Ekskluzivno

Citroen C4-Aircross

Ekonomični „avanturista“

Naizgled robusni i sposobni da napuste asfaltirane puteve, kompaktni SUV automobili neguju pre svega vozačev ego, bez da zanemaruju ekološki aspekt i ekonomičnost. Sa pogonom na samo prednje točkove i dobro poznatim 1.6 HDi, novi Citroen C4-Aircross to najbolje potvrđuje

Ljubavna veza između grupacije PSA i japanskog Mitsubishija, barem kada su u pitanju „terenci“, traje od 2007. godine, kada su na bazi Mitsubishija Outlander, lansirani Peugeot 4007 i Citroen C-Crosser. Šest godina kasnije, ali u drugačijim okolnostima, ni malo povoljnim po velike 4x4, svetlost dana ugledali su C4-Aircross i 4008. Ne radi se međutim o naslednicima, već o znatno manjim, tzv. kompaktnim crossoverima, toliko popularnim u poslednje vreme. Za poslednjih pet godina, ovaj segment duplirao je prodaju, pa je posve logično da su i Peugeot i Citroen poželeli svoj deo tržišnog kolača. No, kako ekonomska kriza potresa grupaciju PSA (i ne samo PSA), koja ujedno ne poseduje sopstvenu tehnologiju (čitajte integralnu transmisiju), opet su se obratili Mitsubishiju, ne bi li ograničili troškove razvoja. Za bazu je ovoga puta izabran model ASX, koji koncepcijom i dimenzijama u potpunosti odgovara zahtevima tržišta.

     
 

Razlika je što se ovoga puta francuski dizajnerski tim ozbiljnije pozabavio spoljašnjim izgledom, tako da ovi lažni blizanci bez ikakve sumnje deluju znatno privlačnije od originala. Citroen se recimo nije ustručavao da preuzme pojedine elemente DS serije, odnosno od standardnog C4. Preuzimanje njegovog imena nije dakle samo u marketinške svrhe, Aircross sa njim zaista ima sličnosti, posebno gledano straga. Spreda, pored nazaobilaznog znaka „ševrona“, integrisanog u samu masku hladnjaka, do izražaja dolaze vertikalna LED dnevna svetla, u stilu malog DS3. Atraktivno i moderno, u dizajnerskom pogledu ovaj Citroen je posve uspeo. Zapravo, Aircross malo toga deli sa ASX. Nakon par krugova oko vozila konstatovali smo da su zajednička samo bočna vrata!

Prepoznatljiva japanska škola
Bez preterivanja, nakon blistave spoljašnjosti, očekivali smo unutrašnjost sa znatno više šarma, ukoliko ne i originalnosti. Reklo bi se da su dizajneri iscrpeli sva raspoloživa finansijska sredstva kada su se latili enterijera, jedva blago retuširanog. Arhitektura komandne table je dakle neizmenjena, što znači da je posve klasične koncepcije, uz par kozmetičkih zahvata. Pokušalo se uneti više topline dodavanjem sunđeraste i lakirane plastike, potpuno odsutne kod japanskog predstavnika. Više-manje uspešno, posebno kod najvišeg završnog nivoa Exclusive, gde je koža prisutna u izobilju. Kod voženog Confort (srednji nivo), ova je isključivo po obodu sedišta, uzgred, dobro oblikovanim i udobnim. Uočili smo i drugačiji upravljač, podjednako zgodan i na izgled i u rukama vozača (opet u kombinaciji koža/lakirana plastika). Šteta što su komande na njemu preterano sitne, tako da vozač često mora da skloni pogled sa puta da bi ih upotrebio. Uz doplatu se može dobiti i veliki stakleni panoramski krov (površina 1,2 m²), što uz brojne praktične pregrade i boksove, doprinosi da se u njemu ipak osećamo prijatno.

     
 

Citroen nije zaboravio ni na multi-medija, sve moguće konekcije su u serijskoj opremi. Već kako i priliči crossoverima, pozicija za upravljačem je povišena (podešava se po visini i dubini, kao i sedište), što uz znatne staklene površine i velike spoljne retrovizore, obezbeđuje dobru vidljivost. Radno mesto je jednostavno, ali dobro zamišljeno, nema nikakve potrebe posegnuti za uputstvom za upotrebu. Iza upravljača opet srećemo standardne analogne instrumente, ograničene na obrtomer i brzinomer. Naprotiv, što se tiče raspoloživog unutrašnjeg prostora, samo reči hvale, posebno ukoliko se zna da ima skromnih 4,34 m. Velik brat C-Crosser duži je recimo za 33 cm, ali im je međuosovinsko rastojanje potpuno identično (2,67 m)! Pozadi, dve odrasle osobe osećaju se komotno, ne i treća, koja, osim što nema dovoljno prostora za ramena, mora neprijatno raširiti noge. Tunel za transmisiju je veoma izražen, a kako je C4-Aircross predviđen i sa pogonom na sva četiri točka, ovo se negativno odražava na prtljažnik.

Osim što je utovarni prag previsok, zapremina je ograničena na skromnih 440 l. Kod svih konkurenata u segmentu je osetno veći. U dnu smo, gle čuda, pronašli rezervni točak, doista znatno manjih dimenzija. Već kao po običaju, može se povećati obaranjem zadnjih naslona (sedalni deo je fiksiran), kada se dobija potpuno ravna površina od 1,2 m³.

Sačuvan duh
Kao što se i moglo pretpostaviti, „kostur“ ovog Citroena poreklom je japanski, upravo kao i ogibljenje i transmisija. No, na kraju su se opet umešali francuski inženjeri, podarivši blizancima „French touch“, što se oseti već nakon par minuta vožnje. Ne preterano tvrdi, amortizeri uspešno upijaju nepravilnosti puta, mada je udobnost i dalje osetno lošija nego li kod jednog vana, tipa C4 Picasso. Evidentno, prilikom temperamentne vožnje ovo dovodi do neprijatnog ljuljanja šasije, no, Aircross se čvrsto drži puta, kao pijan plota! Vozna dinamika je dakle, sačuvana, čak i kada poseduje samo prednju vuču, kao u našem slučaju.

Proizvođač navodi da se značajno poradilo na samom ogibljenju, pa je u tom smislu trag točkova proširen za 10 mm, amortizeri i opruge su proizvod kuće, električna asistencija upravljača je drugačije programirana, dok je poprečni stabilizator pozadi pojačan. Lepo, po suvom putu, ali prvi ovogodišnji sneg samo je potvrdio da su 2WD crossoveri uglavnom namenjeni za... „šminku“! OK, povišeno odstojanje od tla omogućava im da se otisnu suvim zemljanim putevima u laku „avanturu“, no, u otežanim uslovima eto muke. Ne postoji čak ni tzv „grip control“ kao kod Peugeota 3008, sa gumama za asfalt i naplacimo od 18 cola (mikst pneumatici idu uz 16 cola), jedva smo se izvukli iz par santimetara snega, pomešanog sa blatom. Rešenje je u integralnoj transmisiji, za šta se mora doplatiti nekih 1.800 evra.

dopadljiv izgled,
odnos spoljne dimenzije/unutrašnji prostor,
ekonomičan motor,
vozna dinamika

bezličan enterijer,
cena,
zapremina prtljažnika

Citroen C4-Aircross 1.6 HDi 115 KS Confort 4x2

Motor:
dizel, 4 cilindra, redni, 2 ventila po cilindru
Zapremina: 1.560 cm³
Snaga: 82 KW (115 KS), pri 3.600 o/min
Obrtni momenat: 280 Nm pri 1.750 o/min
Menjač: manuelni, šestostepeni
Pogon: na prednje točkove ili integralni 4WD
Dimenzije: 4.340 x 1.799 x 1.632 mm
Pneumatici: 225/55 R18
Masa: 1.315 kg
Rezervoar za gorivo: 60 l
Ubrzanje 0-100 km/h 10,8 sekundi
Maksimalna brzina 182 km/h
Prosečna potrošnja na testu 7,1 lit
Nivo izduvnih gasova 119 g/CO₂

Dole potpisani imao je ranije priliku voziti brata blizanca, Peugeot 4008 4WD, recimo samo da je razlika u ceni koliko toliko opravdana. Verujemo da nema potrebe naglašavati da ne postoji nikakva blokada diferencijala, u 4WD modu elektronika kontroliše na koju osovinu i u kojem razmeru će biti raspoređena snaga. Mod „lock“ obezbeđuje permanentni pogon na sva četiri točka, s tim da je distribucija obrtnog momenta veća na zadnje točkove i do 50 %, nego li u poziciji 4WD. No, integralna transmisija povećava masu vozila za 90 kg, te je tako 2WD agilniji, uz nešto bolje perfomanse i nižu potrošnju. Voženi primerak pokretan je slabijim dizelom 1.6 HDi/115, poreklom iz grupaciji PSA. Apriori zadovoljava, štaviše, karakteristike su neznatno lošije nego li kod snažnijeg 1.8 HDi/150 KS, koji je preuzet iz Mitsubishija. Francuski agregat razvija tako i do 280 Nm (samo 20 Nm manje od 1.8 HDi), i ujedno je lakši za 70 kg. Raspoloživ je već sa 1.500 o/min, tako da se nikada nama osećaj deficita snage, a zauzvrat, u višem režimu rada, previše je prisutan u kabini. Iznad 3.000 obrtaja svima je jasno da smo u jednom dizelu, dok su na autoputu izraženi parazitni šumovi od vetra i kotrljanja.

U gradskoj vožnji poželeli smo mekšu pedalu kvačila, snažniju električnu asistenciju upravljača i kraći hod ručice šestostepenog menjača, opet poreklom iz Mitsubishija. Naprotiv, bili smo više nego zadovoljni potrošnjom, koja u ovakvim okolnostima ne prelazi 7,5-8 l. Aircross poseduje serijski Stop & Start sistem, nažalost ne proizvod marke, koji pronalazimo kod ostalih modela proizvođača. Francuski je znatno brži i „inteligentniji“, gasi motor pri brzini nižoj od 20 km/h. Izvan grada, lako siđe i do 6 l, da bi se prosečna stabilizovala na jedva 7 l. U Francuskoj, i za većinu zemalja EU, predviđena su samo ova dva dizela, dok se na pojedinim tržištima (rusko, kinesko i za zemlje istočne Evrope) mogu pronaći još dva benzinska; 1.6/115 KS i 2.0/150 KS.

     
 

Skromne ambicije i neskromna cena
Za francusko tržište, u ponudi su tri završna nivoa; Attraction, Confort i Exclusive. Prvi je rezervisan za najslabije agregate (benzinski 1.6 i 1.6HDi), dok je drugi na raspolaganju uz sve motore, i sigurno će predstavljati većinu prodaje. Exclusive pretenduje na bogatiju klijentelu, što se ogleda u ceni i opremi. Navedimo samo kožna sedišta, taktilni ekran za GPS od 7 inča, kameru za vožnju unazad, kvalitetni Hi-Fi sistem i „hard disk“ kapaciteta 30 giga (staje oko 2.500 pesama), sistem za otključavanje vozila i startovanje motora bez ključa, dupla xenon svetla, regulator i limiter brzine, automatski klima uređaj, panoramik krov, aluminijumske naplatke od 18 cola sa gumama dimenzija 225/55..., i sve to za „bagatelnih“ 37.000 evra.

Prepotentno nema šta, no, ukoliko se odlučite za voženi 2WD, pa još sa slabijim 1.6 HDi i skromnijim završnim paketom Confort (i dalje sasvim korektno opremljen), cena će opasti za bezmalo 10.000 evra. I dalje mnogo, jer su konkurentski Mitsubishi ASX 1.8 Di-D/115, Nissan Qashqai 1.5 dCi/110, Hyundai ix35 1.7 CRDi/117, Peugeot 3008 1.6 HDi/112..., jeftiniji za više hiljada evra (sličan nivo opreme). Na istom ovom tržištu, najniža iznosi 23.000 evra, za benzinski 1.6 2WD Attraction. Navodimo vam samo kataloške cene u Francuskoj, jer za sada ni C4 Aircross ni Peugeot 4008, nisu dostupni kod nas.

Ukoliko je za utehu, u Srbiji su u principu niže za najmanje 10-15 %. Povišena cena opravdava se značajnim modifikacijama, no ni mesto proizvodnje (fabrička postrojenja Mitsubishia u Japanu), ni snažan jen, ne olakšavaju mu život. Možda baš zbog toga, Citroen je predvideo veoma skromnu količinu od 20.000 jedinica godišnje.

Zaključak
Citroen i Peugeot proširili su familiju crossovera, bez da su doneli bilo šta novo u segmentu. Srećom po njih, ove klonirane japansko/francuske bebe su veoma lepuškaste, pa i upotrebljive, ukoliko su sa integralnim pogonom. U našem slučaju, C4 Aircross 2WD više igra na atraktivan „look“ i ekonomičnu eksploataciju, nego li na nekave „off road“ perfomanse. Ponesen uspehom DS serije, Citroen veruje u svoje novo čedo, iako je njegova unutrašnjost lišena čuvenog francuskog šarma i još slavnije reputacije proizvođača na polju inovativnosti. Zauzvrat, zainteresovani mogu da računaju na japansku pouzdanost i kvalitet izrade, bez obzira što Citroen daje uobičajnu dvogodišnju garanciju, kao i sve ostale modele.

Tekst i slike: Perica Rajković
17063
Postavljeno: 05.06.2013

Arhiva: Ekskluzivno

Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 02.02.2016

Renault Megane 1.6 dCi/130 Intens
Tekst sa video prilogom!

Zvezda u svojoj domovini, Megane je na evropskom tržištu u zaostatku za najprodavanijim nemačkim predstavnicima. Dolazak četvrte generacije može preokrenuti situaciju, barem se tako nadaju u Renaultu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 25.01.2016

Renault Talisman 1.6 TCe/200 EDC 7 Intens

Kako bi što pre zaboravilo Lagunu, Renault je nasledniku promenio čak i ime, a sve u želji da se od autsajdera, transformiše u lidera u segmentu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 29.12.2015

Opel Corsa 1.3 CDTi/ 95 Ecoflex S&S Cosmo

Nova Opel Corsa 1.0 T/115 ostavila je veoma pozitivan utisak, no kada je pokretana malim dizelom 1.3 CDTi, situacija je znatno komplikovanija, pre svega zbog brojne i talentovane konkurencije


Dacia Lodgy&Dokker Stepway

28.07.2015

Nissan Pulsar 1.5 dCi/110

14.07.2015

Ford Focus SW 1.5TDCI/120

10.07.2015

Kia Rio 1.1 CRDi/75

30.06.2015

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHdi/150

10.06.2015

Ford Mondeo 2.0 SW TDCi/180 Powershift Titanium

03.06.2015

Kia Pro_cee’d GT

20.05.2015

Opel Corsa 1.0 T/115 Cosmo Tekst sa video prilogom!

16.05.2015

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi/150 KS Exclusive

07.05.2015

Toyota Auris 1.6 Valvematic Style Tekst sa video prilogom!

27.04.2015

Renault Clio 1.2 TCe/120 EDC Initiale Paris

26.02.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique Tekst sa video prilogom!

10.02.2015

Nissan Juke 1.2 DiG-T

12.01.2015

Fiat 500L Living 1.6 MultiJet/120

07.01.2015

Renault Captur 1.5 dCi/90 EDC Helly Hansen

03.12.2014

Opel Astra Sedan 1.6 CDTi/136 Cosmo

28.11.2014

Kia Soul 1.6 CRDi/128

05.11.2014

Renault Twingo 1.0 SCe/70 Expression

17.10.2014

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBooste/100KS

10.10.2014

Citroen C1 1.2VTi/82

25.09.2014

Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 automatic

05.08.2014

Opel Meriva 1.6 CDTI/136 Cosmo

29.07.2014

Renault Megane CC 1.6 dCi/130

10.07.2014

Mazda3 2.2 Skyactive-D

17.06.2014

Citroen C4 1.2 e-THP/130 Exclusive

21.05.2014

Dacia Duster 1.2 TCi/125 Prestige

08.05.2014

Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi/115

01.05.2014

Seat Leon ST 1.6 TDi/105

18.04.2014

Nissan NV-200 Evalia

31.03.2014

Opel Insignia Break Sport Tourer 2.0 CDTI/195 KS Cosmo

20.03.2014

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm/150

07.03.2014

Nissan Note 2 1.2/80 Acenta Connect

21.02.2014

Peugeot 308 1.6 THP/156 Feline

14.02.2014

Fiat 500 Abarth 595 Turismo 1.4 T-Jet/160

10.02.2014

Opel Cascada 2.0 CDTi Biturbo

21.01.2014

Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

10.01.2014

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/90

01.01.2014

Subaru Forester

25.12.2013

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet/105

12.12.2013

Peugeot 208 GTi

20.11.2013

Citroen C4 Picasso

30.10.2013

Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI/136

16.10.2013

Mazda 6

02.10.2013

Renault Clio 4 RS 200 Cup

19.09.2013

Renault Scenic XMOD

04.09.2013

Volvo V40 Cross Country Tekst sa video prilogom!

21.08.2013

Citroen DS3 Cabrio

07.08.2013

KIA Carens

24.07.2013

Renault Clio Grandtour

03.07.2013

Kia Ceed SW

19.06.2013

Renault Captur

12.06.2013

Citroen C4-Aircross

05.06.2013

Ford Fiesta

22.05.2013

Citroen C- Elysée

08.05.2013

Dacia Logan 2 0.9/90 KS Laureate

24.04.2013

Fiat 500L 1.3 Multijet Easy

10.04.2013

Seat Mii

27.03.2013

Citroen C3 1.2 VTi Exclusive

13.03.2013

Opel Ampera

27.02.2013

Dacia Sandero 1.2 16V Story

13.02.2013

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 Prestige

06.02.2013

Dacia Dokker

23.01.2013

Chevrolet Malibu 2.0 VCDi LTZ

11.01.2013

Kia cee’d 1.6 CRDi/128 EX Maxx

19.12.2012

Citroen DS5 2.0 HDi/163 KS Sport Chic Automatic

28.11.2012

Ford Focus ST

31.10.2012

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi Cosmo Pack

17.10.2012

Mazda CX-5

03.10.2012

Dacia Lodgy 1.5 dCi/110 Laureate

19.09.2012

Renault Megan Coupe 1.2 TCe GT Line

29.08.2012

Peugeot 208

15.08.2012

Kia Rio 1.4 CRDi Sport

01.08.2012

Tata Nano

18.07.2012

Renault Grand Scenic

04.07.2012

Renault Twizy

20.06.2012

Kia Optima

06.06.2012

Chevrolet Cruze 5 vrata 1.8/141 LTZ

23.05.2012

Renault Fluence ZE

09.05.2012

Opel Astra GTC

18.04.2012

Renault Twingo

04.04.2012

Ford Fiesta

21.03.2012

Citroen DS5

07.03.2012

Nissan Leaf

22.02.2012

Citroen C-Zero

08.02.2012

Volvo V60 D5 2.4/215 KS Ocean Race

25.01.2012

Ford Focus SW

11.01.2012

Renault Koleos

28.12.2011

Fiat Freemont 2.0 MJT/140 Urban

14.12.2011

Chevrolet Aveo 1.4/100 KS LTZ

30.11.2011

Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi/112 KS Allure

16.11.2011

Renault Clio Gordini 1.5 dCi/105 KS

09.11.2011

Ford Focus 1.6 SCTi/183 KS

26.10.2011

Opel Astra Sport Tourer vs Renault Megan Grandtour

12.10.2011

Citroen DS4

28.09.2011

Subaru Impreza XV

14.09.2011

Ford Focus 1.6 TDCi/115 Titanium

30.08.2011

Mazda 5 1.6 MZ-CD/115 KS

17.08.2011

Renault Megane CC Floride 1.9/130KS

03.08.2011

Kia Picanto 1.0 Active

20.07.2011

Renault Scenic 1.6 dCi/130 KS Exception

13.07.2011

Peugeot 308 1.6 e-HDi

06.07.2011

Ford Grand C-Max

29.06.2011

Chevrolet Orlando

22.06.2011

Citroen DS4

15.06.2011

Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi Quadrifoglio Verde

08.06.2011

Peugeot 508

01.06.2011

Nissan Juke

25.05.2011

Hyundai iX35 1.7 CRDi/115 KS 2WD Diamond

18.05.2011

Opel Corsa 1.7 CDTI/130KS OPC Line

11.05.2011

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport

04.05.2011

Renault Latitude 2.0dCi/150 Initiale

27.04.2011

Citroen DS3 Racing

20.04.2011

Citroen C5 2.2 HDi 204 KS Exclusive

13.04.2011

Nissan Micra

06.04.2011

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 KS

29.03.2011

KIA Sportage

16.03.2011

Fiat 500 0.9 TwinAir

09.03.2011

Peugeot 5008

02.03.2011

Volvo S60 D3/163 ks Summum automatik

23.02.2011

Citroen C4

16.02.2011

Citroen C4 Picasso 1.6 HDi/112 Confort

02.02.2011

Renault Laguna 2.0 dCi/130 GT 4Control

26.01.2011

Mazda 6 2.2 MZR-CD/163 Combi GTA

19.01.2011

Opel Meriva 1.7 CDTi/100 ks Automatic

12.01.2011

Ford C-Max

05.01.2011

Subaru Outback

22.12.2010

Ford Kuga 2.0 TDCi 4x2 Titanium

08.12.2010

Peugeot 308 CC

01.12.2010

Renault Megane 1.5 dCi/110 Estate EDC GT Line

24.11.2010

Renault Wind

17.11.2010

Alfa Giulietta 1.4 Tjet 120 Distinctive English version

11.11.2010

Fiat Doblo / Renault Kangoo

03.11.2010

Opel Astra 1.4 Turbo Sport

27.10.2010

Citroen C4 2.0 HDi Excusive English version

09.10.2010

Peugeot 3008

06.10.2010

Renault Megane CC

29.09.2010

Kia Venga

22.09.2010

Renault Twingo RS Gordini

15.09.2010

Kia Venga 1.4 CRDi/90 i Citroen C3 Picasso 1.6 HDi/90

08.09.2010

Citroen DS3 1.6 HDi/110 Sport Chic

01.09.2010

Kia C’eed SW

18.08.2010

Peugeot RCZ

04.08.2010

Dacia Duster 1.5 dCi/110 4x4

28.07.2010

Chevrolet Spark 1.2 GPLi LS

21.07.2010

Volvo C30

14.07.2010

Dacia Duster

30.06.2010

Nissan Cube

23.06.2010

Fiat Sedici 4x4 2.0 Multijet 135 ks

16.06.2010

Opel Astra vs Renault Megane

09.06.2010

Citroen Nemo

02.06.2010

Volvo S80 2.4D/175 ks Summum

26.05.2010

Hyundai i20

19.05.2010

Renault Megan 2.0T RS Luxe

12.05.2010

Peugeot 4007 2.2 HDi DCS6 Premium Pack

28.04.2010

Citroen C3 1.4/70 HDi Confort

21.04.2010

Chevrolet Cruze 2.0 VDCi/125 LS

14.04.2010

Nissan Note

31.03.2010

Fiat Punto Evo

24.03.2010

Peugeot 407 Coupe i Renault Laguna Coupe

17.03.2010

Alfa Romeo 159

10.03.2010

Peugeot 5008

03.03.2010

Ford Ka 1.3 TDCi Titanium

24.02.2010

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi/160 Cosmo Pack

17.02.2010

Renault Scenic 1.5 dCi/110 Dinamique

10.02.2010

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi Tekst sa video prilogom!

03.02.2010

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport TX Navi

20.01.2010

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

30.12.2009

Nissan Pixo

23.12.2009

Fiat 500C 1,2 Lounge

16.12.2009

Opel Insignia

09.12.2009

Alfa Romeo MiTo

02.12.2009

Mazda MX-5

25.11.2009

Citroen C5 V6 3.0 HDi/240 Exclusive

18.11.2009

Citroen C3 Picasso

11.11.2009

Renault Clio GT 1.6/128

04.11.2009

Peugeot 3008

28.10.2009

Lancia Delta

21.10.2009

Renault Megane Estate

14.10.2009

Fiat Fiorino Qubo

07.10.2009

Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Bio Power Aero

30.09.2009

Dacia Sandero LPG

23.09.2009

Chevrolet Cruze

16.09.2009

Peugeot 206+

09.09.2009

Renault Koleos i Subaru Forester

26.08.2009

Peugeot 308 CC

12.08.2009

Kia Soul

29.07.2009

Renault Grande Scenic 1.4 TCe Dinamique

08.07.2009

Citroen C1

01.07.2009

Kia Carnival 2.9 CRDi EX

24.06.2009

Renault Kangoo Be bop

17.06.2009

Subaru Impreza

10.06.2009

Chevrolet Captiva

03.06.2009

Opel Agila

27.05.2009

Volvo XC60

20.05.2009

Mazda 6 1.8

13.05.2009

Dacia Logan pick-up

06.05.2009

Dacia Sandero 1.5 dCi/85 Laureate

29.04.2009

Hyundai i30 CW

22.04.2009

Citroen C6 2,2 HDi FAP/173 Exclusive

15.04.2009

Ford Ka

08.04.2009

Mazda 2

01.04.2009

Renault Megane 1.5 dCi Privilege

25.03.2009

Citroen C4

18.03.2009

Renault Megane Coupe

11.03.2009

Chevrolet Aveo GPL

04.03.2009

Mazda CX-7

25.02.2009

Volvo XC70

18.02.2009

Renault Laguna Coupe

11.02.2009

Ford Fiesta

04.02.2009

Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi Outdoor

28.01.2009

Citroen C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive

21.01.2009

Ford Mondeo SW 2.2 TDCi i Peugeot 407 SW 2.2 HDi

14.01.2009

Renault Kangoo 1,5 dCi i Citroen Berlingo 1,6 HDi

24.12.2008

Ford Kuga, Renault Koleos i Toyota RAV4

10.12.2008

Renault Twingo RS Cup

03.12.2008

Daihatsu Cuore 1.0 i Citroen C1

19.11.2008

Peugeot 308 SW 1.6 VTi Sport

05.11.2008

Kia - fabrika Zilina u Slovačkoj

29.10.2008

Peugeot 4007 2,2 i Toyota RAV4 2,2 D-4D

08.10.2008

Ford Galaxy 2,0 TDCi Ghia

01.10.2008

Renault Laguna GT 2,0T

24.09.2008

Citroen C4 Picasso 1,6 HDi i Mazda 5 2,0 MRZ CD

17.09.2008

Subaru Legacy 2,0 D SW Club

10.09.2008

Dacia Logan 1.5 dCi/70 Laureate

03.09.2008

Kia Pro Cee'd 2.0 CRDi Sport

27.08.2008

Renault Koleos 2.0 dCi/150 4X2 Dinamique

20.08.2008

Citroen 2CV TPV

09.08.2008

Subaru Impreza 2.5 WRX

10.07.2008

Subaru Justy 1.0 S

26.06.2008

Mazda 2 1,5 / 103KS Pack Sport

19.06.2008

Ford Focus 2,0 TDCi i Peugeot 308 2,0 HDi

12.06.2008

Volvo V70 2,4D Summum

05.06.2008

Dacia Sandero

29.05.2008

Renault Grande Modus 1,5 dCi Expression 105 KS

22.05.2008

Volvo V50 2.0D R-Designe

15.05.2008

Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta Pack

08.05.2008

Kia Picanto 1,1 Active

01.05.2008

Kia Sorento 2.5 CRDi/170 EX Shilton

17.04.2008

Ford Mondeo SW 2,0 TDCi i Renault Laguna Estate 2,0 dCi

10.04.2008

Peugeot 207 SW 1.6 VTi Outdoor

27.03.2008

Kia Cee'd SW 1,6 CRDi

20.03.2008

Renault Clio Estate 1,5 dCi / 85 Dinamique

13.03.2008

Peugeot 207 SW 1,6 HDI Trendy

06.03.2008

Citroen C4 1.6 BioFlex

28.02.2008

Volvo C30 T5 Summum 230KS

21.02.2008

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/85 Laureate 7 sedišta

14.02.2008

Peugeot 308 na putevima šampanjca

07.02.2008

Renault Laguna 3 1.5 dCi 110 Expression

31.01.2008

Kia Cee'd 1,6 CRDi 115 Activa

24.01.2008

Subaru Impreza 2,0 R Sport

17.01.2008

Daihatsu Materia 1,5 16v

10.01.2008

Hyundai i30 1.6 CRDi/115 ks Pack Confort

03.01.2008

Ford Transit 3,2 TDCi/200 KS i Transit Sportvan 2,2 TDCi/140

27.12.2007

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

20.12.2007

Renault Twingo 1.2 GT

13.12.2007

Ford Ranger 2.5 XLT Super Cab 4X4

06.12.2007

Volvo S80 3.2 AWD Summum

29.11.2007

Pariski bicikli - Velib

22.11.2007

Kia Sportage 2,0 CRDi i Hyundai Tucson 2,0 CRDi 4WD Pack Luxe

15.11.2007

Citroen C-Crosser

08.11.2007

Renault Kangoo 2

30.10.2007

Ford S-Max 2.5 T Titanium

25.10.2007

Renault Megane RS 2.0 dCi/175 ks Luxe

18.10.2007

Peugeot 207 CC 1,6 HDi Griffe

11.10.2007

Volvo C70 D5 Summum

04.10.2007

Kia Carens 2,0 CRDi / Renault Grand Scenic 1,9 dCi

20.09.2007

Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDi Exclusive

13.09.2007

Renault Twingo 1,5 dCi Initiale

06.09.2007

Peugeot 1007 1.6 HDi Spoty Pack

23.08.2007

Renault Modus 1.2 16v/100 ks Alyum

16.08.2007

Hyundai Sonata 2,0 CRDI Pack Luxe

09.08.2007

Mazda MX-5 1,8 Coupe-Roadster

02.08.2007

Ford C-Max

26.07.2007

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Pack Luxe

19.07.2007

Stabilna situacija

09.07.2007

Peugeot 407 V6 2.7 HDi Feline

27.06.2007

Citroen Jumpy 2,0 HDI Combi Confort / 9 sedišta

20.06.2007

Subaru Outback 3,0R

13.06.2007

Volvo V50 1,8 Flexifuel E85 Summum

06.06.2007

Ford S-Max 1,8 TDCi/125 KS Trend

30.05.2007

Dacia Logan MCV 1,6 16v / 7 sedišta

23.05.2007

Peugeot 207 1,6 THP/150 KS

16.05.2007

Subaru B9 Tribeca 3,0R

02.05.2007

Daihatsu Trevis 1,0

25.04.2007

Hyundai Coupe 2,0 Pack Luxe

18.04.2007

Renault Clio 2,0 16v Dynamique

11.04.2007

Nova Fabia

07.04.2007

Mazda 6 2,0 MZR-CD Elegance

21.03.2007

Renault Megane Coupe GT 2,0 dCi / Volvo C30 2,0 D

07.03.2007

Citroen Picasso 1,6 HDi BMP6 Pack Ambiance

28.02.2007

Mazda 5 2,0 MRZ-CD 110 KS Elegance

21.02.2007

Nissan Micra C+C 1,6 automatik

14.02.2007

Volvo S40 D Summum

07.02.2007

Renault Clio RS 2,0

31.01.2007

Fiatom Grande Punto 1,2 Dynamic na putevima Andaluzije

24.01.2007

Citroen C4 Picasso sa 5 sedišta

09.01.2007

Dacia Logan 1.6 16V/105 KS

03.01.2007

Mazda 3 1.6 MZ-CD Perfomance

13.12.2006

Citroen C4 1.6 HDi BMP6 Exclusive

29.11.2006

Nissan Note 1,5 dCi/86 KS Acenta

15.11.2006

Ford S-Max 2,0 TDCi Titanium

01.11.2006

Renault Laguna Estate 2,0 dCi i Peugeot 407 SW 2,2 HDi

25.10.2006

Super test polovnjaka:
Renault Megane sedan 1.5 dCi/100 KS

18.10.2006

Renault Megane CC 2.0 dCi/150 KS Sport

12.10.2006

Daihatsu Copen 1,3 VVT

27.09.2006

Citroen C-Metisse

20.09.2006

Citroen C5 2.2 HDi 173 KS FAP Exclusive

13.09.2006

Daihatsu Cuore 1.0 X

06.09.2006

Renault Espace 2,0 dCi FAP i Peugeot 807 2,2 HDi FAP

16.08.2006

Citroen C6 V6 2,7 HDi FAP Exclusive Pack Lounge

02.08.2006

Peugeot 207 1.6 HDi 90 KS Sport

19.07.2006

Peugeot 207 1,6 16V i Renault Clio 1,6 16V

12.07.2006

Daihatsu Terios 1,5 Sport

05.07.2006

Renault Modus 1.5 dCi/105 KS Confort

28.06.2006

Ford Fiesta S 1.6 TDCi

21.06.2006

Škoda Octavia 2.0 RS

14.06.2006

Renault Grande Scenic 2.0 dCi 150 KS Luxe Dinamique

07.06.2006

Citroen C2 1.4 16V Stop&Start

31.05.2006

Renault Clio 1.4 16V Luxe Privilege

22.05.2006

CITROEN PICASSO 1.6 HDi/92 KS Pack

10.05.2006

Peugeot 1007 1.6e 2-Tronic Sporty Pack

03.05.2006

Ford Fiesta 1.6 TDCi Ghia

26.04.2006

Uporedni test:
Citroen Berlingo 1.6 HDi/75 i Renault Kangoo 1.5 dCi/70

19.04.2006

Dacia Logan 1.5 dCi Laureate Pack

12.04.2006

Peugeot 407 1.8i 16V 125 KS Confort

05.04.2006

Renault Vel Satis 2.2 dCi Privilege

29.03.2006

Francuska posla

22.03.2006

Savremeni dizeli i loše gorivo

15.03.2006

Peugeot 407 Coupe 3.0 V6 Pack

08.03.2006

Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi/90 KS

01.03.2006

Uporedni test:
Citroen C4 1.6 HDi i Ford Focus 1.6 TDCi

23.02.2006

SEAT LEON 2.0 TDI Stylance

15.02.2006

VW Fox 1.4 TDi 70 Pack Confort

08.02.2006

Ford Fusion Plus 1.6 TDCi

01.02.2006

Renault Laguna Estate 2.0 dCi Initiale

26.01.2006

Peugeot 307 2.0 16V/180 KS Feline

19.01.2006

Don
05.6.2013 07:01
18
11

Eh, hvala Bogu na jednom testu, vec je bilo vrijeme, pomislih da ce se paucina uhvatit na sajtu (razmazili ste nas, sta cete:-).

20000 jedinica godisnje?ajd jedno pitanje:zivotni vijek modela neka bude 4 godine, sto je nekih 80000 jedinica. Kolika je to onda zarada na samo 80 000 prodanih komada, da im se isplati platit Japancima posudbu, organizirat alate, dobavljace,promjene na autu...?Sjetimo se primjera mercedesa E klase, koji svog proizvodjaca kosta 12000e, a na trzistu se prodaje za cirka 50ke, ako su moji izvori iz mercedesa tacni, a trebali bi. :-)

Potezak za vozit u gradu, bucan iznad 130...a to je ono sto nas i zanima, jer vecinu vremena tako provedemo, ak hocemo izac na teren, onda i par cm snijega zasmeta.Ako jos k tome dodamo i visok utovarni prag, onda ode sve u "Honduras".Zanimljiv auto, nema sta:-)

Sto se tice tezine, ovaj dizel C4 Aircross je svega 200 kg tezi od Opel adama (1120 kg). Bravo za Opel :-)))

Na unutrasnjosti su mogli zbilja poraditi. Malo boje ne bi skodilo,a nije trosak.A gdje su ona cuvena francuska sjedala?
Tunel za transmisiju?Imal kakva slika? To me podsjeca na tunel kod novog golfa 7, koji je u stvarnosti prometalo za 4 osobe, jer ona peta zbog tunela (20 cm od podnice) nema sta da trazi u autu.

Bobo
05.6.2013 09:06
22
3

U potpunosti se slazem sa Donom, jedino sto bih dodao da je meni auto skladan i lep, ali cena u rangu vecih, kvalitetnijih i skupljih SUV.Steta za auto, stvarno je preskup.

Dejan L
05.6.2013 12:00
17
24

Za klasu prestižniji od Reno Kaptura i vredi svaki dinar. Kaptur sa Stepway delovima u kabini, sa identičnim oplatama zadnjih vrata jedino cenom može da privuče onog ko ne poznaje kvalitet.
Koliko je sofisticiranije i plemenitije urađen enterijer kod C-krosera, ne treba pominjati.
Očigledno opet udarac na Citroen kao i kad je dotični predstavio C-elysee sa Dačija kesom u prtljažniku.


serpico
05.6.2013 15:49
19
8

ovaj auto nije u klasi renault captura nego u klasi mitsubisija asx na cijoj je platformi i tiguana i skode yeti!nisi u pravu captur je pravo lep i funkcionalan moderan gradaki polu s.u.v krossover i on vredi svaki pare jer je prelep i super opremljen!moj dejane L!

Peki
05.6.2013 16:29
21
12

@Dejane, ta mani se corava posla, niti se video niti se seo, a jos manje vozio C-Aircross i Renault Captur, kako onda mozes da izvlacis zakljucke o mojoj nazovi pristrasnosti!? Za sta sluzi ova rublika, za tvoje konstantne prozivke?
Uostalom Captur i ovaj Citroen nisu u istoj cenovnoj gami, pa samim tim ni nisu konkurenti. Prvi je gradski SUV, sa samo prednjom vucom i znatno slabijim agregatima, pa uz to i neuporedivo jeftiniji. C- Crosser je, kao sto sam rekao, usminkani Misubishi, sa svim svojim kvalitetima i manama. Cak ni u Citroenu ne veruju previse u njega, jednostavno treba im jedno ovakvo vozilo da popune ponudu. Zaista ne shvatam o kakvoj ti to zaveri govoris???
Sacekaj sledecu nedelju, Captur sam vratio pre dva dana, imaces prilike da procitas sve o njemu. Tek onako usput, za tvoju informaciju, Captur nema apsolutno ni jedan zajednicki deo karoserije sa Sanderom Stepwey, za bazu, i to znatno modificiranu, posluzio je Clio 4.

Jorgovan
05.6.2013 17:47
8
21

@ Tkst i slike
Pa ne bavi se svako narandžastom i plavom plastikom interijera da bi nas ubedio da je Capture ozbiljan automobil. Vaša pristrasnost prema brendu Renault i animozitet ka Peugeot-Citroen grupi (PSA) vidljiva je u svakom vašem prilogu. S toga, još na prvim zvaničnim fotografijama Sandero 2 i Logan 2, vi ste već znali da je to vrh ponuda. Znate šta, miriše mi na jorgovan u Oktobru. Da nećete možda da nam predstavite i Logan karavan i tako nam ogadite dolazk na sajt VG? Pa nije ovo sajt samo za socijalu. Zašto je ovo postao sajt za dobru reklamu Renault grupe? Zašto nema više priloga o nekim drugim brendovima za nas sa ukusom?
Voleo bih da se sretnemo na vašem radnom mestu, ali se bojim da bih morao da posetim neku od Renoovih fabrika. Jutros sam na Dedinju sedeo u novom Kliju ispred kardiovaskularne klinike. Nisam zadovoljan plastikom za cirka 12000€. Sramota, a tek što je neuredno uklopljena. Zaista ima desetine boljih auta za tu sumu. Dugo sam živeo i radio u Francuskoj, pa nešto ne shvatam vaše sugestije i pohvale kao i opanjkavanje svih drugih marki. Zahvaljujem na razumevanju

Dejan L
05.6.2013 18:12
9
18

Sa ovim Pericom sve je već "Deja Vu". Vrele Dačije?
Ionako nisam imao neko mišljenje o Renou, petica na kojoj sam polagao je išla uglađenije nego svaki novi Klio. I respect za Reno 5, skladan, upotrebljiv, ekonomičan, a ovaj novi Klio, sve je ubijeno zarad dizajna, sve.
U buduće kad vidim da je autor teksta PR, samo ću da zaobiđem članak. Tako bar neću prestati da volim VreleGume.

serpico
05.6.2013 18:18
16
10

bravo peki upravo sam ja to hteo da napisem!nemesajte babe i zabe renault je vlasnik dacije a ne obratno i citroen je uzeo gotov proizvod modela asx i preoblikovao ga u citroena i to je to!captur je konkurent mokki,jukeu,traxu,2008-ci,eco sportu a citroen jos nema sub suv krossover!!!mozda u renou i stede na nekim plastikama i recimo prekidacima i maticama i delovima koji se nevide al to ie uredu!pa svi to rade pa i audi i bentli cak imaju neki komponente iste kao i seat i skoda pa sta!a razlika u ceni je 5rostruka!!!!al to je tako usteda i racionalizacija!fuckas plastiku vaznije mi je pouzdanost nego kakva je plastika na zadnjoj oplati!vrlo vazno!pa nije to bentley mullsanne bespoke mulliner radjen po narudzbi!hahaa!

Filip
05.6.2013 19:00
16
9

@Dejan L: Preterujes vise Dejane, ne razumem zasto koristis svaku priliku da, blago receno, kritikujes Pekija? Sta ti je skrivio? Uostalom, ako ti se ne svidjaju njegovi testovi nemoj ih ni citati i kraj price! Da se ja pitam, ne bih ti nikada objavio komentar, a ni ovom Jorgovanu, ciji komentar izgleda kao da si ga ti pisao, no dobro. Ali opet vidis da je redakcija korektna pa ti je komentar objavljen, tako da bi i ti mogao biti malo korektniji. Ako ne volis Reno ili neku drugu marku nemoj je pljuvati, ne razumem cemu to vodi, ni ja nisam neki ljubitelj Renoa pa ga ne pljujem i ne kudim u komentarima. Pozdrav Pekiju...

Nemanjica
05.6.2013 19:10
16
8

Dejan L,vodi bitku protiv svojih "iluminata",a da li ce je dobiti,videcemo u nastavku sage koja jos uvek traje!Sala mala!Pozdrav Dejanu,gospodinu Pekiju i naravno Filipu!

Peki
05.6.2013 19:29
20
9

@Oj Dejan moj jorgovane, kao sto neko jednom napisa, da te nije mozda u mladosti udario jedan Renault? Poredis zabe i babe , ulazis u nepotrebe rasprave i na kraju zapocinjes kritike vozila koji jos nije ni predstavljeno. Prosto si me naterao da jos jednom procitam sta sam to pre koji mesec napisao o ovom Citroenu, iskreno receno, po meni tekst je uglavnom pozitivan, izuzmemo li cenu? Nesporno je da je preskup, ti, koji si dobar teoreticar, lako ces se uveriti da ima sijaset ozbiljnijih i jeftinijh. konkurenata. Drugo, Citroen volim, njegovu istoriju, revulucionarna resenja i modele, nedavno sam ponovo testirao DS3 Cabriolet, i isto tako moci ces se uveriti, ukoliko ga potajno procitas (ne smes javno, obecao si da ces preskociti sve sto sam potpisao, he, he, he), da su kritike veoma pozitivne. O novom C4 Picasso, sa kojim sam se vec imao priliku upoznati, necu ni da govorim...
I sta ce mo sad? Znaci nemam "animozitet" prema grupaciji PSA, naprotiv, koji argument treba jos da se potegne? A da, trebalo bi da se sretnim sa nekim anonimusom na mom radnom mestu? Moze, firma se zove VEOLIA, zaposljava vise stotina hiljada radnika, prisutna je na svim kontinentima, i glavna aktivnost je voda i okolina. Treba li da posaljem i fotokopiju od "fiche de paie" (platnog lista), za nevernog Tomu jorgovana, koje je proveo silne godine u Francuskoj i ne voli plastiku kod Clia (kao da je ja volim) Drugari smesni ste, kada jednom budete shvatili da sve ovo radim iz cistog hobija, i prihvatite da moje misljenje ne mora biti uvek merodavno, vratite se zdravom komentarisanju i nasoj zajednickoj pasiji.

pecagt
05.6.2013 20:31
17
10

Pozdrav gospodinu Pekiju,kao i uvek svaka na mestu,i sve pohvale za struvne,kvalitetne i objektivne tekstove!

pčelica Pavo
05.6.2013 23:08
6
7

U verziji 2WD ne vidim praktičan smisao ove klase (osim za snobove). Ako se u testu već poredi i sa 3008, po meni, prednost njega u odnosu na 3008 je to što je kod 3008 onaj centralni greben ( oko menjača ) širi, na njega se naslanja koleno (višeg) vozača i to će vremenom da boli, tako da bi ovaj citroen i/ili 4008 trebalo da je prijatniji za duge ture. I sama pozicija ručice menjača kod ovoga je nekako (meni) bolja ( ono izdignuto, na 3008 ili 5008 mi ne leži ). Ovo i/ili 4008 je svakako komfornije od 3008, jer ima oko 7 cm veći Wb ( u 3008 je teskoba pozadi ). Tj, isti kao i 4007, koji mi je do bola ružan. A kako su se svi pokazali sa 2,2 HDI ili japanskim, znaju svi, posebno nakon što je Outlander u očaju na kraju prešao čak i na VW 2.0 TDI motore ( znam jednog što to ima, kuka kao kukavica ).
Opet, 3008 može da bude samo 2WD, a ovo može i 4WD i tu je za mene jedini smisao ovih kola ( ako su 4WD ). Ali, mislim da će 4WD da dolazi samo uz 1,8 dizel, a ako u Srbiji pogledate cenu baznog ASX-a 4WD sa tim motorom ( skoro 28.000 ), jasno je da ni 4008 ili ovaj Aircros u toj varijanti neće biti jeftiniji, a to bi moglo da bude preskupo za ono što se u 4WD za te pare može naći. Naši "organi" imaju te ASX 1.8 Di-D AWD i kako meni reče jedan "član", uopšte nisu fascinantni ni po čemu, pa ni po snegu. Vozio sam se i ja u njemu (bez lisica ), a nije bilo "Vau efekta" ni u kom smislu.
Tek, bojim se da su džabe sve ovo radili

Bojan
06.6.2013 00:33
7
6

Od Citroena ima samo znak, motor je Pezoov, a sve ostalo je Mitsubishi... Zato je takav bezlican enterijer, ali i kavalitet bez premca.

Don
06.6.2013 07:06
5
3

Aj, sad vidjeh sliku,pa ak se ne varam, jesu li ono retrovizori rucno pokretani?

Zoro
06.6.2013 08:45
8
5

"Dosta nam je kleveta i lazi, ti si nama druze Peki najdrazi" Naka crknu dusmani :-))

Pcelice mudro zboris, ni sa cetiri pogonska tocka, a kamoli sa dva, ovakvi automobili ne vrede mnogo. Posebno kada im stave gume za put od 18-19 cola. Kome je do sminke, a sluze uglavnom za to, ima tu znatno jeftiniji modela. Ukoliko je za porodicnu upotrebu, vanovi su prakticniji, jeftiniji i ekonomicniji.

Milan 2
06.6.2013 10:58
6
3

Sam enterijer nije toliko los, ali rucica menjaca podseca na one iz nekog autobusa od pre 30 godina. Sve pohvale za uradjen test :)

Rikošet
06.6.2013 13:10
9
1

Mitsubishijev 1.8 dizelaš sa 150 KS i 4x4 pogonom je prava mjera za ovaj automobil s obzirom na njegovu težinu i SUV koncepciju. Motor je dovoljno jak, mada sa osjetnom turbo rupom u niskim obrtajima, dok je 4x4 pogon jedan od boljih u klasi. Bolja od očekivanja i onoga što se vidi na slikama je i unutrašnjost. Možda nije posljednji krik mode sa onim zastarjelim na dodir osjetljivim centralnim ekranom i smješnim komandama putnog računara, ali je pedantno sastavaljena, sa prelijepim i sportski skrojenim trokrakim upravljačem. Ko očekuje klasičnog Citroena u ovom automobilu, naći će ga donekle samo s vana. Enterijer je japanski kao i nivo udobnosti. Sasvim ok za istočnjake, ali nije to ni na tragu čistokrvnih Citroena. Testni model sa 1.6 HDi motorom i prednjim pogonom je klasičan šminka automobil, za ekonomično rulanje po gradu, bacanje pogleda s visoka i sigurno penjanje po trotoarima...

serpico
06.6.2013 19:20
6
3

a zar audi q5ili7 sa 18,19,20 cola prepre skupim pneumaticima i sa 2,5 T ima smisla npr?ili bmw x5M sta je to tenk koji ide 280na sat!bzevz!ali zato svidja ju mi se ovi "mali"polu terenci kao mokka,captur i chevy trax!nisu veliki nisu mali menjaju kompakt a ipak su vislji malo robusniji i jeftiniji!u njima je trend sledeci!

Don
07.6.2013 08:26
7
1

Nego, sad sam nacuo, al nisam jos to vidio. Izvor kaze da je Vw povukao iz Kine 400 000 svojih vozila, 100 000 iz Japana i jos sijaset iz Australije, amerike a sve poradi smrtnog slucaja (moralo je doci do toga,sic!) kad je Golf 6 izgubio snagu na auto putu, iznenada, a kamion se zapucao u njega.
Jesu li Vg objavile takvu vijest da je vidim, zna li ko sta o tome?

Don
07.6.2013 08:58
5
1

http://www.theherald.com.au/story/1540237/death-prompts-vw-owners-to-speak-out/

dali
08.6.2013 08:26
4
1

Evo jedna informacija iz komsiluka. U BiH je ovaj auto u ponudi vec godinu dana i nije prodan ni jedan primjerak. Razlog je cijena. Qashqai sa istim nivoom opreme i pogonom na sva cetiri tocka sa dizelom od 130 KS kosta kao Air C4 sa 115 i prednjim pogonom. Jedan od razloga je i cinjenica da na QQ nema carine jer se proizvodi u EU. No i bez toga ovaj auto je precijenjen, iako mu je bolja zavrsna obrada nego ko QQ.

maxy
08.6.2013 11:43
5
1

Koji god test da se objavi uvek se rasprava vodi oko Dačije i Renoa :D, a akteri su naravno već u napred poznati.
Zašto nikada ne bih kupio ovaj automobil? Prvo, zato što nemam novca za nov, a drugo, pa čak i kada mu padne dovoljno cena da ga kupim kao polovnjaka, biće ipak dovoljno retka pojava na našim putevima, da ga treba u širem luku zaobići, što zbog nedostatka karakterističnih delova što zbog ne znanja majstora da reše potencijalne probleme. Micubiši ASX je ipak bolja kupovina jer taj brend ima u ovom segmentu znatno jaču poziciju, kvalitet ali i rejting. Francuzi su ipak majstori za vozila C i D segmenta, dok kros overi i SUV im nikako ne idu od ruke.
Pčelica Pavo kaže da ne vidi smisao ovakvih automobila bez 4 WD. Recimo smisao im je u tome da kada padne malo veći sneg mi iz sporednih ulica koje se ne čiste uopšte ili ne adekvatno ne možemo izaći sa parking mesta, a da ne izazovemo oštećenja na vozilu (komšija zimus otkinuo prednji branik na korsi jer su se u snegu formirali kolotrazi dok je sredina između njih bila izdignuta i popunjena snegom). Dakle, ovi kvazi terenci mogu proći po takvim preprekama bez problema, još ako imaju dobre pneumatike...
Do duše ja imam i rezervni auto marke Zastava 101 koji mi upravo služi za takve situacije.

pčelica Pavo
09.6.2013 22:16
4
3

1.6 HDI (motor i kvačilo) nemaju snage i kapaciteta za samo malo dublji sneg ni sa točkovima od 15 cola, pa čak i bez lanaca možete doći u situaciju da u snegu spalite kvačilo, a da se pogonski točak i ne okrene,znam jer ga imam,tako da niko ne treba da mi priča da ovo vozilo sa tim motorom vredi išta u snegu (i to još sa većim točkovima). Drugim rečima, ovo vozilo sa 2WD vam je zimi (ili u nekom ski centru) "čista nula". Bez jačeg motora (1.8 Di-D) i 4WD nema bilo kakvog smisla, mada ni taj motor nije čudo, jer 4WD traži moment, a ne samo snagu, a taj motor ima samo 300 Nm ( 1.6 HDI ima 270 Nm ) i u lošem rasponu ( od 2-3.000 rpm ). Bolje bi bilo da su stavili neki 2.0 HDI, makar i onaj slabiji od 140 ks, jer on ima 340 Nm

Don
10.6.2013 06:41
4
1

Evo, neki dan, tacnije u subotu, malo sam njuskao po salonu, pa sam odsetao do tog asx. Al idalje nema komentara, premda mi unutrasnjost manje odbojna nego sto je bila ovako gledajuci preko slika. Ni BRZ me se nije dojmio, tako da nisam trazio probnu voznju. .-S
Ono sto sam dobio na probu je KIA CARENS :-)(isti salon, prodaju kiju, subaru i tri dijamanta)
Jeste da nije bilo tamo Optime, ali mislim da je CARENS najbolji proizvod kojeg nudi KIA trenutno.
Odustao od sportskog auta a uzeo van???
"Sve mi to govori da starim..."

maxy
10.6.2013 11:43
4
1

@pčelica Pavo
mislim da se nismo razumeli. Ne tvrdim da ovaj automobil može da se kreće po neutabanom snegu bez problema, već da ja sa svojim automobilom imam problema kada u snegu ostanu kolotrazi, a sredina između njih ostane izdignuta. Vozim Alfu 147, nije spuštena niti bilo kako modifikovana i svake zime u takvim uslovima razgrćem sneg branikom i nasedam podom na taj sneg između kolotraga. Zbog toga i izbegavam da je vozim zimi u takvim uslovima jer živim u sporednoj ulici koja se nikada ne čisti. Oštećenja koja bih i ja mogao pretrpeti sam već opisao kroz primer komšije. Da je podignuta još koji centimetar sigurno ne bih imao takvih problema. A da dodam i pojedine parkinge sa kraterima, stanje ulica, rupe na sve strane, stanje lokalnih i seoskih puteva (možda je glupo reći ali postoje situacije gde 147, Golf, Astra i drugi novoji automobili ne mogu proći, a kec prolazi), pa čak i ležeće policajce ispred kojih je ulegnuće pa moram da prilazim sa strane kako ne bih udario i odvalio branik. Zbog toga razumem i shvatam da su ovakva vozila potreba.

Filip
10.6.2013 12:10
4
1

@Don: Nemoj tako, mlad si ti jos :) Malo skrecrm s teme, ali taj BRZ/GT 86 mi je trenutno omiljeni auto, jer predstavlja omaz nekim starijim, cistokrvnim sportskim modelima, i osim modernog dizajna, ustvari je neka vrsta retro sportiste. Nema prednje vuce, previse elektronike (osim osnovne), elektronski kontrolisanog diferencijala, turbo punjaca... Samo cista mehanika. Motor napred, pogon nazad (kako i treba da bude), torsen diff, nisko teziste, manuelni menjac kratkih hodova... Moj auto snova.

ACgromDC
15.6.2013 19:29
1
0

Dejane stvarno bi bilo vreme da potražiš stručnu lekarsku pomoć.Renault te izgleda i u snovima proganja.

Peki
15.6.2013 22:45
3
0

@Filipe, navozao sam se Subarom BRZ, sve je kao sto kazes, ali brate sto zna da neprijatno iznenadi po klizavom putu, ma prestravio sam se! Na suvom ga lepo postavis u krivinu, tj izaberes koji nivo sigurnosti zelis (ESP ima dve brzine reagovanja, ili se skroz iskljuci), ali palo par kapi kise, put kao nauljen, a ja malo jace usao u raskrsnicu. Zaplesao kao balerina, sva sreca nedelja ujutru, siroka raskrsnica i nigde zive duse, okrenuo se za 180°. ZApravo imao sam pre njega jedan Megan RS, pa sam se malo "razmazio"...
A motor voli da se gura u obrtaje, ko iz sale zavrti se na 7.000 o/min. Do 4-5 hiljada nista posebno, ali nakon toga prava azdaja. Ko sto velis, pravi omaz sportskim automobilima iz 80-tih, ali ne oprasta greske kao savremeni sportisti sa prednjom vucom.
Pozdrav

Filip
16.6.2013 18:31
3
0

@Peki: Citao sam u Auto Bildu vas test Subaru BRZ-a, odlicno ste to odradili! Odusevim se kad god vidim test tog auta u nekom casopisu, i prosto gutam tekst od reci do reci... Obozavam taj auto!

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: