Reportaža

Balkan Job 2016

Balkanski Cannonball

Cannonball Run – verovatno najpoznatija amaterska trka na svetu osmišljena je i održana u Americi davnih sedamdesetih


Povod za organizovanje trke nije bilo ništa drugo do izraz bunta zbog limitiranja maksimalne brzine na 55 mp/h (88 km/h) na američkim putevima. Koncept trke – provozati se u što kraćem vremenskom roku sa jednog na drugi kraj Amerike tj. od Njujorka do Los Anđelesa i dokazati da i brzo može biti bezbedno.

Prvi pobednik bio je Brock Yates, izvezavši tada pomenutu rutu za 35 sati i 53 minuta. U godinama koje su sledile rekord je popravljan, 2006. je sa M5 spušten ispod 32 sata, a poslednji iz 2013. iznosi 28 časova, 50 minuta, napravljen modifikovanim vozilom Mercedes CL 55 AMG. Najveći deo modifikacija se odnosio na ugradnju dva dodatna rezervoara za gorivo koja su omogućila autonomiju od 800 milja, kao i brojne uređaje za ometanje policijskih radara.

Zašto spominjem Cannonball Run? Zato što je osim za tri kultna istoimena filma (od kojih je prvi deo iz 1981. godine neprevaziđen) ova trka poslužila i kao inspiracija za organizovanjem „manifestacija“ sličnog karaktera s ove strane Atlantika.

GUMBALL 3000
Od evropskih franšiza najpoznatija je Maksimilijanova GUMBALL 3000 koja je osim Evropljana znala da okupi i poznate američke face. Svojevremeno je prolazila i kroz Srbiju, a pretpostavljam da se svi sećaju sveopšteg ludila i histerije kada su učesnici Gumballa prvi put protutnjali kroz Srbiju pre desetak godina: uz policijsku podršku, bez radara, kontrola, uz doček nekoliko desetina hiljada ljudi ispred skupštine u Beogradu. Tada smo se, kao nikad pre toga, nagledali Ferrarija, Lamborghinija, Porschea i ostalih čuda tog tipa... Nažalost, iz nekog razloga, ruta je 2016. zaobišla Srbiju na svom putu od Dablina do Istanbula.

Osim Gumballa tu su još i The Challenge (Holandska verzija) koja je u par navrata prolazila korz Srbiju al uz skoro neprimetnu medijsku pažnju kao i Cannonball Run Europe.

Sve tri verzije imaju vrlo sličan koncept – jurcanje po Evropi i delom na nekom drugom kontinentu u dužini od preko 3.000 kilometara tokom 5 do 7 dana, boravak u najluksuznijim hotelima, glamur, fenseraj i prestiž koji se postižu uplatom visokih kotizacija za ograničeni broj učesnika s jedne strane i posedovanjem automobila koji će zadovoljiti standarde organizatora, s druge strane.

Da simplifikujem maksimalno – treba vam auto ranga Lamborghini, Ferrari ili neki eksluzivniji model Porschea, lova za gorivo za ovakvu aždaju i kotizacija koja za Cannoball Run Europe iznosi 13.000 evra za vozača (od čega je 5.000 evra bespovratno u slučaju otkazivanja) + 6.000 evra za svakog saputnika. Dakle, za par koji voli da putuje i da se provodi računica je otprilike – auto + 30.000 evra...

Ludilo zar ne? A može li eksluzivno, ali znatno jeftinije?

Može!

Može i jeftinije!

Osim gore pomenutih postoji još jedna fensi trka koja prolazi kroz Srbiju, okuplja bogatiju klijentelu iz inostranstva, ima dobre rute, dobra kola i nema visoku kotizaciju. U pitanju su trke u organizaciji Be Brave! Za dve godine, koliko se bave organizacijom iza njih su Balkan Job 2015, Royal Job 2016 i Balkan Job 2016.

Ako izuzmemo Royal Job koja se organizuje u Enlgeskoj, koja je osnovna razlika Balkan Joba u odnosu na gore pomenute trke?

Dve su osnovne razlike: prva, kotizacija po osobi iznosi 1.000 evra (nije štamparska greška, hiljadu evra). Druga, ne morate posedovati Ferrari da bi ste bili učesnik – na poslednjoj trci bilo je Jaguara, Cayennea, Bentleyja, ali i BMW-a serije 5 (a da nije M5), zatim BMW Z4, Mercedes ML (a da nije AMG). Realno – oko fensi kafića u Beogradu možete videti isti ako ne i bolji izbor auta. Ako izuzmete ove dve razlike skro sve ostalo je isto – svaki auto je jedna posada, boravi se u top hotelima, isti tip organizacije, motorole, toki-vokiji, ludilo, zezanje, žurke, druženje, mediji koji sve to prate, alkohola poplava (kad se kola parkiraju i padne mrak)...

Da stvar bude zanimljivija, celu priču pokrenule su dve mlade devojke po imenu Valentina i Lizzy Twituj ovo!

Da stvar bude zanimljivija, celu priču pokrenule su dve mlade devojke po imenu Valentina i Lizzy. Na ideju su došle pošto su Mini Cooperom S obišle 49 zemalja. Lizz, rodom iz Holandije, već nekoliko meseci živi u Beogradu gde je možete videti u već pomenutom Cooper kabriloetu izbrendiranom u boje relija pa je verovatno otuda i nastala ljubav prema Balkanu i želja da se bas ovde organizuje reli ovakvog tipa.

Kada je u pitanju poslednji Balkan Job, trka je nekoliko dana prošla je kroz Beograd, zadržala se jedan dan i nastavila dalje. Karavan od 8 vozila startovao je u Budvi, posle Beograda produžio za Rumuniju (Transfagarašan i Bukurešt) i završio svoj put u Sofiji.

Između ostalih, dva osnovna pravila u trci su: ako jedan stane zbog kvara -svi staju (zarad solidarnosti) i drugo, nije cilj stići prvi, već stići u tačno definisano vreme. Tokom trke fokus je na uživanju u putovanju, upoznavanju novih mesta, druženju, a svaku trku prati i niz dogodovština od čega izdvajamo ove dve:

- Najstarija posada po godinama (55 & 65) koristila je tokom putovanja „old school“ navigaciju koja ih je tokom puta od Budve ka Beogradu dobrim delom sprovela preko Bosne i Hercegovine

- Duga posada je pak prošla još gore – u Podgorici su uhapšeni jer se sumnjalo da vozač koristi ukradeni pasoš iako je u pitanju engleski državljani i ugledni poslovni biznismen koji se upustio u ovu avanturu sa svojom devojkom sa ciljem da je tokom relija zaprosi. Sproveden je u zatvor zajedno sa njom, gde ju je istog dana u ponoć i zaprosio! I ona je ’ladno pristala! Ostale posade su za to vreme potegle sve svoje političke i poslovne veze što je rezultiralo time da ga je sutradan policija izvukla iz aviona zajedno sa novopečenom suprugom (strpali ih u avion da bi deportovali za UK) i u limuzini dovezla do starta relija neposredno pred početak. Ah da - po hitnom postupkom izdat mu je i novi pasoš!

I eto..., ukoliko ste jedan od onih koji želi sedam dana svog života da bude deo ovakvog događaja, da uz "brzo društvo" prozuji kroz nekoliko država regiona dok mu adrenalin 24/7 struji kroz vene, možete se prijaviti za trku planiranu za sledeću godinu koja će se održati ponovo na ovim prostorima i pod istim nazivom. Da li će ruta biti ista ili izmenjena ostaje da se vidi, a svi potencijalno zainteresovani učesnici mogu se javiti na join@bebrave.world

p.s. u prilogu agenda upravo završenog Balkan Job 2016

DAY 0 - Budva, Montenegro - Hotel Splendid
DAY 1 - Belgrade, Serbia - Hote Square Nine
DAY 2 - Timisoara, Romaia - NH hotel
DAY 3 - Bucharest, Romania - Grand Hotel Continental
DAY 4 - Sunny Beach, Bulgaria - Helena Palace Hotel
DAY 5 - Sofia, Bulgaria - Hotel Sense

Zoran Glavaški
3068
Postavljeno: 08.09.2016

Arhiva: Reportaža

Rubrika: Reportaža
Postavljeno: 24.10.2016

Transalpina – dan 2.

I bi Transalpina! Jedna od najvećih i najuzbudljivih avanturčina u kojoj sam učestvovao u poslednjih nekoliko godina


Rubrika: Reportaža
Postavljeno: 22.10.2016

Transalpina – dan 1.

I bi Transalpina! Jedna od najvećih i najuzbudljivih avanturčina u kojoj sam učestvovao u poslednjih nekoliko godina


Rubrika: Reportaža
Postavljeno: 27.09.2016

5. Family Day by Japan Power

Ne znam kako je bilo ranijih godina i koliko često su bili organizovani događaji vezani za automobile, ali bogami, ove sezone ih je bilo skoro pa svaki vikend, počevši od klasičnih trka u okviru šampionata preko okupljanja ljubitelja određene marke/vrste vozila


Transfagarašan

14.09.2016

Balkan Job 2016

08.09.2016

Mini Meeting Hungary 2016

25.07.2016

Kamperom i motorom po Albaniji (6. deo)

25.07.2016

Kamperom i motorom po Albaniji (5. deo)

23.07.2016

Kamperom i motorom po Albaniji (4. deo)

22.07.2016

Kamperom i motorom po Albaniji (3. deo)

21.07.2016

Kamperom i motorom po Albaniji (2. deo)

20.07.2016

Kamperom i motorom po Albaniji (1. deo)

19.07.2016

Alternativa prema Grčkoj

15.07.2016

Osma Minijada

09.07.2016

Mini skup Firenza

01.06.2016

Oldtajmer scena u Izraelu Tekst sa video prilogom!

29.01.2016

Sajam automobila u Beču

21.01.2016

Zorjana na čoper skupu u UAE Tekst sa video prilogom!

15.12.2015

U poseti fabrici kamiona Isuzu u Italiji

28.10.2015

Rolls-Royce putovanje

14.08.2015

Great Wall

03.02.2015

Renault Megane RS RB8

01.10.2013

S Fiatom do Trsta Tekst sa video prilogom!

12.07.2013

Col de Turini

05.09.2011

Ferrari FF u Dolomitima

25.07.2011

Innsbruck

22.03.2011

Yas Marina & Yacht Club

15.02.2011

Ferrari World Abu Dhabi

13.01.2011

Opel muzej

30.12.2010

Audi S1 Quattro

15.11.2010

SAD

29.10.2010

Škoda Yeti Baikal Experience

15.10.2010

BMW Biker Meeting

08.10.2010

Mercedes 300 SEL / S63 AMG

27.09.2010

Mercedes-Benz Safety Cars

06.08.2010

Renault Turska

29.07.2010

Toyota Land Cruiser Tekst sa video prilogom!

07.07.2010

Motoren Technik Mayer

13.05.2010

Sirija i Jordan
1. deo

09.04.2010

Nürburgring Nordschleife

03.01.2010

Porsche muzej

16.09.2009

Zoltan Michael Takacs

07.08.2009

Cape to Cape

22.06.2009

Nissan GT-R

16.06.2009

AMG Driving Academy

09.06.2009

Cape to Cape

15.04.2009

Fulda Challenge 2009 Yukon

30.03.2009

Putevi sveta

11.03.2009

Pista di Fiorano

20.02.2009

Audi Mileage Marathon

17.02.2009

Honda & Acura

29.01.2009

American Hot Rod

09.12.2008

U poseti

28.11.2008

Domaća auto-moto industrija

13.11.2008

Discovery Channel

10.11.2008

Domaća auto-moto industrija

13.10.2008

Wheeler Dealers

24.09.2008

Discovery Channel- Fifth Gear

11.08.2008

2. Vojvodina UNIQA Osiguranje Off Road

08.07.2008

2008 Monaco Grand Prix Historique

01.07.2008

Kings of Nitro - Discovery Channel

12.06.2008

Nevolje sa Bubom

19.05.2008

Mercedes SL 500

28.04.2008

Lada Niva vs. Jeep Wrangler

22.04.2008

Overhaulin'

10.03.2008

Ekstremni automobili

20.02.2008

West Coast Customs

14.02.2008

Future Cars

24.01.2008

Ludolfovi

19.12.2007

Bulli - 60 godina

02.12.2007

Londonska garaža

28.11.2007

Jeep Trek Cappadocia

09.11.2007

Trka do Dakara

31.10.2007

Nordschleife

23.10.2007

zvezdan
08.9.2016 21:56
5
2

Tako bi voleo da budem deo ovakvog karavana. Valjda cu jednom bar i to da docekam.... Zoki, bravo za interesantan clanak.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: