Ako ste ljubitelj BMW-a, prethodna nedelja je bila veoma interesantna. Posle predstavljanja koncepata Serije 8 i kabrioleta Z4, stigao je i novi M5, verovatno poslednji izdanak trenutnog dizajnerskog pravca BMW-a.
Frank van Mil, jedan od čelnika „M“ odeljenja nazvao je M5 savršenim porodičnim automobilom koji u sebi spaja sve odlike velikog sedana i sportskog automobila. No, ipak, kao i svaki BMW sa M značkom, akcenat je na performansama.
M X drive modovi zaduženi su za uživanje vozača. Osoba za volanom može birati između pogona samo na zadnje točkove, ili na sva četiri točka. Brojni elektronski „pametni“ sistemi omogućuju fenomenalnu longitudalnu i lateralnu kontrolu automobila.
Motor
Pod haubom novog M5 nalazi se najsvežija verzija BMW-ovog V8 motora zapremine 4,4 litra sa M TwinPower Turbo sistemom. Ovaj agregat proizvodi ravno 600 konjskih snaga uz maksimalni obrtni moment od 750 Nm. Prenos snage na sva četiri točka vrši se putem osmobrzinskog automatskog menjača.
Prevedeno u performanse, novi M5 do 100 km/h može poleteti za svega 3,4 sekunde, dok se do 200 km/h mora „čekati“ 11,1 sekundu. Maksimalna brzina elektronski je ograničena na 250 km/h, ali se to može promeniti opcionim M Driver paketom, kada maksimalna brzina iznosi 305 km/h.
Kada se govori o performansama, treba uzeti u obzir i da je masa nove generacije M5 1.855 kg, što je značajno manje u odnosu na prethodni model.
Dizajn
M5 se oduvek suptilno razlikovao u odnosu na regularnu Seriju 5. Neke od upečatljivih promena su veći lukovi iznad točkova, veliki otvori za vazduh na prednjem delu automobila, kao i difjuzer, spojler i četiri izduvne cevi na zadnjem delu M5.
Kako bi se omogućila što manja masa vozila, korišćeni su laki materijali, te je hauba u potpunosti izrađena od aluminijuma, dok je krov od plastike ojačane ugljeničnim vlaknima. M5 standardno dolazi sa točkovima od 19 cola, no moguće je opciono uzeti i one prečnika 23 inča.
Unutar kabine, nema velikih iznenađenja. Tu je sportski volan sa tri paoka, kao i metalne papučice za gas i kočnicu. Novitet je nešto drugačiji oblik ručice menjača od onog koji smo viđali u prethodnih nekoliko godina na modelima BMW-a.
First Edition
BMW je sačuvao zvaničnu premijeru za salon automobila u Frankfurtu u septembru kada će i početi narudžbine novog M5. Početna cena u Nemačkoj iznosiće 117.900 evra.
Bavarci će ponuditi kupcima i specijalnu seriju First Edition koja će biti ograničena na svega 400 primeraka. M5 First Edition dolazi u „trula višnja“ boji, koju BMW zvanično naziva „Frozen Dark Red“, dok se u kabini nalaze specijalizovana M multifunkcionalna sedišta. Za ovakav primerak M5 potrebno je izdvojiti 137.400 evra.
Arhiva: Predstavljanja | ||
Rubrika: Predstavljanja Mercedes-Benz, tačnije njihovo AMG odeljenje je još na prošlogodišnjem ženevskom sajmu automobila obećalo da će njihov novi model biti najnapredniji i najsnažniji automobil do sada | ||
|
||
Rubrika: Predstavljanja Pored brojnih noviteta predstavljenih na ženevskom sajmu automobila, nova verzija jednog dobro poznatog modela postala je apsolutni hit. Audi A6! | ||
|
||
Rubrika: Predstavljanja Novi Peugeot 508 je kreiran od nule i na njemu je sve potpuno novo, sasvim dovoljno za otvaranje novog poglavlja limuzina | ||
|