Uporedni test

Kia Cee’d 1.6 GDi / Kia Cee’d 1.6 CRDi

Skriveni aduti benzinca

Dizel, pa dizel. Još od kako je Golf „dvojka“ prosvetio narod da nafta nije samo za naftaricu i traktor, benzin je postao „out“. Da li se to vremena menjaju?

Cee’du je zapravo teško pronaći ozbiljniju manu, od dobre pozicije za upravljačem, pa sve do vrhunske opreme i raspoloživog prostora Twituj ovo!

Marketinške i promotivne „staze slonova“ koje se posebno očitavaju u novinarskim aktivnostima sinhronizovanim u hvalospevima svih mogućih „tdci“, „dci“, „cdi“, dovele su do toga da je sve manje benzinskih automobila na testovima.

Njuškajući tim stazama, iz gomile takozvanih testiranja, retko kada će se čitalac sresti sa mišljenjem novinara da moderni dizel, s obzirom na cenu koštanja, troškove održavanja i sve napredniju tehnologiju benzinskih agregata, možda i nije najbolji izbor.

     
 

Benzinac se lakše kreće, slobodnije ulazi u krivinu i zabavniji je za vožnju. Dizel se dugo premišlja pre ubrzavanja, nešto je težeg „nosa“ koji „curi“ iz krivine i malo je udobniji Twituj ovo!

Kia cee’d i Kia cee’d
Upravo zato, smo iz naše arhive, iz popisa gotovo 2.000 testiranih automobila, „isčupali“ zimski test Kije cee’d 1.6 dizel CRDi VGT od 128 KS koji je još decembra 2013. uradio Perica Rajković u Parizu i okolini.

Njegovim utiscima, impresijama i merenjima Kia cee’d 1.6 CRDi sa dizel pogonom, postavili smo naše redakcijske, sada već dve godine starog benzinca cee’d 1.6 GDI od 135 KS, u za nijansu skromnijem paketu opreme.

Kia Cee’d 1.6 GDi
dizajn, enterijer, kočnice, stabilnost, performanse, motor, cena

Kia Cee’d 1.6 CRDi
stil, kvalitet izrade i materijala, prostor za putnike, izolacija, odnos cena/opremlj

Kia Cee’d 1.6 GDi
cena u drugoj prodaji, potrošnja, imidž


Kia Cee’d 1.6 CRDi
motor „šupalj“ ispod 2.000 o/min, osetljiva karoserija bez zaštitnih lajsni, previše dugmića na upravlja

I jedan i drugi su prilčno neprecizni na upravljaču i sa vrlo slabom povratnom informacijom prema vozaču Twituj ovo!

I jedan i drugi automobil po pitanju dizajna i komfora krasi ono što je Perica već napisao i analizirao.

Teško je naći manu
Cee’du je zapravo teško pronaći ozbiljniju manu, od dobre pozicije za upravljačem, pa sve do vrhunske opreme i raspoloživog prostora. Krenimo od ergonomije, i iako smo poželeli spustiti sedište još malo niže, vozač za čas pronađe željenu poziciju. Kako se prednja bočna stakla spuštaju naniže ka prednjem delu, staklene površine su izdašne, što omogućava odličnu vidljivost sa strane. Svega tu još možemo pronaći korisnog za vozača, i u duhu najnovije tehnologije. Spomenimo samo električnu ručnu kočnicu, sistem za upozoravanje nenamernog prelaženja u drugu saobraćajnu traku (zvučni signal) i jos jedan za pomoć pri parkiranju.

     
 

Kia cee’d 1.6 GDI 135 EXStyle

Motor
benzinski, 4 cilindra, 1.591 ccm, 99 kw / 135 ks pri 6.300, 165 Nm pri 4.850, o/min
Karoserija
hečbek/5/5; D x Š x V 4310x1780x1465 mm; Međ. rast. 2650 mm; Masa 1268 kg; prtljažnik 380 l
Ogibljenje
napred: MacPherson, spiralne opruge, gasni amortizeri, popr. stabilizator;
nazad: multi-link, spiralne opruge, gasni amortizer, popr.stabilizator
Kočnice
napred/nazad: vent.diskovi/diskovi
Pneumatici
napred/nazad: 205/55R16
Transmisija
pogon: na prednje točkove; menjač: manuelni 6 brzina
Performanse
ubrzanje 0-100 km/h: 9,9 s; maks. brzina: 197 km/h; pros. potrošnja: 7,7 l/100 km; emisija CO2: 135 g/km
Cena 16.540 €

Benzinac je tih, miran i raspoložen na svaki poziv papučice za gas. Na leru bešuman! Twituj ovo!

Nije zaboravljen ni praktični aspekt, cee’d je prepun prostranih boksova i ostava za odlaganje sitnica. Slično je i pozadi, s tim da je i prostor za kolena vredan hvale. Računajte na 5-6 dopunskih santimetara u poređenju sa Peugeotom 308, koji nam se našao pri ruci, odnosno navedenim Focusom. Naprotiv, sa 380 litara prtljažnik je prosečno prostran (veći za 40 l od bivšeg). Od konkurenata, kao što su Renault Megane, Citroen C4 ili Honda Civic, veći je i do 100 l. Kao po običaju, u njegovom dnu nismo pronašli rezervni točak, zauzvrat, postoji duplo dno, zgodno za odlaganje tanjih predmeta (alat, karte, prekrivač…).

Kia cee’d 1.6 CRDi/128 EX Maxx

Motor
turbo-dizel, redni/4; 1582 cm3; 16/common-rail; 94 kW; 128 KS; 260 Nm pri 1900 - 2750 o/min
Karoserija
hečbek/5/5; D x Š x V 4310x1780x1465 mm; Međ. rast. 2650 mm; Masa 1375 kg; prtljažnik 380 l
Ogibljenje
napred: MacPherson, spiralne opruge, gasni amortizeri, popr. stabilizator;
nazad: multi-link, spiralne opruge, gasni amortizer, popr.stabilizator
Kočnice
napred/nazad: vent.diskovi/diskovi
Pneumatici
napred/nazad: 225/45 R17
Transmisija
pogon: na prednje točkove; menjač: manuelni 6 brzina
Performanse
ubrzanje 0-100 km/h: 10,9 s; maks. brzina: 197 km/h; pros. potrošnja: 6,6 l/100 km; emisija CO2: 114 g/km
Cena 22.850€
Cena modela 1.6 CRDi EX Style: 18.840€

Jednim pogledom
Kia cee’d 1.6 GDi

Karoserija

Udobnost

Izgled

4,2

Napred

4,2

Funkcionalnost

4,2

Pozadi

3,8

Kvalitet izrade

4,2

Ukupno:

4,00

Ukupno

4,20

Ponašanje u vožnji

Enterijer

Vozne osobine

4,5

Funkcionalnost

4,2

Performanse

4,0

Dizajn

4,2

Kočnice

4,5

Ponuda prostora

4,0

Ukupno:

4,33

Kvalitet materijala

3,7

Motor

4,0

Završna obrada

4,2

Menjač

3,8

Ukupno:

4,06

Cena

4,5

Prosečna ocena: 4,12

Naravno što se ponašanja na putu tiče i upravljivosti oba modela su takođe vrlo slična ali ne i potpuno. Benzinac se nekako lakše kreće, slobodnije ulazi u krivinu i zabavniji je za vožnju. Dizel se dugo premišlja pre ubrzavanja, nešto je težeg „nosa“ koji „curi“ iz krivine i malo je udobniji.

I jedan i drugi su prilčno neprecizni na upravljaču i sa vrlo slabom povratnom informacijom prema vozaču. Jasno je posle par kilometara, ispod ove izvanredno dizajnirane karoserije i još impresivnije unutrašnjosti, poslednje dane odbrojava „old fashion“ tehnologija u koju nikako ne treba sumnjati jer je dokazana u milionima automobila, ali ipak veliki brendovi su otišli mnogo dalje.

     
 

Jednim pogledom
Kia cee’d 1.6 CRDi

Karoserija

Udobnost

Izgled

4,2

Napred

4,2

Funkcionalnost

4,2

Pozadi

3,8

Kvalitet izrade

4,2

Ukupno:

4,00

Ukupno

4,20

Ponašanje u vožnji

Enterijer

Vozne osobine

4,4

Funkcionalnost

4,2

Performanse

3,2

Dizajn

4,2

Kočnice

4,5

Ponuda prostora

4,0

Ukupno:

4,03

Kvalitet materijala

3,7

Motor

3,8

Završna obrada

4,2

Menjač

3,8

Ukupno:

4,06

Cena

4,0

Prosečna ocena: 3,98

U ringu
Na repertoaru našeg testa nalazi se benzinska verzija koja razvija „samo“ 135 KS koju poredimo sa pre 18 meseci testiranim 1.6 CRDi od 128 KS. U principu, i jedna i druga motorizacija su sasvim dovoljne za prosečan, rekli bi nisk budžetni kompaktni porodični hečbek.

Već u prvim kilometrima moramo pohvaliti diskretnost rada benzinskog agregata. Tih, miran, raspoložen na svaki poziv papučice za gas. Na leru bešuman! Ukomponovan je sa šestobrzinskim manuelnim menjačem tako da se uz malo više rada na njemu, sa lakoćom kompenzuje dramatično niži obrtni moment u odnosu na CRDi naftašku motorizaciju. Iako je izolacija kabinskog prostora veoma dobra, 1.6 CRDi dizel se pokazao retko kada diskretnim, kako u radu na mestu, tako i prilikom snažnih ubrzanja. Čak u odnosu na benzinca, dizelu zbog veće težine motora nedostaje više elastičnosti u najnižim obrtajima i startnosti. Za ovakav podbačaj dizela u odnosu na benzinca jednim delom krivicu snose duži prenosni odnosi koji bolje leže benzincu i njegovoj efikasnosti pri višim obrtajima. Naime do 2.000 obrtaja pod stopalom kod dizela nema bog zna kakvih rezultata, dok je benzinac savršeno budan već i na 1.000 obrtaja.

Ušteda pri kupovini benzinske verzije iznosi 2.300 evra. To je oko 1.600 litara besplatnog goriva ili kredit od gotovo 20.000 gratis kilometara Twituj ovo!

Zašto je tako nije teško pogoditi! Sve strože norme o količini izduvnih gasova, prisiljavaju proizvođače da raznim filterima svode emisiju CO₂ na najniži mogući nivo. Budući da je benzin čistiji energent od nafte, jasno je da je i njegova prigušenost filtracijom manja, čime benzinski motor slobodnije „diše“, što u praksi rezultira njegovom „veselošću“ na pritisak papučice gasa u poređenju sa dizelaškim turobnim „gunđanjem“.

Na kraju krajeva i fabrička merenja to najbolje potvrđuju. Naravno, ne znači da su performanse dezalaša loše, ubrzava do 100 km/h ispod 11 sekundi ali nasuprot njemu stoji ovaj potentni benzinac sa ubrzanjem koje je čitavu sekundu bolje (9,9 sec) i sa podjednakom maksimalnom brzinom od gotovo 200 km/h (197 km/h).

Za pretpostaviti je da dizel opcija u kategoriji MERENJA potrošnje odnese laku pobedu i anulira dosadašnju prednost benzinca.

Benzinac je tih, miran i raspoložen na svaki poziv papučice za gas. Na leru bešuman! Twituj ovo!

Iako nije rekorder na ovom polju, prosečna potrošnja dizela u Parizu je iznosila je 6,6 l, sa rasponom između 4,3 i 8 l. Poslednji podatak odnosi se na gradsku vožnju u „špicevima“, bez Stop&Start sistema. Na autoputu, ukoliko se više manje poštuju francuska ograničenja od 130 km/h, ne prelazi 6 l.

Benzinac je na testu prosečno potrošio jednu litru više na 100 kilometara od dizelaša, tačnije 7,7 litara i to u rasponu od 6 do maksimalnih 10 litara u gradu i pri bržoj vožnji na autoputu.

Ukoliko niža potrošnja dizelaša nije adut koji bi nokautirao benzinca, šta je onda? Cena svakako nije. U istom paketu opreme, testirana benzinska Kia cee’d 1.6 GDI košta 16.540 evra, dok je indentična dizel verzija Kia cee’d 1.6 CRDi skuplja 2.300 evra, odnosno košta 18.840 evropskih novčanica.

Dizelu zbog veće težine motora nedostaje više elastičnosti u najnižim obrtajima i startnost Twituj ovo!

Nije velika razlika u ceni, ali ušteda od 2.300 evra je oko 1.600 litara besplatnog benzina za vlasnika benzinske opcije nije zanemariva. A podatak da uštedom u nabavnoj ceni benzinac ima kredit od gotovo 20.000 gratis kilometara vožnje, je „kroše“ od kojeg dizelaš neće ostati na nogama!

Da ne spominjemo troškove održavanja, to bi dizelaša ubilo na mestu, a zato se nismo se ovde okupili…

Piše Miodrag Piroški i Perica Rajković
Fotografija Saša Nikolić
22893
Postavljeno: 04.07.2014

Arhiva: Uporedni testovi

Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 26.05.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique vs. Smart Forfour
Tekst sa video prilogom!

Narodna fraza kojom se opisuju dve, po karakteru vrlo slične osobe, ali je svaka svojstvena sebi na svoj način, predstavlja vodeću karakteristiku dvoboja najmanjih mališana na tržištu


Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 22.10.2014

Ford Fiesta 1.6 TDCi vs Renault Clio 1.5 dCi
Tekst sa video prilogom!

B segment je izuzetno popularan u Evropi. Dovoljno je da kažemo da su četiri od pet najprodavanijih modela na „starom kontinentu“ upravo iz ovog segmenta


Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 12.07.2014

Mazda 3 Sport 2.0i G165 / Mazda 3 Sport CD150

U slučaju komparativnog testa modela Mazda 3 u dizel i benzinskoj kategoriji zapremine oko 2.000 kubika, nije lako predvideti lidera bez detaljnog poređenja


Kia Cee’d 1.6 GDi / Kia Cee’d 1.6 CRDi

04.07.2014

Mercedes-Benz ML 350 i BMW X5

03.05.2014

VW Golf vs Peugeot 308

26.03.2014

Toyota RAV4, Honda CR-V, Hyundai Santa Fe Tekst sa video prilogom!

21.06.2013

Audi A3 - BMW serija 1 - Mercedes-Benz A klase Tekst sa video prilogom!

24.05.2013

Mercedes A klasa i BMW Serija 1

16.11.2012

Mini Cooper S Coupe vs Renault Twingo Gordini

25.05.2012

Fiat Punto Classic vs Dacia Sandero

30.03.2012

Ford Kuga vs Jeep Compass vs Toyota RAV4

26.03.2012

Hyundai ix35 vs KIA Sportage English version Tekst sa video prilogom!

08.07.2011

Automobili cene do 10.000 evra

02.05.2011

Suzuki Swift vs Suzuki Swift English version

25.01.2011

Audi RS5 vs BMW M3 English version

03.01.2011

Audi A1 vs MINI Cooper English version

10.12.2010

Dacia Duster vs Chery Tiggo English version

26.11.2010

Citroen DS3 / Peugeot RCZ / Renault Megane RS

12.10.2010

Audi S5 Coupe vs Audi S5 Cabrio

18.06.2010

Mazda 3 i Kia Ceed

12.02.2010

Dacia Sandero Stepway i Suzuki SX4

25.12.2009

Lexus RX vs BMW X5 vs Audi Q7

18.11.2009

Alfa Romeo MiTo vs Mini Cooper S

13.10.2009

Opel Astra GTC i Kia Procee'd

14.07.2009

Hyundai i20 i Opel Corsa

11.06.2009

Mercedes C180 Kompressor i C220 CDI

26.05.2009

Toyota Avensis vs Honda Accord vs Mazda 6

04.05.2009

Hyundai i10 vs Kia Picanto

03.04.2009

Jeep Wrangler vs Land Rover Defender

06.03.2009

Automobilske navigacije

26.02.2009

Kolica za pijacu

31.12.2008

Fiat 500, Hyundai i10 i Suzuki Splash

04.11.2008

BMW X5 3,0d i VW Touareg 3,0 V6 TDI

22.07.2008

Pneumatici

23.05.2008

Citroen C6 2,7 HDi i Citroen DS 21 "Ajkula"

24.12.2007

Toyota Hilux 3,0 D-4D i Mutsubishi L200 2,5 DI-D

08.06.2007

Jeep Compass 2,3 i Suzuki Grand Vitara 2,0

25.01.2007

Mali automobili

28.12.2006

Jeep Grand Cherokee 3,0 CRDI i Range Rover Sport TD

20.11.2006

VW Jetta 1,9 TDI i Renault Megane Sedan 1,5 dCi

19.06.2006

Renault Megane 2,0 RS Luxe i Ford Focus ST 2,5T

09.05.2006

Toyota Hilux 2,5 D-4D i Isuzu D-Max 3,0 TD

09.02.2006

Citroen C3 1,6 HDi i Renault Clio 1,5 dCi

26.01.2006

Citroen C5 Break 2,0 HDi i Renault Laguna Estate 2,2 dCi

28.10.2005

Honda Jazz 1,4 i Mitsubishi Colt 1,3

23.06.2005

BMW 320i i 320d

25.05.2005

Peugeot 307 1,6 HDi i Renault Megane 1,5 dCi

18.03.2005

Peugeot 307 SW 2,0 HDi i Ford Focus C-Max 2,0 TDCi

28.02.2005

Mitsubishi Outlander, Nissan X-Trail i Toyota RAV4

22.12.2004

Audi A8 L 6,0 Quattro, Mercedes S 600 L i BMW 760 Li

19.11.2004

Citroen C2, Lancia Ypsilon i Nissan Micra

15.09.2004

Ford Sportka i Streetka

27.09.2004

OPEL Astra 1,6 Twinport Enjoy i VW Golf V 1,6 FSI Comfortline

21.08.2004

Supersportski automobili

25.07.2004

FIAT Panda 1,2 Emotion, OPEL Agila 1,0 Njoy Design i DAIHATSU Cuore 1,0 Top

22.06.2004

FORD Focus 1,8 TDCi 100KS i RENAULT Megane 1,5 dCi 100KS

20.05.2004

VW Golf V 2,0 TDi 16V 140 KS i PEUGEOT 307 2,0 HDi 16V 136 KS

13.04.2004

RENAULT Megane Sedan 1,9 dCi i SEAT Toledo 1,9 TDi

16.03.2004

VW Golf V i MAZDA 3

5.02.2004

CITROEN C2 i C3 1,4 16V 90KS Sensodrive

21.02.2004

PEUGEOT 307 CC 2,0 i RENAULT Megane CC 2,0

15.01.2004

RENAULT Megane Grandtour,
PEUGEOT 307 Break,
FIAT Stilo Multi Wagon i
MITSUBISHI Lancer Kombi

12.12.2003

BMW serija 5, MERCEDES E320 i AUDI A6

24.12.2003

CITROEN C2 1,4 i RENAULT Twingo 1,2 16V

5.11.2003

AUDI TT 3,2 Quattro, CHRYSLER Crossfire 3,2 i NISSAN 350 Z

17.11.2003

CITROEN Berlingo, FIAT Doblo, RENAULT Kangoo i OPEL Combo

8.10.2003

TERENSKA VOZILA

20.10.2003

HONDA Accord, MAZDA 6 i TOYOTA Avensis

30.08.2003

RENAULT Clio 2,0 RS i PEUGEOT 206 2,0 RC

13.09.2003

AUDI A3 2,0 FSI, BMW 318 ti Compact i MERCEDES C180 K Sportcoupe

16.08.2003

HONDA Jazz 1,4i LS, MAZDA 2 MZI 1,4 Exclusive i NISSAN Micra 1,2 Acenta

17.07.2003

ALFA ROMEO 147 GTA, FORD Focus RS i VW Golf R32

10.06.2003

RENAULT Megane 1,9 dCi, FORD Focus 1,8 TDCi i ŠKODA Octavia 1,9 TDI

27.04.2003

BMW X5 4,6is, MERCEDES ML55 AMG i PORSCHE Cayenne S

10.05.2003

FORD Ka Futura i RENAULT Twingo 1,2 16V Privilege

7.04.2003

FORD Mondeo TDCi Turnier i MAZDA 6 CD Sport-Kombi

7.03.2003

HYUNDAI Getz, DAEWOO Kalos i CITROEN C3

6.02.2003

SUBARU Forester 2,0 XT Turbo i ŠKODA Octavia Combi 1,8T

18.02.2003

PEUGEOT 307 110, RENAULT Megane 1,6 i VW Golf 1,6

18.01.2003

KIA Sorento CRD i TOYOTA Rav 4 D4D

21.12.2002

MASERATI Coupe Cambiocorsa i PORSCHE 911 Carrera

15.11.2002

MAZDA 6 1,8 Comfort, OPEL Vectra 1,8 Comfort i VW Passat 2,0 Comfortline

24.11.2002

PEUGEOT 206 SW i ŠKODA Fabia Combi

13.10.2002

HONDA Jazz 1,4i i SEAT Ibiza 1,4 16V

1.10.2002

MERCEDES S 600 i VW Phaeton W12

6.10.2002

TOYOTA RAV 4 D4D i SUZUKI Grand Vitara XL-7

3.09.2002

FORD Fiesta TDCi, PEUGEOT 206 HDi i CITROEN C3 HDi

3.09.2002

Gojko
04.7.2014 00:27
13
25

Sa mog stanovista ovo se zove test automobila.kratko, jasno, nedvosmisleno. E ipak ne verujem da iko kupi kod nas benzinca? Dizel je dizel

Luka32
04.7.2014 07:00
20
9

Sve lepo piše, benzinac je za auto, dizel za kamion i autobus.

Evroskeptik
04.7.2014 07:04
26
3

Sustinski to su dva skoro potpuno razlicita automobila. Tek ovako objedinjeni postaje jasno koliko je dizel zapravo otimanje para. Verovatno se deo tog vrati kroz bolju cenu u drugoj prodaji ali ni to bas nije garantovana stvar

Informer
04.7.2014 09:08
14
2

Zaista je necerovatna razlika u ceni ako je poredimo sa realnimstvarima kao sto jegorivo.
Svaka cast autorima na testu, glas dajem bebzincu ne samo zbog cene cec i ostalog, pre svegatihoh rada motora

Xyz
04.7.2014 09:13
14
5

Prosto je neverovatno da benzinac ima toliko bolje performanse!!!!! Onda taj dizel nije ok

mkm
04.7.2014 09:48
13
2

Tacno je da je dizel skuplji pri kupovini, ali zato tankanje tokom eksloatacija "manje boli". A to nam ulazi u mesecni budzet tako da je stvarno tesko da se svr to dovbro izmeri. A oko servisiranja, fakt je da su dizelasi puno skuplji od benzinaca,

lux
04.7.2014 12:30
15
6

@mkm
Ne razumem tacno, zasto je tankanje dizela manje bolno od benzina, kada isto kostaju i samo litru dizel manje trosi?

brano
04.7.2014 14:40
18
4

dizelas trosi 1.1 litru manje a kosta 2300 evra vise. znaci treba prijeci oko 200 000 kilometara da bi na ustedi goriva namirio razliku u cijeni.
na zalost, 90% ljudi kod nas ce kupiti dizelasa jer je njemu deklarisana potrosnja 3.7

Vozač
04.7.2014 14:40
21
5

Konačno jedan tekst koji bi ljudima trebao da objasni da su dizel vozila za samo za prevoznike i za firme.

Ko god prelazi manje od 30.000km godišnje,a nema novca za benzin, tu je plin i javni prevoz.A i mi ostali hoćemo da udišemo vazduh a ne čađ iz ,,bio nekad evro 3" motora.

igi
04.7.2014 15:01
18
5

Svojevremeno sam kupio Rio 1.5crdi. Bio je skuplji 1700€ od benzinca. Godišnje prelazim oko 10.000km. Neko će reći da nije racionalno, logično, ekonomski isplativo. Možda i nije ali nisam ga zato ni kupio, već da bih uživao u opuštenoj, sigurnoj i komfornoj vožnji koju omogućava skoro duplo veći obrtni moment. Eto zato sam ga kupio i nijednom se nisam pokajao.
Uživanje ima cenu a kada bi smo svi kupovali automobile sam zbog racia, auto industrija bi davno propala.

moron
04.7.2014 18:28
15
7

1.Vozio sam 1.6 GDI i nisam stekao utisak da je elastičan,pa se ne bih složio da je baš "potentniji" od dizela. Uostalom, visina momemnta i obrtaji na kojima ga razvijaju (posebno GDI) sve govori.
2.Održavanje:100.000 km redovnog održavanja u Srbiji ovog dizela košta 1.740 eura, a benzinca 1.515 eura. Znači, ne stoji ono iz testa da bi pomen troškova održavanja "ubio dizela na mestu".
3.Onaj ceed sa FR tablama nesporno jeste Ex Maxx paket (i on u Srbiji košta 18.940 (benzin) i 21,240(dizel), a ne koliko u testu piše (a u testu piše u tabeli i da je to "Ex Style", a nije).
4. Onaj ceed sa BG tablama nije "Ex Style" paket, jer se na fotografiji vozačevih vrata vidi da nema elektropodizače zadnjih prozora (već je LX Dinamic).
5. Deklarisana razlika prosečne kombinovane potrošnje je 1,7 litara na 100 km ( a u gradu je razlika čak 2,9 litara ), tako da nema dileme da se kupovina dizela relativno brzo isplati

davor
04.7.2014 20:28
7
10

volio bih vidjeti koji to kupac uzme tu razliku u cijeni, spremi je sa strane I toci gorivo. hahaha, nek mi se samo jedan javi. dajte, molim vas. clanak je u redu, to vam je posao, novinari ste. ali dizel agregati nisu skuplji samo radi potrosnje. nigdje ne pominjete izdrzljivost. ni rad u mnogo tezim uslovima. velika vlaga, prolaz kroz rijeke, lokve na putevima, kretanje po snijegu I ledu...... I najgorem dizelu, u slucaju potrebe da treba krenuti po ledu, samo polako pusti kvacilo..... da sad ne nabrajam. ljudi koji prave ta auta su pametni ljudi, naucnici I inzenjeri. nisu oni pomislili, e ajmo ovako, dizel manje trosi pa ce bit skuplji, cisto radi novina........ hahaha, molim vas, jednom dizel, I nije vw nego toyota, I nikad vise benzinac.

MunzeLjux
05.7.2014 00:00
9
1

Ovakvim autom, ali karavanom sa dizel motorom 1.6 i automatskim menjacem sam prosle godine putovao po Evropi oko 5000km.Sedeo sam pozadi i sa mojih 190cm i 100kg nisam imao ni najmanji osecaj teskobe. Na papiru puno konja, ali ustrojeni automatikom, bez eksplozivnosti koja je svojstvena savremenim dizelima. Nismo nigde isli brze od 130, osim po Nemackoj, a uglavnom do 100 po regionalnim putevima. Bord je pokazivao prosecnu potrosnju 6,4l, a kada smo presli granicu i napunili rezervoar kod nas, pomerilo se na 6,5. Prvi servis na zapadu se radi na 30,000 km. a kod nas na 15,000. 7 godina garancije je veliki konfor za vlasnika i kod preprodaje. Sve u svemu, bice ih sve vise na putevima.

@davor
05.7.2014 08:44
9
3

slazem se da dizel ima prednosti u odnosu na benzinca, ali voznja u zimskim uslovima nije jedna od njih, naprotiv. ja kad idem na skijanje, zajmim benzinca da ne idem mojim dizelom.
jako interesantan komentar

MIVEC
05.7.2014 14:19
14
3

Stara kineska poslovica kaze: "Na dizel se ore, na plin kuva a na benzin vozi".. Salu na stranu, moderni dizeli jesu dosta napredovali. Ipak, za mene, benzinci su na prvom mestu. Taj utisak voznje ne moze se imati u dizelu, a kome trebaju Nm, ima sada i turbo benzince, ali sve to vazi pod jednim uslovom, a to je da se ne vozi "na kasičicu", tj. ko hoce benzinca heka se pomiri sa nesto vecom potrosnjom i pusti ga da se "vrti", u suprotnom neka uzme dizela a jok da non-stop gusi nekog benzinca na 1400 obrtaja a ovamo kao dizel mu smor.

maxy
05.7.2014 14:21
14
0

pitanje za redakciju: da li možete dati neko poredjenje GDI motora i Mazdinog benzinca od 120 ks?

@maxy
Naravno, očekujte to za koji dan!
Redakcija

MIVEC
05.7.2014 16:28
10
2

@maxy, odlicno pitanje.. :) bas bih i ja voleo procitati neki dobar uporedni test nekoliko benzinaca sa razlicitim tehnologijama. Redakcijo, bilo bi odlicno kada bi tom poredjenju mogli pridodati i neki 1.2 ili 1.4 turbo..

Aleksa
05.7.2014 17:23
5
7

Lepa spojla , enterijer lose, Kada su bile poplave u jednoj ulici (nije bitno gde).Svi benzinci su se gasili kada udju u vecu vodu (svecica). Ja sam porsao sa dizelom(vw pasat b5) on se nije ugasio. Opet dizel je dizel.

Aleksandar
06.7.2014 08:34
4
1

Bio nekom izbor benzinac ili dizel, mislim da su preskupi. Kvalitet nije sporan. Cena polovnjaka sigurno jeste.

Pcelica Pavo
06.7.2014 14:59
9
1

Ceed benzinac karavan, srednji paket (dobar) je oko 15.200, a sledeći laket (Ex Style - odlican) je oko 1.000 vise, a za te pare NIKO to ne nudi. NIKO!

Slavisica
07.7.2014 08:52
6
4

Stvarno, neka mi neko objasni sta znaci "dizel je dizel".
Obicno sa nekim kad pricam o temi benzin(+tng) vs. dizel, kad "dizelasima" ponestane argumenata, hvataju se za izjavu "dizel je dizel".
Opisacu u par recenica moje vozacko iskustvo sa dizel/benzin priblizno iste zapremine/snage.
Benzinac, moj 1.4/55kw i koleginicin 1.3 dizel, 55kw.
Stavimo potrosnju u stranu, (benzinac ima tng, pa poredjenje mozda i nije fer), i koncentrisimo se na vozacki dozivljaj.
Benzinac evidentno ima manje obrtnog momenta, da bi se nesto "uradilo sa njim" mora se paziti na obrtaje. Oko toga se svi slazemo.
Od pomenutog dizela sam ocekivao da ponudi opustenu voznju u punom smislu te reci koristeci prilicno veci obrtni moment.
Medjutim, odgovor dizela u niskim obrtajima ne bih nazvao losim nego iritirajucim! Cak i u prvoj i drugoj brzini, i sa 1500rpm motor kao da je mrtav (tek oko 2000rpm je motor upotrebljiv)! Ok, reci ce neki, treba cekati da se turbina probudi, ali benzinac tu nudi od samog praznog hoda spontan odgovor, pa sve do crvenog polja (6000rpm), dok dizel, i kad se probudi, vec posle 3500rpm gubi dah.
Akusticka udobnost nije za poredjenje u ovoj klasi automobila, i dizel tu bukvalno zvuci kao traktor.



maxy
07.7.2014 13:17
4
4

@Slavisica
Dizel je dizel i tačka. (malo šale)
Vozim dva vozila i to benzin+tng i dizela. Dizel, bar kod mene nije mrtav u prvoj i drugoj već su mu kratki prenosni odnosi i tek u trećoj "zalepi" i povuče ljudski. Inače vozim ga u opsegu od 1500 - 2500 obrtaja. Ne sećam se kada sam zadnji put poterao dizela preko 3500 obrtaja, mada realno i nisam imao potrebe. Benzinac, kako i sam kažeš od 1000-6000 obrtaja jednostavno ide, ali mora da se stisne gas, malo češće radi menjačem. U principu ja sam lenj vozač (ne volim da drndam menjačem sem ako baš ne moram) pa mi više odgovaraju turbo motori. E sad se može postaviti pitanje zašto svi toliko hvalimo dizele pored toga što je potrošnja manja. Možda je jedan od razloga i to što su turbo benzinci tek od skoro vaskrsnuli pa dok im padne cena kao polovnjaka i kada počnu masovnije da se voze, možda potisnu dizele.
Sindrom golfa 2 i njegovog dizela duboko je urezan u genetski kod Balkanaca.

Slavisica
07.7.2014 21:36
2
1

@maxy
Poslednja recenica, svaka cast! :-)

Don
08.7.2014 13:51
3
1

Slazem se sa moronovim komentarom te bih uz to samo dodao sljedece:Ja sam vozio dizela jedno 20k km, radni karavan, a benzinca nesto manje, onog osnovnog 1.4 (2008 godina). Ovjes nije nesto posebno, ali ako Ceed-a promatramo kao zelju za jeftinom motorizacijom sire populacije, onda je solidan, jeftin, izdrzljiv, ali bucan. Plastika je jeftina i lagana za odrzavanje, a unutrasnjost prostrana. Novi model je napravio dva koraka unaprijed u pogledu ovih minusa, mada se ne bih kladio za ovjes, nekako mi djeluje isti, premda je amortizacija buke znacajno unaprijedjena. Ako uzmemo u obzir da je doticni i do par hiljada eura jeftiniji od vecine konkurenata, posebno od toyote koja je opet bolja od Vw golfa sto znamo iz iz VG, koliko samo hiljada kilometara mozemo prevesti besplatno ukoliko bi kupili ceed a ne auris? Hehe, dizelski motor ima malu rupu na niskim brojevima okretaja, medjutim ja dizele vozim kao benzince, pa to tek primijetim ako trebam nekako lagano da vozim, u ostalim slucajevima osjeti se znacajan priljev okretnog momenta u poredjenju sa benzinskim motorom. GDI motor ima nesto skuplje odrzavanje u usporedbi sa svojim jednostavnijim bratom, 1.4 benzinskim motorom.
Cijene redovnog odrzavanja dizela,sa naglasom na ovo redovno, su u rangu sa konkurencijom, ali ipak vece nego za benzinca. Zastita od hrdje na novom modelu je poboljsana, sto je takodje hvale vrijedno jer je stari ceed imao velikih problema sa hrdjom vrata, gepeka, motornog prostora. Dizelski model ima pogonski lanac, sto neki smatraju kao prednost glede troskova odrzavanja,a mahanu zauzvrat u bucnosti kada decibeli naprosto preplavljuju unutrasnjost kabine.
Dakle, za obicnu raju hvale vrijedna kupnja (bilo dizel bilo benzin), dok ce ostali pronaci stagod van hyundai-kia koncerna, recimo djulijetu :-)

Rikošet
09.7.2014 10:01
6
1

Ako poredimo šta je isplativije u odnosu dizelaša i benzinca onda tu nema miješanja emocija već se u obzir uzima samo matematika...
Ako u obzir uzimamo emocije, onda je jasno da svako od nas odlučuje po svom nahođenju i bespredmetno je bilo koga uvjeravati da je ono što on ne voli, u stvari ono što bi trebao da voli...
Dizelaš ima obrtni momenat, ali se nikad neće vrtiti tako visoko kao benzinac, a meni to godi... Za kreni stani režim i vuču tereta, ta početna ekspolozivnost koju dizelašu daje Nm na niskim obrtajima je stvarno ugodna, ali to što umire na 3.500 ili 4.000 obrtaja je neoprostiva mana.
Kod atmosferskih benzinca kvalitet više je njihov dvostruki karakter, na niskom obrtajima voziš "trulu kobilu", a na visokim rasnog trkača.
Sam odlučuješ šta ćeš, a ne da ti "skupocjena" turbina diktira tempo...
Što se tiče elastičnosti i poređenja "turbo"dizelaša i benzinaca ona je svedena na minimum, a navešću samo primjera Pola 1.2 TSI sa pet brzina, koji se u trećoj brzini razvlači do 160 km/h bez napora i pucanja bubnih opni.
To 1.6 TDI ne može, niti će ikada moći, odnosno nije napravljen s tim ciljem. Da to može i on bi trošio ko benzinac... Najjači adut mu je dakle skromnija potrošnja, a tu se opet uključuje matematika s početka priče.
Ako dizelaša uzimate zbog potrošnje, a matematika kaže da je skuplji u startu u kroz održavanje, ovaj argument je pod znakom pitanja?
Ako ga uzimate zbog Nm 8osjećaja u vožnji) onda nema nijednog argumenata sa kojim bi vas neko mogao uvjeriti da ne pravite dobar izbor. No ipak treba probati šta mogu turbobenzinci pa onda donijeti realan sud o njihovim razlikama...
Odgovor na pitanje dizelaš ili benzinac daje spoj matematike/iskustva/ličnog stava i nema tu nikavih prečica i generalnih stavova.

Milan
10.7.2014 17:22
2
8

Za mene je osnovno pitanje na kojim obrtajima vozite dizel i benzinac na autoputu i ko je tu tisi. Za benzince su vrlo cesto menjacki odnosi kratki i u najvisem stepenu prenosa su na idealnom broju obrtaja na 100km/h (megan II, alfa 147 1,6l) dok su kod dizela duzi prenosi i cesto imate 2-2400 obrtaja na 140 (golf g6 1,6TDI). Tako dobijete da vam dizel na autoputu pri 140 trosi 6l a benzinac guta 10+. E zato nikad nebih uzeo benzinca a ni turbobenzinca.

loeb-np
11.7.2014 16:04
1
4

milan@
imas pravo, dijelimo isto misljenje!

deki
31.3.2015 08:18
1
23

Ko ima pare kupuje Nemca ko nema kupuje Koreance,Francuze i ostale igrackice.Ne zamajavajte se i ne trosite vreme na pricu.Okrenite se oko sebe i ne lazite sebe.VW,Mercedes,Skoda,BMW,Audi i nema dalje.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: