Uporedni test

Mercedes-Benz ML 350 i BMW X5

Drugo pakovanje

Nove generacije a svi lideri! Neko mora pobediti!

BMW X5 i Mercedes ML se obraćaju sličnoj populaciji, koja jedna drugoj nije ni nalik! Twituj ovo!

Ima li odgovora na dve najveće srpske kafanske teme:

1. Ko je bolji, polovni Golf ili novi 500L?
2. Mercedes ML i BMW X5

Na prvo pitanje odgovor se zna, jer novo je novo!
Na odgovor povodom drugog pitanja, strpite se do kraja uporednog testa

Situacija kada proizvođač automobila gromoglasno najavi novitet, a onda ga jedva i oni koji su ga stvorili razlikuju od prethodnika nije ništa neuobičajeno.

Ta politika sitnih koraka, bez naglih vizuelnih turbulencija je posebno karakteristična za premijum brendove, koji oprezno saopštavaju svojim tradicionalnim klijentima da im ljubimac više nije u modi.

Ovakva situacija je potpuno karakteristična i za dva najveća konkurenta u premijum SUV segmentu. Mercedes ML nove generacije je stigao bezmalo dve godine ranije od novog BMW-a X5, stvarajući nevidljivu paukovu mrežu na tržištu, koja će zaustaviti svakog platežno moćnog kupca u ovoj klasi.

Već na startu je jasno, obraćaju se sličnoj populaciji, koja jedna drugoj nije ni nalik! BMW je odabrao žestoku sportsku notu i minimalistički pristup dizajnu. Mercedes je odigrao na kartu luksuza, „svile, kadife“ i moćnog nastupa. Krenimo redom.

dizajn,
menjač,
performanse,
dinamika vožnje

stabilnost pri čeonom vetru,
udobnost,
komfor

BMW je odabrao žestoku sportsku notu i minimalistički pristup dizajnu

Pogon, upravljivost, menjač
Testirani ML 350 Blue Tec poseduje poznati ali osvežen V6 motor od 3,0 litre koji pruža mnogo bolje performanse koje su osetne već u prvim kilometrima vožnje. Osim impresivno moćnog, samo delimično prikrivenog brundanja, dve tone teška karoserija poleće na svaki ozbiljniji pritisak na papučicu gasa. Dosadašnja uspavanost Mercedesa na koju smo navikli nestala je bez traga ali ipak je još uvek za solidan indeks ispod onoga što objektivno pruža BMW X5 koji radi pitomije ali deluje efikasnije, zahvaljujući dvostrukoj turbo tehnologiji. Naravno od BMW-a smo takvo ponašanje i očekivali, a od Mercedesa nismo da će u tolikoj meri smanjiti najveći dosadašnji generacijski jaz u odnosu na „Bavarca“. Čini se da je BMW ovog puta zadržao prednost u performansama najviše zahvaljujući boljem, bržem i odlučnijem osmostepenom automatskom menjaču, koji nasuprot Mercedesovog sedmostepenog deluje kao „čigra“.

BMW pruža daleko ozbiljniju povratnu informaciju putem upravljača

Jednim pogledom

Karoserija

Udobnost

Izgled

5,0

Napred

4,7

Funkcionalnost

4,5

Pozadi

4,5

Kvalitet izrade

4,8

Ukupno:

4,60

Ukupno

4,76

Ponašanje u vožnji

Enterijer

Vozne osobine

4,9

Funkcionalnost

4,5

Performanse

4,9

Dizajn

4,7

Kočnice

4,8

Ponuda prostora

4,9

Ukupno:

4,86

Kvalitet materijala

4,9

Motor

5,0

Završna obrada

4,6

Menjač

5,0

Ukupno:

4,72

Cena

4,5

Prosečna ocena: 4,77

Inače, BMW je iznenadio niskom potrošnjom! Prosečno je ona na nivou 8,5 litara na stotinu kilometara, dok je kod Mercedesa prebacila 10 litara.

Što se upravljivosti i ponašanja na putu tiče, ista meta isto odstojanje. BMW pruža daleko ozbiljniju povratnu informaciju putem upravljača, za razliku od Mercedesa koji je sve spoljne uticaje, pa i ovaj sveo na najmanju moguću meru.

Oba konkurenta u krivinu ulaze bez mnogo respekta prema istoj, sa tom razlikom što BMW jasnije drži zadatu liniju kretanja. Istovremeno, Mercedes zbog očiglednog debalansa težine (mnogo težeg prednjeg dela) diskretno „izlazi iz šina“, bez obzira što mu sva sila konjskih snaga i pogon na sve točkove obilato pomažu da se održi u putanji.

BMX X5 xDrive 3.0d

Cena: 69.000 evra
Motor: twin-turbo dizel, V6, 2993 cm³/common rail, 190 kW, 258 KS pri 4.000 o/min, 560 Nm između 1.500 i 3.000 o/min
Transmisija: na sve točkove, 8/A
Ogibljenje: napred dvostruka poprečna ramena, nazad multi-link
Performanse: 0-100 km/h – 6,9 sec, maksimalna brzina 230 km/h
Prosečna potrošnja: 6,2 l (fabrički podatak), emisija CO₂ 195 g/km
Karoserija: SUV 5/5, DxŠxV 4887x1938x1763 mm, međuosovinsko rastojanje 2934 mm, masa 2070 kg, prtljažnik 651 l

I tek što nismo zatvorili notes, zaduvala nam košava u čelo na autoputu. Mercedes ML klizi kao kit kroz uzburkano more! BMW X5 jedva sam zadržao da ne odletimo sa puta!! Dakle, na ovom mestu stavljam potpis iza 20 godina karijere auto novinara i dajem mu slabu ocenu za stabilnost pri nešto većoj brzini. Očigledno postoji određen konstrukcijski problem, pa ako to do sada nije primećeno, evo da mi „ukažemo“!

No Off Road
„Off Road“ sposobnosti nismo upoređivali, jer neprimereno je sa pneumaticima 255/50 R19 i pričati o terenskoj vožnji a kamo li na nju krenuti. Ova dva automobila sa time nemaju nikakvih praktičnih dodirnih tačaka, osim teoretskog „džipadžijskog“ izgleda i za par stotina metara makadama do vikendice!

funkcionalnost,
udobnost,
komfor,
ponašanje na lošem putu,
prtljažnik

potrošnja,
agilnost u krivinama

Mercedes je odigrao na kartu luksuza, „svile, kadife“ i moćnog nastupa

Udobnost, enterijer, komfor
Mercedes je udobniji, i nudi više prostora u kabini tu dileme nema! BMW sa druge strane pruža bolje držanje tela u sedištima. Mercedesov enterijer je luksuzniji, prijatniji na dodir i na pogled, bez obzira što je na granici kičastih rešenja (stvar ukusa), ali u potpunosti prilagođen udobnosti. BMW je moderan, čak previše jednostavan i čist, rekli bismo, spartanski dizajniran u poređenju sa konkurentom. Na lošem putu Mercedes samo pojačava razliku ocene udobnosti u svoju korist, jer očigledno je BMW sportska genetika imala značajno učešće u konstrukciji X5.

Mercedes je komforniji i za nijansu funkcionalniji zbog manje ugojenih sedišta i enterijera koji je ostavio vazduha u kabini, što ne može prepisati kao karakteristika „ugojenosti“ BMW upravljača. Mercedesov je prijatan, skladno popunjen, adekvatan prestižnoj limuzini. BMW upravljač je atraktivniji na pogled ali prilično koščat, kao da je premešten iz serije 1!

Oba konkurenta u krivinu ulaze bez mnogo respekta prema istoj, sa tom razlikom što BMW, jasnije drži zadatu liniju kretanja

Jednim pogledom

Karoserija

Udobnost

Izgled

4,5

Napred

5,0

Funkcionalnost

4,8

Pozadi

4,5

Kvalitet izrade

5,0

Ukupno:

4,75

Ukupno

4,77

Ponašanje u vožnji

Enterijer

Vozne osobine

4,0

Funkcionalnost

4,8

Performanse

4,5

Dizajn

4,5

Kočnice

4,6

Ponuda prostora

4,8

Ukupno:

4,37

Kvalitet materijala

5,0

Motor

4,9

Završna obrada

5,0

Menjač

4,7

Ukupno:

4,82

Cena

4.0

Prosečna ocena: 4,62

BMW ima nešto jednostavnije rukovođenje komandama počev od ručice menjača koja je na „pravom“ mestu gde menjač treba da bude pa do krstarenja kroz softverske sisteme, koji su prilagođeni logičnom razmišljanju prosečnog korisnika tableta ili pametnog telefona.

Na kraju, vrlo je bitno da se naglasi, tehnološki i suštinski oba automobila su najviše što današnja tehnologija poznaje. Jasno su profilisana prema određenoj kategoriji kupaca te kranja ocena leži isključivo u oku posmatrača!

BMW je okrenut tamo gde je i uvek ciljao. Prema sportski orijentisanoj bogatoj klijenteli koja od ove klase traži dizajn, relativnu udobnost, ali pre svega stil, adrenalin, i performanse bez obzira na starosno doba.

Mercedes-Benz ML350 Bluetec

Cena: 83.556 evra
Motor: turbo dizel, V6, 2987 cm³/common rail, 190 kW, 258 KS pri 3.600 o/min, 620 Nm između 1.600 i 2.400 o/min
Transmisija: na sve točkove, 7/A (7G-TRONIC PLUS)
Ogibljenje: napred dvostruka poprečna ramena, nazad multi-link
Performanse: 0-100 km/h – 7,4 sec, maksimalna brzina 224 km/h
Prosečna potrošnja: 6,9 l (fabrički podatak), emisija CO₂ 179-194 g/km
Karoserija: SUV 5/5, DxŠxV 4804x1926x1796 mm, međuosovinsko rastojanje 2915 mm, masa 2175 kg, prtljažnik 690 l

Krajnja ocena uporednog testa ipak leži isključivo u oku posmatrača Twituj ovo!

Mercedes kao Mercedes! Umeren, udoban, kvalitetan, sa pritajenim performansama koje se vrlo lako izvlače iz njega ako to vozač želi i ukoliko to ima smisla.

Dakle, rukovođen ličnim afinitetima ali i objektivnim ocenjivanjem, još uvek diskretnu prednost dodeljujem za BMW X5!

Naravno, Bože zdravlja, za koju godinu, preispitaćemo stanovišta i ponoviti isti test! Sve je moguće, pa i to da Mercedes možda pobedi BMW. Veliko možda!

Piše Miodrag Piroški
Fotografija Predrag Rakić, Tijana Kulašinović
22138
Postavljeno: 03.05.2014

Arhiva: Uporedni testovi

Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 26.05.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique vs. Smart Forfour
Tekst sa video prilogom!

Narodna fraza kojom se opisuju dve, po karakteru vrlo slične osobe, ali je svaka svojstvena sebi na svoj način, predstavlja vodeću karakteristiku dvoboja najmanjih mališana na tržištu


Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 22.10.2014

Ford Fiesta 1.6 TDCi vs Renault Clio 1.5 dCi
Tekst sa video prilogom!

B segment je izuzetno popularan u Evropi. Dovoljno je da kažemo da su četiri od pet najprodavanijih modela na „starom kontinentu“ upravo iz ovog segmenta


Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 12.07.2014

Mazda 3 Sport 2.0i G165 / Mazda 3 Sport CD150

U slučaju komparativnog testa modela Mazda 3 u dizel i benzinskoj kategoriji zapremine oko 2.000 kubika, nije lako predvideti lidera bez detaljnog poređenja


Kia Cee’d 1.6 GDi / Kia Cee’d 1.6 CRDi

04.07.2014

Mercedes-Benz ML 350 i BMW X5

03.05.2014

VW Golf vs Peugeot 308

26.03.2014

Toyota RAV4, Honda CR-V, Hyundai Santa Fe Tekst sa video prilogom!

21.06.2013

Audi A3 - BMW serija 1 - Mercedes-Benz A klase Tekst sa video prilogom!

24.05.2013

Mercedes A klasa i BMW Serija 1

16.11.2012

Mini Cooper S Coupe vs Renault Twingo Gordini

25.05.2012

Fiat Punto Classic vs Dacia Sandero

30.03.2012

Ford Kuga vs Jeep Compass vs Toyota RAV4

26.03.2012

Hyundai ix35 vs KIA Sportage English version Tekst sa video prilogom!

08.07.2011

Automobili cene do 10.000 evra

02.05.2011

Suzuki Swift vs Suzuki Swift English version

25.01.2011

Audi RS5 vs BMW M3 English version

03.01.2011

Audi A1 vs MINI Cooper English version

10.12.2010

Dacia Duster vs Chery Tiggo English version

26.11.2010

Citroen DS3 / Peugeot RCZ / Renault Megane RS

12.10.2010

Audi S5 Coupe vs Audi S5 Cabrio

18.06.2010

Mazda 3 i Kia Ceed

12.02.2010

Dacia Sandero Stepway i Suzuki SX4

25.12.2009

Lexus RX vs BMW X5 vs Audi Q7

18.11.2009

Alfa Romeo MiTo vs Mini Cooper S

13.10.2009

Opel Astra GTC i Kia Procee'd

14.07.2009

Hyundai i20 i Opel Corsa

11.06.2009

Mercedes C180 Kompressor i C220 CDI

26.05.2009

Toyota Avensis vs Honda Accord vs Mazda 6

04.05.2009

Hyundai i10 vs Kia Picanto

03.04.2009

Jeep Wrangler vs Land Rover Defender

06.03.2009

Automobilske navigacije

26.02.2009

Kolica za pijacu

31.12.2008

Fiat 500, Hyundai i10 i Suzuki Splash

04.11.2008

BMW X5 3,0d i VW Touareg 3,0 V6 TDI

22.07.2008

Pneumatici

23.05.2008

Citroen C6 2,7 HDi i Citroen DS 21 "Ajkula"

24.12.2007

Toyota Hilux 3,0 D-4D i Mutsubishi L200 2,5 DI-D

08.06.2007

Jeep Compass 2,3 i Suzuki Grand Vitara 2,0

25.01.2007

Mali automobili

28.12.2006

Jeep Grand Cherokee 3,0 CRDI i Range Rover Sport TD

20.11.2006

VW Jetta 1,9 TDI i Renault Megane Sedan 1,5 dCi

19.06.2006

Renault Megane 2,0 RS Luxe i Ford Focus ST 2,5T

09.05.2006

Toyota Hilux 2,5 D-4D i Isuzu D-Max 3,0 TD

09.02.2006

Citroen C3 1,6 HDi i Renault Clio 1,5 dCi

26.01.2006

Citroen C5 Break 2,0 HDi i Renault Laguna Estate 2,2 dCi

28.10.2005

Honda Jazz 1,4 i Mitsubishi Colt 1,3

23.06.2005

BMW 320i i 320d

25.05.2005

Peugeot 307 1,6 HDi i Renault Megane 1,5 dCi

18.03.2005

Peugeot 307 SW 2,0 HDi i Ford Focus C-Max 2,0 TDCi

28.02.2005

Mitsubishi Outlander, Nissan X-Trail i Toyota RAV4

22.12.2004

Audi A8 L 6,0 Quattro, Mercedes S 600 L i BMW 760 Li

19.11.2004

Citroen C2, Lancia Ypsilon i Nissan Micra

15.09.2004

Ford Sportka i Streetka

27.09.2004

OPEL Astra 1,6 Twinport Enjoy i VW Golf V 1,6 FSI Comfortline

21.08.2004

Supersportski automobili

25.07.2004

FIAT Panda 1,2 Emotion, OPEL Agila 1,0 Njoy Design i DAIHATSU Cuore 1,0 Top

22.06.2004

FORD Focus 1,8 TDCi 100KS i RENAULT Megane 1,5 dCi 100KS

20.05.2004

VW Golf V 2,0 TDi 16V 140 KS i PEUGEOT 307 2,0 HDi 16V 136 KS

13.04.2004

RENAULT Megane Sedan 1,9 dCi i SEAT Toledo 1,9 TDi

16.03.2004

VW Golf V i MAZDA 3

5.02.2004

CITROEN C2 i C3 1,4 16V 90KS Sensodrive

21.02.2004

PEUGEOT 307 CC 2,0 i RENAULT Megane CC 2,0

15.01.2004

RENAULT Megane Grandtour,
PEUGEOT 307 Break,
FIAT Stilo Multi Wagon i
MITSUBISHI Lancer Kombi

12.12.2003

BMW serija 5, MERCEDES E320 i AUDI A6

24.12.2003

CITROEN C2 1,4 i RENAULT Twingo 1,2 16V

5.11.2003

AUDI TT 3,2 Quattro, CHRYSLER Crossfire 3,2 i NISSAN 350 Z

17.11.2003

CITROEN Berlingo, FIAT Doblo, RENAULT Kangoo i OPEL Combo

8.10.2003

TERENSKA VOZILA

20.10.2003

HONDA Accord, MAZDA 6 i TOYOTA Avensis

30.08.2003

RENAULT Clio 2,0 RS i PEUGEOT 206 2,0 RC

13.09.2003

AUDI A3 2,0 FSI, BMW 318 ti Compact i MERCEDES C180 K Sportcoupe

16.08.2003

HONDA Jazz 1,4i LS, MAZDA 2 MZI 1,4 Exclusive i NISSAN Micra 1,2 Acenta

17.07.2003

ALFA ROMEO 147 GTA, FORD Focus RS i VW Golf R32

10.06.2003

RENAULT Megane 1,9 dCi, FORD Focus 1,8 TDCi i ŠKODA Octavia 1,9 TDI

27.04.2003

BMW X5 4,6is, MERCEDES ML55 AMG i PORSCHE Cayenne S

10.05.2003

FORD Ka Futura i RENAULT Twingo 1,2 16V Privilege

7.04.2003

FORD Mondeo TDCi Turnier i MAZDA 6 CD Sport-Kombi

7.03.2003

HYUNDAI Getz, DAEWOO Kalos i CITROEN C3

6.02.2003

SUBARU Forester 2,0 XT Turbo i ŠKODA Octavia Combi 1,8T

18.02.2003

PEUGEOT 307 110, RENAULT Megane 1,6 i VW Golf 1,6

18.01.2003

KIA Sorento CRD i TOYOTA Rav 4 D4D

21.12.2002

MASERATI Coupe Cambiocorsa i PORSCHE 911 Carrera

15.11.2002

MAZDA 6 1,8 Comfort, OPEL Vectra 1,8 Comfort i VW Passat 2,0 Comfortline

24.11.2002

PEUGEOT 206 SW i ŠKODA Fabia Combi

13.10.2002

HONDA Jazz 1,4i i SEAT Ibiza 1,4 16V

1.10.2002

MERCEDES S 600 i VW Phaeton W12

6.10.2002

TOYOTA RAV 4 D4D i SUZUKI Grand Vitara XL-7

3.09.2002

FORD Fiesta TDCi, PEUGEOT 206 HDi i CITROEN C3 HDi

3.09.2002

mecka
03.5.2014 01:31
29
10

I tek sto nismo zatvorili notes, zaduvala nam kosava u celo na autoputu. Mercedes ML klizi kao kit kroz uzburkano more! BMW X5 jedva sam zadrzao da ne odletimo sa puta!!

Toliko o x-petici, a vi ste mu dodelili titulu pobednika u ovom testu!!!!

@mecka
Zahvaljujemo se na konstruktivnom komentrau!
Prosečan rezultat testa se nalazi u zbiru pojedinacnih ocena, koje su plod procene autora te objektivnih ali i subjektivnih elemenata!
Ocigledno X5 je mnogo bolji u nekim drugim kategorijama!

Srdacno pozdravljam!

Piroski

Реалан
03.5.2014 06:21
14
2

Кад причате о управљивости BMW-a и повратном одзиву управљача нисте споменули да ли има хидраулично или електрично управљање

Горисла&
03.5.2014 06:59
17
5

Молимо Вас за упоредни тест BMW X4 и Porsce Macan. Хвала.

HTC
03.5.2014 07:42
14
22

BMW je kralj!

sinisa becej
03.5.2014 08:46
19
1

Nemacka dogovorna ekonomija, nista tu nije slucajno, sve te razlike su tu za to sto treba da naprave podelu medju kupcima i da se o njima prica...

Dejan L
03.5.2014 10:00
22
18

Za mene X5 sa enterijerom ML-a.
Što se tiče dizajna X5 i ne znam odakle Mercedesu greška da dovede Vijetnamca za dizajnera.
ALI čekamo Fejslift ML-a.
S druge strane, ako isključimo dizajn, svakako ML.
Ovo mu dođe kao E klasa SUV, logično pošto za GL kažu da je to u stvari S klasa SUV.
BMW nudi nešto više adrenalina, noviji je, napred lepši, ali sve ostalo je na strani ML-a. Komfor, udobnost, kvalitet, prirodniji osećaj za volanom.
Gledao sam i upredne testove na YouTube-u, otprilike X5 pobeđuje jer izaziva adrenalin (Čitaj svidja se onima koji bi da istresaju komplekse)

Rikošet
03.5.2014 10:16
28
4

Oba automobila su do te mjere amerikanizirana da američki Jeep Cherokee danas djeluje više proevropski orijentisan od njih. Dizajn je ruku na srce očajan kod oba, jer su neuspješne kopije uspiješnih prethodnika, a od potpune propasti ih spašavaju gabritne karoserije, masne farbe, zasljepljujući ksenoskih farovi, gomile hroma i ogromne alu felge zbog kojih ih je jednostavno nemoguće ne registrovati na ulici. Osim odličnog mjenjača i motora BMW u ovom dvoboju nema šta da ponudi. To što se bolje ponaša na cesti može se slobodno okačiti mačku o rep, jer se od ovakvih vozila ipak očekuje da imaju kakve takve off-road mogućnosti, ako ništa drugo onda da mogu tegliti neku prikolicu i slično. Mercedes je tu dva koplja ispred i pogonski, i elektronskom podškom, i opcionim vazdušnim ogibljenjem, koje omogućava podešavanje klirensa... BMW je isključivo vezan za asfalt pa se postavlja pitanje u čemu je razlika između klasične karavanske petice sa 4x4 pogonom i 3.0d motorom i X5? U klirensu, gumama i položaju za upravljačem? Prava dilema je vrijedi li to 4.500 eura razlike u cijeni, ako se u 99% situacija vozite po asfaltu. Ne vrijedi jer se 5 Touring puno bolje vozi na asfaltu nego X5 kojem u tom slučaju smetaju njegov povišeni klirens i velike gume... Mada nije predmet ovog testa, generalno pored Range Rovera i Jeep Cherokeea, BMW X5 je previše mekan "soft", a ML nažalost dizajnerski potpuno neproporcionalan i zdepast. Da se X5 i ML prave u Evropi kladio bih se u njihovu pouzdanost i izdržljivost, ovako mi se britanski i američki proizvod iza kojih stoji dugogodišnja off-road tradcija čine dosljednijim, potpunijim i logičnijim izborom.

Koracs
03.5.2014 11:10
14
4

Dva besprekorna automobila, koje dele nijanse i afiniteti kupaca! Odlican uporedni prikaz, mozda i najbolji od sveg do sada sto sam citao ukljucujuci i one testove sa engleskog govornog podrucja

Skyline
03.5.2014 14:09
15
19

Dejan L. je objasnio. Plus od mene.

Audifan
03.5.2014 15:54
16
12

Bmw je Bmw. Ovo je meni neuporedivo.

car enthusiast
03.5.2014 16:21
21
3

Bez uvrede fanovima, oba su mi ruzna. Narocito kada se uporede sa prethodnim restyle verzijama.
Gledam prethodni ML sa kraja proizvodnje, a onda ovaj novi i ne mogu da verujem da su napravlili takav korak unazad sa dizajnerske strane.
X5 sta znam, ali prva generacija mi je i dalje mozda i omiljena.
Sa druge strane, novi Grand Cherokee, Range Rover Sport vrhunski izgledaju.
Cini mi se da su oni jedini SUV koji su poboljšali izgled sa novim generacijama.

Dejan L
03.5.2014 16:47
16
13

@ Skyline
Hvala! Pojedinci ponekad treba da pogledaju auto, ali ne kroz logo, već da bud iskreni prema sebi samima

Гагиба
03.5.2014 17:53
12
8

Дејџо

Први пут сам ти после пар година "лупио" плус!!! :)))
Ваљда си први пут после пар година реалан... ;))

Ништа не бих мењао у томе што си рекао сем што бих додао да је статистика та која говори који "шваба" је погодио укус већег броја купаца.

Don
03.5.2014 18:15
19
14

znao sam da ce ovako "test" da ispadne, pa nemam neki komentar, osim sto potpisujem ono sto kaze rikoset. Imao sam priliku se vozati podosta u m verziji ovog bmw, napucanog sa maksimalnom opremom, ali Boze sacuvaj da bih ga imao. Ionako pojedinci samo pokusavaju da se qrche, rjesavaju svoje komplekse ovakvim automobilima. 5 karavan je, kao sto neko rece, bolji od ovog mjesanca, jeep bolji od obojice, evok rastura. Imao sam prilike cackati po starijoj verziji ML, nista posbeno, cak nije ni prostran bio, skupo, beskorisno cudo.
Uglavnom, bolji mi je kupit maseratija gibhlija i uzivat u skulpturi, neg vozat ove autobuse 20k eura skuplje. Samo, da je Boze para.

MIVEC
03.5.2014 18:29
16
5

Izmedju ova dva ipak pre BMW. Lepse izgleda, bolji je u voznji, ima bolji menjac, ekonomicniji... Dovoljno. Da li je najbolji premium SUV, to je druga prica.

@Dejan L, ne slazem se sa tim sto si u poslednjoj recenici poistovetio "izazivanje adrenalina" sa lecenjem kompleksa. To su dve razlicite stvari koje mogu ili ne moraju da imaju veze sa istim automobilom.

Somborac
03.5.2014 19:34
11
0

Realan test! Sasvim je jasno, BMW je mlađi, moderniji, agresivniji, jeftiniji! ML tipičan pripadnik Mercedesove filozofije, tradicionalan, odmeren, kvalitetan!

Enzo
03.5.2014 22:07
8
5

Gledam sada polovne X5, konkretno primerak iz 2011. koji mi je lepsi unutra od novog modela. Ekran na novom mi izgleda kao da je after-market (znam 2015. se blizi, takva je moda). Stari je imao ekran koji se fino ususkan u ostatak table.
Plus za Donov komentar

Slavisica
04.5.2014 10:38
5
9

Zdravorazumski gledano, pre bih uzeo 7Series ili S class umesto napucanih vezija ovih modela sa testa (za slican novac). Mada, sto ljudi - sto cudi.
U ovom testu, ako moram da dam nekom glas, on bi isao za X5.

Audifan
04.5.2014 14:45
46
22

Napisao sam Bmw je Bmw, na svakom detalju karoserije cak i bez natpisa se jasno vidi da je u pitanju BMW. To je pravi pecat Premiuma, prepoznatljivost u svakom detalju, evolucija izvornog dizajnerskog DNK-a. ODELO uvek isto a dovoljno ulepsano, lepsih materijala i nekako lepseg osecaja od predhodnog. Mb je definitivno odavno odlutao iz uniformisanosti postao nesto sto jedino sama znacka stavlja na znanje koji je brend u pitanju, malo sam se poigrao sa fotoshopom, prvu fotografiju sam tako izeditovao, da sam skinuo MB obelezja, masku ambleme kao i prepoznatljivi zmigavac u retrivizorima, rezultat je porazavajuc, vizuelno auto deluje kao sangjong, kinez, stari Koreanac ni traga MB uniformi. NE definitivno NE! ML nije konkurencija X5,samo bleda zamena nekog slepog zaljubljenika u MB i njegovu staru slavu, pravi konkurent X5 tici jeste Range rover sport i mozda nijedan vise. Alternative jesu ML, Q7,Grand Ciroki(koji usput osetno manje kosta a nudi i jako dobre off road karakteristike, tuareg takodje).
Sto se tice famozne nestabilnosti, nemogu tvrditi nesto sto probao nisam ali me svakako to nebi odvratilo da ga kupim.

Nemanjica
04.5.2014 16:45
9
5

Postovani,nema me nekoliko dana na portalu,i odmah haos...salim se,nego zasto ne mogu da vidim komentare na aplikaciji,vezano za ovu temu,nego moram na sajtu da vidim!

Hvala na ukazanom problemu! Radi se na otklanjanju istoga!
Redakcija

Bato
05.5.2014 09:40
7
6

Bmw a nebi uzeo nikada iz jednog razloga,Enterijer mi je takoobican i komplikovan da nema gori.Mercedes sa dizajnomjeste otiso nazad u odnosu na prethodni model ali mislim da ce facelift biti savrsen.

Dejan L
05.5.2014 11:42
0
12

@ Gagiba

Postovani, ovaj Vas komentar je cenzurisan buduci da se ne bavi temom vec licnim obracanjem drugoj osobi!

Molimo Vas da se drzite teme komentara!

Dj
05.5.2014 12:45
1
6

Ml,Texas,USA dobitna kombinacija

mixi
06.5.2014 01:31
4
0

Zašto me mogu da vidim komentare za ovaj uporedni test???
Unapred zahvalan

BMW fanatic
06.5.2014 15:22
5
4

"Sve je moguće, pa i to da Mercedes možda pobedi BMW. Veliko možda!"

Ne bih ništa dodao ni oduzeo :)

????????
08.5.2014 16:57
1
2

Objektivan test. Tacno preneti utisci. Iako je g. Piroski zagrizeni bavarac :) . Takva je sad situacija. BMW dominira.

Judoka
09.5.2014 00:16
2
1

Ne slazem se bas sa vasim,da ML ima terenske karakteristike samo za 200 m makadama. Jeste SUV,ali sigurno sposobniji za off road od Bavarca,zbog toga je i losije ponasanje u krivini.
2. generacija ML je mnogo atraktivnija od 3.generacije.Vecina nas trenutno ne moze provozati ova auta,pa da i citaoci mogu objektivno iznijeti misljenja :)

absd
09.5.2014 03:46
3
2

Mercedes..Uvek bio,i bit ce zver......

zoran
09.6.2014 03:27
3
0

Realno gledano, Mercedes je Mercedes,udobniji je,luksuzniji,bolje se vozi na auto putu. Vešanje mu je bolje trimovano za nase puteve a i većinu puteva u svetu.U mercedesu te nebole bubrezi,zbog truckanja na putu.Zaista mislim da ste nerealni u testu.

Bato
07.1.2015 22:19
2
1

Imao sam cast voziti X5 M 5.O d ,nikada se nisam vozio u tvrdji auto! 381 KS i mnogo obrtnog momenta daje lep osecaj,ali zaista enterijer nema razlike od prethodnog modela,osim velikog displeya!S obzirom da je ovo bio nevidjen model,X5 M 5.0d,a jedino sta mi se svidelo jeste osvetljenje poput S klasse,ostalo je sve kao u prethodni model !Neznam kako kupci Bmw a ne osudjuju ovakav propust !Sto se tice izgleda, bukvalno zamenili su farove,stopove,i eto novi model !!!Moram da pomenem i prekidace na vratima za stakla,Radio CD,Rucica menjaca 100% preuzeti od prethodnog modela !!!Zaista je ovo velika sramota i steta sto je ovo nazvan novi model,taman je bilo da je ovo restajling od prethodnog modela !!!

Bato
07.1.2015 22:20
1
1

Imao sam cast voziti X5 M 5.O d ,nikada se nisam vozio u tvrdji auto! 381 KS i mnogo obrtnog momenta daje lep osecaj,ali zaista enterijer nema razlike od prethodnog modela,osim velikog displeya!S obzirom da je ovo bio nevidjen model,X5 M 5.0d,a jedino sta mi se svidelo jeste osvetljenje poput S klasse,ostalo je sve kao u prethodni model !Neznam kako kupci Bmw a ne osudjuju ovakav propust !Sto se tice izgleda, bukvalno zamenili su farove,stopove,i eto novi model !!!Moram da pomenem i prekidace na vratima za stakla,Radio CD,Rucica menjaca 100% preuzeti od prethodnog modela !!!Zaista je ovo velika sramota i steta sto je ovo nazvan novi model,taman je bilo da je ovo restajling od prethodnog modela !!!

Bomber
04.2.2017 22:59
0
0

BMW sa svojim vesanjem nikada nece moci da se vozi kao Mercedes sa Airmatic vesanjem. To sto ste naveli da je X5 stabilniji po krivinama i da brze prolazi krivine nije tacno. Stavise jos je daleko od voznje koju ima Mercedes. Vozio sam i novi X5 i X6 i ML i GLE. BMW ima dve varijante vesanja, obicno vesanje i kombinaciju sa napred obicnim, a nazad vazdusnim jastucima. Cak je i bolji sa obicnim jer se ovaj sa ovom kombinacijom prilikom natezanja u krivinima i naglih promena pravca, zbog visokog klirensa kod dzipa, uvija i siri krivinu. Dok na istim mestima ML sa airmatik ne mrda. Gde u krivinu udjes 100e sa X5 i to uz uvijanje, sa ML-om ces uci 130e sa uzivanjem. Ubacite X5 u Sport + i ubacite ML u sport + rezim rada, pa da uporedimo. Jedino gde se slazem, je oko menjaca, menjac kod BMW je brzi i bolji nego kod Mecke i agregat trosi manje goriva. Ostalo je sve na strani Mecke.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: