Tuning

Carlsson SLK 340 Judd

Trka do oblaka

Kada se radi o ranifiranosti, tjuningu i kreiranju jedinstvenih Mercedes-baziranih automobila, Carlsson Autotechnik je jedno od najboljih mesta za posetu.


Elegantni automobili, moćni agregati i trkačka atmosfera, uz poslednju reč tehnike su garantovani u svakom automobilu koji napusti pogone Carlssona. Mnogi bi pomislili da se njegovi proizvodni pogoni nalaze u nekoj high-tech zgradi, ili industrijskom kvartu, ali bi grdno pogrešili. Carlsson Autotechnik GmbH, koji je osnovan od strane braće Ralfa i Andeasa Hartge 1989. godine, je lociran u Gut Weisenhofu, plemićkoj rezidenciji u blizini grada Merzig, u jugozapadnom delu Nemačke. Okružene gustom šumom i apsolutnom prirodom, nekadašnja ergela i staje su pretvorene u radionice za stvaranje snova.

Ime kompanije odaje počast švedskom reli vozaču Ingvaru Carlssonu, tehnološkom partneru koji je, zajedno sa Bjornom Waldegardom i Walter Rohlom, kreirao trkačku istoriju u Mercedes reli timu.

Dakle, pored tjuniranja drumskih, Carlssonu nisu nepoznata ni visoko-performantna trkačka vozila isključivo na bazi Mercedesa, ali je njihov najnoviji izdanak, SLK 340, koji je predstavljen na 2013 Ženevskom salonu, jedan ekstremni komad mašinerije…

U slučaju da ste razočarani činjenicom da se automobil neće pojaviti na trkačkim stazama, barem ne na onim klasičnim, SLK 340 je primarno kreiran za takmičenje na brdskim trkama E1 kategorije, poznatijim kao Hill Climb, među kojima će biti i Pikes Peak u Koloradu.

“Jedan od ciljeva je učestvovanje sa Carlsson SLK 340 na legendarnoj Pikes Peak trci. Za nas će biti čast da se nadmećemo sa fabričkim timovima Hyundaija i Suzukija”, izjavio je vođa tima, menadžer projekta i vozač, Reto Meisel, višestruki nemački i švajcarski šampion u Hill Climb trkama.

U saradnji sa Martinom Burmeisterom kao projekt menadžerom i njihovim švajcarskim Meisel Motorsport timom, žele da nastave sportske uspehe sa novim automobilom, te počiste konkurenciju i u međunarodnoj konkurenciji.

To donekle i objašnjava ogromni zadnji spojler na automobilu. Međutim, to nije jedini “maximum downforce” detalj kojim je Carlsson opremio potpuno karbonsku karoseriju, kako je nemački tjuner opsežno radio i na optimalnoj aerodinamici automobila u vazdušnom tunelu. Opet, nije zaboravljena ni estetska strana automobila.

“Dugo smo razvijali najoptimalniji dizajn za buduću svrhu automobila i ponosni smo na njegov konačni oblik. Kao inženjer, pravo je zadovoljstvo doprineti jednom takvom projektu a imali smo priliku da prikažemo sve što je tehnički moguće uraditi na automobilu”, izjavio je direktor Carlssona, dipl. ing. Marcus Schuster.

Trostepeno KW podešavajuće oslanjanje obezbeđuje optimalno ponašanje na putu, dok BBS naplaci promera 10x18 inča napred i 13x18 inča pozadi sa AVON pneumaticima obezbeđuju siguran kontakt sa podlogom. Kočioni sistem je načinjen od ultralakih materijala, radi dalje uštede u masi. Sportske kadice potpisuje Fibreworks, uz neizbežni zaštitni kavez u kabini.

Sa masom automobila od svega 780 kg, od čega 120 kg otpada samo na agregat snage 610 ks i 430 Nm obrtnog momenta iz 3,4 litarskog V8 agregata, Carlsson SLK 340 Judd se postavlja kao ozbiljan takmac japanskim konkurentima na trkama uzbrdo (do oblaka). Nakon 1.800 radnih sati Carlssona i Meiser Motorsport tima utrošenih na čitav projekat, prve međunarodne trkačke korake će načiniti već tokom leta 2013. godine.

Reto Meisel poseduje dugu i veoma bogatu trkačku karijeru, koja je započela jos 1989. godine. Švajcarac je dominirao Nemačkim Brdskim Šampionatom od 1999. do 2001., 2002. je osvojio Švajcarski Brdski Kup, dok je 2007. i 2009. postao Nemački Touring Car Hill Climb šampion. Sada je svoje ciljeve preorijentisao na međunarodne uspehe.

Tekst Igor Kučerka
Fotografije Carlsson
2525
Postavljeno: 23.04.2013

Arhiva: Tuning

Rubrika: Tuning
Postavljeno: 21.06.2014

Larte Design Mercedes-Benz GL Black Crystal

Interesantan je komentar u američkim automobilskim medijima: „Ne morate da idete na Aljasku da gledate Rusiju iz vašeg „dvorišta“; možete da vidite Rusiju u svojoj ulici uz pomoć Larte Designa“


Rubrika: Tuning
Postavljeno: 17.12.2013

Dodge Challenger R/T Shaker

„Muscle“ obojen u narandžasto


Rubrika: Tuning
Postavljeno: 15.11.2013

Mercedes-Benz CLS 63 AMG Wheelsandmore Seven-11

Kako promeniti nešto što je već gotovo besprekorno?


Carlsson SLK 340 Judd

23.04.2013

ABT Audi AS5 Sportback

17.04.2013

BMW MH3 V8 R Biturbo

21.01.2013

Fiat 500 Cinquone Stradale

10.01.2013

Honda CR-Z Mugen

04.07.2011

BMW M3 Pick-up

20.06.2011

Honda CR-Z

03.03.2011

MTM Audi RS6 Clubsport English version Tekst sa video prilogom!

07.10.2010

MTM Audi Q5/Q7 Crossliner

17.09.2010

Porsche 9ff GTurbo 1000

27.07.2010

G-Power BMW M3

23.07.2010

Geiger Cars F650

25.03.2010

Gemballa MIG-U1

08.03.2010

Geiger Cadillac CTS-V

14.01.2010

Brabus E V12 Black Baron

17.12.2009

Civic Mugen Type R

23.11.2009

Hamann Imperator

27.10.2009

Edo Competition C63 AMG

15.09.2009

Geiger Twin Turbo Corvette Z06

24.08.2009

Lamborghini Gallardo LP560-4 Polizia

29.06.2009

Alfa Romeo MiTo Marangoni

28.05.2009

Vauxhall VXR8 Bathurst S

28.04.2009

Geiger Challenge SRT8

17.03.2009

Edo LP 710-2 Christian Audigier

09.02.2009

Mansory Bentley Continental GT

16.01.2009

Hamann Sportivo 500

21.11.2008

BMW X5 Hamann

28.08.2007

Rinspeed Imola

31.10.2006

Kleemann ML50K S8

06.01.2006

Lorinser E Class Sedan LV

07.11.2005

peđa
23.4.2013 09:33
9
0

780 kg!? 120 kg motor od 610 KS!? WOW, svaka čast!

Siniša V.
26.4.2013 12:14
3
0

Ne postoji superlativ od "optimalan"!!!

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: