Ekskluzivno

Citroen C1 1.2VTi/82

Trojke po drugi put

Nakon devet godina i 2,5 miliona prodatih primeraka, trojke poznate pod imenom 107, C1 i Aygo, dobile su naslednike

Okrugli položeni farovi, sa visoko podignutim pokazivačima pravca i LED dnevnim svetlima, u stilu DS3, dopali su se mnogim prolaznicima i poznanicima

Toyota i grupacija PSA lansirali su 2005. godine tri zajednička modela, razvijena na japanskoj platformi. Cilj je bio i ostao isti, smanjiti troškove razvoja i proizvodnje, u segmentu gde nema mnogo prostora za razmetanje.

Eksperiment je očito uspeo, svaki od tri proizvođača zadovoljio se svojim delom tržišnog kolača. Ipak kako je starosna granica odavno premašena, bilo je krajnje vreme pristupiti realizaciji novog modela. Izuzmemo li Peugeot, koji se umesto 107 sada naziva 108, ostala dva zadržala su isto ime. Ime da, ali ne i stil, iako je na prvi pogled jasno da se nije želelo previše udaljiti od prvobitnog koncepta. Nekako sada svi deluju znatno "zrelije", punije, iako su porasli za svega 4 cm. E sad, po pitanju stila teško je presuditi koji je najuspešniji. Rekao bih da je sve stvar ukusa, jer je recimo 108 "pokupio" mnoge elemente novog 308, dok je Toyota ostala verna svom pomalo "svemirskom" stilu, sa maskom u obliku slova X.

kruta šasija,
odnos vozna dinamika/udobnost,
pet vrata na samo 3,47 m,
prečnik okretanja

potrošnja po gradu,
cena za bolje opremljene verzije,
prtljažnik

Lično, nalazim da je najsimpatičniji C1, njegov "jajoliki" izgled poseduje mnogo šarma. Okrugli položeni farovi, sa visoko podignutim pokazivačima pravca i LED dnevnim svetlima, u stilu DS3, dopali su se mnogim prolaznicima i poznanicima. Jedno je sigurno, kao i prethodni, ovaj mali Citroen ima znatno bolju prođu kod pripadnica lepšega pola. Razlika je što se novajlija znatno uozbiljio, posebno kada se radi o kvalitetu proizvoda i voznoj dinamici.

C1 po želji
Po pojavljivanju glamuroznog DS3, Citroen se hvalio kako ga kupci mogu personalizovati po želji, kombinacijom boja pojedinih delova karoserije (krov, retrovizori, felne,...). Slično je i sa C1, uz napomenu da se ovaj može izabrati sa troje, odnosno petoro vrata, uz kolekciju šarolikih nalepnica spolja i u unutrašnjosti.

Citroen C1 je moguće personalizovati po želji, kombinacijom boja i pojedinih delova karoserije

Po prvi put uveden je i platneni krov na otvaranje, sa električnom komandom (Peugeot 108 isto tako ima pravo na njega, ne Aygo), koji mu daje dopunsku dozu atraktivnosti. Velik i kvalitetno urađen, zaslužuje pažnju, iako se zadnje staklo ne spušta kao kod Fiata 500. Buka od strujanja vazduha neznatno je viša nego kada se radi o metalnom krovu, osim kada se vozi u tunelu.

Nažalost, ovo zadovoljstvo naplaćuje se u proseku 1.200 evra, što značajno podiže i onako visoku cenu. U Francuskoj, osnovna iznosi 9.950 evra, odnosno par hiljada evra više za iole bolje opremljen model. Kako bilo, nakon ove analize, vreme je da se posvetimo temi testa. Šta nam to novo donosi enterijer ovog mališana?

U odeljku za rukavice je pohvalna velika rupa, kao stvorena za “čuvenu” flašu vode na kojoj je palo mnogo testiranih automobila

Kao prvo, osetno bolju završnu obradu, nešto kvalitetniju plastiku (naravno da je i dalje tvrda), i pre svega odličnu ergonomiju. Stil je moderan, ali jednostavan, sa intrument tablom kao i ranije "nakačenom" na upravljač. Kada se ovaj želi podesiti (isključivo po vertikali), pomera se ujedno i veliki kilometar sat. Nekadašnji obrtomer, koji smo u šali nazivali "Mikijevo uvo", sada je zamenjen nepreciznim LED diodama. Skuplje verzije poseduju kolor ekran od sedam inča, osetljiv na dodir, preko koga se mogu očitati podaci sa vašeg smart telefona (funkcija nazvana Mirro Screen). Mi smo ga priključili USB kablom, kako bi se poslužili satelitskim navođenjem. Super praktično! Telefon i ostale sitnice lako pronađu mesta u udubljenjima pri dnu centralne konzole, dok je u odeljku za rukavice pohvalna velika rupa. Kao stvorena za moju “čuvenu” flašu vode na kojoj je palo mnogo testiranih automobila. Dopao nam se i upravljač, koji je u našem slučaju posedovao duple komande za radio prijemnik.

Ako planirate kupiti C1, bitno je da ne patite u klaustrofobije, jer nema mogućnosti spuštanja zadnjih stakala
     
 
Novi C1, sada je osetno skuplji od starog modela, posebno ukoliko se poželi neka od bolje opremljenih verzija

Vozačevo sedište osim što se podešava po visini, zadovoljavajuće je udobno, sa korektnim bočnim osloncima. Integrisani nasloni za glave dovoljno su visoki i za korpulentne vozače, problem je što kao takvi ograničavaju pogled ka napred putnicima na zadnjoj klupi. Ova je pre svega namenjena deci (samo dva mesta), viši od 1,75 cm ne znaju šta će sa glavom i kolenima. Ako planirate kupiti C1, bitno je da ne patite u klaustrofobije, jer u već nekoliko modela Citroen pokazuje želju da eliminiše podizače zadnjih stakla (DS3 i novi Cactus). Tako je i ovde, bez obzira da li se radi o karoseriji sa troje ili petoro vrata, zadnja stakla se mogu samo odškrinuti. Ukoliko je za utehu, i novi Twingo gaji iste manire. U mane svakako spada i prtljažnik, od nepunih 200 litara zapremine. Iako je za nijansu veći od bivšeg, zbog same koncepcije (mala vrata) nije ni blizu toliko praktičan kao kod jedne Fiat Pande ili Hyundai i10. Obaranjem naslona zadnjih sedišta (sedalni deo je fiksiran) dobija se 780 litara zapremine, uz napomenu da dno proširenog prtljažnika ni izbiliza nije ravno.

Citroen C1 1.2 VTi

Motor: benzin, trocilindarski, turbo punjač
Zapremina: 1199 cm3
Snaga: 82 ks pri 5.750 o/min
Obrtni momenat: 116 Nm pri 2.750 o/min
Menjač: petostepeni manuelni
Pogon: na prednje točkove
Dimenzije: 3.475 x 1.615 x 1.460 mm
Međuosovinsko rastojanje: 2.340 mm
Zapremina prtljažnika: 196 - 780 lit
Pneumatici: 165/65 R14 ili 165/60 R15
Masa: 865 kg
Rezervoar za gorivo: 35 lit
Ubrzanje 0-100 km/h: 11 sekundi
Maksimalna brzina: 170 km/h (u četvrtoj brzini)
Emisija CO2/km: 99 grama

U svakodnevnom "jurcanju" od semafora do semafora, sa malo težom nogom na gasu, lako dostiže potrošnju od 10 litara

Jednim pogledom

Karoserija

Udobnost

Izgled

3,8

Napred

4,0

Funkcionalnost

4,0

Pozadi

3,3

Kvalitet izrade

4,4

Ukupno:

3,65

Ukupno

4,06

Ponašanje u vožnji

Enterijer

Vozne osobine

3,8

Funkcionalnost

3,6

Performanse

3,6

Dizajn

3,8

Kočnice

3,6

Ponuda prostora

3,5

Ukupno:

3,66

Kvalitet materijala

4,0

Motor

4,1

Završna obrada

4,2

Menjač

3,9

Ukupno:

3,82

Cena

3,5

Prosečna ocena: 3,81

Tri cilindra ili ništa
Na početku karijere, bivši C1 je pored trocilindarskog 1.0 VTi/68 posedovao i 1.4 HDi. Od tada, mnogo toga se izmenilo u auto industriji, dizeli u gradskim mališanima praktično su nestali. Novi C1 zadržao je tako jednolitarski agregat, poreklom iz Toyote (Daihatsu), ali je uveo i snažniji 1.2 VTi od 82 KS, već viđen u C3 i 208. Posve opravdano, jer time ovaj mali Citroen postaje znatno polivalentniji, odnosno sposoban da se otisne na duži put. Jer iako je zadržana ista platforma, za ovu priliku je značajnije modificirana. Proširen je trag točkova za 8 mm i poboljšano ogibljenje, tako da je krajnji rezultat na visini očekivanja.

Trojke su najzad postale udobne, bez da se ovo odražava na voznu dinamiku. Šta više, moguće ih je voziti veoma temperamentno i sigurno (ESP i šest vazdušnih jastuka u serijskoj opremi). Skoro u isto vreme, imali smo priliku družiti se sa C1 i Peugeotom 108, sa oba raspoloživa agregata i karoserije. Slabiji je znači neizmenjen, jer snažniji je za čak jednu konjsku snagu. Zadovoljava u pretežno gradskoj vožnji, posebno jer može biti uparen sa automatskim menjačem i serijskim Stop&Start sistemom, što nije slučaj kod snažnijeg 1.2 VTi.

Naš prvi kontak bio je na ulicama Amsterdama (prezentacija), no samo par nedelja kasnije, "slalom" smo nastavili po francuskoj prestonici. Ono što imresionira kod slabijeg 1.0 VTi/69 je njegova velika pokretljivost i lakoća parkiranja, uz mali poluprečnik okretanja. Ipak, čim se izađe iz urbane sredine, brzo pokazuje svoje limite. Ne zbog toga što se novi C1 naprasno ugojio (težina je ograničena na skromnih 840 kg, za osnovnu verziju), već pre svega zbog predugih prenosnih odnosa. U ciframa izraženo, da bi u petoj brzini ubrzao od 80-120 km/h, treba mu čitavih 30, a snažnijem 1.2 VTi poređenja radi tek 18 sekundi. Nešto je bolji slučaj sa ubrzanjima do 100 km/h, 1.0 VTi zadovoljava sa 14,3 sec, a 1.2 VTi sa samo 11 sec. Upravo zbog toga, akcenat smo dali na poslednjem, posebno jer je skuplji za skromnih 650 evra. Agregat koji mu savršeno "leži" i obezbeđuje tečnu vožnju, bez potrebe da se bez prestanka ispomaže ručicom petostepenog menjača.

Ova je dovoljno precizna, ali moram napomenuti i ovde su prenosni odnosi predugi. U prvoj se lako dostiže 50 km/h, u drugoj 100 km/h, a u trećoj čak 140 km/h. Cilj je bio smanjiti potrošnju i pre svega nivo izduvnih gasova, što je delimično uspelo. Sa samo 99 g/CO2 spada u čistije agregate, ali potrošnja, posebno po gradu, ne oduševljava.

Naime, u svakodnevnom "jurcanju" od semafora do semafora, sa malo težom nogom na gasu, lako dostiže 10 litara. Kao što se može videti na ekranu (pogledajte fotografiju), kreće se između 4 i 15 lit! Sva sreća, izvan grada, uz malo dobre volje za štednjom, spustiće se na veoma dobrih 5 - 5,5 litara. Čak je i na auto putu potrošnja posve prihvatljiva (6,2 lit), tako da se zabeleženi prosek stabilizovao na 7,4 litara. I dalje mnogo, vrlo mnogo, a racionalizacijom vožnje ona može biti niža za makismum jednu litru.

Impresionira njegova velika pokretljivost i lakoća parkiranja

Papreno
Za kraj, ostaje nam još cena, u vreme pisanja nepoznata na srpskom tržištu. Novi C1, kao i ostala dva mališana, sada je (u Francuskoj) osetno skuplji, posebno ukoliko se poželi neka od bolje opremljenih verzija. Evropski kupci moraju računati na najmanje 12.000 evra za 1.2 VTi/82 sa neophodnom opremom, dok za najskuplji Shine (automatska klima, kamera za vožnju unazad, ekran osetljiv na dodir, regulator i limiter brzine, startovanje motora bez ključa i aluminijumski naplaci od 15 cola), treba izbrojati preko 15.000 evra.

Naravno, ovu cenu uzmite sa rezervom i ipak preverite kod novog generalnog zastupnika Citroena, jer je moguće da ona bude sistemski « prilagođena » novčaniku na Balkanu. Ipak i bez sumnje skupo !

Za utehu kupci znaju i sledeće, Citroen je u Francuskoj poznat kao velikodušni proizvođač. Popusti od 10-15 %, pa i znatno više, nisu nikava retkost.

Tekst i slike: Perica Rajković
9838
Postavljeno: 25.09.2014

Arhiva: Ekskluzivno

Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 02.02.2016

Renault Megane 1.6 dCi/130 Intens
Tekst sa video prilogom!

Zvezda u svojoj domovini, Megane je na evropskom tržištu u zaostatku za najprodavanijim nemačkim predstavnicima. Dolazak četvrte generacije može preokrenuti situaciju, barem se tako nadaju u Renaultu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 25.01.2016

Renault Talisman 1.6 TCe/200 EDC 7 Intens

Kako bi što pre zaboravilo Lagunu, Renault je nasledniku promenio čak i ime, a sve u želji da se od autsajdera, transformiše u lidera u segmentu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 29.12.2015

Opel Corsa 1.3 CDTi/ 95 Ecoflex S&S Cosmo

Nova Opel Corsa 1.0 T/115 ostavila je veoma pozitivan utisak, no kada je pokretana malim dizelom 1.3 CDTi, situacija je znatno komplikovanija, pre svega zbog brojne i talentovane konkurencije


Dacia Lodgy&Dokker Stepway

28.07.2015

Nissan Pulsar 1.5 dCi/110

14.07.2015

Ford Focus SW 1.5TDCI/120

10.07.2015

Kia Rio 1.1 CRDi/75

30.06.2015

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHdi/150

10.06.2015

Ford Mondeo 2.0 SW TDCi/180 Powershift Titanium

03.06.2015

Kia Pro_cee’d GT

20.05.2015

Opel Corsa 1.0 T/115 Cosmo Tekst sa video prilogom!

16.05.2015

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi/150 KS Exclusive

07.05.2015

Toyota Auris 1.6 Valvematic Style Tekst sa video prilogom!

27.04.2015

Renault Clio 1.2 TCe/120 EDC Initiale Paris

26.02.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique Tekst sa video prilogom!

10.02.2015

Nissan Juke 1.2 DiG-T

12.01.2015

Fiat 500L Living 1.6 MultiJet/120

07.01.2015

Renault Captur 1.5 dCi/90 EDC Helly Hansen

03.12.2014

Opel Astra Sedan 1.6 CDTi/136 Cosmo

28.11.2014

Kia Soul 1.6 CRDi/128

05.11.2014

Renault Twingo 1.0 SCe/70 Expression

17.10.2014

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBooste/100KS

10.10.2014

Citroen C1 1.2VTi/82

25.09.2014

Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 automatic

05.08.2014

Opel Meriva 1.6 CDTI/136 Cosmo

29.07.2014

Renault Megane CC 1.6 dCi/130

10.07.2014

Mazda3 2.2 Skyactive-D

17.06.2014

Citroen C4 1.2 e-THP/130 Exclusive

21.05.2014

Dacia Duster 1.2 TCi/125 Prestige

08.05.2014

Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi/115

01.05.2014

Seat Leon ST 1.6 TDi/105

18.04.2014

Nissan NV-200 Evalia

31.03.2014

Opel Insignia Break Sport Tourer 2.0 CDTI/195 KS Cosmo

20.03.2014

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm/150

07.03.2014

Nissan Note 2 1.2/80 Acenta Connect

21.02.2014

Peugeot 308 1.6 THP/156 Feline

14.02.2014

Fiat 500 Abarth 595 Turismo 1.4 T-Jet/160

10.02.2014

Opel Cascada 2.0 CDTi Biturbo

21.01.2014

Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

10.01.2014

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/90

01.01.2014

Subaru Forester

25.12.2013

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet/105

12.12.2013

Peugeot 208 GTi

20.11.2013

Citroen C4 Picasso

30.10.2013

Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI/136

16.10.2013

Mazda 6

02.10.2013

Renault Clio 4 RS 200 Cup

19.09.2013

Renault Scenic XMOD

04.09.2013

Volvo V40 Cross Country Tekst sa video prilogom!

21.08.2013

Citroen DS3 Cabrio

07.08.2013

KIA Carens

24.07.2013

Renault Clio Grandtour

03.07.2013

Kia Ceed SW

19.06.2013

Renault Captur

12.06.2013

Citroen C4-Aircross

05.06.2013

Ford Fiesta

22.05.2013

Citroen C- Elysée

08.05.2013

Dacia Logan 2 0.9/90 KS Laureate

24.04.2013

Fiat 500L 1.3 Multijet Easy

10.04.2013

Seat Mii

27.03.2013

Citroen C3 1.2 VTi Exclusive

13.03.2013

Opel Ampera

27.02.2013

Dacia Sandero 1.2 16V Story

13.02.2013

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 Prestige

06.02.2013

Dacia Dokker

23.01.2013

Chevrolet Malibu 2.0 VCDi LTZ

11.01.2013

Kia cee’d 1.6 CRDi/128 EX Maxx

19.12.2012

Citroen DS5 2.0 HDi/163 KS Sport Chic Automatic

28.11.2012

Ford Focus ST

31.10.2012

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi Cosmo Pack

17.10.2012

Mazda CX-5

03.10.2012

Dacia Lodgy 1.5 dCi/110 Laureate

19.09.2012

Renault Megan Coupe 1.2 TCe GT Line

29.08.2012

Peugeot 208

15.08.2012

Kia Rio 1.4 CRDi Sport

01.08.2012

Tata Nano

18.07.2012

Renault Grand Scenic

04.07.2012

Renault Twizy

20.06.2012

Kia Optima

06.06.2012

Chevrolet Cruze 5 vrata 1.8/141 LTZ

23.05.2012

Renault Fluence ZE

09.05.2012

Opel Astra GTC

18.04.2012

Renault Twingo

04.04.2012

Ford Fiesta

21.03.2012

Citroen DS5

07.03.2012

Nissan Leaf

22.02.2012

Citroen C-Zero

08.02.2012

Volvo V60 D5 2.4/215 KS Ocean Race

25.01.2012

Ford Focus SW

11.01.2012

Renault Koleos

28.12.2011

Fiat Freemont 2.0 MJT/140 Urban

14.12.2011

Chevrolet Aveo 1.4/100 KS LTZ

30.11.2011

Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi/112 KS Allure

16.11.2011

Renault Clio Gordini 1.5 dCi/105 KS

09.11.2011

Ford Focus 1.6 SCTi/183 KS

26.10.2011

Opel Astra Sport Tourer vs Renault Megan Grandtour

12.10.2011

Citroen DS4

28.09.2011

Subaru Impreza XV

14.09.2011

Ford Focus 1.6 TDCi/115 Titanium

30.08.2011

Mazda 5 1.6 MZ-CD/115 KS

17.08.2011

Renault Megane CC Floride 1.9/130KS

03.08.2011

Kia Picanto 1.0 Active

20.07.2011

Renault Scenic 1.6 dCi/130 KS Exception

13.07.2011

Peugeot 308 1.6 e-HDi

06.07.2011

Ford Grand C-Max

29.06.2011

Chevrolet Orlando

22.06.2011

Citroen DS4

15.06.2011

Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi Quadrifoglio Verde

08.06.2011

Peugeot 508

01.06.2011

Nissan Juke

25.05.2011

Hyundai iX35 1.7 CRDi/115 KS 2WD Diamond

18.05.2011

Opel Corsa 1.7 CDTI/130KS OPC Line

11.05.2011

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport

04.05.2011

Renault Latitude 2.0dCi/150 Initiale

27.04.2011

Citroen DS3 Racing

20.04.2011

Citroen C5 2.2 HDi 204 KS Exclusive

13.04.2011

Nissan Micra

06.04.2011

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 KS

29.03.2011

KIA Sportage

16.03.2011

Fiat 500 0.9 TwinAir

09.03.2011

Peugeot 5008

02.03.2011

Volvo S60 D3/163 ks Summum automatik

23.02.2011

Citroen C4

16.02.2011

Citroen C4 Picasso 1.6 HDi/112 Confort

02.02.2011

Renault Laguna 2.0 dCi/130 GT 4Control

26.01.2011

Mazda 6 2.2 MZR-CD/163 Combi GTA

19.01.2011

Opel Meriva 1.7 CDTi/100 ks Automatic

12.01.2011

Ford C-Max

05.01.2011

Subaru Outback

22.12.2010

Ford Kuga 2.0 TDCi 4x2 Titanium

08.12.2010

Peugeot 308 CC

01.12.2010

Renault Megane 1.5 dCi/110 Estate EDC GT Line

24.11.2010

Renault Wind

17.11.2010

Alfa Giulietta 1.4 Tjet 120 Distinctive English version

11.11.2010

Fiat Doblo / Renault Kangoo

03.11.2010

Opel Astra 1.4 Turbo Sport

27.10.2010

Citroen C4 2.0 HDi Excusive English version

09.10.2010

Peugeot 3008

06.10.2010

Renault Megane CC

29.09.2010

Kia Venga

22.09.2010

Renault Twingo RS Gordini

15.09.2010

Kia Venga 1.4 CRDi/90 i Citroen C3 Picasso 1.6 HDi/90

08.09.2010

Citroen DS3 1.6 HDi/110 Sport Chic

01.09.2010

Kia C’eed SW

18.08.2010

Peugeot RCZ

04.08.2010

Dacia Duster 1.5 dCi/110 4x4

28.07.2010

Chevrolet Spark 1.2 GPLi LS

21.07.2010

Volvo C30

14.07.2010

Dacia Duster

30.06.2010

Nissan Cube

23.06.2010

Fiat Sedici 4x4 2.0 Multijet 135 ks

16.06.2010

Opel Astra vs Renault Megane

09.06.2010

Citroen Nemo

02.06.2010

Volvo S80 2.4D/175 ks Summum

26.05.2010

Hyundai i20

19.05.2010

Renault Megan 2.0T RS Luxe

12.05.2010

Peugeot 4007 2.2 HDi DCS6 Premium Pack

28.04.2010

Citroen C3 1.4/70 HDi Confort

21.04.2010

Chevrolet Cruze 2.0 VDCi/125 LS

14.04.2010

Nissan Note

31.03.2010

Fiat Punto Evo

24.03.2010

Peugeot 407 Coupe i Renault Laguna Coupe

17.03.2010

Alfa Romeo 159

10.03.2010

Peugeot 5008

03.03.2010

Ford Ka 1.3 TDCi Titanium

24.02.2010

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi/160 Cosmo Pack

17.02.2010

Renault Scenic 1.5 dCi/110 Dinamique

10.02.2010

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi Tekst sa video prilogom!

03.02.2010

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport TX Navi

20.01.2010

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

30.12.2009

Nissan Pixo

23.12.2009

Fiat 500C 1,2 Lounge

16.12.2009

Opel Insignia

09.12.2009

Alfa Romeo MiTo

02.12.2009

Mazda MX-5

25.11.2009

Citroen C5 V6 3.0 HDi/240 Exclusive

18.11.2009

Citroen C3 Picasso

11.11.2009

Renault Clio GT 1.6/128

04.11.2009

Peugeot 3008

28.10.2009

Lancia Delta

21.10.2009

Renault Megane Estate

14.10.2009

Fiat Fiorino Qubo

07.10.2009

Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Bio Power Aero

30.09.2009

Dacia Sandero LPG

23.09.2009

Chevrolet Cruze

16.09.2009

Peugeot 206+

09.09.2009

Renault Koleos i Subaru Forester

26.08.2009

Peugeot 308 CC

12.08.2009

Kia Soul

29.07.2009

Renault Grande Scenic 1.4 TCe Dinamique

08.07.2009

Citroen C1

01.07.2009

Kia Carnival 2.9 CRDi EX

24.06.2009

Renault Kangoo Be bop

17.06.2009

Subaru Impreza

10.06.2009

Chevrolet Captiva

03.06.2009

Opel Agila

27.05.2009

Volvo XC60

20.05.2009

Mazda 6 1.8

13.05.2009

Dacia Logan pick-up

06.05.2009

Dacia Sandero 1.5 dCi/85 Laureate

29.04.2009

Hyundai i30 CW

22.04.2009

Citroen C6 2,2 HDi FAP/173 Exclusive

15.04.2009

Ford Ka

08.04.2009

Mazda 2

01.04.2009

Renault Megane 1.5 dCi Privilege

25.03.2009

Citroen C4

18.03.2009

Renault Megane Coupe

11.03.2009

Chevrolet Aveo GPL

04.03.2009

Mazda CX-7

25.02.2009

Volvo XC70

18.02.2009

Renault Laguna Coupe

11.02.2009

Ford Fiesta

04.02.2009

Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi Outdoor

28.01.2009

Citroen C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive

21.01.2009

Ford Mondeo SW 2.2 TDCi i Peugeot 407 SW 2.2 HDi

14.01.2009

Renault Kangoo 1,5 dCi i Citroen Berlingo 1,6 HDi

24.12.2008

Ford Kuga, Renault Koleos i Toyota RAV4

10.12.2008

Renault Twingo RS Cup

03.12.2008

Daihatsu Cuore 1.0 i Citroen C1

19.11.2008

Peugeot 308 SW 1.6 VTi Sport

05.11.2008

Kia - fabrika Zilina u Slovačkoj

29.10.2008

Peugeot 4007 2,2 i Toyota RAV4 2,2 D-4D

08.10.2008

Ford Galaxy 2,0 TDCi Ghia

01.10.2008

Renault Laguna GT 2,0T

24.09.2008

Citroen C4 Picasso 1,6 HDi i Mazda 5 2,0 MRZ CD

17.09.2008

Subaru Legacy 2,0 D SW Club

10.09.2008

Dacia Logan 1.5 dCi/70 Laureate

03.09.2008

Kia Pro Cee'd 2.0 CRDi Sport

27.08.2008

Renault Koleos 2.0 dCi/150 4X2 Dinamique

20.08.2008

Citroen 2CV TPV

09.08.2008

Subaru Impreza 2.5 WRX

10.07.2008

Subaru Justy 1.0 S

26.06.2008

Mazda 2 1,5 / 103KS Pack Sport

19.06.2008

Ford Focus 2,0 TDCi i Peugeot 308 2,0 HDi

12.06.2008

Volvo V70 2,4D Summum

05.06.2008

Dacia Sandero

29.05.2008

Renault Grande Modus 1,5 dCi Expression 105 KS

22.05.2008

Volvo V50 2.0D R-Designe

15.05.2008

Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta Pack

08.05.2008

Kia Picanto 1,1 Active

01.05.2008

Kia Sorento 2.5 CRDi/170 EX Shilton

17.04.2008

Ford Mondeo SW 2,0 TDCi i Renault Laguna Estate 2,0 dCi

10.04.2008

Peugeot 207 SW 1.6 VTi Outdoor

27.03.2008

Kia Cee'd SW 1,6 CRDi

20.03.2008

Renault Clio Estate 1,5 dCi / 85 Dinamique

13.03.2008

Peugeot 207 SW 1,6 HDI Trendy

06.03.2008

Citroen C4 1.6 BioFlex

28.02.2008

Volvo C30 T5 Summum 230KS

21.02.2008

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/85 Laureate 7 sedišta

14.02.2008

Peugeot 308 na putevima šampanjca

07.02.2008

Renault Laguna 3 1.5 dCi 110 Expression

31.01.2008

Kia Cee'd 1,6 CRDi 115 Activa

24.01.2008

Subaru Impreza 2,0 R Sport

17.01.2008

Daihatsu Materia 1,5 16v

10.01.2008

Hyundai i30 1.6 CRDi/115 ks Pack Confort

03.01.2008

Ford Transit 3,2 TDCi/200 KS i Transit Sportvan 2,2 TDCi/140

27.12.2007

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

20.12.2007

Renault Twingo 1.2 GT

13.12.2007

Ford Ranger 2.5 XLT Super Cab 4X4

06.12.2007

Volvo S80 3.2 AWD Summum

29.11.2007

Pariski bicikli - Velib

22.11.2007

Kia Sportage 2,0 CRDi i Hyundai Tucson 2,0 CRDi 4WD Pack Luxe

15.11.2007

Citroen C-Crosser

08.11.2007

Renault Kangoo 2

30.10.2007

Ford S-Max 2.5 T Titanium

25.10.2007

Renault Megane RS 2.0 dCi/175 ks Luxe

18.10.2007

Peugeot 207 CC 1,6 HDi Griffe

11.10.2007

Volvo C70 D5 Summum

04.10.2007

Kia Carens 2,0 CRDi / Renault Grand Scenic 1,9 dCi

20.09.2007

Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDi Exclusive

13.09.2007

Renault Twingo 1,5 dCi Initiale

06.09.2007

Peugeot 1007 1.6 HDi Spoty Pack

23.08.2007

Renault Modus 1.2 16v/100 ks Alyum

16.08.2007

Hyundai Sonata 2,0 CRDI Pack Luxe

09.08.2007

Mazda MX-5 1,8 Coupe-Roadster

02.08.2007

Ford C-Max

26.07.2007

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Pack Luxe

19.07.2007

Stabilna situacija

09.07.2007

Peugeot 407 V6 2.7 HDi Feline

27.06.2007

Citroen Jumpy 2,0 HDI Combi Confort / 9 sedišta

20.06.2007

Subaru Outback 3,0R

13.06.2007

Volvo V50 1,8 Flexifuel E85 Summum

06.06.2007

Ford S-Max 1,8 TDCi/125 KS Trend

30.05.2007

Dacia Logan MCV 1,6 16v / 7 sedišta

23.05.2007

Peugeot 207 1,6 THP/150 KS

16.05.2007

Subaru B9 Tribeca 3,0R

02.05.2007

Daihatsu Trevis 1,0

25.04.2007

Hyundai Coupe 2,0 Pack Luxe

18.04.2007

Renault Clio 2,0 16v Dynamique

11.04.2007

Nova Fabia

07.04.2007

Mazda 6 2,0 MZR-CD Elegance

21.03.2007

Renault Megane Coupe GT 2,0 dCi / Volvo C30 2,0 D

07.03.2007

Citroen Picasso 1,6 HDi BMP6 Pack Ambiance

28.02.2007

Mazda 5 2,0 MRZ-CD 110 KS Elegance

21.02.2007

Nissan Micra C+C 1,6 automatik

14.02.2007

Volvo S40 D Summum

07.02.2007

Renault Clio RS 2,0

31.01.2007

Fiatom Grande Punto 1,2 Dynamic na putevima Andaluzije

24.01.2007

Citroen C4 Picasso sa 5 sedišta

09.01.2007

Dacia Logan 1.6 16V/105 KS

03.01.2007

Mazda 3 1.6 MZ-CD Perfomance

13.12.2006

Citroen C4 1.6 HDi BMP6 Exclusive

29.11.2006

Nissan Note 1,5 dCi/86 KS Acenta

15.11.2006

Ford S-Max 2,0 TDCi Titanium

01.11.2006

Renault Laguna Estate 2,0 dCi i Peugeot 407 SW 2,2 HDi

25.10.2006

Super test polovnjaka:
Renault Megane sedan 1.5 dCi/100 KS

18.10.2006

Renault Megane CC 2.0 dCi/150 KS Sport

12.10.2006

Daihatsu Copen 1,3 VVT

27.09.2006

Citroen C-Metisse

20.09.2006

Citroen C5 2.2 HDi 173 KS FAP Exclusive

13.09.2006

Daihatsu Cuore 1.0 X

06.09.2006

Renault Espace 2,0 dCi FAP i Peugeot 807 2,2 HDi FAP

16.08.2006

Citroen C6 V6 2,7 HDi FAP Exclusive Pack Lounge

02.08.2006

Peugeot 207 1.6 HDi 90 KS Sport

19.07.2006

Peugeot 207 1,6 16V i Renault Clio 1,6 16V

12.07.2006

Daihatsu Terios 1,5 Sport

05.07.2006

Renault Modus 1.5 dCi/105 KS Confort

28.06.2006

Ford Fiesta S 1.6 TDCi

21.06.2006

Škoda Octavia 2.0 RS

14.06.2006

Renault Grande Scenic 2.0 dCi 150 KS Luxe Dinamique

07.06.2006

Citroen C2 1.4 16V Stop&Start

31.05.2006

Renault Clio 1.4 16V Luxe Privilege

22.05.2006

CITROEN PICASSO 1.6 HDi/92 KS Pack

10.05.2006

Peugeot 1007 1.6e 2-Tronic Sporty Pack

03.05.2006

Ford Fiesta 1.6 TDCi Ghia

26.04.2006

Uporedni test:
Citroen Berlingo 1.6 HDi/75 i Renault Kangoo 1.5 dCi/70

19.04.2006

Dacia Logan 1.5 dCi Laureate Pack

12.04.2006

Peugeot 407 1.8i 16V 125 KS Confort

05.04.2006

Renault Vel Satis 2.2 dCi Privilege

29.03.2006

Francuska posla

22.03.2006

Savremeni dizeli i loše gorivo

15.03.2006

Peugeot 407 Coupe 3.0 V6 Pack

08.03.2006

Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi/90 KS

01.03.2006

Uporedni test:
Citroen C4 1.6 HDi i Ford Focus 1.6 TDCi

23.02.2006

SEAT LEON 2.0 TDI Stylance

15.02.2006

VW Fox 1.4 TDi 70 Pack Confort

08.02.2006

Ford Fusion Plus 1.6 TDCi

01.02.2006

Renault Laguna Estate 2.0 dCi Initiale

26.01.2006

Peugeot 307 2.0 16V/180 KS Feline

19.01.2006

Slavisica
25.9.2014 08:01
23
0

Isto cu napisati kao i za Twinga : previse para, ova klasa ne bi smela ici iznad 8000-8500e. Po ovim cenama se moze pazariti i B segment uveliko.
Inace mi je jako lep auto, mnogo lepsi od Peugeota
koji je sve samo ne simpatican i lep.
Potrosnja prevelika.

igi
25.9.2014 09:37
19
1

Auto očigledno računa na dopadljivost. A to prolazi kod slabijeg pola jer sva trojica proizvođača imaju precizne podatke o svojim potencijalnim kupcima. Zanima i žene potrošnja, snaga, cena - ali kad ga vide "ovako slatkog", pa još u nekoj crvenoj boji, C1 je kupljen. Ruku na srce, i jeste sladak u drugim bojama, bela mu ne stoji toliko.

don
25.9.2014 13:48
12
4

"Fico sa obrvama" svoj simpaticni dizajn zahvaljuje upravo originalu na kojeg se ugledao, nenadmasnog fiata 500. Unutrasnjost mu je bolje ne komentirati, jer tvorci svoj neukus pokazuju farbanjem u crveno velike kolicine jeftine plastike.
i10 i ono kijino cedo, picanto, pokazuju kako se i u ovoj klasi moze uvesti kvalitet na mala vrata, posebno vodeci racuna o detaljima.
Potrosnja je, za auto skromne mase, vise nego pretjerana. Pogonski sklopovi bi trebali biti kvalitetnije odradjeni, ipak je ovo 21. vijek, no izgleda da je procijenjeno da ciljana publika, a to su mladje zene, nema pojma o tehnici te da je njima samo izgled bitan, a ne velicina i tehnika :-) Prodajni rezultati idu tome u prilog.

Rikošet
26.9.2014 12:37
13
0

Sa ovim testom turbo trocilindraši potpuno gube smisao, ako su ga ikada i imali. Potrošnja od 10l gradske vožnje pa neka je i ostvarena po Parizu je previše za 1000 kg težak automobil iz 2014. godine (s vozačem). U ovom slučaju upitna je i ekološka prihvatljivost turbo trocilindraša, koja se kupcima ovih mališana potura pod nos kao jedan od njihovih najvećih kvaliteta? Niža potrošnja, registracija... Naime, emisija C02 od 99 g/km je izmjerena pri teoretski najnižoj potrošnji, koja se za ovaj model prema Citroenu 3,7 litara. Ako je u stvarnosti potrošnja tri puta veća i to u gradu, onda bi logično i stvarna emisija C02 trebala biti puno veća. Ne znam pouzdano, ali mislim da su emisiju C02 od oko 200 g/km ostvarivali benzinski motori s kraja devedesetih godina. Ako se dobro sjećam tada je Saxo imao 1.1 i 1.4 četverocilindrične benzince, koju su (posebno ovaj drugi) išli bolje i trošili približno isto, ako ne i manje od ovog savremenog motorčića. Koja je poenta turbo trocilindraša? Kompaktniji su, lakši, imaju cilindar manje i zbog toga su jeftiniji u proizvodnji, za njihovo podmazivanje se koristi manje ulja, mogu stati u kofer... ne znam, ali znam da priča o njihovoj ekološkoj prihvatljivosti barem što se tiče C1/Aygo/108 ne pije vodu.

Rok
26.9.2014 14:42
5
3

Previse skup, previse trosi, preslab.
Prejadan unutrasnji dizajn.
Bolje Toyota Aygo

Peki
26.9.2014 15:32
7
0

@Rikoset, vidim da se vecina negativnih komentara odnosi na potrosnju i cenu. Zaista sam na muci kada treba da prepisem podatke sa putnog racunara, ali to je realnost. Olaksavajuca okolnost je sto svi proizvodaci lazu u vezi potrosnje, kao i gomila specijalizovanih casopisa, koji merenja vrse na pisti. Ne secam se vise da li sam o tome pisao, nedavno sam proveo par dana radeci za jednu francusku redakciju (Auto Plus), pa smo izmedu ostalog merili i potrosnju. Kako? Da bi se utvrdila gradska voznja, ovi (i ne samo oni) voze na pisti 2,5 km, pri brzini od 50 km/h (maksimalna dozvolje u FR). Zaustave se cetiri puta, u trajanju od 15 sec. Da bi se utvrdila potrosnja na regionalnim putevima, vozi se brzinom od 65 km/h, bez zaustavljanja, tokom 6,5 km. Na auto putu nikada se ne prelazi dozvoljenih 130 km/h, i nema usporavanja ni ubrzavanja. Na kraju, dolazi se do prosecne potrosnje, tako sto se uracuna 60 % voznje po regionalnim putevima (napovoljnija), 25 % na auto putu i 15% gradske voznje. Tako su dosli do prosecne potrosnje ovog C1 od samo 5,8 lit. Pozitivno je sto su svi test automobili podvrgnuti istim kriterijumima, pa ih je moguce porediti. No sve ovo ne odgovara realnost, C1 je u dusi gradski auto, onaj ko ga kupi vozice se u ovakvim okolnostima najmanje 70-80 % vremena. Osim toga, u jednoj ozbiljnijoj gradskoj voznji, posebno u spicevima, za spomenutih 2,5 km ja se zaustavim najmanje desetak puta, i to po 30-40 sekundi i vise. Ponekad se motor navuce u visoke obrtaje, pa se naglo koci, vozi sa klima uredajem i otvorenim prozorima, cesto brze od 50 km/h... Poznato je da sve ovo benzinski agregati ni malo ne vole, cime se moze objasniti tolika potrosnja. Sa neznom nogom na gasu, moze sici i na manje od 5 lit, ali ko jos dans vozi tako?
Prekjuce sam recimo uzeo novi Peugeot 308 Karavan 1.2 e-THP/130 KS (isto tako trocilindarski agregat), koji je zaista sjajan u svakom pogledu, izumemo li... potrosnju! Prakticno jos nisam usao u centar grada, niti ga ajcio na auto putu brzinom vecom za 20-30 km/h od dozvoljene, a prosek iznosi 7,5 lit. Kada i ovo budemo uracunali, bice sigurno za litru visa.
Ostaje nam cena, koja ce evideno biti niza u Srbiji nego li u FR. Koliko, videcemo, ali se slazem da je previsoka. Dok sam cekao kod Peugeota da mi daju kljuceve, razgledao sam izlozeni 108, koji je sa svim opcijamo kostao 17.590 evra! No cenu treba relatizovati, jer na zapadu postoje nezavisni uvoznici, kod kojih su pojedini modeli cesto jeftiniji i do 35 %. Osim toga, tu su razne promocije i olaksice staro za novo, kao i "polovnjaci" od samo nekoliko meseci, cija je cena odmah niza za 20-30 %.

Pozdrav svima

rikoset
26.9.2014 19:47
5
0

@Peki

Moj komentar nije negativan vec kriticki:) Ne sumnjam u Vas navod o prosjecnoj potrosnji uostalom potvrdjen je fotografijom putnog racunara. Samo mislim da trocilindricni benzinci nisu opravdali ukazano povjerenje, a obrazlozio sam i zasto. Slozio bih se sa stavom da se ti mali i dinamicni motori ne mogu voziti s pola noge na gasu kako bi im se smanjila potrosnja. Ona se mora smanjiti na neki nacin koji nece narusti performanse. Da li je to moguce pokazace vrijeme pred nama jer ovo su tek prve generacije turbotrocilindrasa.

don
30.9.2014 08:59
1
1

eno mu glavnog konkurenta, adama, opozivaju.hehe

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: