BMW je u mnogim stvarima bio pionir i pokazao hrabrost koja ga je u suštini i dovela do mesta br. 1 među premijum proizvođačima automobila, uz naravno, neosporan kvalitet.
X1 je prvenac u svojoj klasi, i već nakon dve i po godine egzistencije na tržištu je prodat u zavidnom broju primeraka. Novi izazovi i novi zahtevi su kao imperativ stavili i izvesna poboljšanja, neophodna da bi se ostalo na samom vrhu.
Paralelno sa lansiranjem osveženog modela, vrše se pripreme za njegov ulazak na američko tlo. Dodatno, zahtevi tržišta, posebno kineskog, su nalagali i otvaranje dodatne fabrike, a ona se nalazi u Tajšiju u Kini, pored one u Lajpcigu.
Sinergija motora i menjača
Ono što je BMW-u primaran cilj, to je približavanje osnovnom postulatu današnje automobilske industrije, a on je ostvarivanje što idealnijeg odnosa između performansi i potrošnje goriva. Marka koja je apsolutni lider kada su u pitanju svetske titule za najbolje motore, svoje adute ima u grupi TwinPower Turbo agregata, koji savršenog partnera nalaze u osmostepenoj automatskoj transmisiji. Ovaj spoj je jedinstven za segment kompaktnih crossovera. Kada se tome doda automatska Start-Stop funkcija, pa zatim sistem rekuperacije kočione energije, ECO PRO režim i šira primena EfficientDynamics tehnologije, dobijamo možda najefikasniji skup sistema koji međusobno koegzistira u cilju manje potrošnje i emisije CO2, ali bez negiranja poznatih performansi automobila bavarskog proizvođača. Impresivan primer za to je BMW X1 sDrive20d u EfficientDynamics Edition izdanju sa prosečnom potrošnjom u EU testnom ciklusu od samo 4,5 litre dizela na 100 pređenih kilometara, i emisiju CO2 koja iznosi 119 g/km.
Paleta motora se sastoji od tri benzinska i pet dizel jedinica, sa rasponom snage od 116 do 245 „konja“. Perjanica, kada su dizeli u pitanju, je xDrive25d, sa BMW TwinPower Turbo tehnologijom koju odlikuje najnovija generacija varijabilnog sekvencijalnog turbo punjenja. U zavisnosti od modela, snaga se prenosi ili na zadnje, ili na sve točkove, putem inteligentnog BMW-ovog xDrivea.
Inovativnost kao imperativ
Inovativnost se ne zadržava samo u sferi motora. Ono što traže kupci modela poput X1 je kud i kamo kompleksnije. Iz tog razloga, uvedena je, po prvi put, alternativa osnovnom paketu opreme, pod imenom BMW Lines. Primera radi, xLine naglašava robusnost i višestranu upotrebljivost BMW-a X1, dok Sport Line akcenat stavlja na agilnost i dinamiku.
Kada je reč o dizajnu, on je poslovično prepoznatljiv, a BMW se tu potrudio da napravi idealan balans između elegancije, upotrebljivosti i sportskih atributa. Karakteristične proporcije su tu, kao i forme, osobene za minhenskog proizvođača. Dinamike u pojavi ne nedostaje, a upotrebljivost i izdržljivost modela sa oznakom „x“ se očitava u elementima poput crnog oivičenja na donjoj ivici karoserije i „mišićavih“ lukova točkova. Ipak, sportska elegancija nije zaobiđena.
Vozač u fokusu
Izmene, kada je enterijer u pitanju, se pre svega dotiču vozača i njegovog uživanja u vožnji, ali i neizbežnog kvaliteta materijala i ambijenta. Bok centralne konzole koji je iskošen prema vozaču je sada plići i kvalitetnije teksture. Dakle, jasno je kome je BMW naklonjen, a to je „njegovo veličanstvo“ vozač, što smo uostalom i navikli od ovog proizvođača. Čitav princip se i dalje nastavlja. Vozač je u centru zbivanja, a da bi imao i estetski ugođaj, paneli klima i audio uređaja su urađeni u visokom sjaju crne boje. Tu su i hromirani detalji, neizbežni u službi naglaska na luksuzu.
ECO PRO
Zajedno sa unapređenim agregatima, u službi smanjenja potrošnje goriva je ECO PRO režim, po prvi put prisutan u BMW-u X1. O čemu je zapravo reč? Zadnji pogonski sklop novog BMW-a X1, kao i sistem raspodele snage kod xDrive modela, odlikuju se optimizovanom efikasnošću. Svi modeli su opremljeni sistemom regeneracije kočione energije. Automobili sa manuelnom menjačkom kutijom poseduju indikator za optimalnu promenu stepena prenosa i Auto Start-Stop funkciju, koja je naravno prisutna i kod modela sa automatskom osmostepenom transmisijom. Dakle, ECO PRO će svim novopečenim vlasnicima BMW-a X1 pružiti mogućnost optimizovane vožnje u cilju što manje potrošnje, i to uz pomoć dodatnih podešavanja mapiranja gasa i karakteristika automatskog menjača.
Maksimalna bezbednost
Kao i svi BMW X modeli, tako se i X1 odlikuje visokim stepenom torzione krutosti i optimizovanom masom. Sem dobrih voznih osobina i robusnosti, to je značajno i za pasivnu bezbednost.
Pored prednjih i bočnih vazdušnih jastuka, u standardnu opremu su uključeni i vazdušna zavesa i vazdušni jastuci za glavu, kako na prednjim, tako i na zadnjim sedištima. Suvišno je reći da je BMW X1 glatko dobio svih 5 zvezdica na EuroNCAP testu.
Arhiva: Predstavljanja | ||
Rubrika: Predstavljanja Mercedes-Benz, tačnije njihovo AMG odeljenje je još na prošlogodišnjem ženevskom sajmu automobila obećalo da će njihov novi model biti najnapredniji i najsnažniji automobil do sada | ||
|
||
Rubrika: Predstavljanja Pored brojnih noviteta predstavljenih na ženevskom sajmu automobila, nova verzija jednog dobro poznatog modela postala je apsolutni hit. Audi A6! | ||
|
||
Rubrika: Predstavljanja Novi Peugeot 508 je kreiran od nule i na njemu je sve potpuno novo, sasvim dovoljno za otvaranje novog poglavlja limuzina | ||
|