Ekskluzivno

Citroen C-Zero

Kolumbovo jaje

Proizvođači tvrde da će do 2020 godine, električni automobili predstavljati 10 % voznog parka. Možda, ali koliko praktično vredi jedan takav model danas, proverili smo vozeći mali Citroen C-Zero, po pariskom regionu

Francuski proizvođači su među prvima koji su započeli sa komercijalizacijom električnih vozila. Pored Renaulta (Fluence i Kango Z.E.), Citroen i Peugeot pariraju sa C-Zero i iOn. Poznavaoci auto prilika sigurno znaju da su ovi samo preuzeli tehnologiju razvijenu od strane Mitsubishi-ja (model nazvan i-Miev), čime su smanjili rizik od preskupih ulaganja i neizvesnu sudbinu ovakvih vozila. Jer opklada je još uvek daleko od dobijene, pre svega zbog nespremne infrastrukture, snažnog petrolejskog lobija, nerešene fiskalne politike električne energije, kao i trenutne astronomske cene od tridesetak hiljada evra u proseku za vozila ovog tipa!

Svesni nabrojanih poteškoća, u PSA ni ne planiraju da odmah osvoje široku populaciju, već se pre svaga fokusiraju na vozne parkove komunalnih preduzeća i kompanija koje se bave iznajmljivanjem vozila. Ovi u celoj priči pronalaze svoj interes kroz cenu održavanju, koja je, kao što je poznato, daleko niža nego li kod automobila sa unutrašnjim sagorevanjem. Citroen je tako uspeo da plasira prvih 250 Berlinga Elactrique francuskoj pošti, no to je samo delić najavljenog kontigenta od skoro 25.000 električnih vozila koliko francuski poštari i ostale javne institucije planiraju da kupe u narednim godinama. Renault Kango je u trenutku pisanja dobio prvu rundu, isporučuju 10.000 električnih vozila. C-Zero i iOn, moraju se zadovoljiti sa “svega” 3.074 vozila, namenjih državnim službama.

Za obične smrtnike, u Citroenu smatraju da je lizing daleko najinteresantnija opcija, te se C-Zero može posedovati za nekih 450 evra mesečno (uračunato održavanje i osiguranje), u periodu od 4 godine. Ugovor se može produžiti na još 4 godine, ali sada po ceni od 250 evra mesečno. Šta vlasnik dobija za ovu i dalje preterano visoku sumu novca, proverili smo u jednonedeljnoj upotrebi po Parizu, pred sam božićne praznike.

Zamišljen za grad
Za razliku od Renaulta Fluence Z.E, voženog par dana ranije, C-Zero je u startu zamišljen i realizovan kao mali gradski auto, isključivo na električni pogon. Baterije integrisane u dnu šasije (pragovima i ispod sedišta), jajoliki oblik, velike staklene površine i kompaktne dimenzije, sinonim su idealnog gradskog vozila. Jeste da su proporcije veoma neuobičajne, što znači da je veoma visok i pre svega uzak (3,47/1,48/1,61). “Bio” stil, toliko drag Japancima, sa točkovima na čoškovima karoserije, koji su evropljani zaboravili još 90-tih godina. Pravi NLO među četvorotočkašima. Čak 16 cm manje u širinu od modela C1, na šta treba dodati i retko mali prečnik okretanja, od nepunih 9 m. Električni motor razvija 67 KS, što ne impresionira ukoliko se zna da prazan C-Zero teži 1.120 kg (od toga 250 kg otpada na baterije), no obrtni momenat od 180 Nm, raspoloživ je odmah po polasku. Sasvim dovoljno za ubedljiva ubrzanja, koja se ostvaruju u crkvenoj tišini. Jednostavno treba samo ubaciti kratku ručicu menjača, nalik na džojstik, u mod Drive, i nagaziti na “gas”. Bez stepena prenosa (pozicije: napred i nazad), ovaj mali Citroen nikada nije na muci, barem ne dok se ne izađe na otvoreni put, bez obzira što je sposoban pogurati i do 130 km/h.

     
 

Ponašanje na putu znatno je inferiornije od maločas spomenutog C1. Što zbog same forme, što zbog motora i pogona pozadi, posebno po klizavom asfaltu. Jeste da poseduje serijski ESP, ali i pored njega lako je izgubiti kontrolu. O osetljivosti na bočni vetar, i ne preterano preciznoj električnoj asistenciji, ne treba trošiti reči. Iz svega jasno proizilazi da je C-Zero rezervisan za urbane sredine, posebno što ni autonomija ne obećava. Citroen navodi 150 km u idealnim uslovima, što svakako nije bio slučaj za vreme test vožnje. Rano jutro, sa temperaturama blizu nule, podrazumeva dinamičnu vožnju bez gužvi, sa uključenim grejanjem, svetlima, klimom, brisačima, radiom…, što sve zajedno svede autonomiju na 50-etak kilometara. Šta, samo toliko!? Da, da, ali sa lakšim stopalom na gasu, kada se kazaljka ekonometra nalazi u zelenom polju, pa još i sa isključenim potrošačima, može se očekivati maksimalno stotinak kilometara. A kada ostane još samo 5 % energije, upali se signalna lampica u vidu kornjače. U tom slučaju, naoružajte se strpljenjem, jer snaga motora je drastično smanjena, a svi potrošači se automatski isključe.

nula CO2 g/km,
bez prenosnih odnosa,
lakoća upravljanja,
jeftinije održavanje

autonomija,
cena,
ponašanje na otvorenom putu

Da bi se ponovo napunile baterije, treba barem šest sati, klasičnim priključkom od 220 V, odnosno 30 min, za 80 % kapaciteta, na specijalnim automatima (125 Ampera). Problem, ovi još uvek ne postoje za javnu upotrebu, iako su se u Parizu od nedavno pojavili tzv “Autolib”. Po ugledu na bicikle, trenutno postoji stotinak mesta gde se pretplatnici mogu poslužiti ovakvim vozilima, odnosno iznajmiti ih na određeno vreme (od 30 min, do više sati). Nakon neuspešnog pokušaja da ga ovde napunim, usledilo je balkansko snalaženje!? Produžni kabel sa četvrtog sprata… Evidento, da bi se posedovao jedan električni automobil, osim finansijskih mogućnosti i želje za očuvanjem životne sredine, poželjno je imati i kuću, odnosno garažu sa priključkom.

Maksimalno četiri osobe
Spolja identični sa japanskim bratom, C-Zero i Peugeot iOn, poseduju personalizovanu unturašnjost. Centalna konzola, u stilu lakiranog klavira, deluje simpatično, upravo kao i instrumenti, koji asociraju na glavu Miki Mausa (jedan veliki, sa dva mala okolo, nalik na uši). Centralni ekonometar, sa numeričkim brzinometrom u sredini, daje inormacije u vezi potrošnje energije, dok druga dva pokazuju stanje baterije i autonomiju. Vozač se ne oseća loše na svom mini radnom mestu, mada se mora pomiriti sa činjenicom da desnim ramenom dodiruje suvozača. Slično je i pozadi, gde ima mesta za samo dve (ne previše) odrasle osobe, iako je prostor za kolena sasvim prihvatljiv, zahvaljujući razmaku točkova od čak 2,55 m. Sa 168 dm3 utovarnog prostora, prtljažnik je upotrebljiv, a po potrebi, moguće je oboriti i naslone zadnjih sedišta.

Ne nedostaje ni “sofisticirane” opreme, automatski klima uređaj, električne komande za sve prozore i spoljašnje retrovizore, upravljač obložen kožom, CD auto radio, aluminijumski naplaci, šest vazdušnih jastuka, ESP…, deo su seriske opreme, ali sve to pada u vodu kada se zna da C-Zero košta 35.000 evra! OK, 5.000 vraća država, u vidu eko bonusa, ali i pored toga, po kvadratnom metru C-Zero je skuplji nego nekretnine u elitnim pariskim četvrtima. Baš zbog toga, u Citroenu su veoma skromni u procenama, što znači da je planirano samo 4.000 vozila. Dogodine, duplo više, odnosno 15.000 za 2013 godinu. Bilo kako bilo, C-Zero je i dalje nezreo proizvod, tako da mu zakazujemo randevu za devet gomina. Trenutno, njegov prag rentabilnosti je nemoguće izračunati, bez obzira što za jedno punjenje treba manje od 2 evra (cene električne energije u Francuskoj). Tako je za sada, pre nego li se država “seti”, da i ovu vrstu energije treba taksirati...

Citroen C-Zero

Električni motor 67 KS, između 3.500-8.000 o/min
Obrtni momenat 180 Nm, pri 0-2500 o/min
Pogon na zadnje točkove
Maksimalna brizna 130 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 14,9 sec
Litijumske baterije, 88 celija, ukupnog kapaciteta 16 kW
Kočnice, napred diskovi 247 mm, pozadi doboši
Gume napred 145/65 R15, pozadi 175/65 R15
Garancija 4 godine, 5 za električni sistem
Dimenzije 3,47/1,48/1,61
Prtljažnik zapremine 168/860 lit.
Cena: 35.000 evra

Pionirski pokušaj ova tri proizvođača ipak je za pohvalu, posebno od kada su procurele informacije da Mitsubishi radi na novom tipu baterija, osetno većeg kapaciteta, sa životnim vekom od 4.500 punjena (aktuelno između 1.500-2.000). Tim bolje, jer ankete u Evropi pokazuju da je preko 60 % populacije spremno da prihvati električne automobile, pod uslovom da im se autonomija poveća na barem 200 km, i da nisu skuplji za više od 20-30 %, od adekvatnog modela sa klasičnim motorom. Uz to, sve su glasnija razmišljanja kako bi im trebalo odobriti besplatno parkiranje i punjenje, kao i legalizovati upotrebu žutih traka za taksi i autobuse. Samo tako, može se očekivati njihova veća demokratizacija, a samim tim i pristupačnija cena.

Tekst Perica Rajković
Fotografije Perica Rajković - Citroen
4607
Postavljeno: 08.02.2012

Arhiva: Ekskluzivno

Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 02.02.2016

Renault Megane 1.6 dCi/130 Intens
Tekst sa video prilogom!

Zvezda u svojoj domovini, Megane je na evropskom tržištu u zaostatku za najprodavanijim nemačkim predstavnicima. Dolazak četvrte generacije može preokrenuti situaciju, barem se tako nadaju u Renaultu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 25.01.2016

Renault Talisman 1.6 TCe/200 EDC 7 Intens

Kako bi što pre zaboravilo Lagunu, Renault je nasledniku promenio čak i ime, a sve u želji da se od autsajdera, transformiše u lidera u segmentu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 29.12.2015

Opel Corsa 1.3 CDTi/ 95 Ecoflex S&S Cosmo

Nova Opel Corsa 1.0 T/115 ostavila je veoma pozitivan utisak, no kada je pokretana malim dizelom 1.3 CDTi, situacija je znatno komplikovanija, pre svega zbog brojne i talentovane konkurencije


Dacia Lodgy&Dokker Stepway

28.07.2015

Nissan Pulsar 1.5 dCi/110

14.07.2015

Ford Focus SW 1.5TDCI/120

10.07.2015

Kia Rio 1.1 CRDi/75

30.06.2015

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHdi/150

10.06.2015

Ford Mondeo 2.0 SW TDCi/180 Powershift Titanium

03.06.2015

Kia Pro_cee’d GT

20.05.2015

Opel Corsa 1.0 T/115 Cosmo Tekst sa video prilogom!

16.05.2015

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi/150 KS Exclusive

07.05.2015

Toyota Auris 1.6 Valvematic Style Tekst sa video prilogom!

27.04.2015

Renault Clio 1.2 TCe/120 EDC Initiale Paris

26.02.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique Tekst sa video prilogom!

10.02.2015

Nissan Juke 1.2 DiG-T

12.01.2015

Fiat 500L Living 1.6 MultiJet/120

07.01.2015

Renault Captur 1.5 dCi/90 EDC Helly Hansen

03.12.2014

Opel Astra Sedan 1.6 CDTi/136 Cosmo

28.11.2014

Kia Soul 1.6 CRDi/128

05.11.2014

Renault Twingo 1.0 SCe/70 Expression

17.10.2014

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBooste/100KS

10.10.2014

Citroen C1 1.2VTi/82

25.09.2014

Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 automatic

05.08.2014

Opel Meriva 1.6 CDTI/136 Cosmo

29.07.2014

Renault Megane CC 1.6 dCi/130

10.07.2014

Mazda3 2.2 Skyactive-D

17.06.2014

Citroen C4 1.2 e-THP/130 Exclusive

21.05.2014

Dacia Duster 1.2 TCi/125 Prestige

08.05.2014

Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi/115

01.05.2014

Seat Leon ST 1.6 TDi/105

18.04.2014

Nissan NV-200 Evalia

31.03.2014

Opel Insignia Break Sport Tourer 2.0 CDTI/195 KS Cosmo

20.03.2014

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm/150

07.03.2014

Nissan Note 2 1.2/80 Acenta Connect

21.02.2014

Peugeot 308 1.6 THP/156 Feline

14.02.2014

Fiat 500 Abarth 595 Turismo 1.4 T-Jet/160

10.02.2014

Opel Cascada 2.0 CDTi Biturbo

21.01.2014

Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

10.01.2014

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/90

01.01.2014

Subaru Forester

25.12.2013

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet/105

12.12.2013

Peugeot 208 GTi

20.11.2013

Citroen C4 Picasso

30.10.2013

Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI/136

16.10.2013

Mazda 6

02.10.2013

Renault Clio 4 RS 200 Cup

19.09.2013

Renault Scenic XMOD

04.09.2013

Volvo V40 Cross Country Tekst sa video prilogom!

21.08.2013

Citroen DS3 Cabrio

07.08.2013

KIA Carens

24.07.2013

Renault Clio Grandtour

03.07.2013

Kia Ceed SW

19.06.2013

Renault Captur

12.06.2013

Citroen C4-Aircross

05.06.2013

Ford Fiesta

22.05.2013

Citroen C- Elysée

08.05.2013

Dacia Logan 2 0.9/90 KS Laureate

24.04.2013

Fiat 500L 1.3 Multijet Easy

10.04.2013

Seat Mii

27.03.2013

Citroen C3 1.2 VTi Exclusive

13.03.2013

Opel Ampera

27.02.2013

Dacia Sandero 1.2 16V Story

13.02.2013

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 Prestige

06.02.2013

Dacia Dokker

23.01.2013

Chevrolet Malibu 2.0 VCDi LTZ

11.01.2013

Kia cee’d 1.6 CRDi/128 EX Maxx

19.12.2012

Citroen DS5 2.0 HDi/163 KS Sport Chic Automatic

28.11.2012

Ford Focus ST

31.10.2012

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi Cosmo Pack

17.10.2012

Mazda CX-5

03.10.2012

Dacia Lodgy 1.5 dCi/110 Laureate

19.09.2012

Renault Megan Coupe 1.2 TCe GT Line

29.08.2012

Peugeot 208

15.08.2012

Kia Rio 1.4 CRDi Sport

01.08.2012

Tata Nano

18.07.2012

Renault Grand Scenic

04.07.2012

Renault Twizy

20.06.2012

Kia Optima

06.06.2012

Chevrolet Cruze 5 vrata 1.8/141 LTZ

23.05.2012

Renault Fluence ZE

09.05.2012

Opel Astra GTC

18.04.2012

Renault Twingo

04.04.2012

Ford Fiesta

21.03.2012

Citroen DS5

07.03.2012

Nissan Leaf

22.02.2012

Citroen C-Zero

08.02.2012

Volvo V60 D5 2.4/215 KS Ocean Race

25.01.2012

Ford Focus SW

11.01.2012

Renault Koleos

28.12.2011

Fiat Freemont 2.0 MJT/140 Urban

14.12.2011

Chevrolet Aveo 1.4/100 KS LTZ

30.11.2011

Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi/112 KS Allure

16.11.2011

Renault Clio Gordini 1.5 dCi/105 KS

09.11.2011

Ford Focus 1.6 SCTi/183 KS

26.10.2011

Opel Astra Sport Tourer vs Renault Megan Grandtour

12.10.2011

Citroen DS4

28.09.2011

Subaru Impreza XV

14.09.2011

Ford Focus 1.6 TDCi/115 Titanium

30.08.2011

Mazda 5 1.6 MZ-CD/115 KS

17.08.2011

Renault Megane CC Floride 1.9/130KS

03.08.2011

Kia Picanto 1.0 Active

20.07.2011

Renault Scenic 1.6 dCi/130 KS Exception

13.07.2011

Peugeot 308 1.6 e-HDi

06.07.2011

Ford Grand C-Max

29.06.2011

Chevrolet Orlando

22.06.2011

Citroen DS4

15.06.2011

Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi Quadrifoglio Verde

08.06.2011

Peugeot 508

01.06.2011

Nissan Juke

25.05.2011

Hyundai iX35 1.7 CRDi/115 KS 2WD Diamond

18.05.2011

Opel Corsa 1.7 CDTI/130KS OPC Line

11.05.2011

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport

04.05.2011

Renault Latitude 2.0dCi/150 Initiale

27.04.2011

Citroen DS3 Racing

20.04.2011

Citroen C5 2.2 HDi 204 KS Exclusive

13.04.2011

Nissan Micra

06.04.2011

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 KS

29.03.2011

KIA Sportage

16.03.2011

Fiat 500 0.9 TwinAir

09.03.2011

Peugeot 5008

02.03.2011

Volvo S60 D3/163 ks Summum automatik

23.02.2011

Citroen C4

16.02.2011

Citroen C4 Picasso 1.6 HDi/112 Confort

02.02.2011

Renault Laguna 2.0 dCi/130 GT 4Control

26.01.2011

Mazda 6 2.2 MZR-CD/163 Combi GTA

19.01.2011

Opel Meriva 1.7 CDTi/100 ks Automatic

12.01.2011

Ford C-Max

05.01.2011

Subaru Outback

22.12.2010

Ford Kuga 2.0 TDCi 4x2 Titanium

08.12.2010

Peugeot 308 CC

01.12.2010

Renault Megane 1.5 dCi/110 Estate EDC GT Line

24.11.2010

Renault Wind

17.11.2010

Alfa Giulietta 1.4 Tjet 120 Distinctive English version

11.11.2010

Fiat Doblo / Renault Kangoo

03.11.2010

Opel Astra 1.4 Turbo Sport

27.10.2010

Citroen C4 2.0 HDi Excusive English version

09.10.2010

Peugeot 3008

06.10.2010

Renault Megane CC

29.09.2010

Kia Venga

22.09.2010

Renault Twingo RS Gordini

15.09.2010

Kia Venga 1.4 CRDi/90 i Citroen C3 Picasso 1.6 HDi/90

08.09.2010

Citroen DS3 1.6 HDi/110 Sport Chic

01.09.2010

Kia C’eed SW

18.08.2010

Peugeot RCZ

04.08.2010

Dacia Duster 1.5 dCi/110 4x4

28.07.2010

Chevrolet Spark 1.2 GPLi LS

21.07.2010

Volvo C30

14.07.2010

Dacia Duster

30.06.2010

Nissan Cube

23.06.2010

Fiat Sedici 4x4 2.0 Multijet 135 ks

16.06.2010

Opel Astra vs Renault Megane

09.06.2010

Citroen Nemo

02.06.2010

Volvo S80 2.4D/175 ks Summum

26.05.2010

Hyundai i20

19.05.2010

Renault Megan 2.0T RS Luxe

12.05.2010

Peugeot 4007 2.2 HDi DCS6 Premium Pack

28.04.2010

Citroen C3 1.4/70 HDi Confort

21.04.2010

Chevrolet Cruze 2.0 VDCi/125 LS

14.04.2010

Nissan Note

31.03.2010

Fiat Punto Evo

24.03.2010

Peugeot 407 Coupe i Renault Laguna Coupe

17.03.2010

Alfa Romeo 159

10.03.2010

Peugeot 5008

03.03.2010

Ford Ka 1.3 TDCi Titanium

24.02.2010

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi/160 Cosmo Pack

17.02.2010

Renault Scenic 1.5 dCi/110 Dinamique

10.02.2010

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi Tekst sa video prilogom!

03.02.2010

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport TX Navi

20.01.2010

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

30.12.2009

Nissan Pixo

23.12.2009

Fiat 500C 1,2 Lounge

16.12.2009

Opel Insignia

09.12.2009

Alfa Romeo MiTo

02.12.2009

Mazda MX-5

25.11.2009

Citroen C5 V6 3.0 HDi/240 Exclusive

18.11.2009

Citroen C3 Picasso

11.11.2009

Renault Clio GT 1.6/128

04.11.2009

Peugeot 3008

28.10.2009

Lancia Delta

21.10.2009

Renault Megane Estate

14.10.2009

Fiat Fiorino Qubo

07.10.2009

Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Bio Power Aero

30.09.2009

Dacia Sandero LPG

23.09.2009

Chevrolet Cruze

16.09.2009

Peugeot 206+

09.09.2009

Renault Koleos i Subaru Forester

26.08.2009

Peugeot 308 CC

12.08.2009

Kia Soul

29.07.2009

Renault Grande Scenic 1.4 TCe Dinamique

08.07.2009

Citroen C1

01.07.2009

Kia Carnival 2.9 CRDi EX

24.06.2009

Renault Kangoo Be bop

17.06.2009

Subaru Impreza

10.06.2009

Chevrolet Captiva

03.06.2009

Opel Agila

27.05.2009

Volvo XC60

20.05.2009

Mazda 6 1.8

13.05.2009

Dacia Logan pick-up

06.05.2009

Dacia Sandero 1.5 dCi/85 Laureate

29.04.2009

Hyundai i30 CW

22.04.2009

Citroen C6 2,2 HDi FAP/173 Exclusive

15.04.2009

Ford Ka

08.04.2009

Mazda 2

01.04.2009

Renault Megane 1.5 dCi Privilege

25.03.2009

Citroen C4

18.03.2009

Renault Megane Coupe

11.03.2009

Chevrolet Aveo GPL

04.03.2009

Mazda CX-7

25.02.2009

Volvo XC70

18.02.2009

Renault Laguna Coupe

11.02.2009

Ford Fiesta

04.02.2009

Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi Outdoor

28.01.2009

Citroen C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive

21.01.2009

Ford Mondeo SW 2.2 TDCi i Peugeot 407 SW 2.2 HDi

14.01.2009

Renault Kangoo 1,5 dCi i Citroen Berlingo 1,6 HDi

24.12.2008

Ford Kuga, Renault Koleos i Toyota RAV4

10.12.2008

Renault Twingo RS Cup

03.12.2008

Daihatsu Cuore 1.0 i Citroen C1

19.11.2008

Peugeot 308 SW 1.6 VTi Sport

05.11.2008

Kia - fabrika Zilina u Slovačkoj

29.10.2008

Peugeot 4007 2,2 i Toyota RAV4 2,2 D-4D

08.10.2008

Ford Galaxy 2,0 TDCi Ghia

01.10.2008

Renault Laguna GT 2,0T

24.09.2008

Citroen C4 Picasso 1,6 HDi i Mazda 5 2,0 MRZ CD

17.09.2008

Subaru Legacy 2,0 D SW Club

10.09.2008

Dacia Logan 1.5 dCi/70 Laureate

03.09.2008

Kia Pro Cee'd 2.0 CRDi Sport

27.08.2008

Renault Koleos 2.0 dCi/150 4X2 Dinamique

20.08.2008

Citroen 2CV TPV

09.08.2008

Subaru Impreza 2.5 WRX

10.07.2008

Subaru Justy 1.0 S

26.06.2008

Mazda 2 1,5 / 103KS Pack Sport

19.06.2008

Ford Focus 2,0 TDCi i Peugeot 308 2,0 HDi

12.06.2008

Volvo V70 2,4D Summum

05.06.2008

Dacia Sandero

29.05.2008

Renault Grande Modus 1,5 dCi Expression 105 KS

22.05.2008

Volvo V50 2.0D R-Designe

15.05.2008

Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta Pack

08.05.2008

Kia Picanto 1,1 Active

01.05.2008

Kia Sorento 2.5 CRDi/170 EX Shilton

17.04.2008

Ford Mondeo SW 2,0 TDCi i Renault Laguna Estate 2,0 dCi

10.04.2008

Peugeot 207 SW 1.6 VTi Outdoor

27.03.2008

Kia Cee'd SW 1,6 CRDi

20.03.2008

Renault Clio Estate 1,5 dCi / 85 Dinamique

13.03.2008

Peugeot 207 SW 1,6 HDI Trendy

06.03.2008

Citroen C4 1.6 BioFlex

28.02.2008

Volvo C30 T5 Summum 230KS

21.02.2008

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/85 Laureate 7 sedišta

14.02.2008

Peugeot 308 na putevima šampanjca

07.02.2008

Renault Laguna 3 1.5 dCi 110 Expression

31.01.2008

Kia Cee'd 1,6 CRDi 115 Activa

24.01.2008

Subaru Impreza 2,0 R Sport

17.01.2008

Daihatsu Materia 1,5 16v

10.01.2008

Hyundai i30 1.6 CRDi/115 ks Pack Confort

03.01.2008

Ford Transit 3,2 TDCi/200 KS i Transit Sportvan 2,2 TDCi/140

27.12.2007

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

20.12.2007

Renault Twingo 1.2 GT

13.12.2007

Ford Ranger 2.5 XLT Super Cab 4X4

06.12.2007

Volvo S80 3.2 AWD Summum

29.11.2007

Pariski bicikli - Velib

22.11.2007

Kia Sportage 2,0 CRDi i Hyundai Tucson 2,0 CRDi 4WD Pack Luxe

15.11.2007

Citroen C-Crosser

08.11.2007

Renault Kangoo 2

30.10.2007

Ford S-Max 2.5 T Titanium

25.10.2007

Renault Megane RS 2.0 dCi/175 ks Luxe

18.10.2007

Peugeot 207 CC 1,6 HDi Griffe

11.10.2007

Volvo C70 D5 Summum

04.10.2007

Kia Carens 2,0 CRDi / Renault Grand Scenic 1,9 dCi

20.09.2007

Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDi Exclusive

13.09.2007

Renault Twingo 1,5 dCi Initiale

06.09.2007

Peugeot 1007 1.6 HDi Spoty Pack

23.08.2007

Renault Modus 1.2 16v/100 ks Alyum

16.08.2007

Hyundai Sonata 2,0 CRDI Pack Luxe

09.08.2007

Mazda MX-5 1,8 Coupe-Roadster

02.08.2007

Ford C-Max

26.07.2007

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Pack Luxe

19.07.2007

Stabilna situacija

09.07.2007

Peugeot 407 V6 2.7 HDi Feline

27.06.2007

Citroen Jumpy 2,0 HDI Combi Confort / 9 sedišta

20.06.2007

Subaru Outback 3,0R

13.06.2007

Volvo V50 1,8 Flexifuel E85 Summum

06.06.2007

Ford S-Max 1,8 TDCi/125 KS Trend

30.05.2007

Dacia Logan MCV 1,6 16v / 7 sedišta

23.05.2007

Peugeot 207 1,6 THP/150 KS

16.05.2007

Subaru B9 Tribeca 3,0R

02.05.2007

Daihatsu Trevis 1,0

25.04.2007

Hyundai Coupe 2,0 Pack Luxe

18.04.2007

Renault Clio 2,0 16v Dynamique

11.04.2007

Nova Fabia

07.04.2007

Mazda 6 2,0 MZR-CD Elegance

21.03.2007

Renault Megane Coupe GT 2,0 dCi / Volvo C30 2,0 D

07.03.2007

Citroen Picasso 1,6 HDi BMP6 Pack Ambiance

28.02.2007

Mazda 5 2,0 MRZ-CD 110 KS Elegance

21.02.2007

Nissan Micra C+C 1,6 automatik

14.02.2007

Volvo S40 D Summum

07.02.2007

Renault Clio RS 2,0

31.01.2007

Fiatom Grande Punto 1,2 Dynamic na putevima Andaluzije

24.01.2007

Citroen C4 Picasso sa 5 sedišta

09.01.2007

Dacia Logan 1.6 16V/105 KS

03.01.2007

Mazda 3 1.6 MZ-CD Perfomance

13.12.2006

Citroen C4 1.6 HDi BMP6 Exclusive

29.11.2006

Nissan Note 1,5 dCi/86 KS Acenta

15.11.2006

Ford S-Max 2,0 TDCi Titanium

01.11.2006

Renault Laguna Estate 2,0 dCi i Peugeot 407 SW 2,2 HDi

25.10.2006

Super test polovnjaka:
Renault Megane sedan 1.5 dCi/100 KS

18.10.2006

Renault Megane CC 2.0 dCi/150 KS Sport

12.10.2006

Daihatsu Copen 1,3 VVT

27.09.2006

Citroen C-Metisse

20.09.2006

Citroen C5 2.2 HDi 173 KS FAP Exclusive

13.09.2006

Daihatsu Cuore 1.0 X

06.09.2006

Renault Espace 2,0 dCi FAP i Peugeot 807 2,2 HDi FAP

16.08.2006

Citroen C6 V6 2,7 HDi FAP Exclusive Pack Lounge

02.08.2006

Peugeot 207 1.6 HDi 90 KS Sport

19.07.2006

Peugeot 207 1,6 16V i Renault Clio 1,6 16V

12.07.2006

Daihatsu Terios 1,5 Sport

05.07.2006

Renault Modus 1.5 dCi/105 KS Confort

28.06.2006

Ford Fiesta S 1.6 TDCi

21.06.2006

Škoda Octavia 2.0 RS

14.06.2006

Renault Grande Scenic 2.0 dCi 150 KS Luxe Dinamique

07.06.2006

Citroen C2 1.4 16V Stop&Start

31.05.2006

Renault Clio 1.4 16V Luxe Privilege

22.05.2006

CITROEN PICASSO 1.6 HDi/92 KS Pack

10.05.2006

Peugeot 1007 1.6e 2-Tronic Sporty Pack

03.05.2006

Ford Fiesta 1.6 TDCi Ghia

26.04.2006

Uporedni test:
Citroen Berlingo 1.6 HDi/75 i Renault Kangoo 1.5 dCi/70

19.04.2006

Dacia Logan 1.5 dCi Laureate Pack

12.04.2006

Peugeot 407 1.8i 16V 125 KS Confort

05.04.2006

Renault Vel Satis 2.2 dCi Privilege

29.03.2006

Francuska posla

22.03.2006

Savremeni dizeli i loše gorivo

15.03.2006

Peugeot 407 Coupe 3.0 V6 Pack

08.03.2006

Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi/90 KS

01.03.2006

Uporedni test:
Citroen C4 1.6 HDi i Ford Focus 1.6 TDCi

23.02.2006

SEAT LEON 2.0 TDI Stylance

15.02.2006

VW Fox 1.4 TDi 70 Pack Confort

08.02.2006

Ford Fusion Plus 1.6 TDCi

01.02.2006

Renault Laguna Estate 2.0 dCi Initiale

26.01.2006

Peugeot 307 2.0 16V/180 KS Feline

19.01.2006

Đura
08.2.2012 18:52
12
0

Neka se javi za 10 godina, sa 10.000 evra nižom cenom, 100 cm većom dužinom, 100 km superiornijom autonomijom, pa ću da razmislim...
Nego i kinezi prave jeftine baterije, što ih ne kupiše kod njih? Bio bi upola jeftiniji, samo tako nebi prešao ni 30 km.

Dragan
08.2.2012 21:19
15
0

Dizel auto u ovoj klasi je 15 000 eura, ostaje mi jos 20 000 eura za gorivo, sa 15 400 litara mogu da predjem 310 000 km, sa mojom godisnjom predjenom kilometrazom od 20 000 km, to mi je 15 godina besplatne voznje. Bas je isplativ ovaj Citroen!

Igor
09.2.2012 00:50
11
0

@Dragan
Hahaha bas tako,jos kad bi naseli na pricu da ima nultu emisiju co2,ma nemoj mi pricati,a kako se proizvodi ta struja nego li vecinom u termoelektranama u kojima se sagoreva ugalj,koji je inace najNEekoloskije gorivo.

Zazivece ovo ali kad skroz nestane nafte i kad budemo punili strujom koju ce proizvoditi vetro i solarni generatori naravno i hidroelektrane.

Naravno pohvale gospodinu Perici.Iako ovaj "citrus" gotovo niko nece kupiti u srbiji i od onih koji procitaju vas test,nemojte misliti da ste ga radili uzalud(ako to uopste mislite),ima koga interesuje nesto novo a i promena ne skodi i zato u korak sa svetom.

Peki
09.2.2012 12:22
10
0

@Igore,
Analiza ti je dobra, proizvodaci stavljaju u prvi plan nultu emisiju C02, s tim sto "zaboravljaju" kompletan ciklus. Nuklearke i termoelektrane isto tako zagaduju, samo to se namerno precutkuje.
U pravu si i kada kazes da niko u Srbiji nece kupiti ovaj C-Zero, bogami malo ih je i u Francuskoj koji su spremni dati 30.000 evra. Za iste novce dobija se neuporedivo "zreliji" Nissan Leaf, pa i Renault Fluence Z.E, oba vozena nakon njega. No znas kako se kaze "prvi macici se u vodu bacaju", to je neophodna etapa. Elektricni automobili verovatno ce zaista zaziveti za jedno desetak godina, bas kao sto rece Dura.
Pozdrav

S70
09.2.2012 13:56
8
0

@igor a evo vidi se ovde da jos dugo nece nestati nafta
http://www.vrelegume.rs/test/rezerve-nafte/
@dragan ja nisam siguran da ce ijedan danasnji elektromobil tj njegove baterije da izdrze 15 godina jer ako joj je kapacitet 2000 punjenja a ti je punis svaki dan to ce izdrzati oko 6 godina

Aleksandar
09.2.2012 14:43
7
1

Ma nista drugo do marketinski trik, bar za sad, dok se sve vezano za elektroautomobile ne usavrsi do nekog prihvatljivog nivoa.

Igor
09.2.2012 15:12
8
0

@S70
Da,procitao sam taj tekst jos kada je objavljen,zato sam rekao kada SKROZ nestane,ali nisam naveo kada,naravno nisam od onih koji veruju da ce nestati za 30 - 40 tak godina.Jednom mora nestati,nista nije vecno.
E sad ja sam video jos jedan zanimljiv nacin dobijanja nafte.Naime svi znamo za klasicno dobijanje,izbusimo rupu bilo na kopnu bilo na moru i crpimo sa velikih dubina da sad ne zalazim u detalje,eto i to sa skriljcima,a za kuvanje zemlje ja mislim da je malo ko cuo.Naime u veliku posudu poput visoke peci se stavi na desetine tona zamlje,nalije se voda tako da nivo vode bude visi od nivoa zemlje i to se kuva na odredjenoj temperaturi.Posto se sirova nafta ne mesa sa zemljom,ona se pri kuvanju polako izdvaja iz zemlje i talozi na povrsini vode,kada se iscedi i poslednja kap,nafta se ukloni a zemlja vrati odakle je iskopana i veruje se da ima na celoj planeti zaliha za preko 100 god. iz ovog izvora.Inace skup nacin dobijanja,posto treba mnogo energije za zagrevanje kotla.
Pozdrav.

Bojan
09.2.2012 17:34
9
0

Mene zanima jedno pitanje koje niko ne spominje. Odakle tolika struja ako svi budemo presli na elektricna vozila? Ovih dana hladnoca hara i potrosnja el. energije je postigla apsolutni rekord, elektrane rada punim kapacitetom i uvoz struje je dosao do krajnjih mogucnosti, iznad toga sledi kolaps. Snaga jednog prosecnog grejnog tela je 3-4Kw, a snaga jednog automobilskog motora je 60-70Kw. Racunica je jasna, tolika energija, koja se puni na uticnici, nema sanse da se proizvede u postojecim elektranama.

koni
10.2.2012 08:05
11
2

Da se nelazemo zastava 10 je lepsa od ovog auta bar 5 puta

Aleksandar
10.2.2012 12:10
7
0

Naravno da nema sanse da se proizvede tolika kolicina elekricne energije, posebno u ovim nezgodnim uslovima (naprimer kada bi bilo 70 posto voznog parka na struju), kao sto je u nasoj drzavi i u pola sveta sad. To bi bila naucna fantastika. Ne znam treba verovatno biti vrlo cudna neka osoba i poverovati u ta foliranja vrste da je taj novi ali zapravo stari vid goriva, bolje resenje posebno kada se ukaci (sto nije tesko) na koji nacin se dolazi do takvog tipa energije, verovatno mora da se zmuri na oba oka i zapravo da se bude gluv na oba uha. Gorivo koje se trenutno u najvecoj meri koristi nije dobro resenje zbog enormnog zagadjivanja i ostalog ali nazalost mislim da niko ne zna za, sada sveukupno gledano, bolje resenje. A one stvari kao sto su 35000evra (kao popust 5000evra) za automobil na struju pa zatim to katastrofalno dugo punjenje sto je ne apsolutno ne prihvatljivo, pa potom slobodno se moze reci, autonomija na granici upotrebljivosti, (jer neophodno je imati jos jedan automobil na fosilno gorivo pored ovog elektricnog ako se zeli izaci iz grada, svojevrsni oksimoron, jer sta ce mi pobogu zagadjivac ako sam se odlucio da vozim nesto sto ne zagadjuje!), kao i to svi uporno precutkuju, izuzetna opasnost i pretnja u saobracaju jer se taki automobili ne cuju u najmanju ruku su komicne. To je neka sarada, neki cirkus, nista drugo. Mogli bi doduse biti korisni ovakvi automobili za drzavne sluzbe kao sto kaze autor teksta i eventualno gradski prevoz ako bi se autonomija dovela do nekog upotrebljivog nivoa.

Igor
10.2.2012 14:12
6
0

Ispravka, u delu gde sam napisao da se sirova nafta ne mesa sa zemljom,to je greska,mislio sam :"sirova nafta se ne mesa sa vodom".Izvinite jos jednom.Pozdrav svima.

S70
10.2.2012 14:28
3
8

ova elektricna kola nsta ine valjaju, uglavnom su ruzni i zagadjuju okolinu vise od kola na fosilna goriva(nacin dobijanja struje i zracenje koje oslobadjaju njihovi motori) zatim skupi su, i to mnogo ne traju im baterije dugo(kao sto gore napisah 6-7 godina najvise a posle toga im je zamena veoma skupa a ne znam tacno sta bi se to radilo sa njihovim starim baterijama) zato je mnogo bolje koristiti fosilna goriva dok ih ima a onda preci na hidrogen ili mozda jos bolje vazduh koji koji pet milijardi puta manje zagadjuju od ovih genijalnih elektromobila(prvi je cini mise napravio ferdinand porse pre vise od 80 godina i kako li tad tako dobri i tako genijalni nisu uspeli da se nametnu ljudima kao najbolje prevozno sredstvo) koji ce resiti sve probleme sa zagadjenjem na planeti zemlji na kojoj, kako sam negde procito, 95 procenata zagadjenja potice iz okeana

dumi
10.2.2012 16:51
7
0

Ljudi meni nisu jasne dve stvari: 1.prvo nase politicke ,,vodje" koje ti traze neverovatne dozvole da bi napravio jednu hidrocentralu na nekoj recici koje ima u istocnoj srbiju u izobilju (hvala bogu) cak i da imas sve dozvole moras da podmitis bar sa 10000 hiljade evra neke ljude koji se pitaju da bi dobio tu dozvolu, a ovakve probleme sad imamo sa strujom. 2. Druga svar jadan brazili od ZLE MONSRuOZNE AMERIKE ako ima te rezerve nafte, a i takodje moram da napise da Brazil ima najrazvijeniju tehnologiju za biodizel i 60% nafte u Brazilu je dobijeno od secerne trske. Nije lose voziti hobrid i smanjiti potrosnju na nekih 4 litra a vozis automobil sa 200 i vise konja, ima dosta takvih automobila... Jos uvek nije doslo vreme da se kupuju cisti strujasi ali hibrid je za mene dobra stvar. Primer:
Lexus RX 450h 3.5 V6 sa 299 ks trosi 6.6 litra benzinau kombinaciju sa elektromotorim.

goran
10.2.2012 22:08
8
9

ja mislim da je sve ovo foliranje i da bi rezerve nafte mnogo duze trajale kad se proizvodjaci nebi takmičili medjusobno ko ce da proizvede jaci auto ,jedan primjer:prvi audi s8 je imao 340ks v8 4.2 i isao je fenomenalno,zašto sad mora da ima preko 500ks kad se sad 350ks izvlaci iz 2.5litarskog benzinca


Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: