Online plus

Kako je BMW postao „BMW“

Šifra „E9“

Ako bi u automobilskoj industriji tražili primer kako napraviti veoma uspešnu kompaniju, mislimo da ne treba da gledamo dalje od legendarnog nemačkog proizvođača – BMW


Dok će se mnogi složiti da je „Neue Klasse“ automobil koji je proslavio BMW i stavio ga na mapu sveta, u ovom tekstu ćemo se pozabaviti automobilom koji je digao imidž bavarske marke više nego ijedan model ranije – legendarni CS E9 kupe.

Kompanija koja je danas poznata kao „Bayerische Motoren Werke AG“, osnovana je 1913. godine kao „Rapp Motoren Werke“ sa sedištem u Minhenu, glavnom gradu nemačke države Bavarske. Rani početak kompanije se nije zasnivao na automobilima, već na motorima za avione, među kojima je najpoznatiji bio V12 za Austro-Daimler, koji je korišćen u mnogim avionima Prvog svetskog rata.

Tokom 1917., Karl Rapp je napustio firmu koju je osnovao i kompanija je postala „Bayerische Motoren Werke GmbH“ ili skraćeno „BMW“.

Od Dixija do velikih, skupih modela
Kao jedna od poraženih država iz rata, Nemačkoj nije bilo dozvoljeno da nastavi proizvodnju aviona posle 1918. godine, pa se BMW okrenuo proizvodnji motora. Prvi takav proizvod je debitovao 1923. godine, dok su automobili usledili pet godina kasnije, kada je BMW kupio malu kompaniju Dixi, koja je pod licencom prodavala svoje verzije britanskog Austin Sevena.

Do 1933., BMW je proizvodio automobile sa sopstvenim dizajnom, koji su bili veliki i skupi, ali su pružali i zavidne performanse. Posebno se istakao model 328, koji je dominirao u raznim klasama širom Evrope, sve dok Drugi svetski rat nije zaustavio njegovu proizvodnju 1939. godine. Tokom rata, BMW se opet okrenuo vojnoj proizvodnji, da bi proizvodnja ponovo bila stopirana 1945., kada su Amerikanci i Britanci preuzeli kontrolu nad kompanijom.

Novi predsednik BMW-a, Kurt Donat, dobija 1947. dozvolu za proizvodnju motora, dok su automobili usledili četiri godine kasnije.

Težak nastavak priče
Period pedesetih godina prošlog veka bio je težak za BMW, pa se njihovi proizvodi nisu prodavali u visokim brojkama. Do kasnih pedesetih, kompanija se čak našla na ivici bankrota, a veruje se da je jedini razlog zašto „Deutsche Bank“ nije ugasila kompaniju leži u tome da su mnoge mušterije imale investicije u BMW-u, što znači da bi banka pretrpela još veće gubitke. U navedenom periodu, BMW je imao nekoliko automobila u takozvanoj „500“ ponudi u koju su se ubrajali 501 sedan, 503 kupe i 507 rodster. I pored modernog dizajna i moćnih V8 motora, sva tri automobila su koštala previše da bi napravili razliku na tržištu. Evropa se još uvek oporavljala od rata, a čak ni Amerikanci nisu želeli automobile nepoznate firme sa dvostruko većom cenom od Cadillaca.

Predsednik kompanije Donat pokušava da privuče nove kupce sa Isetta mikroautomobilom pod licencom italijanskog ISO-a, a uskoro je usledio veći 700. Iako su se oba modela prodavala solidno, oni ipak nisu uspeli da nadoknade gubitke koje je linija „500“ ostvarila.

Neue Klasse
Veliki rival, Daimler-Benz je bio zainteresovan da kupi BMW, ali tokom 1960. godine braća Herbert i Harald Kvant preuzimaju većinske akcije kompanije. Njih dvojica su na čelne pozicije postavili svoje ljude i sa novim zajmom od 50 miliona maaka, svetlost dana je ugledala Neue Klasse (Nova klasa), koja će da postane jedan od najbitnijih modela kompanije.

Za prodaju je postavljen Paul Haneman, i odluka pada da se Neue Klasse takmiči u nešto jeftinijoj kategoriji. Sa početnom cenom od 9.425 maraka, 1500 sedan je bio dvostruko skuplji od modela 700, ali opet je koštao tek trećinu vrednosti prethodnog 501 sedana.

Do 1969. godine, Neue Klasse je stabilizovao situaciju u kompaniji i BMW odlučuje da ne želi da se takmiči sa Fordom, Opelom i Volkswagenom, već je cilj da kompanija ima poseban proizvod za koji kupci neće žaliti da plate „premijum“ cenu. Tako nešto nije do tada bio BMW-ov stil. Iako je Neue Klasse sedan bio praktičan automobil, on se svakako nije mogao pohvaliti preterano lepim dizajnom. BMW se takođe nije mogao pohvaliti ni egzotičnim proizvodima, pa je konačna odluka pala da se kompanije koncentriše na performanse.

To je predstavljalo veliki problem. Čak i najizrazitiji sportski model iz Neue Klasse, 1800-TI, ubrzavao je do 100 km/h za čak 11,5 sekundi, uz maksimalnu brzinu od 175 km/h. Međutim, 1800-TI je imao dosta pozitivnog, kao što je odlična stabilnost u krivinama, kao i visok kvalitet u poređenju sa ključnim rivalima u vidu Alfa Romeo Giulie i Jaguara S-Type. BMW svakako nije bio lep kao italijanska i britanska konkurencija, ali je ubrzo stekao kultni status.

Redni „šestaci“ stupaju na scenu
Tokom 1968. godine na tržište stižu dva nova, veća modela sa rednim šestocilindarskim motorima (2,5 i 2,8 l), koji su se prodavali kao 2500 i 2800 i bili poznati kao E3. Iako su doneli dosta inovacija, oba modela su imala već viđen dizajn, ali to nije smetalo kupcima. do 1968. godine, prodato je 220.000 primeraka, a uspeh će kasnije da prate jednako uspešne serija 5 i serija 7. Između Neue Klasse i novih modela sa rednim „šestacima“, debitovala je takođe nova ponuda kupea, u početku poznata kao Model 120.

Predstavljen 1965. godine, Model 120 je zapravo bio sportska verzija Neue Klasse s dvoje vrata, sa kojim je delio većinu mehanike, ali njihova istorija vuče poreklo nekoliko godina ranije. Naime, tokom 1961., BMW je predstavio skupi model 3200CS kupe sa V8 motorom, zasnovan na zastareloj platformi modela 500. za dizajn se postarao Đorđeto Đuđaro, dok je školjke pravio Bertone. Iako veoma atraktivnog dizajna, 3200CS nije doživeo uspeh, i u period od 1961. do 1965. godine, prodat je u samo 603 primerka. Kada je dizajner, Vilhelm Hofmajster počeo rad na Modelu 120, kao dizajnerska inspiracija je korišćen spomenuti 3200CS, ali pošto je automobil bio zasnovan na manjem Neue Klasse, i dimenzije su bile manje. Iako su BMW i Bertone imali odličnu saradnju u prošlosti, posao da pravi novi automobil je dobio Karmann zbog značajno višeg nemačkog kvaliteta.

Model 120, poznat kao E9
U standardnoj 2000C (2000CA sa automatskim menjačem), Model 120, ili kako će kasnije postati poznat – E9, nije se mogao pohvaliti visokim performansama. Novi 2,0 l motor je razvijao samo 100 ks, a čak i nešto više sportski 2000CS sa 135 ks je ubrzavao do 100 km/h za tek 10,6 sekundi. Međutim, BMW je tvrdio da ovaj automobil nije urađen za brzinu već da je u pitanju nemačka verzija popularnog ford Thunderbirda za američko tržište. Naime, Thunderbird je bio napravljen za sporija krstarenja iako je imao sportske linije, a BMW se hvalio kako E9 nije izgubio na praktičnosti koja je krasila Neue Klasse.

Ovaj kupe, ipak, nije bio značajno brži nego sedan, iako je koštao dvostruko više, a jeftinija Alfa Romeo Giulia se svakako pokazala kao bolja kupovina. Italijanski predstavnik je bio daleko lepši i imao je moderniju tehnologiju kao što su manuelni petostepeni menjač i disk kočnice. Kao logičan potez, BMW je odlučio da ponudi i redni šestocilindarski motor iz E3 sa 170 ks, koji je zvanično debitovao tokom 1968. godine. Sa nešto većim dimenzijama i za 136 kg većom masom, novi 2800CS je bio značajno lepši od 2000CS, a takođe je imao i bolje performanse. Ubrzanje do 100 km/h je sada iznosilo ispod 9 sekundi, uz maksimalnu brzinu od 205 km/h. Uz to, sa opreznom vožnjom je bilo moguće spustiti potrošnju na ispod 10 l na 100 km, čime se nijedan konkurent u klasi nije mogao pohvaliti.

Nažalost, redni „šestak“ je uticao na cenu pa je 2800CS bio skuplji nego Jaguar E-Type i Porsche 911 koji su bili značajno brži i jednako dobro se pokazali u krivinama. Iz navedenog razloga, tokom 1969. godine je prodato svega 3.500 primeraka, a godinu dana kasnije 5.242.

Ulazak u sport
Znajući da ništa ne može da podigne imidž sportskih automobila kao uspesi na stazama, BMW je odlučio da se oproba i u sportu. Rani pokušaji da sa malom kompanijom Alpina stignu uspesi nisu protekli previše dobro, a onda je u maju 1972. godine debitovao 3.0 CSL i u potpunosti promenio standarde. Sa manjom masom od 140 kg i sa novim 3,5 litarskim rednim „šestakom“, ovaj automobil je počeo da dominira na stazama već sledeće godine. BMW 3.0 CSL je pobedio na 24 časa Le Mana u svojoj klasi 1973. godine i bio je jedan od najboljih trkača u Evropi sve do 1979., sa pet titula u klasi turističkih automobila. Da bi zadovoljio homologaciju, BMW je proizveo i određeni broj primeraka za javnost. Naime, u Velikoj Britaniji je prodato 500 primeraka, a u ostatku Evrope još 765.

Rodonačelnik serije 6
E9 će opstati u proizvodnji sve do kraja 1975. godine, do kada će biti prodato 13.696 primeraka sa rednim četvorocilindarskim motorom i 30.546 primeraka sa rednim „šestakom“. Od navedenog broja, 1.096 primeraka su bili retki CSL modeli. Zamena će stići u vidu serije 6, koja će takođe imati mnogo uspeha na tržištu, i koja se proizvodi i danas. BMW je trenutno najveći proizvođač premijum automobila na svetu, a svoju imperiju je stvorio kroz krilaticu „ultimativna vozačka mašina“. Čini nam se da ono što kupci najviše cene nisu performanse, stil, pa ni imidž, već podatak da BMW u poslednjih 50 godina izbacuje samo pobednike i da ne zna za neuspeh, a sve je počelo sa E9...

Zoran Tomasović
8676
Postavljeno: 18.12.2014

Arhiva: Online plus

Rubrika: Online plus
Postavljeno: 17.11.2017

Pripremite automobil za zimu

Vožnja po hladnom vremenu može biti pravi izazov, pa je u skladu sa tim potrebno pripremiti automobil. Nekoliko praktičnih saveta neće biti na odmet


Rubrika: Online plus
Postavljeno: 14.11.2017

Pirelli kalendar za 2018. godinu

Pirelli kalendar za godinu pred nama redom ruši predrasude o bajkama, o ženama, o muškarcima pa i o Pirelli kalendaru...


Rubrika: Online plus
Postavljeno: 23.10.2017

Superautomobili 1993

S obzirom da Vrele Gume ove godine proslavljaju 24 godine od svog nastanka, redakcija je pronašla superautomobile koji su nastali iste godine kad i ona. Nijedan od njih se više ne proizvodi, ali su svakako bili značajni za autoindustriju u svoje vreme, a zahvaljujući svom dizajnu i performansama predstavljali su san mnogih.


Sukob Škode i VW-a

18.10.2017

Tržište novih vozila u prva tri kvartala 2017. godine

10.10.2017

Obavezna oprema

30.09.2017

Saloni automobila

11.09.2017

Električni automobili u Srbiji

17.08.2017

Infiniti Prototype 9 Concept

16.08.2017

Automobilizam pre Velikog rata u SAD

12.08.2017

Peugeot 308 Cup

07.08.2017

Type R danas proslavlja 25 godina svog postojanja

27.07.2017

Opel Insignia GSi

26.07.2017

Električni automobili

12.07.2017

Pred vratima ozbiljnog tržišta automobila

12.07.2017

Renaultov električni trio Tekst sa video prilogom!

06.07.2017

Hyundai N Performance Tekst sa video prilogom!

04.07.2017

BMW X3 – treća generacija Tekst sa video prilogom!

30.06.2017

Bezbednost saobraćaja Tekst sa video prilogom!

22.06.2017

Lamborghini Huracan Performante

09.06.2017

Poseta Hyundaijevoj fabrici u Nošovicama Tekst sa video prilogom!

03.06.2017

Top 5 TV emisija o automobilima

31.05.2017

Niki Hejden

25.05.2017

Tržište polovnjaka april 2017.

19.05.2017

Ferućo Lamborgini

18.05.2017

Enco Ferari – čovek koji je ostvario svoj san

13.05.2017

Dream Jet

11.05.2017

Filmovi za ljubitelje automobila 2

04.05.2017

Polovni automobili u 2017.

30.04.2017

Filmovi za ljubitelje automobila

29.04.2017

Barometar PLUS

27.04.2017

Renault Clio by Zoran Kastratović

26.04.2017

Audi RS3 LMS

12.04.2017

Električni automobili

07.04.2017

Porsche Panamera Sport Turismo Tekst sa video prilogom!

06.04.2017

53. Međunarodni sajam automobila i motocikala u Beogradu

01.04.2017

Auto delovi - istraživanje

31.03.2017

Range Rover Velar

29.03.2017

Beograd 2017

28.03.2017

Beograd 2017

25.03.2017

SUV histerija

22.03.2017

Beograd 2017

18.03.2017

Mercedes-Benz G650 Maybach Landaulet

17.03.2017

Izazov Dukat planine Tekst sa video prilogom!

15.03.2017

Najstrašnija reč automobilske industrije

26.02.2017

Tupolev Tu-4

22.02.2017

Ford F-Series slavi 70. rođendan

21.02.2017

Muscle Cars (treći deo)

16.02.2017

Amerika Bomber

15.02.2017

Muscle Cars (drugi deo)

09.02.2017

Muscle Cars (prvi deo)

03.02.2017

2018 Ford Mustang GT

01.02.2017

Zeleni pakao Tekst sa video prilogom!

28.01.2017

Kako će Donald Trump da promeni auto industriju u SAD

26.01.2017

Kia Stinger

25.01.2017

Caproni Ca.60

18.01.2017

Krađa automobila

13.01.2017

Howard Hughes Tekst sa video prilogom!

12.01.2017

ELVIS: Svi kraljevi automobili

08.01.2017

MiG-ova ulica

07.01.2017

10 najčitanijih testova na našem sajtu

31.12.2016

Prekookeanski brodovi

27.12.2016

Tržište polovnih automobila

24.12.2016

O.J. Simpson i Ford Bronco (1993) Tekst sa video prilogom!

22.12.2016

Tehnički pregledi

19.12.2016

Über Amerikanci – 2. deo

15.12.2016

Über Amerikanci – 1. deo

14.12.2016

Kako su uvozni automobili potisli domaće proizvođače na američkom tržištu - 2. deo

07.12.2016

Kako su uvozni automobili potisli domaće proizvođače na američkom tržištu - 1. deo

06.12.2016

Najveće oružje Prvog i Drugog svetskog rata

01.12.2016

Bankrotiranje General Motorsa - II deo

24.11.2016

Bankrotiranje General Motorsa - I deo

23.11.2016

Zimske gume

09.11.2016

Amelia Earhart

18.10.2016

Ram 1500 Rebel TRX Tekst sa video prilogom!

14.10.2016

Brend

11.10.2016

Najveće oružje Sovjetskog Saveza

08.10.2016

Domaće aktuelnosti

05.10.2016

Avro Canada VZ-9 Avrocar

04.10.2016

Genesis

01.10.2016

Čitaoci reporteri

20.09.2016

Leteća Krila

13.09.2016

Chevrolet Malibu

09.09.2016

Panzer VIII Maus

30.08.2016

Bartini Beriev VVA-14

23.08.2016

Fiat 126P na Kubi Tekst sa video prilogom!

19.08.2016

Kamper ili prikolica

30.07.2016

Događaji Tekst sa video prilogom!

06.07.2016

VW Golf GTI Clubsport S

04.07.2016

Ford KA+

02.07.2016

Audi S5

23.06.2016

BMW-ova vizija za naredni vek Tekst sa video prilogom!

20.06.2016

24 časa Le Mana 2016 Tekst sa video prilogom!

20.06.2016

Renault Clio 2017

15.06.2016

Kampovanje prikolicom

11.06.2016

Događaji

24.05.2016

Formula1

10.05.2016

Ayrton Senna (21.3.1960.-1.5.1994.) Tekst sa video prilogom!

30.04.2016

SEAT Ateca

26.03.2016

Audi Q2

18.03.2016

V8 Bandits Tekst sa video prilogom!

17.03.2016

Renault Scenic

09.03.2016

Pagani Huayra BC

25.02.2016

Blic test: Audi Q7 3.0 TDI quattro

23.02.2016

Autonomni automobili

20.02.2016

Najskuplji dizel u regionu

20.02.2016

BMW M2 Coupe Moto GP Safety Car Tekst sa video prilogom!

15.02.2016

Opel Mokka X

12.02.2016

Indija vs Srbija

09.02.2016

Kućni ljubimci Tekst sa video prilogom!

06.02.2016

Land Rover Defender Tekst sa video prilogom!

04.02.2016

Trijumvirat Tekst sa video prilogom!

01.02.2016

Novi Porsche 718 Boxster i 718 Boxster S Tekst sa video prilogom!

30.01.2016

Opel GT Concept

28.01.2016

Ford Focus RS

27.01.2016

Mercedes-Benz E klasa 2017 Tekst sa video prilogom!

12.01.2016

NAIAS 2016

08.01.2016

Istorijat motociklizma Tekst sa video prilogom!

06.01.2016

Trijumvirat Tekst sa video prilogom!

02.01.2016

Najbolje ocenjeni automobili na testovima Vrele Gume Media Sistema 2015.

31.12.2015

Tržište polovnjaka u 2015. godini

30.12.2015

Šampioni aukcija 2015.

26.12.2015

Lancia Ypsilon 2016

24.12.2015

Preporuka stručnjaka

19.12.2015

Trijumvirat: Tekst sa video prilogom!

18.12.2015

Ford Crown Victoria Tekst sa video prilogom!

14.12.2015

Novi Mercedes-Benz E-Klase

12.12.2015

Lotus Exige Sport 350

11.12.2015

Wankel motor - promašaji koji su obećavali Tekst sa video prilogom!

07.12.2015

Prokletstvo Džejmsa Dina Tekst sa video prilogom!

03.12.2015

Honda Civic

01.12.2015

Infiniti QX30

30.11.2015

Fordovi skandali - Priča br. 2 Tekst sa video prilogom!

28.11.2015

Fordovi skandali - Priča br. 1 Tekst sa video prilogom!

27.11.2015

Jeff Gordon

26.11.2015

Šampionat u apsolutnoj kategoriji

20.11.2015

Peugeot 204

13.11.2015

Kako osvojiti američko tržište? Tekst sa video prilogom!

10.11.2015

Rejmond Levi

07.11.2015

Dodge Viper ACR za 2016. godinu Tekst sa video prilogom!

06.11.2015

Metan (CNG)

04.11.2015

Off Road - JEEP Adventure Days/Zlatibor 2015. Tekst sa video prilogom!

30.10.2015

Bloodhound SSC

21.10.2015

Zatamnjivanje stakala

17.10.2015

Opel Astra TCR

16.10.2015

Lada Vesta

14.10.2015

Adria Coral Tekst sa video prilogom!

08.10.2015

VW - Hronika skandala Tekst sa video prilogom!

06.10.2015

O Nedodirljivima sa ilegalnim softverom

03.10.2015

Jaguar F-Pace Tekst sa video prilogom!

29.09.2015

Infiniti Q30

28.09.2015

Novi Renault Megane Tekst sa video prilogom!

26.09.2015

Suzuki Baleno Tekst sa video prilogom!

24.09.2015

Toyota Hilux

23.09.2015

Porsche Mission E Concept Tekst sa video prilogom!

18.09.2015

Formula 1

11.09.2015

Chantilly 2015 Arts & Elagance

09.09.2015

Barnea Collection

08.09.2015

Borgward Isabella

03.09.2015

Formula 1

02.09.2015

Registracija autotomobila

01.09.2015

Steyr 50

27.08.2015

ZENITH 24 sata Elegancije 2015 powered by CHIVAS

27.08.2015

Zaštita automobila od krađe

24.08.2015

Icona Vulcano Titanium Tekst sa video prilogom!

22.08.2015

BMW M4 GTS Tekst sa video prilogom!

21.08.2015

Polovni delovi

18.08.2015

Koenigsegg One:1 Tekst sa video prilogom!

12.08.2015

V12 simfonijom protiv građevinskih mašina Tekst sa video prilogom!

07.08.2015

Subaru

05.08.2015

Pojačana kontrola vezivanja Tekst sa video prilogom!

04.08.2015

Ferrari 488 Spider

03.08.2015

Smart DCT Turbo

01.08.2015

Intervju Zoran Drobnjak

31.07.2015

Statistika

27.07.2015

Ford GT Le Mans 2016 Tekst sa video prilogom!

20.07.2015

Mazda 2 vs Renault Clio

18.07.2015

Rekordi koji će najteže biti oboreni u Formuli 1

17.07.2015

Chevrolet Cruze

11.07.2015

Oldtajmer skupovi

09.07.2015

Renault Talisman

08.07.2015

Poređenje – Audi A4 vs BMW serije 3 vs Mercedes-Benz C klase vs Jaguar XE vs Alfa Romeo Giulia

02.07.2015

Mercedes-Benz A klasa

01.07.2015

Saveti

29.06.2015

Alfa Romeo Giulia

26.06.2015

Peugeot 308 GTi

25.06.2015

Salon aeronautike Paris - Bourget 2015

24.06.2015

Anketa - Euro 4 norma

23.06.2015

Mercedes-Benz GLC

20.06.2015

Mazda CX-3

19.06.2015

Šokantni rezultati naučnog istraživanja

17.06.2015

BMW serije 7

12.06.2015

Pretnje i ucene iz Forda u Srbiji

06.06.2015

BMW X1

05.06.2015

BMW S1000 XR

01.06.2015

Akcija

30.05.2015

Ducati Panigale R

28.05.2015

Fiat Ægea

27.05.2015

Toyota Hilux

23.05.2015

BMW Motorrad na stazama uspeha

19.05.2015

Alfa Romeo

15.05.2015

Novitec Rosso Ferrari California T

14.05.2015

Nautika

13.05.2015

Mercedes-Benz G klase

09.05.2015

Ducati Diavel Titanium

08.05.2015

Volo Auto Museum

06.05.2015

Formula1

02.05.2015

Tailfin

29.04.2015

Formula E

28.04.2015

Peugeot 308 R HYbrid

25.04.2015

Volkswagen C Coupe GTE Concept

24.04.2015

Volkswagen Transporter T6

23.04.2015

Mercedes-Benz Concept GLC Coupe

22.04.2015

Audi Prologue Allroad koncept

18.04.2015

Lamborghini Huracan LP 640-4 Superleggera

16.04.2015

Citroen Aircross Tekst sa video prilogom!

09.04.2015

C.A.M.E.R Mostra Scambia

08.04.2015

Citroen Cactus 1.2 VTi/82 Shine

07.04.2015

Traktori na putu

04.04.2015

Jaguar XF

03.04.2015

Opel Corsa TNG

02.04.2015

McLaren 570S Coupe

01.04.2015

Opel Corsa Turbo

28.03.2015

Mercedes-Benz GLE i Mercedes-AMG GLE63

27.03.2015

Dosije Clarkson

19.03.2015

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake

14.03.2015

Ženeva 2015 - Koncepti

12.03.2015

Audi TT Cup Tekst sa video prilogom!

11.03.2015

Ženeva 2015 - Tuning

10.03.2015

Opel Corsa OPC Tekst sa video prilogom!

07.03.2015

Automobili koji su obeležili sajam u Ženevi

06.03.2015

Audi R8

28.02.2015

Brabus 850 6.0 Biturbo Coupe

24.02.2015

Muzej Tehnike u Beču

21.02.2015

Škoda Superb

19.02.2015

Rinspeed BMW i3 Budii Concept Tekst sa video prilogom!

18.02.2015

Nissan Titan

17.02.2015

Ford Focus RS

09.02.2015

Preliminarni testovi u Herezu, u Španiji

07.02.2015

Zvezde Rétromobile 2015.

06.02.2015

Renault Kadjar

04.02.2015

Hyundai i10 1,2 GLS Premium Tekst sa video prilogom!

28.01.2015

Top 10 kolekcionara među poznatim ličnostima

26.01.2015

Ford GT

21.01.2015

Volkswagen Cross Coupe GTE Concept

20.01.2015

Alfa Romeo 4C Spider

19.01.2015

Ford F150 Raptor

14.01.2015

Dolar i akcize zaustavili pad cena goriva

14.01.2015

Buick Cascada

13.01.2015

Seat Leon ST Cupra

10.01.2015

Želje za 2015.

31.12.2014

Tržište polovnih automobila

25.12.2014

Škoda Superb

23.12.2014

Citroen DS3 i DS4

22.12.2014

Kako je BMW postao „BMW“

18.12.2014

Audi Q7

16.12.2014

Kako nastaju Opel sportski automobili

15.12.2014

Mercedes GLE Coupe

13.12.2014

Volvo XC90 T8

11.12.2014

Saveti stručnjaka

10.12.2014

Fiat 695 Abarth Biposto

09.12.2014

Povratak auto industrije u Bugarsku preko Kine

06.12.2014

Opel KARL

04.12.2014

Ford Mondeo

02.12.2014

Tehnologija

27.11.2014

Mitsubishi XR-PHEV koncept

26.11.2014

Opel Adam S

20.11.2014

Kia slavi jubilej

20.11.2014

Inovacije iz Volkswagena

15.11.2014

Fiat 500x

14.11.2014

Novi modeli na Euro NCAP testu... Tekst sa video prilogom!

12.11.2014

Sajam motocikala EICMA Milano

11.11.2014

BMW XDrive Experience

07.11.2014

Benzin vs Dizel

04.11.2014

Sajmovi: Auto e Moto d’Epoca Tekst sa video prilogom!

03.11.2014

Zimski pneumatici

01.11.2014

BMW X5M & X6M Tekst sa video prilogom!

31.10.2014

U susret VN SAD

30.10.2014

Plavi koridor!

28.10.2014

Nissan GT-R Nismo

25.10.2014

Mercedes GLA 45 AMG u Brabusovoj izvedbi

23.10.2014

Mondial de l’Automobile 2014

20.10.2014

Transferi u F1 su pred nama

18.10.2014

2015 Renault Espace

16.10.2014

F1 Déjà vu Tekst sa video prilogom!

14.10.2014

Tariranje 2014. Jeep Cherokee

14.10.2014

Fiat Abarth 695 SS Tekst sa video prilogom!

13.10.2014

Staza u Sočiju Tekst sa video prilogom!

11.10.2014

Suzuki Vitara

09.10.2014

Fića skup

08.10.2014

Kiša na VN Japana

07.10.2014

INTERMOT 2014.

06.10.2014

Honda Civic Type R

01.10.2014

Formula1

29.09.2014

Kupovina automobila

27.09.2014

Tehnologija

26.09.2014

Nova Opel Corsa

22.09.2014

Mercedes B klase

20.09.2014

Ferrari

17.09.2014

Najnebezbedniji automobili u istoriji

15.09.2014

Mercedes-Benz AMG GT Tekst sa video prilogom!

13.09.2014

Aktuelna dešavanja u „najbržem cirkusu na svetu“

10.09.2014

Chrysler otkrio unapređenja za 2015.

09.09.2014

Automobilske marke koje muškarci najviše vole

06.09.2014

Land Rover Discovery Sport 2015 Tekst sa video prilogom!

05.09.2014

Pred VN Italije Tekst sa video prilogom!

04.09.2014

Volvo XC90 Tekst sa video prilogom!

02.09.2014

Mali Renault, dugogodišnji igrač u promenama u društvu

01.09.2014

Kriza u Rusiji

30.08.2014

Dodge Charger Tekst sa video prilogom!

20.08.2014

Zvezde malih ekrana?

19.08.2014

Šta je vozio Gagarin

14.08.2014

Šef Fiat/Chryslera želi deo finansijskog „kolača“ koji pripada snabdevačima originalnih delova

12.08.2014

3 strane Kopa

08.08.2014

Mercedes-Benz S 600 Guard

07.08.2014

Testiranje bezbednosti vozila Tekst sa video prilogom!

01.08.2014

Šta i kako kada vam se slomi staklo na automobilu

31.07.2014

Porsche Cayenne

26.07.2014

PR: Rally Baja Aragon 2014

24.07.2014

Lexus NX 2015

22.07.2014

Novi smart fortwo & forfour Tekst sa video prilogom!

19.07.2014

II. NAVIGATIONRALLY 2014.

18.07.2014

Opel Corsa

18.07.2014

Renault Megane RS 275 Trophy

14.07.2014

Groblje automobila

11.07.2014

Lexus IS

05.07.2014

Pred VN Velike Britanije Tekst sa video prilogom!

03.07.2014

Staze koje su odnele najviše života u istoriji

02.07.2014

Rolls-Royce Ghost V-Specification

01.07.2014

Goodyearovih deset najvažnijih saveta za vožnju kad putujete na odmor

28.06.2014

Mercedes Benz 300 SDL -1986 Tekst sa video prilogom!

26.06.2014

VN Austrije

23.06.2014

Cigarette Racing 50 Vision GT Concept

19.06.2014

24 časa Le Mana

16.06.2014

Tesla Motors oslobodio svoje patente

15.06.2014

Interstellar

14.06.2014

Popravka auto stakala

13.06.2014

Novi BMW Serije 4 Gran Coupe

11.06.2014

Ford B-Max 1.0 Trend EcoBoost vs Fiat 500L 1.4 Nacionale vs Opel Meriva 1.4 Active XER

07.06.2014

Volkswagen Scirocco

06.06.2014

FIĆA SKUP 2014. – MINHEN

04.06.2014

Brzinomeri

30.05.2014

Srebrne strele

29.05.2014

Mercedes C klasa karavan („Estate“)

26.05.2014

Transferi za 2015. o kojima se „šuška“

24.05.2014

Rezvani Beast

23.05.2014

Bavarci nezadrživi

19.05.2014

BRABUS 850 6.0 Biturbo

15.05.2014

Mini Paceman GoalCooper

13.05.2014

U sećanje na Ajrtona Senu Tekst sa video prilogom!

12.05.2014

VN Španije 2014

10.05.2014

Najčudniji avioni u istoriji

07.05.2014

Uredba Vlade

05.05.2014

Vozni park komunističkih državnika

02.05.2014

BMW Vision Future Luxury

30.04.2014

9. Jeep i prijatelji Vrele Gume Off Road

25.04.2014

Peking 2014

24.04.2014

VN Kine

17.04.2014

Ferrari LaFerrari XX

16.04.2014

Red Bull Air Race World Championship

15.04.2014

Ford Focus Sedan

10.04.2014

BMW serije 4 Gran Coupe

04.04.2014

F1 Top Ten

02.04.2014

Obrum PL-01 Tekst sa video prilogom!

01.04.2014

Novitec Torado Lamborghini Aventador NL2

29.03.2014

Neobična pravila u saobraćaju

28.03.2014

Mazda motori

25.03.2014

Budućnost saobraćaja

25.03.2014

Ilegalni taksista

23.03.2014

Limuzina američkog predsednika

22.03.2014

Mini

12.03.2014

MTM

08.03.2014

Registar MUP Srbije

01.03.2014

Novoregistrovana vozila u 2013.

27.02.2014

Mazda3 Sedan 2.0i 120 KS Challenge

26.02.2014

SAAB 9000 Aero Tekst sa video prilogom!

22.02.2014

Pontonski čamac PrinceCraft Vogue 25SE Tekst sa video prilogom!

15.02.2014

1989 Porsche Panamericana Concept

13.02.2014

Limuzina za rastanak

13.02.2014

Bolidi 2014

07.02.2014

Osvrt na sajam automobila u Beču

03.02.2014

Opel 4x4

03.02.2014

Mercedes S600

25.01.2014

Audi Museum Mobile - drugi deo

22.01.2014

Ford Shelby GT350CR

20.01.2014

Prodaja automobila u regionu za 2013. English version

18.01.2014

Kacige Sebastiana Fetela

17.01.2014

Audi Museum Mobile - prvi deo

15.01.2014

Digitalizacija automobila

13.01.2014

Vrele Gume ispred Top Geara

11.01.2014

Honda S660 Concept

05.01.2014

Restauracija: Opel Kadett C GT/E 1900 Tekst sa video prilogom!

03.01.2014

Caterham Seven 160

02.01.2014

Sa letnjim pneumaticima nema odštete!?

30.12.2013

Audi planira da svrgne BMW

28.12.2013

Saab 9-3 Viggen

24.12.2013

Nissan BladeGlider Concept

16.12.2013

Cadillac Escalade

13.12.2013

Jaguar C-X17 Concept

11.12.2013

Nissan Nismo GT-R

10.12.2013

Limitirane serije nelimitiranih cena

07.12.2013

Ferrari Racing One 458 Competition

05.12.2013

Ford Mustang

05.12.2013

1931 Bugatti Royale Kellner Coupe

04.12.2013

Renault Initiale Paris Concept

03.12.2013

Muzeju tehnike u Beču

02.12.2013

BMW Concept Active Tourer Outdoor

30.11.2013

Bosch

26.11.2013

Valentino Rossi na Monza Rally Show

26.11.2013

1982 Zastava 750 SL Tekst sa video prilogom!

23.11.2013

Pravilnik o zimskim gumama ipak jasan vozačima

22.11.2013

Saab

18.11.2013

Red Bull, gazirano piće koje pokreće najbrže bolide na svetu

16.11.2013

Električni automobil, budućnost ili zabluda auto industrije?

15.11.2013

Peter Schreyer Tekst sa video prilogom!

14.11.2013

Monster Energy Gymkhana GRiD Tekst sa video prilogom!

11.11.2013

RUSH

09.11.2013

Oldtimer - Show, Budapest

06.11.2013

PSA koncern

02.11.2013

Elon Musk

26.10.2013

PGO Cevennes

23.10.2013

Kinesko tržište

19.10.2013

Toyota i-Road u proizvodnji 2014.

13.10.2013

Prodaja automobila u Srbiji u odnosu na prethodnu godinu

11.10.2013

Fiat Amerika

08.10.2013

Velodrom Budimpešta

03.10.2013

Ferrari SP12 EC

26.09.2013

Hrčak za volanom kamiona Tekst sa video prilogom!

25.09.2013

YU AMK Veteran

23.09.2013

Promalja li se sunce iza crnih oblaka auto tržišta?

12.09.2013

10 najisplativijih

08.09.2013

Opel

05.09.2013

Yugo 45 Tekst sa video prilogom!

01.09.2013

Tesla Model S

29.08.2013

Intervju sa CORRADO LOPRESTOM

27.08.2013

Jeep Cherokee

26.08.2013

Bentley Flying Spur

14.08.2013

Trendovi boja automobila

11.08.2013

Mobilni telefoni u vožnji

02.08.2013

Rolls-Royce Wraith

31.07.2013

SAAB

18.07.2013

Spyker B6 Venator Concept

09.07.2013

FIAT 500L Living i 500L Trekking

07.07.2013

Infiniti Q50

26.06.2013

BMW Lusso Gran Coupe

23.06.2013

Oldtimer Klub Beograd

20.05.2013

Bad Homburg

15.05.2013

Boschert B300

29.04.2013

Baterije budućnosti?

19.04.2013

Muzej saobraćaja u Bratislavi

04.04.2013

Sretenjski Off Road karavan 2013

28.03.2013

SOMFY

21.03.2013

Statistika prodaje

17.03.2013

Ford EcoSport

12.03.2013

MQB platforma

08.03.2013

Toyota Auris Touring Sports

22.02.2013

Istorija Toyote Corolle

12.02.2013

Consumer Reports Tekst sa video prilogom!

08.02.2013

2012 Dartz PROMBRON Aladeen Edition

05.02.2013

Ford Transit/Tourneo Custom

29.01.2013

BMW Concept Serije 4

08.01.2013

Peugeot 2008 Concept

06.01.2013

Fiat Linea Tekst sa video prilogom!

04.01.2013

Honda CR-V

03.01.2013

Lamborghini Urus

31.12.2012

RRRolipop muzej - Eggenburg, Austrija

24.12.2012

HOFMANN - AUTOSERVISNA OPREMA

17.12.2012

Završetak oldtajmer sezone u Nemačkoj

10.12.2012

Deset stvari koje morate znati o gumama

08.12.2012

2013 Toyota RAV4

30.11.2012

Oldtajmer muzej – Bavarska

27.11.2012

Hydra Schmidt Coupé

14.11.2012

Hiperprodukcija

11.11.2012

75 godina Toyote

04.11.2012

Peugeot 4008/Citroen C4 AirCross

03.11.2012

1976 Chrysler New Yorker Brougham

30.10.2012

Blue Corridor 2012 Rally

27.10.2012

Opel Mokka

25.10.2012

Oldtajmer skup Beograd

19.10.2012

Nova Opel Cascada

18.10.2012

Opel Olympia

05.09.2012

Mercedes-Benz 170 SCB

27.08.2012

Volvo kaskaderska akrobacija

24.08.2012

10. skup moto kluba „CLASSIC WHEELS“ u Futogu

17.08.2012

Seat Leon

27.07.2012

Renault Clio IV

11.07.2012

Tržište polovnih automobila

07.07.2012

Opel rođendanska žurka na Hungaroringu

02.06.2012

Oldtimer Expo - Budimpešta 2012

02.05.2012

Oldtimer Expo 2012

27.04.2012

Udruženje istoričara automobilizma

26.04.2012

Downsizing

14.03.2012

Goodyear

05.01.2012

Muzej oldtimera

29.12.2011

Most kod Beške

05.11.2011

Porsche 959 Tekst sa video prilogom!

04.11.2011

Albert Biermann, šef odseka za razvoj BMW-a

21.10.2011

Audi A6 Avant / BMW 5 Touring / Mercedes E220 Estate

14.10.2011

BMW M3 E36

10.10.2011

VW i ekologija English version Tekst sa video prilogom!

21.09.2011

Salon automobila u Frankfurtu

13.09.2011

Rezerve nafte veće nego što se misli Tekst sa video prilogom!

21.07.2011

Devetostepeni menjač

10.06.2011

BMW serije 8

03.06.2011

Alternativna goriva

21.05.2011

Audi A6 2.0 TDI vs BMW 520d vs Mercedes E220 CDI

05.05.2011

BMW Innovation Days 2011 Tekst sa video prilogom!

23.04.2011

5 neverovatnih inovacija Mercedes-Benza

20.04.2011

Najjeftiniji automobili na svetu

12.04.2011

Najskuplji svetski automobili Tekst sa video prilogom!

04.04.2011

Film Tekst sa video prilogom!

31.03.2011

Audi A6 vs Mercedes E klase vs BMW serije 5 English version Tekst sa video prilogom!

18.02.2011

McLaren MP4-12C Tekst sa video prilogom!

17.02.2011

Tehnologija

03.02.2011

Novi momenti u slučaju 'registarskih tablica'

03.02.2011

Ford Focus vs VW Golf vs Opel Astra

19.01.2011

Intervju - Karl Lagerfeld English version

04.01.2011

INTERVIEW - Vladimir Rebić, zamenik Načelnika Uprave saobraćajne policije

21.12.2010

Prodaja

16.12.2010

MICHELIN Alpin 4 Tekst sa video prilogom!

15.12.2010

Koliko verujete automobilskim novinarima? English version

30.11.2010

Saobraćajna dokumenta

16.11.2010

Zimska oprema

04.11.2010

Zatamnjivanje stakala

25.10.2010

Mercedes-Benz 500 E Tekst sa video prilogom!

18.10.2010

Salon automobila, Pariz 2010 - Komentar English version

10.10.2010

Prominent woman entrepreneurs

24.09.2010

Automechanika 2010

20.09.2010

Ekskluzivno Tekst sa video prilogom!

17.07.2010

Mercedes SLS E Cell Tekst sa video prilogom!

08.07.2010

Alfa Romeo – prvih 100 godina

05.07.2010

Ekskluzivno

24.06.2010

Zanimljivost Tekst sa video prilogom!

18.06.2010

Jeep Club Srbija Tekst sa video prilogom!

15.06.2010

Most na Beški

08.06.2010

Poređenje

07.06.2010

Akcija

26.04.2010

Hibridna vozila

07.04.2010

Humanost

07.04.2010

G-Couture, samo za odabrane

06.03.2010

F1 - 2010

15.02.2010

Lorinser

13.02.2010

„Gazela“ naša nasušna

02.02.2010

BMW C1-E Tekst sa video prilogom!

26.01.2010

F1 na vodi

05.01.2010

Carine

15.12.2009

Audi A8

04.12.2009

Lizing

02.12.2009

Nauka u službi frizure

20.11.2009

Aston Martin Rapide

21.10.2009

BMW Z4 by AC Schnitzer

26.09.2009

Nautika

08.09.2009

Porsche Panamera S (4S)

02.09.2009

Prva vožnja Mazdaspeed 3

25.08.2009

Polovni automobili

10.07.2009

Zakon o bezbednosti u saobraćaju

05.06.2009

Aerodinamika

22.05.2009

WorldFirst Racing

15.05.2009

GT2 i GT-R

30.04.2009

vlajce 330ci
18.12.2014 12:44
15
5

BMWe pa ostali proizvodjaci. 3.0 CSL danas kosta u vrhunskom stanju od 100 000 do preko 300 000 hiljada evra, kod ovog motora je BMWe prvi put primenio hemisfericne sobe za sagorevanje sa turbulencijom i u to vreme iso 20 godina ispred ostalih proizvodjaca.

petrolhead
18.12.2014 17:39
7
5

@vlajce 330ci
BMW je i prije 3.0 CSL-a koristio hemisfericne komore, krajem 30ih je imao 328.

zokisd
18.12.2014 18:17
12
3

Prica o najboljoj svetskoj automobilskoj kompaniji.

vlajce 330ci
18.12.2014 19:21
11
1

@PETROLHEAD
Potkrala mi se greska upitanju su trisfericne sobe za sagorevanje koje i danas BMWe koristi.

MunzeLjux
18.12.2014 19:53
17
0

Nisam preveliki fan BMW makina, ali veoma postujem tu fabriku. Oni su valjda jedini koji sve delove proizvode u Nemackoj gde radnici zaradjuju 3000 evra, dok ostali sklapaju po madjarskim i turskim napustenim fabrickim halama i ne pada im na pamet da smanje cenu auta, iako radnike placaju 400 evra. Mladji citaoci ne mogu ni da zamisle koliko uzbudjenja i odusevljenja su izazivali ovi, tada novi i retki modeli koje su dovozili nasi gasteri iz Nemacke. Klinci iz kraja su lepili nosice na staklo neponovljivog 635 CSi koji je dovezao sin naseg komsije i gledali koliko moze da razvije, dodirujuci karoseriju kao neko bozanstvo. Danas se okrenem samo za dobro ocuvanim oldtajmerom ili za novim modelom koji je uzburkao auto javnost. Sve drugo je veliko serijsko-potrosacka konfekcija bez duse.

Dax..AMG
19.12.2014 00:53
2
16

E,ljudi...a u kom automobilu se vozio Hitler...ko je pokrenuo klasu super automobila :) Mercedes Benz...Mercedes Benz je Nemacki ponos...NAJBOLJI ZAUVEK.

karadjole
19.12.2014 09:11
12
1

Dax.amg A hitler je kao bio netko vrlo vazan i cijenjen covijek ?Hitler se osim u mercedesu vozio jos i u horchu(Audiju) jer tada bmw jos nije proizvodio automobile,pa se nije ni mogao voziti u njemu ali se zato vozio u avionu sto je pokretao bmw ov ili rappov motor !Mercedes ce uvijek imati predznak najluksuznijeg njemackog auta ali nije vise ni najbolji ni najjaci,odavno nije nedodirljiv a i imidz mu je dosta pao nego prije!

karadjole
19.12.2014 09:14
5
12

A znate sto napravi kupac koji se ne moze odluciti izmedju Bmw-a i Mercedesa koji da izabere?Kupi Audi!!!To je istina!

Skyline
19.12.2014 10:46
8
9

Uz Porsche, najbolja nemačka marka. A Mercedes... blagi krš u poređenju ne samo sa BMW-om već i Audijem.

karadjole
19.12.2014 11:34
12
1

Zato postoje rivalstva i konkurencija da se stalno natjecu i usavrsavaju ali i suradjuju,samo da razjasnim ,danas vise nema losih automobila samo skupljih i jeftinijih i to vecinom zbog dobrim dijelom nepotrebne dodatne opreme i trendova sto nam namece elektronska industrija,reci da je mercedes smece je glupo a bmw najbolji isto tako glupo,svi ti automobili su fantasticni i u njih je ulozeno mnogo znanja,novca i tehnologije i svi su slicni ako ne i isti samo sto tradicionalno neka marka ima svoje obiljezje tako je mercedes poznat po udobnosti vise nego po voznim osobinama,bmw je upravo suprotan mercedesu a dok audi recimo njeguje tehno precizni stil i savrsene enterijere i svoj qvatro pogon,porsche je ultimativan vozacki sportski auto i neznam sto je tu sporno,svatko kupi ono sto moze ili hoce a bmw je svakako ponajbolji svetski proizvodjac prvo motora onda auta ali nije svakako jedini i najbolji,jer sve ovisi ko sta voli tako ce fanovi audija i mercedesa uvek reci da su te marke bolje ,bmw fanovi se kunu u zadnji pogon i propeler ,dok zvezdasi priznaju samo onu mercedes je mercedes sve ostalo su kola,sto je nekad slovilo dok je mercedes jedini bio u toj famoznoj premium klasi!

mix
19.12.2014 13:13
3
11

veliki fan nemacke premimum trojke i kad sve saberm mecka je najbolja imaju najvise modela ova nova linija je bas mocna unutra nisu svi slicni kao kod bmw i audija razlika se vidi na prvi pogled a amg opet ima najvise modela tako da po mom vidjenju mercedes je u nekoj prednosti

Skyline
20.12.2014 00:31
8
7

Da, Mercedes je u prednosti po buci i drndanju u kabini, tu je glavni. :-))))) Ni u jednom segmentu nije bolji od BMW-a ili Audija.

skyline
20.12.2014 01:21
2
9

daj mi odgovo s klasu amg bmw 7 nema m, uporedi novu c klasu i novi bmw 3 smijesno je pricati o tome druze daj mi odg bmw-a na sls ili sad amg GT, gl? g? r? cla? sl? e klasu kupe.. a klasa kida m1 koji ima 3.0 motor i jos mnogo toga.. O cemu pricas ti?!

Nemanjica
20.12.2014 13:42
2
5

Kad seniori povilene...:-)

Skyline
20.12.2014 13:56
2
4

To što BMW nema neki model u klasi u kojoj Mercedes ima uopšte nema veze sa kvalitetom automobila. Mešaš babe i žabe. Da uporedim novu c klasu i seriju 3? :-D Kao što sam napisao, u Mercedesu kao da vozim traktor. Motor bučan, drnda, vibrira i ima lošije performanse od BMW-ovog. To premijum? Kraj priče, ne treba dalje da idem u elaborat. Samo nemoj da kreneš u priču o enterijeru... Što se toga tiče Mercedes = Hyundai.

mix
20.12.2014 15:06
2
5

bog ti pomoga samo cu ti to rec.. verovatno vozis bmw 3 1997 godiste pa tripujes opasno na bmw

jole bmw
20.12.2014 16:20
0
7

Volim da vidim kako obozavaoci i vlasnici audija,mercedesa bleje u ovaj tekst i cude se iscitavajuci ga....Ja na primer nikad ne citam o mercedesu niti o audiju,ja uopste i neznam njihove modele....

dzigix
21.12.2014 09:20
2
3

bmw i mercedes,audi je jeste prelep al kvarovi kad predje 200,000 ...

karadjole
21.12.2014 10:01
0
5

dzigix na svakom auto koji prodje 200 000km bez obzira na marku i model mozes ocekivat velike kvarove jer se ma toj kilometrazi svaki auto vec potrosio ,zacadjio,pohabao,sada sve ovisi kako je auto servisiran i odrzavan te vozen u svom radnom veku!

Blagoja
21.12.2014 13:09
5
0

@Skyline
Druze, ne lozi se. Ja jesam Mercedes fan, al nikad ne bih rekao da je BMW ili Audi krs. I najboljima se desi davl pogrese, tako da ako si ti vozi takav mercedes, to ne znaci da su svi takvi. Moj drugar ima w124 300D, presao 350.000 km, a auto izgleda kao da je juce izasao iz fabrike...i siguran sam da moze da predje jos toliko. Po tvom komentaru se vidi da si BMW fanatik i da samo njega vidis ispred sebe. Al nije sve tako kako ti mislis, jer u nekim stvarima je Mercedes najbolji, u drugim BMW, a u nekim stvarima je Audi bolji od oba. :)

Synyster
21.12.2014 18:58
6
1

@karadjole,
Nije istina - ako cuvas i odrzavas auto nece se sigurno poceti iznenada kvariti kad predje cifru od 200,000 km. Moj drug je presao 300,000+ km bez ijednog veceg kvara sa Dodge Neon, Mercury Topaz i Chevrolet Malibu - svi auti sa veoma losom reputacijom. Ja sam sa TOyotom Camry presao 320,000 km bez ijednog veceg kvara i jos uvek je na putu sa novim vlasnikom.

goran PG
21.12.2014 22:11
2
0

nemogu da vjerijem da ima toliko pristrtasnosti u komentarima .o modelima kao sto je ovaj a i drugima koji su obiljezilji auto industriju

karadjole
22.12.2014 10:41
3
0

synyster tu sam te cekao,dobro u pravu si ali u prvom redu sam mislio na recimo turbo dizele koji vi tamo gotovo ni nevozite,vecina ljudi radi "ustede" sipa nesinteticko ulje u T dizel ,koristi lose dizelsko gorivo ,nemenja filtere redovno i naravno da ce doci do kvara,vi u americi vozite vecinim automatike koji cuvaju motor u evropi je obrnuto 90posto auta u evropi ima rucni menjac,drugo vi vozite aute vecih kubikaza znaci ti motori su manje optereceni i naravno duze traju,pa i ovde imas primer dugovecnosti znam coveka koji ima opel kadett koji je okrenuo 700 000km a sasvim obican porodicni kompakt itd...hocu reci da nove i novije aute neprave vise kao one starije !dali se slazes?

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: