Online plus

Benzin vs Dizel

Večita dilema

Partizan vs Crvena Zvezda, Real Madrid vs Barselona, Android vs iOS, BMW vs Mercedes...


Jedna od večitih tema kada su u pitanju automobili je „benzin vs dizel“. Tome doprinosi i konstantan porast cena goriva, koji je stimulisao inženjere da kreiraju potpuno drugačiji status za dizel motore u odnosu na onaj nekadašnji, kada se dizel motor vezivao usko za radne mašine. Ipak, diskusije su se nastavile do dana današnjeg, a univerzalni i konačni odgovor na ovo pitanje nije definisan. Doduše, neki tipični slučajevi postoje, tako da malo „vaganja“ i matematike mogu pomoći da se donese ispravna odluka prilikom kupovine.

Definitivno, jedna je od glavnih dilema prilikom kupovine automobila – dizel ili benzin. Faktori koji utiču na odabir su različiti, počev od broja pređenih kilometara, gradske ili vangradske eksploatacije, ali i kada se to definiše, opet odgovori nisu konačni i potpuno jasni. Ipak, do približavanja rešenja ovog „problema“ ćemo pokušati da dođemo do kraja članka.

Treba odmah na početku biti svestan da su modeli automobila različiti, baš kao i motori, tako da u nekim pravilima koje ćemo u neku ruku utvrditi, postoji i veliki broj izuzetaka. Teško je obuhvatiti sve slučajeve unutar jedne grupe, ali ćemo se potruditi da to bude većina.

Matematika
Odmah na početku da budemo jasni, kupovina automobila sa turbo dizel agregatom donosi manju potrošnju goriva i više troškove održavanja. U slučaju jednog tipičnog automobila srednje veličine, na 100 km se uštedi oko 2 l goriva, što znači da se na 100.000 pređenih kilometara uštedi 3 – 4.000 evra. To zaista nije loše, ali se postavlja i logično pitanje – koji deo te ušteđevine ćete ostaviti svom automehaničaru? To ne možete znati unapred, ali neki rizici mogu da se izračunaju.

Šta favorizujete?
Na prvom mestu, treba da imate pozitivne emocije prema svom automobilu, da uživate u njemu, bez obzira da li je to zato što je „velik“ ili ima „fenomenalan zvuk“, ili pak „troši kao upaljač“. Ukoliko automobil svog vlasnika čini srećnim, svi racionalni argumenti padaju u vodu, i tu nema puno premišljanja. Bez obzira na to koliko često morate da ga vozite na popravku, koliko trošite za benzin, da li se vaš automobil sviđa vašim komšijama ili ne, ukoliko ste vi emotivno povezani s njim, „zabole vas ćošak“. Naravno, bitno je da to sve možete da priuštite, jer mnogi zamrze svoje automobile jer sav novac koji imaju moraju da ulože u njih.

Dakle, ukoliko vam ne smeta miris dizela, ukoliko vam ne smeta što trošite isto gorivo kao i traktori i što motor baš i nema reprezentativan zvuk (u najčešćem broju slučajeva), onda ne postoji razlog da vozite „benzinac“.

S druge strane, moramo priznati da nema valjanih argumenata protiv benzinaca. Ukoliko je niska potrošnja glavni razlog, ruku na srce postoji i dosta automobila sa benzinskim motorima koji troše malo. Postoje i dobri turbo benzinci sa sličnim performansama kao i turbo dizeli, što se tiče visokog obrtnog momenta na niskim obrtajima. Međutim, ono što čini turbo dizel motore izuzetno atraktivnim je ipak na kraju krajeva niska potrošnja goriva, posebno kada je reč o većim automobilima.

Profil vozača
Ukoliko vozite po „srpskim“ putevima, Ferrari nije za vas.

Za one kojima automobil služi za gradske distance od nekoliko kilometara, dizel, posebno stariji, nije od neke koristi. Filter čađi će se ubrzo začepiti (ako ga motor poseduje, naravno), ako već i nije, i teško da će se regenerisati tokom normalne eksploatacije. Biće mu potrebna isforsirana regeneracija ili odlazak kod majstora na čišćenje, što – košta. Treba biti svestan da se ovaj problem dešava i sa potpuno novim automobilima, dok će polovni koji su prešli veliku kilometražu sigurno patiti od „bolesti filtera čađi“. Sa ovakvim „korisničkim profilom“, nema smisla kupovati moderan dizel (između 5 i 10 godina), jer dok se ne zagreju, ti motori svakako neće štedeti gorivo. Ukoliko imate dizel sa filterom čađi i prelazite kratke distance, jedino rešenje je da s vremena na vreme izađete na autoput da ga očistite, da bi započela procedura regeneracije. To niti štedi novac, niti je „ekološki“, ruku na srce.

Za kratke distance, benzinci su verovatno bolja solucija, ali u –realnosti, moderni agregati, sa direktnim ubrizgavanjem goriva, turbinama, takođe teže tome da „ubiju“ sami sebe, ali na drugi način. To u velikoj meri zavisi od modela, i koliko često se taj problem dešava, a on se zove - taloženje ugljenika. Usisni ventili i grana motora mogu da akumuliraju debelu, crnu koru, kada se koriste u najvećoj meri u gradu. Gotovo da nema novih modela danas sa konvencionalnim ubrizgavanjem goriva, a upravo taj konvencionalni sistem ne donosi problem taloženja, tako da za kratke relacije po gradu bolje sedite na bicikl ili se vozite skuterom.

Potpuno drugačiji ekstrem su maratonske distance na autoputevima. To je teritorija dizela. Rade na radnoj temperaturi, pri optimalnom broju obrtaja i opterećenju i takav režim eksploatacije im odgovara. Ukoliko se održavaju kako treba, dobri dizel agregati mogu da traju na ovaj način veoma dugo i da pređu ogroman broj kilometara.

Činjenica je da nema mnogo onih koji svoje privatne automobile koriste za samo jednu svrhu, ali ako vozite van grada dva puta godišnje ili vozite svaki dan 50 km do posla, jasno vam je kojoj grupi korisnika pripadate.

Koliko možete da potrošite
Ukoliko možete da priuštite novi automobil, sve dok traje garancija nećete morati da obraćate pažnju na glavni argument protiv modernih dizel motora a on se zove rizik od neočekivanog problema na sistemu ubrizgavanja. Popravka istog košta „jezivo“ mnogo, a isto tako je činjenica da kupaca polovnjaka ima mnogo više nego kupaca novih vozila, tako da je ogromna većina kupaca automobila sa „utanjenim“ budžetima. Ukoliko u obzir uzmemo 2-3 godine star automobil sa korektnim održavanjem, koji obećava 100.000 km bez problema, ne treba da se bojimo dizela. Potreba za popravkom koja može da košta više hiljada evra se obično javlja nakon što automobil pređe 200 – 250.000 km.

Naravno, tu dolazimo i do čuvene „kilometraže“. Ako oko nečega treba biti skeptičan kada su polovni automobili u pitanju, to je broj pređenih kilometara. Pored kvara na sistemu ubrizgavanja, nakon 200-300.000 km, raste verovatnoća da će otkazati i turbo ili zamajac dvostruke mase. Sve to košta veoma mnogo, od par stotina do par hiljada evra u zavisnosti od modela i naravno „kuće“ kod koje popravljate vozilo.

Kada je naše tržište u pitanju, rizici prilikom kupovine polovnih dizela su veoma veliki, jer u cenovnom rasponu u kojem se kod nas najčešće kupuju polovnjaci, najčešće su automobili koji su prešli navedeni broj kilometara. Naravno, i ovde postoje razlike, uslovljene kvalitetom održavanja, markom itd., ali ako kupujete stari „common-rail“ dizel za 1000 – 2000 evra, popravka bi mogla da vas košta više od automobila, a pitanje je momenta kada će se desiti.

Realno, nema mnogo dizel automobila koji su prešli manje od 200.000 km, a koštaju manje od 3.000 evra. Svako ko je zainteresovan za ovu grupu vozila treba dobro da bude upoznat sa tehnologijama koje se koriste za svaki model ponaosob, bilo da je u pitanju pumpa, brizgaljke ili „common-rail“, tako da zna šta može da očekuje. Ekstreman slučaj predstavljaju dizeli stari 20-30 godina koji su jeftini, i mogu se jeftino održavati, ali tu je problem druge vrste, i tiče se pre svega karoserije koju je verovatno načeo zub vremena.

Ukoliko ste ljubitelj benzinaca i osećate se ponosnim nakon prethodno izrečenog, budite oprezni. Za prosečnog vozača, sve je manje i manje jednostavnih, atmosferskih benzinaca koji sa sobom nose nizak nivo rizika. Čak i u 10-15 godina starim vozilima, prisutni su EGR ventili (ventili regulacije sistema recirkulacije izduvnih gasova motora), indukcioni kalemi paljenja i senzori kiseonika. Njihova popravka može da košta dosta, ali su stepen rizika i krajnji račun ipak mnogo manji.

Kako se bližimo 2010., tako su motori sa turbo punjačima i sistemom direktnog ubrizgavanja goriva sve prisutniji. Realno, za njih se može reći mnogo toga, ali ne i da je ta tehnologija u potpunosti dokazana i pouzdana. GDI ili TSI su isto toliko rizični koliko i HDI ili TDI. Postoje kao i u svemu bolji i lošiji modeli, ali je gotovo sigurno da će automobil sa benzinskim motorom imati manji broj pređenih kilometara od vršnjaka dizela. Bar za početak, to su dobre vesti.

Ono što je takođe vrlo verovatno je da će automobil sa benzinskim motorom starijeg tipa, posebno ako nije mnogo prešao, finansijski biti isplativiji od starijeg dizela na duge staze. S druge strane, noviji dizel motor je bolja opcija za recimo za neki transporter u odnosu na mali benzinski motor. Da pojednostavimo: noviji automobili gravitiraju ka tome da budu ekonomičniji sa dizel motorima, ali kako kilometraža raste, a cena vozila se smanjuje, stvari se okreću u korist benzinaca.

Koliko je važno računati?
Za one koji nisu skloni rizicima, najbolja preporuka je atmosferski benzinski motor, i to onaj koji je dokazane pouzdanosti. Japanski proizvođači su u najvećem broju slučajeva odličan izbor. Oni proizvode još uvek i relativno velike benzinske motore sa turbo punjačima. Njih je lako proveriti, jer postepeno se habaju, a neočekivani problemi su obično u vezi sa senzorima ili zaptivkom, što donosi izvesne troškove, ali je to ništa u odnosu na remont „common-raila“.

Ukoliko želite da se „kockate“, a troškovi popravke od nekoliko stotina ili par hiljada evra vas ne dotiču, možete da uđete na teritoriju turbo benzinaca. Ovi moderni motori imaju svoje prednosti, ali da bi eliminisali problematične modele ili modelne godine u kojima se pokazalo habanje razvodnog lanca ili taloženje ugljenika, morate biti ekspert. Proizvođači ponekad promene neke komponente na problematičnim modelima tokom njihovog životnog ciklusa, tako da se neke „dečije bolesti“ ili greške iz izvesnih modelnih godina eliminišu. Ipak, budite oprezni, jer najlošiji benzinski motori imaju ozbiljne probleme već u prvih 50.000 km.

Pravi „avanturisti“ kupuju moderne dizele sa velikom kilometražom. Ukoliko imaju sreće i automobil ne „crkne“ dok je kod njih, može se reći da su dobro prošli. Postoji šansa da u 20-30.000 km pre nego što ih ponovo prodaju neće biti problema. Plan koji uključuje popravke svega što je potrebno u narednih nekoliko godina može biti veoma skup. Nakon čišćenja filtera čađi, na red dolazi reparacija sistema ubrizgavanja goriva, onda i servis turbo punjača, a vrlo verovatno i zamajca dvostruke mase. Na taj način će troškovi biti veći nego eventualna ušteda na potrošnji goriva u narednih pet godina. Nemojte misliti da se to vama „neće desiti“.

Forumi po internetu su prepuni veoma loših iskustava i slučajeva, ali i saveta stručnjaka, od kojih su neki zaista stručni, dok su drugi „prodavci magle“. Ukoliko imate volje i vremena, možete temeljno da istražite ovo o čemu ovde pričamo, ali i da otkrijete mnoge nove stvari. Međutim, ono što ćete teško pronaći, to je lista problematičnih motora do koje je došlo nekim konsenzusom. Ukoliko vam je potreban automobil svakodnevno, ukoliko imate nervni slom svaki put kada se „check engine“ lampica upali, ukoliko vam slika vas kako stojite pored podignute haube predstavlja noćnu moru, jednostavno izbegnite rizike.

Koja veličina vam je potrebna?
Pre izvesnog vremena, bilo je dosta proizvođača koji uopšte nisu ni razmatrali instaliranje dizel motora u male automobile, što nije bez razloga. Malim vozilima se obično ne prelazi velika kilometraža, a razlika u potrošnji goriva nije velika, tako da se skuplja dizel tehnologija ne isplati u nekom doglednom roku. Danas se to pomalo promenilo, jer su i mali automobili postali višenamenski, i mnogi u njima prelaze velike distance. Ipak, razlika u potrošnji je minimalna, jer ima dosta malih modela automobila koji sa benzinskim motorima ne troše više od 6 l na 100 pređenih kilometara, dok je gotovo nemoguće voziti sa manje od 4 l dizela na 100 km.

Veliki i teški automobili su kategorija u kojoj benzinski agregat predstavlja luksuz. Velika limuzina ili neki veći monovolumen će se „zadovoljiti“ sa 7-8 l dizela, dok će isti modeli sa odgovarajućim benzinskim motorima trošiti 10-12 l. U ekstremnom slučaju, ukoliko sipate 5 litara goriva više na svakih pređenih 100 km, posle 25.000 km ćete potrošiti oko 1.500 evra više za benzin. To je cena prilično ozbiljne reparacije motora, a čak ni najgori dizel motori neće „zaribati“ na svakih 25.000 km, tako da je načelna presuda – benzinski motor u malom automobilu, dizel u velikom.

Da li vam je ekologija bitna?
„Dizel „bljuvač čađi“ je karcinom pluća na točkovima“, kaže stara kineska poslovica. Mada oko ovoga može da se diskutuje nedeljama, teško je dokazati suprotno. „Veruj svojim osećanjima“, takođe je jedan „aksiom“, ali džedaj vitezova iz „Zvezdanih ratova“, i ako uključimo „osećanja“, ona će nam reći da benzinski motori ipak malo manje zagađuju okolinu i nešto manje su toksični od dizela. Benzinski agregati sa direktnim ubrizgavanjem goriva takođe emituju čađ, i njihovi „auspusi“ su često crni, što nije slučaj sa dobro održavanim dizelom sa filterom čađi. Međutim, tu gde su demontirani katalizatori i „čip tjuning“ uobičajena pojava, verovatno ćete se gušiti svaki put kada se nađete iza dizela. Za one kojima je ekologija bitna, čistija će im biti savest sa čistijim benzincem.

Ovde ne možemo a da se ne dotaknemo Priusa, odnosno hibrida koji ne samo što manje troše, već emituju manje štetnih gasova u odnosu na većinu konvencionalnih automobila.

Koliko kilometara prelazite?
Mnogi kažu da ukoliko ne prelazite bar 20.000 km godišnje, ne treba da kupujete dizel. To i nije toliko loša smernica, ali treba da mislite na to koliko dugo želite da posedujete dotični automobil. Neka evropska statistika kaže da su ređi oni koji zadržavaju automobile u vlasništvu 8 do 10 godina. Najveći je broj vozača koji svoje automobile prodaju nakon 4 do 5 godina. U tom periodu, vrlo je moguće da će doći i do promena u našim životima. Možemo da se odselimo, promenimo posao, ili da budemo pogođeni finansijskom krizom (kod nas je to hronično). Uglavnom, treba misliti na to koliku kilometražu ćete prelaziti godišnje.

Ukoliko prelazite desetak hiljada kilometara u dvanaest meseci, a svesni ste toga da će vam za 3 godine automobil dosaditi, dizel nije opcija za koju bi trebalo da se odlučite. Ukoliko se pojavi neki problem u tih 30.000 km, muka može da postane velika, u slučaju da popravka košta koliko je vrednost automobila. Dakle, „avanturisti“ navalite. Ukoliko prelazite 40.000 km godišnje, a zadržavate automobil u vlasništvu 4-5 godina, neki „mlađi“ dizel bi vam radio posao. Čak i da se dese neki problemi, pa čak i popravka od 1-2.000 evra, računi za benzin bi to „poravnali“. Dakle, bitno je kupiti automobil koji je koliko-toliko „sigurica“ u narednih pet godina.

Još malo matematike
Mudrosti je bilo dovoljno, a sada da pređemo na najvažnije parametre. Ukoliko želite da znate koliko ćete potrošiti na svoj sledeći automobil, olovku (da ne kažemo „excell“) u ruke. To će vam svakako pomoći da donesete odluku. Spremite se za velike „cifre“.

Zaključak je svakako, posebno kada su pitanju jeftiniji automobili, da se dizel preporučuje samo u posebnim slučajevima, tj. ukoliko vam je potreban velik automobil, ukoliko prelazite veći broj kilometara (na otvorenom) i ukoliko vam troškovi eventualne popravke neće rasturiti brak. Ne budite lenji, izračunajte sve moguće troškove, stavite sve na papir, i u tom slučaju nećete biti neprijatno iznenađeni.

Vrele Gume redakcija
44581
Postavljeno: 04.11.2014

Arhiva: Online plus

Rubrika: Online plus
Postavljeno: 17.11.2017

Pripremite automobil za zimu

Vožnja po hladnom vremenu može biti pravi izazov, pa je u skladu sa tim potrebno pripremiti automobil. Nekoliko praktičnih saveta neće biti na odmet


Rubrika: Online plus
Postavljeno: 14.11.2017

Pirelli kalendar za 2018. godinu

Pirelli kalendar za godinu pred nama redom ruši predrasude o bajkama, o ženama, o muškarcima pa i o Pirelli kalendaru...


Rubrika: Online plus
Postavljeno: 23.10.2017

Superautomobili 1993

S obzirom da Vrele Gume ove godine proslavljaju 24 godine od svog nastanka, redakcija je pronašla superautomobile koji su nastali iste godine kad i ona. Nijedan od njih se više ne proizvodi, ali su svakako bili značajni za autoindustriju u svoje vreme, a zahvaljujući svom dizajnu i performansama predstavljali su san mnogih.


Sukob Škode i VW-a

18.10.2017

Tržište novih vozila u prva tri kvartala 2017. godine

10.10.2017

Obavezna oprema

30.09.2017

Saloni automobila

11.09.2017

Električni automobili u Srbiji

17.08.2017

Infiniti Prototype 9 Concept

16.08.2017

Automobilizam pre Velikog rata u SAD

12.08.2017

Peugeot 308 Cup

07.08.2017

Type R danas proslavlja 25 godina svog postojanja

27.07.2017

Opel Insignia GSi

26.07.2017

Električni automobili

12.07.2017

Pred vratima ozbiljnog tržišta automobila

12.07.2017

Renaultov električni trio Tekst sa video prilogom!

06.07.2017

Hyundai N Performance Tekst sa video prilogom!

04.07.2017

BMW X3 – treća generacija Tekst sa video prilogom!

30.06.2017

Bezbednost saobraćaja Tekst sa video prilogom!

22.06.2017

Lamborghini Huracan Performante

09.06.2017

Poseta Hyundaijevoj fabrici u Nošovicama Tekst sa video prilogom!

03.06.2017

Top 5 TV emisija o automobilima

31.05.2017

Niki Hejden

25.05.2017

Tržište polovnjaka april 2017.

19.05.2017

Ferućo Lamborgini

18.05.2017

Enco Ferari – čovek koji je ostvario svoj san

13.05.2017

Dream Jet

11.05.2017

Filmovi za ljubitelje automobila 2

04.05.2017

Polovni automobili u 2017.

30.04.2017

Filmovi za ljubitelje automobila

29.04.2017

Barometar PLUS

27.04.2017

Renault Clio by Zoran Kastratović

26.04.2017

Audi RS3 LMS

12.04.2017

Električni automobili

07.04.2017

Porsche Panamera Sport Turismo Tekst sa video prilogom!

06.04.2017

53. Međunarodni sajam automobila i motocikala u Beogradu

01.04.2017

Auto delovi - istraživanje

31.03.2017

Range Rover Velar

29.03.2017

Beograd 2017

28.03.2017

Beograd 2017

25.03.2017

SUV histerija

22.03.2017

Beograd 2017

18.03.2017

Mercedes-Benz G650 Maybach Landaulet

17.03.2017

Izazov Dukat planine Tekst sa video prilogom!

15.03.2017

Najstrašnija reč automobilske industrije

26.02.2017

Tupolev Tu-4

22.02.2017

Ford F-Series slavi 70. rođendan

21.02.2017

Muscle Cars (treći deo)

16.02.2017

Amerika Bomber

15.02.2017

Muscle Cars (drugi deo)

09.02.2017

Muscle Cars (prvi deo)

03.02.2017

2018 Ford Mustang GT

01.02.2017

Zeleni pakao Tekst sa video prilogom!

28.01.2017

Kako će Donald Trump da promeni auto industriju u SAD

26.01.2017

Kia Stinger

25.01.2017

Caproni Ca.60

18.01.2017

Krađa automobila

13.01.2017

Howard Hughes Tekst sa video prilogom!

12.01.2017

ELVIS: Svi kraljevi automobili

08.01.2017

MiG-ova ulica

07.01.2017

10 najčitanijih testova na našem sajtu

31.12.2016

Prekookeanski brodovi

27.12.2016

Tržište polovnih automobila

24.12.2016

O.J. Simpson i Ford Bronco (1993) Tekst sa video prilogom!

22.12.2016

Tehnički pregledi

19.12.2016

Über Amerikanci – 2. deo

15.12.2016

Über Amerikanci – 1. deo

14.12.2016

Kako su uvozni automobili potisli domaće proizvođače na američkom tržištu - 2. deo

07.12.2016

Kako su uvozni automobili potisli domaće proizvođače na američkom tržištu - 1. deo

06.12.2016

Najveće oružje Prvog i Drugog svetskog rata

01.12.2016

Bankrotiranje General Motorsa - II deo

24.11.2016

Bankrotiranje General Motorsa - I deo

23.11.2016

Zimske gume

09.11.2016

Amelia Earhart

18.10.2016

Ram 1500 Rebel TRX Tekst sa video prilogom!

14.10.2016

Brend

11.10.2016

Najveće oružje Sovjetskog Saveza

08.10.2016

Domaće aktuelnosti

05.10.2016

Avro Canada VZ-9 Avrocar

04.10.2016

Genesis

01.10.2016

Čitaoci reporteri

20.09.2016

Leteća Krila

13.09.2016

Chevrolet Malibu

09.09.2016

Panzer VIII Maus

30.08.2016

Bartini Beriev VVA-14

23.08.2016

Fiat 126P na Kubi Tekst sa video prilogom!

19.08.2016

Kamper ili prikolica

30.07.2016

Događaji Tekst sa video prilogom!

06.07.2016

VW Golf GTI Clubsport S

04.07.2016

Ford KA+

02.07.2016

Audi S5

23.06.2016

BMW-ova vizija za naredni vek Tekst sa video prilogom!

20.06.2016

24 časa Le Mana 2016 Tekst sa video prilogom!

20.06.2016

Renault Clio 2017

15.06.2016

Kampovanje prikolicom

11.06.2016

Događaji

24.05.2016

Formula1

10.05.2016

Ayrton Senna (21.3.1960.-1.5.1994.) Tekst sa video prilogom!

30.04.2016

SEAT Ateca

26.03.2016

Audi Q2

18.03.2016

V8 Bandits Tekst sa video prilogom!

17.03.2016

Renault Scenic

09.03.2016

Pagani Huayra BC

25.02.2016

Blic test: Audi Q7 3.0 TDI quattro

23.02.2016

Autonomni automobili

20.02.2016

Najskuplji dizel u regionu

20.02.2016

BMW M2 Coupe Moto GP Safety Car Tekst sa video prilogom!

15.02.2016

Opel Mokka X

12.02.2016

Indija vs Srbija

09.02.2016

Kućni ljubimci Tekst sa video prilogom!

06.02.2016

Land Rover Defender Tekst sa video prilogom!

04.02.2016

Trijumvirat Tekst sa video prilogom!

01.02.2016

Novi Porsche 718 Boxster i 718 Boxster S Tekst sa video prilogom!

30.01.2016

Opel GT Concept

28.01.2016

Ford Focus RS

27.01.2016

Mercedes-Benz E klasa 2017 Tekst sa video prilogom!

12.01.2016

NAIAS 2016

08.01.2016

Istorijat motociklizma Tekst sa video prilogom!

06.01.2016

Trijumvirat Tekst sa video prilogom!

02.01.2016

Najbolje ocenjeni automobili na testovima Vrele Gume Media Sistema 2015.

31.12.2015

Tržište polovnjaka u 2015. godini

30.12.2015

Šampioni aukcija 2015.

26.12.2015

Lancia Ypsilon 2016

24.12.2015

Preporuka stručnjaka

19.12.2015

Trijumvirat: Tekst sa video prilogom!

18.12.2015

Ford Crown Victoria Tekst sa video prilogom!

14.12.2015

Novi Mercedes-Benz E-Klase

12.12.2015

Lotus Exige Sport 350

11.12.2015

Wankel motor - promašaji koji su obećavali Tekst sa video prilogom!

07.12.2015

Prokletstvo Džejmsa Dina Tekst sa video prilogom!

03.12.2015

Honda Civic

01.12.2015

Infiniti QX30

30.11.2015

Fordovi skandali - Priča br. 2 Tekst sa video prilogom!

28.11.2015

Fordovi skandali - Priča br. 1 Tekst sa video prilogom!

27.11.2015

Jeff Gordon

26.11.2015

Šampionat u apsolutnoj kategoriji

20.11.2015

Peugeot 204

13.11.2015

Kako osvojiti američko tržište? Tekst sa video prilogom!

10.11.2015

Rejmond Levi

07.11.2015

Dodge Viper ACR za 2016. godinu Tekst sa video prilogom!

06.11.2015

Metan (CNG)

04.11.2015

Off Road - JEEP Adventure Days/Zlatibor 2015. Tekst sa video prilogom!

30.10.2015

Bloodhound SSC

21.10.2015

Zatamnjivanje stakala

17.10.2015

Opel Astra TCR

16.10.2015

Lada Vesta

14.10.2015

Adria Coral Tekst sa video prilogom!

08.10.2015

VW - Hronika skandala Tekst sa video prilogom!

06.10.2015

O Nedodirljivima sa ilegalnim softverom

03.10.2015

Jaguar F-Pace Tekst sa video prilogom!

29.09.2015

Infiniti Q30

28.09.2015

Novi Renault Megane Tekst sa video prilogom!

26.09.2015

Suzuki Baleno Tekst sa video prilogom!

24.09.2015

Toyota Hilux

23.09.2015

Porsche Mission E Concept Tekst sa video prilogom!

18.09.2015

Formula 1

11.09.2015

Chantilly 2015 Arts & Elagance

09.09.2015

Barnea Collection

08.09.2015

Borgward Isabella

03.09.2015

Formula 1

02.09.2015

Registracija autotomobila

01.09.2015

Steyr 50

27.08.2015

ZENITH 24 sata Elegancije 2015 powered by CHIVAS

27.08.2015

Zaštita automobila od krađe

24.08.2015

Icona Vulcano Titanium Tekst sa video prilogom!

22.08.2015

BMW M4 GTS Tekst sa video prilogom!

21.08.2015

Polovni delovi

18.08.2015

Koenigsegg One:1 Tekst sa video prilogom!

12.08.2015

V12 simfonijom protiv građevinskih mašina Tekst sa video prilogom!

07.08.2015

Subaru

05.08.2015

Pojačana kontrola vezivanja Tekst sa video prilogom!

04.08.2015

Ferrari 488 Spider

03.08.2015

Smart DCT Turbo

01.08.2015

Intervju Zoran Drobnjak

31.07.2015

Statistika

27.07.2015

Ford GT Le Mans 2016 Tekst sa video prilogom!

20.07.2015

Mazda 2 vs Renault Clio

18.07.2015

Rekordi koji će najteže biti oboreni u Formuli 1

17.07.2015

Chevrolet Cruze

11.07.2015

Oldtajmer skupovi

09.07.2015

Renault Talisman

08.07.2015

Poređenje – Audi A4 vs BMW serije 3 vs Mercedes-Benz C klase vs Jaguar XE vs Alfa Romeo Giulia

02.07.2015

Mercedes-Benz A klasa

01.07.2015

Saveti

29.06.2015

Alfa Romeo Giulia

26.06.2015

Peugeot 308 GTi

25.06.2015

Salon aeronautike Paris - Bourget 2015

24.06.2015

Anketa - Euro 4 norma

23.06.2015

Mercedes-Benz GLC

20.06.2015

Mazda CX-3

19.06.2015

Šokantni rezultati naučnog istraživanja

17.06.2015

BMW serije 7

12.06.2015

Pretnje i ucene iz Forda u Srbiji

06.06.2015

BMW X1

05.06.2015

BMW S1000 XR

01.06.2015

Akcija

30.05.2015

Ducati Panigale R

28.05.2015

Fiat Ægea

27.05.2015

Toyota Hilux

23.05.2015

BMW Motorrad na stazama uspeha

19.05.2015

Alfa Romeo

15.05.2015

Novitec Rosso Ferrari California T

14.05.2015

Nautika

13.05.2015

Mercedes-Benz G klase

09.05.2015

Ducati Diavel Titanium

08.05.2015

Volo Auto Museum

06.05.2015

Formula1

02.05.2015

Tailfin

29.04.2015

Formula E

28.04.2015

Peugeot 308 R HYbrid

25.04.2015

Volkswagen C Coupe GTE Concept

24.04.2015

Volkswagen Transporter T6

23.04.2015

Mercedes-Benz Concept GLC Coupe

22.04.2015

Audi Prologue Allroad koncept

18.04.2015

Lamborghini Huracan LP 640-4 Superleggera

16.04.2015

Citroen Aircross Tekst sa video prilogom!

09.04.2015

C.A.M.E.R Mostra Scambia

08.04.2015

Citroen Cactus 1.2 VTi/82 Shine

07.04.2015

Traktori na putu

04.04.2015

Jaguar XF

03.04.2015

Opel Corsa TNG

02.04.2015

McLaren 570S Coupe

01.04.2015

Opel Corsa Turbo

28.03.2015

Mercedes-Benz GLE i Mercedes-AMG GLE63

27.03.2015

Dosije Clarkson

19.03.2015

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake

14.03.2015

Ženeva 2015 - Koncepti

12.03.2015

Audi TT Cup Tekst sa video prilogom!

11.03.2015

Ženeva 2015 - Tuning

10.03.2015

Opel Corsa OPC Tekst sa video prilogom!

07.03.2015

Automobili koji su obeležili sajam u Ženevi

06.03.2015

Audi R8

28.02.2015

Brabus 850 6.0 Biturbo Coupe

24.02.2015

Muzej Tehnike u Beču

21.02.2015

Škoda Superb

19.02.2015

Rinspeed BMW i3 Budii Concept Tekst sa video prilogom!

18.02.2015

Nissan Titan

17.02.2015

Ford Focus RS

09.02.2015

Preliminarni testovi u Herezu, u Španiji

07.02.2015

Zvezde Rétromobile 2015.

06.02.2015

Renault Kadjar

04.02.2015

Hyundai i10 1,2 GLS Premium Tekst sa video prilogom!

28.01.2015

Top 10 kolekcionara među poznatim ličnostima

26.01.2015

Ford GT

21.01.2015

Volkswagen Cross Coupe GTE Concept

20.01.2015

Alfa Romeo 4C Spider

19.01.2015

Ford F150 Raptor

14.01.2015

Dolar i akcize zaustavili pad cena goriva

14.01.2015

Buick Cascada

13.01.2015

Seat Leon ST Cupra

10.01.2015

Želje za 2015.

31.12.2014

Tržište polovnih automobila

25.12.2014

Škoda Superb

23.12.2014

Citroen DS3 i DS4

22.12.2014

Kako je BMW postao „BMW“

18.12.2014

Audi Q7

16.12.2014

Kako nastaju Opel sportski automobili

15.12.2014

Mercedes GLE Coupe

13.12.2014

Volvo XC90 T8

11.12.2014

Saveti stručnjaka

10.12.2014

Fiat 695 Abarth Biposto

09.12.2014

Povratak auto industrije u Bugarsku preko Kine

06.12.2014

Opel KARL

04.12.2014

Ford Mondeo

02.12.2014

Tehnologija

27.11.2014

Mitsubishi XR-PHEV koncept

26.11.2014

Opel Adam S

20.11.2014

Kia slavi jubilej

20.11.2014

Inovacije iz Volkswagena

15.11.2014

Fiat 500x

14.11.2014

Novi modeli na Euro NCAP testu... Tekst sa video prilogom!

12.11.2014

Sajam motocikala EICMA Milano

11.11.2014

BMW XDrive Experience

07.11.2014

Benzin vs Dizel

04.11.2014

Sajmovi: Auto e Moto d’Epoca Tekst sa video prilogom!

03.11.2014

Zimski pneumatici

01.11.2014

BMW X5M & X6M Tekst sa video prilogom!

31.10.2014

U susret VN SAD

30.10.2014

Plavi koridor!

28.10.2014

Nissan GT-R Nismo

25.10.2014

Mercedes GLA 45 AMG u Brabusovoj izvedbi

23.10.2014

Mondial de l’Automobile 2014

20.10.2014

Transferi u F1 su pred nama

18.10.2014

2015 Renault Espace

16.10.2014

F1 Déjà vu Tekst sa video prilogom!

14.10.2014

Tariranje 2014. Jeep Cherokee

14.10.2014

Fiat Abarth 695 SS Tekst sa video prilogom!

13.10.2014

Staza u Sočiju Tekst sa video prilogom!

11.10.2014

Suzuki Vitara

09.10.2014

Fića skup

08.10.2014

Kiša na VN Japana

07.10.2014

INTERMOT 2014.

06.10.2014

Honda Civic Type R

01.10.2014

Formula1

29.09.2014

Kupovina automobila

27.09.2014

Tehnologija

26.09.2014

Nova Opel Corsa

22.09.2014

Mercedes B klase

20.09.2014

Ferrari

17.09.2014

Najnebezbedniji automobili u istoriji

15.09.2014

Mercedes-Benz AMG GT Tekst sa video prilogom!

13.09.2014

Aktuelna dešavanja u „najbržem cirkusu na svetu“

10.09.2014

Chrysler otkrio unapređenja za 2015.

09.09.2014

Automobilske marke koje muškarci najviše vole

06.09.2014

Land Rover Discovery Sport 2015 Tekst sa video prilogom!

05.09.2014

Pred VN Italije Tekst sa video prilogom!

04.09.2014

Volvo XC90 Tekst sa video prilogom!

02.09.2014

Mali Renault, dugogodišnji igrač u promenama u društvu

01.09.2014

Kriza u Rusiji

30.08.2014

Dodge Charger Tekst sa video prilogom!

20.08.2014

Zvezde malih ekrana?

19.08.2014

Šta je vozio Gagarin

14.08.2014

Šef Fiat/Chryslera želi deo finansijskog „kolača“ koji pripada snabdevačima originalnih delova

12.08.2014

3 strane Kopa

08.08.2014

Mercedes-Benz S 600 Guard

07.08.2014

Testiranje bezbednosti vozila Tekst sa video prilogom!

01.08.2014

Šta i kako kada vam se slomi staklo na automobilu

31.07.2014

Porsche Cayenne

26.07.2014

PR: Rally Baja Aragon 2014

24.07.2014

Lexus NX 2015

22.07.2014

Novi smart fortwo & forfour Tekst sa video prilogom!

19.07.2014

II. NAVIGATIONRALLY 2014.

18.07.2014

Opel Corsa

18.07.2014

Renault Megane RS 275 Trophy

14.07.2014

Groblje automobila

11.07.2014

Lexus IS

05.07.2014

Pred VN Velike Britanije Tekst sa video prilogom!

03.07.2014

Staze koje su odnele najviše života u istoriji

02.07.2014

Rolls-Royce Ghost V-Specification

01.07.2014

Goodyearovih deset najvažnijih saveta za vožnju kad putujete na odmor

28.06.2014

Mercedes Benz 300 SDL -1986 Tekst sa video prilogom!

26.06.2014

VN Austrije

23.06.2014

Cigarette Racing 50 Vision GT Concept

19.06.2014

24 časa Le Mana

16.06.2014

Tesla Motors oslobodio svoje patente

15.06.2014

Interstellar

14.06.2014

Popravka auto stakala

13.06.2014

Novi BMW Serije 4 Gran Coupe

11.06.2014

Ford B-Max 1.0 Trend EcoBoost vs Fiat 500L 1.4 Nacionale vs Opel Meriva 1.4 Active XER

07.06.2014

Volkswagen Scirocco

06.06.2014

FIĆA SKUP 2014. – MINHEN

04.06.2014

Brzinomeri

30.05.2014

Srebrne strele

29.05.2014

Mercedes C klasa karavan („Estate“)

26.05.2014

Transferi za 2015. o kojima se „šuška“

24.05.2014

Rezvani Beast

23.05.2014

Bavarci nezadrživi

19.05.2014

BRABUS 850 6.0 Biturbo

15.05.2014

Mini Paceman GoalCooper

13.05.2014

U sećanje na Ajrtona Senu Tekst sa video prilogom!

12.05.2014

VN Španije 2014

10.05.2014

Najčudniji avioni u istoriji

07.05.2014

Uredba Vlade

05.05.2014

Vozni park komunističkih državnika

02.05.2014

BMW Vision Future Luxury

30.04.2014

9. Jeep i prijatelji Vrele Gume Off Road

25.04.2014

Peking 2014

24.04.2014

VN Kine

17.04.2014

Ferrari LaFerrari XX

16.04.2014

Red Bull Air Race World Championship

15.04.2014

Ford Focus Sedan

10.04.2014

BMW serije 4 Gran Coupe

04.04.2014

F1 Top Ten

02.04.2014

Obrum PL-01 Tekst sa video prilogom!

01.04.2014

Novitec Torado Lamborghini Aventador NL2

29.03.2014

Neobična pravila u saobraćaju

28.03.2014

Mazda motori

25.03.2014

Budućnost saobraćaja

25.03.2014

Ilegalni taksista

23.03.2014

Limuzina američkog predsednika

22.03.2014

Mini

12.03.2014

MTM

08.03.2014

Registar MUP Srbije

01.03.2014

Novoregistrovana vozila u 2013.

27.02.2014

Mazda3 Sedan 2.0i 120 KS Challenge

26.02.2014

SAAB 9000 Aero Tekst sa video prilogom!

22.02.2014

Pontonski čamac PrinceCraft Vogue 25SE Tekst sa video prilogom!

15.02.2014

1989 Porsche Panamericana Concept

13.02.2014

Limuzina za rastanak

13.02.2014

Bolidi 2014

07.02.2014

Osvrt na sajam automobila u Beču

03.02.2014

Opel 4x4

03.02.2014

Mercedes S600

25.01.2014

Audi Museum Mobile - drugi deo

22.01.2014

Ford Shelby GT350CR

20.01.2014

Prodaja automobila u regionu za 2013. English version

18.01.2014

Kacige Sebastiana Fetela

17.01.2014

Audi Museum Mobile - prvi deo

15.01.2014

Digitalizacija automobila

13.01.2014

Vrele Gume ispred Top Geara

11.01.2014

Honda S660 Concept

05.01.2014

Restauracija: Opel Kadett C GT/E 1900 Tekst sa video prilogom!

03.01.2014

Caterham Seven 160

02.01.2014

Sa letnjim pneumaticima nema odštete!?

30.12.2013

Audi planira da svrgne BMW

28.12.2013

Saab 9-3 Viggen

24.12.2013

Nissan BladeGlider Concept

16.12.2013

Cadillac Escalade

13.12.2013

Jaguar C-X17 Concept

11.12.2013

Nissan Nismo GT-R

10.12.2013

Limitirane serije nelimitiranih cena

07.12.2013

Ferrari Racing One 458 Competition

05.12.2013

Ford Mustang

05.12.2013

1931 Bugatti Royale Kellner Coupe

04.12.2013

Renault Initiale Paris Concept

03.12.2013

Muzeju tehnike u Beču

02.12.2013

BMW Concept Active Tourer Outdoor

30.11.2013

Bosch

26.11.2013

Valentino Rossi na Monza Rally Show

26.11.2013

1982 Zastava 750 SL Tekst sa video prilogom!

23.11.2013

Pravilnik o zimskim gumama ipak jasan vozačima

22.11.2013

Saab

18.11.2013

Red Bull, gazirano piće koje pokreće najbrže bolide na svetu

16.11.2013

Električni automobil, budućnost ili zabluda auto industrije?

15.11.2013

Peter Schreyer Tekst sa video prilogom!

14.11.2013

Monster Energy Gymkhana GRiD Tekst sa video prilogom!

11.11.2013

RUSH

09.11.2013

Oldtimer - Show, Budapest

06.11.2013

PSA koncern

02.11.2013

Elon Musk

26.10.2013

PGO Cevennes

23.10.2013

Kinesko tržište

19.10.2013

Toyota i-Road u proizvodnji 2014.

13.10.2013

Prodaja automobila u Srbiji u odnosu na prethodnu godinu

11.10.2013

Fiat Amerika

08.10.2013

Velodrom Budimpešta

03.10.2013

Ferrari SP12 EC

26.09.2013

Hrčak za volanom kamiona Tekst sa video prilogom!

25.09.2013

YU AMK Veteran

23.09.2013

Promalja li se sunce iza crnih oblaka auto tržišta?

12.09.2013

10 najisplativijih

08.09.2013

Opel

05.09.2013

Yugo 45 Tekst sa video prilogom!

01.09.2013

Tesla Model S

29.08.2013

Intervju sa CORRADO LOPRESTOM

27.08.2013

Jeep Cherokee

26.08.2013

Bentley Flying Spur

14.08.2013

Trendovi boja automobila

11.08.2013

Mobilni telefoni u vožnji

02.08.2013

Rolls-Royce Wraith

31.07.2013

SAAB

18.07.2013

Spyker B6 Venator Concept

09.07.2013

FIAT 500L Living i 500L Trekking

07.07.2013

Infiniti Q50

26.06.2013

BMW Lusso Gran Coupe

23.06.2013

Oldtimer Klub Beograd

20.05.2013

Bad Homburg

15.05.2013

Boschert B300

29.04.2013

Baterije budućnosti?

19.04.2013

Muzej saobraćaja u Bratislavi

04.04.2013

Sretenjski Off Road karavan 2013

28.03.2013

SOMFY

21.03.2013

Statistika prodaje

17.03.2013

Ford EcoSport

12.03.2013

MQB platforma

08.03.2013

Toyota Auris Touring Sports

22.02.2013

Istorija Toyote Corolle

12.02.2013

Consumer Reports Tekst sa video prilogom!

08.02.2013

2012 Dartz PROMBRON Aladeen Edition

05.02.2013

Ford Transit/Tourneo Custom

29.01.2013

BMW Concept Serije 4

08.01.2013

Peugeot 2008 Concept

06.01.2013

Fiat Linea Tekst sa video prilogom!

04.01.2013

Honda CR-V

03.01.2013

Lamborghini Urus

31.12.2012

RRRolipop muzej - Eggenburg, Austrija

24.12.2012

HOFMANN - AUTOSERVISNA OPREMA

17.12.2012

Završetak oldtajmer sezone u Nemačkoj

10.12.2012

Deset stvari koje morate znati o gumama

08.12.2012

2013 Toyota RAV4

30.11.2012

Oldtajmer muzej – Bavarska

27.11.2012

Hydra Schmidt Coupé

14.11.2012

Hiperprodukcija

11.11.2012

75 godina Toyote

04.11.2012

Peugeot 4008/Citroen C4 AirCross

03.11.2012

1976 Chrysler New Yorker Brougham

30.10.2012

Blue Corridor 2012 Rally

27.10.2012

Opel Mokka

25.10.2012

Oldtajmer skup Beograd

19.10.2012

Nova Opel Cascada

18.10.2012

Opel Olympia

05.09.2012

Mercedes-Benz 170 SCB

27.08.2012

Volvo kaskaderska akrobacija

24.08.2012

10. skup moto kluba „CLASSIC WHEELS“ u Futogu

17.08.2012

Seat Leon

27.07.2012

Renault Clio IV

11.07.2012

Tržište polovnih automobila

07.07.2012

Opel rođendanska žurka na Hungaroringu

02.06.2012

Oldtimer Expo - Budimpešta 2012

02.05.2012

Oldtimer Expo 2012

27.04.2012

Udruženje istoričara automobilizma

26.04.2012

Downsizing

14.03.2012

Goodyear

05.01.2012

Muzej oldtimera

29.12.2011

Most kod Beške

05.11.2011

Porsche 959 Tekst sa video prilogom!

04.11.2011

Albert Biermann, šef odseka za razvoj BMW-a

21.10.2011

Audi A6 Avant / BMW 5 Touring / Mercedes E220 Estate

14.10.2011

BMW M3 E36

10.10.2011

VW i ekologija English version Tekst sa video prilogom!

21.09.2011

Salon automobila u Frankfurtu

13.09.2011

Rezerve nafte veće nego što se misli Tekst sa video prilogom!

21.07.2011

Devetostepeni menjač

10.06.2011

BMW serije 8

03.06.2011

Alternativna goriva

21.05.2011

Audi A6 2.0 TDI vs BMW 520d vs Mercedes E220 CDI

05.05.2011

BMW Innovation Days 2011 Tekst sa video prilogom!

23.04.2011

5 neverovatnih inovacija Mercedes-Benza

20.04.2011

Najjeftiniji automobili na svetu

12.04.2011

Najskuplji svetski automobili Tekst sa video prilogom!

04.04.2011

Film Tekst sa video prilogom!

31.03.2011

Audi A6 vs Mercedes E klase vs BMW serije 5 English version Tekst sa video prilogom!

18.02.2011

McLaren MP4-12C Tekst sa video prilogom!

17.02.2011

Tehnologija

03.02.2011

Novi momenti u slučaju 'registarskih tablica'

03.02.2011

Ford Focus vs VW Golf vs Opel Astra

19.01.2011

Intervju - Karl Lagerfeld English version

04.01.2011

INTERVIEW - Vladimir Rebić, zamenik Načelnika Uprave saobraćajne policije

21.12.2010

Prodaja

16.12.2010

MICHELIN Alpin 4 Tekst sa video prilogom!

15.12.2010

Koliko verujete automobilskim novinarima? English version

30.11.2010

Saobraćajna dokumenta

16.11.2010

Zimska oprema

04.11.2010

Zatamnjivanje stakala

25.10.2010

Mercedes-Benz 500 E Tekst sa video prilogom!

18.10.2010

Salon automobila, Pariz 2010 - Komentar English version

10.10.2010

Prominent woman entrepreneurs

24.09.2010

Automechanika 2010

20.09.2010

Ekskluzivno Tekst sa video prilogom!

17.07.2010

Mercedes SLS E Cell Tekst sa video prilogom!

08.07.2010

Alfa Romeo – prvih 100 godina

05.07.2010

Ekskluzivno

24.06.2010

Zanimljivost Tekst sa video prilogom!

18.06.2010

Jeep Club Srbija Tekst sa video prilogom!

15.06.2010

Most na Beški

08.06.2010

Poređenje

07.06.2010

Akcija

26.04.2010

Hibridna vozila

07.04.2010

Humanost

07.04.2010

G-Couture, samo za odabrane

06.03.2010

F1 - 2010

15.02.2010

Lorinser

13.02.2010

„Gazela“ naša nasušna

02.02.2010

BMW C1-E Tekst sa video prilogom!

26.01.2010

F1 na vodi

05.01.2010

Carine

15.12.2009

Audi A8

04.12.2009

Lizing

02.12.2009

Nauka u službi frizure

20.11.2009

Aston Martin Rapide

21.10.2009

BMW Z4 by AC Schnitzer

26.09.2009

Nautika

08.09.2009

Porsche Panamera S (4S)

02.09.2009

Prva vožnja Mazdaspeed 3

25.08.2009

Polovni automobili

10.07.2009

Zakon o bezbednosti u saobraćaju

05.06.2009

Aerodinamika

22.05.2009

WorldFirst Racing

15.05.2009

GT2 i GT-R

30.04.2009

DAX...AMG
04.11.2014 01:18
22
29

Na dizelu se oru njive...a na benzinu vozi :)

Boki
04.11.2014 01:21
23
11

Lep test redakcijo. :-)
Samo bih dodao da je danas skoro svaki dizel i jaci i brzi i silovitiji od benzinca iste snage.
Mazda 6 1.8 120konja doosta sporija od laguna 1.9 dci isto 120 konja.
to je samo jedan primet. Na svakoj "crti" me drugar ostavi za bar 40metara sa dizelom.
A presla mu je laguna 320.000 zustre voznje i jos nije ulozio nikakvu ogtomnu sumu u nju. Osim naravno onoga sto redovno ide na odredjenoj km... eto...

miki
04.11.2014 04:01
22
2

Dobar tekst.

serpico
04.11.2014 05:52
12
11

Bmw vs mercedes,ja biram Audi! hehehe!
Glavna dilema da li nekome treba diesel ili benzin je prelazak godisnje kilometraze a i ko je na sta navikao,netko ko voli stiskati gas i visoke okretaje taj dizlo nece kupit a ko se oce vozit stedljivije i sa vise obrtnog momenta uzet ce T dizel!


karadjole
04.11.2014 06:16
26
0

sve ste rekli i objasnili u tekstu,generalnog odgovora nema,medalja ima dvije strane i sve danas mnogo kosta kakav got imo pogonski motor!

Nemke
04.11.2014 08:07
16
2

Sta znam. Ranije sam vozio Benzince, sada sam promenio dve generacije dizela. I rekao sam sebi da je ovo poslednji dizel u mom zivotu. Nikada vise! Benzin je benzin!

Slavisica
04.11.2014 08:35
7
1

@ Boki
Tvoja Mazda? Kako te sluzi, kakva ti je potrosnja?

Sorfonije
04.11.2014 10:41
4
8

Moj sledeci novi auto,ako do toga dodje bice elektricni.Samo na struju ;)

Boki
04.11.2014 10:59
6
3

Da. Sluzi tako da nikad nista nisam ulozio... 6 god.je kod mene.
Nije puno kad se vozi pazljivo. Neki prosek je 9lit.
a cim ga opalis ide na 13...
Nisam ja hteo da potcenim Mazdu u mom prvom komentaru, samo sam hteo da kazem da je dizel brzi u direktnom poredjenju motora iste snage...

igi
04.11.2014 11:05
10
2

Imam kombinaciju koja izgleda nije dobitna po tekstu - mali auto a dizel, Rio 1.5. Kada sam ga kupovao (2007.) bitan mi je bio obrtni moment odn. komforna, opuštena i sigurna vožnja. Mala potrošnja mi je došla gratis (a tada je i dizel bio znatno jeftiniji od benzina). Razlika u odnosu na benzinac je bila oko 1700e koja se do sada otplatila, pre svega pomenutoj razlici, koja je sada obrnula tas. Za sada sam još uvek za male dizele, sviđaju mi se i novi turbo-benzinci ali vidim da ne troše baš malo a ni održavanje nije bezazleno.

Nemanja
04.11.2014 11:34
11
2

Kazem ja prodavcu polovnjaka (2010.) da mi je isplativije da kupim novog nego toliko koliko on ceni polovnog.
On ce mi na to, "pa kupi novog".
Tako ja cekam januar da bih kupio nov auto.

maxy
04.11.2014 11:42
11
1

Kod kupovine polovnjaka izbor benzin - dizel je još i najmanji problem. U moru otpada mora se naći nešto što vredi. Svojevremeno sam 4 meseca obilazio placeve zapadnog otpada i na kraju kupio automobil koji i nije bio razmatran za kupovinu.
Kod kupovine novog automobila situacija je bitno drugačija.

serpico
04.11.2014 12:25
12
6

A znas Boki da se kaze da je dizelski konj jaci od benzinskoga,to je zato sto dizelski motor ima vecu termodinamicku iskorostivost od istovjetno snaznog benzinca a i okretni moment je pa i duplo veci od benzinca iste snage a razlika je i u tom sto dizelom "lakse "krstaris cestom na puno nizim okretajima imas vecu snagu dok klasicnog benzinca moras paliti u visoke okretaje da to postignes sto opet rezultira i vecom bukom i daleko vecom potrosnji,na tom polju Turbo dizel pobjedjuje na svim poljima,ali opet dizel voli cisto gorivo,moras pazit turbo,ulje (sinteticko) je puno skuplje,dizne su delikatne ,dizel je tezi napred ,ali ipak danas ko se puno vozi svakao dizel prije benzinca jer vozio s dosta auta istih modela ali sa dizelom o benzicem ,sve ukupno dizel bolje ide i manke trosi!

Boki
04.11.2014 12:50
7
2

Pa da, znam to serpico... Ceo dizelski sklop je duplo jaci od benzinskog.
Ja kada sednem u svoj auto posle dci 120 smorim se... ali doslovno se smorim.
No, najvaznije je odrzavanje a po meni ono i nije mnogo skupo za taj dci. Sta me kosta da jednom godisnje dam za malo servis 9000 i za veliki servis na 4 godine 19000...
To po meni nije skupo odrzavanje. To pisem umesto drugara, tako on svoj dci odrzava i ima na satu uveliko preko 300.000 kao sto rekoh bez nekog preteranog "mazenja"... Sve je stvar kvalitetnog ulja i goriva. Kad imas te dve komponente, nece dizelu da smeta ni konstantno zustra voznja. redovno menjati sve sto ide i za kvalitetan dizel sklop nema zime :-)
samo ja nikako da zamenim moju 1.8 benzin Mazdu za 2.0 dizel jer se bojim sada to da kupujem zbog raznih malverzacija...

X
04.11.2014 13:53
12
7

Boki,mazda ima relativno lenje benzince. Sedi u nešto pogonjeno VTEC ili MIVEC japancem pa ćeš promeniti mišlejnje. Ali da,generalno dizel bolje vuče na nižim obrtajima. Ja to npr.ne volim,bitnija mi je linearnost i to da nikad ne ostanem bez snage. Na mom autu iako je kazaljka na 6 000 rpm,u preticanju kada dodam gas,ona ode do 8,nema kraja. Sa dizelima sam znao doslovno da se uneredim u gaće pri nekim preticanjima kada bi mi ponestalo snage usled viših obrtaja,a vremena za promenu stepena malo.

Boki
04.11.2014 15:10
18
6

Pa dizela trebas voziti kao dizela a ne kao benzinca pa ti nece ni kod njega zafaliti snage u preticanju, naprotiv...
to je isto kao kad bih ja sad rekao kako ce uneredim u ... kad s benzincem hocu da preticem na 1300 obrtaja...
eto.

tulipan
04.11.2014 17:44
14
2

@Boki
Dizel automobil brzi od benzinskog..Vidim da za mjerenje koliko je nesto brzo od tacke A do tacke B uzimas samo pocetno ubrzanje..a to je samo jedan mali djelic..Da imas prilike da odvozite ti i tvoj drug par krugova na nekoj stazi ili da se poganjate na nekom zatvorenom putu, vidio bi kako bi ga Mazda ostavila..Voziti benzinac onako kako je namjenjen da se vozi pa ces da vidis, a realno svi mi volimo benzince, samo se razocaramo kad nece bas da vuce od 1500 o/min, a 3000 je vec zabranjena zona za novcanik :)..kako kaze "Plati pa se klati" Pozdrav :)))

Nemanjica
04.11.2014 17:45
3
5

Zavisi od brenda, da li su traktori, ili guje!:-p

pecagt
04.11.2014 17:48
5
0

dax amg...i onaj pretprosli C30 cdi amg je za oranje njiva?

pecagt
04.11.2014 17:54
4
0

X
Ja jos ne verujem sta si ti napisao?!

Boki 2
04.11.2014 18:59
10
0

Kao strucnjak za dizel motore mogu samo reci da se slazem za vecim delom napisanog teksta, ali se ne slazem sa univerzalnoscu recepta za svaki dizel ili benzinski motor. Postoje mali dizleasi koji su veoma isplativi, doduse nema ih puno, to su Fiatov 1.3, Pezoov 1.4 i Renoov 1.5. Naravno ovi motori su rezervisani za male automobile i pruzaju skromne performanse, ali ako nema kvarova njihovo odrzavanje se ne razlikuje posebno od odrzavanja jednog benzinca, a potrosnja moze biti mnogo manja. Ipak i beniznac moze biti podjedanko isplativ, ali nazalost ne svaki benzinac, vec samo oni starije generacije, jer postoji mogucnost ugradnje LPG i CNG uredjaja. Narano, uslovi za koriscenje ovih uredjaja su slicni kao i za dizel motore. Potrebno je voziti na duzim relacijama, odnosno voziti duzi vremenski period. Na kratko se ne isplate ni oni jer je potrebno nekoliko minuta zagrevanja motora, posebno zimi kako bi gasni uredjai prebacili na gas. Kad smo kod zagrevanja, ono je potrebno dizel motorima ne samo zbog filtera, vec i zbog veka trajanja. Dizelasi jednostvano ne podnose rad ispod radne temperature. Sve u svemu, nijedan motor nije idelan, pre svega zbog visoke cene goriva, tesko je naci pravu meru posebno kod nes gde se zivi jako skromno.

X
04.11.2014 19:09
4
2

Pa nisi baš u pravu. Imao sam više starijih benzinaca,onda 3 dizela zaredom i sada sam se vratio benzinu,ne toliko zbog performansi koliko zbog jednostavnijeg i jeftinijeg održavanja. Taj Reno koji pominješ,pogotovo Laguna jedan je od najgorih auta ikada proizvedenih što se tiče pouzdanosti. U Nemačkoj ih zovu "kobra" jer su najčešća pojava pored puta sa podignutom haubom. Elem, da se vratim na te performanse.Slažem se da dizela treba voziti na drugačiji način,ali od 1500 do 4000 je mnogo manji raspon nego od 2000 do 8 000 rpm. Moj benzinac od 2 vuče odlično,a od 3 kreće da lepi i tako je do blokade.Jedino u čemu je dizel po meni u velikoj prednosti,to je auto put i ništa više.

GajaG
04.11.2014 19:31
8
1

Moja trenutna kombinacija je turbo benzinac plus lpg.

MIlos
04.11.2014 19:45
6
5

Dizel je za starije ljude :) ,a benzinac za mlade :) sve u svoje vreme...

Boki
04.11.2014 20:23
4
3

Ne verujem ni ja to sto je X napisao :-D
a jos se vise cudim ovoj konstataciji "benzin za mlade, dizel za stare ljude"
Svi pricaju za lagune da su krsevi, i to uglavnom oni koji nemaju kontakta sa njom :-D

Che
04.11.2014 20:32
6
4

@X

To se meni isto desilo sa par dizelaša da izgube dah usred preticanja.

Che
04.11.2014 20:43
7
3

A to da je dizel "brži" sa isto konja to uopšte nije tačno, to je samo subjektivan utisak zbog većeg obrtnog momenta i što ga već ima na niskim obrtajima. Početno ubrzanje da, a da je "brži" nema šanse. Da je tako onda bi dizelaši vladali na četvrt milje. Na Adi Huji sam vozio klija 1.2 benzin i 1.5 dci (znači jači je dizel), a bolje vreme sam imao sa benzincem.

Bojan
04.11.2014 20:50
3
7

Primer dizel brzine je mazda6 cd na nĂĽrburgringu. toliko

mali Mitar
04.11.2014 21:52
6
0

Poslednjih 10-ak godina vozim HDI. Lepo idu, malo troše, ne kvare se, održavanje nije skuplje od istorodnih. Za to vreme sam nesporno teoretski uštedeo bar 5.000 litara goriva i potrošio možda 1.000 eura više na redovno održavanje, ali nisam "stavljalo na knjižicu" tako "uštedjeno", tako da danas nemam više para u džepu, tako mi se čini. Ali mi je dizel malo dojadio, bez ikakvog odredjenog razloga. Sad bih malo benzinca.

Milan
04.11.2014 23:54
10
1

Fantastican tekst, napisano sve sto vam treba za kupovinu auta. Jedino sto bih dodatno naglasio u odnosu na tekst: bezite od turbobenzinaca,nije da ih nije lepo voziti ali kombinuju najgore troskovne karakteristike, potrosnju benzinca i troskove odrzavanja dizela.
@Boki 2
A sta mislis za 1,4 D4D? Mojprvi dizel a jako smo se lepo slkagali i nikoga ne znam da se zali na njih.

vlada
05.11.2014 01:06
11
1

vozili smo punto na benzin,bio je tih,trosio je oko 6,5lit onda smo uzeli pezo 206 2,0 hdi trosi isto kao punto ,bucan je,tesko pali ujutru zimi tako da bi se rado vratio na benzin....

Glamdring
05.11.2014 10:07
7
6

Za sve obozavace dizel motora i njihove "snage" imam dva pitanja. Da li su ikada videli Ferrari (ili bilo koji super automobil) sa dizel motorom, i zasto su kod svakog proizvodjaca vrh ponude benzinski agregati? Toliko.

serpico
05.11.2014 10:07
2
9

X ti si tipican vozac koji vozi t dizela kao benzinca a to nejde tako,dizel ne voli visoke okretaje jer mu nisu ni potrebni jer ako tako vozis dizela i on ti trosi mnogo vise a sta ce ti onda turbo,ali ako si znao izgubit snagu onda je turbo zastao ,dizel vuce do nekih3,500 obrtaja ali zato on ima snage iz podruma,ja kad upalim svoj audi ubacim u brzinu u rikverc i on me bez imalo gasa izvede na cestu i to jos se popne na most pa ma cestu!svaki benzinac bi se ugasio bar 2 puta,to volim kod dizela tu donju snagu i jacinu,jedino sto je kod dizela dok se ne ugrije malo ronda ali kasnije tisi se u kabini od poredjenog benzinca!!!

bojan
05.11.2014 14:44
5
1

jesmo. audi r8 tdi.

shone
05.11.2014 19:42
4
4

Bio sam okoreli benzibac i nisam hteo ni da cijem za dizel... a onda sam kupio fita stilo mjet 150hp, prvih mesec dana nisam mogao da verujem kako to cude dobro ide mislim na ubrzanje a pogotovo medju ubrzanja koja su najbitnija za preticanja, pri 140 km/h u 6oj brzini trosi 6L to ne moze ni jedan benzinac. Sada imam alfu 159 2.4 mjet, fabricki ima 210hp cipovao sam je +KN filter i jos neke modifikacije i sad ima 270hp na dino testo, nenormalno brzo ide

markos
06.11.2014 00:12
5
9

dizel je keva...benzince voze nalozeni klinci kojima je jos uvek bitno koliko ce da ide u blokadi i koliki ce trag ostaviti na ulici...vozio sam nekad benzinca i rekao nikad dizela...dok nisam seo u dizela, dizela novije generacije...a to sto pojedini pricaju gubi snagu u visokim obrtajima, pa ne vrti se dizel na 6 hiljada obrtaja, do 4 vuce ko lud, sl. brzina i on opet vuce ko lud...samo trebas da se naviknes da ti je ruka mnogo cesce na menjacu nego kod benzinca...a to kritican za preticanje, o cemu vi to, jer ste u fazonu ko devojke dok ne pretekne nema spustanja ruke sa volana?! :-D

Blagoja
06.11.2014 06:27
4
2

@Glamdring
Audi R10 TDI. U Le Mansu dokazao da moze da bude brzi od bilo kog benzinca...

MIVEC
06.11.2014 23:22
12
1

Opaa, :) odličan tekst i uvek zanimljiva rasprava :D.. Ako mene pitate - benzinac. Još kao malo dete, voleo sam taj miris (nisam preterano uživao isti), a još kad mi je stari jednom prilikom rekao da je benzinac "jači" od dizela (što je u to vreme bilo neosporno, više kW iz manje zapr.) stvar je bila jasna kao dan. Svo moje kasnije interesovanje vezano za automobile, uglavnom je potvrđivalo pravilo, benzinac se bolje vozi i više prija čulima.

Šalu na stranu, naravno, moderni dizeli su jako napredovali i svakako imaju jaku argumentaciju. Najjači je ta ekonomičnost u većim/težim automobilima i na dužim relacijama. Slažem se, i ja da prelazim godišnje neku ogromnu kilometražu (a da pritom nisam milioner xD) verovatno bih vozio dizela i možda, ako bi bilo moguće imao još jednog benzinca sa strane za lokalne potrebe i male noćne "izlete" :). Ovako, benzinac mi sasvim odgovara, nešto veći račun na pumpi kompenzujem kroz užitak u vožnji i održavanje.

I ja, koliko god novi dizeli bili dobri, i dalje tvrdim da su benzinci brži, naravno ako se voze kao benzinci. Uvek ima izuzetaka, lenjih benzinaca ili jednostavno slabih za težinu koju pokreću, ali to je već stvar odabira pri kupovini, treba obratiti pažnju.

Generlno, uprošteno, stvar izbora je upravo između ekonomičnosti (gorivo, održavanje) i potreba (praktičnih i emotivnih), pa ko koliko čega ima (ili nema) stavi na tasove i izvaga.

@markos, ja sam poznavao više naloženih klinaca koji su tragove na asfaltu ostavljali u dizelu nego u benzincu.

@Blagoja, to je opet zbog ekonomičnosti.. Dizel ređe sipa gorivo i zato pobedi na Le Manu..

markos
07.11.2014 11:15
3
0

@mivec
tek oni nisu normalni...ok ide i benzinac, ako ga zavrtis...ali u tome jeste poenta, dizela ne vrtis mnogo od 2 do 3 hiljade, ne treba mu vise ide super i optimalno je voznja nit steti nit davi...i to do 3 hiljade ako ka razvuces...inace najbolje je da radi oko dvojke, rasterecen motor mala potrosnja a kad ga stisnes odmah kuca...i jos jedna stvar i ti si to pomenuo, zasto svi kazu ide u benzin ako ga vozis kao benzinca, sta to konkretno znaci, da ga svaki puta saltas na 4,5 i da ga ne spustis ispod 3?! po meni je to samo arcenje auta...opet sa druge strane, dizel na auto putu, sad zavisi ali konkretbo moj auto na dve i po hiljade ide 130, uzivancija, ne tutnji motor, mala potrosnja, super...a motor 1.5 benz pri toj brzini dosta veci obrtaji bucnije je mnogo, iritira...
opet se sve svodi na ono..sto ljudi sto cudi, sto zena dvesta B-)

loeb-np
07.11.2014 12:43
3
1

bio skoro u renault garazu, hteo da kupim grand scenic lll i gledam 1.4 tce sa 130hp i 1.5dci sa 110hp i probam jednog pa drugog i nisam mogo da verujem da ovaj dci sa 110hp JEDE benzinca sa 130hp. ljudi istina ziva, ko je probo zna o cemu pricam dizel sa 110hp jede turbo benzinca sa 130hp

markos
07.11.2014 13:25
4
1

@loeb
ja upravo vozim 1.5 dci od 106 konja...i znam na sta mislis, nije to bomba motor da ne bude da preuvelicavam, vozio sam i 2.0, ali ovaj super ide i malo trosi...verujem da je onaj 1.6dci od 130 konja pravi...a tek ovaj najnoviji isto 1.6 od 160 e to je vec izdrkavanje :-D

loeb-np
07.11.2014 13:54
2
4

marcos@
pa da, ne kazem ja da on (1.5 dci 110hp) leti ali bolje ide od 1.4 tce od 130hp. a taj novi 1.6 dci 160hp je twinturbo FRANCUZI SU ZAKON

serpico
07.11.2014 17:04
3
0

Loeb_np a tek da probash novi 1.6 dCi sa 130 ks i preko 320 Nm od 1000 i nest obrtaja ,ja sam ga probao ide ko vlak doslovno!preticanja sala mala,a potrosnja smesna!1000km okrenes uz malo paznje jer ima dosta velik rezervoar!Ali ima ono ali,taj motor je dosta skup i krcat je elektronikom(kao i svi uostalom),ja sam probao potpuno novi auto a ne neki poluistroseni sa 300000 minimum km zastopanog turba i dizni!ko ima za novi auto preporucam novi turbo dizel!

otac Makarije
07.11.2014 19:48
4
1

loeb-np
"Beži" od 1.5 DCI, u Srbiji kratak interval za "veliki servis" (60.000 km), a visoka mu cena u ovlašćenom servisu. Skoro da ti se više 1.6 DCI isplati.
P.s. Srećna kupovina, grand scenic je baš lepo porodično vozilo

loeb-np
07.11.2014 20:18
2
0

markos i serpico@
pa sta je onda bolje da se uzme 1.5dci ili 1.4tce? grand scenic sedmosed?

loeb-np
07.11.2014 20:24
2
2

PS godisnje predjem preko 30 000km

Nemanjica
07.11.2014 20:35
1
4

Hellou seniori...Mivec,markus, znaci ja nisam normalan sto zeldi vozim zustrije, bas vam hvala...:-p

Bojan
07.11.2014 23:36
4
0

Da li ti vozis uopste? :-D

MIVEC
08.11.2014 00:06
5
1

@markus (i Nemanjica), kad stisneš gas, sve će škripati gumama i sve će ići 160.. Hteo sam reći da je to do godina a ne do goriva, i uopšte se ne slažem sa tvojom konstatacijom ranije da je "benzin za naložene klince", jer za početak, da ih kupuju samo takvi, odavno bi ih proizvođači izbacili iz ponude, a i ovaj tekst nebi bio napisan.

Ja kad kažem "da se vozi kao benzinac" mislim da se koristi ceo raspon obrtaja po potrebi, dakle raspon od najčešće nekih 5-5.5k obrtaja.. Dakle, ne siliti bez potrebe i ne štedeti kada treba. (gotovo kao neka mudra izreka)
U najnižim 1600-2500 krstarenje je savršeno udobno, a i sa tih obrtaja (2k+) može se obaviti neko opušteno preticanje, jer kao što rekoh, nismo svi pomenuti klinci pa da za svako ubrzavanje moramo potegnuti max snage ili momenta, kada ima mesta, zašto da ne, uopšte ne traje predugo (naravno uvek se preporučuje preticanje u nižem stepenu). Naravno, kad je potrebno, menjac u nižu ili dve pre samog preticanja (za razliku od onog gore koji misli da je bolje šaltati u toku samog preticanja) i imaš i dovoljno snage i prostora da obilaziš koliko hoćeš. Ja najčešće kod preticanja i ne pređem 4500-5000 obrtaja. E sad u nekim retkim slučajevima, kad čovek sebi da oduška, u ekstremnijim situacijama (ili pak kad treba otresti nekog dizela slične snage :)), može kazaljka i do crvenog polja bez problema. Ja u većini slučajeva kada motor teram u najviše obrtaje (preko 5,5k) zapravo to radim jer želim ne jer moram.
Ovde sam malo opisao ono što većina od nas zna, samo često u ovim raspravama zaboravlja pa ispada da se benzin treba voziti samo kao na trci.

Još spadam u agresivnije vozače a kao što rekoh čak i nemam potrebu uvek izvlačiti maksimum iz svog auta, pri čemu je potrošnja tek malo iznad fabričkih okvira.

markos
08.11.2014 02:39
3
0

@ loeb
mislim da je na tu kilometrazu svakako bolji dizel, vozim 1.5 dci i prezadovoljan sam, moj u meganu je od 106 ks i mnogo su se bolje pokazali oni od slabijih varijanti istog motora + ima i 6 brzinu...mada bih ja jurcao onaj 1.6 dci ako postoji ta varijanta u njemu...
@ nemanjice
ma neee :-P salim se, po meni dizeli nisu za to, ok zustrije al ne izivljavanje, u sustini nema potrebe za tim, oni idu pa idu :-D

serpico
08.11.2014 07:21
2
1

Pa ako prelazis toliko km,onda 1.5 dCi svakako,ide isto kao i ovaj nazivno jaci benzinac a trosi i do 2- 3 litre manje zasigurno,pa sto ako je smanjen servisni interval,to je napravljeno sa dobrom namerom jer gorivo u srbiji je losijeg kvaliteta a i nije na odmet ako ranije promenis i ulje i filtere i remenje,motor ce ti biti pouzdaniji,ulje samo sinteticko po specifikacijama marke(ako kazu 5w30 ili 5w40 sipaj kako pise)!ja bih loebe ipak uzeo dizel mada je verujem taj tce zabavniji za voznju ali moras uzet u obzir da grand senic i nije bas mali auto tj. bas suprotno i dosta je masivan tj. tezak tako da je dCi svakao bolji izbor!?

Nemanjica
08.11.2014 07:40
1
3

MIVEC, markos, salim se malo...uostalom, smiley je potvrda sale sa moje strane! Naravno zustrije, nikako izivljavanje, jednostavno muli jet trazi da se malo stisne...;-)
Vau bojana kakva "prozivka"...Moja malenkost nece preci preko toga, a gle cuda, vozim vec dve godine skoro!;-)

Nemanjica
08.11.2014 07:47
1
4

markos, slazem se da dizeli iz traktorske industrije nisu, jtdm je vec druga prica, zar ne?!;-))

loeb-np
08.11.2014 09:57
3
0

zivim u tudjinu :-) dodje odmor i jedva cekam da idem u domovinu i tako dva tri put godisnje plus poso plus sve drugo i eto preko 30 000 km FALA NA SAVETIMA

markos
08.11.2014 13:08
2
0

@nemanjica
slazem se da to nisu ti dizeli, ali opet nema potreba rastezati ga kad on ide lepo pri manjim obrtajima kao sto rekoh oko dvojke super voznja, preticanje i te price do 3 jer nema potrebe vise sem u wkstremnim situacijama...ja ne znam da li sam ga par puta zavrteo do 4, vuce on i tad, ali mialim da je to preterano...bar po meni i po voznim karakteristikama mig auta...drug vozi alfu 156 jtd i oni ipak trebaju malo vecu turazu...

Nemanjica
08.11.2014 15:52
1
3

markos, ne znam da li smo se razumeli, kada sam spomenuo "traktore"...;-)...Upravo tako do 3.5 k obrtaja, bukvalno "leti" jtdm! Bukvalno trazi Alfa da se stisne gas, iako je 159ka tezak auto prilicno,150 ks se lepo nose sa tezinom! Mada uvek dajem prvenstvo benzinskim motorima! Po meni su oni zakon!

Bojan
08.11.2014 19:07
4
0

Pa da, po tebi-inace bas iskusnom vozacu :-D

markos
08.11.2014 19:08
3
0

@nemanjica
jesmo jesmo, uporedio si dizela iz golfa 2 i tvoj jtdm :-D sad ce vagenovci u odbranu :-P

serpico
09.11.2014 12:11
3
0

nece marcos,ja sam vagenovac posto privatno vozim Audi di di,ovako alfin jtdm je veoma kvalitetan i dobar motor izdrzljiv cak kazu neki kvalitetni mehanicari i bolji od vagenovog TDI ja,a nebi ga onda Opel ugradjivao u astre da nevalja,jedino sto su mane dvomaseni zamasnjak!!!to znam pouzdano,a ostalo ako se redovno i kvalitetno odrzava problema nema osim ako ludas i preskaces servise i zapustis auto ali to generalno vredi za sve aute a pogotovo delikatne "nove"CR turbake

Dizel
09.11.2014 12:22
1
1

Ma hajde .... vozim 35d e60....
Msm....smjesno je sve. Toliko :) o benzincima,ne podjenjujem ih ali BMW ov sestak ne bih mijenjao sanse nema. Auto ne da ima snage nego cupa dje god ga stisnes....

Nemanjica
09.11.2014 13:28
2
4

Hehe, javio se her serpico, kamen temeljac vagen tabora!:-p Cuj, neki kazu da je bolji, pa naravno da je multi jet bolji od TDI-ja!
Bojane, e ovo je vec ozbiljnija prozivka, bravo, napredujes, kao i sto ce moje prozivke napredovati vezano za imt!;-)
markus, ne, nee dvojka, nego cela lepeza lepotana iz Volsburga!:-p

Postovani, ne mogu da verujem da nekom smeta portal, i da narusavaju isti! Strasno!

Стефан
09.11.2014 13:46
4
5

"Excell "да кажеш а не "оловка" српске речи су превазиђене и мислим да власт треба да укине српски језик пре него што га ми сами уз помоћ наших новинара (попут вас који пишете овај текст ) не будемо потпуно укинули.Почели сте да ми се гадите

loeb-np
09.11.2014 18:03
4
1

stefan@
imas kurir, citaj njega ili SVET-mozda je to bolje

Nemanjica
09.11.2014 20:14
2
4

U poslednje vreme kod pojedinih je prisutan sindrom mucnina, otezanog disanja, kao i ostalih opstrukcija...Verovatno je u pitanju zavidnost i posesivnost od uspeha portala, koji svakako odudara od sablona ostalih medija, i za razliku od istih "dise svojim plucima" sto se ne bi moglo reci za njih, na svakako autentican nacin, kao i pozitivnim duhom koji poseduju i prosledjuju nama, citaocima, tako da ne vidim mesta vredjanju, kome se ne svidja, neka nastavi sa "krstarenjem"po netu dok ne stigne do odgovarajuceg portala!!!


schwabofil
10.11.2014 08:37
4
3

Samo da pohvalim autore teksta i ove teme koja je odlicna i ja samo imam nadodati da u evropi dokle got ima jos uvek nafte Dizel je car,amerika je nesto drugo i nezanima nas kao sto njih briga za ostatak sveta,hocu reci jos od nekih sretnijih vremena u bivsoj nam velikoj drzavi svi su bili motorizirani "fiatovom" licencom zastvom i svi smo mi ucili voziti na benzincima ,jer prije su i auto skole imale ficeke i stojke a kasnije yugiche,ali kada bi neko dosao iz inostranstva 99 procenata je to bio dizelski stroj pod haubom!Danas je situacija drugacija ali opet neki klasican konzervativan kupac kojih je jos uvek najvise opet ce izabrat dizelski stroj prije benzinjare jer eto jos uvek je dizelsko gorivo jeftinije bar malo a dizel trosi manje ipak manje a ne vise,govorim iskljucivo za novi ili noviji auto jer stari dizel ili dizel sa mnogo km moze vrlo cesto biti rupa bez dna za popravljanje ili mjenjanje istrosenih delova i komponenti ali opet mozes se bezbrizno vozit ako auto koristis normalno !sve u svemu meli licno dizel ispred benzina !a vozio sam i jake i slabe benzince i 6take i 4 cilindra a jedan jaci dizel ce uvek potuci isti takav benzin barem po potrosnji!

Bojan
10.11.2014 17:47
2
4

Ma i po pozrosnji i po svemu ostalom...

Ivan son of Miodrag
11.11.2014 11:37
1
4

Pitanje za redakciju
Kome biste Vi dali prednost 320i ili 320d?

@Ivan son ...
Dobro pitanje! 320d zbog veće godišnje kilometraže od cca 40.000km i boljem održanju vrednosti na tržištu. I obavezno xdrive! ;-)
Redakcija

Nemanjica
11.11.2014 14:08
3
1

Malo plagijata, sto da ne...Pitanje za redakciju...Kome biste Vi dali prednost autenticnoj lepotici e segmenta iz wagen grupe, pogonjene TDi motorom, ili " prepakovanom Chrysleru" iz Modene, pogonjenog benzinskim motorom istih zapremina od 3 litra!:-)

taxi
11.11.2014 15:38
3
1

@стефан

јеси добро? :-/

markos
11.11.2014 23:26
1
0

dizel pa dizel... :-D sta ste navrli, danas me jugisa, naravno zna se na sta ide, moze se reci pokidao...ne bukvalno, ali ide skoro kao moja makina :-o

Nemanjica
12.11.2014 17:41
1
0

Hehe, vidis markos sta je "FIAT Forza"...;-)

Sale
15.11.2014 20:07
1
0

Multijet Diesel by Fiat VM Motori...
Najbolji izbor u pogledu izdrzljivosti,snage ,kvaliteta ,cene odrzavanja kod nas.
U izboru od 1.3 ,1.6 pa do 3.0 MJet ,ima za svakog po nesto.
Najiskrenije preporuke za JTD,Multijet agregate

Glamdring
15.11.2014 22:11
0
1

Citajuci komentare zaljubljenika u dizel motore covek bi pomislio da su stvarno superiorniji u odnosu na benzince. Gospodo dizelasi, Formula 1 trosi BENZIN!

markos
16.11.2014 12:53
2
0

@glamdring
druze ti kupi formulu pa vozi...i ne znam sto vecina pominje supersportske automobile kao primer, a rec je o motorima na obicnim automobilima, koji su za svakidasnju voznju :-o

loeb-np
16.11.2014 17:14
1
0

markos@
dobro si im reko, bravo!!!

Kiko
08.8.2015 14:04
0
0

Prelazim malo kilometara do 15000 godisnje, ali 80% toga je na otvorenoj cesti. Benzin ili dizel?

Ramm
31.7.2016 21:35
0
0

...Hooj.. Ja sad hocu da ostvarim svoj san i konacno kupim BMW.. Dugo sam mastao, tek evo u 27oj god sam dosao do nekog OK posla i skupio 3500e.. Da biram nov auto odabrao bi TD ali mogu da biram od 2002-2003god..jedva.. Dvoumim se izmedju BMW 320td i BMW 318i(ti) ili 320 (1.8 ili 2.0).. Ne razumem se puno ali mislim da je bolje benzin.. Prelazio bi minimum 2-3 puta nedeljno po 120km.. Ako imate neki komentar..savet.. ;) ..(vise volim benzin).. :D

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: