Ekskluzivno

Citroen C4 1.2 e-THP/130 Exclusive

Kada turbo pravi razliku

Mali motor, veliko srce

Uz obilatu pomoć turbo punjača, slabašni trocilindarski 1.2/82 KS transformisan je u „zver“ od 130 KS. Motor koji bez kompleksa konkuriše poznatom 1.6 HDi/115, od koga je ujedno jeftiniji za oko 2.000 evra

Nakon atmosferske verzije od 82 KS, lansirane 2012 god, trocilindarski blok 1.2 PureTech, obogatio se turbo izdanjem. Ujedno, ovo je prvi benzinski blok grupacije PSA koji poštuje Evro 6 norme o količini izduvnih gasova (110 g/CO₂), bez da su perfomanse stavljene u drugi plan. Njegovim uvođenjem, progresivno se ukida 1.6 VTi od 120 KS, nažalost i odlični 1.6 THP/125, koji je egzistirao nepunih godinu dana u novom Pugeotu 308. I ukoliko ste pomislili kako je upravo ovaj inaugurisao 1.2 e-THP, prevarili ste se, čast je pripala Citroenu C4!

Iz nekih unutrašnjih, strateških razloga, reklo bi se da proizvođac sa znakom „ševrona“ trenutno ima laku prednost nad uzdignutim lavom... Možda zbog činjenice da za ovu priliku C4 nije nimalo osvežen, iako je od predstavljanja proteklo bezmalo četiri godine. E sad, da li je to bilo neophodno ili ne, procenite sami, činjenica je da C4 igra na kartu „klasicizma“, nešto kao u slučaju Golfa. Naime, po nekim izvorima, Citroen i dalje okleva; ubrzo pristupiti uobičajenoj restilizaciji (Salon automobila u Parizu, krajem septembra ove godine), ili sačekati još godinu-dve i lansirati potpuno novu verziju?

Bilo kako bilo, veoma brzo 1.2 e-THP pronaćiće se i u ostalim modelima grupacije PSA, kao što su najnoviji Cactus, odnosno C3 Picasso, C4 Picasso, DS3, DS4, 3008, 5008... Biće zastupljen i u B segmentu, ali samo u „light“ verziji od 110 KS. Posve je znači logično da se od ovog bloka očekuje mnogo, zbog čega se nije štedelo ni truda ni sredstava za razvoj. Ističe se kako je na ispitnom stolu proveo 25.000 sati, i kako je ukupno prevalio 1,6 miliona kilometara, pre nego li je započela serijska proizvodnja.

Tim bolje, jer su po pitanju pouzdanosti downsize tehnologije mišljenja veoma podeljena. Opravdano postoji sumnja hoće li motori ovako male zapremine biti sposobni prevaliti više stotina hiljada kilometara, zbog čega ih japanski proizvođači i dalje bojkotuju.

     
 

elastičnost motora iz najnižih obrtaja,
kultura rada,
opšta udobnost,
kvalitet materijala

ručica menjača „kači“,
potrošnja prilikom dinamične vožnje,
ergonomija pojedinih komandi

Najbolji primer za to je možda 2.0 SkyActiv-G, kod nove Mazde 3, gde se iz dve litre „izvuklo“ samo 120 KS, uprkos primeni najnovije tehnologije. Kao što je poznato, duplo manje zapremine, i sa samo tri cilidra, Fordov 1.0 EcoBoost razvija 125 KS... No dobro, vreme će pokazati ko je pravu, vratimo se našem malom nadarenom 1.2 e-THP. Kao što smo rekli, za bazu je poslužio poznati atmosferski 1.2/82 KS, s tim da je od njega ostalo samo 37 % delova.

Pored turbo punjača na izduvne gasove, može se pohvaliti direktnim ubrizgavanjem, upravo kao i promenjivom distribucijom ventila. Osim što iznenađuje maksimalnom snagom od 130 KS, impresionira i obrtnim momentom od čitavih 230 Nm. U poređenju sa 1.6 VTi, to je za deset „konja“ i 70 Nm više, uz nivo izduvnih gasova od samo 110 g/CO₂ (1.6 VTi ispušta 143 g/CO₂). Kako im je ovo uspelo, zapitaće se neko? Masovnom upotrebom vrhunske tehnologije, kao što je recimo visoko efikasni turbo punjač, sposoban da se zavrti na 240.000 o/min. Sistemu sagorevanja posvećena je isto tako posebna pažnja (položaj brizgaljki, oblik mlaza, upravljanje impulsima ubrizgavanja, pritisak ubrizgavanja od 200 bara...), upravo kao i smanjenju trenja, na koje odlazi oko petina snage.

     
 

Sama konstrukcija i primenjena rešenja već su se potvrdili u atmosferskoj verziji, no sada se otišlo još dalje. Površine klipova, klipnih prstena i podizača ventila, presvučene su ugljenikom, strukturom sličnom dijamantu. Osim toga, regulisana uljna pumpa vrši podmazivanje po potrebi, te je tako trenje bolje (manje) za 30 %, u poređenju sa konkurentskim agregatima. A kako bi podneo ovakve perfomanse, izvršena su i brojna pojačanja. Zahvaljujući termičkoj obradi, aluminijumska glava motora može podneti velike napore. Kao i kod atmosferske verzije, kolektor izduvnih gasova deo je glave motora, i ujedno je hlađen vodom. Blok motora izliven je pod pritiskom i mehanički je pojačan, dok je bregasta osovina čelična, a ne od livenog gvožđa, kao kod 1.2/82. Da vas ne zamaramo više ovakvim tehničkim detaljima, recimo samo da je u svakodnevnoj vožnji rezultat na nivou očekivanja.

Neka nova vremena
Kao prvo, odziv na gas je odličan, već sa 1.500 o/min motor razvija 95 % maksimalnog obtnog momenta. Naravno da se mora pogurati u visoke obrtaje žele li se ubedljive perfomanse, no kako je izolacija veoma dobra, vozač često toga nije ni svestan.

Međuubrzanja su bolja nego li kod Focusa 1.0/125 Ecoboost i Megana 1.2 TCe/130, u šestom prenosu, od 80 do 120 km/h, neophodno 14 s (11,5 u petoj brzini). Znači li to da je snagom od 130 „konja“, ovaj C4 postao nekakav GTi, kao što je to bio slučaj sa njegovim precima od pre koju deceniju? Nikako, jer bez obzira šta stoji na papiru, u praksi je drugačije. Kada je pre dve i kusur decenije, dole potpisani stupio na francusko tlo, jedan od prvih privatnih automobila bio je famozni Peugeot 309 1.9 GTi/130. Ukoliko me „alchajmer“ još nije zakačio, ovaj je uprkos obrtnom momentu od samo 160 Nm, ostavljao neuporedivo jači utisak na vozača, sa ubrzanjem do „stotke“ od 8 s (10,7 kod 1,2 e-THP).

Normalno, sadašnji C4 teži je za 300 kg (ukupno 1.280 kg), a i sam motor ima neuporedivo bolju kulturu rada, zbog čega se stiče utisak kako je previše pitom. Mnogo toga danas podređeno je smanjenju štetnih izduvnih gasova, zbog čega su i ovde prenosni odnosi predugački. U poslednjem, šestom stepenu, pri brzini od 130 km/h, motor diskretno prede na samo 2.500 o/min. Tim bolje po potrošnju, koja je u ovakvim okolnostima zadovoljavajuća; 7,2 litre u proseku. Kome je baš do štednje, u idealnim uslovima sići će i do 5,5 l, no ovaj podatak je nemoguće ostvariti u svakodnevnoj vožnji. Potrošnji smo zapravo posvetili izuzetnu pažnju, ne bi li se uverili može li konkurisati adekvatnom dizel agregatu. Nažalost, ne može, posebne ne u gradskoj vožnji.

Citroen C4 1.2 e-THP/130

Motor: turbo benzinski, redni/3, 1199 cm³/direktno ubrizgavanje, 96 kW, 130 KS pri 5.500 o/min, 230 Nm pri 1.750 o/min
Transmisija: na prednje točkove, M/6
Ogibljenje: napred MacPherson, nazad torziona osovina
Performanse: 0-100 km/h – 10,7 sec, maksimalna brzina 199 km/h
Prosečna potrošnja: 8,2 l (na testu), emisija CO₂ 110-114 g/km
Karoserija: hečbek 5/5, DxŠxV 4331x1790x1491 mm, međuosovinsko rastojanje 2610 mm, masa 1280 kg, prtljažnik 408/1183 l

Jednim pogledom

Karoserija

Udobnost

Izgled

3,8

Napred

4,4

Funkcionalnost

4,0

Pozadi

4,0

Kvalitet izrade

4,0

Ukupno:

4,20

Ukupno

3,93

Ponašanje u vožnji

Enterijer

Vozne osobine

4,0

Funkcionalnost

4,0

Performanse

4,2

Dizajn

3,8

Kočnice

4,0

Ponuda prostora

3,8

Ukupno:

4,05

Kvalitet materijala

4,0

Motor

4,4

Završna obrada

4,0

Menjač

3,5

Ukupno:

3,92

Cena

4,0

Prosečna ocena: 4,00

Uprkos serijskom Stop&Start sistemu, „konzumira“ oko 9 l, da bi se ukupna prosečna stabilizovala na 8,2 l. OK, ovo je za bezmalo jednu litru bolje od 1.6 VTi/120, ne i od 1.6 THP/125 (7,5 l). Ukoliko znamo da se gore navedena Mazda 3 zadovoljava sa nepunih 7 l, opet se može izraziti sumnja u opravdanost ovakve koncepcije. Zapravo, svi motori male zapremine, sa dva ili tri cilindra (pa i četiri ukoliko hoćete), pokazuju istu manu. Čim su jače opterećeni, znači prilikom temperamentne vožnje, troše više od agregata veće zapremine!

Jedino se u stabilnom režimu rada, sa „pero lakim“ stopalom na gasu, može očekivati vidljiva ušteda. Srećom, sve ostalo je za primer. Nema nimalo karakterističnih vibracija i podrhtavanja u radu na mestu, dok je zvuk koji ispušta grlat, promukao, i kao takav prija slušnom sitemu. Ukoliko se po pitanju potrošnje ne može nadmetati sa 1.6 HDi/115, perfomansama svakako može. Štaviše, bolji je na svim poljima.

A na putu?
Citroen, k’o Citroen, „mon bon dieu“, (moj dobri bože) pa mora da je komforan! I jeste, čak i kada je obuven u gume dimenzija 225/45 R17, kao u našem slučaju. Odnos efikasnost/udobnost verovatno je najbolji u segmentu. Naravno da toliko čuvena Citroenova hidraulika ovde nema šta da traži, ogibljenje je potpuno klasično. Prilikom veoma temperametne vožnje u krivinama, osetan je, uslovno rečeno, mekan trim. Podrazumeva se da C4 poseduje serijski ESP, dok su same kočnice snažne i efikasne. Kako je trocilindarski benzinac znatno lakši nego li dizel blok, ovo se i te kako oseti na upravljaču, odnosno prednjem trapu. Vozi se lako, vrhovima prstiju, jedino menjač zna da nervira.

Naime, prelazi često zakačinju, što njegovu upotrebu čini neprijatnom. Što se tiče stila enterijera, iako počinje polako da datira (previše dugmića, nedovoljno velik ekran...), kvalitet je, ukoliko ne bolji, onda u potpunosti na nivou konkurencije. Dovoljno je samo pipnuti centralnu armaturu, kompletno obloženu debelom mekanom plastikom. Analogno digitalni instrumenti su isto tako orginalni, reljefni, njihova boja po želji varira od bele do tamno plave. Kada se radi o najvišem završnom nivou Exclusive, moguće je promeniti i zvuk pokazivača pravca (ukupno četiri), kao i razno-razna upozorenja (otvorena vrata, ručna kočnica, nevezani pojasevi...).

Svega tu ima i od opreme, kako sigurnosne, tako i one zadužene za udobnost, C4 nema na čemu pozavideti mlađim protivnicima. Ovo se odnosi i unutrašnji prostor, posebno kada je reč o prtljažniku. Sa preko 400 l (po nezavisnim merenjima bezmalo 500 l), najprostraniji je u segmentu. Jedino je za kritiku što se obaranjem zadnjih naslona ne dobija ravna površina.

Lepo, a cena pitate? Naravno viša, 1.2 e-THP skuplji je u Francuskoj od 1.6 VTi/120 za nekih 900 evra, odnosno 500 evra kada se odbije eko bonus za „čista“ vozila (u Francuskoj naravno). Razumljivo, uzevši u obzir koliko je prijatniji i uglađeniji, plus bolje perfomanse i primenjena tehnološka rešenja. Na našem tržištu, ukoliko je verovati onome što stoji na zvaničnom sajtu proizvođača, cena za 1.6 VTi Confort iznosi 14.880 evra. Po toj logici, 1.2 e-THP trebalo bi da košta između 15.500 i 16.000 evra.

Tekst i slike: Perica Rajković
12899
Postavljeno: 21.05.2014

Arhiva: Ekskluzivno

Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 02.02.2016

Renault Megane 1.6 dCi/130 Intens
Tekst sa video prilogom!

Zvezda u svojoj domovini, Megane je na evropskom tržištu u zaostatku za najprodavanijim nemačkim predstavnicima. Dolazak četvrte generacije može preokrenuti situaciju, barem se tako nadaju u Renaultu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 25.01.2016

Renault Talisman 1.6 TCe/200 EDC 7 Intens

Kako bi što pre zaboravilo Lagunu, Renault je nasledniku promenio čak i ime, a sve u želji da se od autsajdera, transformiše u lidera u segmentu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 29.12.2015

Opel Corsa 1.3 CDTi/ 95 Ecoflex S&S Cosmo

Nova Opel Corsa 1.0 T/115 ostavila je veoma pozitivan utisak, no kada je pokretana malim dizelom 1.3 CDTi, situacija je znatno komplikovanija, pre svega zbog brojne i talentovane konkurencije


Dacia Lodgy&Dokker Stepway

28.07.2015

Nissan Pulsar 1.5 dCi/110

14.07.2015

Ford Focus SW 1.5TDCI/120

10.07.2015

Kia Rio 1.1 CRDi/75

30.06.2015

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHdi/150

10.06.2015

Ford Mondeo 2.0 SW TDCi/180 Powershift Titanium

03.06.2015

Kia Pro_cee’d GT

20.05.2015

Opel Corsa 1.0 T/115 Cosmo Tekst sa video prilogom!

16.05.2015

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi/150 KS Exclusive

07.05.2015

Toyota Auris 1.6 Valvematic Style Tekst sa video prilogom!

27.04.2015

Renault Clio 1.2 TCe/120 EDC Initiale Paris

26.02.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique Tekst sa video prilogom!

10.02.2015

Nissan Juke 1.2 DiG-T

12.01.2015

Fiat 500L Living 1.6 MultiJet/120

07.01.2015

Renault Captur 1.5 dCi/90 EDC Helly Hansen

03.12.2014

Opel Astra Sedan 1.6 CDTi/136 Cosmo

28.11.2014

Kia Soul 1.6 CRDi/128

05.11.2014

Renault Twingo 1.0 SCe/70 Expression

17.10.2014

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBooste/100KS

10.10.2014

Citroen C1 1.2VTi/82

25.09.2014

Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 automatic

05.08.2014

Opel Meriva 1.6 CDTI/136 Cosmo

29.07.2014

Renault Megane CC 1.6 dCi/130

10.07.2014

Mazda3 2.2 Skyactive-D

17.06.2014

Citroen C4 1.2 e-THP/130 Exclusive

21.05.2014

Dacia Duster 1.2 TCi/125 Prestige

08.05.2014

Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi/115

01.05.2014

Seat Leon ST 1.6 TDi/105

18.04.2014

Nissan NV-200 Evalia

31.03.2014

Opel Insignia Break Sport Tourer 2.0 CDTI/195 KS Cosmo

20.03.2014

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm/150

07.03.2014

Nissan Note 2 1.2/80 Acenta Connect

21.02.2014

Peugeot 308 1.6 THP/156 Feline

14.02.2014

Fiat 500 Abarth 595 Turismo 1.4 T-Jet/160

10.02.2014

Opel Cascada 2.0 CDTi Biturbo

21.01.2014

Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

10.01.2014

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/90

01.01.2014

Subaru Forester

25.12.2013

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet/105

12.12.2013

Peugeot 208 GTi

20.11.2013

Citroen C4 Picasso

30.10.2013

Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI/136

16.10.2013

Mazda 6

02.10.2013

Renault Clio 4 RS 200 Cup

19.09.2013

Renault Scenic XMOD

04.09.2013

Volvo V40 Cross Country Tekst sa video prilogom!

21.08.2013

Citroen DS3 Cabrio

07.08.2013

KIA Carens

24.07.2013

Renault Clio Grandtour

03.07.2013

Kia Ceed SW

19.06.2013

Renault Captur

12.06.2013

Citroen C4-Aircross

05.06.2013

Ford Fiesta

22.05.2013

Citroen C- Elysée

08.05.2013

Dacia Logan 2 0.9/90 KS Laureate

24.04.2013

Fiat 500L 1.3 Multijet Easy

10.04.2013

Seat Mii

27.03.2013

Citroen C3 1.2 VTi Exclusive

13.03.2013

Opel Ampera

27.02.2013

Dacia Sandero 1.2 16V Story

13.02.2013

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 Prestige

06.02.2013

Dacia Dokker

23.01.2013

Chevrolet Malibu 2.0 VCDi LTZ

11.01.2013

Kia cee’d 1.6 CRDi/128 EX Maxx

19.12.2012

Citroen DS5 2.0 HDi/163 KS Sport Chic Automatic

28.11.2012

Ford Focus ST

31.10.2012

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi Cosmo Pack

17.10.2012

Mazda CX-5

03.10.2012

Dacia Lodgy 1.5 dCi/110 Laureate

19.09.2012

Renault Megan Coupe 1.2 TCe GT Line

29.08.2012

Peugeot 208

15.08.2012

Kia Rio 1.4 CRDi Sport

01.08.2012

Tata Nano

18.07.2012

Renault Grand Scenic

04.07.2012

Renault Twizy

20.06.2012

Kia Optima

06.06.2012

Chevrolet Cruze 5 vrata 1.8/141 LTZ

23.05.2012

Renault Fluence ZE

09.05.2012

Opel Astra GTC

18.04.2012

Renault Twingo

04.04.2012

Ford Fiesta

21.03.2012

Citroen DS5

07.03.2012

Nissan Leaf

22.02.2012

Citroen C-Zero

08.02.2012

Volvo V60 D5 2.4/215 KS Ocean Race

25.01.2012

Ford Focus SW

11.01.2012

Renault Koleos

28.12.2011

Fiat Freemont 2.0 MJT/140 Urban

14.12.2011

Chevrolet Aveo 1.4/100 KS LTZ

30.11.2011

Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi/112 KS Allure

16.11.2011

Renault Clio Gordini 1.5 dCi/105 KS

09.11.2011

Ford Focus 1.6 SCTi/183 KS

26.10.2011

Opel Astra Sport Tourer vs Renault Megan Grandtour

12.10.2011

Citroen DS4

28.09.2011

Subaru Impreza XV

14.09.2011

Ford Focus 1.6 TDCi/115 Titanium

30.08.2011

Mazda 5 1.6 MZ-CD/115 KS

17.08.2011

Renault Megane CC Floride 1.9/130KS

03.08.2011

Kia Picanto 1.0 Active

20.07.2011

Renault Scenic 1.6 dCi/130 KS Exception

13.07.2011

Peugeot 308 1.6 e-HDi

06.07.2011

Ford Grand C-Max

29.06.2011

Chevrolet Orlando

22.06.2011

Citroen DS4

15.06.2011

Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi Quadrifoglio Verde

08.06.2011

Peugeot 508

01.06.2011

Nissan Juke

25.05.2011

Hyundai iX35 1.7 CRDi/115 KS 2WD Diamond

18.05.2011

Opel Corsa 1.7 CDTI/130KS OPC Line

11.05.2011

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport

04.05.2011

Renault Latitude 2.0dCi/150 Initiale

27.04.2011

Citroen DS3 Racing

20.04.2011

Citroen C5 2.2 HDi 204 KS Exclusive

13.04.2011

Nissan Micra

06.04.2011

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 KS

29.03.2011

KIA Sportage

16.03.2011

Fiat 500 0.9 TwinAir

09.03.2011

Peugeot 5008

02.03.2011

Volvo S60 D3/163 ks Summum automatik

23.02.2011

Citroen C4

16.02.2011

Citroen C4 Picasso 1.6 HDi/112 Confort

02.02.2011

Renault Laguna 2.0 dCi/130 GT 4Control

26.01.2011

Mazda 6 2.2 MZR-CD/163 Combi GTA

19.01.2011

Opel Meriva 1.7 CDTi/100 ks Automatic

12.01.2011

Ford C-Max

05.01.2011

Subaru Outback

22.12.2010

Ford Kuga 2.0 TDCi 4x2 Titanium

08.12.2010

Peugeot 308 CC

01.12.2010

Renault Megane 1.5 dCi/110 Estate EDC GT Line

24.11.2010

Renault Wind

17.11.2010

Alfa Giulietta 1.4 Tjet 120 Distinctive English version

11.11.2010

Fiat Doblo / Renault Kangoo

03.11.2010

Opel Astra 1.4 Turbo Sport

27.10.2010

Citroen C4 2.0 HDi Excusive English version

09.10.2010

Peugeot 3008

06.10.2010

Renault Megane CC

29.09.2010

Kia Venga

22.09.2010

Renault Twingo RS Gordini

15.09.2010

Kia Venga 1.4 CRDi/90 i Citroen C3 Picasso 1.6 HDi/90

08.09.2010

Citroen DS3 1.6 HDi/110 Sport Chic

01.09.2010

Kia C’eed SW

18.08.2010

Peugeot RCZ

04.08.2010

Dacia Duster 1.5 dCi/110 4x4

28.07.2010

Chevrolet Spark 1.2 GPLi LS

21.07.2010

Volvo C30

14.07.2010

Dacia Duster

30.06.2010

Nissan Cube

23.06.2010

Fiat Sedici 4x4 2.0 Multijet 135 ks

16.06.2010

Opel Astra vs Renault Megane

09.06.2010

Citroen Nemo

02.06.2010

Volvo S80 2.4D/175 ks Summum

26.05.2010

Hyundai i20

19.05.2010

Renault Megan 2.0T RS Luxe

12.05.2010

Peugeot 4007 2.2 HDi DCS6 Premium Pack

28.04.2010

Citroen C3 1.4/70 HDi Confort

21.04.2010

Chevrolet Cruze 2.0 VDCi/125 LS

14.04.2010

Nissan Note

31.03.2010

Fiat Punto Evo

24.03.2010

Peugeot 407 Coupe i Renault Laguna Coupe

17.03.2010

Alfa Romeo 159

10.03.2010

Peugeot 5008

03.03.2010

Ford Ka 1.3 TDCi Titanium

24.02.2010

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi/160 Cosmo Pack

17.02.2010

Renault Scenic 1.5 dCi/110 Dinamique

10.02.2010

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi Tekst sa video prilogom!

03.02.2010

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport TX Navi

20.01.2010

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

30.12.2009

Nissan Pixo

23.12.2009

Fiat 500C 1,2 Lounge

16.12.2009

Opel Insignia

09.12.2009

Alfa Romeo MiTo

02.12.2009

Mazda MX-5

25.11.2009

Citroen C5 V6 3.0 HDi/240 Exclusive

18.11.2009

Citroen C3 Picasso

11.11.2009

Renault Clio GT 1.6/128

04.11.2009

Peugeot 3008

28.10.2009

Lancia Delta

21.10.2009

Renault Megane Estate

14.10.2009

Fiat Fiorino Qubo

07.10.2009

Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Bio Power Aero

30.09.2009

Dacia Sandero LPG

23.09.2009

Chevrolet Cruze

16.09.2009

Peugeot 206+

09.09.2009

Renault Koleos i Subaru Forester

26.08.2009

Peugeot 308 CC

12.08.2009

Kia Soul

29.07.2009

Renault Grande Scenic 1.4 TCe Dinamique

08.07.2009

Citroen C1

01.07.2009

Kia Carnival 2.9 CRDi EX

24.06.2009

Renault Kangoo Be bop

17.06.2009

Subaru Impreza

10.06.2009

Chevrolet Captiva

03.06.2009

Opel Agila

27.05.2009

Volvo XC60

20.05.2009

Mazda 6 1.8

13.05.2009

Dacia Logan pick-up

06.05.2009

Dacia Sandero 1.5 dCi/85 Laureate

29.04.2009

Hyundai i30 CW

22.04.2009

Citroen C6 2,2 HDi FAP/173 Exclusive

15.04.2009

Ford Ka

08.04.2009

Mazda 2

01.04.2009

Renault Megane 1.5 dCi Privilege

25.03.2009

Citroen C4

18.03.2009

Renault Megane Coupe

11.03.2009

Chevrolet Aveo GPL

04.03.2009

Mazda CX-7

25.02.2009

Volvo XC70

18.02.2009

Renault Laguna Coupe

11.02.2009

Ford Fiesta

04.02.2009

Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi Outdoor

28.01.2009

Citroen C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive

21.01.2009

Ford Mondeo SW 2.2 TDCi i Peugeot 407 SW 2.2 HDi

14.01.2009

Renault Kangoo 1,5 dCi i Citroen Berlingo 1,6 HDi

24.12.2008

Ford Kuga, Renault Koleos i Toyota RAV4

10.12.2008

Renault Twingo RS Cup

03.12.2008

Daihatsu Cuore 1.0 i Citroen C1

19.11.2008

Peugeot 308 SW 1.6 VTi Sport

05.11.2008

Kia - fabrika Zilina u Slovačkoj

29.10.2008

Peugeot 4007 2,2 i Toyota RAV4 2,2 D-4D

08.10.2008

Ford Galaxy 2,0 TDCi Ghia

01.10.2008

Renault Laguna GT 2,0T

24.09.2008

Citroen C4 Picasso 1,6 HDi i Mazda 5 2,0 MRZ CD

17.09.2008

Subaru Legacy 2,0 D SW Club

10.09.2008

Dacia Logan 1.5 dCi/70 Laureate

03.09.2008

Kia Pro Cee'd 2.0 CRDi Sport

27.08.2008

Renault Koleos 2.0 dCi/150 4X2 Dinamique

20.08.2008

Citroen 2CV TPV

09.08.2008

Subaru Impreza 2.5 WRX

10.07.2008

Subaru Justy 1.0 S

26.06.2008

Mazda 2 1,5 / 103KS Pack Sport

19.06.2008

Ford Focus 2,0 TDCi i Peugeot 308 2,0 HDi

12.06.2008

Volvo V70 2,4D Summum

05.06.2008

Dacia Sandero

29.05.2008

Renault Grande Modus 1,5 dCi Expression 105 KS

22.05.2008

Volvo V50 2.0D R-Designe

15.05.2008

Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta Pack

08.05.2008

Kia Picanto 1,1 Active

01.05.2008

Kia Sorento 2.5 CRDi/170 EX Shilton

17.04.2008

Ford Mondeo SW 2,0 TDCi i Renault Laguna Estate 2,0 dCi

10.04.2008

Peugeot 207 SW 1.6 VTi Outdoor

27.03.2008

Kia Cee'd SW 1,6 CRDi

20.03.2008

Renault Clio Estate 1,5 dCi / 85 Dinamique

13.03.2008

Peugeot 207 SW 1,6 HDI Trendy

06.03.2008

Citroen C4 1.6 BioFlex

28.02.2008

Volvo C30 T5 Summum 230KS

21.02.2008

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/85 Laureate 7 sedišta

14.02.2008

Peugeot 308 na putevima šampanjca

07.02.2008

Renault Laguna 3 1.5 dCi 110 Expression

31.01.2008

Kia Cee'd 1,6 CRDi 115 Activa

24.01.2008

Subaru Impreza 2,0 R Sport

17.01.2008

Daihatsu Materia 1,5 16v

10.01.2008

Hyundai i30 1.6 CRDi/115 ks Pack Confort

03.01.2008

Ford Transit 3,2 TDCi/200 KS i Transit Sportvan 2,2 TDCi/140

27.12.2007

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

20.12.2007

Renault Twingo 1.2 GT

13.12.2007

Ford Ranger 2.5 XLT Super Cab 4X4

06.12.2007

Volvo S80 3.2 AWD Summum

29.11.2007

Pariski bicikli - Velib

22.11.2007

Kia Sportage 2,0 CRDi i Hyundai Tucson 2,0 CRDi 4WD Pack Luxe

15.11.2007

Citroen C-Crosser

08.11.2007

Renault Kangoo 2

30.10.2007

Ford S-Max 2.5 T Titanium

25.10.2007

Renault Megane RS 2.0 dCi/175 ks Luxe

18.10.2007

Peugeot 207 CC 1,6 HDi Griffe

11.10.2007

Volvo C70 D5 Summum

04.10.2007

Kia Carens 2,0 CRDi / Renault Grand Scenic 1,9 dCi

20.09.2007

Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDi Exclusive

13.09.2007

Renault Twingo 1,5 dCi Initiale

06.09.2007

Peugeot 1007 1.6 HDi Spoty Pack

23.08.2007

Renault Modus 1.2 16v/100 ks Alyum

16.08.2007

Hyundai Sonata 2,0 CRDI Pack Luxe

09.08.2007

Mazda MX-5 1,8 Coupe-Roadster

02.08.2007

Ford C-Max

26.07.2007

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Pack Luxe

19.07.2007

Stabilna situacija

09.07.2007

Peugeot 407 V6 2.7 HDi Feline

27.06.2007

Citroen Jumpy 2,0 HDI Combi Confort / 9 sedišta

20.06.2007

Subaru Outback 3,0R

13.06.2007

Volvo V50 1,8 Flexifuel E85 Summum

06.06.2007

Ford S-Max 1,8 TDCi/125 KS Trend

30.05.2007

Dacia Logan MCV 1,6 16v / 7 sedišta

23.05.2007

Peugeot 207 1,6 THP/150 KS

16.05.2007

Subaru B9 Tribeca 3,0R

02.05.2007

Daihatsu Trevis 1,0

25.04.2007

Hyundai Coupe 2,0 Pack Luxe

18.04.2007

Renault Clio 2,0 16v Dynamique

11.04.2007

Nova Fabia

07.04.2007

Mazda 6 2,0 MZR-CD Elegance

21.03.2007

Renault Megane Coupe GT 2,0 dCi / Volvo C30 2,0 D

07.03.2007

Citroen Picasso 1,6 HDi BMP6 Pack Ambiance

28.02.2007

Mazda 5 2,0 MRZ-CD 110 KS Elegance

21.02.2007

Nissan Micra C+C 1,6 automatik

14.02.2007

Volvo S40 D Summum

07.02.2007

Renault Clio RS 2,0

31.01.2007

Fiatom Grande Punto 1,2 Dynamic na putevima Andaluzije

24.01.2007

Citroen C4 Picasso sa 5 sedišta

09.01.2007

Dacia Logan 1.6 16V/105 KS

03.01.2007

Mazda 3 1.6 MZ-CD Perfomance

13.12.2006

Citroen C4 1.6 HDi BMP6 Exclusive

29.11.2006

Nissan Note 1,5 dCi/86 KS Acenta

15.11.2006

Ford S-Max 2,0 TDCi Titanium

01.11.2006

Renault Laguna Estate 2,0 dCi i Peugeot 407 SW 2,2 HDi

25.10.2006

Super test polovnjaka:
Renault Megane sedan 1.5 dCi/100 KS

18.10.2006

Renault Megane CC 2.0 dCi/150 KS Sport

12.10.2006

Daihatsu Copen 1,3 VVT

27.09.2006

Citroen C-Metisse

20.09.2006

Citroen C5 2.2 HDi 173 KS FAP Exclusive

13.09.2006

Daihatsu Cuore 1.0 X

06.09.2006

Renault Espace 2,0 dCi FAP i Peugeot 807 2,2 HDi FAP

16.08.2006

Citroen C6 V6 2,7 HDi FAP Exclusive Pack Lounge

02.08.2006

Peugeot 207 1.6 HDi 90 KS Sport

19.07.2006

Peugeot 207 1,6 16V i Renault Clio 1,6 16V

12.07.2006

Daihatsu Terios 1,5 Sport

05.07.2006

Renault Modus 1.5 dCi/105 KS Confort

28.06.2006

Ford Fiesta S 1.6 TDCi

21.06.2006

Škoda Octavia 2.0 RS

14.06.2006

Renault Grande Scenic 2.0 dCi 150 KS Luxe Dinamique

07.06.2006

Citroen C2 1.4 16V Stop&Start

31.05.2006

Renault Clio 1.4 16V Luxe Privilege

22.05.2006

CITROEN PICASSO 1.6 HDi/92 KS Pack

10.05.2006

Peugeot 1007 1.6e 2-Tronic Sporty Pack

03.05.2006

Ford Fiesta 1.6 TDCi Ghia

26.04.2006

Uporedni test:
Citroen Berlingo 1.6 HDi/75 i Renault Kangoo 1.5 dCi/70

19.04.2006

Dacia Logan 1.5 dCi Laureate Pack

12.04.2006

Peugeot 407 1.8i 16V 125 KS Confort

05.04.2006

Renault Vel Satis 2.2 dCi Privilege

29.03.2006

Francuska posla

22.03.2006

Savremeni dizeli i loše gorivo

15.03.2006

Peugeot 407 Coupe 3.0 V6 Pack

08.03.2006

Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi/90 KS

01.03.2006

Uporedni test:
Citroen C4 1.6 HDi i Ford Focus 1.6 TDCi

23.02.2006

SEAT LEON 2.0 TDI Stylance

15.02.2006

VW Fox 1.4 TDi 70 Pack Confort

08.02.2006

Ford Fusion Plus 1.6 TDCi

01.02.2006

Renault Laguna Estate 2.0 dCi Initiale

26.01.2006

Peugeot 307 2.0 16V/180 KS Feline

19.01.2006

Skyshit
21.5.2014 03:23
31
38

mnogo mi je ruzan,nista bez Japanskog auta.

J A P A N

Dejan L
21.5.2014 08:46
24
4

@ Perica ®
Slažem se, evo već 2. put sa Vama. Napredujemo? A?
Priča o klipovima presvučenim ugljenikom (grafitno-staklastim keramikama), već je pominjana, ali je niko nije ovako decidno objasnio, odnosno kako motor trpi tako jake nalete pojačane kompresije.
Takodje za one koji ne znaju, ne može se koristiti isti način hladjenja, izduva, a ni radilica ne može biti krta i obično gvoždje.
Sve to nije jeftino i UPRAVO to objašnjava visoku cenu mini TURBO agregata. Jer se neki čude, zašto je 1.2 turbo, skuplji od 1.6 atmo.
Pročitao sam negde da više ni 1 fabriku na svetu ne interesuje da proizvodi auto koji prelazi 500.000 - 1.000.000km , jer se onda ne prodaju novi, a u Evropi se auto menja na 5 god ili 200.000km. Uvek postoje izuzeci, naravno jer taksista koji uzme na kredit od 7 godina, ne oseti ratu, ali ne može da otudji vozilo dok ne istekne kredit, a čak i tu postoji izuzetak zvani, staro za novo. Da da auto star 5 god kao otplatu i obnovi kredit po novim uslovima za nov auto. Srbi koji ga kupe neće ni za 15 god preći tih 200.000km. Tamo gde se auto menja na 5 godina, nikog ne zanima garancija od 7 godina i milion km.
Dakle da rezimiram, voziće se 5 god do uništenja i onda će da dođe u Srbiju kao polovnjak.

otac Makarije
21.5.2014 11:49
9
4

Sve OK, ali mislim da nije tačna ova ocena autora da 1.2 e-THP troši više od 1.6 THP od 125 ks, odnosno, mislim da je ta pogrešna ocena posledica činjenice da vozila sa ta dva motora nije testirao u identičnim uslovima. Jer, po EU normama, U ISTIM USLOVIMA 1.2 e-THP emituje 110 gr CO2, a 1.6 THP od 125 ks emituje 125 gr. CO2. Takodje, sa istom količinom goriva, po EU normama 1,2 e-THP u uslovima gradske vožnje prelazi oko 36% duži put nego 1.6 THP, tako da je isključena svaka „diskusija“ na temu ko je ekonomičniji.
Što se tiče pominjanja 1.6 BlueHDI sa 120 ks, on u istim „laboratorijskim“ uslovima gradske vožnje sa istom količinom goriva prelazi skoro 70% više od 1.2 e-THP ( sve prema http://www.carpages.co.uk/ ).

MIVEC
21.5.2014 12:56
13
11

@Dejan L, Da li to znaci da ce za koju godinu u Srbiji samo japanci od benzinaca da se voze? :)

Nemam nista protiv nekog umerenog "daunsajzinga", tipa 1.4 turbo kod VW ili Fijata, i jeste to tehnologija i sve, ali ovo mi je vec preterivanje, kod Forda pogotovo. C4 ne bi bio moj izbor, ja sam za malo sportskije modele u klasi, ali svidja mi se unutrasnjost kakva je, izgleda veoma prijatno. Prednji kraj mi je mozda i najruzniji u segmentu.

Peki
21.5.2014 22:52
18
3

@DEjane L, i ja se slazem sa tobom, jos da postanes malo realniji po pitanju Renaulta, Nissana i Dacije, mozda se i "pomirimo" :-)

@Otac Makarije (kako to pokroviteljski zvuci), na zalost niste u pravu. Svi navedeni agregati su vozeni vise puta, i stojim iza onoga sto je navedeno u tekstu. Upravo vozim novi 308 karavan, sa istim motorom kao kod ovog C4 (dakle 1.2 THP/130), i opet ista prica. Ne moze ispod 8 litara u proseku, bez obzira na dobru volju i zeljom za stednju goriva. A cim ga "navucem" u obrtaje, posebno u "Dinamique" modu (ovde postoji ta opcija, kada je odziv na gas bolji, uz promenu zvuka), eto ga na 10 lit. To sto stoji u EU normama po meni je sarena laza, sa cime se slazu mnogi specijalizovani mediji. Ponavljam i odgovorno tvrdim, agregati male zapremine ne moraju obavezno da trose manje od onih sa znatno vecom. Mozda najbolji primer za to je dvocilindarski Fiatov 0.9 TwinAir (85 i 105 KS), koji, kada se temperametno vozi (nisam rekao sportski), "ladno" trosi kao blok od 2 litre.
A sto se tice 1.6 BlueHDi/120, e taj se zaista zadovoljava sa jedva 5 litara u proseku. Prava referenca za ostale proizvodace.

Srdacan pozdrav

Enzo
21.5.2014 23:16
4
1

Mada zvuci lose po nas, krajnje kupce, downsizing i nije tako los kada se baci na papir.

Hipoteticki motor A, starog kova, 2000 ccm, trosi oko 6.5 l/100 km (0.1 eur/km sa odrzavanjem)
Za tih 500.000 km koliko (ne)ce da izdrzi
potrosice 50.000 Evra goriva?!

Hipoteticki novi mali motor B, nov, ima

Enzo
22.5.2014 00:04
7
0

prekinuo mi se prethodni komentar:
poenta je da manji motor treba da trosi 10% manje i bice isplativiji od veceg sve i da je drasticno manje izdrzljiv.
Naravno, zapazanje da takvi motori nuzno ne trose manje je svakako puno puta pokazano u praksi.

Bojan
22.5.2014 02:34
9
5

Brate ne volim te motorcice. Kada pomislim da vozim auto od tonu i po sa motorcicem od 1.2... juu...
Lepo Mazda 3 2.0 120ks i cao.
Nekako se odmah osecam sigurnije. P.S ne poredim mazdu sa ovim, samo dajem primer snage. (moze da joj pljune pod auspuh ovaj autic)

Dejan L
22.5.2014 04:18
17
1

DOKAZALI SU DA mali turbo motori imaju smanjeni nivo CO2, ali troše isto ili više, uz to, NAJGORE je to što se povećava emisija drugih otrovnih čestica.
A u praksi nije samo CO2 opasan.
Koliko je povećana emisija 2. čestica, to svi ćute.
Pegeot 2.0 HDI sa 90KS u ćaletovom Pežou troši jedva preko 5 litara (motor projektovan 2001.) DAKLE?

Rajko
22.5.2014 08:25
10
0

Ukoliko iskljucimo sumnjive prednosti po pitanju ekoloskog faktora, nikako ne shvatam sustinu tih malih motora! Vrte ko ludi, skupi u proizvodnji, optereceni trose isto ako ne i vise od klasicno zapreminskih motora

Luka32
22.5.2014 08:28
8
0

Nisam cesto na komentarima ali sve pohvale za ovako razvijenu diskusiju i tekst. Sada shvatam sve prednosti i mane ovih motorica

Don
22.5.2014 08:32
10
2

borimo se sa poplavama i pomoci ljudima dole, pa me nema nesto ovdje...Hvala Bogu da je neko napisao da mali turbaci cuclaju bengu ko blesavi.Inace namjera im je samo da zadovolje EU norme o ispuhu, famozni CO2, nista vise.

Bojan
22.5.2014 11:13
5
0

Ovaj auto mi se svidja od pocetka. Motor ima sasvim dobre karakteristike, ali ova potrosnja prevazilazi sve kriterijume. Sve preko 6l je prevelika potrosnja za nase uslove. U Francuskoj su ljudi finansijski bolje potkovani pa mogu da placaju taj luksuz. Inace im je i cena dosta visoka u cemu nalazim odgovor za pitanje zasto ih toliko ima malo u Srbiji.

otac Makarije
22.5.2014 11:17
9
2

@Peki
Nisam "pokrovitelj",već običan smrtnik, a moj stav je da su nadimci nebitni ( mogu se potpisatii kao „idiot“ ili „konj“, pisao bih isto), već šta pišemo i da li pri tome poštujemo ličnost drugih i njihovo pravo na sopstveno mišljenje.
Razumeh od ranije da živite i radite u Parizu i da tamo prosek brzine vozila „teži nuli“, a potrošnje „beskonačnosti“ i da je to razlog zašto je, recimo, nedavno najjača insiginija dizel ( bez S&S ) po toj varoši trošila 12-13.
A i za test 1.6 THP od 156 je za tuistu čaršiju napisano je „podatak ... uvek dvocifren (10,5-11 l). Poznat po možda najboljem Stop&Start sistemu kod dizela, Peugeot je „zaboravio“ da ga ugradi u 1,6 THP.“
Slično, za 1.6 e-HDI je ne tako davno bio dat podatak za vožnju po tom istom Parizu i da je na bordu prikazana cifra potrošnje bila nešto što bi većina ( nas ) verovatno nazvala kao nenormalna za ono što taj motor uobičajeno ostvaruje.
A pisalo je jednom (nakon pojave nove 308-ice ) i da se ne planira test 1.6 THP od 125 ks, jer će taj motor veoma kratko da bude u ponudi,tako da razumem da ga VG po Parizu testirale nisu (jer „u Beogradu“, u komparaciji sa Golfom 1.2 TSI od 86 ks )
Ako je to za grad Pariz već tako, zašto je onda čudno ako taj novi 1.2 e-THP „po gradu“ Parizu troši 9 litara, odnosno, više nego EU norme deklarišu. Pa, koliko je onaj pominjani 1.6 e-HDI trošio u onoj vožnji, kod koje se više stajalo, nego kretalo? I kako se zaključilo da 1.6 THP/125 ks troši prosečno oko 7 dcl manje, kada su VG taj motor testirale u BGD (članak od 26.03.14.), a ovaj u Parizu? Ili, kako porediti sa mazdom 3 ( i da se „zadovoljava sa nepunih 7 l“ ), pri čemu mi je promaklo da je na VG u Parizu testirana verzija sa 120 ks? Pa, kade je AB radio nedavno onaj test „koliko košta puni gas“ ( ili tako nešto ), ta je mazda bila dosta žednija i od 1.4 TSI ( a 1,2 TSI je trošio skoro za 1/3 goriva manje ).
Šta hoću da kažem? Hoću da kažem da dosta pratim VG i smatram ga izvorom vrednih informacija, ali sam povremeno dosta zbunjen kada počnem da dovodim u vezu pojedine testove, pri čemu podatak o prosečnoj potrošnji ostvarenoj tokom testa jeste veoma bitan podatak za većinu običnih ljudi koji razmišljaju o tome šta bi kupili „jednoga dana“, a da bi se sagledalo šta on možda znači, bilo bi celishodno navesti u kakvim stvarnim uslovima je on ostvaren. Posebno ako se radi o novom motoru,koji niko od nas ovde verovatno još nije ni video, a kamo li probao. Samo to želeh reći.
Iskren pozdrav i sve najbolje u daljem radu i autoru i "Vrelim gumama".

MIVEC
22.5.2014 12:07
10
0

I dalje mi nije najjasnije kako proizvodjaci sa motorima koji imaju istu prosecnu potrosnju uspevaju napraviti razlicitu emisiju CO2. Emisija CO2 bi po logici trebala biti proporcionalna potrosnji. Mozda su izmislili neki nacin za to, a mozda je po sredi samo koriscenje rupa u EU pravilnicima.
Pored ovog sto je Dejan napisao da proizvodjace ne zanimaju izdrzljivi automobili, sto je verovatno tacno u vecini, ima i to da je verovatno jeftinije praviti 1 motor u 4 verzije snage nego 3-4 razl. motora.

Milan
22.5.2014 12:47
13
2

@Dejan L
Jel ti to nama delis lekcije iz mehanike motora, a ne tako davno si rekao da trocilindricni motor nema karike? Znam da ti je to rekao majstor, ali ipak ti kao ekspert bi trebao da znas bolje.

Peki
22.5.2014 14:12
8
1

@otac Makarije, nema ljutnje u vezi onog "pokroviteljski", nisam mislio nista lose. U svakom slucaju analiza Vam je kompletna, ne bih ulazio u dalje rasprave.
Nego sto se tice potrosnje po gradu, evidentno je da postoje razni subjektivni i objektivni faktori koji na nju uticu. Pre nepunih nedelju dana sam se vratio iz NS, voznja sirokim bulevarima zaista nema mnogo zajednickih tacaka sa mrcvarenjem po francuskoj prestonici. Sve naravno zavisi i od samog stila voznje, ne prebacujemo recimo svi u visi stepen prenosa pri istim obrtajima. Proizvodaci mere prosecnu potrosnju "na stolu", zbog cega ova nema nikave veze sa realnoscu, dok pojedini auto magazini u razvijenim zemljama, sa financiskim mogucnostima koje nemaju svi zajedno auto casopisi na teritoriji bivse Jugoslavije, to pokuvaju da simuliraju na pisti. Kako? Jednostavno imaju isti broj zaustavljanja, toliko i toliko sekundi u radu na mestu, ubrzanje do 50-60 km/h u tom i tom stepenu..., sto bi trebalo da odgovara prosecnoj gradskoj upotrebi. Posteno, jer su sva vozila na testu izlozena istim uslovima, ali i dalje nerealno u svakodnevnom saobracaju. Jer dobar deo vozaca prede jedva par kilometara, neka je i desetak, i eto ih na zeljenom mestu. Motor cesto radi nedovoljno zagrejan, u veoma nepovoljnim uslovima, sto se negativno odrazava na prosek. O neopisivim guzvama u spicevima ne vredi ni pricati, no i one su sastavni deo voznje.
Srdacan pozdrav

lazar bojanić
22.5.2014 14:31
7
2

Ovaj C4 mi deluje baš zrelo iznutra a pomalo dosadno spolja ...

Testirani motor je korak napred ali sve skupa down šizing je još uvek daleko od željenog nivoa pouzdanosti koji nude klasični atmo motori ...

Istina je i da i u floskuli " no turbo no fun " ima nešto ...

Iskreno jedini auto koji trenutno razmatram je Mazda 3 G120 koji sam probao i koji mi je dovoljno potentan da zadovolji moje potrebe za brzinom i dinamikom .

Nije da ne bi voleo da ganjam neki zvrk poput ovog Peugot-ovog ali me sve to još uvek plaši ... U firmi povremeno vozim Fabiju 1.2 TSI koja leti , a dokle će ne zna se ....

Radujem se svaki put kad čujem da je neka ozbiljna fabrika napravila korak dalje u razvoju turbo benzinaca i jedva čekam da to postane standard .

Atmo motori verovatno daju svoje poslednje trzaje i uskoro ( možda max 5 god ) ih više neće ni biti ...Moraće i japanci da se prilagode EU propisima jer neće imati kuda .

Pozzzz

serpico
22.5.2014 19:38
3
1

nisam ljubitelj citroena ali ovom c4 bas nista ne fali ,dapace bas je potpun automobil!

Rikošet
23.5.2014 13:52
8
0

Odličan test... Mislim da je priča o turbobenzincima analogna priči o turbodizelašima. Najranjivije mjesto im je turbina..., dok su svi vitalni dijelovi dovoljno ojačani da izdrže iste napore, koje su izdržavali klasični u atmosferskim benzincima. Priča o potrošnji je isključivo stvar agresivnog marketinga, koji pokriva činjenicu da je za većinu proizvođača jednostavnije ispuniti sve strožije Euro norme ugradnjom turbina i ojačavanjem već postojećih dijelova nego razvojem novih tehnologija kako to radi od mnogih ovdje spominjana Mazda. Naime, u stvarnosti je zaista moguće malo trošiti sa 1.0 turbom, ali ga je teško voziti defanzivno i bez gasa, znajući da ima 100 i više konja... Jednostavno nema logike da osnažiš mali motor do nivoa 2.0 atmosferca pa onda promovišeš priču o tome da je njegov najveći kvalitet manja potrošnja, osim ako ti to nije bitno za "ekološku stranu" čitave priče, a jeste...

Samo provereno
23.5.2014 16:44
9
1

Kupio sam FORD FOCUS sa klasicnim atmosferskim motorom 1,6/105KS. Cena je bila ista i za njega i za 1.0 turbo, ali ja sam odlucio za klasiku.
Mali turbo ima prednost jedino na magistralnim putevima poput Ibarske magistrale, kad manje trosi, a ima bolji odziv za preticanje.
Potrosnja kod mog 1.6/105ks na autoputu pri 120km/h je oko 7 l. Na magistralnom je oko 6 l.
Realno na dugi rok, klasicni benzinac je mnogo bolji i robusniji, pogotovo ako racunamo i 1 uradjen veliki servis na oko 100.000km. Da, sad se setih: a jel neko razmisljao koliko kosta zamena turbine, kad crkne na jedno 100-120.000km ? :)

moron
23.5.2014 18:48
9
0

Kao imalac dva HDI-a poslednjih 10 godina (za koje vreme sam prešao oko 230.000 km), veoma sam zainteresovan da li ovo predstavlja adekvatnu alternativu HDI dizelu u smislu cene nabavke, potrošnje, pouzdanosti i troškova održavanja.
Kako ovaj test "glasi", ostaje dilema šta idući put. Znam samo da ne želim "lanac-katanac pouzdanost" koju su na početku imali BMW-PSA 1.6 VTI ili VW 1.2 TSI ili probleme koje je imao 1.4 TSI ili ih danas ima.

Dejan L
Svaka čast tom Vašem 307 SW 2.0 HDI i onom ko ga vozi ako on troši samo pet litara.

Paprikar
23.5.2014 19:04
6
1

Turbo motori su dobra stvar ali ne za sve tipove vozaca. Na primer za one koji nemaju pojma o tome kako to funkcionise, i koji su losiji vozaci (da ne kazem kupili su dozvolu) i vole da voze temperamentno, i koje namami mala fabricka potrosnja ovo ce biti veliko razocarenje i nuzno zlo. Oni obicno smatraju da ako je motor mali da ce malo i da trosi bez obzira na forsiranje. Svi znamo da takvi postoje i cinjenica je da dosta ljudi povrsno zna o automobilima i da svoje stavove donosi na osnovu napisa.
Sa druge strane oni koji voze konstantim brzinama drze se ogranicenja tipa 50-80-120 (ili u njenim granicama), nisu agresivni vozaci (to su oni koji ubrzavaju uvek naglo i naglo zatim i koce, ne razmisljaju unapred pa koce u poslednjem trenutku i sl. a zapravo oni gore) a zele kada stisnu jace pedalu gasa u preticanju i tada vole da osete cari velikog obrtnog momenta i elastincog motora ili kada s vremena na vreme pozele da ubrzaju malo jace, osetice zadovoljstvo ovakvim motorima - imace potrosnju blisku (ne istu naravno jer su i proizvodjaci lukavi pr merenjima) fabrickoj. Ja spadam u ovu drugu grupu, pa sam zato pobornik nove turbo ere.
Setimo se samo dizel motora od pre, sada vec, 30 godina bez turbine. 90-ih na ovamo su krenuli svi poizvodjaci da ugradjuju turbine u dizel motore, pa je tu dosao i common rail i eto ti motori prelaze i 400.000 - 500.000 km bez generalki ili vecih problema, a oni pak stariji dizeli nisu mogli toliko pa ni u snu. Tako da sam uveren da proizvodjaci prate trendove i da tehnologija napreduje pa su i oni dugotrajniji, a u ostalom vreme ce vrlo brzo pokazati jer moderni benzinci su tu vec deceniju.

Enzo
23.5.2014 23:04
3
1

Kada sam kupio dizela jedno od prvih pitanja raznih kvazistrucnjaka je glasilo:
A sta ces kad ti crkne plivajuci, to je 1000e!
Prvo, nije toliko. Drugo, odem na prvi otpad i kupim ceo menjac za nikakve pare.
Tako i ovo, kad ti ugine turbina na 200kkm, auto imas vec jedno 8-10 godina. Uzmi repariraj, ili sa otpada pa prodaj ako ti se nece nova.
Tacno je da se neznalice zalecu na motor male snage i zapremine po logici da manje trosi. Netacno. Gaziti Yuga do poda (svih 55KS) nije efikasnije od BMWa sa 150+ KS koji se lagano vrti u petoj (koristi recimo 80KS). Snaga slicna, fikasnost motora bolja...

Milan
23.5.2014 23:11
10
1

@paprikar
Evo ja spadam u grupu vozaca koju si opisao kao neagresivnu. Prelazim godisnje izmedju 35.000 i 50.000 sa relativno malo gradske voznje. Godinama sam sa Avensisom D4D imao potrosnju 5,5l, sa golfom 1,6 TDI 5,2 l a sada Superb 1,8TSI ne mogu spustiti ispod 8,5 l pa sve da ga guram umesto da ga vozim. Stil voznje nisam promenio, ostaje samo cinjenica da su turbo benzinci velika prevara u smislu potrosnje. Drugar ima clio sa 1,2 turbom i isto misli.
Dakle sto se mene tice dizel ostaje zakon i vracam se na njega bez daljnjeg. Jedan od potencijalnih kandidata mi je bio i C4, kao minimum za udoban prevoz porodice, problem je jedino suluda cenovna politika gde pokusavaju da ti prodaju ono sto ne zelis, a kada skockas solidno opremljen i motorizovan auto ispadne skuplji od odgovarajuceg vozila D segmenta, tako da mi nije bas jasno kome su sadasnja vozila C segmenta zapravo namenjena.

Rikošet
24.5.2014 15:14
4
1

Milane... Tvoj komentar je na mjestu jer ga temeljiš na ličnom iskustvu, ali moram primjetiti da je 8,5 litara za 1.500 Kg težak Superb bez tebe naravno :) koji je pretpostavljam na 16-kama ili 17-kama odličan prosjek. Da imaš Superba dizelaša adekvatne snage trošio bio između 6 i 7 litara dizela, ako je vjerovati onom što ostvaruju drugi vozači TDI Superba (pogledaj spritmonitor.de)... Može on i 5,5 litara, ali to je stroga defanziva, a i treba imati uslove na putu za to... U pogledu potrošnje i na način na koji je ti računaš (bez troškova održavanja, razlike u cijeni goriva i servisa za benzinca i dizelaša) turbobenzinac nikada neće moći biti adekvatna alternativa turbodizelašu, osim ako u priču uključiš plin kao što to danas rade mnogi vozači u Njemačkoj (tada turbobenzinac manje troši, odnosno daje se manje para za gorivo i dizel tu ne može konkurisati). Turbobenzinci nisu "prevara", jer su napravljeni po istom principu kao turbodizelaši odnosno da se iz manje zapremine dobije veća snaga, što je realno i postignuto. "Prevara" je vjerovatno način na koji se neki od njih promovišu pod sloganom više jače i bolje uz manju troškove, čitaj potrošnju. Toga nikad nije bilo niti će biti dok god automobile pogone fosilna goriva. Pogonska snaga se dobija njihovim sagorijevanjem, a ne štednjom i tu nema alternative...
S druge strane da si uzeo Golfa 1.2 TSI sa 86 KS (imam iskustva s njim i ni zbog čega drugog ga nisam uzeo kao primjer!) jer ti treba ekonomičan automobil, vjerujem da se ne bi toliko razočarao u turbobenzince kada je riječ o prosječnoj potrošnji. Pogledaj iskustva na spritmonitor.de gdje ljudi s ovom kombinacijom na 100 km najčešće troše između 5,9 i 6,9 litara... Ako Superba uspiješ spustiti na 8,5 vjerujem da bi u Golfu bez problema postizao prosjeke manje i od 6 litara, jer sam i sam to uspijevao s 5 ljudi i upaljenom klimom na magistralnim dionicama dugim više od 500 km. Poenta, Golfov 1.2 TSI sa 86 KS i mjenjačem jako dugačkih prenosnih odnosa ima imperativ u prosječnoj potrošnji, dok je taj 1.8 TSI u Superbu više orijentisan ka performansama, jer se računa da ko ima para za taj automobil ima i za gorivo, odnosno da primarno ne ganja nisku potrošnju... Dizel će ti definitivno manje trošiti, a da li je zbog toga u prednosti najbolje sam znaš, jer iza sebe imaš bogato iskustvo... No turbobenzince trebaš porediti sa klasičnim benzincima a tu je 1.8 TSI u velikoj dinamičkoj prednosti u odnosu na nekadašnji Škodin, tačnije VW-ov 2.0 benzinski agregat...

moron
24.5.2014 20:21
5
0

Vozio sam u oktaviji 1.4 TSI sa 140 ks, po "regionalnom" ( bez jurcanja ) i auto putu ( 120-130 ), možda ukupno 400-500 km, sve u sličnom ritmu kako vozim HDI. U tom režimu 1.4 TSI troši slično kao HDI, razlike skoro da nema. Za gradsku vožnju ili za "stiskanje gasa" ne znam. Tako da nemam pojma šta je "bolji prijatelj" vlasnika i/ili vozača.

Milan
25.5.2014 10:45
2
0

@Rikoset
Ja sam i napisao da su turbobenzinci prevara u smislu potrosnje, pre svega sam tu mislio na deklarisanu koja odstupa preko svake mere od one koju mozete ostvariti u praksi. Ta odstupanja postoje za sve tipove motora samo su ovde bas bas izrazena.
Ne mogu govoriti za VW agregat od 1,2 l, ali evo vec pominjani drugar je clio ostavio zeni a on vozi bas golf 1,6 TDI i ima isto iskustvo sa potrosnjama, odnosno dizel mu je puno isplativiji.
Sto se tice odrzavanja, redovan sevis za 1,8TSI jeste jeftin ali ne znam kako ce stvari stajati ako pocnu kvarovi, cinjenica je da su dizeli ipak provereniji u praksi.
Sto se tice ostalih osobina turbobenzinaca, zaista jesu ugodniji za voznju od atmosferskih i cini mi se da su ekonomicniji za autoput ali je cinjenica i da na pr. 1,8 TSI jos uvek ima identican obrtni moment sa 1,6 TDI a namenjen je za vece automobile.

Paprikar
27.5.2014 14:37
3
0

@Milan
Ta prosecna potrosnja od 8,5l za 1.8T motor i 160 KS je po meni prihvatljiva. Jedan drugar ima Astru 1.6T 180KS i trosi malo manje od toga (cini mi se da mi je rekao 8) - u proseku naravno.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: