Čitaoci testiraju

BMW 420i Cabrio

To je ljubav to se voli

Ovu priču doživite kao dopunu nadahnutih utisaka cenjene novinarke Lidije Piroški iz njenog kraćeg druženja sa BMW 428i Cabrio, iz 2014. godine


Od malih nogu volim automobile, zapravo obožavam ih. Ljubav je počela opipljive dimenzije da dobija od očevog starog Peugeota 504 i dedinog IMT 533 početkom osamdesetih. Nisam još imao vozačku dozvolu, ali bih okretao auto po dvorištu, vozio poslednja 4 kiliometra pred dolazak u selo, ustvari živeo za ta 4 kilometra mesečno, što je bio interval u posetama zavičaju u centralnoj Srbiji, toliko daleko od E75.

Ljubav je rasla godinama uz očeve Moskviče (u više verzija) i pokoji kragujevački proizvod. Država je prepoznala moju simpatiju, dobio sam vozačku dozvolu. Accent, Xsara, C5, Clio, Passat CC, Sportage. U procesu sazrevanja ličnosti, i kako je moje obrazovanje dobijalo nove potvrde u obrazovnom sistemu majke nam Srbije, rasla je i moja vozačka kultura a sa razvojem preduzetničkog duha - mogao sam i da finansijski podržim ljubav prema automobilima.

Svaki odnos ima svoj kritičan momenat. U mom slučaju, on se desio ulaskom u svet proizvoda koje sklapaju radnici u BMW kombinezonima. Razum me je doveo do X5 prošlog proleća, nije tema sada. Međutim, potpuno impulsivna kupovina je bila ona o kojoj bih utiske da iznesem. Susret sa 420i Cabriom, umnogome me je podsetio na razvoj dogadjaja u sopstvenim grudima i glavi u trenucima upoznavanja devojke koja sada spava u sobi pored ove u kojoj tipkam. Samo što je ova „četvorka“ Black Sapphire crna. Što se ostatka tiče, vrlo su slične: ne možeš da prođeš pored nje ravnodušan,.Relativno niska silueta, naglašeni bokovi taman koliko treba, pitome naravi sve dok ne pritisneš dugme Sport ili pravi emoticon. Zatvorene, dok im ne priđeš na pravi način, i savršeno im stoji šminka.

M šminka
Ovde je u pitanju M šminka, posebni aerodinamički dodaci koji ostavljaju utisak da se radi o olimpijcu, felne od 19 inča sa miks gumama (tu bih voleo da mogu da povučem paralelu sa ličnim atributima, međutim serijske felne (par brojeva manje) su znatno podesnije za to. Uz to, tu je i M oslanjanje.

Vere sam da je dizel motor u kabriolet izdanju, jednako prikladan kao benzinac u GSP-u na liniji 48. Znači, divno; 2,0-litarski benzinac 270 Nm pri 1.250 obrtaja. Veoma sličan osećaj u vožnji i razvoju snage poput automobila sa dizel motorom, samo uz zvuk koji podseća na mladost, i konačno, ponovo zvuk benzinca u mojim ušima. Oduševljenje, stara ljubav, pravi osećaj u vožnji, pravi miris izduvnih gasova. Kalkulator na benzinskim stanicama čini sve da umanji taj benzin afinitet (11,5 – 12 litara-100 km po gradu, oko 8 litara na autoputu), ali ja se ne dam. Pa ovaj koncept I nije zamišljen za tridesetak hiljada kilometara godišnje. Verujem da je momenat da kažem i razbijem jedan od mnogih stereotipa za koje verujem da postoje u vezi sa BMW vozačima; bitna mi je potrošnja i praktičnost, ne volim da divljam za volanom i zračim tolerancijom u saobraćaju. Ne volim da bacam novac. Benzinac troši 30% više od analognog 20d motora.

Vrhunski menjač
Mogu da utičem na narav ovog agregata, najčešće biram Eco Pro Mode. Ima sedativno dejstvo na motor i blagonaklon je prema novčaniku. Idealan za gradske uslove, gde je ograničenje brzine 50 km/h i gde se pešački prelazi protežu na bezmalo svakih 300 metara. Comfort, Sporti i Sport + režimi dodaju latino temperament ovom motoru, poslednji čak minimizira dejstvo elektronskih pomagala u održavanju stabilnosti, a i upravljanje je sve direktnije. Karakter oslanjanja se ne menja, ali se u svakom od pobrojanih modova menja uticaj softvera na promenu stepena prenosa u osmostepenom ZF menjaču.

Moram da započnem novi pasus. Ovaj menjač to zaslužuje. Košta više od 2 hiljade evra doplate, u odnosu na klasični, a autu povećava upotrebnu vrednost mnoooogo više. On je poezija, nema dvostruko kvačilo, ni ne treba mu. Brže završava posao nego ja što sam u mladosti, prilikom prvih milovanja. Ko kupi BMW, a ne doplati za ovaj menjač, taj je promašio temu i to debelo. Manuelni menjač, nikad više!

A ja volim da vozim i menjam brzine po ličnom nahođenju. Nikad više! Mogu to i sada, i polugicama na volanu i na menjaču, ali zaista nema potrebe nijednog trenutka. Povrh svega, nema lamele, korpe kvačila, plivajućeg zamajca. Ne mogu da se načudim da po preporukama proizvođača ne zahteva održavanje odnosno zamene ulja. Ovo je detalj gde sigurno neću da poslušam preporuku.

Sportsko upraljavljanje i vožnja za hedoniste
Kad već ne moram da menjam brzine, mogu da se usredsredim na upravljanje. Verovatno postoji direktnije, više sportski. Samo što ja nisam vozio takav auto. Ne vidim smisao relativno jeftine doplatne opcije: varijabilno sportsko upravljanje. Poslušan je, zavoleo sam brdsko-planinske puteve zbog njega. Nisam uspeo da ga isprovociram da odstupi od putanje koju mu volan zadaje, čak ni po kiši. Opet u posebnom M izdanju, i volan je vizuelno pun pogodak u odnosu na standardni, vredi doplate.

Primetili ste da nisam spomenuo da motor ima 135 kW. Nije ni bitno toliko, maksimalnu brzinu ćete teško imati priliku i potrebu da proverite, a blizu je 230 km/h. Naravno, pričam o osobama koje imaju pravilan psiho emotivan razvoj. Frustracije, koje nam servira današnjica, izbijajte u teretani, za volanom mislite na decu. Ubrzanje se odigrava u 8,2 sekunde, ovo je već važnije i mnogo je brže od onog za šta je kabriolet stvoren. A stvoren je da živite, gledate, dišete, planinski ili seoski ili šumski ili morski vazduh. Vazduh koji je svuda oko vas, idealno ako je topao 18 – 25 stepeni Celzijusa. Ume da bude i agresivan taj vazduh, kačket sa zaštitom za uši je baš preporuka, bolje je da ORL doktori imaju što manje posla. I divan je dodatak u naslonima prednjih sedišta koji usmerava topao vazduh u vratove putnika napred (onih do jedva prosečne visine – taman za onu plavojku koja se upravo budi i mene), ipak, kačket na glavu. Pozadi se lako montira mrežica koja smanjuje turbulencije vazduha u kabini, ali na ovom mestu bi BMW inženjeri morali da persiraju Mercedesovim zbog Airscarf sistema. BMW ovde, i jedino ovde, nema premijum rešenje. Krstarenje autoputem sa spuštenim krovom je i dalje prijatno do 130 km/h (što je na granici tolerancije presretača – opet u BMW automobilima, naravno), ne samo zbog strujanja vetra, već I zbog toga što su obrtaji radilice na 2.200. Ponovo, hvala ZF-u za menjač, a BMW-u za turbo punjač. Jedina konkurencija ovom motoru, na ovom modelu, bi mogao da bude 430i – iste zapremine ali sa dva turbo punjača. Razlika u ceni nije mala, ali ni u performansama.

M oslanjanje nepotrebno
Tu se opet vraćam na početak. Čemu onda M oslanjanje. Ideal je tvrdoće, ali ovom konceptu automobila nije potrebna tolika krutost, diskredituje udobnost, a težina samog auta (min 1,75 t) je tolika da on nikad neće da bude olimpijac, doduše možda maratonac. Ustvari, izuzev u pravim M verzijama, zaboravite na M oslanjanje, posebno u kombinaciji sa nužnim „run flat“ gumama. Klasično ne traži doplatu, a upravo je idealan balans rafinirane udobnosti i stabilnosti. Još ako dodate na težinu auta i xDrive, pogoršavate stanje, a doprinos stabilnosti i pokretljivosti po zimi (prevashodno zbog ekstremno širokih I niskoprofilnih guma) je mizeran.

Automobil je otelotvorenje luksuza a kvalitet materijala plemenit Twituj ovo!

Tvrdi krov kao prednost
Na Kopaoniku smo (vidi fotografije), u gepek koji se za 150 litara smanjuje sa spuštenim krovom, staje dovoljno stvari za produženi vikend, tj. dva kofera kupljena u NIS Petrol akciji pre koju godinu. Sa zatvorenim krovom, prtljažnik je potpuno uporediv sa Golfovim po zapremini, ne i po obliku. Utovar i istovar stvari, tj. pristup dubokom prtljažniku je olakšan pritiskom na dugme kompleksnog sistema. Možda isuviše kompleksnog, a uvidećemo trajnost istog. Isto važi i za čvrsti, pokretni krov. To je još jedan razlog za izbor baš ovog kabrioleta. Sa krovom na mestu, auto ima kupe oblik I izgleda božanstveno. Ma koliko savremeni meki materijali bili, odaju utisak „krpare“. I neka je auto teži 70 kg zbog toga. Uvek tvrdi krov.

Automobil je otelotvorenje luksuza a kvalitet materijala plemenit kao moj legendarni deda Branko, sportska kožna sedišta – vrh, aluminijumske brušene aplikacije na pravom mestu, navikavanje na instrumente očas posla, info-zabavni sistem i navigacija savršeni (bazični ekran je manjih dimenzija i kvari estetski utisak – obavezna doplata za skupu navigaciju i kompletan displej). Komfor je prikladan napred, pozadi je prostor ograničen, naslon isuviše uspravan. Ipak, za kabriolet četvorosed dužine 4,64 m i širine 1,82 m, mesta ima i te kako dovoljno.

Preporučujem I doplatu od nešto preko 1,8 hiljada evra za šestogodišnju garanciju do 200.000 km, kao i „service inclusive“ pakete koji su u proseku dosta jeftiniji, ukoliko ih kupite unapred.

Opšti utisak je, nema dalje od BMW i „plave ružice“. Nisu bez mana, zato ih i volim toliko.

BMW 420i Cabrio

Motor: benzinski/turbo, redni/4, 1997 cm³/direktno ubrizgavanje, 135 kW, 184 ks pri 5.000 o/min, 270 Nm pri 1.250 o/min
Transmisija: na zadnje točkove, A/8
Ogibljenje: napred MacPherson, nazad multi-link
Performanse: 0-100 km/h – 8,4 sec, maksimalna brzina 230 km/h
Prosečna potrošnja: 5,8 l (fabrički podatak), 10 l (na testu), emisija CO₂ 136 g/km
Karoserija: kabriolet 4/4, DxŠxV 4638x1825x1384 mm, međuosovinsko rastojanje 2810 mm, masa 1690 kg, prtljažnik 220-370 l

Zvezdan Božinović
3830
Postavljeno: 13.08.2016

Arhiva: Čitaoci testiraju

Propozicije

Poštovani prijatelji Vrele Gume Media Sistema, na osnovu desetina vaših zahteva, ovim putem upućujemo POZIV svim zainteresovanim da se uključe u rad sajta www.vrelegume.rs kao saradnici redakcije Vrele Gume Online u novoj internet rubrici „Čitaoci testiraju“.

USLOVI UČEŠĆA

1. Dostava autorskog teksta o opštim utiscima i zapažanjima vezano za modele automobila, motocikla, plovila, itd koje posedujete ili ste imali prilike da ih vozite.

2. Testirani modeli mogu biti novi, do dve godine starosti ili polovni, min 6 a najviše 12 godina starosti, „jangtajmeri” starosti minimum 20 godina, i oldtajmeri stariji od 30 godina

3. Autorski tekst treba da sadrži opšte forme teksta (naslov, podnaslov, uvod, razradu, zaključak i tehničke karakteristike modela) u dužini od max. 6.000 karaktera

4. Uz autorski tekst potrebno je dostaviti najmanje 15 fotografija modela što boljeg kvaliteta u rezoliciji od min 1200x900 px kao i bar jednu fotografiju autora kojom dokumentuje da je predmetni model imao u posedu. Prihvataju se fotografije dobrog kvaliteta načinjene mobilnim uređajima

5. Učeše je na dobrovoljnoj bazi. Autori se slanjem materijala odriču bilo koje vrste materijalne i nematerijalne nadoknade za objavu istoga

6. Redakcija zadržava pravo izbora tekstova koji će biti objavljeni, kao slobodu i njihove stilske i lektorske obrade

7. Tekstovi mogu biti potpisani punim imenom i prezimenom autora ili sa „nick name“

8. Tesktovi se dostavljaju u latiničnom pismu na srpskom, hrvatskom ili bošnjačkom jeziku

9. Autor teksta je u obavezi da redakciji dostavi osnovne podatke, svoju mail adresu, telefon i adresu stanovanja

10. Redakcija ne odgovara za bilo koje činjenje učesnika ovog konkursa, štete ili moguće posledice koje mogu nastati prilikom testiranja modela od strane učesnika konkursa

11. Autor objavljenog teksta preuzima obavezu da svoj tekst šeruje putem svih njemu dostupnih društvenih mreža

12. Autori objavljenih tekstova biće nagrađeni prigodnom nagradom paket House čistač

13. Trenutkom objave, redakcija postaje vlasnik svih autorskih prava nad predmetnim tekstom i fotografijama

14. Slanjem teksta autor nedvosmisleno izjavljuje da je sve Uslove učešća jasno razumeo i da je sa njima saglasan

15. Tekstove i fotografije uz propratno pismo o tipu i starosti modela, pređenoj kilometraži slati na adresu : redakcija@vrelegume.rs

Rubrika: Čitaoci testiraju
Postavljeno: 15.09.2016

2013 Volkswagen Golf 1.2 TSI

Nemoguća je misija izbiti novac iz džepa mom tastu. Naravno, ukoliko niste Volkswagen. Njima novac daje sa posebnim užitkom


Rubrika: Čitaoci testiraju
Postavljeno: 20.08.2016

Toyota RAV4 Hybrid

Prošle nedelje započeti mini-test automobila kojima konkurencija ne može ništa, dobija danas svoj nastavak, a u glavnoj ulozi ovaj je put je vozilo iz „zemlje izlazećeg sunca“


Rubrika: Čitaoci testiraju
Postavljeno: 13.08.2016

BMW 420i Cabrio

Ovu priču doživite kao dopunu nadahnutih utisaka cenjene novinarke Lidije Piroški iz njenog kraćeg druženja sa BMW 428i Cabrio, iz 2014. godine


Alfa Romeo Giulia

06.08.2016

nn
13.8.2016 03:08
19
21

Test je totalni promasaj!

zivko
13.8.2016 09:07
16
10

Pisac je odlican, duhovit i sazet, mogao bi cesce da pise.

Nemanjica
13.8.2016 13:01
15
10

Daa, vetar u kosi, nema cenu, jos sa znakom "propelera" ostavlja poseban pecat... Lep test, kao i tekst! Svaka cast, Zvezdane... :-)
P.S.Ajmo strucnjaci, malo ponos i sujetu na "lenskarenje", a neku rec ostavite, ne kosta nista, a jos manje "boli"...


zvezdan
13.8.2016 15:04
21
8

Hvala svima koji su procitali i koji ce da procitaju clanak. Hvala i redakciji na sansi da predstavim svoje vidjenje ovog automobila. Svaka kritika je dobrodosla i molim da me unapredite svojim sugestijama. Razumem i postujem i Dzipadzije, i Alfiste i Mercedesofile i Skodoljubitelje i sve, Ja volim automobile, ne samo Bmw. Mogao bi da pisem nasiroko o ovom kabrioletu, ali je i ovo na granici opsirnog, po nekim novinarskim standardima. Ako se tekst dopadne vama zaljubljenicima, kao sto sam i sam, i ako redakcija podeli taj utisak, pisacu i o BMW X5 25d, koji vozim zadnjih 15 meseci. Jos jednom pozdrav svim ljubiteljima Co2, NoX i elektricne energije, joj jednom.

Slavisica
13.8.2016 18:14
14
8

Svaka cast. Bas mi je simpatican tekst, duhovit, koncizan.
Fin autic, nema sta! :-)
Moj glas "ZA" test X5-ice.

I, naravno, pohvala za redakciju koja je omogucila da citaoci ovde predstave svoje vidjenje limenih ljubimaca. :-)

Goran_Goran
14.8.2016 14:00
7
2

Lepo je što čitaoci imaju priliku da pišu, ali taj njihov, tj naš opus mora biti odvojen od profesionalnog stava redakcije. Ipak mi nismo novinari i naravno da subjektivnosti ne manjka.

Samo malo organizacije i ovo je super potez, zapravo budućnost

Deki.R
15.8.2016 01:34
15
3

Meni se bas svideo tekst, uzivao sam dok sam citao. Podrzavam redakciju i nadam se da ce omoguciti nastavak predstavljanja vozila citalaca. Tu mislim i na automobile, motore, skutere, plovila..
Zvezdane cekamo tvoje vidjenje X5.
Pozdrav svima

Bozo
15.8.2016 10:50
9
5

SJAJNO! Bas bih volio da procitam tekst o tom X5, pod uslovim da bude u ovom maniru napisan. Tek kad sam procitao komentare, ukapirao sam da ne pise "profi". Pravo osvjezenje!

zvezdan
15.8.2016 21:06
16
3

Drago mi je zbog citalaca kojima se clanak dopao. Priča jeste subjektivna skroz, faktografija je dostupna na site-ovima proizvođača. Žao mi je što više ni na jednu kritiku nisam naišao, jer sam kroz život imao koristi upravo najviše od njih. „Test je totalni promašaj“ – bez ijednog argumenta, doživljavam kao klasičan „hate“, što bi rekla današnja deca. Ružan si, jer imaš veliki nos, kratke noge i klempavi uši xaxa, prihvatam bre. Sve istina – daj da vidim šta mogu da uradim na tu temu. Ali „Ružan si.“, je karakterna crta govornika, nikako subjekta o kome se priča.
Inače, pripremio sam priču i o X5, iz potpuno ličnog ugla, bez obaveze da budem u pravu, i sa željom da istinom viđenom mojim šarenim očima, zabavim ostale smrtnike  Kompletiram fotografije, i šaljem cenjenoj redakciji, pa kad i ako procene da vredi, biće mi neizmerno drago da vidim na omiljenom domaćem site-u, i pročitam oštre kritike, pa i pohvale ako zaslužim.

Nemanjica
15.8.2016 22:24
8
2

Ajmo laganoo, Zvezdane, test x5-ice...
P.S.Piroski "reaguj"... ;-)

Enzo
15.8.2016 23:27
9
3

Od mene samo pohvale, naročito za prvi pasus. Sa takvima je zadovoljstvo pričati o automobilima. Vrlo iskren tekst i prilično informativan.

Moj predlog za Vas, devojku i BMW-a - Vršič. Tačno 50 serpentina, dosta njih idealno.
Drugi predlog: Lacul Vidrau, pa na sever...Za Googleanje: Transfagarasan :)

Ima li neko još koji predlog za put radi puta koji je dosegljiv iz BGa za vikend? Grossglockener je već daleko

Stanlee
16.8.2016 10:55
15
1

GENIJALNO! Slučajno sam naišao na ovaj web site tražeći recenziju Bmw 4 i pročitao ovu izvrsnu priču/članak. Autor teksta je vrlo duhovit. Slažem se sa najvećim dijelom recenzije i iščekujem novu. Lijepi pozdrav iz Zagreba od ljubitelja Co2, NoX :)

zvezdan
17.8.2016 06:28
12
2

Ovo su super predlozi, za produzeni vikend. i prelaz Vrsic, i vestacko jezero Vidrau su udaljeni od Bgd 550 - 600 km. Ko ima patuljke (potomke), malo teze izvodljivo za tako kratko vreme, u svakom slucaju interesantne rute i predlozi. Takodje, dobar materijal za putopis. Za te vikend ture, ja sam vise za lokalne lepote, Srebrno jezero - Donji Milanovac - Djerdap, ili Djavolja varos - Nis - Bovansko jezero - Soko Banja itd itd. Sedmodnevne ture dobacuju do Pariza ili Kopenhagena. Vreme, zdravlje, novac i eto radosti...

Karlo
28.9.2016 01:30
4
1

Svaka čast za test - vidi se da je pisao neko ko zaista voli automobile. Jedina zamerka: fotografije. Nijedna nije u fokusu, a ni kompozicija nije najsrećnija. Ovakav automobil zaslužuje bolje, u skladu s tekstom. Uživaj u Freude am fahren ;)

Vlado nk
16.10.2016 21:24
0
0

Kao prvo, ko ima para da ovo kupi? Ko????? Auto je odlicno, ali su lopovi ogulili posten svijet do te mjere da se nema za burek.

zvezdan
18.10.2016 13:57
0
0

Vlado, u Srbiji je dosta bolja situacija sto se tice korupcije i lopovluka nego u Crnoj Gori, odakle pretpostavljam da pisete. Imam vise drugara iz moje profesije koji su zaradili mnogo vise nego sto vredi ovaj auto, i to sve bez da ukaljaju cast i plate porez kako dolikuje. I ja se trudim da budem takav, nisu svi lopovi, cesto ljudi kriju sopstvenu nesposobnost iza zalosne ekonomske situacije na Balkanu. Veliki pozdrav

Vlado nk
26.8.2017 18:42
0
0

Zvezdane, jeste, iz Niksica sam, grada koji je Milo Djukanovic doveo na prosjacki stap svojim lopovlukom.Unistio je Zeljezaru, Boksite, Sik Javorak, Gradjevinsko, PTK, bukvalno sve sto je stigao. Taj majmun se na promocijama hvali kako je razvio Niksic. Ja sam diplomirani Ekonomista, imam 42 godine i nemma gdje da radim. Hvala na razumijevanju.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: