Ekskluzivno

Citroen C3 1.2 VTi Exclusive

Tri bolje od četiri

Inagurisan u Peugeotu 208, novi trocilindarski 1.2 VTi od nedavno se pronalazi i u malom Citroenu C3, a sve kako bi se emisija štetnih izduvnih gasova spustila na prihvatljiv nivo.

U želji da se što više približe zadatim normama o količini štetnih izduvnih gasova, koje je EU propisala do 2020. (95 g/km CO₂), proizvođači su prinuđeni da porade na pogonskim jedinicama, odnosno da ih kompletno zamene, kao što je slučaj kod ovog simpatičnog C3.

Naime, već par decenija osnovna ponuda Citroena, kao i Peugeota, zasnovana je na četvrocilindarskim agregatima 1,1 i 1,4, više nego li zrelim za odlazak u zasluženu penziju. I jedan i drugi su odnedavno zamenjeni potpuno novim trocilindarskim 1.0 VTi/68 KS i 1.2 VTI od 82 KS, iako su za određena tržišta u ponudi i dalje stari četvorocilindarski. Oba su logično znatno modernije koncepcije i čistija, pa tako jednolitarski ispušta u atmosferu samo 99 g/km CO₂, a voženi 104 g/km. Da bi došli do ovakvih rezultata, inženjeri grupacije PSA su krenuli od nule, što znači da ovaj blok nema ništa zajedničko sa agregatima ostala tri strateška partnera; Fordom, BMW-om i Toyotom (sa Fordom su razvijeni dizeli, BMW je pomogao oko benzinskog 1,6, dok Toyota isporučuje isto tako trocilindarski blok za C1 i Peugeot 106).

Iako se ovakva arhitektura motora sve više generalizuje, a sve zbog nižih troškova proizvodnje, manje težine, trenja, potrošnje…, proizvođači dolaze do različitih rešenja i rezultata. Na papiru, ovaj blok je pravi mali tehnološki biser, koji u mnogo čemu prevazilazi konkurentske. Nazvan „PureTech“, zaštičen je sa čak 52 patenta, od kojih se 23 odnose na konstrukciju motora, 20 na upravljanje njegovim radom i 9 na specifične proizvodne postupke i neophodne alate. Navedimo samo neke inovacije, kao što je recimo razvod ventila sa dva bregasta vratila u glavi motora i četiri ventila po cilindru, radi boljeg punjenja smešom. Poseduje isto tako stalno promenjivo hidraulično upravljanje bregastih vratila, radi boljih perfomansi na malim i srednjim obrtajima. 1.2 VTi/82 ima osovinu za uravnoteženje koja se okreće u suprotnom smeru od radilice, čime se smanjuju karakteristične vibracije kod trocilindarskih motora.

     
 

Moramo spomenuti i sistem za hlađenje sa dva kruga (kraći i duži) i dva odvojena termostata, kako bi se što brže postigla radna temperatura, i samim tim smanjilo habanje hladnog motora (-30 %). Ujedno, uveden je zupčasti kaiš sa podmazivanjem, u sastavu samog bloka, sa garancijom od 240.000 km! Inače proizvodi se u Francuskoj, preciznije rečeno u fabrici Tremery u okolini Metza, kapaciteta 800 primeraka dnevno. Tu ćemo se zaustaviti sa nabrajanjem, za obične vozače možda je važnije kako je ovaj motor lakši za 21 kg od četvorocilindarskog 1,4, i ujedno kompaktniji za jednu četvrtinu. Od ovoga je i snažniji za 9 KS, dok maksimalni obrtni momenat od 118 Nm, razvija sa 550 obrtaja manje (pri 2.750 o/min). Proizvođač navodi kako je i maksimalna brzina povećana za 11 km/h, dok je vreme neophodno za dostići 100 km/h, smanjeno za 2 sekunde.

čistiji i ekonomičniji motor,
bolje perfomanse,
udobnost,
originalan stil

bez Stop&Start sistema,
zvuk motora,
petostepeni menjač,
prostor na zadnjoj klupi

Citroen navodi maksimalnu brzinu od 174 km/h, no, naš C3 je u petoj jedva dogurao do 165 km/h… Sve u svemu, zadovoljiće ne preterano temperamentne vozače, posebno jer se pokazao i zadovoljavajuće ekonomičnim. Fabrički podaci su se opet pokazali previše optimistički (4,5 lit), no, jednom domaćinskom vožnjom na otvorenom putu, nije nemoguće ostvariti prosek od 5 lit. Dodajte na to još oko dve litre u vožnji na auto putu (7,2 pri brzini od 130 km/h), dok smo ne preterano začepljen Pariz uspeli „pregaziti“ sa nepunih 8 lit, bez obzira na odsustvo sve rasprostranjenijeg Stop&Start sistema. Sve ovo pod uslovom da vam se ne žuri, jer se i ovde pokazalo da su ovakvi motori veoma osetljivi na „nervozno“ desno stopalo. Uostalom, prilikom temperamentnije vožnje, tj naglim prelaskom u viši prenos, uvek dolazi do neprijatnog cimanja (a-kup). Sa prosečnih 7,5 lit, potrošnja lako može postati dvocifrena…

No, ovako mali motor pozitivno se odražava na voznu dinamiku, upravljač kod C3 1.2 VTi lagan je kao volan trotineta. To ne znači da je neprecizan, jednostavno pokazao se savršenim u vožnji po gradu i prilikom parkiranja. Citroen navodi i da je poradio i na ogibljenju (tvrđi trim, kraće spiralne opruge, jači poprečni stabilizator…), mada lično verujem da se to odnosi na restilizovanu verziju. Naime, probna vožnja je obavljena za vreme trajanja Salona automobila u Ženevi, gde je predstavljeno novo lice malog C3. Kako sam imao priliku da se smestim i u restilizovanu verziju, mogu Vam potvrditi da u unutrašnjosti nema nikakvih izmena, dok je spoljni izgled urađen po ugledu na ranije osvežen C3 Picasso. Ništa dakle radikalno kao u slučaju nove Fieste, već kao po običaju tu su LED dnevna svetla i prednja maska koja se približila aktuelnom dizajnerskom trendu. Važnije od ovih kozmetičkih zahvata je saznanje da se ubrzo očekuje turbo verzija testiranog agregata, od 100 i 130 KS. U dogledno vreme, ovaj bi trebalo da zameni 1.4 VTi/95 i 1.6 VTi/120 KS.

Prijatan da, prostran ne
Još od pojavljivanja prve generacije, 2002. (do sada je prodato oko 3 miliona jedinica), C3 nosi epitet ženskog automobila, što je donekle i tačno. Pre svega udoban, sa blago povišenom pozicijom za upravljačem i mnogo šarma, evidentno se više dopada pripadnicama lepšega pola. Unutrašnjost je zaista originalna, posebno kod bolje opremljenih verzija (slučaj voženog Exclusive), koje pretenduju na klijentelu sa dubljim džepom. Ovde se srećemo sa obiljem lakirane i hromirane plastike, sportskim upravljačem, velikim kolor ekranom… i famoznim „zenit“ panoramskim vetrobranskim staklom. Zadire duboko u krovnu konstrukciju, sve do glave vozača, zahvaljujući kojem je unutrašnjost preplavljena svetlošću.

Citroen C3 1.2 VTi Exclusive

Motor: benzinski, 3 cilindra, redni, 4 ventila po cilindru
Zapremina: 1.199 cm3
Snaga: 82 KS, pri 5.750 o/min
Obrtni momenat: 118 Nm, pri 2.750 o/min
Menjač: manuelni, petostepeni
Pogon: na prednjoj osovini
Dimenzije: 3 941 x 1 728 x 1 524 mm
Pneumatici: 195/55 R16 (opciono 195/55 R16)
Masa: 1.090 kg
Rezervoar za gorivo: 50 lit
Ubrzanje 0-100 km/h 12,3 sekundi
Maksimalna brzina 174 km/h
Nivo izduvnih gasova 104 g/CO₂

Čak i previše, kada je jako sunce, zbog čega je predviđena zaštita u vidu kliznog zastora. I ukoliko se putnici napred osećaju posve komotno, to nije slučaj sa zadnjom klupom. C3 je evidentno mali gradski auto, što dokazuje i skromno međuosovinsko rastojanje od 2,47 m (10 cm manje od konkurentskog Clija). Prostor za kolena putnika pozadi je samim tim ograničen, pre svega iza vozača. Naime, zahvaljujući izdubljenoj komandnoj tabli ispred suvozača, sedište se može pomeriti znatno unapred, tako da se iza njega može smestiti krupnija osoba, posebno što je i prostor za glave izdašan. I zapremina prtljažnika od 300 l je veoma dobra, mada smo poželeli niži utovarni prag i ravniju površinu kada se obore zadnji nasloni (1.000 lit zapremine).

Što se tiče cene, početna na našem tržištu iznosi nepunih 11.000 evra (1.2 VTi/82 Attraction). U poređenju sa starim 1.4/75, to je za 300 evra više, no zahvaljujući nižoj potrošnji, boljim perfomansama i svim navedenim inovacijama, budući kupci su svakako na dobiti.

Tekst i fotografije Perica Rajković
11489
Postavljeno: 13.03.2013

Arhiva: Ekskluzivno

Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 02.02.2016

Renault Megane 1.6 dCi/130 Intens
Tekst sa video prilogom!

Zvezda u svojoj domovini, Megane je na evropskom tržištu u zaostatku za najprodavanijim nemačkim predstavnicima. Dolazak četvrte generacije može preokrenuti situaciju, barem se tako nadaju u Renaultu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 25.01.2016

Renault Talisman 1.6 TCe/200 EDC 7 Intens

Kako bi što pre zaboravilo Lagunu, Renault je nasledniku promenio čak i ime, a sve u želji da se od autsajdera, transformiše u lidera u segmentu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 29.12.2015

Opel Corsa 1.3 CDTi/ 95 Ecoflex S&S Cosmo

Nova Opel Corsa 1.0 T/115 ostavila je veoma pozitivan utisak, no kada je pokretana malim dizelom 1.3 CDTi, situacija je znatno komplikovanija, pre svega zbog brojne i talentovane konkurencije


Dacia Lodgy&Dokker Stepway

28.07.2015

Nissan Pulsar 1.5 dCi/110

14.07.2015

Ford Focus SW 1.5TDCI/120

10.07.2015

Kia Rio 1.1 CRDi/75

30.06.2015

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHdi/150

10.06.2015

Ford Mondeo 2.0 SW TDCi/180 Powershift Titanium

03.06.2015

Kia Pro_cee’d GT

20.05.2015

Opel Corsa 1.0 T/115 Cosmo Tekst sa video prilogom!

16.05.2015

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi/150 KS Exclusive

07.05.2015

Toyota Auris 1.6 Valvematic Style Tekst sa video prilogom!

27.04.2015

Renault Clio 1.2 TCe/120 EDC Initiale Paris

26.02.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique Tekst sa video prilogom!

10.02.2015

Nissan Juke 1.2 DiG-T

12.01.2015

Fiat 500L Living 1.6 MultiJet/120

07.01.2015

Renault Captur 1.5 dCi/90 EDC Helly Hansen

03.12.2014

Opel Astra Sedan 1.6 CDTi/136 Cosmo

28.11.2014

Kia Soul 1.6 CRDi/128

05.11.2014

Renault Twingo 1.0 SCe/70 Expression

17.10.2014

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBooste/100KS

10.10.2014

Citroen C1 1.2VTi/82

25.09.2014

Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 automatic

05.08.2014

Opel Meriva 1.6 CDTI/136 Cosmo

29.07.2014

Renault Megane CC 1.6 dCi/130

10.07.2014

Mazda3 2.2 Skyactive-D

17.06.2014

Citroen C4 1.2 e-THP/130 Exclusive

21.05.2014

Dacia Duster 1.2 TCi/125 Prestige

08.05.2014

Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi/115

01.05.2014

Seat Leon ST 1.6 TDi/105

18.04.2014

Nissan NV-200 Evalia

31.03.2014

Opel Insignia Break Sport Tourer 2.0 CDTI/195 KS Cosmo

20.03.2014

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm/150

07.03.2014

Nissan Note 2 1.2/80 Acenta Connect

21.02.2014

Peugeot 308 1.6 THP/156 Feline

14.02.2014

Fiat 500 Abarth 595 Turismo 1.4 T-Jet/160

10.02.2014

Opel Cascada 2.0 CDTi Biturbo

21.01.2014

Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

10.01.2014

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/90

01.01.2014

Subaru Forester

25.12.2013

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet/105

12.12.2013

Peugeot 208 GTi

20.11.2013

Citroen C4 Picasso

30.10.2013

Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI/136

16.10.2013

Mazda 6

02.10.2013

Renault Clio 4 RS 200 Cup

19.09.2013

Renault Scenic XMOD

04.09.2013

Volvo V40 Cross Country Tekst sa video prilogom!

21.08.2013

Citroen DS3 Cabrio

07.08.2013

KIA Carens

24.07.2013

Renault Clio Grandtour

03.07.2013

Kia Ceed SW

19.06.2013

Renault Captur

12.06.2013

Citroen C4-Aircross

05.06.2013

Ford Fiesta

22.05.2013

Citroen C- Elysée

08.05.2013

Dacia Logan 2 0.9/90 KS Laureate

24.04.2013

Fiat 500L 1.3 Multijet Easy

10.04.2013

Seat Mii

27.03.2013

Citroen C3 1.2 VTi Exclusive

13.03.2013

Opel Ampera

27.02.2013

Dacia Sandero 1.2 16V Story

13.02.2013

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 Prestige

06.02.2013

Dacia Dokker

23.01.2013

Chevrolet Malibu 2.0 VCDi LTZ

11.01.2013

Kia cee’d 1.6 CRDi/128 EX Maxx

19.12.2012

Citroen DS5 2.0 HDi/163 KS Sport Chic Automatic

28.11.2012

Ford Focus ST

31.10.2012

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi Cosmo Pack

17.10.2012

Mazda CX-5

03.10.2012

Dacia Lodgy 1.5 dCi/110 Laureate

19.09.2012

Renault Megan Coupe 1.2 TCe GT Line

29.08.2012

Peugeot 208

15.08.2012

Kia Rio 1.4 CRDi Sport

01.08.2012

Tata Nano

18.07.2012

Renault Grand Scenic

04.07.2012

Renault Twizy

20.06.2012

Kia Optima

06.06.2012

Chevrolet Cruze 5 vrata 1.8/141 LTZ

23.05.2012

Renault Fluence ZE

09.05.2012

Opel Astra GTC

18.04.2012

Renault Twingo

04.04.2012

Ford Fiesta

21.03.2012

Citroen DS5

07.03.2012

Nissan Leaf

22.02.2012

Citroen C-Zero

08.02.2012

Volvo V60 D5 2.4/215 KS Ocean Race

25.01.2012

Ford Focus SW

11.01.2012

Renault Koleos

28.12.2011

Fiat Freemont 2.0 MJT/140 Urban

14.12.2011

Chevrolet Aveo 1.4/100 KS LTZ

30.11.2011

Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi/112 KS Allure

16.11.2011

Renault Clio Gordini 1.5 dCi/105 KS

09.11.2011

Ford Focus 1.6 SCTi/183 KS

26.10.2011

Opel Astra Sport Tourer vs Renault Megan Grandtour

12.10.2011

Citroen DS4

28.09.2011

Subaru Impreza XV

14.09.2011

Ford Focus 1.6 TDCi/115 Titanium

30.08.2011

Mazda 5 1.6 MZ-CD/115 KS

17.08.2011

Renault Megane CC Floride 1.9/130KS

03.08.2011

Kia Picanto 1.0 Active

20.07.2011

Renault Scenic 1.6 dCi/130 KS Exception

13.07.2011

Peugeot 308 1.6 e-HDi

06.07.2011

Ford Grand C-Max

29.06.2011

Chevrolet Orlando

22.06.2011

Citroen DS4

15.06.2011

Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi Quadrifoglio Verde

08.06.2011

Peugeot 508

01.06.2011

Nissan Juke

25.05.2011

Hyundai iX35 1.7 CRDi/115 KS 2WD Diamond

18.05.2011

Opel Corsa 1.7 CDTI/130KS OPC Line

11.05.2011

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport

04.05.2011

Renault Latitude 2.0dCi/150 Initiale

27.04.2011

Citroen DS3 Racing

20.04.2011

Citroen C5 2.2 HDi 204 KS Exclusive

13.04.2011

Nissan Micra

06.04.2011

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 KS

29.03.2011

KIA Sportage

16.03.2011

Fiat 500 0.9 TwinAir

09.03.2011

Peugeot 5008

02.03.2011

Volvo S60 D3/163 ks Summum automatik

23.02.2011

Citroen C4

16.02.2011

Citroen C4 Picasso 1.6 HDi/112 Confort

02.02.2011

Renault Laguna 2.0 dCi/130 GT 4Control

26.01.2011

Mazda 6 2.2 MZR-CD/163 Combi GTA

19.01.2011

Opel Meriva 1.7 CDTi/100 ks Automatic

12.01.2011

Ford C-Max

05.01.2011

Subaru Outback

22.12.2010

Ford Kuga 2.0 TDCi 4x2 Titanium

08.12.2010

Peugeot 308 CC

01.12.2010

Renault Megane 1.5 dCi/110 Estate EDC GT Line

24.11.2010

Renault Wind

17.11.2010

Alfa Giulietta 1.4 Tjet 120 Distinctive English version

11.11.2010

Fiat Doblo / Renault Kangoo

03.11.2010

Opel Astra 1.4 Turbo Sport

27.10.2010

Citroen C4 2.0 HDi Excusive English version

09.10.2010

Peugeot 3008

06.10.2010

Renault Megane CC

29.09.2010

Kia Venga

22.09.2010

Renault Twingo RS Gordini

15.09.2010

Kia Venga 1.4 CRDi/90 i Citroen C3 Picasso 1.6 HDi/90

08.09.2010

Citroen DS3 1.6 HDi/110 Sport Chic

01.09.2010

Kia C’eed SW

18.08.2010

Peugeot RCZ

04.08.2010

Dacia Duster 1.5 dCi/110 4x4

28.07.2010

Chevrolet Spark 1.2 GPLi LS

21.07.2010

Volvo C30

14.07.2010

Dacia Duster

30.06.2010

Nissan Cube

23.06.2010

Fiat Sedici 4x4 2.0 Multijet 135 ks

16.06.2010

Opel Astra vs Renault Megane

09.06.2010

Citroen Nemo

02.06.2010

Volvo S80 2.4D/175 ks Summum

26.05.2010

Hyundai i20

19.05.2010

Renault Megan 2.0T RS Luxe

12.05.2010

Peugeot 4007 2.2 HDi DCS6 Premium Pack

28.04.2010

Citroen C3 1.4/70 HDi Confort

21.04.2010

Chevrolet Cruze 2.0 VDCi/125 LS

14.04.2010

Nissan Note

31.03.2010

Fiat Punto Evo

24.03.2010

Peugeot 407 Coupe i Renault Laguna Coupe

17.03.2010

Alfa Romeo 159

10.03.2010

Peugeot 5008

03.03.2010

Ford Ka 1.3 TDCi Titanium

24.02.2010

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi/160 Cosmo Pack

17.02.2010

Renault Scenic 1.5 dCi/110 Dinamique

10.02.2010

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi Tekst sa video prilogom!

03.02.2010

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport TX Navi

20.01.2010

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

30.12.2009

Nissan Pixo

23.12.2009

Fiat 500C 1,2 Lounge

16.12.2009

Opel Insignia

09.12.2009

Alfa Romeo MiTo

02.12.2009

Mazda MX-5

25.11.2009

Citroen C5 V6 3.0 HDi/240 Exclusive

18.11.2009

Citroen C3 Picasso

11.11.2009

Renault Clio GT 1.6/128

04.11.2009

Peugeot 3008

28.10.2009

Lancia Delta

21.10.2009

Renault Megane Estate

14.10.2009

Fiat Fiorino Qubo

07.10.2009

Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Bio Power Aero

30.09.2009

Dacia Sandero LPG

23.09.2009

Chevrolet Cruze

16.09.2009

Peugeot 206+

09.09.2009

Renault Koleos i Subaru Forester

26.08.2009

Peugeot 308 CC

12.08.2009

Kia Soul

29.07.2009

Renault Grande Scenic 1.4 TCe Dinamique

08.07.2009

Citroen C1

01.07.2009

Kia Carnival 2.9 CRDi EX

24.06.2009

Renault Kangoo Be bop

17.06.2009

Subaru Impreza

10.06.2009

Chevrolet Captiva

03.06.2009

Opel Agila

27.05.2009

Volvo XC60

20.05.2009

Mazda 6 1.8

13.05.2009

Dacia Logan pick-up

06.05.2009

Dacia Sandero 1.5 dCi/85 Laureate

29.04.2009

Hyundai i30 CW

22.04.2009

Citroen C6 2,2 HDi FAP/173 Exclusive

15.04.2009

Ford Ka

08.04.2009

Mazda 2

01.04.2009

Renault Megane 1.5 dCi Privilege

25.03.2009

Citroen C4

18.03.2009

Renault Megane Coupe

11.03.2009

Chevrolet Aveo GPL

04.03.2009

Mazda CX-7

25.02.2009

Volvo XC70

18.02.2009

Renault Laguna Coupe

11.02.2009

Ford Fiesta

04.02.2009

Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi Outdoor

28.01.2009

Citroen C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive

21.01.2009

Ford Mondeo SW 2.2 TDCi i Peugeot 407 SW 2.2 HDi

14.01.2009

Renault Kangoo 1,5 dCi i Citroen Berlingo 1,6 HDi

24.12.2008

Ford Kuga, Renault Koleos i Toyota RAV4

10.12.2008

Renault Twingo RS Cup

03.12.2008

Daihatsu Cuore 1.0 i Citroen C1

19.11.2008

Peugeot 308 SW 1.6 VTi Sport

05.11.2008

Kia - fabrika Zilina u Slovačkoj

29.10.2008

Peugeot 4007 2,2 i Toyota RAV4 2,2 D-4D

08.10.2008

Ford Galaxy 2,0 TDCi Ghia

01.10.2008

Renault Laguna GT 2,0T

24.09.2008

Citroen C4 Picasso 1,6 HDi i Mazda 5 2,0 MRZ CD

17.09.2008

Subaru Legacy 2,0 D SW Club

10.09.2008

Dacia Logan 1.5 dCi/70 Laureate

03.09.2008

Kia Pro Cee'd 2.0 CRDi Sport

27.08.2008

Renault Koleos 2.0 dCi/150 4X2 Dinamique

20.08.2008

Citroen 2CV TPV

09.08.2008

Subaru Impreza 2.5 WRX

10.07.2008

Subaru Justy 1.0 S

26.06.2008

Mazda 2 1,5 / 103KS Pack Sport

19.06.2008

Ford Focus 2,0 TDCi i Peugeot 308 2,0 HDi

12.06.2008

Volvo V70 2,4D Summum

05.06.2008

Dacia Sandero

29.05.2008

Renault Grande Modus 1,5 dCi Expression 105 KS

22.05.2008

Volvo V50 2.0D R-Designe

15.05.2008

Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta Pack

08.05.2008

Kia Picanto 1,1 Active

01.05.2008

Kia Sorento 2.5 CRDi/170 EX Shilton

17.04.2008

Ford Mondeo SW 2,0 TDCi i Renault Laguna Estate 2,0 dCi

10.04.2008

Peugeot 207 SW 1.6 VTi Outdoor

27.03.2008

Kia Cee'd SW 1,6 CRDi

20.03.2008

Renault Clio Estate 1,5 dCi / 85 Dinamique

13.03.2008

Peugeot 207 SW 1,6 HDI Trendy

06.03.2008

Citroen C4 1.6 BioFlex

28.02.2008

Volvo C30 T5 Summum 230KS

21.02.2008

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/85 Laureate 7 sedišta

14.02.2008

Peugeot 308 na putevima šampanjca

07.02.2008

Renault Laguna 3 1.5 dCi 110 Expression

31.01.2008

Kia Cee'd 1,6 CRDi 115 Activa

24.01.2008

Subaru Impreza 2,0 R Sport

17.01.2008

Daihatsu Materia 1,5 16v

10.01.2008

Hyundai i30 1.6 CRDi/115 ks Pack Confort

03.01.2008

Ford Transit 3,2 TDCi/200 KS i Transit Sportvan 2,2 TDCi/140

27.12.2007

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

20.12.2007

Renault Twingo 1.2 GT

13.12.2007

Ford Ranger 2.5 XLT Super Cab 4X4

06.12.2007

Volvo S80 3.2 AWD Summum

29.11.2007

Pariski bicikli - Velib

22.11.2007

Kia Sportage 2,0 CRDi i Hyundai Tucson 2,0 CRDi 4WD Pack Luxe

15.11.2007

Citroen C-Crosser

08.11.2007

Renault Kangoo 2

30.10.2007

Ford S-Max 2.5 T Titanium

25.10.2007

Renault Megane RS 2.0 dCi/175 ks Luxe

18.10.2007

Peugeot 207 CC 1,6 HDi Griffe

11.10.2007

Volvo C70 D5 Summum

04.10.2007

Kia Carens 2,0 CRDi / Renault Grand Scenic 1,9 dCi

20.09.2007

Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDi Exclusive

13.09.2007

Renault Twingo 1,5 dCi Initiale

06.09.2007

Peugeot 1007 1.6 HDi Spoty Pack

23.08.2007

Renault Modus 1.2 16v/100 ks Alyum

16.08.2007

Hyundai Sonata 2,0 CRDI Pack Luxe

09.08.2007

Mazda MX-5 1,8 Coupe-Roadster

02.08.2007

Ford C-Max

26.07.2007

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Pack Luxe

19.07.2007

Stabilna situacija

09.07.2007

Peugeot 407 V6 2.7 HDi Feline

27.06.2007

Citroen Jumpy 2,0 HDI Combi Confort / 9 sedišta

20.06.2007

Subaru Outback 3,0R

13.06.2007

Volvo V50 1,8 Flexifuel E85 Summum

06.06.2007

Ford S-Max 1,8 TDCi/125 KS Trend

30.05.2007

Dacia Logan MCV 1,6 16v / 7 sedišta

23.05.2007

Peugeot 207 1,6 THP/150 KS

16.05.2007

Subaru B9 Tribeca 3,0R

02.05.2007

Daihatsu Trevis 1,0

25.04.2007

Hyundai Coupe 2,0 Pack Luxe

18.04.2007

Renault Clio 2,0 16v Dynamique

11.04.2007

Nova Fabia

07.04.2007

Mazda 6 2,0 MZR-CD Elegance

21.03.2007

Renault Megane Coupe GT 2,0 dCi / Volvo C30 2,0 D

07.03.2007

Citroen Picasso 1,6 HDi BMP6 Pack Ambiance

28.02.2007

Mazda 5 2,0 MRZ-CD 110 KS Elegance

21.02.2007

Nissan Micra C+C 1,6 automatik

14.02.2007

Volvo S40 D Summum

07.02.2007

Renault Clio RS 2,0

31.01.2007

Fiatom Grande Punto 1,2 Dynamic na putevima Andaluzije

24.01.2007

Citroen C4 Picasso sa 5 sedišta

09.01.2007

Dacia Logan 1.6 16V/105 KS

03.01.2007

Mazda 3 1.6 MZ-CD Perfomance

13.12.2006

Citroen C4 1.6 HDi BMP6 Exclusive

29.11.2006

Nissan Note 1,5 dCi/86 KS Acenta

15.11.2006

Ford S-Max 2,0 TDCi Titanium

01.11.2006

Renault Laguna Estate 2,0 dCi i Peugeot 407 SW 2,2 HDi

25.10.2006

Super test polovnjaka:
Renault Megane sedan 1.5 dCi/100 KS

18.10.2006

Renault Megane CC 2.0 dCi/150 KS Sport

12.10.2006

Daihatsu Copen 1,3 VVT

27.09.2006

Citroen C-Metisse

20.09.2006

Citroen C5 2.2 HDi 173 KS FAP Exclusive

13.09.2006

Daihatsu Cuore 1.0 X

06.09.2006

Renault Espace 2,0 dCi FAP i Peugeot 807 2,2 HDi FAP

16.08.2006

Citroen C6 V6 2,7 HDi FAP Exclusive Pack Lounge

02.08.2006

Peugeot 207 1.6 HDi 90 KS Sport

19.07.2006

Peugeot 207 1,6 16V i Renault Clio 1,6 16V

12.07.2006

Daihatsu Terios 1,5 Sport

05.07.2006

Renault Modus 1.5 dCi/105 KS Confort

28.06.2006

Ford Fiesta S 1.6 TDCi

21.06.2006

Škoda Octavia 2.0 RS

14.06.2006

Renault Grande Scenic 2.0 dCi 150 KS Luxe Dinamique

07.06.2006

Citroen C2 1.4 16V Stop&Start

31.05.2006

Renault Clio 1.4 16V Luxe Privilege

22.05.2006

CITROEN PICASSO 1.6 HDi/92 KS Pack

10.05.2006

Peugeot 1007 1.6e 2-Tronic Sporty Pack

03.05.2006

Ford Fiesta 1.6 TDCi Ghia

26.04.2006

Uporedni test:
Citroen Berlingo 1.6 HDi/75 i Renault Kangoo 1.5 dCi/70

19.04.2006

Dacia Logan 1.5 dCi Laureate Pack

12.04.2006

Peugeot 407 1.8i 16V 125 KS Confort

05.04.2006

Renault Vel Satis 2.2 dCi Privilege

29.03.2006

Francuska posla

22.03.2006

Savremeni dizeli i loše gorivo

15.03.2006

Peugeot 407 Coupe 3.0 V6 Pack

08.03.2006

Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi/90 KS

01.03.2006

Uporedni test:
Citroen C4 1.6 HDi i Ford Focus 1.6 TDCi

23.02.2006

SEAT LEON 2.0 TDI Stylance

15.02.2006

VW Fox 1.4 TDi 70 Pack Confort

08.02.2006

Ford Fusion Plus 1.6 TDCi

01.02.2006

Renault Laguna Estate 2.0 dCi Initiale

26.01.2006

Peugeot 307 2.0 16V/180 KS Feline

19.01.2006

Enzo
13.3.2013 08:15
27
0

Imam kuci katalog sa sajma iz 89.
Na zadnjoj korici, Citroen AX - potrosnja 3.6!
Na prednjoj Peugeot udesen za Pikes Peak, mmm.

Pre cetvrt veka (?!) ta sprava je oborila Ginisov rekord na relaciji Dover-Barsa sa potrosnjom od 2,7 i to realnih, potvrdjenih.

Tajna je prosta, 650kg auta, otpor danas ispod prosecnih 0.31, motor dizel 1.4.

Danas proizvodjaci prave idealne aute, za test. Ne za voznju i stvaran zivot.

Enzo drugi deo
13.3.2013 08:17
23
0

Manje cilindara, manja potrosnja. Da, teorijski, praksa 7 l/100km
Ne zagadjuje, na testu na kome trosi 4.

Mala zapremina i snaga znaci malu potrosnju.

Kako da ne, pogledajte grafik snage u funkciji obrtaja. Ovaj ce da se vrti na piku snage i trosi goriva za ostvarivanje 70KS. BMW 320d (nausumicno izabran), 147kw na piku, ali ako se salta rano, daje toliko na 1500 obrtaja i trosi isto!

Fizika vs marketing 1:0

Ax sa pocetka price 650kg, ovaj sa testa 1020.
Kineticka E=masa*brzina na kvadrat/2
25 godina usavrsavanja motora da kompenzuje duplo vecu masu – nece da moze.
Termodinamika rada motora nece da dozvoli – nikada.

Fizika vs marketing 2:0

Lazar Bojanić
13.3.2013 08:39
13
1

Zanimljiv gradski mališa ...više od svega mi se sviđa dizajnerski pravac enterijera koji odiše svežinom i nekim novim izrazom . Citroen je naročito novom DS linijom još jednom pokazao da je jedinstven i po mnogo čemu specifičan !

Ali više od toga me uzbuđuju podaci o potrošnji koji mi se čine obrnuto srazmerni naporima proizvođača da se ona smanji ??? Za jedan tehnološki biser (makar na papiru) potrošnja od preko 7 litara na auto putu je zaista prevelika ! Pa jedan Fiat Punto sa 1.2 motorom i 60KS troši isto ili čak i manje i to ovog našeg goriva sumnjivog kvaliteta...vozim ga u firmi i to uvek na istoj relaciji NS-BG uglavnom oko 120Km/h i prema istina ne preterano preciznim merenjima troši oko 6,5 l/100Km

Podatak o potrošnji u gradu mogu da prihvatim jer sam imao prilike da se provozam ulicama grada svetlosti , tako da mi pojam "GUŽVA" ima sasvim drugačije značenje od onog što se može videti po gradićima voljene nam Srbije :-)

Mišljenja sam da nova-stara moda sa 3 cilindra u stvari ne donosi ništa spektakularno ...manje trenja i manji gubici ali kad se potera na autoputu sve to se anulira . Takođe i mali turbo benzinci osim čistijeg izduva i velike snage i dalje ne nude neku veliku uštedu (barem iz mog ličnog iskustva) a nose veliki rizik skupih popravki ...

Zanima me mišljenje autora teksta o trocilindričnim motorima i o downsizing-u generalno , ukratko .

Hvala

s mile
13.3.2013 11:31
15
1

Predložio bih timu VGa, da posveti jedan tekst veličini pneumatika, pre 15-20 godina i danas. Činjenica je da se na ovako malom vozilu 16" gume čine velikim, a na zameni i skupim.
Priča o većoj snazi ne drži vodu, i automobili od 100ks pre 10 god nisu imali čak ni 15" a kamoli 16" pneumatike.

predlog da se jedan tekst objavi, sa osvrtom na istorijsko + praktično + udobnost + snaga + imidž itd
osvrt i po klasama

pozdrav

Dejan L
13.3.2013 12:05
21
1

Znam za jedan AX iz 1991.godine, 1.4D, prešao 380.000km, bordo, 5 vrata, vlasnik kaže da ne prelazi 4 litra na 100km, nalazi se u Valjevu..
Znam i 1 Saxo sa 290.000km, žuti, uvezen iz Francuske, 1.4 benzin. A ko zna koliko je vraćana kilometraža i da li je originalna. U 1 taksiju Xsara karavan HDI sam video kilometražu 520.000km. Takva može da se kupi za "DŽ", a verovatno će da se vozi još najmanje 200.000km.
S obzirom da su to rasterećeni motori, koji rade na normalnom broju obrtaja, a manje obrtaja znači manje trenja, manje habanja cilindara i ostalih komponenti.
Danas se ide na to da motor bude rezervni deo, koji bi se menjao kada se od silnih obrtaja i ciklusa pohaba. Ali da zato nema popravke, kad crkne, crkne. Zameniš kao npr. što menjaš akumulator.

vlajce 330 ci
13.3.2013 12:15
14
1

Citroen c3 odlican mali auto, dizajnerski lepo odradjen.Pre neki dan sam posetio, salon u Zenevu i prestavljen je bio restilizovani C3 sa maskom nalik na ds3 auto je dobio dosta na agresivnosti.Inace moja supruga vozi 1.6 vti exclusive koga i ja ponekad vozim, potrosnja u realnim uslovima 7 litra bezolovnog 98.

Mik
13.3.2013 12:18
18
0

1999 kupio sam Suzuki Swift, druge generacije(1988) u redizajniran. Trocilindarac 1.0, 55KS. U gradu je trosio 7l, na otvorenom izmedju 5.5-6.5l, tezina oko 700kg, ne secam se tacno. E sad koji je napredak trocilindarskih motora ovih dana, PSA-ovih, fordovih, VW-ovih stvarno mi nije jasno. Fakt je da mali(citaj slabi) motori trebaju vise snage( potrosnju goriva) da bi pokrenuli karoseriju tesku preko tone. MOzda su motori svih proizvodzaca stvarno vrhunski, ali rekao bi samo motori, ne i motor uparen sa karoserijom.

jova
14.3.2013 10:35
1
13

Sto mi na ovoj slici deluje stabilno ko da ce u svakom trenutku da se prevrne:))))

CBR
22.3.2013 17:33
2
5

Daleko je JAPAN...

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: