007

Ford S-Max 2.5 T Titanium

25.10.2007

Renault Megane RS 2.0 dCi/175 ks Luxe

18.10.2007

Peugeot 207 CC 1,6 HDi Griffe

11.10.2007

Volvo C70 D5 Summum

04.10.2007

Kia Carens 2,0 CRDi / Renault Grand Scenic 1,9 dCi

20.09.2007

Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDi Exclusive

13.09.2007

Renault Twingo 1,5 dCi Initiale

06.09.2007

Peugeot 1007 1.6 HDi Spoty Pack

23.08.2007

Renault Modus 1.2 16v/100 ks Alyum

16.08.2007

Hyundai Sonata 2,0 CRDI Pack Luxe

09.08.2007

Mazda MX-5 1,8 Coupe-Roadster

02.08.2007

Ford C-Max

26.07.2007

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Pack Luxe

19.07.2007

Stabilna situacija

09.07.2007

Peugeot 407 V6 2.7 HDi Feline

27.06.2007

Citroen Jumpy 2,0 HDI Combi Confort / 9 sedišta

20.06.2007

Subaru Outback 3,0R

13.06.2007

Volvo V50 1,8 Flexifuel E85 Summum

06.06.2007

Ford S-Max 1,8 TDCi/125 KS Trend

30.05.2007

Dacia Logan MCV 1,6 16v / 7 sedišta

23.05.2007

Peugeot 207 1,6 THP/150 KS

16.05.2007

Subaru B9 Tribeca 3,0R

02.05.2007

Daihatsu Trevis 1,0

25.04.2007

Hyundai Coupe 2,0 Pack Luxe

18.04.2007

Renault Clio 2,0 16v Dynamique

11.04.2007

Nova Fabia

07.04.2007

Mazda 6 2,0 MZR-CD Elegance

21.03.2007

Renault Megane Coupe GT 2,0 dCi / Volvo C30 2,0 D

07.03.2007

Citroen Picasso 1,6 HDi BMP6 Pack Ambiance

28.02.2007

Mazda 5 2,0 MRZ-CD 110 KS Elegance

21.02.2007

Nissan Micra C+C 1,6 automatik

14.02.2007

Volvo S40 D Summum

07.02.2007

Renault Clio RS 2,0

31.01.2007

Fiatom Grande Punto 1,2 Dynamic na putevima Andaluzije

24.01.2007

Citroen C4 Picasso sa 5 sedišta

09.01.2007

Dacia Logan 1.6 16V/105 KS

03.01.2007

Mazda 3 1.6 MZ-CD Perfomance

13.12.2006

Citroen C4 1.6 HDi BMP6 Exclusive

29.11.2006

Nissan Note 1,5 dCi/86 KS Acenta

15.11.2006

Ford S-Max 2,0 TDCi Titanium

01.11.2006

Renault Laguna Estate 2,0 dCi i Peugeot 407 SW 2,2 HDi

25.10.2006

Super test polovnjaka:
Renault Megane sedan 1.5 dCi/100 KS

18.10.2006

Renault Megane CC 2.0 dCi/150 KS Sport

12.10.2006

Daihatsu Copen 1,3 VVT

27.09.2006

Citroen C-Metisse

20.09.2006

Citroen C5 2.2 HDi 173 KS FAP Exclusive

13.09.2006

Daihatsu Cuore 1.0 X

06.09.2006

Renault Espace 2,0 dCi FAP i Peugeot 807 2,2 HDi FAP

16.08.2006

Citroen C6 V6 2,7 HDi FAP Exclusive Pack Lounge

02.08.2006

Peugeot 207 1.6 HDi 90 KS Sport

19.07.2006

Peugeot 207 1,6 16V i Renault Clio 1,6 16V

12.07.2006

Daihatsu Terios 1,5 Sport

05.07.2006

Renault Modus 1.5 dCi/105 KS Confort

28.06.2006

Ford Fiesta S 1.6 TDCi

21.06.2006

Škoda Octavia 2.0 RS

14.06.2006

Renault Grande Scenic 2.0 dCi 150 KS Luxe Dinamique

07.06.2006

Citroen C2 1.4 16V Stop&Start

31.05.2006

Renault Clio 1.4 16V Luxe Privilege

22.05.2006

CITROEN PICASSO 1.6 HDi/92 KS Pack

10.05.2006

Peugeot 1007 1.6e 2-Tronic Sporty Pack

03.05.2006

Ford Fiesta 1.6 TDCi Ghia

26.04.2006

Uporedni test:
Citroen Berlingo 1.6 HDi/75 i Renault Kangoo 1.5 dCi/70

19.04.2006

Dacia Logan 1.5 dCi Laureate Pack

12.04.2006

Peugeot 407 1.8i 16V 125 KS Confort

05.04.2006

Renault Vel Satis 2.2 dCi Privilege

29.03.2006

Francuska posla

22.03.2006

Savremeni dizeli i loše gorivo

15.03.2006

Peugeot 407 Coupe 3.0 V6 Pack

08.03.2006

Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi/90 KS

01.03.2006

Uporedni test:
Citroen C4 1.6 HDi i Ford Focus 1.6 TDCi

23.02.2006

SEAT LEON 2.0 TDI Stylance

15.02.2006

VW Fox 1.4 TDi 70 Pack Confort

08.02.2006

Ford Fusion Plus 1.6 TDCi

01.02.2006

Renault Laguna Estate 2.0 dCi Initiale

26.01.2006

Peugeot 307 2.0 16V/180 KS Feline

19.01.2006

Milan 2
01.9.2010 02:37
8
27

Cao Peki..
Daj reci, jel se mozda bar u Francuskoj otkrila tajna ovako bezobraznih cena svih modela fabrike Citroen? Inace ovakvi modeli mi uopste nisu zanimljivi, pa ni sam ne znam zasto sa citao tekst, ali vec kad jesam, bio sam zapanjen koje su cene ovog autica.
Svako normalan ce za 20.000 evra da izabere limuzinu iz D segmenta i voziti se kao gosodin za te pare.
Citroen je blago receno bezobrazan po pitanju cena, ponasaju se kao da su BMW, a ne tamo neka prosecna marka.

Milan
01.9.2010 10:06
18
10

@Milan 2

Pa niko te ne tera da ga kupis...
Neko ce dati i vise za auto iz ovog segmenta,a nekome je i Insignia od 20000 evra skupa...

Peki
01.9.2010 11:03
25
6

Milane pozdrav,
Cuj, politika cena jednog proizvodaca zavisi od trzista, dakle uslovljena je kupovnom moci i interesovanjem za taj i taj model. Po pitanju DS3, Citroen se izgleda bazirao na konkurenciji, sto znaci da je cena odprilike na istom nivou kao Alfa Mito, odnosno osetno je jeftiniji od Minija.
Drugo, u Francuskoj su kompaktni gradski automobili veoma trazeni, i dobar deo vozaca ce pre izabrati DS3 1.6 HDi, nego li recimo Mazdu 6 1.8 (dakle benzinac), iako imaju slicnu cenu od oko 20.000 evra. Zasto? Pre svega jer nemaju potrebe za jednom velikom limuzinom, imaju financiskih mogucnosti, i jednostavno traze simpaticno i orginalno vozilo.
Trece, kataloske cene su jedno, a realnost nesto posve drugo. U pojedinim francuskim casopisima, pored ove, stoji i cena koja se objektivno placa, tj uracunat je popust za koji se lako moze "ogrebati", nakon 10 minuta pogadanja. U zavisnosti od modela i motora (benzinci ovde nisu nimalo trazeni, osim u najnizem segmentu), krece se od 7-20 %, plus razno razne olaksice, u stilu ekolosci bonus, staro za novo i slicno. To znaci, da odredeni modeli, koji kostaju recimo 20.000 evra, mogu da se dobiju za 15-16 hiljada, pa i manje.
Cetvrto, svi zaposleni kod Renaulta, Peugeota i Citroena, imaju znacajne popuste, koji mogu ici i do 25 %, i pravo da promene auto svaka cetiri meseca (Renault). To konkretno znaci da se prakticno novi automobili brzo nadu na trzistu "polovnih", sa cenom nizom i do 30-40 % (godinu dana i manje). Moguce je i "poruciti" auto kod prijatelja ili komsije, koji su zaposleni kod nekog od navedenih proizvodaca (kod francuskih proizvodaca na platnom spisku ima nesto manje od 100.000 zaposlenih, plus oni koji direktno saraduju sa njima, tako da procenjujem da najmanje par stotina hiljada osoba ima ove privilegije, sto je i moj slucaj...), sto znaci da kataloska cena sluzi samo kao okvirna baza.
Peto, isti taj DS3, preko interneta mogu da pronacem znatno jeftinije (opet barem 20% za nov auto), jer postoje ovlasceni prodavci, koji ih kupuju u zemljama EU, gde su znatno jeftiniji (Portugal, Spanija, Holandija...).
Jesam li bio iscrpan i dovoljno ubedljiv?
Pozdrav jos jednom

don
01.9.2010 15:28
7
26

Smesno, nude OK dizajn i apsolutno-apsolutno nista vise! Al zato cene sebe kao da su MINI. A MINI je za Citroen, isto sto i Svajcarska za Srbiju. Mogu da uloze Milijardu evra u marketinske kampanje (anti retro i slicne gluposti).
A namerno sam ovo uporedio sa Minijem, posto je BMW sa Minijem napravio bum kao Retro brendom. A ovo je kao - anti-retro!! Haha
U Cirtoenu se zavaravaju ako misle da ce ovim kicem i sundom (racunam i modele koji dolaze) napraviti prodaju u Evropi od preko 20.000 godisnje.

Tale
01.9.2010 15:41
16
14

A što bi to BMW bio bolji u ovom segmentu od DS3. Pogledaj koliko košta Mini, a lošiji je mnogo. Muka mi je od ovih poznavaoca automobila koji znaju samo za Audi, Bmw, WV i Mercedes, a sve ostalo za njih su prosječni automobili. Citroen i nema bezobrazne cijene, druga je priča to što je DS luksuzna linija, a ionako Citroen uvijek ima najveća sniženja.

Srdjan
01.9.2010 18:16
3
20

Ovaj DS3 "debelo" zagazio u crveno :)

Milan 2
01.9.2010 19:28
18
6

Peki@
Uh, Peki, sto bi Ckalja rekao, pa to ko roman boga ti.. :)
Nisi morao ovoliko temeljan da budes, ali hvala ti na dobrim informacijama. Ja sam te to i pitao znajuci da vec dugo zivis u Francuskoj i da si upucen u sve sto je vezano za automobilsku industriju.
Za zene te ne smem pitati, jel znam da si srecno ozanjen, pa da me posle ne proklinjes, ako ti slucajno zena pogleda da si napisao nesto u vezi cenovne politike gospodja po Parizu hahaha..
Hvala druze, pozrav...

Peki
02.9.2010 07:59
22
5

Milane@
Ha, ha, "srecno ozenjen", pa zar to jos postoji nakon 20 godina braka!? Sto bi reko' jedan drugar, nakon toliko vremena provedeinih zajedno, volim zenu ko' sestru...Inace nema opasnosti da ovo procita, jer automobili je interesuju kao lanjski sneg, sto nikako nije slucaj sa cipelama. Cesto, desava joj se da sedne u testirani auto, i da ni ne primeti u sta je smestila svoju straznjicu! Uzas jedan ziveti sa osobom koju automobili ne zanimaju, i koja ne prihvata da joj muz dnevno provodi sate na kompjuteru, kuckajuci tekstove i obradujuci slike.
Pozdrav
PS. Dok ovo kuckam , jedan kolega sa posla mi skrece paznju da za Renault Twingo Wind (mali kupe koji trenutno vozim/testiram), koji ga interesuje, vec sada, na samom pocetku prodaje, ima popust od 23%! Tip radi za jednu veliku grupaciju, Vestalija (kao i ja uostalom), koja saraduje sa Renaultom. To je u vezi one politike cena, koja se uostalom praktikuje i kod nas. Pogledaj koliki popust nudi recimo KIA.

Ivan
02.9.2010 17:41
32
2

Sjajan automobil, ali samo za odabranu klijentelu.Ostali koji nemaju sluha i brinu samo o ceni nisu ni vidjeni za volanom jednog ovakvog primerka, kao ni za volanom jednog Minija, Mita itd.
Imati automobil koji se u potpunosti izdvaja iz mase i sam po sebi govori nesto o onome ko ga vozi, od komercijalnih automobila koje voze siroke narodne mase, mora i zasluzuje da ima vecu cenu cisto da jedan ljubitelj Golfa TDI ne bi zalutao u pogresnom pravcu.
Pozdrav...

Milan 2
02.9.2010 20:03
7
14

Ma Peki, pusti to, pa u ovom ludom vremenu imati brak koji traje toliko dugo je prava retkost.
Eto, za razliku od tvoje supruge, moja devojka ludi za automobilima i to ide dotle da mi cak govori i to da u obzir za kupovinu dolazi zamo model iz C i D segmenta i to sa benzinskim motorima izmedju 1.6l i 2.0l kubikaze i snaga u KW ne "sme" da bude ispod 90KW.
Zato sam te ja jednom i pitao sta mislis o ovoj novoj generaciji 1.6T motora od 150ks tj 180ks, jer mi se cine kao idealan odnos potrosnje i performansi za modele iz C i D segmenta.
Eto ovde u Svedskoj zastupljenost benzinaca je cak 60% i svedjani ne vole dizelase, a i recimo godisnji skat za benzinca je recimo 100 eura, a za dizela cak 400 evrica i jos kad se doda jeftinije odrzavanje benzinaca onda nije tesko zakljuciti zasto je to tako.
Ovde samo ko prelazi godisnje vise od 15.000 km, e tek onda se isplati dizel, ovako nikako.
Znaci mogao bi da mi pogledas nekog novijeg benzinca u Francuskoj, ako im tako pada cena tamo:)
Pozz...

Peki
03.9.2010 10:25
15
4

Milan2@
1.6T, bilo da se radi o 150, 180 ili 200 ks (Peugeot ih trenutno ugraduje u 308 GTi i RCZ), je odlican blok, samo sto je to slucaj sa prakticno svim novim benzincima sa turbo punjacem. Mislim recimo na 1.4 T kod Opela i VW, jedino gde su omanuli, to je i dalje potrosnja. OK, niza je nego li kod motora vece zapremine i slicne snage, ali je i dalje daleko od fabricki deklarisane. Recimo Twingo Wind 1.2T/100 ks, koga sam spomenuo u jednom u predhodnih odgovora, izuzetno je elastican i prijatan za voznju, cak su i perfomanse sasvim na mestu, ali nakon 5-6 dana, koliko ga vozim, putni racunar ne silazi ispod 9 lit (prosek). Jeste da ga ne stedim, i da u normalnoj upotrebi verovatno ne bi prebacio vise od 8-8,5 lit, ali jedan mali dizel slicne snage trosi barem 2-3 litre manje.
A ukoliko te interesuje neni benzinac u Francuskoj, treba traziti motor od 2 litre, i nikako od nekog renomiranog nemackog proizvodaca (ne zato sto nisu dobri, naprotiv, jednostavno zadrzavaju dobru cenu). Recimo jedan Peugeot 407 ili Ford Mondeo, njima se bukvalno prepolovi (cena) nakon 1-2 godine.U ovoj kategoriji, dizeli su zastupljeni sa preko 90%.
Pozdrav

Milan 2
03.9.2010 12:20
6
7

Da, gledao sam u jednoj emisiji test nove Astre sa tim motorom 1.4T od 140ks i na kraju su test zavrsili sa prosecnom potrosnjom izmedju 8 i 9l, a fabrika "obecala" 6l.
Eto, bas jedva cekam da uradis neki test sa limuzinom iz D segmenta i tom novim 1.6T blokom jer me zivo zanima kako ce se ponasati po pitanju vozne dinamike i potrosnje i jel recimo bolji od klasicnog motora od 2 litre sa slicnom snagom, ali bez turba?
Ti znas da ja cenim Renault, Hondu, Volvo (sad ce u novi S60 ugradjivati taj 1.6T), Toyotu..itd i da nisam neki zaljubljenik u nemce kako se tu neki Tale oglasio na moj komentar da mu je muka od ljudi koji znaju samo za nemce, a covek nema pojma sta mislim.
Peugeot ima trom i prevazdjen onaj 1.8l od 125ks, bas kao i Mazda6 1.8l od 120ks, jednostavno nude solidne performanse, a veliku potrosnju. Zasto bas motor od 2l?
Znaci kad odlucim da soping, znam kome da se obratim za pomoc u Francuskoj :) Pozzz...

Fantasta
04.9.2010 19:30
2
14

A zar nije bilo lepse umesto reci "look" upotrebiti rec "izgled"?! Sto se folirate?

Peki
04.9.2010 22:28
12
5

Fantasta@
Svet je postao mali, a nas recnik ogranicen! Nije to stvar "foliranja", kako Ti to rece, jednostavno u svim jezicima, pa i bogatijim od naseg, cesto se upotrebljavaju "strane" reci. Da li si se zapitao cijeg su porekla toliko odomacene kao sto su recimo: trotoar, pasaz, salon, telefon, hotel, taksi, bus, konstrukter, pneumatik, agragat, arogantan, moral, apetit, front, ambulanta, apartman, aroma, atleta, kondukter, karijera, karton, kaucija, kompot, kompromis, konfor, diskretan, direktan, disciplina, euforija, eksces, ekploziv, ekstra, grimasa, gripa, idiot, inces, migrena, opcija, poligota, prezervativ, profil, profit, profesor, rutina, sezona, carapa, tempo, ritam, ulimatum, vulgaran, trijumfalan, standard, stop, spektakl, suvernir, motocikl, bicikl, eksploziv....? Da li za sve navedene postoji zamena u nasem jeziku? Naravno da treba sacuvati svoj, ali zaista ne smatram da je svetogrde upotrebiti ponekad i po koju "stranu". Svi znamo da su francuski, nemacki i turski jezik u proslosti ostavili traga, do te mere da za odredene reci jednostavno ne postoji zamena. Uostalom ni foliranje nije srpska rec! Sto se BRE foliras?

Skyline
04.9.2010 23:52
8
9

Hej fantasta, idi fantaziraj negde drugo, ovde se priča o automobilima. Ti si sad našao čoveku koji je ovde imenom i prezimenom, koji je profesionalac, da nešto stupidno prigovaraš. Ajd iš...

Peki
05.9.2010 10:00
10
16

Nema veze sa automobilima, ali je interesantno. Evo jedan poduzi primer o turcizmu u nasem recniku, procitajte, zaista vredi. Naravno da ja nisam autor, preuzet je sa interneta.
Najveći broj turcizama koji imamo odnosi se na predmete i pojmove iz svakodnevnog života, kao što su: graditeljstvo (direk, japija, kapija, ćeramida, odžak), pokućstvo (sanduk, merdevine, ćilim, furuna), odeća i obuća (čarape, čizme, šalvare, papuče), jela i pića (sarma, burek, pilav, ćevapčići, čaj, rakija, kafa, baklava, tulumba), posuđe (ćasa, testija, džezva, fildžan, bakrač, đevđir). Ogroman je broj raznih reči i izraza vezanih za ljude, međuljudske odnose i apstraktne pojmove kao što su: dušmanin, ortak, ortakluk, javašluk, komšiluk, baksuzluk, sevdah, dert, jogunica, inat, sokak, ćorsokak). Pojedine reči su poprimile znatno drukčije značenje od izvornog – jatak (izvorno znači „krevet”, „postelja”), kod nas ima značenje onoga ko pomaže i skriva hajduke i odmetnike; sijaset (izvorno „politika”), u srpskom jeziku često u upotrebi u značenju „mnogo”, „veliki broj” („sijaset stvari”).

Za mnoge reči danas nemamo adekvatnih srpskih ekvivalenata i ne osećamo ih stranim: jastuk, jorgan, kafa, kafana, kašika, rakija, čarapa, para, boja, pekmez, kajmak, sarma, čardak, kapija, baksuz, kula, komšija... Turcizmi su se u velikom broju slučajeva pokazali kao osnova za izvođenje novih reči shodno prirodi i pravilima srpskog jezika. Niko ne nosi „smećarac”, već isključivo „đubretarac” (đubre je turska reč!).

Najproduktivniji turski nastavci odomaćeni u srpskom jeziku su –lija, -džija i -luk. Nastavak -lija označava lice koje dolazi ili pripada nekom mestu. U srpskom, međutim, taj nastavak se dodaje i na srpske reči tvoreći tako izvedenice: nov – novajlija, dug – dugajlija. Turski sufiks -džija upotrebljava se za izvođenje imenica koje označavaju nosioce zanimanja ili zvanja: badavadžija (besposličar), miraždžija (naslednik), sajdžija (časovničar), inadžija, tobdžija. Međutim, kog je porekla reč provodadžija, provodadžika? Turski nastavak -luk tvori ogroman broj imenica najčešće apstraktnog značenja: kuluk, ortakluk, javašluk. Šta ćemo, međutim, sa rečima poput tvrdičluka, cicijašluka, bezobrazluka? Turski sufiksi do te mere su postali „naši” da se dodaju srpskim rečima, pa i rečima relativno novim u jeziku.

Može li se zamisliti Andrićeva Na Drini ćuprija bez turcizama – jedan se nalazi i u samom naslovu?

Turski nazivi neobično dobro pristaju pojedinim lokalitetima ili gradskim četvrtima – Topčider (tobdžijska dolina), Dorćol (raskršće), Bulbulder (slavujeva urvina), Karaburma (crni greben), Demir-kapija (gvozdena vrata), Ćuprija.

Kako bi vam zvučala čuvena pesma Emina Alekse Šantića ako bismo je lišili turskih reči i zamenili srpskim (onde gde je to moguće) i da li bi to i dalje bila pesma?

U svakom je stihu najmanje jedan turcizam!

Zaključak koji se iz svega iznetog može izvesti jeste da su turcizmi i dalje stvarnost i sudbina srpskog jezika, kako govornog tako i pisanog. Oni i dalje srpskom jeziku daju draž, specifičnu toplinu, patinu i leksičku raznovrsnost ničim ne narušavajući njegovu normu. Bez turcizama, srpski jezik bi bio lišen sebi svojstvenih istočnjačkih čari.

MARIJAN
06.9.2010 17:56
16
6

@Peki mani se referata ugusio si.

Igor
06.9.2010 22:31
4
19

http://www.avto.net/_AVTO/ad.asp?ID=3807514&show=2
Dame ce sigurno primetiti ovako nesvakidasnji auto(pre nego neki komercijalniji)to je ono znate:''treba biti orginalan,nesvakidasnji,sam svoj,prepoznatljiv,...bla bla blaaaaaa moderna s**nja i na tome se lepo uzima looooovaaaaaaa,to je citava industrija!!!A ti narode placaj (maglu) imidz!!!

Peki
07.9.2010 19:57
3
1

Marijan@
Sta ces, mi matori strumfovi volimo da filozofiramo!
OK, poruka je prosla, prestajem da "gusim sa referatima", samo ipak sam pomalo razocaran... Nemoj mi reci da Ti je sve bilo poznato !?

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: