Tuning

G-Power BMW M3

Tornado

Kažu da brzina prosto opija, da kada je jednom osetite, uvek tražite više. BMW M3 je oduvek bio automobil koji je pružao baš taj osećaj. Za one koji žele da "izvuku" još performansi od čuvene bavarske "Trojke", sada su tu G-Power M3 Tornado CS i "trkački" G-Power M3 GT2 S


Uz pomoć G-Powerovog jedinstvenog mehaničkog kompresora SK II CS, Tornado oslobađa 600 KS pri 7800 obrtaja, raspolaže sa 580 Nm obrtnog momenta pri 5300 o/min, a od 0 do 100 km/h ubrzava za 4,3 sekunde

Nemačka tjunerska kuća G-Power odavno je poznata po dorađivanju BMW-ovih automobila, a posebnu slavu stekla je tjuniranjem najsnažnijih bavarskih fabričkih automobila – modela M3 i M5. Nemci ne bi bili to što jesu da ne teže uvek ka višem, boljem i snažnijem - u tu svrhu, početkom ove godine, G-Power je oformio posebno odeljenje unutar firme, posvećeno automobilskom sportu.

Prvi rezultati rada sportskog odjeljenja G-Powera predstavljeni su svetu polovinom maja ove godine, na trci 24 časa Nurburgringa...

Za "po kući" i za stazu
G-Power M3 Tornado CS i G-Power M3 GT2 S samo su naizgled isti automobili. Namerno kažemo "naizgled", jer pažljivijem oku već na prvi pogled neće promaći razlike među njima. Tu pre svega mislimo na veliki spojler na zadnjem delu modela M3 GT2 S, kao i na proreze nalik škrgama iza prednjih i zadnjih točkova pomenutog modela.

G-Power je na M3 Tornado instalirao Silverstone Clubsport naplatke, prečnika 20 cola, dok se na GT2 verziji nalaze trodelni kovani Silverstone RS naplaci istog prečnika

Već ta dva detalja daju dovoljno razloga za sumnju da, ipak, postoji neka "krupnija" razlika između dva automobila. Postoji svakako, a sastoji se u činjenici da je M3 GT2 S rasni trkački automobil, pripremljen za trkačku stazu, dok je M3 Tornado CS, da tako kažemo, obična, civilna verzija pomenutog trkača, namenjena za svakodnevnu upotrebu.

Faktografija
U slučaju da ipak ne verujete prethodno iznetoj tvrdnji da je G-Power M3 Tornado CS sve samo ne svakodnevan automobil, dozvolite da vas razuverimo činjenicama: V8 motor od 4 litra u M3 Tornadu CS, uz pomoć G-Powerovog jedinstvenog mehaničkog kompresora SK II CS oslobađa 600 KS pri 7800 obrtaja, raspolaže sa 580 Nm obrtnog momenta pri 5300 o/min, a od 0 do 100 km/h ubrzava za 4,3 sekunde! Ako treba dalje da vas ubeđujemo, nema nikakvih problema... Od 0 do 200 km/h mu treba 11,8 sekundi, dok maksimalna brzina koju postiže zavisi od vrste menjača koju izaberete - u slučaju da se odlučite za šestostepeni manuelni menjač, M3 Tornado CS "prebacuje" preko 320 km/h, a ako izaberete sedmostepeni DCT menjač, maksimalna brzina iznosi preko 330 km/h! Pravi "svakodnevni" automobil, zar ne?

G-Power BMW M3 GT2 S verzija lakša je od "civilne" CS za oko 150 kilograma, pre svega zahvaljujući karoseriji od ugljeničnih vlakana

Verujemo da ste se do sada sigurno zapitali "ako su ovo brojke koje karakterišu civilnu verziju, šta li onda radi trkačka, M3 GT2 S verzija"?

Punokrvni trkač
Stvari, ipak, nisu tako jednostavne kao što se čine. Po pitanju maksimalne brzine i ubrzanja od 0 do 100 km/h, nema neke velike razlike. G-Power M3 GT2 S do "stotke" stiže samo za delić sekunde ranije od Tornado CS verzije (tačnije, za 0,2 sekunde), ali ono što čini trkački automobil jesu međuubrzanja i način na koji prenosi snagu na asfalt. Na tom polju, M3 Tornado CS, ipak, ne može da se poredi sa GT2 verzijom, zbog jednostavne činjenice da potonji raspolaže sa 180 "konja" i 180 Nm više od Tornada!

Kada ovome dodate i podatak da je zbog obilate upotrebe ultralakih materijala, na čitavoj karoseriji (pre svega ugljeničnih vlakana), G-Power M3 GT2 S u poređenju sa Tornadom CS "smršao" čitavih 150 kilograma, i da njegova ukupna masa ne prelazi tonu i po, postaje jasnije zašto postoji razlika između "civila i trkača".

Koliko para toliko muzike
Naravno da su u G-Poweru i ostale elemente na oba automobila prilagodili njihovoj nameni. Oslanjanje je potpuno prerađeno, i naravno, sportski tvrdo trimovano, što posebno važi za M3 GT2, iako se i za volanom Tornada CS oseti svaka neravnina na asfaltu.

Maksimalna brzina zavisi od vrste menjača - u slučaju 6-stepenog manuelnog, M3 Tornado CS ide oko 320 km/h, dok u slučaju 7-stepenog DCT menjača, maksimalna brzina iznosi preko 330 km/h

Unutrašnjost oba automobila je poprilično spartanska, samo najosnovnije je ostavljeno (to se naročito odnosi na M3 GT2 S, gde nema ni zadnje klupe), ali je i to temeljno prerađeno. Karbonske "kadice", koža i alkantara u karakterističnoj narandžastoj G-Power boji, aluminijumske papučice nožnih komandi - sve to treba da vozaču, koliko-toliko, pruži osećaj luksuza, mada smo pre skloni da tvrdimo da se više radi o ekskluzivitetu nego o luksuzu.

Stigosmo na kraju i na podatak o ceni naša dva G-Power M3 modela. Ako baš niste ludi za trkama, ali ipak ponekad volite da u vašem "svakodnevnom" automobilu iskusite onaj opijajući osećaj sulude brzine, onda je M3 Tornado CS pravi izbor za vas. To zadovoljstvo će vas koštati 130 hiljada evra. Ukoliko ste baš zapeli da se trkate u GT2 seriji, i želite da imate svoj privatni tim, sigurni smo da će G-Power M3 GT2 S biti pravi izbor za vas.

A cena tog trkača, pitate? Paaaa... Možda je najbolje da sami pozovete G-Power i čujete iznos. Jer verujte nam na reč - samo je nebo granica!

tekst: Siniša Banda
foto: G-Power
redakcija@vrelegume.rs
2828
Postavljeno: 23.07.2010

Arhiva: Tuning

Rubrika: Tuning
Postavljeno: 21.06.2014

Larte Design Mercedes-Benz GL Black Crystal

Interesantan je komentar u američkim automobilskim medijima: „Ne morate da idete na Aljasku da gledate Rusiju iz vašeg „dvorišta“; možete da vidite Rusiju u svojoj ulici uz pomoć Larte Designa“


Rubrika: Tuning
Postavljeno: 17.12.2013

Dodge Challenger R/T Shaker

„Muscle“ obojen u narandžasto


Rubrika: Tuning
Postavljeno: 15.11.2013

Mercedes-Benz CLS 63 AMG Wheelsandmore Seven-11

Kako promeniti nešto što je već gotovo besprekorno?


Carlsson SLK 340 Judd

23.04.2013

ABT Audi AS5 Sportback

17.04.2013

BMW MH3 V8 R Biturbo

21.01.2013

Fiat 500 Cinquone Stradale

10.01.2013

Honda CR-Z Mugen

04.07.2011

BMW M3 Pick-up

20.06.2011

Honda CR-Z

03.03.2011

MTM Audi RS6 Clubsport English version Tekst sa video prilogom!

07.10.2010

MTM Audi Q5/Q7 Crossliner

17.09.2010

Porsche 9ff GTurbo 1000

27.07.2010

G-Power BMW M3

23.07.2010

Geiger Cars F650

25.03.2010

Gemballa MIG-U1

08.03.2010

Geiger Cadillac CTS-V

14.01.2010

Brabus E V12 Black Baron

17.12.2009

Civic Mugen Type R

23.11.2009

Hamann Imperator

27.10.2009

Edo Competition C63 AMG

15.09.2009

Geiger Twin Turbo Corvette Z06

24.08.2009

Lamborghini Gallardo LP560-4 Polizia

29.06.2009

Alfa Romeo MiTo Marangoni

28.05.2009

Vauxhall VXR8 Bathurst S

28.04.2009

Geiger Challenge SRT8

17.03.2009

Edo LP 710-2 Christian Audigier

09.02.2009

Mansory Bentley Continental GT

16.01.2009

Hamann Sportivo 500

21.11.2008

BMW X5 Hamann

28.08.2007

Rinspeed Imola

31.10.2006

Kleemann ML50K S8

06.01.2006

Lorinser E Class Sedan LV

07.11.2005

Milan G
23.7.2010 21:06
5
0

Bez reci sam...svaka cast!

borlov
14.3.2011 14:34
0
0

Ovo je stvarno Ultimativni M3.Ko voli M trojku i pri tome jos ima i dovoljno novca,nemora mnogo razmisljati.To je to!

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: