Salon

Vienna Autoshow 2017

Skromnije ali liderski

Sklon sam da verujem da je luksuz potreban, s vremena na vreme, da nam pomogne da lakše podnesemo ”ova najnovija krizna vremena”. U visoko digitalizovanom svetu, gde je sve na internetu, često se postavlja pitanje da li su sajmovi zapravo, tek nekim čudom preživeli dinoasaurusi. Odgovor glasi: Dokle god je potrebe da se luksuz i taktilno doživi, biće i sajmova


Tesla Model X

To dobro znaju organizatori sajma automobila u austrijskom glavnom gradu. “Vienna Autoshow” još uvek nudi vajarska remek-dela na četiri točka, koja još uvek ne možete videti na ulici.

Budućnost na struju
Ima neka tajna veza između kompanije “Tesla Motors” i grada Beča. Ona je pre svega očitana u činjenici da postoji taksi flota opremljena Modelima S. S druge strane , njihov, prilično skroman štand, mesto je gde se automobilima najlakše prilazi upotrebom laktova. Ovogodišnji mamac za posetioce nosi ime “Model X”. Potpuno električni krosover SUV, sa vratima koja se servo motorima otvaraju prema gore, zaista deluje futuristički. Budući kupci, nedvosmisleno su još kao deca pripremani za ovaj model, dok su se igrali akcionim figuricama Transformersa.

Tesla Model X
Honda NSX

Takmičiti se u automobilkoj industriji na poljima gde postoje ustanovljeni igrači, teži je put do uspeha. Mnogo lakši je onaj gde se na osnovu novih tehnologija, nudi proizvod za koji konkurencija još ne postoji. Lakši jeste ali i rizičniji. Honda napada teritoriju superautomobila, drugom generacijom modela NSX-a. Počasno pozicioniran na štandu, ovaj hibridni snagator uskraćen je za uobičajeni stubić na kome je papir sa tehničkim podacima. Odlazim do pulta. Ljubazne hostese hvataju se nečega što je po svemu sudeći “priručnik za razgovor sa novinarima i drugim smaračima”. Dobijam šturi info: 581 ks i 645 Nm. Insistiram da saznam koliko juri i koliko mu treba do stotke. Hostesa spušta glas na nivo šapata: “Evo Vama specijalni katalog za nemačko tržište, ali niste ga dobili ovde”. Vidim da mi je upravo učinjena velika usluga, ali i da sem lepih fotografija u katalogu nema ništa drugo. Ljubazno ga vraćam, uz napomenu da bi me USB više obradovao. U istom trenutku, negde na genetskom nivou osetim kako u meni protestuje onaj trinaestogodišnjak koji je 1981. koristio sve raspoložive trikove ne bi li na sajmu u Beogradu ižicario neki katalog.

Honda NSX

Futurističku priču u Beču zaokružuje Hyundai promovovišući Ioniq, automobil u tri verzije: Klasičan hibrid, plag-in hibrid i sa 100% elektro pogonom. Južnokorejski proizvođač, detektovao je oklevanje evropskih firmi da se zalete u električnu budućnost. Uz produkcioni ix35 sa pogonom na gorivne ćelije, Hyundai, fudbalski rečeno, uleće u prazan prostor.

Hyundai Ioniq

Business as usual
Dok ta svetla budućnost ne dođe, vozimo se kao i do sada. BMW -ova polupremijera Serije 5 u Detroitu imala je paralelnu prezentaciju u gradu na lepom plavom Dunavu. Dok se čeka istinski nova generacija, bavarski proizvođač diskretno marketinški sugeriše da tu ima nešto novo. Baner “Europa-premiere” super izgleda, na bilo šta da se nakači. Tu je i nacionalni sajamski debi Countrymana.

Suzuki sa novim Ignisom, definitivno želi da zagrabi deo kolača lifestyle segmenta. Izložen u Beču u postavi koja se samo može opisati kao kolor udar na sva čula, Ignis zaista obećava da će biti simpatična, ako ne i cenovna alternativa Minijima i Fiatima 500.

Suzuki Ignis

Nakon stilskih i tržišnih lutanja, u Beču je nakon Pariza predstavljena Nissanova Micra. Iako tehnološki rođak aktuelnog Clija, Micra nudi tipičan japanski dizajn. Očigledno igra se na kartu autentičnosti.

Nissan Micra
Za vatrogasce i kampere

Turizam
Redovna rubrika, sajma u Beču su konverzije venova u kampere. Reč je o segmentu koji u Austriji i te kako ima svoju publiku. U prolazu čujem, da jedna konverzija na bazi Opelovog Vivara, sa četiri ležaja staje 68.000 evra. Preračunavam u glavi koliko je to po kursu jeftinih avio karata i smeštaja po hostelima. Nisam siguran da razumem kamperaše.

Press dan sajma mogao bi se opisati kao pola press dana, jer već negde oko dva sata popodne, izgleda da je na štandovima došlo do masovne migracije iz obližnjeg kluba penzionera. Pripadnici trećeg doba u Austriji su sasvim drugačija ekonomska kategorija u odnosu na one kod nas. To su godine u kojima na isplatu dospevaju raznorazne šeme privatnih penzijskih osiguranja. Kako bolje potrošiti, taj novac nego na neki višedecenijski automobilski san?

Miroslav je oduvek više voleo plavokose devojke

Samo konceptualno
Ove godine u Beču su prekinili sa tradicijom da štandove “bilduju” izlaganjem autentičnih automobila, svežih sa upravo završene sezone. Umesto toga, kibicerski deo posetilaca, morao je da se zadovolji sa nekoliko koncept modela.

Jednog dana naći će se proizvođač koji će shvatiti da će postići uspeh ako smogne hrabrosti da koncept u nezmenjenom obliku pretvori u serijski model. Kako bi voleli da to bude baš Opel GT koncept. U međuvremenu, ovaj koncept seli se od sajma do sajma. Danas u Beču sutra u Briselu, kasnije u Istanbulu. Sve to iz usputna svraćanja u Riselshajm, gde prolazi dubinsko poliranje. Iako muje pristup ograničen, kako kaže dežurni Opelov inženjer, na svakom sajmu nakupi se neverovatna količina mikro-ogrebotina.

Ne znam da li ste primetili da u auto industriji, kao da da ponestaje dobrih imena. Kako drugačije objasniti nazgrapnost koja glasi: “Studie Sport Coupe Concept GTE (plug-in Hybrid)”. Nenametljivo ozložan u hali D u kojoj dominiraju VW i njegovi sateliti, ovo je mnogo realnija najava budućeg Passata CC.

Opel GT concept

Plava krv
Britanska auto industrija, bez obzira ko se vodi kao njen knjigovostveni vlasnik, funkioniše po sistemu: samo vi nama lepo dajte vaše pare, a mi ćemo, kako mi hoćemo, da pravimo automobile za kojima ćete patiti.

Austrijski zastupnik Aston Martina, upravo je krenuo u komercijalizaciju izdanja DB11. Klasična marka, konačno je popustila pred turbo tehnologijom zarad, leta do stotke za 3,9 sekundi. Automobil je već tu, samo se čeka James Bond. Dok se Daniel Craig nećka, neki mnogo manje poznat vozač, priuštiće sebi ultimativno automobilsko zadovoljstvo.

Aston Martin DB 11
Rolls Royce Wraith Black Badge

Kada bi Rolls-Royce izložio bilo koji svoj automobil u Beču, taj bi svakako bio zvezda sajma, ali ovde se otišlo ne jedan nego dva koraka dalje.

“Black Badge”, je mračniji alter ego već poznatog modela Wraith (Utvara)”, kaže Frank Tiemann, direktor odeljenja korporativnih komunikacija Rolls-Roycea. Sa daškom noara i inženjerskim zahvatom koji mu daje veći obrtni moment, “Black Badge” je automobil za one koji naporno rade, ali se nesmanjenom žestinom uspuštaju u slobodno vreme.

Ja sam se odmah prepoznao kao takav, ali me bankarski činovnici na kreditnom odeljenju nisu.

Uz Wratih Black Badge, koji će postati standardni deo ponude britanske marke, stiže nešto, pajtonovski rečeno, sasvim drugačije.

Sa Frankom Tiemannom na štandu Rolls Royce-a

Luksuz je lekovit. To je još jednom dokazao Vienna Autoshow Twituj ovo!

Rolls-Roys i svet mode dele principe elegancije, stila, posvećenosti detaljima. Da bi se naglasila mogućnost personalizacije nastao je projekat “Dawn Inspired by Fashion”. Luksuzni kabriolet Dawn, predstavljen je kao belo platno, sa detljima u odabranim bojama. Još jedan reprezentarivni model Rollsovog “Bespoke” programa.

Luksuz je lekovit. To je još jednom dokazao Vienna Autoshow.

PS:
Organizaciju našeg putovanja poverili smo kompaniji Fudeks koja već duži niz godina održava redovne polaske ka Beču u dva termina dnevno. Pored Beča, Fudeksovim autobusima možete stići i do Skoplja, Trsta, Mestre, Vićence, Bolonje, Firence, Budimpešte, Pariza, Makarske i Šibenika.

Luksuz na svoj koži iskusio: Miroslav Schossberger
Fotografije: Vrele Gume / Vienna Autoshow
5336
Postavljeno: 14.01.2017

Arhiva: Saloni

Rubrika: Saloni
Postavljeno: 13.01.2018

Vienna Auto Show 2018

Autori iz oblasti geopolitike tvrde da danas - 100 godina nakon završetka Prvog svetskog rata, Austrija uspešno drži zvanje najuspešnjie tzv„okrnjene“ države na svetu


Rubrika: Saloni
Postavljeno: 23.11.2017

EICMA – Milano 2017

Suvoparne agencijske vesti sa najvećeg svetskog sajma motocikala već ste pročitali. Za zaljubljenike života na dva točka, evo “žive” ekskluzive! Subotički bajker Josip Marković za Vrele Gume donosi svoj doživljaj iz Milana


Rubrika: Saloni
Postavljeno: 25.10.2017

Novosadski sajam automobila
Tekst sa video prilogom!

Automobilska fešta trajaće do 29. oktobra, a ulaznice staje 300 dinara


Vienna Autoshow 2017

14.01.2017

Auto e Moto d Epocca – Padova 2016 Tekst sa video prilogom!

03.12.2016

Detroit 2011

08.02.2011

2010 Paris Motor Show

30.09.2010

2010 Paris Motor Show

29.09.2010

Ženeva 2010 Tekst sa video prilogom!

04.03.2010

Frankfurt 2009

19.10.2009

Mondial de l'Automobile 2008

14.11.2008

BeoTruck 08

07.05.2008

Moto Bike Expo Novi Sad

06.05.2008

BG Car Show 2008

17.04.2008

Ženeva 2008

09.04.2008

Detroit 2008.

11.02.2008

32. Bologna Motor Show

08.01.2008

Beograd 2007

11.04.2007

Geneve 2007

12.03.2007

Geneve 2006.

24.03.2006

Frankfurt 2005

17.10.2005

IAA 2005.

17.09.2005

Ženeva i Beograd

11.04.2005

Detroit 2005

09.02.2005

Zvezdan
14.1.2017 09:17
7
1

Lekovita poseta, vidim. Serija 5je sledeće nedelje u Bgd na homologaciji. VW pravi predugu pauzu sa CC. Beč je prepun Tesla vozila. Koliko košta ulaznica za sajam? Kako deluju hostesani :) kakva štetna ideja da kradu posao devojkama xaxa

Skyline
14.1.2017 19:42
5
1

Sjajan tekst. :-)

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: