Ekskluzivno

Citroen C- Elysée

Stranac u Parizu

Proizvodi se u Španiji, za tržišta u razvoju. Ovoga puta, novi Citroen C-Elysée našao se u kratkoj turističkoj poseti Francuskoj, a to je zemlja u koju nije dobrodošao, uprkos slavnom imenu i poreklu

"Mais qu est ce c est ca" (ma šta je to), začuđeno me zapita kolega sa posla, inače dobar poznavalac brenda, zainteresovano obilazeći ovaj unikatni Citroen? Jer verovali ili ne, C-Elysée niti je predstavljen, niti će biti ponuđen francuskim vozačima, barem ne u dogledno vreme!? Njegova uloga je da donose toliko neophodan benefit (profit, ukoliko više volite) proizvođaču, ali daleko izvan matične Francuske, zajedno sa bratskim Peugeutom 301. O čemu se dakle radi? Jednostavno, o želji grupacije PSA da ne prepusti sočno tržište „low cost“ berlina konkurenciji, ali i da pritom ne ugrozi sopstvenu reputaciju ponudom previše jeftinih modela.

Naime, u poslednje vreme, očigledna je želja Citroena da podigne svoj ugled u auto svetu, pa je procenjeno da bi jedna ovakva banalna trovolumenska „limuzina“ bila kompromitujuća za njegov imidž. Rastrzani između kontradiktornih želja, odgovorni su presekli, može, ali izvan Francuske i bogatih članica EU.

Dakle, samo za one manje razvijene, kao što su Španija i Portugal, koje su oduvek privilegovale ovakav vid karoserije, upravo kao i Turska. Biće dakle, ponuđen za ova tržišta, kao i za zemlje istočne Evrope, Magreba, Rusiju i pre svega Kinu. Jer, za razliku od komšijskog Renaulta, Citroen i Peugeot nemaju posebnu marku kao što je Dacija, kojoj bi mogli prepustiti ovakvu vrstu aktivnosti. Razmišljalo se o čak eventualnom oživljavanju Simke, odnosno Talbota, brendova na koje grupacija PSA i dalje polaže pravo, ali je na kraju zaključeno kako bi njihovo „povampirenje“ bilo bi previše skupo i komplikovano. Šta je tu je, uostalom, nakon desetak dana druženja, uverili smo se da C-Elysée nije nikakav nus proizvod, već smo jedan pragmatičan Citroen, i dalje vredan svog imena...

     
 

„Low cost de luxe“
Ukoliko vam ime Elysée (čita se elize) ništa ne znači, znajte da se radi o, ni manje ni više, nego francuskoj predsedničkoj palati! To nikako ne znači da će se ministri i sam predsednik voziti u njemu, ovaj Citroen ni iz daleka nema takvih ambicija, ne zbog toga što se ovi u njemu nebi osećali udobno, već iz prostog razloga što nije dovoljno prestižan! Gledano spolja, ovo se toliko ni ne primećuje, C-Elysée relativno uspešno skriva svoje poreklo. Sa nepunih 4,5 m, deluje dovoljno elegantno, posebno u najvišem završnom nivou Exclusive ( aluminijumski naplaci od 16 cola, halogena svetla za maglu, metalizirana boja...). Spreda, gotovo da ga možemo zameniti sa aktuelnim C4, no, tu se svako poređenje završava. C-Elysée je potpuno nov model, koji ne deli nijedan elemenat karoserije sa postojećom gamom. E sad, dizajneri se sigurno nisu „ubili“ od posla kada su ga kreirali, skladniju siluetu, računajući i stražnjicu, već smo imali prilike videti.

odnos spoljne dimenzije/unutrašnji prostor,
udobnost,
pozicija za upravljačem

jeftini detalji,
uska ponuda agregata,
samo petostepen menjač,
prtljažnik bez spoljne brave

Citroen C-Elysée 1.6 VTi/115 KS

Motor
benzinski , R4; 1587 cm3; 16/multi-point; 85 kW; 115 KS pri 6.050 o/min; 150 Nm pri 4.000 o/min
Karoserija
sedan/4/5; D x Š x V 4430x1750x1460 mm; Međ. rast. 2652 mm; Masa 1090 kg; prtljažnik 540 l
Ogibljenje
napred: MacPherson, spiralne opruge, amortizeri, horizontalni stabilizator
nazad: torziona osovina, spiralne opruge, amortizeri, horizontalni stabilizator
Kočnice
napred/nazad: vent. diskovi/doboši
Pneumatici
napred/nazad: Michelin 185/65 R16
Transmisija
pogon: na prednje točkove; menjač: 5/M
Performanse
ubrzanje 0-100 km/h: 10,8 s; maks. brzina: 188 km/h; pros. potrošnja: 8,2 l; emisija CO₂: 164 g/km

Čista klasika, forme su zapravo podređene upotrebnoj vrednosti, odnosno ukusima navedenih tržišta. Trovolumenske karoserije su veoma popularne i tražene, što u C segmentu, na koji pretenduje, čini čitavih 20 miliona vozila godišnje. Prtljažnik tako poseduje preko 500 dm³ (sa rezervnim točkom istih dimenzija, molim vas), uz mogućnost da se poveća obaranjem naslona (podeljen na 2/3). A kad smo već krenuli od pozadi, recimo da na zadnjoj klupi ima prostora kao u jednoj znatno većoj limuzini, tipa C5. Impresivno, posebno ukoliko se zna da je postavljen na šasiji malog C3, odnosno Peugeota 207. Za ovu priliku je znatno „rastegljena“, kako bi se ostvarilo međusovinsko rastojanje od rekordnih 2.65 m.

Prelaskom na vozačevo radno mesto, bivamo prijatno iznenađeni dobrom pozicijom i ergonomijom komandi. Citroen nije ekperimentisao kao što to zna, sve je na dohvat ruke i oka. Komanda tabla je oličenje jednostavnosti, kad već nema prepoznatljivog francuskog šarma. Sedište, udobno i dobro profilisano, podešava se po visini, upravo kao i upravljač, ali ne i po dubini. Tu zapravo dolazimo do druge strane medalje, koliko god da su se trudili, u Citroenu i Peugeotu ne mogu sakriti niskobudžetsku koncepciju. Apriori ništa strašno, ukoliko bi ga trebalo porediti, rekao bih bolje od nove Dacije Logan, odnosno u potpunosti na nivou Škode Rapid. Plastika na komandnoj tabli je tvrda, dok je deo ispred suvozača lakiran, po ugledu na C3 i DS3. Električne komande za prozore skoncentrisane su na jednom mestu, pri dnu centralne konsole, što znači da se štedelo i na „kablaži“. Nabrajanje mana nastavljamo sa vratima, koja, kada se zalupe, odzvanjaju preterano šupljim zvukom. Na poklopcu od prtljažnika čak ni ne postoji brava, što se pokazalo nepraktičnim u svakodnevnoj upotrebi. Neophodno je imati ključ u rukama, odnosno pritisnuti na prekidač, sa leve strane komandne table. kako bi se otvorio. Mehanizam koji ga podiže je čisto mehanički, osim što je neugledan, ne zadržava ih u željenom položaju. Za kraj, spomenimo još i nepodesive držače za sigurnosne pojaseve, kao i naslone za glavu pozadi, integrisane u naslone (previše kratki).

     
 

Citroen C-Elysée 1.6 HDi/92

Motor
turbo-dizel, redni/4; 1560 cm³; 16/common-rail; 68 kW; 92 KS pri 4000 o/min; 230 Nm pri 1750 o/min
Karoserija
sedan/5/4; D x Š x V 4430x1750x1460 mm; Međ. rast. 2652 mm; Masa 1090 kg; prtljažnik 640 l
Ogibljenje
napred: MacPherson, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator
nazad: torziona osovina, spiralne opruge, amortizer, popr.stabilizator
Kočnice
napred/nazad: vent. diskovi/doboši
Pneumatici
napred/nazad: 185/65 R15 ili 195/65 R16
Transmisija
pogon: na prednje točkove; menjač: 5/M
Performanse
ubrzanje 0-100 km/h: 11,2 s; maks. brzina: 180 km/h; pros. potrošnja: 5,9 l/100 km; emisija CO₂: 112 g/km

Zauzvrat, inženjeri su posvetili znatno više pažnje zaštiti kabinskog prostora. Kako je C-Elysée namenjen tržištima gde su klimatski uslovi znatno otežani, na svim vratima su dvostruki gumeni zaptivači, ne bi li se sprečilo ulaženje prašine i vode u vozilo. Radi što lakšeg održavanja, odnosno zamene pojedinih delova karoserije, umesto plastičnih spojki, upotrebljeni su standardni „šrafovi“. Za pojedina tržišta pojačano je grejanje i ubačeni grejači u vetrobransko staklo, dok je za zemlje Magreba, klima uređaj snažniji. Treba pohvaliti i praktični aspekt enterijera, sa velikim ostavama i boksovima za odlaganje sitnica, u našem slučaju čak je i prtljažnik bio izdeljen pregradama (opcija), kao bi se spečilo tumbanje stvari po njegov unutrašnjosti.

Sigurnost u prvi plan
Jednom za upravljačem, sumnje da se radi o nedovoljno savremenom vozilu, brzo su otklonjene. Sa proširenim tragom točkova napred za 35 mm (pozadi za 10 mm), ogibljenjem „a la Citroen“ i svim neophodnim elektronskim „štakama“ (ESP u serijskoj opremi), naš C-Elysée nema na čemu da pozavidi mnogo skupljim primercima u segmentu. Udobnost je naravno sačuvana, štaviše, sa velikim hodom amortizera i klirensom od 142 mm, nadmašuje savremenije modele. Bez imalo muke preskoči „ležeće policajce“, brzinom znatno većom od propisane, što samo dokazuje da je ovaj Citroen predviđen za mnogo lošije puteve od evropskih. Robusna koncepcija podrazumeva i relativno jednostavne agregate, trenutno je ponuđen samo jedan dizel 1.6 HDi/92, kao i dva benzinska; 1.6 VTi/115 KS i novi trocilindarski 1.2 VTi od 72 KS.

Za prvo dvonedeljno druženje izabrali smo dobro poznati 1.6 VTi, motor koji sa lakoćom pokreće 1.090 kg teško vozilo. Kako bi postao elastičniji, izvršene su određene izmene, tako da je u svakodnevnoj vožnji moguće preći u peti stepen već sa 60-70 km/h. No, žele li se ubedljiva ubrzanja, nema druge do pritisnuti gas do „daske“, skromnih 150 Nm razvija pri visokih 4.000 o/min. Tako će do „stotke“ ubrzati sa desetak sekundi, uz sasvim prihvatljiv nivo decibela u kabini. Ovo se ne može reći za vožnju na autoputu, gde brzo postaje evidentno da nedostaje šesta brzina. Ne preterano precizan i prijatan za upotrebu, menjač je „stara škola“, pokupljen iz ko zna kojeg već modela, tek da obavi funkciju. Pored njega, u ponudi je i klasični četvrorostepeni automatski.

Dole potpisani bio je u prilici da isproba i 1.6 HDi, pa iako su perfomanse nešto slabije, jasno je da će dizel više odgovorati vozačima na duge staze, pre svega zbog potrošnje, niže i do 2 litre. Naš benzinac je trošio između 6 i 11 litara, sa prosekom od 8,2 l.

Što se tiče opreme i cene, ova će pre svega zavisti od tržišta. Voženi C-Elysée nosio je oznaku Exclusive, gde su klima uređaj, četiri podizača prozora i spoljni retrovizori sa električnim komandama, CD MP3 auto radio, upravljač obložen kožom, senzori pozadi za pomoć pri parkiranju, aluminijumski naplaci od 16 cola, ABS, ESP, 6 vazdušnih jastuka.., u serijskoj opremi. Lepo, samo u celoj priči i dalje ostaje nepoznanica, koliko će jedno ovakvo „parče“ automobila koštati kod nas? Ukoliko je suditi po bratskom Peugeotu 301, koji je predstavljen u Srbiji sa početnom cenom od 9.990 evra, ni Elysee ne bi trebalo da bude skuplji. No, za voženi 1.6 VTi Exclusive verovatno će se morati dodati još nekoliko hiljada evropskih novčanica…

Zaključak
Za početak, C-Elisee i 301 sklapaju se u fabrici Vigo u Španiji, no, proizvodnja ubrzo kreće i u Kini, gde Citroen već dobrih desetak godina ima model sa istim imenom (bivši SX). Cilj francuskog proizvođača je povećati svoje učešće na internacionalnoj sceni, koje trenutno iznosi samo 33 % od ukupne prodaje. Već od 2014., Peugeot planira da proda godišnje 150.000 jedinica, dok je Citroen skromniji u procenama (100.000 vozila), zbog toga što odnedavno ima u ponudi jedan sličan model, doista koncepcijski znatno moderniji. Radi se o aktuelnom C4, na koji je „nakalemljen“ klasičan prtljažnik, a opet zbog popularnosti ovakve karoserije na pojedinim tržištima. Sve u svemu, C-Elysée nije uopšte automobil za potcenjivanje, štaviše, oduševljava raspoloživim unutrašnjim prostorom i udobnošću, manje spoljašnjim dizajnom. No, za one kojima je namenjen, ovo je od sekundarnog značaja, realni kvaliteti, cena i pouzdanost, osnovni su kriterijumi.

Tekst i slike: Perica Rajković
26861
Postavljeno: 08.05.2013

Arhiva: Ekskluzivno

Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 02.02.2016

Renault Megane 1.6 dCi/130 Intens
Tekst sa video prilogom!

Zvezda u svojoj domovini, Megane je na evropskom tržištu u zaostatku za najprodavanijim nemačkim predstavnicima. Dolazak četvrte generacije može preokrenuti situaciju, barem se tako nadaju u Renaultu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 25.01.2016

Renault Talisman 1.6 TCe/200 EDC 7 Intens

Kako bi što pre zaboravilo Lagunu, Renault je nasledniku promenio čak i ime, a sve u želji da se od autsajdera, transformiše u lidera u segmentu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 29.12.2015

Opel Corsa 1.3 CDTi/ 95 Ecoflex S&S Cosmo

Nova Opel Corsa 1.0 T/115 ostavila je veoma pozitivan utisak, no kada je pokretana malim dizelom 1.3 CDTi, situacija je znatno komplikovanija, pre svega zbog brojne i talentovane konkurencije


Dacia Lodgy&Dokker Stepway

28.07.2015

Nissan Pulsar 1.5 dCi/110

14.07.2015

Ford Focus SW 1.5TDCI/120

10.07.2015

Kia Rio 1.1 CRDi/75

30.06.2015

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHdi/150

10.06.2015

Ford Mondeo 2.0 SW TDCi/180 Powershift Titanium

03.06.2015

Kia Pro_cee’d GT

20.05.2015

Opel Corsa 1.0 T/115 Cosmo Tekst sa video prilogom!

16.05.2015

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi/150 KS Exclusive

07.05.2015

Toyota Auris 1.6 Valvematic Style Tekst sa video prilogom!

27.04.2015

Renault Clio 1.2 TCe/120 EDC Initiale Paris

26.02.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique Tekst sa video prilogom!

10.02.2015

Nissan Juke 1.2 DiG-T

12.01.2015

Fiat 500L Living 1.6 MultiJet/120

07.01.2015

Renault Captur 1.5 dCi/90 EDC Helly Hansen

03.12.2014

Opel Astra Sedan 1.6 CDTi/136 Cosmo

28.11.2014

Kia Soul 1.6 CRDi/128

05.11.2014

Renault Twingo 1.0 SCe/70 Expression

17.10.2014

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBooste/100KS

10.10.2014

Citroen C1 1.2VTi/82

25.09.2014

Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 automatic

05.08.2014

Opel Meriva 1.6 CDTI/136 Cosmo

29.07.2014

Renault Megane CC 1.6 dCi/130

10.07.2014

Mazda3 2.2 Skyactive-D

17.06.2014

Citroen C4 1.2 e-THP/130 Exclusive

21.05.2014

Dacia Duster 1.2 TCi/125 Prestige

08.05.2014

Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi/115

01.05.2014

Seat Leon ST 1.6 TDi/105

18.04.2014

Nissan NV-200 Evalia

31.03.2014

Opel Insignia Break Sport Tourer 2.0 CDTI/195 KS Cosmo

20.03.2014

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm/150

07.03.2014

Nissan Note 2 1.2/80 Acenta Connect

21.02.2014

Peugeot 308 1.6 THP/156 Feline

14.02.2014

Fiat 500 Abarth 595 Turismo 1.4 T-Jet/160

10.02.2014

Opel Cascada 2.0 CDTi Biturbo

21.01.2014

Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

10.01.2014

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/90

01.01.2014

Subaru Forester

25.12.2013

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet/105

12.12.2013

Peugeot 208 GTi

20.11.2013

Citroen C4 Picasso

30.10.2013

Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI/136

16.10.2013

Mazda 6

02.10.2013

Renault Clio 4 RS 200 Cup

19.09.2013

Renault Scenic XMOD

04.09.2013

Volvo V40 Cross Country Tekst sa video prilogom!

21.08.2013

Citroen DS3 Cabrio

07.08.2013

KIA Carens

24.07.2013

Renault Clio Grandtour

03.07.2013

Kia Ceed SW

19.06.2013

Renault Captur

12.06.2013

Citroen C4-Aircross

05.06.2013

Ford Fiesta

22.05.2013

Citroen C- Elysée

08.05.2013

Dacia Logan 2 0.9/90 KS Laureate

24.04.2013

Fiat 500L 1.3 Multijet Easy

10.04.2013

Seat Mii

27.03.2013

Citroen C3 1.2 VTi Exclusive

13.03.2013

Opel Ampera

27.02.2013

Dacia Sandero 1.2 16V Story

13.02.2013

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 Prestige

06.02.2013

Dacia Dokker

23.01.2013

Chevrolet Malibu 2.0 VCDi LTZ

11.01.2013

Kia cee’d 1.6 CRDi/128 EX Maxx

19.12.2012

Citroen DS5 2.0 HDi/163 KS Sport Chic Automatic

28.11.2012

Ford Focus ST

31.10.2012

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi Cosmo Pack

17.10.2012

Mazda CX-5

03.10.2012

Dacia Lodgy 1.5 dCi/110 Laureate

19.09.2012

Renault Megan Coupe 1.2 TCe GT Line

29.08.2012

Peugeot 208

15.08.2012

Kia Rio 1.4 CRDi Sport

01.08.2012

Tata Nano

18.07.2012

Renault Grand Scenic

04.07.2012

Renault Twizy

20.06.2012

Kia Optima

06.06.2012

Chevrolet Cruze 5 vrata 1.8/141 LTZ

23.05.2012

Renault Fluence ZE

09.05.2012

Opel Astra GTC

18.04.2012

Renault Twingo

04.04.2012

Ford Fiesta

21.03.2012

Citroen DS5

07.03.2012

Nissan Leaf

22.02.2012

Citroen C-Zero

08.02.2012

Volvo V60 D5 2.4/215 KS Ocean Race

25.01.2012

Ford Focus SW

11.01.2012

Renault Koleos

28.12.2011

Fiat Freemont 2.0 MJT/140 Urban

14.12.2011

Chevrolet Aveo 1.4/100 KS LTZ

30.11.2011

Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi/112 KS Allure

16.11.2011

Renault Clio Gordini 1.5 dCi/105 KS

09.11.2011

Ford Focus 1.6 SCTi/183 KS

26.10.2011

Opel Astra Sport Tourer vs Renault Megan Grandtour

12.10.2011

Citroen DS4

28.09.2011

Subaru Impreza XV

14.09.2011

Ford Focus 1.6 TDCi/115 Titanium

30.08.2011

Mazda 5 1.6 MZ-CD/115 KS

17.08.2011

Renault Megane CC Floride 1.9/130KS

03.08.2011

Kia Picanto 1.0 Active

20.07.2011

Renault Scenic 1.6 dCi/130 KS Exception

13.07.2011

Peugeot 308 1.6 e-HDi

06.07.2011

Ford Grand C-Max

29.06.2011

Chevrolet Orlando

22.06.2011

Citroen DS4

15.06.2011

Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi Quadrifoglio Verde

08.06.2011

Peugeot 508

01.06.2011

Nissan Juke

25.05.2011

Hyundai iX35 1.7 CRDi/115 KS 2WD Diamond

18.05.2011

Opel Corsa 1.7 CDTI/130KS OPC Line

11.05.2011

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport

04.05.2011

Renault Latitude 2.0dCi/150 Initiale

27.04.2011

Citroen DS3 Racing

20.04.2011

Citroen C5 2.2 HDi 204 KS Exclusive

13.04.2011

Nissan Micra

06.04.2011

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 KS

29.03.2011

KIA Sportage

16.03.2011

Fiat 500 0.9 TwinAir

09.03.2011

Peugeot 5008

02.03.2011

Volvo S60 D3/163 ks Summum automatik

23.02.2011

Citroen C4

16.02.2011

Citroen C4 Picasso 1.6 HDi/112 Confort

02.02.2011

Renault Laguna 2.0 dCi/130 GT 4Control

26.01.2011

Mazda 6 2.2 MZR-CD/163 Combi GTA

19.01.2011

Opel Meriva 1.7 CDTi/100 ks Automatic

12.01.2011

Ford C-Max

05.01.2011

Subaru Outback

22.12.2010

Ford Kuga 2.0 TDCi 4x2 Titanium

08.12.2010

Peugeot 308 CC

01.12.2010

Renault Megane 1.5 dCi/110 Estate EDC GT Line

24.11.2010

Renault Wind

17.11.2010

Alfa Giulietta 1.4 Tjet 120 Distinctive English version

11.11.2010

Fiat Doblo / Renault Kangoo

03.11.2010

Opel Astra 1.4 Turbo Sport

27.10.2010

Citroen C4 2.0 HDi Excusive English version

09.10.2010

Peugeot 3008

06.10.2010

Renault Megane CC

29.09.2010

Kia Venga

22.09.2010

Renault Twingo RS Gordini

15.09.2010

Kia Venga 1.4 CRDi/90 i Citroen C3 Picasso 1.6 HDi/90

08.09.2010

Citroen DS3 1.6 HDi/110 Sport Chic

01.09.2010

Kia C’eed SW

18.08.2010

Peugeot RCZ

04.08.2010

Dacia Duster 1.5 dCi/110 4x4

28.07.2010

Chevrolet Spark 1.2 GPLi LS

21.07.2010

Volvo C30

14.07.2010

Dacia Duster

30.06.2010

Nissan Cube

23.06.2010

Fiat Sedici 4x4 2.0 Multijet 135 ks

16.06.2010

Opel Astra vs Renault Megane

09.06.2010

Citroen Nemo

02.06.2010

Volvo S80 2.4D/175 ks Summum

26.05.2010

Hyundai i20

19.05.2010

Renault Megan 2.0T RS Luxe

12.05.2010

Peugeot 4007 2.2 HDi DCS6 Premium Pack

28.04.2010

Citroen C3 1.4/70 HDi Confort

21.04.2010

Chevrolet Cruze 2.0 VDCi/125 LS

14.04.2010

Nissan Note

31.03.2010

Fiat Punto Evo

24.03.2010

Peugeot 407 Coupe i Renault Laguna Coupe

17.03.2010

Alfa Romeo 159

10.03.2010

Peugeot 5008

03.03.2010

Ford Ka 1.3 TDCi Titanium

24.02.2010

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi/160 Cosmo Pack

17.02.2010

Renault Scenic 1.5 dCi/110 Dinamique

10.02.2010

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi Tekst sa video prilogom!

03.02.2010

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport TX Navi

20.01.2010

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

30.12.2009

Nissan Pixo

23.12.2009

Fiat 500C 1,2 Lounge

16.12.2009

Opel Insignia

09.12.2009

Alfa Romeo MiTo

02.12.2009

Mazda MX-5

25.11.2009

Citroen C5 V6 3.0 HDi/240 Exclusive

18.11.2009

Citroen C3 Picasso

11.11.2009

Renault Clio GT 1.6/128

04.11.2009

Peugeot 3008

28.10.2009

Lancia Delta

21.10.2009

Renault Megane Estate

14.10.2009

Fiat Fiorino Qubo

07.10.2009

Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Bio Power Aero

30.09.2009

Dacia Sandero LPG

23.09.2009

Chevrolet Cruze

16.09.2009

Peugeot 206+

09.09.2009

Renault Koleos i Subaru Forester

26.08.2009

Peugeot 308 CC

12.08.2009

Kia Soul

29.07.2009

Renault Grande Scenic 1.4 TCe Dinamique

08.07.2009

Citroen C1

01.07.2009

Kia Carnival 2.9 CRDi EX

24.06.2009

Renault Kangoo Be bop

17.06.2009

Subaru Impreza

10.06.2009

Chevrolet Captiva

03.06.2009

Opel Agila

27.05.2009

Volvo XC60

20.05.2009

Mazda 6 1.8

13.05.2009

Dacia Logan pick-up

06.05.2009

Dacia Sandero 1.5 dCi/85 Laureate

29.04.2009

Hyundai i30 CW

22.04.2009

Citroen C6 2,2 HDi FAP/173 Exclusive

15.04.2009

Ford Ka

08.04.2009

Mazda 2

01.04.2009

Renault Megane 1.5 dCi Privilege

25.03.2009

Citroen C4

18.03.2009

Renault Megane Coupe

11.03.2009

Chevrolet Aveo GPL

04.03.2009

Mazda CX-7

25.02.2009

Volvo XC70

18.02.2009

Renault Laguna Coupe

11.02.2009

Ford Fiesta

04.02.2009

Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi Outdoor

28.01.2009

Citroen C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive

21.01.2009

Ford Mondeo SW 2.2 TDCi i Peugeot 407 SW 2.2 HDi

14.01.2009

Renault Kangoo 1,5 dCi i Citroen Berlingo 1,6 HDi

24.12.2008

Ford Kuga, Renault Koleos i Toyota RAV4

10.12.2008

Renault Twingo RS Cup

03.12.2008

Daihatsu Cuore 1.0 i Citroen C1

19.11.2008

Peugeot 308 SW 1.6 VTi Sport

05.11.2008

Kia - fabrika Zilina u Slovačkoj

29.10.2008

Peugeot 4007 2,2 i Toyota RAV4 2,2 D-4D

08.10.2008

Ford Galaxy 2,0 TDCi Ghia

01.10.2008

Renault Laguna GT 2,0T

24.09.2008

Citroen C4 Picasso 1,6 HDi i Mazda 5 2,0 MRZ CD

17.09.2008

Subaru Legacy 2,0 D SW Club

10.09.2008

Dacia Logan 1.5 dCi/70 Laureate

03.09.2008

Kia Pro Cee'd 2.0 CRDi Sport

27.08.2008

Renault Koleos 2.0 dCi/150 4X2 Dinamique

20.08.2008

Citroen 2CV TPV

09.08.2008

Subaru Impreza 2.5 WRX

10.07.2008

Subaru Justy 1.0 S

26.06.2008

Mazda 2 1,5 / 103KS Pack Sport

19.06.2008

Ford Focus 2,0 TDCi i Peugeot 308 2,0 HDi

12.06.2008

Volvo V70 2,4D Summum

05.06.2008

Dacia Sandero

29.05.2008

Renault Grande Modus 1,5 dCi Expression 105 KS

22.05.2008

Volvo V50 2.0D R-Designe

15.05.2008

Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta Pack

08.05.2008

Kia Picanto 1,1 Active

01.05.2008

Kia Sorento 2.5 CRDi/170 EX Shilton

17.04.2008

Ford Mondeo SW 2,0 TDCi i Renault Laguna Estate 2,0 dCi

10.04.2008

Peugeot 207 SW 1.6 VTi Outdoor

27.03.2008

Kia Cee'd SW 1,6 CRDi

20.03.2008

Renault Clio Estate 1,5 dCi / 85 Dinamique

13.03.2008

Peugeot 207 SW 1,6 HDI Trendy

06.03.2008

Citroen C4 1.6 BioFlex

28.02.2008

Volvo C30 T5 Summum 230KS

21.02.2008

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/85 Laureate 7 sedišta

14.02.2008

Peugeot 308 na putevima šampanjca

07.02.2008

Renault Laguna 3 1.5 dCi 110 Expression

31.01.2008

Kia Cee'd 1,6 CRDi 115 Activa

24.01.2008

Subaru Impreza 2,0 R Sport

17.01.2008

Daihatsu Materia 1,5 16v

10.01.2008

Hyundai i30 1.6 CRDi/115 ks Pack Confort

03.01.2008

Ford Transit 3,2 TDCi/200 KS i Transit Sportvan 2,2 TDCi/140

27.12.2007

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

20.12.2007

Renault Twingo 1.2 GT

13.12.2007

Ford Ranger 2.5 XLT Super Cab 4X4

06.12.2007

Volvo S80 3.2 AWD Summum

29.11.2007

Pariski bicikli - Velib

22.11.2007

Kia Sportage 2,0 CRDi i Hyundai Tucson 2,0 CRDi 4WD Pack Luxe

15.11.2007

Citroen C-Crosser

08.11.2007

Renault Kangoo 2

30.10.2007

Ford S-Max 2.5 T Titanium

25.10.2007

Renault Megane RS 2.0 dCi/175 ks Luxe

18.10.2007

Peugeot 207 CC 1,6 HDi Griffe

11.10.2007

Volvo C70 D5 Summum

04.10.2007

Kia Carens 2,0 CRDi / Renault Grand Scenic 1,9 dCi

20.09.2007

Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDi Exclusive

13.09.2007

Renault Twingo 1,5 dCi Initiale

06.09.2007

Peugeot 1007 1.6 HDi Spoty Pack

23.08.2007

Renault Modus 1.2 16v/100 ks Alyum

16.08.2007

Hyundai Sonata 2,0 CRDI Pack Luxe

09.08.2007

Mazda MX-5 1,8 Coupe-Roadster

02.08.2007

Ford C-Max

26.07.2007

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Pack Luxe

19.07.2007

Stabilna situacija

09.07.2007

Peugeot 407 V6 2.7 HDi Feline

27.06.2007

Citroen Jumpy 2,0 HDI Combi Confort / 9 sedišta

20.06.2007

Subaru Outback 3,0R

13.06.2007

Volvo V50 1,8 Flexifuel E85 Summum

06.06.2007

Ford S-Max 1,8 TDCi/125 KS Trend

30.05.2007

Dacia Logan MCV 1,6 16v / 7 sedišta

23.05.2007

Peugeot 207 1,6 THP/150 KS

16.05.2007

Subaru B9 Tribeca 3,0R

02.05.2007

Daihatsu Trevis 1,0

25.04.2007

Hyundai Coupe 2,0 Pack Luxe

18.04.2007

Renault Clio 2,0 16v Dynamique

11.04.2007

Nova Fabia

07.04.2007

Mazda 6 2,0 MZR-CD Elegance

21.03.2007

Renault Megane Coupe GT 2,0 dCi / Volvo C30 2,0 D

07.03.2007

Citroen Picasso 1,6 HDi BMP6 Pack Ambiance

28.02.2007

Mazda 5 2,0 MRZ-CD 110 KS Elegance

21.02.2007

Nissan Micra C+C 1,6 automatik

14.02.2007

Volvo S40 D Summum

07.02.2007

Renault Clio RS 2,0

31.01.2007

Fiatom Grande Punto 1,2 Dynamic na putevima Andaluzije

24.01.2007

Citroen C4 Picasso sa 5 sedišta

09.01.2007

Dacia Logan 1.6 16V/105 KS

03.01.2007

Mazda 3 1.6 MZ-CD Perfomance

13.12.2006

Citroen C4 1.6 HDi BMP6 Exclusive

29.11.2006

Nissan Note 1,5 dCi/86 KS Acenta

15.11.2006

Ford S-Max 2,0 TDCi Titanium

01.11.2006

Renault Laguna Estate 2,0 dCi i Peugeot 407 SW 2,2 HDi

25.10.2006

Super test polovnjaka:
Renault Megane sedan 1.5 dCi/100 KS

18.10.2006

Renault Megane CC 2.0 dCi/150 KS Sport

12.10.2006

Daihatsu Copen 1,3 VVT

27.09.2006

Citroen C-Metisse

20.09.2006

Citroen C5 2.2 HDi 173 KS FAP Exclusive

13.09.2006

Daihatsu Cuore 1.0 X

06.09.2006

Renault Espace 2,0 dCi FAP i Peugeot 807 2,2 HDi FAP

16.08.2006

Citroen C6 V6 2,7 HDi FAP Exclusive Pack Lounge

02.08.2006

Peugeot 207 1.6 HDi 90 KS Sport

19.07.2006

Peugeot 207 1,6 16V i Renault Clio 1,6 16V

12.07.2006

Daihatsu Terios 1,5 Sport

05.07.2006

Renault Modus 1.5 dCi/105 KS Confort

28.06.2006

Ford Fiesta S 1.6 TDCi

21.06.2006

Škoda Octavia 2.0 RS

14.06.2006

Renault Grande Scenic 2.0 dCi 150 KS Luxe Dinamique

07.06.2006

Citroen C2 1.4 16V Stop&Start

31.05.2006

Renault Clio 1.4 16V Luxe Privilege

22.05.2006

CITROEN PICASSO 1.6 HDi/92 KS Pack

10.05.2006

Peugeot 1007 1.6e 2-Tronic Sporty Pack

03.05.2006

Ford Fiesta 1.6 TDCi Ghia

26.04.2006

Uporedni test:
Citroen Berlingo 1.6 HDi/75 i Renault Kangoo 1.5 dCi/70

19.04.2006

Dacia Logan 1.5 dCi Laureate Pack

12.04.2006

Peugeot 407 1.8i 16V 125 KS Confort

05.04.2006

Renault Vel Satis 2.2 dCi Privilege

29.03.2006

Francuska posla

22.03.2006

Savremeni dizeli i loše gorivo

15.03.2006

Peugeot 407 Coupe 3.0 V6 Pack

08.03.2006

Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi/90 KS

01.03.2006

Uporedni test:
Citroen C4 1.6 HDi i Ford Focus 1.6 TDCi

23.02.2006

SEAT LEON 2.0 TDI Stylance

15.02.2006

VW Fox 1.4 TDi 70 Pack Confort

08.02.2006

Ford Fusion Plus 1.6 TDCi

01.02.2006

Renault Laguna Estate 2.0 dCi Initiale

26.01.2006

Peugeot 307 2.0 16V/180 KS Feline

19.01.2006

XC
08.5.2013 00:27
11
21

Lepo u gepeku na kesi pise Dacia.

Don
08.5.2013 08:19
27
16

Jao majko, kese u gepeku! Sav se najezih:)Sto bi reko Mamic: "Mucki provokatore" :)
Uostalom, sta fali vanjskom dizajnu, ja mu zamjerke ne vidim, za razliku od spodobe iz Rumunije?
Dalje, za razliku od jedne marke (radi zastite djece necemo joj ime spominjati) u ovom slucaju sa priprostim sitroenom ili limunovicem, mane auta su fino istaknute. Usput, hvala na izrecenim manama, ja bih dodao lijepu potrosnju za auto jedva tesko 1090kg, kao da mu je Lada radila motore i mjenjace.Cuj 11 litara, pa to ni fiat, inace dugo prisutan sa Lineom na ovakvom trzistu, nema.

Sta su im trebale ove sarke u autu, sto lijepo ne napravise vrata da mozes utrpat komotno stvari i ko covjek iskoristit 500 litara gepeka bez da mu sarke uniste prtljag? Kakav je ovo smjestaj tipki za podizace stakla? Harakiri cisti!
Jeftini detalji u niskobudzetnom autu??????Woow ahahhahhah, e bas se dobro nasmijah.


Dejan L
08.5.2013 08:24
30
17

U principu malo duža Xsara. Ali odlično dizajnirana. Kontrolna tabla ovakvog izgleda se ne viđa u ovoj klasi, svaka čast. Hromirani detalji ne govore da je Low Cost. U poređenju sa Loganom, ovo je duplo bolji auto.
Autor lepo kaže, skoro na nivou Rapida, a bolje od Logana. E sad u toj rečenici je mnogo rečeno i nema šta da se doda. Kome je Rapid jednostavan eto sad ima C elysee i Peugeot 301.
Porediti Renoov podbrend sa praistorijskom platformom i pravi Citroen sa novijom platformom je neukusno.

Dejan L
08.5.2013 09:59
31
25

@ Perica
Jako neukusno što ste u gepek stavili Dačija kesu. Vaša priča o tome da ne favorizujete Dačiju je raskrinkana. Pretvarate ovaj sajt u nešto što nikad nije bio. 100x sam hvalio vašu nepristrasnost, ali kad nekog mnogo hvališ, razočaraš se.
Nije lepo navoditi mane koje ima C elysee, a da mane Logana ne pomenete ni u šali. Sad lepo onaj tekst o Loganu dopunite svim onim manama, nedostacima, fušerajem ili ...
NIJE FER PREMA OSTALIM UVOZNICIMA, a ni prema kupcima od kojih krijete mane. Baciće novac na Rumuna, jer vi niste izneli Dačijin prljav veš na sunce. Logan kao nema tvrdu plastiku, sem što je tvrda ko da je sečena ubodnom testerom, sve je šuplje i neobloženo.

serpico
08.5.2013 10:16
26
15

ma nesvidja mi se uopste,promasili su mada kitroen izgleda bolje od blizanca 301 ,ali pre jeftino su napravljeni,a recimo hiundaji elantra i renault fluence su za edve klase bolji
imaju vise opreme i duplo kvalitetniju zvucnu izolaciju!a probajte zalupit vratima na toj sklopociji!ko nekad na stojadinu!mislim da su bezveze ova 2 auta a plus toga kad su sparali svuda i to se vidi ,mogli su bar 5vrata konstruirat kao skoda rapid i toledo a ovako nula bodova!sem malo boljeg imidja i kvaliteta skroz u razini dacije logan!!!zao mi je samo sam iskren!ostao sam razocaran!auto je lep pogotovo citroen ali kad vidis kako su ih sklepali jako se razocaras!bolje dat jos 3,4 hiljade evra pa kupit normalan a ne budget car!

maxy
08.5.2013 10:34
22
2

Meni se ne sviđa, mada u ovoj cenovnoj klasi i ne može da se bira srcem. Možda bih se pre odlučio za kupovinu Škode Rapid, nekako mi izgleda skladnije, a i manje će gubiti na vrednosti tokom vremena. A možda i Rio sedan, ni on nije loš.
Ni jedan od navedenih modela nisam vozio, pa je moje zapažanje izvedeno samo na osnovu vizuelnog utiska.
A ne znam zašto ga poredite sa Loganom, ipak je on jedan stepenik ispod.

XC
08.5.2013 10:41
16
12

serpico, slazem se potpuno sa tobom, citroen kad ga na prvu pogledas rekao bi vidi lep auto, ali kad mu pridjes blize i sednes sve pada u vodu takav je i Peugeot uzas od auta, a zato su i jeftini kao i korejanci...imaju lep dizajn ali u sustini su konkurenti Trabantu.Od Francuza jedino respektujem Renault kao best buy auto prihvatljiv nasem budzetu u nizoj klasi...Vozi lola Renola :)

serpico
08.5.2013 11:27
13
10

ma lose su ih napravili,bas lose!mada je recimo u skodi rapidu svuda tvrda plastika ali je sve drugo duplo kvalitetnije spojeno i cvrsto a i rupa od gepeka je da skrinja stane!a sta tu stane 2kofera i ni boca plina!a plus toga rapid je u leru necujan a u voznji svilenkast a ako se vozis brzo isto tih sa malo reskim zvukom,a ovde sto su malo sparali na filcu i spuzvi sve pocne zvecat i brujit vec posle 90,100 kmh!pre jadno!nije da pljujem realan sam!prije bih uzeo elantru ili rapid tsi!bas bezveze auti!

Bojan
08.5.2013 11:59
23
4

Pa dobro, na slikama i ne izgleda tokiko jadno unutra, samo sto podseca na neka prosla verena. Spolja bi izgledao mnogo lepse u hecbek verziji.

cat
08.5.2013 12:42
26
5

Za te pare(oko 11000 €) Fiat 500L.
Nije za sirotinjska tržišta i pravi se od nas.

XC
08.5.2013 12:57
9
10

cat, dobro zapazanje i daleko bolja kupovina 500L od ovoga gore Trabanta pardon Dacije, mada ce pojedini mozda i da kazu da nisi nasao adekvatno poredjenje sa 500L nije to ta klasa...ali onda neka idu u klasu Dacia i Trabanta i sl.... :)

serpico
08.5.2013 14:10
8
10

to ce kupit neki fan citroena kojeg ce zavest kvazi elegancija i duzina auta i koji bi da moze uzeo novi c5 ali dobar mu i ovaj a kad se prvi put budeo vozio i zalupio vrata klopotava skuzit ce da je bacio pare i da je za te pare mogo da uzme 3g star c5 u kojem bi se vozio ko de gaulle a ovako kita u bila!bas su mi ogavni ovaj c elize i 301!

Audifan
08.5.2013 15:25
17
4

@ Serpico u potpunosti se slazem s tobom i mnogo je bolji izbor Skoda Rapid ili pak Seat Toledo, Citroen ima extra DS liniju i kraj ostalo PSA pravi od slina i papirnih maramica , Ispostavlja se da je Renault za PSA pojam Autoindustrije !!!

serpico
08.5.2013 16:11
16
8

pa tako je meni je licno renault puno bolja marka uvek bila nego psa pezo shitroen!mada ova nova ds linija nema se sta za reci vrhunski i kvalitetno i dobar marketing stvarno im netrebaju ove 2 sklopocije koje nit su udobne,nitvkvalitetne nit nist po cemu su kao poznati peugeoti a posebno citroeni bili nekad!!!jer uvek se govorilo udoban kao citroen,plovi kao citroen ili kao francuska vozila su udobna i tiha !secam se svojedobno pre mnogo godina vozio sam se u citroenu xm to je ko se seca bio vrh i luksuz u to vreme na svoj nacin poredivo danas sa recimo ds 5-com!sjedala ko fotelje,prostran ,neobican i futuristicki a voznja kao ladja ozbiljno.ja sam bio iznenadjen auto je klizio,a unutra buka se samo od vetra cula,hukanje blago i nista vise!steta sa sjetom se setim tog zadnjeg pravog citroena do pojave ds linije!bas zato im netrebaju ovi polu proizvodi!

pekis
08.5.2013 23:21
11
13

Dejane kakve veze osim ciste sale ima jedna kesa u prtljzniku? Na ovako ozbiljne zamerke moracu da ti odgovorim po povratku iz spanije,gde sam trenutno. Inace ovaj citroen je vozen par meseci pre logana.

Milan
08.5.2013 23:33
14
4

Zar jos uvek postoji cetvorostepeni automatski menjac?

crni
08.5.2013 23:39
23
3

jos jedna kanta u nizu...
a kesa u gepeku...e to je za anale

Goranns
09.5.2013 01:03
12
3

Interijer plus sarke na gepeku ala toyota!!!

Vlado, Niš
09.5.2013 02:26
7
10

Elysee je mnogo, mnogo lepši od 301, mada, Logan II je, čini mi se, kud i kamo svrsishodniji. Posebno zbog neverovatno prihvatljive cene i odnosa uloženo/dobijeno. Dacia ima Sandera, nadam se da ce i PSA ponuditi neki sličan hatchback u skorije vreme, inače im nema "oporavka"... :)

Blagoje
09.5.2013 08:25
14
6

Kesa me nasmejala do suza!Odličan fazon!Sad što ima onih koji nose beli luk u džepu zbog Dačije to je već druga dimenzija.
Kod ovog automobila me neprijatno iznenadila velika potrošnja i poprilična tromost motora u nižim obrtajima.Inače,test je standardno odličan.

pčelica Pavo
09.5.2013 09:11
15
15

Dizajn enterijera je malo bolji nego na 301. A može i da se dobije i sa 6 jastuka i sa felnama od 16 cola ( što kod 301 ne može ). Inače, za gume od 16 cola u dimenziji 185/65 ili 195/65 ( obe se pominju u tekstu uz 16 cola, ali na dva mesta, verovatno je ono 185/65 greška ), nisam u životu čuo, a ne postoje čak ni na sajtu michelina. Potrošnja u rasponu od 6-11 litara ( ili prosečna od oko 8 ) je normalna stvar za benzinca od 115 ks ( sve zavisi od uslova vožnje ) i tome može da prigovara samo neko ko je zlurad ( ili zaslepljen ljubavlju ka drugom brendu ). Naravno, svašta može od sitnica da se prigovori ovim kolima ( pa i pominjanje teškog zatvaranja vrata ), ali, uz »dobru cenu« ( ako bude »dobra cena« ), sve to može da se »proguta«. A top opremljen HDI od 92 ks valjda neće da košta koliko i lodgy 1,5 dci od 110 ks ...
Inače, džaba im sve ovo, jer će svaki Korejanac da ih sahrani cenom, opremom i kvalitetom, pošto već za 12-13.000 može da se kupi odlično opremljen i-30 wagon ili ceed SW sa 1,4 motorom, a za oko 1.000 eura više i onaj sa 135 ks. I čemu onda ovaj citroen, 301, dačija i sl.

C Elysee 4 china
09.5.2013 10:05
7
2

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9b/Citro%C3%ABn_C-Elys%C3%A9e_hatch_02_China_2012-06-16.jpg

serpico
09.5.2013 10:12
9
16

pcelica pavo slazem se satobom!za par hiljada evra dobijes j.korejca a oprema i kvaiitet neupiredivo bolji!ovaj c elize je recimo za nekog starijeg penzionera koji mozda ima nesta usparanog kesha a treba mu auto za kod doktora,pijacu itd.i kojem ce to verovatno biti zadnji auto u vozackoj karijeri a ako neumre pre sto mu izadje vozacka auto ce da pokloni deci ili unuku koji je tek polozio i to ja tako vidim svrhu tih low cost brendova i midela koji su za to namenjeni,jer iskreno za 5 g. kome ces prodat logana,c elize ili 301prije ces ga poklonit nego prodat jer auti danas nista nevrede ko rabljeni a opet paradoks kao novi svi su skupi ko sv.petra kajgana!!!


Dejan L
09.5.2013 11:11
27
16

Yugo 55: 1.1 55KS troši prosečnih 8 litara.
C elysee: 1.2 72KS prosečnih 8.2 litra.
Yugo je težak samo 790kg.
C elysee ipak ima 1.090kg.
Dakle 300kg teži i 90cm duži C elysee sa mnogo većim gumama mora trošiti bar 200g više!

salers
09.5.2013 21:17
13
1

moje misljenje da je dizajn nekako ne dorecen kao i kod 301 i cele peugeot nove game. Rapid je zreliji auto od ovoga, i ako ja ne mirisem VW grupaciju,mislim da ce bolje proci ako ne zbog dizajna onda zbog sire game motora koji se ugradjuju. sramora je sto ovaj auto kod nas za 10000e za osnovnu varijantu nema klimu, sto bi trebalo da bude standard za sva vozila, uvoznik je jako samouveren i misli da ce dvojac eliz i 301 neko kupiti za te pare bez klime, smatram da time pluju u lice nasem kupcu koji za taj novac ima siroku paletu. Bolje je dodato jos 1000e i uyeti 500l koji je radjen za EU sa vrhunskim dizajnom i bez usteda u izradi,mada ja ne bih kupio ni njega.

Enzo
10.5.2013 07:29
12
2

@salers
sta ce mu klima, ima dobos kocnice - suludo mesto da ustede neku stotinu evra.
I nisu jedini u ovoj klasi vozila.

Don
10.5.2013 07:44
19
4

Hajde, manimo ovo, gdje je test kia carens?
Zanimljivo, malo po malo hvala Bogu, izgleda da novi automobili bivaju dizajnirani bez onog sivila u unutrasnjosti.Naime, koliko se god trudili ne mogu da nam objasne smisao koristenja sive boje na armaturi.Kod velike vecine modela instrumentalna ploca izgleda poput jeftinih, kineskih kasetofona sto samo pridonosi zatvorskom komforu, ta zamislite samo svoj dnevni boravak u crno-sivoj kombinaciji.Ludilo!
Kad proizvodjaci otkriju boju, bice revolucija :-P
a 500l,carens i jos neki modeli ispadose luconose novog doba, doba izlaska iz sivila.

Peki
11.5.2013 09:21
23
9

@Dejan L, nisam bio u mogucnosti da ti odmah odgovorim, evo da malo razjasnimo stvari, iako sam razmisljao da te u potpunosti ignorisem, zbog tona i izrecenih neistina. Dakle pre nego li se bacis u komentarisanje, ne bi bilo lose procitati sta je napisano. Reklo bi se da imas patolosku zelju da se oglasis pljujuci po Daciji, ujedno uzdizuci u nebesa Skodu. Moglo bi se opravdano postaviti zbog cega, i ko se zapravo krije iza tvog pseudonima? Pre ce biti da ti zloupotrebljavas ovaj sajt svojim anonimnim komentarima, koji, da se ja pitam, barem u formi u kojoj si se meni obratio, nikada ne bi bili objavljenji. Dakle u tekstu o Loganu stoji da ne zelim da se ponavljam, jer su svi kvaliteti i mane vec navedeni prilikom testiranja Sandera. Saga o ove tri verzije, racunajuci i Stepwey, sasvim je dovoljna da bi se stekla realna slika. Znaci o tvrdoj plastici je bilo reci, no ova se prakticno podrazumeva kod svih proizvodaca u segmentu. Idemo dalje...
Sto se tice kese u prtljazniku, naracno da je namerno postavljena, kada radim slike pokusavam da ove nesto govore, to si nadam se do sada primetio? Ovoga puta tu je kao potsecanje na silne tvrdnje koje sam mogao cuti od odgovornih u Citroenu, kako ih takvo "merde" kao sto je Logan ne interesuje. Uporno vec godinama ponavljaju kako tako nesto ne prilici Citroenu, a kada sam na prezentaciji konstatovao kako je c-Elissee upravo to, bog zna kako su me ubedivali da je ovaj znatno moderniji. Inace sa Citroenom imam odlicne kontakte (prosle godine sam uradio super test o DS5, sa kojim sam proveo mesec dana, isto kao i pretprosle sa DS4), znaci ne pada mi na pamet da favorizujem Daciju, jednostavno radi se o cinjenicama. Ukoliko se jednog dana dohvatim "tvog" Rapida, ima da leti perje...
Trece, o kakvom to pretvaranju sajta u nesto sto nije bio govoris? Niti sam urednik niti sam vlasnik VG, sve sto je postavljeno odobreno je sa strane ovih. Smesne su i tvoje tvrdnje o ravnopravnosti izmedu uvoznika i o mom uticaju na potencijalne kupce. Jadna je ta auto industrija u Srbiji ukoliko moja zapazanja imaju takvu tezinu... Uostalom, potpuno mi je svejedno da li ce Citroen, Dacija i ostali proizvodaci, prodati jedno ili nijedno vozilo! Niti zavisim od njih, niti sam ikada imao ikakvih privilegija. Svaka, pa i najmanja ogrebotina na vozilima, ukoliko nije pokrivena osiguranjem, mi se naplacuje. Ne redakciji, vec mene licno, a sve vise proizvodaca zahteva da im se test vozilo vrati cisto i sa punim rezervoarom, sto opet ide iz mog dzepa.
Za kraj, dodacu samo da me ovakvi automobili zamaraju, pisanje o njima dode mi kao domaci zadatak. Niti me inspirisu, niti mi se dopadaju, jednostavno nalazim da moram da ih predstavim. Mozes li zamisliti kako se osecam za upravljecem jednog Logana i C-Elissee nako vise nedelja provedenih za upravljacem Subaru BRZ, Peugeota RCZ, Volvoa V40 Cross Country, novog Auda A6 itd? Uzasno, sto me ne specava da u njima pronadem osnovne vrednosti. A kako si ti protumacio sve sto je napisano u vezi Dacije i Citroena, tvoja je stvar, za mene je svako dalje dopisivanje na ovu temu zavrseno. Moja zelja da se licno obratim citaocima, izjednacim prilikom komentarisanja i razmenim misljenje, sve je manja nakon ovakvih provokacija i uvreda. Cemu to vodi?

Zoro
11.5.2013 12:05
15
8

To Peki, vec sam se uplasio da su ti zubi poispadali, he, he, he. Koliko puta smo vec ponovili da se napadaju stavovi a ne ljudi, no to "dejan skodilak" jos nije ukapirao. Problem je sto ce se sada razviti polemika za i protiv tvoje nazovi pristrasnosti, umesto da komentarisemo automobile.
Ziv ti nama bio, kome se ne svida tvoj nacin pisanja neka ne gubi vreme citajuci.

Umalo da zaboravim, po meni Elize ne pruza nista vise od Logana. Skuplji je i losije opremljen, zasto potrositi par hiljada evra vise. Sada su svi pametni, toliko su kritikovali Daciju, da bi je na kraju kopirali. Pored PSA, sutra je to VW, Fiat i Ford, koji pripremaju slican tip vozila. Samo tesko da mogu da se nadmecu jer sam negde procitao da se dogodine ocekuje Dacija za 5.000 evra. Znas li nesto vise o tome?

Peki
11.5.2013 22:06
17
5

@Zoro, Auto Plus (francusko izdanje nemackog Auto Bilda)objavio je slike i detalje mini gradskog automobila, koji Dacija (Renault) planira da lansira pocetkom 2015 god. Bice baziran na platformi Twinga 2, koji ce sa svoje strane biti zamenjen sledece godine. Kuriozitet je sto ce Twingo 3 za bazu uzeti Smart (pogon na zadnje tockove), tako da nema problema sa unutrasnjom konkurencijom. Ciljna grupa Dacije su VW Up, Citreon C1 i kompanija, Fiat Panda i ostali malisani. Imace pocetnu cenu od oko pet "soma" evra, stim da za ovu cenu nema pravo na servo asitenciju, elektricne podizace prozora, centralno zakljucavanje..., a jos manje na klima uredaj i radio prijemnik. Striktni minimum, sve navedeno rezervisano je za skuplje verzije ili uz doplatu. Za uzvrat, mora da poseduje sve elemente aktivne i pasivne sigurnost (ABS, ESP i vazdusne jastuke).
Sto se tice karoserije, kako stoje stvari imace petoro vrata, mesta za pet putnika, sa prtljaznikom od nekih 250 lit. Motori su isto tako bazicni i poznati, "dobri" stari 1.2 od 75 KS i 1.5 dCi/75. Na zalost, slike ne mogu zakaciti, ali verujem da ih mozes pronaci na internetu. Voljan sam i da ih prosledim redakciji, ali ce pojedini ovo opet protumaciti kao favorizovanje Dacije a ne kao informaciju...
Pozdrav

pčelica Pavo
12.5.2013 00:21
14
6

Gledah neki dan 301 HDI, po ceni od nesto preko 13.000 ( sa alu felnama od 15 cola je 13.700 ). A toliko ce da kosta i ovaj citroen. Ko ce da im da toliko za ta kola? Mozda samo onaj ko iz revolta umesto jednog preskupog 5008 zeli dva i dalje skupa 301 ...

Slavisica
12.5.2013 09:59
11
7

Ja sam opet za opciju uporednog testa, jos ako bi se mi mogli ukljuciti, nasoj radosti ne bi kraja bilo.
Dakle, za istu sumu novca : Rapid vs Logan vs Rio vs 301/Elysee (tako ce svi biti u istoj, cenovnoj, klasi).
Inace, kad vec se vodi polemika koji je od kojeg bolji, jel neko (bar) sedeo u Rapidu, Loganu, 301...?

Ivan
13.5.2013 02:17
19
2

@Slavisica
Ja sam lično u više navrata predlagao Pekiju da nedoumice oko određenih modela rešava uporednim testom.
Koliko se sećam dobio sam konkretan odgovor da za uporedni test nema mogućnosti pošto sve testove obavlja sam.
Što se tiče pomenutih automobila lično sam imao priliku da vozim 301 i Rapid a Citroen sam samo razgledao, Logan bi svakako izbacio iz ove grupe jer mislim da je daleko od pomenutih automobila.
Po mom mišljenju 301 je najbolji izbor ali niko neće pogrešiti ako se odluči za Škodin Rapid, Ja lično nisam ljubitelj Škodinih automobila pa me je možda i to prelomilo u odluci.
Pozdrav.


Peki
13.5.2013 20:19
18
10

@Ivane u pravu si, uporediti istovremeno 3-4 automobila zahteva u nasim uslovima angazovanje cele redakcije, sto ce reci isto toliko vozaca, plus fotograf ili kamerman. Za mene trenutno neizvodljivo, mada sam tu i tamo uporedio dva, pa i tri vozila. Moraju se znaci stvoriti isti uslovi za sve automobile, ali na kraju uvek ima pomalo subjektivnog zakljucka autora teksta. Sta je zapravo prioritet, i za koga, kada se, kao u nasem slucaju, radi o trovolumenskim berlinama od desetak hiljada evra? Unutrasnji prostor i udobnost, ili cena, oprema i spoljasnji izgled? Kazes sve je vazno, naravno, ali kako cemo se dogovoriti? Za mene izgled u ovom slucaju nema vecu vaznost, trazim upotrebnu vrednost i sto nizu cenu, bez da je zaboravljena pouzdanost i cena rezervnih delova (odrzavanja).
Peugeot 301 i Citroen Elysee imaju u osnovnoj ponudi trocilindricne motore od 72 ks, Logan 1.2/75 KS, Skoda Rapid 1.2/75, Kia Rio Sedan 1.2/85 KS, Chevrolet Aveo sedan 1.2/70 KS... Neko ce reci, necu trocilindricni motor, bruji i nije pouzdan, najaci je kod Rio, znaci on je najbolji. Mozda, ali njegov prtljaznik ima samo 390 lit (ostali 500 lit i vise), a bogami je i najskuplji. Sta hocu da kazem? Da je sve relativno, kada predstavim odredeni model, pokusavam da sto realnije prikazem njegove prednosti i nedostatke, ali uvek postoji odredena doza individualnosti. To nikako ne znaci da ono sto se meni dopada, i na cemu dajem akcenat, vazi za sve. Jednostavno sa godinama i iskustvom se razviju odredeni kriterijumi, a vama je da se slozite ili ne. Ne samo na osnovu fotografija i predrasuda, odnosna iskustva komsije ili prijatelja, vec nakon licnog kontakta sa vozilom. Ne pokusavam ja nikoga da ubedim kako je Logan najbolja ponuda, sta vise, u tekstu u vezi Sandera stoji da zbog krize svi proizvodaci koriguju cene nanize, tako da Dacija ima sve vise konkurenata. Tim bolje, ali ko ce se setiti detalja o njemu i C-Elysee, koji sam vozio jos pocetkom godine, pa ja sam zaboravio sta sam juce rucao! Sta je napisano, napisano je, u meduvremenu je kroz moje ruke protrcalo ko zna koliko automobila.
Redakcija ima znatno vece kapacitete, ali verujem da i za nju ostaje principijalni problem, kako sihronizovati test vozila. Niti su uvek na raspolaganju, a i ako jesu, ne u isto vreme i sa trazenim agregatima.
Pozdrav svima

Ivan
13.5.2013 22:08
21
2

@Peki
U vreme velike krize u kojoj se trenutno nalazimo, za prosečnog kupca svi tekstovi koji su napisani i sve činjenice koje su iznete od strane autora teksta ili nas koji komentarišemo padaju u vodu pred jednom velikom barijerom koja se naziva cena ili možda još bitnijim načinom finansiranja.
Na proteklom sajmu automobila u Beogradu svi pomenuti Proizvođači automobila su bili pogođeni činjenicom da je Fiat obezbedio finansiranje za model 500L sa kamatom od 1,99% i ratom od oko 100 Evra, svesni da će to biti prepreka koju neće moći da prevaziđu ma koliko njihov proizvod bio atraktivan i kvalitetan.
Dacia kao sinonim za Low-Cost automobil je poklekla i počela da nudi beskamatne kredite od 3.000-5.000 Evra u zavisnosti od modea, kako bi zadržala kupce.
PSA i Škoda još uvek nemaju slične akcije.
Pozdrav.

pecagt
14.5.2013 08:35
11
9

Dacia godinama nudi beskamatno finansiranje od 3000,sada su samo podigli i do 5000e. Gdin. Peki, kao i uvek svaka na mestu, odlicni i objektivni tekstovi, sve propraceno dobrim slikama,uz dozu originalnosti autora. Svaka cast, samo tako nastavite, veliki pozdrav od dugogodisnjeg citaoca!

Dejan L
14.5.2013 08:53
6
27

Škoda 3x prodavanija od Dačije iako košta mnogo više, iako ne daju beskamatne kredite.
Škoda prodaje i vozila koja su 4x skuplja od Dačijinih. I opet proda 3x više vozila.
I tako će uvek biti.

Peki
14.5.2013 09:38
18
13

@Ivane, opet cu se sloziti sa tobom, samo slicna je situacija i "napolju", bez obzira sto su standard i kupovna moc znatno visi. Iako krediti nikada nisu bili povoljniji, a promocije veoma privlacne, sve manje prosecnih Francuza kupuje nove automobile. U poslednjih par godina prodaja opada za dvadesetak procenata, tako da je prosecna starost jednog vozila sada preko 8 godina. Uspeh Dacije na zapadu, kao i ostalih niskobudzetskih vozila, samo je odraz krize, mada je i svest evoluirala. Sve se manje vozi, tj traze se alternative. PO gradu to su bicikli i skuteri, a izvan brzi vozovi i "low coast" avio kompanije. Kao sto sam jednom napisao, zimus sam otputovao iz Pariza za Stoholm (preko 2.000 km), za 60 evra (povratna karta), sada ima i za Beograd, za slicnu sumu.
Pozzz

Ivan
14.5.2013 12:48
21
5

@Peki
Nažalost u trenutnoj situaciji se sve svodi na mogućnost a ne na želje ili znanje oko kupovine automobila.Ja sam samo hteo da kažem da je jako mali broj kupaca kod kojih će presuditi to dali automobil ima 3 cilindra ili gepek od 390 odnosno 510 litara, nego isključivo to da je rata do famoznih 100 Evra naravno uz minimalno učešće.
@Dejan L
Škoda zaista ima jako dobru prodaju i to nije slučajno.To su zaista vrlo dobri i kvalitetni automobili, ali cela poenta je u tome da su Škodini automobili 4x jeftiniji od Volkswagen-ovih a ne kao što ti kažeš 4x skuplji od Dacie.
Ako jedan prizvod ima isti da ne kažem sličan kvalitet a drastično povoljniju cenu rezultat je zagarantovan.
Pošto je i Volkswagen poklekao i nudi bezbroj pogodnosti u vidu Leasinga sa minimalnim učešćem i poklonima (kasko u prvoj godini i besplatnu prvu registraciju) samo je pitanje vremena kada će se to preslikati na Škodu, isto kao što je Reno uradio sa Daciom.
Pozdrav.

Don
14.5.2013 12:49
5
18

Djelimicno se slazem,uspjeh kije je veci od dacie, a njezini automobili su kudikamo bolji i neznatno skuplji, pa opet hara svjetskim trzistem na kojem je, kakti "kriza", a ostali proizvodjaci joj mogu samo pozavidjeti.
Sto se tice njemackog trzista, ocita je prevlast Vw, ako je vjerovati adac podacima.Dok on (vw), ne sjecam se vise, proda npr. 45000 komada, drugi pratilac na listi prodao oko 4000.Sve te cinjenice trivijaliziraju "uspjeh" dacie, odnosno drugi polucuju bolje rezultate pa se ne govori npr. kriza je, kupujmo vw ili kiju.Oni (dacia) samo imaju svoju marketinsku vojsku(jer ne ulazu u auta, pa mogu u marketing), a 100x ponovljena laz bice kao istina.

pecagt
14.5.2013 19:31
10
8

u ceni kostanja automobila dacia jr u prvih 5 po yome koliki mali udeo odlazi na marketing,kampanje i promocije,jedna usteda je tu,druga je tu sto se 99 prodajne mreze i postprodajne logostike ostvaruje kroz vec postojece renoove infrastrukturne i kadrovske kapacitete. Zatim jeftina radna snaga uposljena na sklapanju proverenih i vec postojecih renoovih komponenti...sve to daje za rezultat veoma uspesne i prodajne low cost automobile,gde prica o nepostojanju kvaliteta uopste ne pije vodu (zli i plitki ljudi ce lupati gluposti o konzervama,30god starim platformama,krsevima..i slicnim nebulozama) Istina naravno nije ni blizu toga, ali to nije ni vredno komentarisanja, statistike pouzdanosti govore same za sebe,a i prodaja u konstantnom usponu ne jenjava,mani

Peki
14.5.2013 19:59
11
6

@Don, ima istine u tome sto zboris, svako trziste je specificno, posebno nemacko, kao ubedljivo najace u Evropi. Kia je napravila takav kvalitativni i kvantitavini skok, da joj mnogi mogu pozavideti. Dacija ima svoja trzista, u Francuskoj je tretiraju kao domaci proizvod, uz sve prednosti koje idu uz to. Mislim na jeftinije rezervne delove, osiguranje i slicno. Nema dileme, za istu ili slicnu cenu, njeni proizvodi su kudikamo kvalitetniji od Dacijinih. To opet ne znaci da je ova najobicnija kanta (mislim pre svega na najnoviju ponudu), kakvom je ti cesto predstavljas u svojim komentarima. Ali to je tvoje misljenje, i kao takvo moram ga uvaziti. Steta sto ne mozemo uz neko ladno pivo, ili jos bolje vino, koje mi "francuzi" preferiramo, da razvijemo jednu zdravu diskusiju uzivo...

crni
17.5.2013 08:38
4
7

najveći problem sa ovim budžet automobilima je što nikad nemate utisak da ste kupili nov auto.
previše škripanja, lupkanja, krckanja i nedostataka za nešto što se zove novo.
pre bi mogli da se svrstaju u dobro očuvane polovnjake i kao takve bi trebalo da ih posmatramo.
na kraju krajeva, oni to i jesu...sklepani i skrpljeni od prevaziđene tehnologije i delova sa tek sporadičnim ubacivanjem nečega iz savremenog sveta tehnike.

Dejan L
17.5.2013 11:32
7
10

@ Peki
Dačija pokrala brazilski Fiat i Škodu. Paliov enterijer iz 2011 i Fabiju iz 2007. Gledaj i plači

http://www.dodaj.rs/?2I/wO/1JHT2VUz/fiat-palio-interior-2011.jpg

http://www.dodaj.rs/?1G/ne/46AURFK3/bezobrazna-kopija-fabije.jpg

Slavisica
19.5.2013 10:09
8
6

@ Dejan L
Ja sve mislim da ti pocinjes da nas sve za*ebavas.
Jel da?

sasa.
19.5.2013 17:48
7
3

Posto sam procitao sve komentare,na racun C elysea,mogu vam reci da kome se ne svidja,a vecini se ne svidja za te novce,pogledajte i uporedite gospodo draga vase skode,fijate i dacije sa citroenom C4 L,mozda cete imati bolje komentare. . .

Peki
20.5.2013 08:54
10
2

@Dejan L, ti zaista nisi shvatio poentu, ovde nije za cilj prepucavanje i vredanje. Potpuno mi je svejedno da li si fan Skode ili neke druge marke, zamolio bi te samo da podignes nivo obracanja meni i ostalim citaocima na jedan malo visi nivo. Zaista ne razumem sta bi trebalo da znaci ono "gledaj i placi", pa tako sa komunicira samo sa rajanima uz pivce...
Da li treba da ti odgovorim kao jedan od mojih nekadasnjih profesora: "sedi i pokri se usima"? Malim te upristoji se, nema nikave potrebe za tolikim izlivima mrznje.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: