Ekskluzivno

Citroen C4 Picasso

Biti najbolji

Vidljivo različitog stila, novi Citroen C4 Picasso želi da se nametne kao lider u kategoriji kompaktnih vanova, odnosno da nadmaši uspeh prethodnog

Dugo godina jedan od najuspešnijih i najmodernijih vanova u segmentu, Picasso biva zamenjen istoimenim naslednikom, ovoga puta sa još većim ambicijama. Jedan od argumenata sa kojim raspolaže je svakako nesvakidašnji stil, prilično futuristički, sa uskim LED dnevnim svetlima, usađenim u retko elegantnu prednju masku. Odmah ispod njih, ali sada integrisani u visoko podignut odbojnik, dizajneri su ugradili sićušne farove, ne po svačijem ukusu. Sigurno je da će biti mnogo komentara za i protiv ovakvog dizajna, no, inovacije su već odavno sastavni deo Citroenove tradicije. Znatno je konvencionalniji profil i zadnji deo, gde se znatno više mogu nazreti „geni“ prethodnog. Ne i u formi „trodimenzionalne“ svetlosne grupe, koja donekle podseća na onu kod Golfa 7.

     
 

Treća generacija je ipak niža za značajnih 5 cm, sa kraćim prepustima preko točkova, što doprinosi izvesnoj kompaktnosti. Nakon dve nedelje druženja, imao sam nebrojeno puta prilike da ga uporedim sa bivšim, kao i da diskutujem sa njihovim vlasnicima, te vam mogu reći da su mišljenja veoma podeljena. Nije mali broj onih koji nalaze da je njihov znatno privlačniji, bar kada se radi o spoljašnjosti. Naprotiv, unutrašnjost je sve stavila u isti „koš“, novi Picasso evidentno je prijatni za boravak, bez obzira što su od prethodnog preuzeti brojni elementi.

Mislimo pre svega na tanke A stubove, iz dva dela, koji obezbeđuju odličnu bočnu vidljivost, veliki panoramski krov (opcija), i XXL vetrobransko staklo. Kao i ranije, od prevelike količine sunca, zaštitu pružaju klizeći zastori, integrisani u plafon vozila.

No, ono što najviše impresionira kod novog Picassa je komandna tabla, koja igra na kartu modernizma i vrhunske tehnologije, sa dva velika LCD ekrana od 7 i 12 inča. Nije Citroen bez razloga inaugurisao ime Technospace, umesto nekadašnjeg Visiospace, a sve zbog nebrojenih tehnoloških inovacija koje sada poseduje. Dakle, na gornjem monitoru su kao i pre numerički instrumenti, koji, formom i aspektom imitiraju analogne (kilometar sat i obrtomer deluju kao „pravi“), ili imaju čisto numerički aspekt (brojke). Zanimljivo je što se između ovakvih instrumenata može ubaciti i karta sa satelitskom navigacijom, ili recimo fotografije sa putovanja ili porodice, „skinute“ sa USB ključa. A kad smo kod konekcije, postoji za sve moguće medije, plus praktična klasična priključnica od 220 V. Zaista impresivan „high-tech“ ambijent, u stilu sa dizajnom centralne konzole. Upravljač je podrezan odozdo, u kombinaciji koža/aluminijum, „načičkan“ je brojnim funkcijama, koje zahtevaju izvesno vreme za adaptiranje. Dobar deo svega navedenog odnosi se na najviši završni nivo Exclusive, vožen na prezentaciji pre par mesec.

Ovoga puta, na duži test dobijen je srednji paket opreme, Confort, koji deluje znatno skromnije. Naime, centralni ekran ovde je u crno/belom izdanju, bez mogućnost da se promeni podloga i boja. Ukoliko nista drugo, čitljivost brzinometra je izuzetna, za razliku od obrtomera, gde su vrednosti vrlo proizvoljne.

Slično je i sa sofisticiranom sigurnosnom opremom, opet u velikoj meri rezervisanoj samo za najskuplje verzije. Novi Picasso tako je nadoknadio najveći zaostatak koji je imao u poređenju sa konkurencijom. Po prvi put kod jednog Citroena pronalazimo detektor mrtvog ugla, vibrator u aktivnom sigurnosnom pojasu (zategne se u slučaju opasnosti), koji vas opominje kada se bez pokazivača pravca napusti saobraćajna traka, panoramsku viziju od 360 ° , sa četiri kamere, koje pokrivaju prostor oko vozila, kao i „inteligentni“ regulator brzine. Ovaj održava zadatu distancu sa vozilom ispred, ali nema sposobnosti da ga kompletno zaustavi, kao sto je to slučaj kod Forda i Volvoa. Voženi je bio lišen svega nabrojanog, tj morali smo se zadovoljiti klasičnim regulatorom i limiterom brzine, toliko neophodnim zbog sve većeg prisustva radara na evropskim putevima. Kurioziteta radi, navedimo da je na nekih 800 km puta i autoputa, od Pariza do poznatog letovališta na jugu Francuske, Biarritz, postavljeno oko dvadesetak fiksnih radara, a susreli smo se i sa još bar pola tuceta mobilnih. Sasvim dovoljno da se više puta izgubi vozačka dozvola (u Francuskoj vozači poseduje maksimalno 12 poena, početnici samo 6 ), čak i ukoliko se vozi samo desetak kilometara iznad dozvoljene brzine.

ekonomičan agregat,
obuzdana težina,
odnos udobnost/vozna dinamika,
futuristička komandna tabla,
modularnost

diskutabilan dizajn,
odsustvo sofisticiranog automatskog menjača,
nedovoljno atraktivan niži završni nivo,
teška vrata od prtljažnika

Po pitanju raspoloživog prostora, napredak je znatno skromniji. No, kako je i prethodni Picasso na ovom polju bio jedan od najboljih „đaka“, putnici pozadi ne mogu se požaliti. Šteta je jedino što uz ovaj završni nivo sedišta nisu na klizačima, zauzvrat, nasloni se mogu podešavati i sva su iste širine. Suprotno ovome, ergonomija vozačevog radnog mesta je bolja, što znači da je pozicija za upravljačem manje „vanovska“ nego li pre, sa ručicom menjača između sedišta (ranije pri dnu centralne konzole). Na prezentaciji smo isprobali sedišta sa funkcijom masaže, dok suvozačevo poseduje produžetak ispod kolena i naslon za glavu, nazvan Relax, kako bi se moglo udobno odspavati. Kraljevski! Modularnost je isto tako za primer, dok praktičnih detalja, odnosno ostava i boksova za odlaganje sitnica, kao i ranije ima svugde po unutrašnjosti. Na gornjem delu komandne table ovoga puta je izostavljena, jer je bilo brojnih primera njene deformacije, usled dejstva sunčevih zraka. Jedino nam nije jasno zašto su priključci za medija smešteni u središnjem boksu, kod kolena vozača, tako da ovaj u vožnji nema šanse da bilo šta vidi ili napipa.

Sam prtljažnik poseduje za 40 l veću zapreminu, uprkos tome što je treća generacija kraća za 4 cm. Konkretno, iznosi 630 l, da bi se jednostavnim obaranjem naslona ostvarila potpuno ravna površina od preko 1.700 l. Moguće je transportovati i predmete od preko 2,5 m, obaranjem naslona suvozačevog sedišta. Pomalo su nas nervirala ogromna i teška zadnjih vrata, no ovo se može korigovati električnom asistencijom, naravno uz doplatu. Upravo u vreme test vožnje, dole potpisanom stigao je poziv za promociju Grande Picassa (početak oktobra), koji će ponuditi za dvadesetak santimetara dužu karoseriju, uz dva dopunska sedišta. Prtljažnik bi samim tim trebalo da „poraste“ za oko 200 l.

Bolja vozna dinamika
Picasso, kao i ostalom svi Citroeni, odavno je stekao reputaciju izuzetno udobnog vozila. Bez da je ova dovedena u pitanje, novi je osetno tvrđi, što doprinosi većoj agilnosti. Osim toga, zahvaljujući potpuno novoj platformi, lakši je za čitavih 140 kg! Prilikom temperamentne vožnje znatno se manje naginje i ljulja, a za njegovim upravljačem vozač se manje dosađuje nego li pre.

Citroen Picasso 1.6 HDi/115

Cena: od 23.000 evra (testirani 28.800 evra)
Motor turbo-dizel, redni/4; 1560 cm3; 16/; 85 kW; 115 KS pri 3.600 o/min; 270 (280 overboost) Nm pri 1.750 o/min
Transmisija pogon: na prednje točkove; menjač: 6/M ili robotizovani ETG6
Ogibljenje napred: MacPherson, nazad: torziona osovina
Performanse ubrzanje 0-100 km/h: 11,8 s; maks. brzina: 189 km/h;
Prosečna potrošnja 6,3 l/100 km; emisija CO₂: 105 g/km
Karoserija monovolumen/5/5; D x Š x V 4430x1830x1620 mm; Međ. rast. 2785 mm; Masa 1298 kg; prtljažnik 537l

U kombinaciji sa točkovima od 16 cola (gume dimenzija 205/60), impresivno je sa kakvom lakoćom upija nepravilnosti puta i „ležeće policajce“. Poradilo se i na upravljanju, uprkos snažnoj električnoj asistenciji, preciznost je za primer. U gradskoj vožnji, pohvaljujemo bočnu i frontalnu preglednost, kao i manji prečnik okretanja (10,8 m), samim tim, manje je za strahovati da će vam ga supruga oderati u skučenim podzemnim parkinzima (malo muškog šovinizma za promenu...). Opet uz doplatu, može se dobiti i kamera za pomoć pri parkiranju, dok su zadnji senzori u serijskoj opremi. Tim bolje, vidljivost pozadi mogla bi biti i bolja.

Inače, Citroen je ne bez razloga ponosan na novu platformu koju je ovde inaugurisao, i koju će ubuduće koristiti svi veći modeli grupacije PSA (lakša za 70 kg). Ostalo otpada na masovniju upotrebu plastike i aluminijuma, od kojih su recimo izrađeni poklopac motora i peta vrata.

Sve ovo veoma pozitivno utiče na potrošnju, kao i na nivo štetnih izduvnih gasova. U najboljem slučaju, CO₂ se spušta i do 98 g/km, što je apsolutni rekord u segmentu.

Što se tiče agregata, nema nikakvih iznenađenja. Za početak, na raspolaganju su dva benzinska, „ostareli“ 1.6 VTi/120 i odlični 1.6 THP od 155 KS. Trenutno, postoji samo jedan dizel blok, razvijen u dve verzije, od 92 i 115 KS. Uz Grande Picasso, biće predstavljen i osveženi 2.0 HDi/150, dok će dogodine 1.6 VTi biti zamenjen novim 1.2 VTi, od 110 i 130 KS.

Na put smo dakle krenuli snažnijim 1.6 e-HDi/115, koji se pokazao sasvim zadovoljavajućim za familijarnu upotrebu. Obrtni moment od 270 Nm (285 Nm kada proradi „overboost“), obezbeđuje dobra međuubrzanja, iako ga je neophodno „navući“ u maksimalni režim rada, ako želite da startujete ubedljivije. Srećom, izolaciji je posvećena dužna pažnja, količina decibela u kabinskom prostoru nikada nije preterana. Agregat je u paru sa dovoljno preciznim šestostepenim manuelnim menjačem, odnosno poboljšanim robotizovanim ETG6. Ručica je, kao i ranije, smeštena pored upravljača. Kao što je mnogima poznato, grupacija PSA i dalje ne poseduje sofiticirane automatske menjače sa duplim kvačilom...

No, sigurno jedan od najvećih kvaliteta ovog agregata, vezan je za potrošnju. Nakon nekih 2.500 pređenih kilometara, verovali ili ne, stabilizovala se na 5,6 l u proseku. To nikako ne znači da smo ga posebno ekonomično vozili, u tom slučaju, „’ladno“ se spušta ispod 5 l. Po gradu, zadovoljava se sa 7-7,5 l, no, ovde mu svestrano pomaže sofisticirani Stop&Start sistem, sigurno jedan od najboljih trenutno. Osim što je brz, nijednom nije „omanuo“ prilikom paljenja, da bi svaki put kada brzina opadne ispod 20 km (u leru), ugasio motor. Čak i kada je ovako „uspavan“, zahvaljujući snažnom kondenzatoru, akumulirana energija pokreće sve potrošače, računajući i klima uređaj. Zaista odličan sistem.

A cena pitate? U „zemlji Gala“ više-manje neizmenjena, ne računajući naravano silne popuste koji su se nudili i nude, za sada bivši Picasso. Kod nas još uvek nije poznata, ostaje nam dakle, da vam prenesemo francuske. Predviđena su četiri završna nivoa (Attraction, Confort, Intensive i Exclusive), a najjeftiniji se nudi počevši od 23.000 evra (1.6 VTi/120). Za najskuplji je neophodno izdvojiti preko 30.000 evra (1.6 THP/155), dok vožena verzija košta 28.800 evra. Ukoliko je verovati dosadašnjoj praksi, kod nas su svi Citroeni jeftiniji za 10-15 %, plus eventualne akcije.

Zaključak
Novi Picasso svakako će zabrinuti konkurenciju. Realno, teško mu je pronaći neku ozbiljniju manu, posebno od kako je Citroen poradio na voznoj dinamici. Znatno prijatniji za vozača, nije međutim zanemario ni putnike, a još manje najnoviju tehnologiju. Ovakvu koncentraciju razno raznih elektronskih sistema, teško je pronaći u segmentu. Ujedno, uspeo je da značajno smanji težinu svog pulena, pa iako su agregati ostali neizmenjeni, potrošnja i količina štetnih izduvnih gasova sada su još niži. Sve u svemu, izuzetno savremen van, uskoro u ponudi sa dve karoserije, od kojeg se očekuje da nadmaši slavu prethodnika. Sa preko tri miliona proizvedenih vozila, sa imenom ovog slavnog španskog umetnika (računajući i C3 Picasso), u Citroenu samouvereno očekuju početak prodaje. Ne bez razloga!

Piše Perica Rajković
Fotografija Perica Rajković
17450
Postavljeno: 30.10.2013

Arhiva: Ekskluzivno

Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 02.02.2016

Renault Megane 1.6 dCi/130 Intens
Tekst sa video prilogom!

Zvezda u svojoj domovini, Megane je na evropskom tržištu u zaostatku za najprodavanijim nemačkim predstavnicima. Dolazak četvrte generacije može preokrenuti situaciju, barem se tako nadaju u Renaultu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 25.01.2016

Renault Talisman 1.6 TCe/200 EDC 7 Intens

Kako bi što pre zaboravilo Lagunu, Renault je nasledniku promenio čak i ime, a sve u želji da se od autsajdera, transformiše u lidera u segmentu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 29.12.2015

Opel Corsa 1.3 CDTi/ 95 Ecoflex S&S Cosmo

Nova Opel Corsa 1.0 T/115 ostavila je veoma pozitivan utisak, no kada je pokretana malim dizelom 1.3 CDTi, situacija je znatno komplikovanija, pre svega zbog brojne i talentovane konkurencije


Dacia Lodgy&Dokker Stepway

28.07.2015

Nissan Pulsar 1.5 dCi/110

14.07.2015

Ford Focus SW 1.5TDCI/120

10.07.2015

Kia Rio 1.1 CRDi/75

30.06.2015

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHdi/150

10.06.2015

Ford Mondeo 2.0 SW TDCi/180 Powershift Titanium

03.06.2015

Kia Pro_cee’d GT

20.05.2015

Opel Corsa 1.0 T/115 Cosmo Tekst sa video prilogom!

16.05.2015

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi/150 KS Exclusive

07.05.2015

Toyota Auris 1.6 Valvematic Style Tekst sa video prilogom!

27.04.2015

Renault Clio 1.2 TCe/120 EDC Initiale Paris

26.02.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique Tekst sa video prilogom!

10.02.2015

Nissan Juke 1.2 DiG-T

12.01.2015

Fiat 500L Living 1.6 MultiJet/120

07.01.2015

Renault Captur 1.5 dCi/90 EDC Helly Hansen

03.12.2014

Opel Astra Sedan 1.6 CDTi/136 Cosmo

28.11.2014

Kia Soul 1.6 CRDi/128

05.11.2014

Renault Twingo 1.0 SCe/70 Expression

17.10.2014

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBooste/100KS

10.10.2014

Citroen C1 1.2VTi/82

25.09.2014

Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 automatic

05.08.2014

Opel Meriva 1.6 CDTI/136 Cosmo

29.07.2014

Renault Megane CC 1.6 dCi/130

10.07.2014

Mazda3 2.2 Skyactive-D

17.06.2014

Citroen C4 1.2 e-THP/130 Exclusive

21.05.2014

Dacia Duster 1.2 TCi/125 Prestige

08.05.2014

Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi/115

01.05.2014

Seat Leon ST 1.6 TDi/105

18.04.2014

Nissan NV-200 Evalia

31.03.2014

Opel Insignia Break Sport Tourer 2.0 CDTI/195 KS Cosmo

20.03.2014

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm/150

07.03.2014

Nissan Note 2 1.2/80 Acenta Connect

21.02.2014

Peugeot 308 1.6 THP/156 Feline

14.02.2014

Fiat 500 Abarth 595 Turismo 1.4 T-Jet/160

10.02.2014

Opel Cascada 2.0 CDTi Biturbo

21.01.2014

Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

10.01.2014

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/90

01.01.2014

Subaru Forester

25.12.2013

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet/105

12.12.2013

Peugeot 208 GTi

20.11.2013

Citroen C4 Picasso

30.10.2013

Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI/136

16.10.2013

Mazda 6

02.10.2013

Renault Clio 4 RS 200 Cup

19.09.2013

Renault Scenic XMOD

04.09.2013

Volvo V40 Cross Country Tekst sa video prilogom!

21.08.2013

Citroen DS3 Cabrio

07.08.2013

KIA Carens

24.07.2013

Renault Clio Grandtour

03.07.2013

Kia Ceed SW

19.06.2013

Renault Captur

12.06.2013

Citroen C4-Aircross

05.06.2013

Ford Fiesta

22.05.2013

Citroen C- Elysée

08.05.2013

Dacia Logan 2 0.9/90 KS Laureate

24.04.2013

Fiat 500L 1.3 Multijet Easy

10.04.2013

Seat Mii

27.03.2013

Citroen C3 1.2 VTi Exclusive

13.03.2013

Opel Ampera

27.02.2013

Dacia Sandero 1.2 16V Story

13.02.2013

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 Prestige

06.02.2013

Dacia Dokker

23.01.2013

Chevrolet Malibu 2.0 VCDi LTZ

11.01.2013

Kia cee’d 1.6 CRDi/128 EX Maxx

19.12.2012

Citroen DS5 2.0 HDi/163 KS Sport Chic Automatic

28.11.2012

Ford Focus ST

31.10.2012

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi Cosmo Pack

17.10.2012

Mazda CX-5

03.10.2012

Dacia Lodgy 1.5 dCi/110 Laureate

19.09.2012

Renault Megan Coupe 1.2 TCe GT Line

29.08.2012

Peugeot 208

15.08.2012

Kia Rio 1.4 CRDi Sport

01.08.2012

Tata Nano

18.07.2012

Renault Grand Scenic

04.07.2012

Renault Twizy

20.06.2012

Kia Optima

06.06.2012

Chevrolet Cruze 5 vrata 1.8/141 LTZ

23.05.2012

Renault Fluence ZE

09.05.2012

Opel Astra GTC

18.04.2012

Renault Twingo

04.04.2012

Ford Fiesta

21.03.2012

Citroen DS5

07.03.2012

Nissan Leaf

22.02.2012

Citroen C-Zero

08.02.2012

Volvo V60 D5 2.4/215 KS Ocean Race

25.01.2012

Ford Focus SW

11.01.2012

Renault Koleos

28.12.2011

Fiat Freemont 2.0 MJT/140 Urban

14.12.2011

Chevrolet Aveo 1.4/100 KS LTZ

30.11.2011

Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi/112 KS Allure

16.11.2011

Renault Clio Gordini 1.5 dCi/105 KS

09.11.2011

Ford Focus 1.6 SCTi/183 KS

26.10.2011

Opel Astra Sport Tourer vs Renault Megan Grandtour

12.10.2011

Citroen DS4

28.09.2011

Subaru Impreza XV

14.09.2011

Ford Focus 1.6 TDCi/115 Titanium

30.08.2011

Mazda 5 1.6 MZ-CD/115 KS

17.08.2011

Renault Megane CC Floride 1.9/130KS

03.08.2011

Kia Picanto 1.0 Active

20.07.2011

Renault Scenic 1.6 dCi/130 KS Exception

13.07.2011

Peugeot 308 1.6 e-HDi

06.07.2011

Ford Grand C-Max

29.06.2011

Chevrolet Orlando

22.06.2011

Citroen DS4

15.06.2011

Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi Quadrifoglio Verde

08.06.2011

Peugeot 508

01.06.2011

Nissan Juke

25.05.2011

Hyundai iX35 1.7 CRDi/115 KS 2WD Diamond

18.05.2011

Opel Corsa 1.7 CDTI/130KS OPC Line

11.05.2011

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport

04.05.2011

Renault Latitude 2.0dCi/150 Initiale

27.04.2011

Citroen DS3 Racing

20.04.2011

Citroen C5 2.2 HDi 204 KS Exclusive

13.04.2011

Nissan Micra

06.04.2011

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 KS

29.03.2011

KIA Sportage

16.03.2011

Fiat 500 0.9 TwinAir

09.03.2011

Peugeot 5008

02.03.2011

Volvo S60 D3/163 ks Summum automatik

23.02.2011

Citroen C4

16.02.2011

Citroen C4 Picasso 1.6 HDi/112 Confort

02.02.2011

Renault Laguna 2.0 dCi/130 GT 4Control

26.01.2011

Mazda 6 2.2 MZR-CD/163 Combi GTA

19.01.2011

Opel Meriva 1.7 CDTi/100 ks Automatic

12.01.2011

Ford C-Max

05.01.2011

Subaru Outback

22.12.2010

Ford Kuga 2.0 TDCi 4x2 Titanium

08.12.2010

Peugeot 308 CC

01.12.2010

Renault Megane 1.5 dCi/110 Estate EDC GT Line

24.11.2010

Renault Wind

17.11.2010

Alfa Giulietta 1.4 Tjet 120 Distinctive English version

11.11.2010

Fiat Doblo / Renault Kangoo

03.11.2010

Opel Astra 1.4 Turbo Sport

27.10.2010

Citroen C4 2.0 HDi Excusive English version

09.10.2010

Peugeot 3008

06.10.2010

Renault Megane CC

29.09.2010

Kia Venga

22.09.2010

Renault Twingo RS Gordini

15.09.2010

Kia Venga 1.4 CRDi/90 i Citroen C3 Picasso 1.6 HDi/90

08.09.2010

Citroen DS3 1.6 HDi/110 Sport Chic

01.09.2010

Kia C’eed SW

18.08.2010

Peugeot RCZ

04.08.2010

Dacia Duster 1.5 dCi/110 4x4

28.07.2010

Chevrolet Spark 1.2 GPLi LS

21.07.2010

Volvo C30

14.07.2010

Dacia Duster

30.06.2010

Nissan Cube

23.06.2010

Fiat Sedici 4x4 2.0 Multijet 135 ks

16.06.2010

Opel Astra vs Renault Megane

09.06.2010

Citroen Nemo

02.06.2010

Volvo S80 2.4D/175 ks Summum

26.05.2010

Hyundai i20

19.05.2010

Renault Megan 2.0T RS Luxe

12.05.2010

Peugeot 4007 2.2 HDi DCS6 Premium Pack

28.04.2010

Citroen C3 1.4/70 HDi Confort

21.04.2010

Chevrolet Cruze 2.0 VDCi/125 LS

14.04.2010

Nissan Note

31.03.2010

Fiat Punto Evo

24.03.2010

Peugeot 407 Coupe i Renault Laguna Coupe

17.03.2010

Alfa Romeo 159

10.03.2010

Peugeot 5008

03.03.2010

Ford Ka 1.3 TDCi Titanium

24.02.2010

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi/160 Cosmo Pack

17.02.2010

Renault Scenic 1.5 dCi/110 Dinamique

10.02.2010

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi Tekst sa video prilogom!

03.02.2010

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport TX Navi

20.01.2010

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

30.12.2009

Nissan Pixo

23.12.2009

Fiat 500C 1,2 Lounge

16.12.2009

Opel Insignia

09.12.2009

Alfa Romeo MiTo

02.12.2009

Mazda MX-5

25.11.2009

Citroen C5 V6 3.0 HDi/240 Exclusive

18.11.2009

Citroen C3 Picasso

11.11.2009

Renault Clio GT 1.6/128

04.11.2009

Peugeot 3008

28.10.2009

Lancia Delta

21.10.2009

Renault Megane Estate

14.10.2009

Fiat Fiorino Qubo

07.10.2009

Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Bio Power Aero

30.09.2009

Dacia Sandero LPG

23.09.2009

Chevrolet Cruze

16.09.2009

Peugeot 206+

09.09.2009

Renault Koleos i Subaru Forester

26.08.2009

Peugeot 308 CC

12.08.2009

Kia Soul

29.07.2009

Renault Grande Scenic 1.4 TCe Dinamique

08.07.2009

Citroen C1

01.07.2009

Kia Carnival 2.9 CRDi EX

24.06.2009

Renault Kangoo Be bop

17.06.2009

Subaru Impreza

10.06.2009

Chevrolet Captiva

03.06.2009

Opel Agila

27.05.2009

Volvo XC60

20.05.2009

Mazda 6 1.8

13.05.2009

Dacia Logan pick-up

06.05.2009

Dacia Sandero 1.5 dCi/85 Laureate

29.04.2009

Hyundai i30 CW

22.04.2009

Citroen C6 2,2 HDi FAP/173 Exclusive

15.04.2009

Ford Ka

08.04.2009

Mazda 2

01.04.2009

Renault Megane 1.5 dCi Privilege

25.03.2009

Citroen C4

18.03.2009

Renault Megane Coupe

11.03.2009

Chevrolet Aveo GPL

04.03.2009

Mazda CX-7

25.02.2009

Volvo XC70

18.02.2009

Renault Laguna Coupe

11.02.2009

Ford Fiesta

04.02.2009

Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi Outdoor

28.01.2009

Citroen C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive

21.01.2009

Ford Mondeo SW 2.2 TDCi i Peugeot 407 SW 2.2 HDi

14.01.2009

Renault Kangoo 1,5 dCi i Citroen Berlingo 1,6 HDi

24.12.2008

Ford Kuga, Renault Koleos i Toyota RAV4

10.12.2008

Renault Twingo RS Cup

03.12.2008

Daihatsu Cuore 1.0 i Citroen C1

19.11.2008

Peugeot 308 SW 1.6 VTi Sport

05.11.2008

Kia - fabrika Zilina u Slovačkoj

29.10.2008

Peugeot 4007 2,2 i Toyota RAV4 2,2 D-4D

08.10.2008

Ford Galaxy 2,0 TDCi Ghia

01.10.2008

Renault Laguna GT 2,0T

24.09.2008

Citroen C4 Picasso 1,6 HDi i Mazda 5 2,0 MRZ CD

17.09.2008

Subaru Legacy 2,0 D SW Club

10.09.2008

Dacia Logan 1.5 dCi/70 Laureate

03.09.2008

Kia Pro Cee'd 2.0 CRDi Sport

27.08.2008

Renault Koleos 2.0 dCi/150 4X2 Dinamique

20.08.2008

Citroen 2CV TPV

09.08.2008

Subaru Impreza 2.5 WRX

10.07.2008

Subaru Justy 1.0 S

26.06.2008

Mazda 2 1,5 / 103KS Pack Sport

19.06.2008

Ford Focus 2,0 TDCi i Peugeot 308 2,0 HDi

12.06.2008

Volvo V70 2,4D Summum

05.06.2008

Dacia Sandero

29.05.2008

Renault Grande Modus 1,5 dCi Expression 105 KS

22.05.2008

Volvo V50 2.0D R-Designe

15.05.2008

Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta Pack

08.05.2008

Kia Picanto 1,1 Active

01.05.2008

Kia Sorento 2.5 CRDi/170 EX Shilton

17.04.2008

Ford Mondeo SW 2,0 TDCi i Renault Laguna Estate 2,0 dCi

10.04.2008

Peugeot 207 SW 1.6 VTi Outdoor

27.03.2008

Kia Cee'd SW 1,6 CRDi

20.03.2008

Renault Clio Estate 1,5 dCi / 85 Dinamique

13.03.2008

Peugeot 207 SW 1,6 HDI Trendy

06.03.2008

Citroen C4 1.6 BioFlex

28.02.2008

Volvo C30 T5 Summum 230KS

21.02.2008

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/85 Laureate 7 sedišta

14.02.2008

Peugeot 308 na putevima šampanjca

07.02.2008

Renault Laguna 3 1.5 dCi 110 Expression

31.01.2008

Kia Cee'd 1,6 CRDi 115 Activa

24.01.2008

Subaru Impreza 2,0 R Sport

17.01.2008

Daihatsu Materia 1,5 16v

10.01.2008

Hyundai i30 1.6 CRDi/115 ks Pack Confort

03.01.2008

Ford Transit 3,2 TDCi/200 KS i Transit Sportvan 2,2 TDCi/140

27.12.2007

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

20.12.2007

Renault Twingo 1.2 GT

13.12.2007

Ford Ranger 2.5 XLT Super Cab 4X4

06.12.2007

Volvo S80 3.2 AWD Summum

29.11.2007

Pariski bicikli - Velib

22.11.2007

Kia Sportage 2,0 CRDi i Hyundai Tucson 2,0 CRDi 4WD Pack Luxe

15.11.2007

Citroen C-Crosser

08.11.2007

Renault Kangoo 2

30.10.2007

Ford S-Max 2.5 T Titanium

25.10.2007

Renault Megane RS 2.0 dCi/175 ks Luxe

18.10.2007

Peugeot 207 CC 1,6 HDi Griffe

11.10.2007

Volvo C70 D5 Summum

04.10.2007

Kia Carens 2,0 CRDi / Renault Grand Scenic 1,9 dCi

20.09.2007

Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDi Exclusive

13.09.2007

Renault Twingo 1,5 dCi Initiale

06.09.2007

Peugeot 1007 1.6 HDi Spoty Pack

23.08.2007

Renault Modus 1.2 16v/100 ks Alyum

16.08.2007

Hyundai Sonata 2,0 CRDI Pack Luxe

09.08.2007

Mazda MX-5 1,8 Coupe-Roadster

02.08.2007

Ford C-Max

26.07.2007

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Pack Luxe

19.07.2007

Stabilna situacija

09.07.2007

Peugeot 407 V6 2.7 HDi Feline

27.06.2007

Citroen Jumpy 2,0 HDI Combi Confort / 9 sedišta

20.06.2007

Subaru Outback 3,0R

13.06.2007

Volvo V50 1,8 Flexifuel E85 Summum

06.06.2007

Ford S-Max 1,8 TDCi/125 KS Trend

30.05.2007

Dacia Logan MCV 1,6 16v / 7 sedišta

23.05.2007

Peugeot 207 1,6 THP/150 KS

16.05.2007

Subaru B9 Tribeca 3,0R

02.05.2007

Daihatsu Trevis 1,0

25.04.2007

Hyundai Coupe 2,0 Pack Luxe

18.04.2007

Renault Clio 2,0 16v Dynamique

11.04.2007

Nova Fabia

07.04.2007

Mazda 6 2,0 MZR-CD Elegance

21.03.2007

Renault Megane Coupe GT 2,0 dCi / Volvo C30 2,0 D

07.03.2007

Citroen Picasso 1,6 HDi BMP6 Pack Ambiance

28.02.2007

Mazda 5 2,0 MRZ-CD 110 KS Elegance

21.02.2007

Nissan Micra C+C 1,6 automatik

14.02.2007

Volvo S40 D Summum

07.02.2007

Renault Clio RS 2,0

31.01.2007

Fiatom Grande Punto 1,2 Dynamic na putevima Andaluzije

24.01.2007

Citroen C4 Picasso sa 5 sedišta

09.01.2007

Dacia Logan 1.6 16V/105 KS

03.01.2007

Mazda 3 1.6 MZ-CD Perfomance

13.12.2006

Citroen C4 1.6 HDi BMP6 Exclusive

29.11.2006

Nissan Note 1,5 dCi/86 KS Acenta

15.11.2006

Ford S-Max 2,0 TDCi Titanium

01.11.2006

Renault Laguna Estate 2,0 dCi i Peugeot 407 SW 2,2 HDi

25.10.2006

Super test polovnjaka:
Renault Megane sedan 1.5 dCi/100 KS

18.10.2006

Renault Megane CC 2.0 dCi/150 KS Sport

12.10.2006

Daihatsu Copen 1,3 VVT

27.09.2006

Citroen C-Metisse

20.09.2006

Citroen C5 2.2 HDi 173 KS FAP Exclusive

13.09.2006

Daihatsu Cuore 1.0 X

06.09.2006

Renault Espace 2,0 dCi FAP i Peugeot 807 2,2 HDi FAP

16.08.2006

Citroen C6 V6 2,7 HDi FAP Exclusive Pack Lounge

02.08.2006

Peugeot 207 1.6 HDi 90 KS Sport

19.07.2006

Peugeot 207 1,6 16V i Renault Clio 1,6 16V

12.07.2006

Daihatsu Terios 1,5 Sport

05.07.2006

Renault Modus 1.5 dCi/105 KS Confort

28.06.2006

Ford Fiesta S 1.6 TDCi

21.06.2006

Škoda Octavia 2.0 RS

14.06.2006

Renault Grande Scenic 2.0 dCi 150 KS Luxe Dinamique

07.06.2006

Citroen C2 1.4 16V Stop&Start

31.05.2006

Renault Clio 1.4 16V Luxe Privilege

22.05.2006

CITROEN PICASSO 1.6 HDi/92 KS Pack

10.05.2006

Peugeot 1007 1.6e 2-Tronic Sporty Pack

03.05.2006

Ford Fiesta 1.6 TDCi Ghia

26.04.2006

Uporedni test:
Citroen Berlingo 1.6 HDi/75 i Renault Kangoo 1.5 dCi/70

19.04.2006

Dacia Logan 1.5 dCi Laureate Pack

12.04.2006

Peugeot 407 1.8i 16V 125 KS Confort

05.04.2006

Renault Vel Satis 2.2 dCi Privilege

29.03.2006

Francuska posla

22.03.2006

Savremeni dizeli i loše gorivo

15.03.2006

Peugeot 407 Coupe 3.0 V6 Pack

08.03.2006

Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi/90 KS

01.03.2006

Uporedni test:
Citroen C4 1.6 HDi i Ford Focus 1.6 TDCi

23.02.2006

SEAT LEON 2.0 TDI Stylance

15.02.2006

VW Fox 1.4 TDi 70 Pack Confort

08.02.2006

Ford Fusion Plus 1.6 TDCi

01.02.2006

Renault Laguna Estate 2.0 dCi Initiale

26.01.2006

Peugeot 307 2.0 16V/180 KS Feline

19.01.2006

Nemanja
30.10.2013 08:28
17
0

Porodična vozla postaju sve lepša.

asd
30.10.2013 09:45
10
6

Dobar automobil, ali dobro i kosta!
Mislim da ovaj tip vozila ima buducnost, samo bi recimo po mom ukusu bilo da ima i 4x4, makar kao neku relativno povoljnu opciju. Posto nisu u pitanju male pare, a po meni, sem lepog dizajna i opste prakticnosti, ovaj citroen ne nudi nista spektakularno. Za preko 30.000 mogu da se kupe veoma ozbiljna vozila.

Bobo
30.10.2013 09:46
16
5

Ovo je jedno od najneprijatnijih iznenadjenja za mene.Na fotografijama izgleda originalno, sofisticirano, futuristicki, prakticno, skladno, sveze, barem meni.Medjutim, imao sam prilike da vidim u Rumuniji u salonu ovaj auto sa osnovnom opremom i utisak je da nema veze sa ovim na fotografijama, izgleda neverovatno siromasno unutra je potpuno crn, prosto izgleda nepristojno siromasno za jedan brend cije jedan automobil proglasen najboljim autom u istoriji.Ocekivao sam hi-tech,a ono...Ipak je ovo MPV c segmenta, oni su po pravilu bogatiji u osnovnoj opremi barem za nijansu od automobila koji su posluzili kao osnova.C4 je za ovo avion.Ja razumem da cena ima bitnu ulogu kod prodje na trzistu, ali ona kod ljubitelja Citroena nije nikada bila od presudne vaznosti, ako je ovo ono o cemu se pricalo, da ce Citroen praviti pristupacnije modele od Peugeota, onda mislim da se ovom vecito avantgardom brendu ne pise dobro.Ovo je relikvija francuske autoindustrije vise nego sto su to Peugeot i Renault, mislim da PSA ovim vuce pogresan potez.

mkm
30.10.2013 11:00
8
10

Posle dizajnerki fantasticnih Xsara Picasso i C4 Picasso, ovo je pravo razocarenje. Fan sam Citroen-a, ali ovo je dizanerski fijasko. Da ne spominjem da sadnji stopovi su 99% skinuti sa golfa. I slazem se sa Bobom, letos sam ga video u Grckoj, daleko bolje izgleda na slici nego uzivo.

Audifan
30.10.2013 12:47
7
6

Peki, druze neumoran si,radis kao crnac a kazes metuzalem haha, eh da su svi kao mi!!!???
Nadam se da si sa istim posetio rodni grad?
Jos ces me nakraju ubediti da se ponovo ozenim plus promenim favorita za Familu car...
Srecan rad

Don
30.10.2013 13:23
15
2

i ja sam samo sjedio u njemu, s tim da se ne sjecam koji je paket opreme bio. Dojmio me se je veliki centralni displej, isprva negativno jako,a onda malo blaze, ipak ne volim touch screen. Ovo ostalo, a sta covjek moze da kaze ako je samo sjedio u njemu? nekako mi tanki nasloni za ruku (koliko se sjecam), gepek mi nije izgledao velik ali izgleda da je pozamasan. Ipak u oci upada mala masa (ispod 1300kg) posebno ako ga poredimo sa karavanima iz istog razreda (c) sto je za svaku pohvalu.Vanjskom dizajnu nemam sta da zamejrim, cak sta vise, simpaticna cjelina.

Rikošet
30.10.2013 14:24
8
3

Nisu uspjeli nadmašiti originalnost prethodnika, kao što to nije pošlo za rukom ni Hondi sa aktuelnim Civicom... Ali da su suštinski drugačiji od ostalih, jesu. Čini mi se da sve popularnija ekranizacija kabine im smisla tek u bogatijim paketima opreme. U osnovnim modelima je takvo rješenje "tužno" kao što su jeftini telefoni, u poređenju sa "smart phone" uređajima. Uzorna monovolumenska praktičnost je zadržana, a da li je i adekvatno upakovana pokazaće vrijeme.

minivan
31.10.2013 00:36
8
1

Podzrav, hajd bez navijanja za bilo koju auto indsutriju, ili marku :), već realno, šta bi preporučili za kupovinu:Citroen C4 Picasso ili Zafiru, ili nesto sasvim drug? Hvala.

Don
31.10.2013 06:57
14
2

po meni je c4 picasso bolji od zafire.

maxy
31.10.2013 12:36
7
1

@minivan
Pa što se tiče Zafire mana joj je velika masa pa mora da se uzme malo jači agregat, dok kod Pikasa posao treba odlično da radi i ovak 1.6 dizel od 115 ks.
Mada ako planiraš kupovinu sačekaj još malo dok se ne pojave kvalitetni uporedni testovi.

Bojan
31.10.2013 12:55
4
2

Sve opisano je na mestu, slazem se u potpunosti.

loeb-np
31.10.2013 13:00
2
7

grand scenic 1.5dCi kupis to i the end :-)

Japanautofan
31.10.2013 19:35
12
2

"Prilikom temperamentne vožnje znatno se manje naginje i ljulja" Kako je to provereno pored tolikih radara ? Interesantno sto kod PEKIJEVIH tekstova o automobilima dobijemo i jos koju informaciju "pride" o FRANCUSKOJ, PARIZU.....zato i imaju poseban smek :))

moron
31.10.2013 20:24
2
2

@Bobo
Slažem se sa tvojim komentarom u potpunosti. Promašaj.
@Minivan
Ako cena nije bitna, rekao bih ti zafira. Gledajući cenu, grand scenic. Ali, pogledaj detaljno i pežo 5008. Jest da je na staroj "platformi" u odnosu na ovaj C4 piksao(Wb mu je 272),ali mislim da može da bude bolja kupovina, od C4 svakako.

Peki
31.10.2013 21:46
10
2

@Japanautofan
Merci za pohvalu, a sto se tice provere, nakon desetak dana voznje i vise hiljada predenih kilometara (otisli smo sa njim na odmor), uvek se nade mesta i vremena dinamicnu voznju. Pre svega izvan auto puteva, rano ujutru, posebno vikendom. "Vlast" jos uvek spava, odnosno nocna smena je zavrsila posao, a dnevna nije pocela. Ovo kada se radi o mobilnim radarima, postavljenim pored puta, ili o novoj generaciji koji su ugradeni u vozilima. Imaju od nedavno stotinak Megana i Peugeota 208 sa radarom koji meri brzinu vozila u pokretu, kako onih koji preticu, tako i onih koji dolaze u susret. Strasno je koliko su efikasni, srecom imaju toleranciju od 20 km/h. Fiksni nisu toliko opasni (preko 2.000 radar kabina), jer im se znaju pozicije, a i obelezeni su saobracajnim znakom postavljenim najmanje 500 metara ispred. Nazalost ovi su izuzetno precizni, tolerancija prakticno ne postoji. Sve u svemu, nedavno smo "proslavili" 10 godina od postavljanja prvog (bivsi predsednik Sarkozi ga je inagurisao), no sada imamo i znatno sofisticiranije, koji mere prosecnu brzinu. Ne secam se vise da li sam nesto napisao na ovu temu, nije vazno ponovicu da se sistem zasniva na dva radara, ulazni i izlazni, koji su postavljeni na distanci od nekoliko kilometara. Tesko ih je uociti jer su visoko podignuti i diskreni, a "cestitka" (kazna, kao i sve ostale) stize na kucnu adresu u roku od 2-3 dana. Sve ovo donosi francuskoj drzavi nesto oko 800 miliona evra godisnje, od ceka polovina ode na postavljanje novih i odrzavanje postojecih (ima i dosta unistenih kabina), a polovina u budzet.
Jesam li bio dovoljno iscrpan i ima li ova dodatak isto tako poseban smek :-)?
Pozdrav svima

Enzo
01.11.2013 09:00
6
1

Nema nikakve veze sa temom, ali mi je mnogo simpaticno:
http://www.lotustalk.com/forums/f259/did-anything-your-lotus-halloween-107601/
Sreacn praznik, ko slavi.

Citroen...
Kao da je nastao od novog Jeepa, sa ova 3 svetla napred. Mada, Picasu mnodo lepse stoje.
Volim neobicne automobile, tako da, "lajk" od mene za sve DS i sve Picaso modele.

Enzo
01.11.2013 09:04
3
1

Nema nikakve veze sa temom, ali mi je mnogo simpaticno:
http://www.lotustalk.com/forums/f259/did-anything-your-lotus-halloween-107601/
Sreacn praznik, ko slavi.

Citroen...
Kao da je nastao od novog Jeepa, sa ova 3 svetla napred. Mada, Picasu mnodo lepse stoje.
Volim neobicne automobile, tako da, "lajk" od mene za sve DS i sve Picaso modele.

Enzo
01.11.2013 09:12
6
0

Za Pekija:
fiksni radari - ako
presretaci sa tolerancijom - ako
Ali sto za preticanje...
Ko normalan pusta gas panicno gledajuci jednim okom brzinomer, a drugim smrti u oci (vozilo iz kontra smera) dok pretice?

I bilo bi tako lepo ziveti u svetu u kome svaki grad ima povecu besplatnu stazu. Kad ti se vozi - vozis.
Svi bi naucili bolje da voze i ne bi imali potrebe da se igraju na putu. Iz nekog razloga koji Chomski prepoznaje znanje se uskracuje.

Peki
01.11.2013 13:38
8
1

@Enzo, Francuzi su tradicionalno nevaspitani vozaci, gledano iz ugla ostalih razvijenih evropskih zemalja (nas ne racunam). Do pre 10-15 godina, u sabracaju je godisnje ginulo preko 15.000 ljudi, danas je taj broj spao na 3.000! Ej svake godine je jedan omanji grad od 12.000 ljudi spasen, o povredama da ne pricamo. Nije naravno sve u represivnoj politici i radarima, i automobili su postali neuporedivo sigurniji. Mislim na bolje ponasanje na putu (ABS, ESP...) i pasivne sigurnosne sisteme, kao sto su air bagovi. No kako je Francuska, kao i druge evropske drzave, odavno prestala biti zemlja Francuza, a sve vise gradanska drzava svih naroda i nacija koji u njoj zive, problem sa bezbednoscu je sve veci. Ne samo u saobracaju, vec i na ulici. Svakih 40 sekundi desi se nekava pljacka, provala, agresija..., zbog cega je sigurnost postala glavna tema prilikom predsednickih izbora. Problem je sto za vlast glavna opasnost dolazi od vozaca, a u stvari radi se o prikrivoj zelji da se napuni drzavna kasa. Vozaci su u vecini slucajeva prave krave muzare, izuzmemo li pojedince/kriminalce, koji voze bez ikave dozvole i osiguranja uglavnom ukradena vozila. Svima nam je preko glave tolikih radara, zbog kojih evidentno moze da popusti koncetracija. Vise se skoncentrisemo na kilometar sat, nego na put. Zbog toga, tempomat je postao nezaobilazan, posebno na auto putu. Pretice se brzinom vecom za samo par kilometara, kako se nebi upalo u neku skrivenu zamku. Od zadovoljstva u voznji, naravno ne ostaje nista, mada, kao sto sam rekao, postoje periodi kada se sebi moze dati malo oduska. Nikako ovoga vikenda, kada zbog Zadusnica milioni Francuza krecu na put (klinci imaju dve nedelje raspusta, a danas se ni ne radi). Policija mobilise sve raspolozive kapacitete, prava je ludost ne postovati dosledno ogranicenje brzine.
Pozdrav

serpico
05.11.2013 01:16
0
4

lep je ali uvek bih pre pazario senic ili zafiru tourer !

serpico
05.11.2013 19:05
1
1

pogledajte na you tubeu video vlado culjak ili vlado Citroen!kako se voli citroen!Ako di dasa kupit ces Pikasa!!!ja volim vino,citroen i zene....!predobro!

Slavisica
06.11.2013 09:55
1
2

Moj glas ide prethodnoj generaciji, koji je prelep za ovog sa slika. Ovaj aktuelni, ne znam kako bih komentarisao. Ispustili su glavni adut, dobar dizajn.

salle
14.2.2014 23:33
0
1

koliko je citroen-a prodato u Srbiji u 2013. godini?? 0-nula, toliko o uspjesnosti brenda

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: