Moto

BMW HP4

Bez kompromisa

BMW modelom HP4 predstavlja najlakši ikada proizvedeni četvorocilindarski supersportski motocikl u klasi do 1000 kubnih centimetara. Izveden na osnovi BMW S 1000 RR ili skraćeno RR, novi sportski motocikl razvija 193 KS i teži svega 199 kilograma


Premijera BMW-a HP4 je ove godine, i nastavak je BMW-ove HP serije motocikala koja je pokrenuta 2005. godine. Nakon bokser modela HP2 Enduro, HP2 Megamoto i HP3 Sport, HP4 je prvi model iz ove serije sa četvorocilindarskim motorom.

HP je skraćenica za high performance, jer HP4 objedinjuje u sebi agilnost, snagu i dinamiku vožnje. Sem toga za izradu su upotrebljeni materijali visokog kvaliteta i inteligentna tehnologija, sa savršeno izvedenim detaljima. BMW namerava da HP4 učini retkom pojavom na putevima, svaki motocikl će imati poseban HP4 serijski broj koji će biti ugraviran na gornjem mostu prednje viljuške.

Zahvaljujući odličnom fabričkom podešavanju, HP4 je pogodan za upotrebu na stazi bez daljih podešavanja, ali se istovremeno može koristiti dinamično na lokalnim putevima.

Tehnika za performanse
HP4 predstavlja osnovu za homologaciju BMW takmičarskih motocikala u superbike i superstock kategoriji. Tehničke inovacije naglašavaju pripadnost takmičenju i trkačkoj pisti. Poklopac preko suvozačkog mesta obezbeđuje izgled jednoseda, karakteristike koja asocira na pistu. BMW nudi i fabričku opciju suvozačkog sedišta, sa pripadajućim držačima za noge.

Displej sada nudi menije za podešavanje oslanjanja kao i podešavanja za kontrolu proklizavanja i aktiviranje kontrole starta

Po prvi put u serijskom motociklu, na HP4 će se pojaviti dinamička kontrola oslanjanja kao deo serijske opreme. Sistem dinamičke kontrole oslanjanja omogućava prilagođavanje upside-down viljuške i opruga prema okolnostima vožnje. Oslanjanje se prilagođava trenutnom manevru ili stanju putne podloge pomoću parametara očitanih sa senzora i elektronski kontrolisanih ventila. Na ovaj način, HP4 omogućava optimalno podešeno oslanjanje u svakoj situaciji.

Implementacijom takmičarskog ABS sistema u S 1000 RR BMW je potvrdio svoje mesto na polju kočionih sistema. Po prvi put je ABS sistem prilagođen potrebama sportske vožnje.

Da bi se upotrebljivost HP4 prostirala i na pistu i na svakodnevne puteve, BMW se potrudio da kočnice budu adekvatne, na prednjim točkovima su monoblok čeljusti sa plivajućim diskovima, a ABS je dodatno unapređen. Kao i ranije, ABS ima četiri načina rada, za mokru podlogu, za svakodnevnu vožnju putevima, za pistu sa supersport pneumaticima i za pistu sa slik pneumaticima. Iskustvo stečeno u takmičenjima je direktno pretočeno u podešavanje ABS sistema na HP4.

Na HP4 su zadnji pneumatici u novoj dimenziji – 200/55 ZR 17.

Pomoć za nadmoć
HP4 je prvi BMW-ov motocikl sa kontrolom starta – sistemom koji omogućava maksimalno ubrzanje pri startu iz stanja mirovanja. Kada se prednji točak ne okreće sistem ograničava obrtni moment motora na maksimalnu vrednost koja se može preneti na podlogu preko zadnjeg točka. Ovako se pažnja vozača može preusmeriti sa komande gasa, jer će se ubrzanje kontrolisati jedino doziranjem spojnice. Kada senzori osete odizanje prednjeg točka, obrtni moment na pogonskim točkovima se automatski smanjuje.

Promene stepena prenosa su trenutne, bez prekida u isporuci snage, zahvaljujući asistenciji pri promeni stepena prenosa.

Novi naplaci sa sedam paoka izrađeni od lake kovane legure, i olakšani nosači lančanika omogućavaju uštedu u težini od 2,4 kilograma u poređenju sa modelom RR.

Izduvni sistem je kompletno izrađen od titanijuma i donosi uštedu od 4,5 kilograma u odnosu na model RR.

     
 
HP4 na svakom delu svoje spoljašnjosti pokazuje da mu je dom na pisti. Sem izgleda jednoseda, detalji koji naglašavaju sportske aspiracije su i dvodelni izduženi motorni spojler i tonirani vetrobran

Srce trkača
Pogonski agregat HP4 je vodom hlađeni četvorocilindarski redni motor iz modela S 1000 RR sa maksimalnom snagom od 193 „konja“ na 13.000 obrtaja u minuti i maksimalnim brojem obrtaja od 14.200 u minuti. Maksimalni obrtni moment isporučuje na 9.750 obrtaja u minuti, a obrtni moment je osetno povećan u rasponu od 6.000 do 9.750 obrtaja u minuti. U modu za kišu kriva isporuke obrtnog momenta je glatka u rasponu od 2.500-8.000 obrtaja u minuti.

Za razliku od modela RR, motor u HP4 isporučuje punu snagu u svim režimima vožnje.

Za sportske vozače
HP4 je motocikl konstruisan za sportsku vožnju, i to se može primetiti na svakom detalju. Instrument tabla ima novu pozadinu sa natpisom HP4 i nudi dodatne informacije i funkcije. Displej sada nudi menije za podešavanje oslanjanja kao i podešavanja za kontrolu proklizavanja i aktiviranje kontrole starta.

HP4 na svakom delu svoje spoljašnjosti pokazuje da mu je dom na pisti. Sem izgleda jednoseda, detalji koji naglašavaju sportske aspiracije su i dvodelni izduženi motorni spojleri i tonirani vetrobran. Sportski šmek dodatno pojačava i boja motocikla koja je kombinacija trkačko plave metalik i svetlo bele.

Piše Vanja Dragosavljević
Fotografije BMW
6516
Postavljeno: 15.10.2012

Arhiva: Moto

Rubrika: Moto
Postavljeno: 23.06.2017

Aprilia Dorsoduro 900

Dorsoduro 900 je motocikl koji garantuje zabavu, čistokrvni pripadnik pomalo i potcenjene supermotard klase


Rubrika: Moto
Postavljeno: 03.05.2017

Triumph Bonneville Bobber

Triumph je izbacio još jednu verziju svog bestselera, Bonnevilla, ovaj put u bobber stilu


Rubrika: Moto
Postavljeno: 17.04.2017

Honda Rebel 300/500

Honda vraća u život legendarni Rebel, model na kojem su se učile mnoge generacije motociklista početnika. Novi Rebel dolazi u dve varijante, sa motorom od 500 ili 300 kubnih centimetara, pokrivajući na taj način širi spektar tržišta


Moto Guzzi Otto Cilindri Tekst sa video prilogom!

05.04.2017

Harley-Davidson Street Rod 750

30.03.2017

Ducati Scrambler Desert Sled

17.02.2017

BMW G310R Tekst sa video prilogom!

20.01.2017

Kawasaki Z650 Tekst sa video prilogom!

21.12.2016

Honda CB1100RS

02.12.2016

Moto sajam Milano

12.11.2016

Yamaha R1

28.10.2016

VISION NEXT 100

25.10.2016

Retro motocikli

17.10.2016

SVETSKA PREMIJERA: DUCATI XDIAVEL S

05.02.2016

Pariz 2015

09.12.2015

Lotus C-O1

29.04.2014

Victory Gunner 2015

09.04.2014

BMW R nine T

10.03.2014

BMW R 1200 RT

18.12.2013

Peugeot Kisbee Tekst sa video prilogom!

29.10.2013

Peugeot Tweet RS Tekst sa video prilogom!

21.10.2013

Honda CBR600F Tekst sa video prilogom!

06.08.2013

Honda PCX 125

01.07.2013

Ducati Multistrada 1200

01.11.2012

BMW HP4

15.10.2012

Honda NC700X

23.03.2012

2012 KTM 450 Rally

09.02.2012

BMW Trio

26.01.2012

Husqvarna Nuda

13.01.2012

Kawasaki ZZR 1400

07.12.2011

Honda CBR Fireblade

15.11.2011

Suzuki V-Strom

21.09.2011

Honda VFR800X Crossrunner

27.07.2011

Harley Davidson XR1200X

23.06.2011

Suzuki GSX-R 600

17.05.2011

BMW K 1600 Tekst sa video prilogom!

21.04.2011

Yamaha FZ8 i Super Tenere

17.03.2011

Kawasaki Z1000SX Tekst sa video prilogom!

07.02.2011

BMW Concept C Tekst sa video prilogom!

18.01.2011

Peugeot Tweet 50

21.12.2010

Kawasaki ZX-10R

22.11.2010

Piaggio Beverly 300

21.10.2010

Yamaha X Max 250 Tekst sa video prilogom!

20.09.2010

Sprint Daytona

19.08.2010

BMW F 800 GS

02.08.2010

BMW F 800 R Tekst sa video prilogom!

29.06.2010

Pirelli Vrele Gume Scooter Show 2010 Tekst sa video prilogom!

06.05.2010

Aprilia SR 50 R Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Derbi Boulevard 50 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Gilera Runner 50 SP Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Peugeot Speedfight 3 50 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Peugeot V-Clic 50 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Peugeot Vivacity 3 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Piaggio Typhoon TPH 50 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Piaggio Zip 50 2T Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Sprint Eagle Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Sprint Exactly Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Sprint Hawk Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

SYM Fiddle II 50 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

SYM JetSportX 50 SR Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

SYM Symphony 50 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Vespa S 50 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Yamaha Aerox 50 R Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

KTM 990 Adventure

23.02.2010

Ducati Multistrada 1200

12.01.2010

BMW Concept 6 Tekst sa video prilogom!

15.12.2009

Honda VFR 1200F

12.11.2009

Aprilia RSV4

21.09.2009

BMW F800R

09.07.2009

Yamaha YZF-R1

21.04.2009

BMW S 1000 RR

26.03.2009

Suzuki GSX-R1000 K9

18.03.2009

SYM GTS 250i

09.03.2009

Honda CBR 1000 RR Fireblade

12.02.2009

Kawasaki ER-6n

27.01.2009

BMW K 1300 S/R/GT

17.12.2008

EICMA Milano 2008

10.12.2008

Harley-Davidson VRSCF V-Rod Muscle

11.11.2008

Can Am Spyder

30.10.2008

Buell 1125 CR

21.10.2008

KTM 690 Duke 2008

08.09.2008

Aprilia SMV 750 Dorsoduro

24.06.2008

Buell 1125R

04.06.2008

Kawasaki Ninja ZX-10R 2008

24.04.2008

Ducati Monster 696

11.03.2008

SYM Orbit 125

26.02.2008

KTM RC8 1190

19.02.2008

Red Bull Knock Out

04.02.2008

BMW HP2 Sport

25.01.2008

Can-Am Spyder Roadster

16.01.2008

KTM 990 Super Duke

28.12.2007

Paris Moto Bike Show 2007

16.11.2007

Kawasaki KX 250F/450F

25.10.2007

Suzuki GSX 1300 R Hayabusa

15.10.2007

Honda CBR 600 RR

28.09.2007

BMW F 800 S

01.09.2007

Chris Pfeiffer Show

01.08.2007

Night of the jumps

12.06.2007

Beograd 2007

14.04.2007

Kawasaki ZX-6R

01.03.2007

Ducati SB 1098

08.02.2007

KTM 690 Supermoto

02.02.2007

Yamaha YFM 350 R Raptor

11.01.2007

Kawasaki Z 750

30.11.2006

Piaggio MP3

02.11.2006

Ducati Desmosedici RR

06.10.2006

Aprilia Scarabeo 500

24.08.2006

BMW HP2

27.07.2006

Yamaha X-Max 250

21.07.2006

Aprilia RXV 450

06.07.2006

KTM 990 Adventure ABS & Adventure S

08.06.2006

Peugeot Geopolis i Satelis

18.05.2006

NS Moto Show

12.05.2006

Triumph Daytona 675

10.04.2006

Yamaha YZF R6

27.02.2006

Kawasaki ZX-10 R Ninja

16.02.2006

Ducati Hypermotard 1000

27.01.2006

Yamaha FZ-1 i Fazer 1000

10.01.2006

Aprilia Tuono 1000 R

08.12.2005

Kawasaki ER-6n

03.11.2005

Paris 2005

24.10.2005

Aprilia SportCity 200

05.10.2005

KTM 950 Supermoto

09.09.2005

Derbi GP-1

04.08.2005

Kawasaki Z 750S

02.07.2005

Kawasaki KX 250R

21.06.2005

Suzuki GSX-R 1000

30.05.2005

Peugeot skuteri

19.04.2005

MV Augusta F4 1000

21.03.2005

MZ 1000 SF

21.02.2005

KTM 990 Super Duke

10.02.2005

Ducati 999

27.01.2005

Ducati Monster S2R

14.01.2005

Honda FMX 650

29.12.2004

Yamaha MT-01

22.12.2004

Kawasaki Ninja ZX-6R

19.11.2004

Aprilia Pegaso 650 Strada

3.12.2004

Intermot 2004

21.10.2004

Gilera Nexus 500ie

22.09.2004

BENELLI TNT

12.08.2004

KAWASAKI Z 750

26.08.2004

BUELL Lightning XB 9S

9.07.2004

HONDA CBR 1000 RR Fireblade

28.07.2004

YAMAHA Majesty 400

8.06.2004

SUZUKI GSX-R 750

11.05.2004

HONDA skuteri

7.04.2004

HONDA CBR 600 RR

7.03.2004

YAMAHA WR 450F 2-Track

6.02.2004

YAMAHA TZR 50

7.01.2004

KAWASAKI ZX-10R

5.12.2003

SALON PARIZ 2003.

7.11.2003

YAMAHA FZ6 Fazer i FZ6

6.10.2003

HARLEY-DAVIDSON - 100 GODINA

29.08.2003

YAMAHA YZ 250 F i WR 450 F

29.07.2003

DUCATI 999, 999 S i 999 R

28.06.2003

SUZUKI GSX-R 1000

4.05.2003

HONDA CBR 600 RR

5.04.2003

KAWASAKI ZX-6 RR

6.03.2003

DVOCILINDARSKI MOTORI

19.02.2003

KTM 950 Duke Prototyp

16.12.2002

BMW F 650 CS

13.10.2002

KTM 450 EXC Racing

30.09.2002

Marko
15.10.2012 02:40
18
20

Perfekcijs

Nemke
15.10.2012 11:10
18
18

razbija!

vlajce 330ci
15.10.2012 11:24
15
28

Kao i kod automobila i kod ovog dvotockasa BMWe ide ispred svog vremena tehnologijom, samo da kazem mali tehnicki podatak, hidroulicna centrala za abs je teska samo 2kg ista stvar kod HONDE je teska 10kg.

Adi
15.10.2012 20:24
11
21

BMW je nevjerovatan.Svaki model je prica za sebe.Perfekcija i savrsenstvo najsavremenije tehnologije uz prelijep dizajn.Sretnici su oni koji mogu da krstare Bavarcem.

ja
15.10.2012 21:23
24
14

jamaha je jos pre 4god izbacila verziju R1 koja je tezila 174kg...dakle 20-ak kg laksa od bavarca (:

Cvijan
16.10.2012 09:10
10
12

Mozda dobro ide al da li koci?Bmw je poznat po tome sto su kocnice na njegovim motociklima ko kod MZ-a
Evo malo i link za fanove ispred vremena:

http://www.mondo.rs/s170296/Lifestyle/BMW_povlaci_motocikle_zbog_problema_sa_kocnicama.html

BMW fanatic
16.10.2012 15:48
11
11

Što čine fanovi MB-a sa dislajkovima hahaha Nastavite vi da pravite kamione,auta i motore prepustite strucnjacima. BMW Rules!

Gile
17.10.2012 08:16
8
9

@BMW fanatic

http://www.vijesti.me/vijesti/bmw-povlaci-1-3-miliona-automobila-clanak-66606

BMW rules:))) Mozda nekad ,a danas se sklapaju ko i ostali mi im pravimo kablove ,kina instrument table, francuzi im prave krila od plastike posto su oni cak razvili tehnologiju da naprave 80% auta od nje itd.Procitaj link i stavi PP aparat u BMW-a!!!

BMW fanatic
17.10.2012 14:35
10
6

@Gile Komentar ti nije vrijedan repliciranja..Poz :)

baki
17.10.2012 18:08
1
5

BMW JE LICNA KARTA COVEKA KOJI GA VOZI!

Bojan
17.10.2012 19:46
5
4

BMW je sa ovim motociklom napravio skok od 20 godina i prestigao svu konkurenciju. Mislim da ovo nikako nisu ocekivali u Yamahi, Suzukuju i Hondi...

konkurencija
17.10.2012 22:25
4
4

LICNA KARTA PRAZNA JE:)))BMW skok 20 godina,decko daj to sto koristis i nama da bude dobro:)))
BMW made in PRC...

Bakuta
17.10.2012 22:31
5
2

http://www.ducati.com/racing/motogp/bike/index.do
1000 cm
i 157 kg
230 hp
Ovaj je jedno 50 god ispred HP4

bembarakotrlja
18.10.2012 07:29
5
4

Pa zna se ko je najbolji...

Гагиба
18.10.2012 20:23
5
3

Пази овог шампиона што је окачио линк за рејсинг моторцикл?! :)) Е свакојаких коментара има овде.
Што се јапанаца тиче само да напоменем да је Кава одложила за годину дана представљање своје десетке када су видели какав змај је стигао из Баварске. Да да...
А сад фанови МБ-а навалите да лупате минусе па кад буде нека вест за камионе или тракторе (Мерцеседесов фах) онда ће бити реванша. ;)

aca
18.10.2012 23:33
4
4

BMW JE LICNA KARTA COVEKA KOJI GA VOZI! ...vrh brate....

... i GOLF 2 JE LICNA KARTA COVEKA KOJI GA VOZI!

ovaj motor mozda i jeste najbolji ali mi nije jasno zasto bmw fanatici (tj. zaljubljenici) ne prihvataju nikakvu kritiku. bas kao ni Golf 2 vlasnici. da li su i privesci, znacke i majice koje imaju potpis bmw-a najbolji na svetu..... i bicikli....

...eto zato vam lupaju minuse.

danilo
23.10.2012 14:11
5
2

dobar motor ali nije bolji od talijana i japanaca samo pogledajte desu u superbike a u moto gp tu ih i nema moraju oni jos mnogo da rade

tulipan
25.11.2012 11:43
3
0

Danilo licno sam u moto svijetu ljubitelj Yamahe,dakle Japanaca :)..ali eto pogledaj,u superbike-u im je izmakla titula iza Aprilije za malo,i to samo zbog toga sto Haslam i Melandri nisu imali srece sa padovima,to je u superbikeu..A u svetskom superstoku,gdje su motocikli samo malo izmjenjeni u odnosu na serijske,cak i gume ne smiju biti slick..evo vec dvije godine BMW osvaja..tako da ti prica pada u vodu..A sto se tice Moto GP,mnogo je tu jos stvari u pitanju sem tehnoloskog napretka..pa pogledaj da nema Suzukija,Kavasakija..a slozices se njima se nista ne moze osporiti ;)..pozdrav

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: