Moto

VISION NEXT 100

BMW-ov skok u budućnost dvotočkaša

Umesto kacige naočare, potpuni balans bez nožice, laka odeća umesto teških trkačkih odela... BMW je predstavio svoju viziju budućnosti, VISION NEXT 100


BMW-ova vizija motocikla budućnosti Twituj ovo!

„Motocikli je moj beg od svakodnevice. Na njemu se osećam potpuno slobodno, to je moj veliki beg“ kaže direktor za dizajn BMW Motorrad, Edgar Hajnrih.

VISION NEXT 100 je koncept motocikla kakvim ih kompanija iz Bavarske vidi za nekih četrdesetak godina. Dizajnerski tim imao je težak posao da na čelu sa Hajnrihom predstavi nešto tako daleko. „Pretpostavili smo da će za dvadeset godina doći do potpune digitalizacije saobraćaja, te da će većina vozila biti autonomna. Život će se odvijati u urbanijem svetu te će i vozila biti međusobno povezana. Ljudima će biti potrebno više slobode“ poručuju ljudi iz dizajnerskog tima BMW-a.

Sloboda koju predstavlja vožnja motocikla je prilika da se iskusi okolina svim čulima. Da osetite centrifugalnu silu, ubrzanje, vetar... Doživljaj je potpuniji kada ne nosite zaštitno odelo i kacigu. VISION NEXT 100 upravo omogućava ovakav pristup motociklizmu. Uz tzv. „digitalnog saputnika“ ne morate da razmišljate o bezbednosti, jer motocikl preuzima kontrolu u slučaju gubljenja ravnoteže, proklizavanja i drugih neprilika.

Uprkos futurističkom dizajnu, ipak se da naslutiti uticaj sadašnje BMW moto flotile. VISION NEXT 100 očigledno pripada klasi naked motocikala, ali sa izuzetnom aerodinamikom. Tu je i suptilni vetrobran zarad boljeg ugođaja u toku vožnje. Tu je i tradicionalni BMW trouglasti ram nasleđe prvog motocikla ove kompanije iz 1923. godine (R32), potom futurističko izdanje bokser agregata, uz korišćenje tradicionalne bavarske crno-bele kombinacije. Već pominjani ram napravljen je bez spojeva, iz jednog komada izuzetno fleksibilnog materijala. Naime, ram reaguje skladno promenama koje vozač zadaje putem upravljača, čime olakšava manevre pri sporom saobraćaju, dok se prilikom velikih brzina ram dodatno zategne kako bi omogućio lakše upravljanje motociklom. Preko agregata nalaze se zaštitni deo koji je izrađen od specijalne vrste tkanine. Logo firme koji je utisnut na ovom zaštitnom delu svetli tokom vožnje.

Kod bokser agregata koji pokreće ovaj futuristički model nema emisije štetnih gasova. Sam agregat izrađen je od aluminijuma. Tokom vožnje sposoban je da menja svoj prvobitni položaj zarad bolje aerodinamike.

Za VISION NEXT 100 nije potreban stender. On ima autonomni sistem koji samostalno održava balans. Ne samo kada je u stanju mirovanja već i u toku vožnje, čineći ovaj modeli prijateljski nastrojenim ka početnicima. I ne samo početnicima, i iskusni vozači mogli bi da pomere granice svojih mogućnosti uz malu pomoć BMW-ovih naprednih autonomnih sistema.

Umesto kacige – naočare!
Osim što služe za zaštitu od vetra, naočare omogućavaju i uvid u rad motocikla, brzinu kojom se krećete i ostale podatke. Ipak, da vozač ne bi bio premoren silnim podacima, ovi parametri se pokazuju samo kada motociklistima pogleda kroz naočare svoj vizir. Ukoliko dođe do nekih značajnih promena i alarmantnih obaveštenja onda će se one same pokazati na dispeju naočara.

Naočare za vožnju zasnovane su na principu kokpita borbenih aviona i emituju sve bitne podatke. Takođe pokazuju idealnu liniju kretanja i ukoliko se vozač sam ne prilagodi njoj, motocikl preuzima upravljanje i vrši neophodne izmene.

Pomeranjem glave nagore ili prema dole, vozač može gledati unazad ili otvoriti mapu da pogleda svoju izabranu rutu.

Teška zaštitna odela su stvar prošlosti
BMW je osmislio novi koncept zaštitnog odela za motocikliste. Izrađeno je od laganih materijala, ima sopstveni klima uređaj koji po potrebi greje ili hladi vozača. Cilj ovog „pametnog“ odela je da rastereti vozača i omogući mu prijatniju vožnju. Pri velikim brzinama, u predelu vrata odelo se napumpava vazduhom čime smanjuje pritisak na gornji deo kičme.

Koliko je VISION NEXT 100 realan prikaz budućnosti, ostaje nam da vidimo.

Tekst: Đorđe Platiša
Foto: BMW Motorrad
2756
Postavljeno: 25.10.2016

Arhiva: Moto

Rubrika: Moto
Postavljeno: 03.05.2017

Triumph Bonneville Bobber

Triumph je izbacio još jednu verziju svog bestselera, Bonnevilla, ovaj put u bobber stilu


Rubrika: Moto
Postavljeno: 17.04.2017

Honda Rebel 300/500

Honda vraća u život legendarni Rebel, model na kojem su se učile mnoge generacije motociklista početnika. Novi Rebel dolazi u dve varijante, sa motorom od 500 ili 300 kubnih centimetara, pokrivajući na taj način širi spektar tržišta


Rubrika: Moto
Postavljeno: 05.04.2017

Moto Guzzi Otto Cilindri
Tekst sa video prilogom!

Moto Guzzi Otto Cilindri bio je prvi motocikl sa V8 motorom, primer majstorije inženjera iz Italije


Harley-Davidson Street Rod 750

30.03.2017

Ducati Scrambler Desert Sled

17.02.2017

BMW G310R Tekst sa video prilogom!

20.01.2017

Kawasaki Z650 Tekst sa video prilogom!

21.12.2016

Honda CB1100RS

02.12.2016

Moto sajam Milano

12.11.2016

Yamaha R1

28.10.2016

VISION NEXT 100

25.10.2016

Retro motocikli

17.10.2016

SVETSKA PREMIJERA: DUCATI XDIAVEL S

05.02.2016

Pariz 2015

09.12.2015

Lotus C-O1

29.04.2014

Victory Gunner 2015

09.04.2014

BMW R nine T

10.03.2014

BMW R 1200 RT

18.12.2013

Peugeot Kisbee Tekst sa video prilogom!

29.10.2013

Peugeot Tweet RS Tekst sa video prilogom!

21.10.2013

Honda CBR600F Tekst sa video prilogom!

06.08.2013

Honda PCX 125

01.07.2013

Ducati Multistrada 1200

01.11.2012

BMW HP4

15.10.2012

Honda NC700X

23.03.2012

2012 KTM 450 Rally

09.02.2012

BMW Trio

26.01.2012

Husqvarna Nuda

13.01.2012

Kawasaki ZZR 1400

07.12.2011

Honda CBR Fireblade

15.11.2011

Suzuki V-Strom

21.09.2011

Honda VFR800X Crossrunner

27.07.2011

Harley Davidson XR1200X

23.06.2011

Suzuki GSX-R 600

17.05.2011

BMW K 1600 Tekst sa video prilogom!

21.04.2011

Yamaha FZ8 i Super Tenere

17.03.2011

Kawasaki Z1000SX Tekst sa video prilogom!

07.02.2011

BMW Concept C Tekst sa video prilogom!

18.01.2011

Peugeot Tweet 50

21.12.2010

Kawasaki ZX-10R

22.11.2010

Piaggio Beverly 300

21.10.2010

Yamaha X Max 250 Tekst sa video prilogom!

20.09.2010

Sprint Daytona

19.08.2010

BMW F 800 GS

02.08.2010

BMW F 800 R Tekst sa video prilogom!

29.06.2010

Pirelli Vrele Gume Scooter Show 2010 Tekst sa video prilogom!

06.05.2010

Aprilia SR 50 R Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Derbi Boulevard 50 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Gilera Runner 50 SP Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Peugeot Speedfight 3 50 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Peugeot V-Clic 50 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Peugeot Vivacity 3 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Piaggio Typhoon TPH 50 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Piaggio Zip 50 2T Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Sprint Eagle Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Sprint Exactly Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Sprint Hawk Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

SYM Fiddle II 50 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

SYM JetSportX 50 SR Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

SYM Symphony 50 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Vespa S 50 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Yamaha Aerox 50 R Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

KTM 990 Adventure

23.02.2010

Ducati Multistrada 1200

12.01.2010

BMW Concept 6 Tekst sa video prilogom!

15.12.2009

Honda VFR 1200F

12.11.2009

Aprilia RSV4

21.09.2009

BMW F800R

09.07.2009

Yamaha YZF-R1

21.04.2009

BMW S 1000 RR

26.03.2009

Suzuki GSX-R1000 K9

18.03.2009

SYM GTS 250i

09.03.2009

Honda CBR 1000 RR Fireblade

12.02.2009

Kawasaki ER-6n

27.01.2009

BMW K 1300 S/R/GT

17.12.2008

EICMA Milano 2008

10.12.2008

Harley-Davidson VRSCF V-Rod Muscle

11.11.2008

Can Am Spyder

30.10.2008

Buell 1125 CR

21.10.2008

KTM 690 Duke 2008

08.09.2008

Aprilia SMV 750 Dorsoduro

24.06.2008

Buell 1125R

04.06.2008

Kawasaki Ninja ZX-10R 2008

24.04.2008

Ducati Monster 696

11.03.2008

SYM Orbit 125

26.02.2008

KTM RC8 1190

19.02.2008

Red Bull Knock Out

04.02.2008

BMW HP2 Sport

25.01.2008

Can-Am Spyder Roadster

16.01.2008

KTM 990 Super Duke

28.12.2007

Paris Moto Bike Show 2007

16.11.2007

Kawasaki KX 250F/450F

25.10.2007

Suzuki GSX 1300 R Hayabusa

15.10.2007

Honda CBR 600 RR

28.09.2007

BMW F 800 S

01.09.2007

Chris Pfeiffer Show

01.08.2007

Night of the jumps

12.06.2007

Beograd 2007

14.04.2007

Kawasaki ZX-6R

01.03.2007

Ducati SB 1098

08.02.2007

KTM 690 Supermoto

02.02.2007

Yamaha YFM 350 R Raptor

11.01.2007

Kawasaki Z 750

30.11.2006

Piaggio MP3

02.11.2006

Ducati Desmosedici RR

06.10.2006

Aprilia Scarabeo 500

24.08.2006

BMW HP2

27.07.2006

Yamaha X-Max 250

21.07.2006

Aprilia RXV 450

06.07.2006

KTM 990 Adventure ABS & Adventure S

08.06.2006

Peugeot Geopolis i Satelis

18.05.2006

NS Moto Show

12.05.2006

Triumph Daytona 675

10.04.2006

Yamaha YZF R6

27.02.2006

Kawasaki ZX-10 R Ninja

16.02.2006

Ducati Hypermotard 1000

27.01.2006

Yamaha FZ-1 i Fazer 1000

10.01.2006

Aprilia Tuono 1000 R

08.12.2005

Kawasaki ER-6n

03.11.2005

Paris 2005

24.10.2005

Aprilia SportCity 200

05.10.2005

KTM 950 Supermoto

09.09.2005

Derbi GP-1

04.08.2005

Kawasaki Z 750S

02.07.2005

Kawasaki KX 250R

21.06.2005

Suzuki GSX-R 1000

30.05.2005

Peugeot skuteri

19.04.2005

MV Augusta F4 1000

21.03.2005

MZ 1000 SF

21.02.2005

KTM 990 Super Duke

10.02.2005

Ducati 999

27.01.2005

Ducati Monster S2R

14.01.2005

Honda FMX 650

29.12.2004

Yamaha MT-01

22.12.2004

Kawasaki Ninja ZX-6R

19.11.2004

Aprilia Pegaso 650 Strada

3.12.2004

Intermot 2004

21.10.2004

Gilera Nexus 500ie

22.09.2004

BENELLI TNT

12.08.2004

KAWASAKI Z 750

26.08.2004

BUELL Lightning XB 9S

9.07.2004

HONDA CBR 1000 RR Fireblade

28.07.2004

YAMAHA Majesty 400

8.06.2004

SUZUKI GSX-R 750

11.05.2004

HONDA skuteri

7.04.2004

HONDA CBR 600 RR

7.03.2004

YAMAHA WR 450F 2-Track

6.02.2004

YAMAHA TZR 50

7.01.2004

KAWASAKI ZX-10R

5.12.2003

SALON PARIZ 2003.

7.11.2003

YAMAHA FZ6 Fazer i FZ6

6.10.2003

HARLEY-DAVIDSON - 100 GODINA

29.08.2003

YAMAHA YZ 250 F i WR 450 F

29.07.2003

DUCATI 999, 999 S i 999 R

28.06.2003

SUZUKI GSX-R 1000

4.05.2003

HONDA CBR 600 RR

5.04.2003

KAWASAKI ZX-6 RR

6.03.2003

DVOCILINDARSKI MOTORI

19.02.2003

KTM 950 Duke Prototyp

16.12.2002

BMW F 650 CS

13.10.2002

KTM 450 EXC Racing

30.09.2002

Žare
25.10.2016 16:26
6
0

Lep tekst, ali mislim da je dizajnerski tim BMWa u krivu. Kao bajker voleo bih vecu sigurnost, ali prepustiti toliko toga kompjuteru mi ne zvuci primamljivo.

davor
25.10.2016 18:30
2
0

Ja, kao motociklista sa nekih 15-ak godina moto putovanja iza sebe mogu samo da kazem da mi ovo zvuci kao da se vozim u taxi, na zadnjem sjedistu sa Google cardboard na ocima i programiranoj ruti na display-u. Sreca pa sam rodjen u vrijeme kad je ovo samo kao studija i koncept. A, slazem se, prelijep tekst.

miki
25.10.2016 18:50
2
0

Divna masina. Cela prica se vrti oko toga da se zagolica masta ljubitelja marke, da se prica, da se polemise i naravno da svaki srecni vlasnik proizvoda pomisli kako neko o tome strasno mnogo razmislja.
Naravno, kupcima se i dalje nude preskupi proizvodi sa preskupim odrzavanjem (skuplje je odrzavati samo ducati, bimotu i apriliju) koji se veoma malo ili nimalo ne izdvajaju od konkurencije u smislu da budu bolji.
Naravo da od realizacije ovoga nema nista ni za 40 godina....
Ali prica je lepa a dizajn so so

zare
27.10.2016 08:28
2
0

A sta cemo ako nekome otkazu svi ovi sistemi? Desava se i u avionima, sto ne bi i ovde?

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: