Predstavljamo

BMW i8

„Ultimate Hybrid Machine“

„New Age“ sportista

Pitanje je da li je bilo koji drugi model u BMW-ovoj istoriji iščekivan sa takvim nestrpljenjem kao i8


Futuristički sportista je konačno pred nama, i kao što smo pretpostavljali, biće rezervisan samo za one sa dubljim džepom, jer jedini model u portfoliju bavarskog proizvođača, koji je skuplji od njega je BMW 760Li.

BMW i8 je prvi „plug-in“ hibrid koji dolazi iz Minhena. Naravno, Bavarci su ga lansirali uz gomilu hvalospeva, naglašavajući njegovu „revolucionarnu“ notu, „premijum“ karakter itd.

Da je izuzetno napredan, jeste, da li je revolucionaran? E, o tome bi se dalo diskutovati. S mehaničke strane ništa nije posebno novo, ali naravno, ne treba sumnjati u vrhunski BMW-ov kvalitet. Ukoliko govorimo o „revolucionarnom“, taj atribut bi pre mogao da pripadne aerodinamici i dizajnu nego samom pogonu.

Putnička ćelija je napravljena od sada već poznatog CFRP-a, odnosno plastike ojačane ugljeničnim vlaknima, dok je šasija od aluminijuma. Sve to je doprinelo prilično maloj masi za jedan „plug-in“ hibrid, a ona iznosi 1490 kg. Pored toga, koeficijent otpora vazduha je odličan - 0.26, a centar težišta je postavljen veoma nisko, ispod 460 mm. O distribuciji mase ne treba trošiti reči, to je BMW-ova specijalnost.

Vizuelno impresivan
Još od prvog koncepta, dizajn automobila je izazvao veliku pažnju. Osnovu čini moderna interpretacija već utvrđenih vrednosti, oličenih u klasičnim proporcijama karakterističnim za sportske automobile. Vrata se otvaraju prema gore, LED osvetljenje je standardno, a kao opcija je dostupno inovativno lasersko svetlo, naravno, tamo gde zakon dozvoljava njegovu upotrebu.

Vrhunac Efficient Dynamics tehnologije
Ceo pogonski hibridni sistem je razvijen od strane BMW Grupe. On je krem ekspertize vezane za Efficient Dynamics filozofiju. Debituje trocilindarski benzinski TwinPower Turbo zapremine 1,5 l, koji je zapravo „prepolovljena“ trolitarska jedinica. Raspolaže sa 231 KS i maksimalnim obrtnim momentom od 320 Nm. Snagu šalje na tradicionalan BMW-ov način, na zadnje točkove, i to putem šestostepene automatske menjačke kutije. Sinhroni elektromotor raspolaže sa 131 KS i maksimalnim obrtnim momentom od 250 Nm, a svoju potentnost distribuira na prednje točkove putem dvobrzinskog automatskog menjača. Litijum-jonske baterije visokog napona poseduju vodeno hlađenje i upotrebni kapacitet od 5 kWh.

Jasno je da je ovo prva kombinacija BMW-ovog TwinPower Turbo SUS motora i eDrive tehnologije, uz inteligentan menadžment protoka energije. Kompletan sistem isporučuje 362 KS i maksimalni obrtni moment od 570 Nm. Performanse su odlične kada u obzir uzmemo izuzetno malu potrošnju goriva. Naime, BMW i8 do „stotke“ stiže za 4,4 sekunde, maksimalna brzina mu je ograničena na 250 km/h, a troši svega 2,5 l benzina na 100 pređenih kilometara.

Vožnja po želji
„Driving Experience Control“ prekidač i eDrive dugme omogućavaju vozaču da bira različite režime vožnje. Čisto na struju automobil moće da se kreće do 35 km, i to uz maksimalnu brzinu od 120 km/h. „Comfort“ režim nudi optimalan balans između štedljive i dinamične vožnje, i pogodan je za svakodnevnu vožnju. U ovom režimu može da se pređe preko 500 km. „Sport“ režim, sasvim logično, nudi visoke performanse, sa naglaskom maksimalne performanse elektromotora. Eco Pro mod može biti korišćen kako u potpuno električnom, tako i u hibridnom režimu vožnje.

Imperativ – kontakt s asfaltom
BMW, kada je ogibljenje u pitanju, ništa ne prepušta slučaju. Napred su dvostruka poprečna ramena, a nazad multi-link u pet tačaka. Upravljački sistem koristi elektro servo asistenciju, a dinamička kontrola amortizera (Dynamic Damper Control) je standardna, baš kao i naplaci od 20 inča.

Da bi kompletan paket bio vrhunski što se voznih osobina tiče, primenjena je konstrukcija male mase, a za to su zadužene komponente od plastike ojačane ugljeničnim vlaknima, uključujući putničku ćeliju, vrata koja su u kombinaciji CFRP-a i aluminijuma, instrument tabla sa magnezijumskom potporom, šasija od aluminijuma i odeljak između kabine i prtljažnika, napravljen od stakla.

Uz nisko sedište, sve ove karakteristike osiguravaju vrhunsko uživanje u vožnji, posebno na krivudavim putevima i stazama.

Vrhunska tehnologija
BMW je u i8 ugradio sve ono najbolje što poseduje. Automobil je opremljen sofisticiranim sistemima poslednje generacije, i tu zaista prednjači, nećemo reći ispred direktne konkurencije, jer je praktično trenutno i nema. ConnectedDrive tehnologija je obilato upotrebljena kroz različite sisteme, a mnoštvo informacija je dostupno kroz baze podataka napravljene posebno za BMW-e i serije, poput dvorežimske navigacije.

Servisi posebno razvijeni za BMW i program, kao deo 360˚ ELECTRIC programa su BMW i stanice za punjenje za uobičajeno punjenje baterija kod kuće, „ChargeNow“ kartica koja pruža opciju plaćanja bez keša na javnim stanicama za punjenje, kao i inovativni servis „MyCityWay“ i „ParkatmyHosue“.

Pogled u budućnost
BMW je sa i8 otvorio jedan novi segment, segment „fancy“ sportskih automobila sa naglaskom na elektrici. Novi model iz Bavarske nije superautomobil, nije poput Porschea 918 Spyder, a nije ni klasičan „sportak“, po kojima je BMW i stekao svetsku slavu. Ovaj automobil je pre svega namenjen prilično pomodarskoj publici sa dubokim džepom, koja verovatno nikada nije ni čula za čuvenu krilaticu „The Ultimate Driving Machine“. U njegove vozne osobine ne treba sumnjati kao ni u zadovoljstvo u vožnji koje on donosi. Međutim, automobilska publika od BMW-a već predugo očekuje rasni supersportski automobil, model koji će da simbolizuje tradicionalne i utvrđene vrednosti bavarskog proizvođača, vrednosti koje su BMW lansirali u sam vrh automobilske industrije. Ruku na srce, Audi ima takav model, Mercedes-Benz takođe, i tim konkurentnim markama to nije smetalo da i sami razvijaju svoje hibridne i elektro programe. Ostaje nam da gledamo u budućnost, i možda dočekamo pravog naslednika M1.

Piše Pavle Barta
Fotografija BMW
18459
Postavljeno: 22.10.2013

Arhiva: Predstavljanja

Rubrika: Predstavljanja
Postavljeno: 06.11.2017

Toyota Land Cruiser (2018)

Land Cruiser je jedan od onih automobila čije ime svi prepoznaju, legenda za koju znaju sve od Srbije do Zimbabvea, terenac u pravom smislu te reči


Rubrika: Predstavljanja
Postavljeno: 30.10.2017

Polestar 1 (2020)

Novoformirani brend Polestar, predstavio je putem interneta svoj prvi model, koji nosi krajnje simboličan, gotovo lakonski naziv - „1“


Rubrika: Predstavljanja
Postavljeno: 24.10.2017

Audi A7 Sportback

Nakon predstavljanja novog A8, bilo je samo pitanje trenutka kada će na tržište stići i nova generacija A7. Ovaj model u Audijevoj gami nalazi se tik ispod perjanice kompanije


Aston Martin DB11 Volante

16.10.2017

Audi R8 V10 RWS

09.10.2017

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo

06.10.2017

Suzuki Swift Sport 2018

04.10.2017

Toyota Yaris GRMN

28.09.2017

Volkswagen Polo GTI

26.09.2017

Škoda Karoq

21.09.2017

Audi RS4 Avant

20.09.2017

Renault Megane RS

18.09.2017

Volkswagen I.D. Crozz II Koncept

16.09.2017

Dacia Duster

14.09.2017

Porsche Cayenne

04.09.2017

Renault Alaskan

02.09.2017

Bentley Continental GT

01.09.2017

Volkswagen T-Roc

28.08.2017

Ferrari Portofino

25.08.2017

BMW M5

23.08.2017

Mercedes Maybach 6 Cabriolet Tekst sa video prilogom!

21.08.2017

Lotus Evora GT430

14.08.2017

Mercedes X klasa

22.07.2017

Hyundai i30 N

21.07.2017

Audi A8

18.07.2017

Jaguar XE SV Project 8 (2018)

05.07.2017

Peugeot Pick Up (2018)

28.06.2017

Nissan X-Trail (2018)

21.06.2017

Škoda Octavia RS

20.06.2017

Hyundai Kona

15.06.2017

Peugeot 308 za 2018. godinu

07.06.2017

Fiat 500L za 2018. godinu

24.05.2017

Škoda Karoq

20.05.2017

BMW M240i Coupe

17.05.2017

Dacia Logan MCV Stepway

12.05.2017

Seat Ibiza

02.05.2017

Honda Civic Type R

28.04.2017

Mercedes-AMG S63 4MATIC+

25.04.2017

Lexus LS 500h

21.04.2017

Škoda Octavia RS

20.04.2017

Mazda CX-5

14.04.2017

Volkswagen e-Golf

11.04.2017

Alpine A110 Tekst sa video prilogom!

23.03.2017

Volkswagen Arteon

21.03.2017

Volvo XC60 za 2018. godinu

13.03.2017

BMW Serija 1 sedan

04.03.2017

Lamborghini Aventador S

28.02.2017

Škoda Citigo za 2017.

24.02.2017

Škoda Kodiaq Scout

11.02.2017

Nissan Micra

24.01.2017

2018 Mercedes GLA

21.01.2017

Toyota Camry 2018

17.01.2017

Audi Q8

11.01.2017

Mercedes AMG GT R

06.01.2017

Škoda Octavia Scout

03.01.2017

2017 Opel Insignia Tekst sa video prilogom!

28.12.2016

2017 Ford Fiesta

13.12.2016

Novi Jeep Compass

30.11.2016

Alfa Romeo Stelvio

22.11.2016

2017 BMW serije 5

15.10.2016

Jeep Compass

12.10.2016

Lincoln Continental

16.09.2016

Škoda Kodiaq

10.09.2016

Renault Megane Sedan

26.08.2016

Fiat 500 Abarth

22.07.2016

Renault Koleos

11.07.2016

Maserati Levante

09.04.2016

Subaru Impreza

06.04.2016

Bugatti Chiron

30.03.2016

Mercedes-AMG C63 Coupe

26.08.2015

Audi S8 plus

19.08.2015

Opel Astra

30.07.2015

Audi A4 i A4 Avant

25.07.2015

Honda Civic Type R

08.06.2015

Nissan Sway koncept

29.05.2015

BMW serija 1

15.04.2015

Ferrari 488 GTB

13.04.2015

Porsche 911 Targa 4 GTS

10.04.2015

Cadillac CTS-V

24.01.2015

Toyota Mirai

05.01.2015

Porsche 911 GTS

31.12.2014

Jaguar XE

12.09.2014

Ford Focus ST

28.08.2014

Mercedes-Benz S65 AMG Coupe

27.08.2014

Peugeot 508

23.07.2014

Mercedes V klase

16.07.2014

2015 Ford F-150

15.07.2014

Audi Allroad Shooting Brake

25.06.2014

Golf R400

13.06.2014

Mercedes-Benz Coupe Concept SUV

10.06.2014

McLaren 650S

09.05.2014

Mercedes-Benz S klasa kupe

28.04.2014

Chrysler 200

23.04.2014

Peugeot 108

22.04.2014

BMW Active Tourer Series 2

19.04.2014

Jeep Renegade

13.03.2014

Toyota FT-1

11.03.2014

Nissan Sport Sedan Concept

06.03.2014

BMW X3

03.03.2014

Infiniti Q50 Eau Rouge

28.02.2014

Mercedes GLA 45 AMG

24.02.2014

Mercedes-Benz AMG Vision Gran Turismo

20.02.2014

Lamborghini Huracan LP610-4

18.02.2014

Mercedes-Benz C klasa

11.02.2014

Ford Mustang

05.02.2014

Subaru WRX

30.01.2014

Jaguar F-Type

28.01.2014

Porsche Macan

23.01.2014

Lexus RC Coupe

07.01.2014

Mercedes-Benz S 63 AMG

30.12.2013

Mini Cooper

27.12.2013

BMW serija 2

19.12.2013

Tržište SAD - Toyota Tundra

29.11.2013

BMW serija 4

28.11.2013

Ford Fiesta ST 2014

21.11.2013

Nissan X-Trail

13.11.2013

Audi Nanuk Concept

12.11.2013

Nikada rođeni modeli - Jaguar F-Type

31.10.2013

BMW i8

22.10.2013

Volkswagen Golf R

17.10.2013

Opel Monza

10.10.2013

Volvo Coupe Concept

07.10.2013

Jaguar Project7

16.09.2013

BMW i3

13.09.2013

Mercedes-Benz S63 AMG

10.09.2013

Peugeot 308

13.08.2013

Mazda3

05.08.2013

BMW X5

29.07.2013

Škoda Octavia RS

22.07.2013

Icona Vulcano

15.07.2013

Porsche 911 Turbo/Turbo S

10.07.2013

Volkswagen Golf GTI

02.07.2013

Maserati Ghibli

25.06.2013

Mercedes-Benz S klasa Tekst sa video prilogom!

17.06.2013

Citroen C4 Picasso

14.06.2013

Range Rover Sport

31.05.2013

Audi A3 Sedan

27.05.2013

Suzuki SX4

21.05.2013

BMW X4

10.05.2013

LaFerrari

06.05.2013

KIA Provo Concept

03.05.2013

McLaren P1

01.05.2013

Porsche 911 GT3

25.04.2013

Lamborghini Veneno

22.04.2013

Toyota i-ROAD

18.04.2013

Ford Explorer

15.04.2013

Cadillac ELR Tekst sa video prilogom!

09.04.2013

Nissan Note

08.04.2013

Lexus IS

03.04.2013

VW Cross Blue Concept

02.04.2013

Mercedes-Benz A45 AMG

01.04.2013

BMW Serija 3 Grand Turismo

26.03.2013

BMW Series 4 Coupe Concept Tekst sa video prilogom!

21.03.2013

Chevrolet Corvette C7 Stingray Tekst sa video prilogom!

19.03.2013

Volvo S60 Polestar Concept

11.03.2013

Mercedes-Benz CLA Tekst sa video prilogom!

05.03.2013

Renault Captur

25.02.2013

Subaru Forester

20.02.2013

Peugeot 2008

18.02.2013

Nissan Pathfinder

31.01.2013

Audi RS6 Avant

24.01.2013

Porsche Cayman

17.01.2013

Citroen DS3 Cabrio

02.01.2013

Mazda 6

26.12.2012

MINI Paceman

18.12.2012

McLaren P1

05.12.2012

Škoda Rapid

03.12.2012

Jaguar F-type

29.11.2012

Peugeot Onyx Concept

21.11.2012

Ford Mondeo

19.11.2012

Peugeot 208 GTi

13.11.2012

Toyota Auris

08.11.2012

VW Golf 7

06.11.2012

Opel Adam

01.10.2012

Renault Clio

26.09.2012

BMW Serija 7

24.09.2012

Land Rover Range Rover

18.09.2012

Mercedes-Benz G Klasa

11.09.2012

BMW Zagato Coupe

24.08.2012

Porsche 918 Prototype

13.08.2012

Mercedes-Benz Style Coupe

09.08.2012

Volkswagen Scirocco GTS

07.08.2012

Fisker Atlantic Tekst sa video prilogom!

25.07.2012

Bentley Continental GT Speed

23.07.2012

BMW X1

16.07.2012

MG Icon

03.07.2012

Citroen Numéro 9 Concept

26.06.2012

Toyota Avalon

19.06.2012

Volkswagen Golf GTi Cabriolet

13.06.2012

Nissan NV200

11.06.2012

Bentley EXF 9

08.06.2012

Dodge Viper SRT

01.06.2012

Infiniti Emerg-E

30.05.2012

Lamborghini Aventador Jota

28.05.2012

Volvo V40

17.05.2012

Chevrolet Camaro ZL1

08.05.2012

Mercedes-Benz A klasa

30.04.2012

Ferrari F12 Berlinetta

23.04.2012

BMW Concept M135i

17.04.2012

Audi RS4 Avant

12.04.2012

Chevrolet Corvette 427

10.04.2012

MINI Roadster

06.04.2012

Porsche Panamera GTS

03.04.2012

BMW M6

28.03.2012

Aston Martin V12 Zagato

20.03.2012

Audi A6 Allroad Quattro

16.03.2012

Honda Accord Coupe Concept

12.03.2012

Toyota GT-86

09.03.2012

Cadillac ATS

05.03.2012

Acura NSX

01.03.2012

Dodge Dart

28.02.2012

Volkswagen E-Bugster

20.02.2012

Porsche Boxster

15.02.2012

Audi A1 Sportback

07.02.2012

BMW Series 6 Gran Coupe

03.02.2012

Mercedes-Benz SL 2013

02.02.2012

Bentley Continental GT V8

27.01.2012

Volkswagen Cross Coupe

24.01.2012

Mercedes F125

17.01.2012

Lancia Thema

06.01.2012

Subaru BRZ

03.01.2012

Lamborghini Gallardo Super Trofeo Stradale

27.12.2011

Mazda Takeri

09.12.2011

Peugeot 208

05.12.2011

Jaguar C-X16

02.12.2011

Renault Frendzy

25.11.2011

Honda Civic

23.11.2011

Škoda MissionL

17.11.2011

Mercedes-Benz C63 AMG Black Series

11.11.2011

Nissan Juke-R

10.11.2011

Maserati Kubang

31.10.2011

Hyundai i30

27.10.2011

Ford Evos

24.10.2011

Lexus GS

20.10.2011

Subaru XV

18.10.2011

FIAT Panda

11.10.2011

Porsche 911 Carrera

04.10.2011

Lexus LFA Nurburgring Edition

30.09.2011

BMW i3/i8

29.09.2011

Mercedes-Benz B klasa

26.09.2011

Mazda CX-5

20.09.2011

Aqos Le Mans

23.08.2011

Porsche Panamera S Hybrid

11.08.2011

VW Tiguan

05.08.2011

Mercedes M klasa

29.07.2011

Scion FR-S

19.07.2011

BMW 328 Hommage Tekst sa video prilogom!

01.07.2011

BMW Serija 1

28.06.2011

Hyundai i40 sedan

21.06.2011

Lexus LF-Gh Tekst sa video prilogom!

09.06.2011

Citroen DS5

06.06.2011

VW Beetle

26.05.2011

Mercedes-Benz Concept A

24.05.2011

Audi Q3

19.05.2011

Škoda Vision

12.05.2011

Alfa Romeo 4C

09.05.2011

Ford B-MAX

29.04.2011

Kia Rio

18.04.2011

BMW Vision ConnectedDrive

14.04.2011

Lamborghini Aventador Tekst sa video prilogom!

11.04.2011

VW XL1

07.04.2011

Aston Martin Virage Tekst sa video prilogom!

15.03.2011

Porsche 918 RSR

10.03.2011

Honda Civic

07.03.2011

Lancia Stratos

01.03.2011

Mercedes-Benz SLK Tekst sa video prilogom!

24.02.2011

Hyundai Veloster

22.02.2011

Ferrari FF

14.02.2011

Nissan Ellure

03.02.2011

MINI Countryman WRC

01.02.2011

Audi A6 Tekst sa video prilogom!

28.01.2011

Honda Brio

27.01.2011

BMW Serija 1 M Coupe Tekst sa video prilogom!

24.01.2011

Dacia Duster Trophée Andros

10.01.2011

Red Bull X1

29.12.2010

Jaguar C-X75 Tekst sa video prilogom!

24.12.2010

Audi RS 3 Sportback

20.12.2010

Hyundai Elantra

16.12.2010

Pagani Zonda Tricolore

02.12.2010

Ford Ranger i Mazda BT-50

29.11.2010

Saab 9-4X

23.11.2010

VW Eos

18.11.2010

BMW 6 Series Concept Coupe

05.11.2010

Mazda Shinari

02.11.2010

Opel GTC Paris

01.11.2010

Lotus Elite

19.10.2010

VW Passat

14.10.2010

Bugatti Veyron Super Sport

04.10.2010

Mercedes CLS

24.09.2010

Citroen DS4

16.09.2010

Range Rover Evoque

31.08.2010

Audi A7 Sportback

30.08.2010

Peugeot 508

26.08.2010

BMW X3

23.08.2010

Volkswagen Jetta

26.07.2010

Renault Latitude

22.07.2010

Audi A1 Wörthersee 2010

15.07.2010

Jeep Grand Cherokee Tekst sa video prilogom!

22.06.2010

Citroën C4 Tekst sa video prilogom!

21.06.2010

Alfa Romeo Zagato TZ3 Corsa

04.06.2010

Mercedes-Benz Shooting Break

03.06.2010

VW Phaeton

31.05.2010

BMW Gran Coupe Concept

21.05.2010

Benero

11.05.2010

KIA Optima

26.04.2010

Porsche 918 Spyder Tekst sa video prilogom!

19.04.2010

Porsche Cayenne Tekst sa video prilogom!

06.04.2010

Noble M600

01.04.2010

Nissan Juke Tekst sa video prilogom!

29.03.2010

VW Touareg Tekst sa video prilogom!

26.03.2010

Audi A1

19.03.2010

Peugeot SR1

09.03.2010

VW Compact Coupe Concept

04.03.2010

Ford Focus

02.03.2010

Opel Meriva

26.02.2010

Pagani Zonda R

25.02.2010

Hyundai Sonata

08.02.2010

VW Amarok

27.01.2010

Alfa Romeo Giulietta

25.01.2010

Bugatti 16C Galibier

28.12.2009

BMW M3 GTS

22.12.2009

Dacia Duster Andros Tekst sa video prilogom!

21.12.2009

Lexus LFA

24.11.2009

Toyota FT-86

16.11.2009

Honda CR-Z

13.11.2009

Hyundai ix35

02.11.2009

Mercedes-Benz SLS AMG

20.10.2009

Ford C-MAX

16.10.2009

Trabant nT

14.10.2009

McLaren MP4-12C Tekst sa video prilogom!

12.10.2009

Nissan LEAF

28.09.2009

Jaguar XJ

18.09.2009

KIA Venga

14.09.2009

Bentley Mulsanne

10.09.2009

Peugeot 5008

14.08.2009

Zenvo ST1

10.08.2009

BMW X1

23.07.2009

Citroen C3

21.07.2009

Opel Astra

06.07.2009

Kia Sorento

03.07.2009

VW Scirocco R

02.07.2009

Aston Martin One-77

23.06.2009

Subaru Legacy

04.06.2009

Acura ZDX

14.05.2009

BMW X5 M i X6 M

12.05.2009

Infiniti Essence

11.05.2009

Opel Ampera

27.04.2009

Mercedes-Benz SLS

24.04.2009

Škoda Yeti

23.04.2009

Toyota Verso

09.04.2009

VW Polo

07.04.2009

Dacia Duster

06.04.2009

Rinspeed iChallenge Concept

31.03.2009

BMW Serija 5 Gran Turismo

23.03.2009

Rolls-Royce 200EX

13.03.2009

Mercedes E Coupe

12.03.2009

Toyota Prius

05.03.2009

Mercedes E klasa

03.03.2009

Peugeot 3008

27.02.2009

VW Concept Blue Sport

25.02.2009

Audi Sportback Concept

23.02.2009

Shelby Mustang GT500

06.02.2009

Mercedes SL65 AMG Black Series

30.01.2009

Mazda 3

19.01.2009

BMW Z4

12.01.2009

Volvo S60

07.01.2009

Nissan 370Z

24.12.2008

Chevrolet Volt

16.12.2008

Lamborghini Estoque

20.11.2008

Toyota Avensis

17.11.2008

Toyota Urban Cruiser

22.10.2008

Mercedes-Benz Concept Fascination

20.10.2008

Renault Megane III

17.10.2008

Lotus Evora

02.10.2008

BMW serija 7

30.09.2008

Citroen C3 Picasso

23.09.2008

Ford Focus RS

18.09.2008

VW Golf VI

15.09.2008

Alfa Romeo MiTo

14.08.2008

Opel Insignia

01.08.2008

Kaipan 14

28.07.2008

BMW GINA Light Visionary Model koncept

25.07.2008

Chevrolet Aveo 3 door

23.07.2008

Opel Insignia

30.06.2008

Ferrari California

27.06.2008

VW Scirocco

16.06.2008

Suzuki A-Star Concept

10.06.2008

Lancia Delta

02.06.2008

Jaguar XF

30.05.2008

VW Caddy Maxi Life

28.05.2008

Kia Soul

13.05.2008

Ford Fiesta

09.05.2008

Rinspeed sQuba

29.04.2008

Renault Koleos

23.04.2008

Mercedes-Benz SL 63 AMG i SL 65 AMG

31.03.2008

Nissan GT-R, Murano i Pivo 2 Concept

27.03.2008

Dodge Challenger SRT8

21.03.2008

Ford Explorer 2008

17.03.2008

Citroen C5

29.02.2008

Cadillac Provoq Concept

08.02.2008

Mercedes-Benz Vision GLK Freeside

06.02.2008

Mercedes-Benz F700 Concept

07.01.2008

Seat Tribu Concept

02.01.2008

Audi metroproject quattro

17.12.2007

Toyota IQ Concept

10.12.2007

VW Tiguan

21.11.2007

Suzuki Splash

12.11.2007

Opel Astra Sedan

06.11.2007

Ford Kuga

05.11.2007

Citroen C-Cactus Concept

24.10.2007

Mazda 6

09.10.2007

Audi A4

08.10.2007

BMW Concept X6

05.10.2007

BMW Serija 1 Coupe

02.10.2007

Mini Clubman

27.09.2007

Peugeot 308 RC Z

14.09.2007

Porsche 911 GT2

11.09.2007

Bentley Brooklands

30.08.2007

Spyker C12 Zagato

20.08.2007

Renault Laguna

30.07.2007

Seat Altea Freetrack

25.07.2007

Peugeot 308

18.07.2007

Fiat Linea

16.07.2007

Opel Agila

10.07.2007

VW Golf GTI W12-650

28.06.2007

Porsche 911 Turbo Cabriolet

25.06.2007

Mazda 2

22.06.2007

Peugeot 207 SW Outdoor Concept

21.06.2007

Buick Riviera Concept

19.06.2007

Suzuki SX4 Sedan

15.06.2007

Audi TT Clubsport Quattro

11.06.2007

Kia KND-4 Concept

07.06.2007

Honda Accord Coupe Concept

04.06.2007

Volkswagen Golf Variant

02.06.2007

Lada C-class Concept Coupe

31.05.2007

Ford Mustang Shelby GT 500 KR

28.05.2007

Mazda Hakaze Concept

24.05.2007

BMW M3 Coupe

22.05.2007

Opel GTC Concept

19.05.2007

Chevrolet Beat, Trax i Groove

17.05.2007

Hyundai Genesis Concept

14.05.2007

BMW Concept CS

09.05.2007

GM V6 Dizel

03.05.2007

Maserati GranTurismo

27.04.2007

Citroen C-Crosser i Peugeot 4007

25.04.2007

Dodge Demon Concept

23.04.2007

Cirrus

21.04.2007

Audi A5

17.04.2007

Ford Mondeo

13.04.2007

Fiat 500

09.04.2007

Rinspeed eXasis

06.04.2007

Suzuki XL7

05.04.2007

KTM X-Bow

27.03.2007

Renault Twingo

22.03.2007

Motor Volvo 3,2 litra R6

08.03.2007

VW Tiguan

05.03.2007

Maybach 62 S

26.02.2007

Eurostar EU-97

22.02.2007

Mercedes-Benz C klase

15.02.2007

Rolls-Royce Phantom Drophead Coupe

12.02.2007

Dodge Viper SRT 10

09.02.2007

Evector VUT 100 Cobra

06.02.2007

Kia Cee'd

29.01.2007

BMW serije 3 Cabrio

26.01.2007

Peugeot 207 CC

23.01.2007

VW Iroc Concept

22.01.2007

Volvo XC60 Concept

19.01.2007

Jaguar C-XF

16.01.2007

Škoda Fabia

15.01.2007

Mazda BT-50

12.01.2007

VW GX3

04.01.2007

Aston Martin Rapide

01.01.2007

Toyota Auris Concept

29.12.2006

Chevrolet WTCC Ultra

22.12.2006

Audi R8

18.12.2006

Chrysler Sebring Cabrio

14.12.2006

Lancia Delta HPE Concept

01.12.2006

GM SUV 2007.

27.11.2006

Peugeot 908 RC

24.11.2006

Dodge Avenger Concept

16.11.2006

Dacia Logan MCV

14.11.2006

Fiat Bravo

13.11.2006

Mini

03.11.2006

Ford Mondeo

27.10.2006

Tesla Roadster

05.10.2006

BMW X5

19.09.2006

Citroen C4 Picasso

12.09.2006

Ford Transit

22.08.2006

Alfa Romeo 159 Sportwagon

15.08.2006

Pagani Zonda Roadster F

08.08.2006

Saab Aero X

01.08.2006

Mercedes-Benz CL-klase

28.07.2006

Mazda Kabura Concept

25.07.2006

Chrysler Sebring

24.07.2006

Kia Carnival

17.07.2006

Lamborghini Murcielago LP640

10.07.2006

Chevrolet Captiva

03.07.2006

Dodge Caliber

26.06.2006

Mercedes-Benz E-klase

15.06.2006

BMW Serije 3 Coupé

09.06.2006

Dacia Logan Steppe Concept

01.06.2006

Peugeot 207 RCup Concept

26.05.2006

Opel Corsa

25.05.2006

VW Concept A

19.05.2006

Hyundai Santa Fe

11.05.2006

Saab 9-7X

04.05.2006

Honda Legend

27.04.2006

Audi TT

24.04.2006

Muscle Cars

20.04.2006

Fiat Doblo

14.04.2006

Suzuki SX4

11.04.2006

Opel GT

04.04.2006

BMW Z4 M Coupe

30.03.2006

Dodge Hornet Concept

28.03.2006

Ford S-MAX

23.03.2006

Lexus LS 460 L

13.03.2006

Mazda CX-7

09.03.2006

Peugeot 207

06.03.2006

Ferrari 599 GTB

02.03.2006

Audi S6

24.02.2006

Lamborghini Miura

20.02.2006

Mitsubishi Concept X

14.02.2006

Suzuki Grand Vitara

13.02.2006

Smart Crosstown

10.02.2006

Citroen C-AirPlay Concept

06.02.2006

Mercedes-Benz GL klase

03.02.2006

SAAB 9-5

30.01.2006

Ford Iosis

23.01.2006

Mini Cooper S

20.01.2006

Fiat Sedici

12.01.2006

Dodge Nitro Concept

05.01.2006

Opel Antara GTC Concept

26.12.2005

Jeep Compass

22.12.2005

Maserati GranSport Spyder

14.12.2005

Ferrari GG 50 Concept

12.12.2005

Škoda Octavia RS

06.12.2005

BMW Z4

01.12.2005

Ford Galaxy

28.11.2005

Mazda Sassou

23.11.2005

Carlsson CM50 K

22.11.2005

Toyota Yaris II

18.11.2005

VW EcoRacer Concept

17.11.2005

Mercedes-Benz Vision R 63 AMG

09.11.2005

Mini Wagon Concept

01.11.2005

Peugeot 20Cup

31.10.2005

Hyundai Accent SR Concept

26.10.2005

Dodge Viper SRT10 Coupe

21.10.2005

VW Eos

17.10.2005

Lamborghini Gallardo SE

12.10.2005

Opel Vectra OPC

06.10.2005

Opel Astra TwinTop

03.10.2005

Audi Q7

27.09.2005

Citroen C-SportLounge

22.09.2005

Honda Civic

19.09.2005

Ford Focus MS Design

05.09.2005

Fiat 600 50th

01.09.2005

Porsche Cayman S

19.08.2005

VW Fox

18.08.2005

Lexus IS 200

17.08.2005

Volvo C70 CC

16.08.2005

VW Passat Caravan

15.08.2005

Jaguar XK 4,2-S

12.08.2005

Seat Leon

08.08.2005

Mercedes-Benz Bionic Car

05.08.2005

Škoda Yeti

02.08.2005

Pagani Zonda

30.07.2005

Maybach Exelero

28.07.2005

Peugeot 307

25.07.2005

Ford Focus Vignale Concept

21.07.2005

Mercedes-Benz S klase

18.07.2005

Renault Clio III

15.07.2005

Cadillac DTS

06.07.2005

Hyundai Portico

04.07.2005

Ford SAV

01.07.2005

Alfa Romeo Brera

29.06.2005

Subaru B9 Tribeca

27.06.2005

BMW 3 Touring

24.06.2005

Opel Zafira

22.06.2005

Jeep Grand Cherokee

20.06.2005

Kleemann

09.06.2005

Mitsubishi Colt Coupe-Cabriolet

07.06.2005

Citroen C1

02.06.2005

Peugeot 107

01.06.2005

Alfa Romeo 159

24.05.2005

Fiat Croma

19.05.2005

Mazda MX-5

16.05.2005

SsangYong Rexton

05.05.2005

Cadillac BTS

04.05.2005

Peugeot 407 Coupe Prologue

03.05.2005

Aston Martin V8 Vantage

02.05.2005

Lexus RX 400h

28.04.2005

Lancia Y Sport

27.04.2005

Ferrari F430 Spider

23.04.2005

Toyota Aygo

15.04.2005

Ford Sport Trac

01.04.2005

BMW serije 3

28.03.2005

Citroen C6

24.03.2005

Hyundai Sonata

22.03.2005

Dodge Charger

17.03.2005

Opel Astra GTC

14.03.2005

Venturi Fétish

12.03.2005

Bentley Continental Flying Spur

10.03.2005

Jaguar Advanced Lightweight Coupe

01.03.2005

Nissan Pathfinder

22.02.2005

BMW M6

19.02.2005

Mazda 5

15.02.2005

Alfa Romeo 157

12.02.2005

Mercedes M klase

08.02.2005

VW Passat

05.02.2005

Toyota Motor Triathlon Race Car

28.01.2005

Mercedes B i R klase

24.01.2005

Porsche Boxster

18.01.2005

Ferrari 575 M Maranello Superamerica

12.01.2005

Audi A6 Avant

06.01.2005

VW Touareg W12 Sport

01.01.2005

Volvo XC90 V8

29.12.2004

Alfa Romeo 147

22.12.2004

Citroen C4

16.11.2004

Renault Modus

19.11.2004

Jaguar Concept Eight

23.11.2004

BMW M5

26.11.2004

Ford Focus II

30.11.2004

Dacia Logan

3.12.2004

Suzuki Swift

7.12.2004

Peugeot 907

10.12.2004

Ford Focus

17.10.2004

Opel Astra Caravan

26.10.2004

Ferrari F 430

1.11.2004

Mercedes A klasa

12.09.2004

Fiat Trepiuno

16.09.2004

SAAB 9-3 Sport Sedan 1,9 TiD

20.09.2004

Subaru R1e

29.09.2004

Maserati MC 12

4.10.2004

PEUGEOT 1007

9.08.2004

BMW serija 1

13.08.2004

ALFA ROMEO Crosswagon Q4

17.08.2004

OPEL Tigra TwinTop 1,8 Cosmo

21.08.2004

LAND ROVER Discovery

25.08.2004

AUDI A3 Sportback

30.08.2004

VW Concept C

4.09.2004

PEUGEOT 407

9.07.2004

LANCIA Musa

11.07.2004

FIAT Multipla

14.07.2004

PORSCHE 911

16.07.2004

KIA Cerato

19.07.2004

MITSUBISHI Colt

21.07.2004

OPEL TriXX

24.07.2004

BMW serija 3

29.07.2004

MAZDA MX Flexa

31.07.2004

CHEVROLET Lacetti

2.06.2004

CHRYSLER Crossfire Coupe i Cabrio

10.06.2004

BMW M5

16.06.2004

AUDI A6

23.06.2004

MINI Cooper Cabrio

30.06.2004

PEUGEOT 407 Silhouette

10.05.2004

BMW serija 1

11.05.2004

CHRYSLER 300C Sedan

14.05.2004

FORD Shelby Cobra

18.05.2004

TOYOTA Corolla Verso

21.05.2004

CITROEN C4 Sport

25.05.2004

SEAT Altea

29.05.2004

BMW 645 Ci

6.04.2004

OPEL Astra

9.04.2004

MERCEDES C klase

12.04.2004

KIA Picanto

15.04.2004

ROLLS ROYCE 100EX

20.04.2004

ROVER 75 V8

24.04.2004

FORD Mustang

28.04.2004

MITSUBISHI Lancer Evo VIII

3.05.2004

FORD Visos

4.03.2004

ASTON MARTIN DB9

11.03.2004

LEXUS GS 430

18.03.2004

VOLVO V50

24.03.2004

RANGE STORMER

30.03.2004

PEUGEOT 407

3.02.2004

CHEVROLET Corvette C6

7.02.2004

PORSCHE Cayenne 3,2 V6

11.02.2004

BMW 645 Ci Cabrio

17.02.2004

CADILLAC SRX

21.02.2004

HONDA Acura 3,2 CL Type-S

26.02.2004

SEAT Altea

3.01.2004

AUDI Le Mans Quattro

8.01.2004

KIA Picanto

13.01.2004

VOLVO S40

17.01.2004

ALFA ROMEO GT

21.01.2004

DACIA Solenza

25.01.2004

PONTIAC GTO

29.01.2004

OPEL Insignia

1.12.2003

FERRARI 612 Scaglietti

4.12.2003

FIAT Idea

8.12.2003

NISSAN Murano

11.12.2003

CHRYSLER 300C

15.12.2003

SMART ForFour

18.12.2003

JAGUAR R-D6

23.12.2003

BMW Alpina B7

25.12.2003

ALFA ROMEO 166

29.12.2003

MERCEDES SLR McLaren

3.11.2003

VW Golf V

7.11.2003

PEUGEOT 307 CC

11.11.2003

LANCIA Fulvia Coupe

15.11.2003

LAND ROVER Freelander

18.11.2003

DODGE Viper SRT-10

22.11.2003

TOYOTA Prius

27.11.2003

OPEL Astra

4.10.2003

MAZDA 3

9.10.2003

BENTLEY Continental GT

16.10.2003

VW Concept R

23.10.2003

DODGE Intrepid

27.10.2003

BMW serije 6

27.08.2003

FERRARI 360 Challenge Stradale

3.09.2003

LANCIA Ypsilon

10.09.2003

MASERATI Quattroporte

17.09.2003

CADILLAC CTS

22.09.2003

SAAB 9-3 Convertible

28.07.2003

FORD GT40

1.08.2003

BMW M3 CSL

5.08.2003

MINI One D

9.08.2003

MERCEDES C 30 CDI AMG

13.08.2003

MITSUBISHI Outlander

18.08.2003

CITROEN C2 Sport

27.06.2003

OPEL Signum 3,0 V6 CDTI

7.07.2003

JAGUAR XJ

14.07.2003

RENAULT Scenic II

18.07.2003

CADILLAC XLR

22.07.2003

LAMBORGHINI Gallardo

28.05.2003

MERCEDES CLK Cabrio

4.06.2003

KIA Opirus

11.06.2003

VW Phaeton V10 TDI

18.06.2003

BMW serija 5

27.04.2003

FORD Focus C-MAX

4.05.2003

PORSCHE Carrera GT

11.05.2003

VW Touran

18.05.2003

CADILLAC Sixteen

28.03.2003

VW Beetle Cabrio

3.04.2003

AUDI Pikes Peak

12.04.2003

CITROEN C3 Pluriel

15.04.2003

MITSUBISHI Pajero Evo 2+2 Concept

19.04.2003

HUMMER H2

6.03.2003

ROLLS-ROYCE Phantom

10.03.2003

PEUGEOT RC

14.03.2003

NISSAN Micra

5.02.2003

LANCIA Phedra

18.02.2003

CHRYSLER PT Cruiser Cabrio

22.02.2003

ALFA ROMEO Brera

11.01.2003

PEUGEOT 307 CC

17.01.2003

MAZDA 2

22.01.2003

PEUGEOT Sesame

6.12.2002

RENAULT Ellypse

26.12.2002

OPEL Meriva

4.01.2003

AUDI A8

12.11.2002

FORD Streetka

23.11.2002

MERCEDES-BENZ Vision GST

3.12.2002

CITROEN C3 Pluriel

12.10.2002

CHEVROLET TrailBlazer

31.10.2002

RENAULT Megane II

1.10.2002

MAYBACH

27.08.2002

BENTLEY GT Coupe

27.08.2002

BMW CS1

27.08.2002

Bobo
22.10.2013 09:18
20
5

Licno mislim da BMW nije lansiran u vrh autoindustrije supersportskim modelima, vec zato sto mu je citava gama uvek imala sportski karakter.Sustina BMW po meni nije bila u M1, vec u tome da su mu bazni modeli imali direktno upravljanje motore koji se jako rado vrte, zadnji pogon, gotovo uvek istu tezinu na prednjoj i zadnjoj osovini i savrsen zvuk.Ja mislim da je sustina BMW u njegovoj seriji 3-4.Mozda je zbog prestiza neophodno da imaju i ss auto, ali kada kupite A4 imate perfekcionizam, mecku Cklase imate prosto Mecku sa svim sto ona simbolizuje(uglavnom sigurnost, prestiz, udobnost), a kad kupite BMW trojku, vozite sportski auto bez obzira na motorizaciju.Slicno kao Cuore Sportivo.

ja
22.10.2013 09:31
10
15

" i tim konkurentnim markama to nije smetalo da i sami razvijaju svoje hibridne i elektro programe."
koji su ti elektro pogoni koje imaju audi i mercedes???

Skyline
22.10.2013 10:53
19
7

@ja

Šališ se?

Mica Voskar
22.10.2013 11:00
18
1

e-tron i Electric Drive... Mada prvi dolazi u brojnim varijacijama ali nikada do komercijalizacije...

BMW fanatic
22.10.2013 11:09
15
1

"Međutim, automobilska publika od BMW-a već predugo očekuje rasni supersportski automobil, model koji će da simbolizuje tradicionalne i utvrđene vrednosti bavarskog proizvođača, vrednosti koje su BMW lansirali u sam vrh automobilske industrije. Ruku na srce, Audi ima takav model, Mercedes-Benz takođe, i tim konkurentnim markama to nije smetalo da i sami razvijaju svoje hibridne i elektro programe. Ostaje nam da gledamo u budućnost, i možda dočekamo pravog naslednika M1." To je to!!

@Bobo Slažem se s tobom. Ali, cijeli svijet očekuju od BMW-a da konačno izbace pravi supersportski auto, zato što svi znaju da BMW to može! Baš kao što je to nekada bio M1. Pitanje je samo hoće li, tj da li im je interes..A trebao bi da jeste, ne zbog finansijske dobiti, jer znamo da da će tu prije izgubiti nego dobiti, već zbog prestiža, slave, a prije svega jer Audi i MB već imaju takve modele. Pa nije sve ni u novcu! : ) Poz

ja
22.10.2013 11:33
10
9

skyline,naravno da se ne salim.navedi mi 1 serijski e auto iz audija ili mercedesa?

petrolhead
22.10.2013 11:51
13
8

Da li ono "i" znaci "Indesit"?! I zasto nosi znak BMW-a?!

Dejan
22.10.2013 12:32
7
15

Mislim da bi naslednik M1 bio čisto bacanje para unapred na razvoj nečega što će se proizvesti u ograničenoj seriji i za poznate kupce ... naravno bez profita ...
Prestiž ... Čemu i za koga
Ne znam zašto je to potrebno ...
I8 je dovoljna naznaka prednosti koju poseduje BMW na razvoju auto industrije u odnosu na konkurenciju i za razliku od čisto šminkerskih pomaka napred Audija i Mercedesa koji se uglavnom zasnivaju na što većoj kompjuterizaciji u kontroli vozila, ovde se bar "još nešto" dešava.
Reno i Toyota više čine za auto industriju od Mercedesa i VW-a kome to još nije jasno

Skyline
22.10.2013 12:42
14
8

@ja

Pa onda nemoj da menjaš teze. Lepo si citirao navod u kome piše da "razvijaju svoje hibridne i elektro programe". Onda ne lupetaj već se dogovori sa sobom šta si hteo da kažeš. Ko je govorio o "serijskim modelima"? Na kraju krajeva, potpuno je nebitno, jer neko svakako mora da bude prvi sa "serijskim" modelom.
SLS AMG E-CELL, SLS AMG Electric Drive.. O Audiju i njegovim e-tron modelima neću da trošim reči.
Izlupetao si se kao maksim po diviziji i sad menjaš teze, skrećeš temu. Sedi 1.

ja
22.10.2013 12:48
9
6

razvijaju i razvijace ih do 2025god.hahaha.a do tad ce bmw prodati milione e automobila.kasni konkurencija.sta ti racunas...sls amg e-cell koji je proizveden u 5 primeraka.smesan si.citaj malo,uci,pa ce ti se kasti ko je tata u autoindustriji.do tad-sedi 1.

Skyline
22.10.2013 13:08
8
6

@ja

Uopšte ne želim da se prepucavam s tobom, jer očigledno je da si neki klinja, fanboy... Hoćeš da te citiram? :-)

"koji su ti elektro pogoni koje imaju audi i mercedes???"

Dobio si odgovor, ne samo od mene. Onda pišeš sledeće:

"skyline,naravno da se ne salim.navedi mi 1 serijski e auto iz audija ili mercedesa?"

I na kraju, kada si ispao smešan i neznalica, pišeš neke budalaštine koje veze s mozgom nemaju, "hahahaha".

Ko je "tata" u automobilskoj industriji? Verovatno ciljaš na BMW. Vidiš, BMW je moja omiljena marka i naravno da je "tata" u mnogim stvarima, a "mama" je Toyota, dok se ne pokaže drugačije. A BMW, jadan je sa takvim "fanovima" kao što si ti. :-)

MIVEC
22.10.2013 13:29
10
1

Takodje, slazem se da je duh BMW-a u sportskim automobilima za svaki dan, prvenstveno onome sto je Serija 3 a sada i 4, odnosno koji nude uzivanje u voznji uvek, na posao, sa porodicom itd. Pravljenje supoersportskog dvoseda za kompaniju poput BMWa nije nikakav pokazatelj. To rade i majstori u manufakturnom radionicama, naravno da moze i neko poput BMW-a koji ima svo potrebno iskustvo samo sa drugim oblicima karoserije. Mada ako vec treba da biraju izmedju monovolumena sa prednjim pogonom i supersporta, onda bolje ovo drugo.

Dejan
22.10.2013 13:59
7
4

Vidim da sam popio negativne ... ali iskreno ajde za koga da to pravi, za "nas" koji nemaju ni za trotinet ... ili za Punto da bi ga gledali na TV-i u u časopisima ...
Postoji za sve računica ... a računica kaže da je kriza.
Bagataši na zapadu su postali "zeleni" i prestiž je imati auto koji ne zagađuje.
A ako ste me iskritikovali za Mečku i VW ... he he
Pa formula 1 i prvo mesto po prodaju vozila više govore od vaših osećanja

Synyster
22.10.2013 14:35
11
2

@Dejan,
Tolika je kriza da BMW, Audi, Mercedes i ostali premijum proizvodjaci beleze najvecu prodaju u svojoj istoriji. :)

Гагиба
22.10.2013 14:38
17
0

Ближи се стогодишњица и постоје извесне назнаке у инсајдерским круговима да се спрема достојно обележавање века постојања уз толикоочекивани суперспортак. Да нешто постоји показује и податак да је БМВ недавно заштитио готово целу скалу од 1-10 са М предзнаком. Видећемо. Једно је сигурно, уколико и када БМВ избаци СС аутомобил тај ће морати да постане репер за све остале произвођаче.

И8 тренутно нема конкуренцију како Павле рече, и видеће се после првих пар месеци продаје да ли је БМВ "много хтео-много започео" или је поново погодио у центар. За сада се чини да ће лагано добацити пројектованих 10.000 комада годишње.

serpico
22.10.2013 19:09
11
2

Predobar!palac gore!sasvim novi bmw?!!

aca
22.10.2013 19:14
9
7

Da kazem nesto o obmani koja se dogadja u poslednje vreme od strane inostranih i domacih medija, ukljucujuci i ovaj nas VG. Radi se o snazi (hibrida) i potrosnji (istih). Zamislite ovako. Imate dva paralelna benzinska (ili dizel) motora. Prvi vrti prednje a drugi zadnje tockove, sve im je odvojeno ukljucujuci i rezervoare za gorivo. Prvi ima 3 decilitra a drugi 80 litara.

E sad, hajde da pricamo o kombinovanoj snazi, kombinovanom ubrzanju i slicno. Sto se potrosnje tice, istice se samo ona koja se odnosi na motor SUS a ne i na elektro i to samo kad oni rade u paru ili se racuna na napunjenu bateriju koja pokrece kola do izvesnog rastojanja a posle toga gorivo do predvidjene test distance.

Naravno, motor SUS obicno puni bateriju kad se ova isprazni i ili pokrece elektromotor a mozda i tockove. Ali kako. Tako sto vrti generator struje koji direktno oduzima snagu tom motoru. Generator struje je vezan za zamajac i oduzima snagu motoru (nesto kao kompresor).

Drugim recima, ako je baterija prazna, ne mozete imati npr. 100KS iz motora SUS (predpostavka da je to max) koji pri tome napaja strujom jos i elektromotor od 100KS.

Neke racunice kazu da je 1 litar goriva ekvivalentan 33.7 kWh. Ako je efikasnost elektropogona 90% a SUS 45% onda je ova BMW baterija od 5kWh ekvivalent oko 3 decilitra goriva (0.3 litra).

Tako da sto se potrosnje na 100 km tice, to je privid jer kola ne mogu da predju 100km na taj nacin vec je potrosnja izvedena iz relativne (sto propisi dozvoljavaju).

Sto se ubrzanja tice, to je verovatno istina, ali jedamput....onda punite bateriju ili imate slabije ubrzanje.

A sada malo i o i8. Auto je na slikama prelep, video sam i prototip uzivo. Sigurno je i kvalitetan. Dizajn je neobican i sigurno ce da traje. Ali na kraju dana, to su kola od 230KS za 100.000E....lepa kola sa "slabim" motorom.

Bobo
23.10.2013 11:41
12
1

@aca Ako si dobro procitao tekst video si da je rec o maloj potrosnji goriva, a ne o maloj potrosnji energije.Niko se ovde nije sluzio prevarama i manipulacijama osim tebe.To je vazno pre svega zato sto se radi o plug-in hibridu koji trosenje elektricne energije primarno nadoknadjuje punjenjem baterija.Tako da verujem, da u kombinovanom rezimu neke normalne voznje sa povremenim koriscenjem sportskih kapaciteta ovog automobila nece preci za vise od 30% od deklarisane potrosnje, a i autonomija bi trebala biti barem 350-400 km sto je u svakom slucaju impresivno.Takodje opremljen je sistemima koji pune baterije na racun energije koja uglavnom inace odlazi u nepovrat usled disipacije.Tako da je uglavnom tesko proceniti potrosnju energije ovog automobila u uslovima eksploatacije, posebno imajuci u vidu da procesor ``odlucuje`` koliko ce uopste biti upotrebljen elektromotor tokom voznje
Na posletku, verujem da to nisu ``kola`` vec automobil, a cena od 100 000 eura za auto od 230 ks(ako si dobro procitao videces da je snaga 360 konja kada je ukljucen i elektromotor, a ni la Ferari i Buggati Veyron u najvecem delu svoje voznje ne angazuje vise od 200 konja) je besmislena jednako koliko je i besmislena razlika u ceni izmedju gomile ss automobila i npr.GTR-a.Prosto opet nepotrebna prica o tome ulozeno-dobijeno u potrosacki neracionalnom svetu.Predmet je vredan onoliko koliko je spreman da za njega da onaj koji ga zeli.Ukoliko je zelja jaca, vrednost predmeta je jaca.U ostalim racionalnim slucajevima ostaje Dacija.Na kraju dana nema bolje.

aca
23.10.2013 15:26
5
6

@bobo i svi oni bobo-i koji su mu dali + na osnovu njegovog poznavanja fizike i energetskog bilansa. Od mene bi mogao da dobije + samo za ljubav prema bmw-u.

1. Sve si u pravu
2. Ne mogu da ti dam + jer si me nazvao manipulatorom. Ipak nije red. Ali evo ti smajli :)
3. Iskreno ti zelim, bez sale, da sakupis dovoljno love i da kupis hibrid (plug, ne-plag, kakav pozelis) ali neku tojotu ili tako neki bezlicni i da nam svima saopstis koja je tvoja potrosnja. Onda poredi sa slicnim benzinskim kolima, opet bezlicnim. Videces da nije 3l/100km i slicne nebuloze.
4. Iskreno ti zelim i da kupis ovaj bmw ali za svoju dusu posto je auto jako lep, sto sam vec rekao, ali nemoj nikome da pricas koliko trosi, to neka bude tvoja mala tajna.

Uzdravlje.

aca
23.10.2013 15:35
3
6

@bobo i svi oni bobo-i koji su mu dali + na osnovu njegovog poznavanja fizike i energetskog bilansa. Od mene bi mogao da dobije + samo za ljubav prema bmw-u.

1. Sve si u pravu
2. Ne mogu da ti dam + jer si me nazvao manipulatorom. Ipak nije red. Ali evo ti smajli :)
3. Iskreno ti zelim, bez sale, da sakupis dovoljno love i da kupis hibrid (plug, ne-plag, kakav pozelis) ali neku tojotu ili tako neki bezlicni i da nam svima saopstis koja je tvoja potrosnja. Onda poredi sa slicnim benzinskim kolima, opet bezlicnim. Videces da nije 3l/100km i slicne nebuloze.
4. Iskreno ti zelim i da kupis ovaj bmw ali za svoju dusu posto je auto jako lep, sto sam vec rekao, ali nemoj nikome da pricas koliko trosi, to neka bude tvoja mala tajna.

Uzdravlje.

Dax..AMG
23.10.2013 19:31
3
11

Koja glupost...ko moze da gotivi takve automobile!?

Bobo
23.10.2013 20:05
10
0

1.Ti si sve u pravu
2.Zahvalan sam ti jer sinas naucio da mislimo o energetskom bilansu i jako jelepo sto si nam to uprostio, tako sto si objasnio kako sus motor kada pokrece generator trosi energiju na to, pa ima manje konja
3.Evo i tebi smajli :) zato sto si na blogu o automobilima afirmisao svoje znanje iz energetskog bilansa
4.Oprosti sto sam te nazvao manipulatorom,neumesno je stvarno, ali mozda ne znas, kada pricas istinite cinjenice, a svesno prikrijes neke druge iako su takodje istinite ali menjaju odnose u prici koja je u sustini istinita, to se naziva manipulacijom
5.Bezlicni i licni automobili ne postoje, postoji samo nasa percepcija o tome, kao i o svetu, a svetova ima koliko ima i ljudi na planeti.U sustini reci za utomobil da je lican ili bezlican je iracionalnije od tvrdnje da ce ovaj BMW trositi 2,5 l
6.Znam odlicno za sve probleme koje imaju automobili poput prijusa sa potrosnjom, ali ocekujem znatno bolji rezultat od BMW , a nemam ovde vremena, mesta i zelje da apsolviram zasto
7.Ja tebi iskreno zelim da kupis, volis i vozis sta god zelis i sam
8,Od mene dobijas plus za vreme i trud utrosen da nam objasnis kako ce ovi iz BMW-a u dogovoru sa VG da nas prevare.
9.Nema potrebe da pises dva puta, cuo sam te i prvi put
Srdacan pozdrav

Freude am fahren
24.10.2013 16:31
2
14

Prosto je fascinantno kako jedni te isti likovi na ovom portalu "trče" sa jedne vesti na drugu kako bi po ko zna koji put objasnili kako su popili svu pamet ovoga sveta. Ne postoji osoba u svetu automobilske industrije koja je ekspert za svaki brend i svaki model, koja jednom rečju zna sve, ali takvih na ovom portalu ima "bar tuce" :) A zapravo, ne znaju ni pravopis, pa im komentari prosto "bodu oči" od nepismenosti i gramatičkih grešaka. Ne želim da imenujem, prepoznaće se sami. A i ako se ne prepoznaju, prepoznaće ih svi ostali...

Čemu uopšte komentari o modelu i8 kao novom BMW-ovom "supersportskom" automobilu, čemu priča o (ne)opravdanosti njegove proizvodnje, čemu tek "procene" da se radi o nasledniku modela M1? BMW niti je napravio i8 kao naslednika modela M1, niti je taj auto suštinski BMW-ov "supersportski" model, niti je BMW-u uopšte na umu da pravi supersportski model u ovom trenutku, kao što ni cela "i" serija (generacija) nije ni najmanje serija modela sa pre svega i važnije od svega ostalog - sportskim karakteristikama i sportskom namenom. Naročito ne "supersportskom". Toliko je pogrešno uopšte porediti ovaj auto sa legendardnim M1 koji je bio suštinski, idejno i konstruktivno napravljen kao supersportski model. Taj M1 je od početka osmišljen i napravljen za trkačku stazu, sve je podredjeno bilo tome i sa punim pravom je on bio supersportski automobil svog vremena. Naknadno je napravljeno samo onoliko modela za prodaju koliko je bilo neophodno da se dobije homologacija kako bi taj model učestvovao u trkama serijskih (touring) modela, inače da nije bilo tog uslova verovatno M1 nikad ne bi ni ugledao svetlost dana kao serijski model.

Porediti i8 sa modelom M1 i nazivati ga takodje "supersportskim" modelom BMW-a je pogrešno i samo oni koji suštinski ne razumeju strateško pozicioniranje BMW u protekloj dekadi sa jedne, i samu koncepciju i ideju oko modela "i" sa druge strane, mogu uopšte da pretpostave da je ovo neki i nekakav supersportski auto, poput modela M1 svojevremeno. Navešću samo najbitnije razloge:

- BMW svoju "i" generaciju opisuje sloganom "održiva mobilnost", odnosno kao hibridnu generaciju modela koji "pakuju" visoke ekološke standarde u napredne tehnologije i inspirativan dizajn. Dakle, sam BMW ni u ludilu ne klasifikuje nijedan "i" model kao supersportski, ali ovde neki znaju bolje i od BMW-a...

- BMW klasifikuje svoj i8 model kao najnapredniji hibridni automobil sportskog duha današnjice. Ako nekome to zvuči kao "supersportski auto" onda treba da se pozabavi terminologijom kojom je BMW opisao sopstveni model. Kao i prvo, i ovo drugo se lako da proveriti ako se ode na bmw.com jer tamo lepo piše sve...

- Sportski karakter modelu i8 daje činjenica da ima elektromotor koji pokreće prednju, te trocilindarski turbo benzinac koji pokreće zadnju osovinu, zajedno ova dva motora daju 360 KS i 570 Nm. Na papiru, podaci dostojni pravog sportsiste, ali je "problem" što ovu snagu ovaj auto može da isporuči u vrlo kratkom periodu, od 25 do 35 kilometara, pri čemu ova poslednja vrednost samo u Comfort režimu ("Sport" režim skraćuje tu deonicu na tek 25 km). Ako neko misli da se bilo koji auto može nazvati "supersportskim" iako zapravo svoju punu snagu isporučuje tokom samo 25 km, pitam se kakav bi to "supersportski" auto bio kad ne bi mogao da izveze ni pun krug na pominjanoj stazi Nirburgring punom snagom, jer ovaj auto bi ostao bez snage elektromotora negde pri kraju kruga?

- Nijedan supersportski auto današnjice nije hibrid i ne može da bude, što sledi iz prethodne činjenice da je problem što su hibridne tehnologije još uvek u "povoju", kapaciteti baterija i hibridnih pogona su još uvek nedovoljni za normalnu svakodnevnu upotrebu, ali to ne znači da ovo nije odlučan korak u takvu budućnost (u tome je suština ovoga i ovakvih modela uopšte, i to je ono zašto BMW želi da bude prisutan na tržištu hibrida pa i modelom i8, a ne da bi njime predstavio nekakav "hibridni M1" ili naslednika istom).

- Automobil koji ima širinu pneumatika 195 na prednjoj osovini i 205 na zadnjoj, kao što ima model i8, može da bude sve samo ne "supersportski" automobil jer takva širina pneumatika je danas zastupljena na srednjoj klasi automobila, u C i B segmentu, ali ni u kom slučaju neki auto može da bude "supersportski" sa tom širinom pneumatika i visinom bočnog zida gume od 9,75 cm (195/50) jer takve gume jednostavno ne mogu da isporuče "supersportske" performanse. "Problem" je što BMW nije stavio ove gume slučajno ni usled neznanja, suština je da su tako uske gume izabrane u skladu i "u duhu" cele ideje ovog automobila - manji otpor kotrljanju, manja potrošnja energije za savladjivanje tog otpora, manja potrošnja goriva. Dakle, samo jedan pogled na ovaj auto (ako znate gde da pogledate) otkriva pravu suštinu i ideju ovog modela, a to su ekologija i ekonomičnost pre svega.

- Činjenica da će ovaj auto dok snagu dobija isključivo sa elektromotora imati pogon samo na prednjoj osovini koju elektromotor i pokreće baš i ne govori u prilog bilo kakvim iluzornim idejama i izjavama da je ovo "supersportski" model. Sem toga, u tom režimu rada ovaj auto će moći da razvije maksimalno 120 kmh. Zvuči li nekome to "supersportski"?

- Činjenica da ovaj auto ubrzava do 100 kmh za neke 4,5 sekunde prestaje da impresionira kad se uzme u obzir činjenica da je takve "sprintove" u punom kapacitetu moguće izvesti do 7 puta (izmereno na stazi od strane Car and Driver magazina), nakon čega kapacitet elektromotora slabi i vremena ubrzanja drastično rastu. Da malo karikiram situaciju, to bi značilo da bi u nekoj urbanoj vožnji na ubrzanjima "od semafora do semafora" ovaj BMW ispeglao nekog Porschea 911, a onda bi ostao bez "djusa" nakon čega bi i svaki malo jači auto srednje klase postao ozbiljan "takmac" modelu i8 jer bi tad sva njegova snaga dolazila samo od trocilindarskog benzinca. Ne kažem da bi čak i tad to bio spor auto (obzirom da i njegov turbo benzinac individualno razvija zavidnu snagu), ali daleko bi to bilo od bilo kakvog "supersportskog" automobila. Itd itd...

Sve u svemu, suština priče je da svako ko sagledava, vidi, i komentariše ovaj model kao "supersportski" automobil greši u startu, jer ovaj auto to nije, niti je BMW hteo da on to bude, niti ga BMW oslovljava tako. BMW je ovim modelom, kao i uopšte celom "i" serijom, postigao upravo ono što je hteo - pokazao je na tržištu svoje prisustvo na polju naprednih tehnologija, automobilske inventivnosti, vrhunskog inženjeringa i pionirske uloge u novim primenjivim tehnologijama savremenog sveta. Tek kad se modeli "i" serije sagledavaju iz te perspektive dobija se pravi utisak šta je zapravo bio cilj BMW-a i zašto se odlučio da bude medju prvima na polju proizvodjača serijskih hibridnih automobila. BMW gleda u budućnost, i tamo želi da bude još jači nego danas. I to ovakvim modelima nedvosmisleno stavlja do znanja i konkurenciji i tržištu. I to je cela suština.

Priče o "supersportskim" modelima što se BMW-a tiče treba bar na neko vreme zaboraviti, jer je bord BMW-a nakon odlaska Dr. Pankea sa čela BMW-a pre nekih 7-8 godina doneo drastične promene u poslovnoj politici i strateškom pozicioniranju BMW-a, i u tome je jedini razlog zašto BMW "ne odgovara" na slične modele domaće i strane konkurencije. U istoj činjenici leži i razlog zbog kojeg se BMW povukao dobrim delom iz auto-moto sporta, Formule 1, svetskog reli kupa (ostaje u DTM samo zbog domaćeg marketinga, jer se radi o lokalnom takmičenju)... BMW je sebi trasirao nov put, i sebe već 10-ak godina želi da etablira kao drugog i drugačijeg u poredjenju sa onime kakvim ih je svet video u prošlosti (sportski modeli, velike kubikaže i najslabijih modela, veliki potrošači, nerentabilni automobili, nedovoljno konkurentni direktnim modelima iz rivalskih kuća, nestabilni, previše "mladalački" i previše "neformalni"...). Od preuzimanja mesta predsedavajućeg borda BMW-a, Dr. Reithofer je umnogome uticao na promenu imidža BMW-a u svetu, i zaokret u tržišnom prepoznavanju od strane javnosti i strateškom "repozicioniranju", tako da je BMW od njegovog dolaska na čelo pa do danas postao mnogo više "zainteresovan" za efikasnost, ekologiju, ekonomičnost, napredne i "čiste" tehnologije, a nešto kasnije je i insistirao da kao brend BMW mora da dobije za nijansku "mekši" stajling, što je ponajviše i nateralo Chris Bangle-a da napusti mesto glavnog dizajnera BMW-a početkom 2009. godine. Zbog svega toga, BMW je danas daleko "civilizovaniji" automobil nego što je to bio pre recimo 15 godina, umerenijeg karaktera i bliskiji većem broju ciljnih grupa na tržištu, postao je daleko ekonomičniji u poredjenju sa tadašnjim modelima, rentabilniji, automobil sa mnogo jačim identitetom i mnogo umerenijim karakterom. BMW se sada etablira kao lider u novim, čistim tehnologijama, a manje se interesuje za auto-moto sport, tako da ne treba očekivati da oni žure sa nekim "supersportskim" automobilom koji je trenutno od sekundarne važnosti BMW-u, jer je njegova žiža interesa odavno uperena u potpuno suprotnom smeru. Oni koji to ne vide i na shvataju (a to traje već dobru deceniju), ne mogu ni da shvate suštinu i svrhu modela i8 i uopšte cele serije "i" modela, ali im zato ni najmanje ne nedostaje "inspiracije" da tu seriju i taj model totalno pogrešno sagledavaju i javno komentarišu.

Uostalom, jedna rečenica u ovom tekstu je na najbolji način opisala ovaj auto:

"Novi model iz Bavarske nije superautomobil, nije poput Porschea 918 Spyder, a nije ni klasičan „sportak“, po kojima je BMW i stekao svetsku slavu. Ovaj automobil je pre svega namenjen prilično pomodarskoj publici sa dubokim džepom, koja verovatno nikada nije ni čula za čuvenu krilaticu „The Ultimate Driving Machine“."

Još kad bi samo svi (koji ga pogrešno komentarišu) i prepoznali pravu svrhu i suštinu ovog automobila...

Bobo
24.10.2013 17:31
13
0

Vaaaaaao, bravo Dejane!A, sta, video si da je neko napisao da je ovo supersportski auto?A danas BMW pravi daleko civilizovanije automobile nego sto su to bili na primer M635 csi, 750i sa kraja 80ih, 850 i, manji rasipnici npr od kockice 324tds,uostalom da ne nabrajam.Super je sto si primetio da BMW ne pravi od pre nekoliko godina nestabilne automobile, a i kubikaze su smanjili pa vise kodd najslabijih modela nemaju rasipnickih 1600ccm, takodje poceli su da prave konacno konkurentnije modele od npr serije 3 i drugih koji nisu bili konkurentni.Dobro si i primetio da je resio da ne ucestvuje u reliju poslednjih petnaestak godina.Na kraju, posle svega necemo vise tvrditi da je ovo naslednik M1 i ss auto.Vidim i na pravopisu se radilo.

Гагиба
24.10.2013 20:08
17
0

@господин потпуно нејасног надимка што је написао петотомни састав од 24.10.2013 16:31

Свака част на готово перфектној граматици и на труду да саставиш овај километарски коментар. За живота свога и вишегодишњег присуства на ВГ-блогу нисам видео дужи коментар...и промашенији (иако сам признајем, само летимично погледао састав истог)!! :)))

Стварно не видим зашто си толико запенио што се неко релативно неупућен дрзнуо да И8 сврста у екипу суперспортака иако му тамо природно није место?! Госн Павле Барта је то све лепо објаснио у свом тексту и ту се свака прича завршава.

П.С. 918 је итекако суперспортски аутомобил а гле чуда и хибрид је?! Да не помињем гомилу мануфактура које праве СС хибриде, а кад Ферари избаци своје хибриде бићеш принуђен да хитно ревидираш ставове...

Bobo
24.10.2013 22:08
14
0

Pročitao sam iznova, sve komentare na ovom postu i dragi naš "obradovani-vožnjom-Fabije-prijatelju" i nisam niti u jednom pronašao da je iko u komentarisanju ovog automobila, nazvao isti ss automobilom.Jesi li sam to sastavio, ili ti je neko pomogao?

Bobo
24.10.2013 23:23
12
0

Zaboravih da te pitam: što si bre opsednut ciframa vremena ubrzavanja 0-100 i trkama po semaforima u gradu, u kom si ti tripu?

pecagt
26.10.2013 14:43
8
0

Freude am fahren 0-100
Pomenuo si da je M1 trazvijan prvenstveno za trkacku stazu, pa mene interesuje samo 1, zasto bi iko razvijao sportsku auto za trkacku stazu??? Koga jos interesuje celokupno ponasanje,hendling, ubrzanje i medju-ubrzanaja,kocenja, g sile, i svebostale kojestarije...koje ce na kraju uz umesnost vozaca odrediti vreme na krugu neke staze, zar je to bitno za sportski automobil...zar nas nisi sve naucio kako je osnovni i najbitniji parametar za sportski automobik ubrzanje od 0-100kmh.
Mene si ubedio, odmah sam se bacio na proucavanje i zakljucio sam da su sve izvedbe G klase iz AMG odeljenja vrhunski sportisti!

mn
26.10.2013 21:03
6
2

benka je to

Slavisica
30.10.2013 10:06
7
0

Zaista ne razumem cemu osude i kritike.
Pobogu, zar ne valja auto koji ide 0-100 kao novi M5? I pri tome trosi cca 6X manje goriva...
Prica "za i protiv hibridnog pogona" polako gubi smisao, jer, kako Gagiba rece, manje vise svi prelaze na taj sistem.
Dizajn...paaa, na spoljasnji se (sasvim) malo treba privikavati, ali iznutra mi je skroz ok.
Cenu bih komentarisao kao sasvim primerenu sadrzaju (slicne pare kosta ona VW kutija za sibice).

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: