XC08.5.2013 00:27
Lepo u gepeku na kesi pise Dacia.
Don08.5.2013 08:19
Jao majko, kese u gepeku! Sav se najezih:)Sto bi reko Mamic: "Mucki provokatore" :)
Uostalom, sta fali vanjskom dizajnu, ja mu zamjerke ne vidim, za razliku od spodobe iz Rumunije?
Dalje, za razliku od jedne marke (radi zastite djece necemo joj ime spominjati) u ovom slucaju sa priprostim sitroenom ili limunovicem, mane auta su fino istaknute. Usput, hvala na izrecenim manama, ja bih dodao lijepu potrosnju za auto jedva tesko 1090kg, kao da mu je Lada radila motore i mjenjace.Cuj 11 litara, pa to ni fiat, inace dugo prisutan sa Lineom na ovakvom trzistu, nema.
Sta su im trebale ove sarke u autu, sto lijepo ne napravise vrata da mozes utrpat komotno stvari i ko covjek iskoristit 500 litara gepeka bez da mu sarke uniste prtljag? Kakav je ovo smjestaj tipki za podizace stakla? Harakiri cisti!
Jeftini detalji u niskobudzetnom autu??????Woow ahahhahhah, e bas se dobro nasmijah.
Dejan L08.5.2013 08:24
U principu malo duža Xsara. Ali odlično dizajnirana. Kontrolna tabla ovakvog izgleda se ne viđa u ovoj klasi, svaka čast. Hromirani detalji ne govore da je Low Cost. U poređenju sa Loganom, ovo je duplo bolji auto.
Autor lepo kaže, skoro na nivou Rapida, a bolje od Logana. E sad u toj rečenici je mnogo rečeno i nema šta da se doda. Kome je Rapid jednostavan eto sad ima C elysee i Peugeot 301.
Porediti Renoov podbrend sa praistorijskom platformom i pravi Citroen sa novijom platformom je neukusno.
Dejan L08.5.2013 09:59
@ Perica
Jako neukusno što ste u gepek stavili Dačija kesu. Vaša priča o tome da ne favorizujete Dačiju je raskrinkana. Pretvarate ovaj sajt u nešto što nikad nije bio. 100x sam hvalio vašu nepristrasnost, ali kad nekog mnogo hvališ, razočaraš se.
Nije lepo navoditi mane koje ima C elysee, a da mane Logana ne pomenete ni u šali. Sad lepo onaj tekst o Loganu dopunite svim onim manama, nedostacima, fušerajem ili ...
NIJE FER PREMA OSTALIM UVOZNICIMA, a ni prema kupcima od kojih krijete mane. Baciće novac na Rumuna, jer vi niste izneli Dačijin prljav veš na sunce. Logan kao nema tvrdu plastiku, sem što je tvrda ko da je sečena ubodnom testerom, sve je šuplje i neobloženo.
serpico08.5.2013 10:16
ma nesvidja mi se uopste,promasili su mada kitroen izgleda bolje od blizanca 301 ,ali pre jeftino su napravljeni,a recimo hiundaji elantra i renault fluence su za edve klase bolji
imaju vise opreme i duplo kvalitetniju zvucnu izolaciju!a probajte zalupit vratima na toj sklopociji!ko nekad na stojadinu!mislim da su bezveze ova 2 auta a plus toga kad su sparali svuda i to se vidi ,mogli su bar 5vrata konstruirat kao skoda rapid i toledo a ovako nula bodova!sem malo boljeg imidja i kvaliteta skroz u razini dacije logan!!!zao mi je samo sam iskren!ostao sam razocaran!auto je lep pogotovo citroen ali kad vidis kako su ih sklepali jako se razocaras!bolje dat jos 3,4 hiljade evra pa kupit normalan a ne budget car!
maxy08.5.2013 10:34
Meni se ne sviđa, mada u ovoj cenovnoj klasi i ne može da se bira srcem. Možda bih se pre odlučio za kupovinu Škode Rapid, nekako mi izgleda skladnije, a i manje će gubiti na vrednosti tokom vremena. A možda i Rio sedan, ni on nije loš.
Ni jedan od navedenih modela nisam vozio, pa je moje zapažanje izvedeno samo na osnovu vizuelnog utiska.
A ne znam zašto ga poredite sa Loganom, ipak je on jedan stepenik ispod.
XC08.5.2013 10:41
serpico, slazem se potpuno sa tobom, citroen kad ga na prvu pogledas rekao bi vidi lep auto, ali kad mu pridjes blize i sednes sve pada u vodu takav je i Peugeot uzas od auta, a zato su i jeftini kao i korejanci...imaju lep dizajn ali u sustini su konkurenti Trabantu.Od Francuza jedino respektujem Renault kao best buy auto prihvatljiv nasem budzetu u nizoj klasi...Vozi lola Renola :)
serpico08.5.2013 11:27
ma lose su ih napravili,bas lose!mada je recimo u skodi rapidu svuda tvrda plastika ali je sve drugo duplo kvalitetnije spojeno i cvrsto a i rupa od gepeka je da skrinja stane!a sta tu stane 2kofera i ni boca plina!a plus toga rapid je u leru necujan a u voznji svilenkast a ako se vozis brzo isto tih sa malo reskim zvukom,a ovde sto su malo sparali na filcu i spuzvi sve pocne zvecat i brujit vec posle 90,100 kmh!pre jadno!nije da pljujem realan sam!prije bih uzeo elantru ili rapid tsi!bas bezveze auti!
Bojan08.5.2013 11:59
Pa dobro, na slikama i ne izgleda tokiko jadno unutra, samo sto podseca na neka prosla verena. Spolja bi izgledao mnogo lepse u hecbek verziji.
cat08.5.2013 12:42
Za te pare(oko 11000 €) Fiat 500L.
Nije za sirotinjska tržišta i pravi se od nas.
XC08.5.2013 12:57
cat, dobro zapazanje i daleko bolja kupovina 500L od ovoga gore Trabanta pardon Dacije, mada ce pojedini mozda i da kazu da nisi nasao adekvatno poredjenje sa 500L nije to ta klasa...ali onda neka idu u klasu Dacia i Trabanta i sl.... :)
serpico08.5.2013 14:10
to ce kupit neki fan citroena kojeg ce zavest kvazi elegancija i duzina auta i koji bi da moze uzeo novi c5 ali dobar mu i ovaj a kad se prvi put budeo vozio i zalupio vrata klopotava skuzit ce da je bacio pare i da je za te pare mogo da uzme 3g star c5 u kojem bi se vozio ko de gaulle a ovako kita u bila!bas su mi ogavni ovaj c elize i 301!
Audifan08.5.2013 15:25
@ Serpico u potpunosti se slazem s tobom i mnogo je bolji izbor Skoda Rapid ili pak Seat Toledo, Citroen ima extra DS liniju i kraj ostalo PSA pravi od slina i papirnih maramica , Ispostavlja se da je Renault za PSA pojam Autoindustrije !!!
serpico08.5.2013 16:11
pa tako je meni je licno renault puno bolja marka uvek bila nego psa pezo shitroen!mada ova nova ds linija nema se sta za reci vrhunski i kvalitetno i dobar marketing stvarno im netrebaju ove 2 sklopocije koje nit su udobne,nitvkvalitetne nit nist po cemu su kao poznati peugeoti a posebno citroeni bili nekad!!!jer uvek se govorilo udoban kao citroen,plovi kao citroen ili kao francuska vozila su udobna i tiha !secam se svojedobno pre mnogo godina vozio sam se u citroenu xm to je ko se seca bio vrh i luksuz u to vreme na svoj nacin poredivo danas sa recimo ds 5-com!sjedala ko fotelje,prostran ,neobican i futuristicki a voznja kao ladja ozbiljno.ja sam bio iznenadjen auto je klizio,a unutra buka se samo od vetra cula,hukanje blago i nista vise!steta sa sjetom se setim tog zadnjeg pravog citroena do pojave ds linije!bas zato im netrebaju ovi polu proizvodi!
pekis08.5.2013 23:21
Dejane kakve veze osim ciste sale ima jedna kesa u prtljzniku? Na ovako ozbiljne zamerke moracu da ti odgovorim po povratku iz spanije,gde sam trenutno. Inace ovaj citroen je vozen par meseci pre logana.
Milan08.5.2013 23:33
Zar jos uvek postoji cetvorostepeni automatski menjac?
crni08.5.2013 23:39
jos jedna kanta u nizu...
a kesa u gepeku...e to je za anale
Goranns09.5.2013 01:03
Interijer plus sarke na gepeku ala toyota!!!
Vlado, Niš09.5.2013 02:26
Elysee je mnogo, mnogo lepši od 301, mada, Logan II je, čini mi se, kud i kamo svrsishodniji. Posebno zbog neverovatno prihvatljive cene i odnosa uloženo/dobijeno. Dacia ima Sandera, nadam se da ce i PSA ponuditi neki sličan hatchback u skorije vreme, inače im nema "oporavka"... :)
Blagoje09.5.2013 08:25
Kesa me nasmejala do suza!Odličan fazon!Sad što ima onih koji nose beli luk u džepu zbog Dačije to je već druga dimenzija.
Kod ovog automobila me neprijatno iznenadila velika potrošnja i poprilična tromost motora u nižim obrtajima.Inače,test je standardno odličan.
pčelica Pavo09.5.2013 09:11
Dizajn enterijera je malo bolji nego na 301. A može i da se dobije i sa 6 jastuka i sa felnama od 16 cola ( što kod 301 ne može ). Inače, za gume od 16 cola u dimenziji 185/65 ili 195/65 ( obe se pominju u tekstu uz 16 cola, ali na dva mesta, verovatno je ono 185/65 greška ), nisam u životu čuo, a ne postoje čak ni na sajtu michelina. Potrošnja u rasponu od 6-11 litara ( ili prosečna od oko 8 ) je normalna stvar za benzinca od 115 ks ( sve zavisi od uslova vožnje ) i tome može da prigovara samo neko ko je zlurad ( ili zaslepljen ljubavlju ka drugom brendu ). Naravno, svašta može od sitnica da se prigovori ovim kolima ( pa i pominjanje teškog zatvaranja vrata ), ali, uz »dobru cenu« ( ako bude »dobra cena« ), sve to može da se »proguta«. A top opremljen HDI od 92 ks valjda neće da košta koliko i lodgy 1,5 dci od 110 ks ...
Inače, džaba im sve ovo, jer će svaki Korejanac da ih sahrani cenom, opremom i kvalitetom, pošto već za 12-13.000 može da se kupi odlično opremljen i-30 wagon ili ceed SW sa 1,4 motorom, a za oko 1.000 eura više i onaj sa 135 ks. I čemu onda ovaj citroen, 301, dačija i sl.
C Elysee 4 china09.5.2013 10:05
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9b/Citro%C3%ABn_C-Elys%C3%A9e_hatch_02_China_2012-06-16.jpg
serpico09.5.2013 10:12
pcelica pavo slazem se satobom!za par hiljada evra dobijes j.korejca a oprema i kvaiitet neupiredivo bolji!ovaj c elize je recimo za nekog starijeg penzionera koji mozda ima nesta usparanog kesha a treba mu auto za kod doktora,pijacu itd.i kojem ce to verovatno biti zadnji auto u vozackoj karijeri a ako neumre pre sto mu izadje vozacka auto ce da pokloni deci ili unuku koji je tek polozio i to ja tako vidim svrhu tih low cost brendova i midela koji su za to namenjeni,jer iskreno za 5 g. kome ces prodat logana,c elize ili 301prije ces ga poklonit nego prodat jer auti danas nista nevrede ko rabljeni a opet paradoks kao novi svi su skupi ko sv.petra kajgana!!!
Dejan L09.5.2013 11:11
Yugo 55: 1.1 55KS troši prosečnih 8 litara.
C elysee: 1.2 72KS prosečnih 8.2 litra.
Yugo je težak samo 790kg.
C elysee ipak ima 1.090kg.
Dakle 300kg teži i 90cm duži C elysee sa mnogo većim gumama mora trošiti bar 200g više!
salers09.5.2013 21:17
moje misljenje da je dizajn nekako ne dorecen kao i kod 301 i cele peugeot nove game. Rapid je zreliji auto od ovoga, i ako ja ne mirisem VW grupaciju,mislim da ce bolje proci ako ne zbog dizajna onda zbog sire game motora koji se ugradjuju. sramora je sto ovaj auto kod nas za 10000e za osnovnu varijantu nema klimu, sto bi trebalo da bude standard za sva vozila, uvoznik je jako samouveren i misli da ce dvojac eliz i 301 neko kupiti za te pare bez klime, smatram da time pluju u lice nasem kupcu koji za taj novac ima siroku paletu. Bolje je dodato jos 1000e i uyeti 500l koji je radjen za EU sa vrhunskim dizajnom i bez usteda u izradi,mada ja ne bih kupio ni njega.
Enzo10.5.2013 07:29
@salers
sta ce mu klima, ima dobos kocnice - suludo mesto da ustede neku stotinu evra.
I nisu jedini u ovoj klasi vozila.
Don10.5.2013 07:44
Hajde, manimo ovo, gdje je test kia carens?
Zanimljivo, malo po malo hvala Bogu, izgleda da novi automobili bivaju dizajnirani bez onog sivila u unutrasnjosti.Naime, koliko se god trudili ne mogu da nam objasne smisao koristenja sive boje na armaturi.Kod velike vecine modela instrumentalna ploca izgleda poput jeftinih, kineskih kasetofona sto samo pridonosi zatvorskom komforu, ta zamislite samo svoj dnevni boravak u crno-sivoj kombinaciji.Ludilo!
Kad proizvodjaci otkriju boju, bice revolucija :-P
a 500l,carens i jos neki modeli ispadose luconose novog doba, doba izlaska iz sivila.
Peki11.5.2013 09:21
@Dejan L, nisam bio u mogucnosti da ti odmah odgovorim, evo da malo razjasnimo stvari, iako sam razmisljao da te u potpunosti ignorisem, zbog tona i izrecenih neistina. Dakle pre nego li se bacis u komentarisanje, ne bi bilo lose procitati sta je napisano. Reklo bi se da imas patolosku zelju da se oglasis pljujuci po Daciji, ujedno uzdizuci u nebesa Skodu. Moglo bi se opravdano postaviti zbog cega, i ko se zapravo krije iza tvog pseudonima? Pre ce biti da ti zloupotrebljavas ovaj sajt svojim anonimnim komentarima, koji, da se ja pitam, barem u formi u kojoj si se meni obratio, nikada ne bi bili objavljenji. Dakle u tekstu o Loganu stoji da ne zelim da se ponavljam, jer su svi kvaliteti i mane vec navedeni prilikom testiranja Sandera. Saga o ove tri verzije, racunajuci i Stepwey, sasvim je dovoljna da bi se stekla realna slika. Znaci o tvrdoj plastici je bilo reci, no ova se prakticno podrazumeva kod svih proizvodaca u segmentu. Idemo dalje...
Sto se tice kese u prtljazniku, naracno da je namerno postavljena, kada radim slike pokusavam da ove nesto govore, to si nadam se do sada primetio? Ovoga puta tu je kao potsecanje na silne tvrdnje koje sam mogao cuti od odgovornih u Citroenu, kako ih takvo "merde" kao sto je Logan ne interesuje. Uporno vec godinama ponavljaju kako tako nesto ne prilici Citroenu, a kada sam na prezentaciji konstatovao kako je c-Elissee upravo to, bog zna kako su me ubedivali da je ovaj znatno moderniji. Inace sa Citroenom imam odlicne kontakte (prosle godine sam uradio super test o DS5, sa kojim sam proveo mesec dana, isto kao i pretprosle sa DS4), znaci ne pada mi na pamet da favorizujem Daciju, jednostavno radi se o cinjenicama. Ukoliko se jednog dana dohvatim "tvog" Rapida, ima da leti perje...
Trece, o kakvom to pretvaranju sajta u nesto sto nije bio govoris? Niti sam urednik niti sam vlasnik VG, sve sto je postavljeno odobreno je sa strane ovih. Smesne su i tvoje tvrdnje o ravnopravnosti izmedu uvoznika i o mom uticaju na potencijalne kupce. Jadna je ta auto industrija u Srbiji ukoliko moja zapazanja imaju takvu tezinu... Uostalom, potpuno mi je svejedno da li ce Citroen, Dacija i ostali proizvodaci, prodati jedno ili nijedno vozilo! Niti zavisim od njih, niti sam ikada imao ikakvih privilegija. Svaka, pa i najmanja ogrebotina na vozilima, ukoliko nije pokrivena osiguranjem, mi se naplacuje. Ne redakciji, vec mene licno, a sve vise proizvodaca zahteva da im se test vozilo vrati cisto i sa punim rezervoarom, sto opet ide iz mog dzepa.
Za kraj, dodacu samo da me ovakvi automobili zamaraju, pisanje o njima dode mi kao domaci zadatak. Niti me inspirisu, niti mi se dopadaju, jednostavno nalazim da moram da ih predstavim. Mozes li zamisliti kako se osecam za upravljecem jednog Logana i C-Elissee nako vise nedelja provedenih za upravljacem Subaru BRZ, Peugeota RCZ, Volvoa V40 Cross Country, novog Auda A6 itd? Uzasno, sto me ne specava da u njima pronadem osnovne vrednosti. A kako si ti protumacio sve sto je napisano u vezi Dacije i Citroena, tvoja je stvar, za mene je svako dalje dopisivanje na ovu temu zavrseno. Moja zelja da se licno obratim citaocima, izjednacim prilikom komentarisanja i razmenim misljenje, sve je manja nakon ovakvih provokacija i uvreda. Cemu to vodi?
Zoro11.5.2013 12:05
To Peki, vec sam se uplasio da su ti zubi poispadali, he, he, he. Koliko puta smo vec ponovili da se napadaju stavovi a ne ljudi, no to "dejan skodilak" jos nije ukapirao. Problem je sto ce se sada razviti polemika za i protiv tvoje nazovi pristrasnosti, umesto da komentarisemo automobile.
Ziv ti nama bio, kome se ne svida tvoj nacin pisanja neka ne gubi vreme citajuci.
Umalo da zaboravim, po meni Elize ne pruza nista vise od Logana. Skuplji je i losije opremljen, zasto potrositi par hiljada evra vise. Sada su svi pametni, toliko su kritikovali Daciju, da bi je na kraju kopirali. Pored PSA, sutra je to VW, Fiat i Ford, koji pripremaju slican tip vozila. Samo tesko da mogu da se nadmecu jer sam negde procitao da se dogodine ocekuje Dacija za 5.000 evra. Znas li nesto vise o tome?
Peki11.5.2013 22:06
@Zoro, Auto Plus (francusko izdanje nemackog Auto Bilda)objavio je slike i detalje mini gradskog automobila, koji Dacija (Renault) planira da lansira pocetkom 2015 god. Bice baziran na platformi Twinga 2, koji ce sa svoje strane biti zamenjen sledece godine. Kuriozitet je sto ce Twingo 3 za bazu uzeti Smart (pogon na zadnje tockove), tako da nema problema sa unutrasnjom konkurencijom. Ciljna grupa Dacije su VW Up, Citreon C1 i kompanija, Fiat Panda i ostali malisani. Imace pocetnu cenu od oko pet "soma" evra, stim da za ovu cenu nema pravo na servo asitenciju, elektricne podizace prozora, centralno zakljucavanje..., a jos manje na klima uredaj i radio prijemnik. Striktni minimum, sve navedeno rezervisano je za skuplje verzije ili uz doplatu. Za uzvrat, mora da poseduje sve elemente aktivne i pasivne sigurnost (ABS, ESP i vazdusne jastuke).
Sto se tice karoserije, kako stoje stvari imace petoro vrata, mesta za pet putnika, sa prtljaznikom od nekih 250 lit. Motori su isto tako bazicni i poznati, "dobri" stari 1.2 od 75 KS i 1.5 dCi/75. Na zalost, slike ne mogu zakaciti, ali verujem da ih mozes pronaci na internetu. Voljan sam i da ih prosledim redakciji, ali ce pojedini ovo opet protumaciti kao favorizovanje Dacije a ne kao informaciju...
Pozdrav
pčelica Pavo12.5.2013 00:21
Gledah neki dan 301 HDI, po ceni od nesto preko 13.000 ( sa alu felnama od 15 cola je 13.700 ). A toliko ce da kosta i ovaj citroen. Ko ce da im da toliko za ta kola? Mozda samo onaj ko iz revolta umesto jednog preskupog 5008 zeli dva i dalje skupa 301 ...
Slavisica12.5.2013 09:59
Ja sam opet za opciju uporednog testa, jos ako bi se mi mogli ukljuciti, nasoj radosti ne bi kraja bilo.
Dakle, za istu sumu novca : Rapid vs Logan vs Rio vs 301/Elysee (tako ce svi biti u istoj, cenovnoj, klasi).
Inace, kad vec se vodi polemika koji je od kojeg bolji, jel neko (bar) sedeo u Rapidu, Loganu, 301...?
Ivan13.5.2013 02:17
@Slavisica
Ja sam lično u više navrata predlagao Pekiju da nedoumice oko određenih modela rešava uporednim testom.
Koliko se sećam dobio sam konkretan odgovor da za uporedni test nema mogućnosti pošto sve testove obavlja sam.
Što se tiče pomenutih automobila lično sam imao priliku da vozim 301 i Rapid a Citroen sam samo razgledao, Logan bi svakako izbacio iz ove grupe jer mislim da je daleko od pomenutih automobila.
Po mom mišljenju 301 je najbolji izbor ali niko neće pogrešiti ako se odluči za Škodin Rapid, Ja lično nisam ljubitelj Škodinih automobila pa me je možda i to prelomilo u odluci.
Pozdrav.
Peki13.5.2013 20:19
@Ivane u pravu si, uporediti istovremeno 3-4 automobila zahteva u nasim uslovima angazovanje cele redakcije, sto ce reci isto toliko vozaca, plus fotograf ili kamerman. Za mene trenutno neizvodljivo, mada sam tu i tamo uporedio dva, pa i tri vozila. Moraju se znaci stvoriti isti uslovi za sve automobile, ali na kraju uvek ima pomalo subjektivnog zakljucka autora teksta. Sta je zapravo prioritet, i za koga, kada se, kao u nasem slucaju, radi o trovolumenskim berlinama od desetak hiljada evra? Unutrasnji prostor i udobnost, ili cena, oprema i spoljasnji izgled? Kazes sve je vazno, naravno, ali kako cemo se dogovoriti? Za mene izgled u ovom slucaju nema vecu vaznost, trazim upotrebnu vrednost i sto nizu cenu, bez da je zaboravljena pouzdanost i cena rezervnih delova (odrzavanja).
Peugeot 301 i Citroen Elysee imaju u osnovnoj ponudi trocilindricne motore od 72 ks, Logan 1.2/75 KS, Skoda Rapid 1.2/75, Kia Rio Sedan 1.2/85 KS, Chevrolet Aveo sedan 1.2/70 KS... Neko ce reci, necu trocilindricni motor, bruji i nije pouzdan, najaci je kod Rio, znaci on je najbolji. Mozda, ali njegov prtljaznik ima samo 390 lit (ostali 500 lit i vise), a bogami je i najskuplji. Sta hocu da kazem? Da je sve relativno, kada predstavim odredeni model, pokusavam da sto realnije prikazem njegove prednosti i nedostatke, ali uvek postoji odredena doza individualnosti. To nikako ne znaci da ono sto se meni dopada, i na cemu dajem akcenat, vazi za sve. Jednostavno sa godinama i iskustvom se razviju odredeni kriterijumi, a vama je da se slozite ili ne. Ne samo na osnovu fotografija i predrasuda, odnosna iskustva komsije ili prijatelja, vec nakon licnog kontakta sa vozilom. Ne pokusavam ja nikoga da ubedim kako je Logan najbolja ponuda, sta vise, u tekstu u vezi Sandera stoji da zbog krize svi proizvodaci koriguju cene nanize, tako da Dacija ima sve vise konkurenata. Tim bolje, ali ko ce se setiti detalja o njemu i C-Elysee, koji sam vozio jos pocetkom godine, pa ja sam zaboravio sta sam juce rucao! Sta je napisano, napisano je, u meduvremenu je kroz moje ruke protrcalo ko zna koliko automobila.
Redakcija ima znatno vece kapacitete, ali verujem da i za nju ostaje principijalni problem, kako sihronizovati test vozila. Niti su uvek na raspolaganju, a i ako jesu, ne u isto vreme i sa trazenim agregatima.
Pozdrav svima
Ivan13.5.2013 22:08
@Peki
U vreme velike krize u kojoj se trenutno nalazimo, za prosečnog kupca svi tekstovi koji su napisani i sve činjenice koje su iznete od strane autora teksta ili nas koji komentarišemo padaju u vodu pred jednom velikom barijerom koja se naziva cena ili možda još bitnijim načinom finansiranja.
Na proteklom sajmu automobila u Beogradu svi pomenuti Proizvođači automobila su bili pogođeni činjenicom da je Fiat obezbedio finansiranje za model 500L sa kamatom od 1,99% i ratom od oko 100 Evra, svesni da će to biti prepreka koju neće moći da prevaziđu ma koliko njihov proizvod bio atraktivan i kvalitetan.
Dacia kao sinonim za Low-Cost automobil je poklekla i počela da nudi beskamatne kredite od 3.000-5.000 Evra u zavisnosti od modea, kako bi zadržala kupce.
PSA i Škoda još uvek nemaju slične akcije.
Pozdrav.
pecagt14.5.2013 08:35
Dacia godinama nudi beskamatno finansiranje od 3000,sada su samo podigli i do 5000e. Gdin. Peki, kao i uvek svaka na mestu, odlicni i objektivni tekstovi, sve propraceno dobrim slikama,uz dozu originalnosti autora. Svaka cast, samo tako nastavite, veliki pozdrav od dugogodisnjeg citaoca!
Dejan L14.5.2013 08:53
Škoda 3x prodavanija od Dačije iako košta mnogo više, iako ne daju beskamatne kredite.
Škoda prodaje i vozila koja su 4x skuplja od Dačijinih. I opet proda 3x više vozila.
I tako će uvek biti.
Peki14.5.2013 09:38
@Ivane, opet cu se sloziti sa tobom, samo slicna je situacija i "napolju", bez obzira sto su standard i kupovna moc znatno visi. Iako krediti nikada nisu bili povoljniji, a promocije veoma privlacne, sve manje prosecnih Francuza kupuje nove automobile. U poslednjih par godina prodaja opada za dvadesetak procenata, tako da je prosecna starost jednog vozila sada preko 8 godina. Uspeh Dacije na zapadu, kao i ostalih niskobudzetskih vozila, samo je odraz krize, mada je i svest evoluirala. Sve se manje vozi, tj traze se alternative. PO gradu to su bicikli i skuteri, a izvan brzi vozovi i "low coast" avio kompanije. Kao sto sam jednom napisao, zimus sam otputovao iz Pariza za Stoholm (preko 2.000 km), za 60 evra (povratna karta), sada ima i za Beograd, za slicnu sumu.
Pozzz
Ivan14.5.2013 12:48
@Peki
Nažalost u trenutnoj situaciji se sve svodi na mogućnost a ne na želje ili znanje oko kupovine automobila.Ja sam samo hteo da kažem da je jako mali broj kupaca kod kojih će presuditi to dali automobil ima 3 cilindra ili gepek od 390 odnosno 510 litara, nego isključivo to da je rata do famoznih 100 Evra naravno uz minimalno učešće.
@Dejan L
Škoda zaista ima jako dobru prodaju i to nije slučajno.To su zaista vrlo dobri i kvalitetni automobili, ali cela poenta je u tome da su Škodini automobili 4x jeftiniji od Volkswagen-ovih a ne kao što ti kažeš 4x skuplji od Dacie.
Ako jedan prizvod ima isti da ne kažem sličan kvalitet a drastično povoljniju cenu rezultat je zagarantovan.
Pošto je i Volkswagen poklekao i nudi bezbroj pogodnosti u vidu Leasinga sa minimalnim učešćem i poklonima (kasko u prvoj godini i besplatnu prvu registraciju) samo je pitanje vremena kada će se to preslikati na Škodu, isto kao što je Reno uradio sa Daciom.
Pozdrav.
Don14.5.2013 12:49
Djelimicno se slazem,uspjeh kije je veci od dacie, a njezini automobili su kudikamo bolji i neznatno skuplji, pa opet hara svjetskim trzistem na kojem je, kakti "kriza", a ostali proizvodjaci joj mogu samo pozavidjeti.
Sto se tice njemackog trzista, ocita je prevlast Vw, ako je vjerovati adac podacima.Dok on (vw), ne sjecam se vise, proda npr. 45000 komada, drugi pratilac na listi prodao oko 4000.Sve te cinjenice trivijaliziraju "uspjeh" dacie, odnosno drugi polucuju bolje rezultate pa se ne govori npr. kriza je, kupujmo vw ili kiju.Oni (dacia) samo imaju svoju marketinsku vojsku(jer ne ulazu u auta, pa mogu u marketing), a 100x ponovljena laz bice kao istina.
pecagt14.5.2013 19:31
u ceni kostanja automobila dacia jr u prvih 5 po yome koliki mali udeo odlazi na marketing,kampanje i promocije,jedna usteda je tu,druga je tu sto se 99 prodajne mreze i postprodajne logostike ostvaruje kroz vec postojece renoove infrastrukturne i kadrovske kapacitete. Zatim jeftina radna snaga uposljena na sklapanju proverenih i vec postojecih renoovih komponenti...sve to daje za rezultat veoma uspesne i prodajne low cost automobile,gde prica o nepostojanju kvaliteta uopste ne pije vodu (zli i plitki ljudi ce lupati gluposti o konzervama,30god starim platformama,krsevima..i slicnim nebulozama) Istina naravno nije ni blizu toga, ali to nije ni vredno komentarisanja, statistike pouzdanosti govore same za sebe,a i prodaja u konstantnom usponu ne jenjava,mani
Peki14.5.2013 19:59
@Don, ima istine u tome sto zboris, svako trziste je specificno, posebno nemacko, kao ubedljivo najace u Evropi. Kia je napravila takav kvalitativni i kvantitavini skok, da joj mnogi mogu pozavideti. Dacija ima svoja trzista, u Francuskoj je tretiraju kao domaci proizvod, uz sve prednosti koje idu uz to. Mislim na jeftinije rezervne delove, osiguranje i slicno. Nema dileme, za istu ili slicnu cenu, njeni proizvodi su kudikamo kvalitetniji od Dacijinih. To opet ne znaci da je ova najobicnija kanta (mislim pre svega na najnoviju ponudu), kakvom je ti cesto predstavljas u svojim komentarima. Ali to je tvoje misljenje, i kao takvo moram ga uvaziti. Steta sto ne mozemo uz neko ladno pivo, ili jos bolje vino, koje mi "francuzi" preferiramo, da razvijemo jednu zdravu diskusiju uzivo...
crni17.5.2013 08:38
najveći problem sa ovim budžet automobilima je što nikad nemate utisak da ste kupili nov auto.
previše škripanja, lupkanja, krckanja i nedostataka za nešto što se zove novo.
pre bi mogli da se svrstaju u dobro očuvane polovnjake i kao takve bi trebalo da ih posmatramo.
na kraju krajeva, oni to i jesu...sklepani i skrpljeni od prevaziđene tehnologije i delova sa tek sporadičnim ubacivanjem nečega iz savremenog sveta tehnike.
Dejan L17.5.2013 11:32
@ Peki
Dačija pokrala brazilski Fiat i Škodu. Paliov enterijer iz 2011 i Fabiju iz 2007. Gledaj i plači
http://www.dodaj.rs/?2I/wO/1JHT2VUz/fiat-palio-interior-2011.jpg
http://www.dodaj.rs/?1G/ne/46AURFK3/bezobrazna-kopija-fabije.jpg
Slavisica19.5.2013 10:09
@ Dejan L
Ja sve mislim da ti pocinjes da nas sve za*ebavas.
Jel da?
sasa.19.5.2013 17:48
Posto sam procitao sve komentare,na racun C elysea,mogu vam reci da kome se ne svidja,a vecini se ne svidja za te novce,pogledajte i uporedite gospodo draga vase skode,fijate i dacije sa citroenom C4 L,mozda cete imati bolje komentare. . .
Peki20.5.2013 08:54
@Dejan L, ti zaista nisi shvatio poentu, ovde nije za cilj prepucavanje i vredanje. Potpuno mi je svejedno da li si fan Skode ili neke druge marke, zamolio bi te samo da podignes nivo obracanja meni i ostalim citaocima na jedan malo visi nivo. Zaista ne razumem sta bi trebalo da znaci ono "gledaj i placi", pa tako sa komunicira samo sa rajanima uz pivce...
Da li treba da ti odgovorim kao jedan od mojih nekadasnjih profesora: "sedi i pokri se usima"? Malim te upristoji se, nema nikave potrebe za tolikim izlivima mrznje.