Online plus

BMW S1000 XR

5.22KPregleda

Sport turing sa srcem superbajka

BMW Motorrad je predstavio još jednog člana iz svoje S familije motocikala, ovaj put u „adventure“ kategoriji


Novajlija BMW S1000 XR je prvi predstavnik bavarske fabrike motocikala u kategoriji sport turera, koje pokreće četvorocilindarski agregat. Po performansama svoje pogonske jedinice, ovaj motocikl ide rame uz sa svojim ljutim konkurentom koji je reper za ovu kategoriju motocikala. Naravno, radi se o Ducati Multistrada 1200.

Pre samo par godina, mnogima je delovalo da je nemoguće napraviti motocikl u „adventure“ kategoriji, a da on poseduje motor sa četiri cilindra i da pri tome taj motor vodi poreklo iz jednog ekstremnog superbajka, a kao dodatno pitanje nametalo se da li neko uopšte želi da kupi takav motocikl.

Menadžer sektora proizvoda za četvorocilindarske motore u BMW-u gospodin Sep Mahler (Sepp Machler), objasnio je kako je ideja da se napravi jedan ovakav motocikl realizovana u delo.

BMW S1000 XT koristi kao pogonsku jedinicu motor iz BMW-ovog superbajka S1000 RR, s tim što je snaga agregata redukovana i ista je kao kod S1000 R „nejked“ rodstera. Umesto 200 konjskih snaga on isporučuje 160 konja. Jednom rečenicom, ovaj motocikl bi mogao da se opiše kao hibrid koji je nastao integrisanjem ova dva modela, samo što je dobio turersku ciklistiku.

Nesvakidašnje za ovakav tip motocikla je to što obrtaji ovoga agregata mogu munjevitom brzinom rasti od 2.000 o/min, pa do 12.000 o/min. Po Mahlerovim rečima ovo nije bio nimalo lak zadatak, transformacija superbajk motocikla u turing bajk zahtevala je velike promene u ciklistici i sistemu oslanjanja motocikla.

Promenom sistema oslanjanja pomerio se centar gravitacije, koji nesumnjivo mora biti viši, jer ovom motociklu nije strano da zaluta na nekom makadamskom putu ili da se oproba u nekoj manje zahtevnoj off road avanturi. Pored ovih promena, bavarski inženjeri morali su produžiti i međuosovinski razmak, postaviti jači nosač repa, pošto je jedna od glavnih namena S1000 XR putovanje u dvoje na dužim relacijama.

Takođe, sve ovo je uticalo na stabilnost zadnjeg kraja, koja je izuzetno bitna prilikom jakih kočenja i eksplozivnih ubrzanja, a koliko su ona silovita dovoljno će nam biti kad izračunamo odnos snage i težine XR, koji je izuzetno lagan za motocikl iz njegove klase, svega 228 kilograma.

BMW S1000 XR opremljen je gomilom elektronike, a mi ćemo pomenuti samo neke od najzanimljivijih sistema . S1000 XR poseduje sistem protiv blokiranja kočnica (ABS-anti lock braking system) koji u pro verziji poseduje dodatni softver koji pomaže prilikom kočenja kroz krivinu, tu je i sistem za kontrolu trakcije (TC-traction control), a vozač može birati između dva različita moda vožnje, onog za kišu i za vožnju po suvom.

Kupcima je ponuđena mogućnost da biraju između dva paketa opreme, odnosno možete uzeti paket opreme koji više odgovara Vašem stilu vožnje i načinu na koji želite da eksploatišete svoj motocikl.

U ponudi je Dynamic paket, koji je namenjen vozačima sa oštrijim vozačkim karakterom. U sklopu ovog paketa, kupac dobija elektroniku sa agresivnijim karakteristikama, što podrazumeva da sve brže reaguje i da je upravljanje motociklom više prepušteno motociklisti. Napomenućemo da pored kontrole trakcije i sistema protiv blokiranja kočnica sa profesionalnim karakteristikama, u paketu dolazi BMW-ov sistem za brzo menjanje brzina bez upotrebe kvačila (quick shifter) koji je identičan kao onaj koji koristi S1000 RR.

Turing paket je idealan za motocikliste koji vole da imaju društvo na putovanju. Ovaj paket uključuje držače za kofere, tempomat, multifunkcionalni kontroler za korišćenje navigacije i podešavanje željenog karaktera motocikla, kao i elektronski kontrolisane amortizere.

Motocikl će biti dostupan u dve kombinacije boja, crveno-crna (red-black), a druga opcija je belo-crna (light white-black).

Kao i obično, BMW Motorrad kuhinja je savršeno izmiksala sve svoje sastojke i stvorila još jedan odličan motocikl. Koliko je zabavan i dobar u vožnji za sada možemo samo da pretpostavljamo, ali se nadamo da ćemo u budućnosti imati priliku da Vam prenesemo utiske sa druženja sa BMW S1000 XR.

BMW S1000 XR

Motor
Tip:
 Vodeno/uljno hlađeni 4 cilindra 4 taktni redni motor, četiri ventila po cilindru, four valves per cylinder, dva bregasta vratila na glavi motora
Odnos hoda klipa i prečnika cilindra: 80 mm x 49.7 mm
Zapremina: 999 ccm
Izlazna snaga: 118 kW (160 ks) pri 11.000 o/min
Maks obrtni moment: 112 Nm pri 9.250 o/min
Kompresioni odnos: 12,0 : 1
Kontrola smeše / menadžment motora: Elektronsko ubrizgavanje
Kontrola emisije: Zatvoreno regulaciono kolo, trostruki katalizator sa prigušivačem

Performanse / potrošnja goriva
Maksimalna brzina:
 preko 200 km/h
Potrošnja goriva na 100 km pri konstantnih 90 km/h: 5,4 l
Potrošnja goriva na 100 km pri konstantnih 120 km/h: 5,8 l
Vrsta goriva: Super (premium) bezolovni benzin, oktanskog broja 95 – 98 (RON) (regulator detonatnog sagorevanja; izlazna vrednost pri 98 RON)

Električni sistem
Alternator:
 486 W
Akumulator: 12 V / 8 Ah, bez održavanja

Prenos snage
Kvačilo:
 Sa više lamela u uljnoj kupki, mehanički kontrolisano
Menjačka kutija: Šestostepena sa stalnom spregom, ravnih zubaca
Pogon: Lanac 17/45

Šasija / kočnice
Ram:
 Alumnijumsko kompozitni most, delimično samonoseći motor
Pozicija prednjeg točka / oslanjanje: Teleskopska viljuška Ø 46 mm, prilagođavajući nivo kompresije i odskoka
Pozicija zadnjeg točka / oslanjanje: Dvostrano aluminijumsko oscilirajuće rame, prilagođavajući odskok i amortizacija
Hod ogibljenja napred/ nazad: 150 mm / 140 mm
Međuosovinsko rastojanje: 1548 mm
Uzdužni nagib rukavca točka: 117 mm
Ugao glave upravljača: 64,5°
Točkovi: Naplaci od livenog aluminijuma
Naplatak, napred: 3,50 x 17″
Naplatak, nazad: 6,00 x 17″
Pneumatik, napred: 120/70 ZR 17
Pneumatik, nazad: 190/55 ZR 17
Kočnica, napred: Dvostruki diskovi, plivajuće čeljusti, radijalna četvoroklipna čeljust, prečnik 320 mm
Kočnica, nazad: Disk, dvoklipna plivajuća čeljust, prečnik 265 mm
ABS: BMW Motorrad Race ABS

Dimenzije/ masa
Dužina:
 2183 mm
Širina (uključujući retrovizore): 940 mm
Visina (bez retrovizora): 1408 mm
Visina sedišta: 840 mm
Unutrašnji svod: 1.894 mm
Ukupna masa, pun rezervoar: 228 kg
Dozvoljena ukupna težina: 434 kg
Nosivost (sa standardnom opremom): 206 kg
Zapremina rezervoara: 20 l
Rezerve: ca. 4 l

 

Branko Avramović

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery