Online plus English version

Koliko verujete automobilskim novinarima?

Nissan Leaf, pobednik ili ne?

Biti automobilski novinar nije jednostavno. Na prvom mestu morate biti solidan (drugim rečima natprosečan) vozač. To se ne odnosi toliko na umeće na trkačkim stazama, koliko na rutinu, preciznost i sigurnost u svakodnevnom saobraćaju (uz maksimalno poštovanje saobraćajnih pravila).


Što se iskustva tiče, njega pre ili kasnije morate steći, niko se nije rodio s njim. Isto se odnosi na znanje, i ono se stiče vremenom. Stvari koje se mogu okarakterisati kao „urođene“ su umeće pisanja, istančana percepcija, i talenat da se impresije prenesu na papir. Naravno, i ovi atributi se mogu vremenom „izoštriti“ u većoj ili manjoj meri. Sve gore navedeno je prvenstveno u službi pružanja najkvalitetnije moguće informacije čitaocima.

Kokoška ili jaje?
Večito pitanje „ko je stariji, kokoška ili jaje?“ se može na neki način primeniti i na ovu našu branšu. Jedan medij čine novinari, ali isto tako autoritet medija pruža nekim novinarima dodatni kredibilitet. Dakle, u svetu automobilskog novinarstva postoje veoma uticajni magazini, sajtovi i emisije, za koje svi mahom znaju, ali isto tako postoji i nekolicina globalno poznatih novinara, koji zapravo to i nisu, već su u većoj meri „glumci“ čija su harizma i popularnost iskorišćeni za povećanje gledanosti, čitanosti i sl. (čitaj „profita“). Kao što bi rekao naš narod „para se na paru lepi“, te onaj koji ima „sredstva“ može da priušti sebi i dodatnu akviziciju.

Zelena, najpopularnija boja
Uticaj automobilskih medija na prodaju je nemerljiv. Okean zvani „tržište“ je veoma surov, a svi oni koji ne znaju njime da plove, neminovno tonu. Iz tog razloga je „sinergija“ automobilskih proizvođača i automobilskih novinara neminovna, međutim, postavlja se pitanje – da li se u tome nekada pretera? Jasno je da automobilske kompanije plaćaju za lobiranje, i u svemu tome je teško ostati potpuno neutralan, međutim, čini se, to i nije neki problem, jer, veći je problem kada se svet automobila nađe u političkim „vodama“, a pobeda Nissan Leafa na poslednjem izboru za Evropski automobil godine prilično sugeriše da se radi upravo o tome. Zelena boja je najpopularniji paravan u ova današnja vremena. Kada hoćete nešto da prodate, samo ga „obojite“ u zeleno, kada želite da proturite neku ideju, spomenite samo kako njene posledice pozitivno utiču na životnu sredinu. Ponekad, izostaviti informaciju znači isto što i slagati, a u slučaju električnih automobila i njihove „nulte emisije“ i „čistoće“, uporno se prenebregavaju neke činjenice poput toksičnih hemijskih supstanci koje se nalaze u baterijama, i o otpadu koji se na taj način stvara. Ipak, o tome ćemo opširnije neki drugi put.

Ono što se zanemaruje je da su na ovaj način uzdrmana dva noseća stuba (automobilskog) novinarstva – integritet i kredibilitet.

Prve informacije su u rukama novinara
Kada se desi ovako nešto (titula Nissan Leafa), neminovno se nameću pitanja o „stručnosti“ i „poštenim namerama“ automobilskih novinara. Retko koji automobilski novinar je inženjer, odnosno osoba koja poseduje potrebno znanje, i koja je kvalifikovana da oceni izradu, kvalitet, mehaniku automobila. Retko koji automobilski novinar je (ili je bio) vozač sa trkačkim iskustvom. Čak i pasionirani entuzijasti čine manjinu (ovo govorim iz iskustva). Kako onda vaskoliko javno mnenje može da veruje napisanom? Ono što je naša prednost, kao novinara, je to što do informacije stižemo prvi, i u izvesnom vremenskom roku je jedini imamo. Na vama je da li ćete nam verovati ili ne, a kredibilitet koji se teško i mukotrpno stiče se može srušiti u trenutku. Sistem koji trenutno postoji je takav da kompanije svoje proizvode prezentuju novinarima, koji dalje plasiraju informaciju, a ona je najčešće „prežvakani“ pres materijal.

Integritet koji se teško stiče, lako se gubi
Želite najtemeljniji, najdetaljniji i najprecizniji uvid u karakteristike nekog automobila? Ukoliko je vaš odgovor „da“, savet je - idite na automobilske internet forume, i pronaćićete ono što vas interesuje u većoj ili manjoj meri. Jedini nedostatak foruma je taj što se informacija pojavi sa malom zadrškom u odnosu na automobilske medije, koji do novog modela mahom dođu još dok nije ni stigao na tržište.

Jednog dana ćete verovatno biti u prilici da umesto do trafike odete do lokalnog dilera, sednete za simulator, i „provozate“ automobil koji treba da bude lansiran, uz kompletno informisanje u vezi sa svim detaljima koji vas interesuju. Šta mislite, da li ćete na taj način imati precizniji uvid u stanje stvari u odnosu na onaj koji možete pronaći u nekom automobilskom magazinu? Ponovo dolazimo do pitanja integriteta automobilskih medija, a on se, ponavljam, teško stiče, a veoma lako gubi.

Nissan Leaf kao „ekonomsko-politička“ vrednost
Novinari iz uticajnih evropskih medija koji su bili u žiriju, i koji su favorizovali Nissan Leaf:

Velika Britanija
Steve Croply – Autocar, What Car
Andrew English – The Daily Telegraph
Andrew Frankel – The Sunday Times, Autocar, Motorsport
Paul Horrel – Top Gear BBC, The Daily Telegraph, The Daily Express
Phil McNamara – Car Magazine

Nemačka
Thomas Imhof – MOT, Welt am Sonntag
Georg Kacher – Auto Bild, Car

Francuska
Jean-Jacques Cornaert - Le Moniteur de l’Automobile

Interesantno je da su petorica od šestorice britanskih novinara stavili Nissan Leaf na prvo mesto, davši mu ukupno 44 poena, dok je kompletna španska novinarska ekipa (6 članova) dala japanskom elektromobilu samo 2 poena! Još jedna desetka, odnosno maksimalan broj poena, je stigao iz Norveške.

Nezavisnost od pritisaka
Na kraju, kao i u drugim sferama života, i u automobilskom svetu „para vrti gde burgija neće“. Od nečega se mora živeti, rekao bi neko, ali se tu ne sme zaboraviti na neke osnovne novinarske postulate, čak i kada su automobili u pitanju: Istinitost izveštavanja, nezavisnost od pritisaka, odgovornost, korišćenje časnih sredstava... Uglavnom, i fudbalu će svanuti kada „slobodno sudijsko uverenje“ bude deo prošlosti.., jednog dana...

Pavle Barta
pavle.barta@vrelegume.rs
2300
Postavljeno: 30.11.2010

Arhiva: Online plus

Rubrika: Online plus
Postavljeno: 17.11.2017

Pripremite automobil za zimu

Vožnja po hladnom vremenu može biti pravi izazov, pa je u skladu sa tim potrebno pripremiti automobil. Nekoliko praktičnih saveta neće biti na odmet


Rubrika: Online plus
Postavljeno: 14.11.2017

Pirelli kalendar za 2018. godinu

Pirelli kalendar za godinu pred nama redom ruši predrasude o bajkama, o ženama, o muškarcima pa i o Pirelli kalendaru...


Rubrika: Online plus
Postavljeno: 23.10.2017

Superautomobili 1993

S obzirom da Vrele Gume ove godine proslavljaju 24 godine od svog nastanka, redakcija je pronašla superautomobile koji su nastali iste godine kad i ona. Nijedan od njih se više ne proizvodi, ali su svakako bili značajni za autoindustriju u svoje vreme, a zahvaljujući svom dizajnu i performansama predstavljali su san mnogih.


Sukob Škode i VW-a

18.10.2017

Tržište novih vozila u prva tri kvartala 2017. godine

10.10.2017

Obavezna oprema

30.09.2017

Saloni automobila

11.09.2017

Električni automobili u Srbiji

17.08.2017

Infiniti Prototype 9 Concept

16.08.2017

Automobilizam pre Velikog rata u SAD

12.08.2017

Peugeot 308 Cup

07.08.2017

Type R danas proslavlja 25 godina svog postojanja

27.07.2017

Opel Insignia GSi

26.07.2017

Električni automobili

12.07.2017

Pred vratima ozbiljnog tržišta automobila

12.07.2017

Renaultov električni trio Tekst sa video prilogom!

06.07.2017

Hyundai N Performance Tekst sa video prilogom!

04.07.2017

BMW X3 – treća generacija Tekst sa video prilogom!

30.06.2017

Bezbednost saobraćaja Tekst sa video prilogom!

22.06.2017

Lamborghini Huracan Performante

09.06.2017

Poseta Hyundaijevoj fabrici u Nošovicama Tekst sa video prilogom!

03.06.2017

Top 5 TV emisija o automobilima

31.05.2017

Niki Hejden

25.05.2017

Tržište polovnjaka april 2017.

19.05.2017

Ferućo Lamborgini

18.05.2017

Enco Ferari – čovek koji je ostvario svoj san

13.05.2017

Dream Jet

11.05.2017

Filmovi za ljubitelje automobila 2

04.05.2017

Polovni automobili u 2017.

30.04.2017

Filmovi za ljubitelje automobila

29.04.2017

Barometar PLUS

27.04.2017

Renault Clio by Zoran Kastratović

26.04.2017

Audi RS3 LMS

12.04.2017

Električni automobili

07.04.2017

Porsche Panamera Sport Turismo Tekst sa video prilogom!

06.04.2017

53. Međunarodni sajam automobila i motocikala u Beogradu

01.04.2017

Auto delovi - istraživanje

31.03.2017

Range Rover Velar

29.03.2017

Beograd 2017

28.03.2017

Beograd 2017

25.03.2017

SUV histerija

22.03.2017

Beograd 2017

18.03.2017

Mercedes-Benz G650 Maybach Landaulet

17.03.2017

Izazov Dukat planine Tekst sa video prilogom!

15.03.2017

Najstrašnija reč automobilske industrije

26.02.2017

Tupolev Tu-4

22.02.2017

Ford F-Series slavi 70. rođendan

21.02.2017

Muscle Cars (treći deo)

16.02.2017

Amerika Bomber

15.02.2017

Muscle Cars (drugi deo)

09.02.2017

Muscle Cars (prvi deo)

03.02.2017

2018 Ford Mustang GT

01.02.2017

Zeleni pakao Tekst sa video prilogom!

28.01.2017

Kako će Donald Trump da promeni auto industriju u SAD

26.01.2017

Kia Stinger

25.01.2017

Caproni Ca.60

18.01.2017

Krađa automobila

13.01.2017

Howard Hughes Tekst sa video prilogom!

12.01.2017

ELVIS: Svi kraljevi automobili

08.01.2017

MiG-ova ulica

07.01.2017

10 najčitanijih testova na našem sajtu

31.12.2016

Prekookeanski brodovi

27.12.2016

Tržište polovnih automobila

24.12.2016

O.J. Simpson i Ford Bronco (1993) Tekst sa video prilogom!

22.12.2016

Tehnički pregledi

19.12.2016

Über Amerikanci – 2. deo

15.12.2016

Über Amerikanci – 1. deo

14.12.2016

Kako su uvozni automobili potisli domaće proizvođače na američkom tržištu - 2. deo

07.12.2016

Kako su uvozni automobili potisli domaće proizvođače na američkom tržištu - 1. deo

06.12.2016

Najveće oružje Prvog i Drugog svetskog rata

01.12.2016

Bankrotiranje General Motorsa - II deo

24.11.2016

Bankrotiranje General Motorsa - I deo

23.11.2016

Zimske gume

09.11.2016

Amelia Earhart

18.10.2016

Ram 1500 Rebel TRX Tekst sa video prilogom!

14.10.2016

Brend

11.10.2016

Najveće oružje Sovjetskog Saveza

08.10.2016

Domaće aktuelnosti

05.10.2016

Avro Canada VZ-9 Avrocar

04.10.2016

Genesis

01.10.2016

Čitaoci reporteri

20.09.2016

Leteća Krila

13.09.2016

Chevrolet Malibu

09.09.2016

Panzer VIII Maus

30.08.2016

Bartini Beriev VVA-14

23.08.2016

Fiat 126P na Kubi Tekst sa video prilogom!

19.08.2016

Kamper ili prikolica

30.07.2016

Događaji Tekst sa video prilogom!

06.07.2016

VW Golf GTI Clubsport S

04.07.2016

Ford KA+

02.07.2016

Audi S5

23.06.2016

BMW-ova vizija za naredni vek Tekst sa video prilogom!

20.06.2016

24 časa Le Mana 2016 Tekst sa video prilogom!

20.06.2016

Renault Clio 2017

15.06.2016

Kampovanje prikolicom

11.06.2016

Događaji

24.05.2016

Formula1

10.05.2016

Ayrton Senna (21.3.1960.-1.5.1994.) Tekst sa video prilogom!

30.04.2016

SEAT Ateca

26.03.2016

Audi Q2

18.03.2016

V8 Bandits Tekst sa video prilogom!

17.03.2016

Renault Scenic

09.03.2016

Pagani Huayra BC

25.02.2016

Blic test: Audi Q7 3.0 TDI quattro

23.02.2016

Autonomni automobili

20.02.2016

Najskuplji dizel u regionu

20.02.2016

BMW M2 Coupe Moto GP Safety Car Tekst sa video prilogom!

15.02.2016

Opel Mokka X

12.02.2016

Indija vs Srbija

09.02.2016

Kućni ljubimci Tekst sa video prilogom!

06.02.2016

Land Rover Defender Tekst sa video prilogom!

04.02.2016

Trijumvirat Tekst sa video prilogom!

01.02.2016

Novi Porsche 718 Boxster i 718 Boxster S Tekst sa video prilogom!

30.01.2016

Opel GT Concept

28.01.2016

Ford Focus RS

27.01.2016

Mercedes-Benz E klasa 2017 Tekst sa video prilogom!

12.01.2016

NAIAS 2016

08.01.2016

Istorijat motociklizma Tekst sa video prilogom!

06.01.2016

Trijumvirat Tekst sa video prilogom!

02.01.2016

Najbolje ocenjeni automobili na testovima Vrele Gume Media Sistema 2015.

31.12.2015

Tržište polovnjaka u 2015. godini

30.12.2015

Šampioni aukcija 2015.

26.12.2015

Lancia Ypsilon 2016

24.12.2015

Preporuka stručnjaka

19.12.2015

Trijumvirat: Tekst sa video prilogom!

18.12.2015

Ford Crown Victoria Tekst sa video prilogom!

14.12.2015

Novi Mercedes-Benz E-Klase

12.12.2015

Lotus Exige Sport 350

11.12.2015

Wankel motor - promašaji koji su obećavali Tekst sa video prilogom!

07.12.2015

Prokletstvo Džejmsa Dina Tekst sa video prilogom!

03.12.2015

Honda Civic

01.12.2015

Infiniti QX30

30.11.2015

Fordovi skandali - Priča br. 2 Tekst sa video prilogom!

28.11.2015

Fordovi skandali - Priča br. 1 Tekst sa video prilogom!

27.11.2015

Jeff Gordon

26.11.2015

Šampionat u apsolutnoj kategoriji

20.11.2015

Peugeot 204

13.11.2015

Kako osvojiti američko tržište? Tekst sa video prilogom!

10.11.2015

Rejmond Levi

07.11.2015

Dodge Viper ACR za 2016. godinu Tekst sa video prilogom!

06.11.2015

Metan (CNG)

04.11.2015

Off Road - JEEP Adventure Days/Zlatibor 2015. Tekst sa video prilogom!

30.10.2015

Bloodhound SSC

21.10.2015

Zatamnjivanje stakala

17.10.2015

Opel Astra TCR

16.10.2015

Lada Vesta

14.10.2015

Adria Coral Tekst sa video prilogom!

08.10.2015

VW - Hronika skandala Tekst sa video prilogom!

06.10.2015

O Nedodirljivima sa ilegalnim softverom

03.10.2015

Jaguar F-Pace Tekst sa video prilogom!

29.09.2015

Infiniti Q30

28.09.2015

Novi Renault Megane Tekst sa video prilogom!

26.09.2015

Suzuki Baleno Tekst sa video prilogom!

24.09.2015

Toyota Hilux

23.09.2015

Porsche Mission E Concept Tekst sa video prilogom!

18.09.2015

Formula 1

11.09.2015

Chantilly 2015 Arts & Elagance

09.09.2015

Barnea Collection

08.09.2015

Borgward Isabella

03.09.2015

Formula 1

02.09.2015

Registracija autotomobila

01.09.2015

Steyr 50

27.08.2015

ZENITH 24 sata Elegancije 2015 powered by CHIVAS

27.08.2015

Zaštita automobila od krađe

24.08.2015

Icona Vulcano Titanium Tekst sa video prilogom!

22.08.2015

BMW M4 GTS Tekst sa video prilogom!

21.08.2015

Polovni delovi

18.08.2015

Koenigsegg One:1 Tekst sa video prilogom!

12.08.2015

V12 simfonijom protiv građevinskih mašina Tekst sa video prilogom!

07.08.2015

Subaru

05.08.2015

Pojačana kontrola vezivanja Tekst sa video prilogom!

04.08.2015

Ferrari 488 Spider

03.08.2015

Smart DCT Turbo

01.08.2015

Intervju Zoran Drobnjak

31.07.2015

Statistika

27.07.2015

Ford GT Le Mans 2016 Tekst sa video prilogom!

20.07.2015

Mazda 2 vs Renault Clio

18.07.2015

Rekordi koji će najteže biti oboreni u Formuli 1

17.07.2015

Chevrolet Cruze

11.07.2015

Oldtajmer skupovi

09.07.2015

Renault Talisman

08.07.2015

Poređenje – Audi A4 vs BMW serije 3 vs Mercedes-Benz C klase vs Jaguar XE vs Alfa Romeo Giulia

02.07.2015

Mercedes-Benz A klasa

01.07.2015

Saveti

29.06.2015

Alfa Romeo Giulia

26.06.2015

Peugeot 308 GTi

25.06.2015

Salon aeronautike Paris - Bourget 2015

24.06.2015

Anketa - Euro 4 norma

23.06.2015

Mercedes-Benz GLC

20.06.2015

Mazda CX-3

19.06.2015

Šokantni rezultati naučnog istraživanja

17.06.2015

BMW serije 7

12.06.2015

Pretnje i ucene iz Forda u Srbiji

06.06.2015

BMW X1

05.06.2015

BMW S1000 XR

01.06.2015

Akcija

30.05.2015

Ducati Panigale R

28.05.2015

Fiat Ægea

27.05.2015

Toyota Hilux

23.05.2015

BMW Motorrad na stazama uspeha

19.05.2015

Alfa Romeo

15.05.2015

Novitec Rosso Ferrari California T

14.05.2015

Nautika

13.05.2015

Mercedes-Benz G klase

09.05.2015

Ducati Diavel Titanium

08.05.2015

Volo Auto Museum

06.05.2015

Formula1

02.05.2015

Tailfin

29.04.2015

Formula E

28.04.2015

Peugeot 308 R HYbrid

25.04.2015

Volkswagen C Coupe GTE Concept

24.04.2015

Volkswagen Transporter T6

23.04.2015

Mercedes-Benz Concept GLC Coupe

22.04.2015

Audi Prologue Allroad koncept

18.04.2015

Lamborghini Huracan LP 640-4 Superleggera

16.04.2015

Citroen Aircross Tekst sa video prilogom!

09.04.2015

C.A.M.E.R Mostra Scambia

08.04.2015

Citroen Cactus 1.2 VTi/82 Shine

07.04.2015

Traktori na putu

04.04.2015

Jaguar XF

03.04.2015

Opel Corsa TNG

02.04.2015

McLaren 570S Coupe

01.04.2015

Opel Corsa Turbo

28.03.2015

Mercedes-Benz GLE i Mercedes-AMG GLE63

27.03.2015

Dosije Clarkson

19.03.2015

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake

14.03.2015

Ženeva 2015 - Koncepti

12.03.2015

Audi TT Cup Tekst sa video prilogom!

11.03.2015

Ženeva 2015 - Tuning

10.03.2015

Opel Corsa OPC Tekst sa video prilogom!

07.03.2015

Automobili koji su obeležili sajam u Ženevi

06.03.2015

Audi R8

28.02.2015

Brabus 850 6.0 Biturbo Coupe

24.02.2015

Muzej Tehnike u Beču

21.02.2015

Škoda Superb

19.02.2015

Rinspeed BMW i3 Budii Concept Tekst sa video prilogom!

18.02.2015

Nissan Titan

17.02.2015

Ford Focus RS

09.02.2015

Preliminarni testovi u Herezu, u Španiji

07.02.2015

Zvezde Rétromobile 2015.

06.02.2015

Renault Kadjar

04.02.2015

Hyundai i10 1,2 GLS Premium Tekst sa video prilogom!

28.01.2015

Top 10 kolekcionara među poznatim ličnostima

26.01.2015

Ford GT

21.01.2015

Volkswagen Cross Coupe GTE Concept

20.01.2015

Alfa Romeo 4C Spider

19.01.2015

Ford F150 Raptor

14.01.2015

Dolar i akcize zaustavili pad cena goriva

14.01.2015

Buick Cascada

13.01.2015

Seat Leon ST Cupra

10.01.2015

Želje za 2015.

31.12.2014

Tržište polovnih automobila

25.12.2014

Škoda Superb

23.12.2014

Citroen DS3 i DS4

22.12.2014

Kako je BMW postao „BMW“

18.12.2014

Audi Q7

16.12.2014

Kako nastaju Opel sportski automobili

15.12.2014

Mercedes GLE Coupe

13.12.2014

Volvo XC90 T8

11.12.2014

Saveti stručnjaka

10.12.2014

Fiat 695 Abarth Biposto

09.12.2014

Povratak auto industrije u Bugarsku preko Kine

06.12.2014

Opel KARL

04.12.2014

Ford Mondeo

02.12.2014

Tehnologija

27.11.2014

Mitsubishi XR-PHEV koncept

26.11.2014

Opel Adam S

20.11.2014

Kia slavi jubilej

20.11.2014

Inovacije iz Volkswagena

15.11.2014

Fiat 500x

14.11.2014

Novi modeli na Euro NCAP testu... Tekst sa video prilogom!

12.11.2014

Sajam motocikala EICMA Milano

11.11.2014

BMW XDrive Experience

07.11.2014

Benzin vs Dizel

04.11.2014

Sajmovi: Auto e Moto d’Epoca Tekst sa video prilogom!

03.11.2014

Zimski pneumatici

01.11.2014

BMW X5M & X6M Tekst sa video prilogom!

31.10.2014

U susret VN SAD

30.10.2014

Plavi koridor!

28.10.2014

Nissan GT-R Nismo

25.10.2014

Mercedes GLA 45 AMG u Brabusovoj izvedbi

23.10.2014

Mondial de l’Automobile 2014

20.10.2014

Transferi u F1 su pred nama

18.10.2014

2015 Renault Espace

16.10.2014

F1 Déjà vu Tekst sa video prilogom!

14.10.2014

Tariranje 2014. Jeep Cherokee

14.10.2014

Fiat Abarth 695 SS Tekst sa video prilogom!

13.10.2014

Staza u Sočiju Tekst sa video prilogom!

11.10.2014

Suzuki Vitara

09.10.2014

Fića skup

08.10.2014

Kiša na VN Japana

07.10.2014

INTERMOT 2014.

06.10.2014

Honda Civic Type R

01.10.2014

Formula1

29.09.2014

Kupovina automobila

27.09.2014

Tehnologija

26.09.2014

Nova Opel Corsa

22.09.2014

Mercedes B klase

20.09.2014

Ferrari

17.09.2014

Najnebezbedniji automobili u istoriji

15.09.2014

Mercedes-Benz AMG GT Tekst sa video prilogom!

13.09.2014

Aktuelna dešavanja u „najbržem cirkusu na svetu“

10.09.2014

Chrysler otkrio unapređenja za 2015.

09.09.2014

Automobilske marke koje muškarci najviše vole

06.09.2014

Land Rover Discovery Sport 2015 Tekst sa video prilogom!

05.09.2014

Pred VN Italije Tekst sa video prilogom!

04.09.2014

Volvo XC90 Tekst sa video prilogom!

02.09.2014

Mali Renault, dugogodišnji igrač u promenama u društvu

01.09.2014

Kriza u Rusiji

30.08.2014

Dodge Charger Tekst sa video prilogom!

20.08.2014

Zvezde malih ekrana?

19.08.2014

Šta je vozio Gagarin

14.08.2014

Šef Fiat/Chryslera želi deo finansijskog „kolača“ koji pripada snabdevačima originalnih delova

12.08.2014

3 strane Kopa

08.08.2014

Mercedes-Benz S 600 Guard

07.08.2014

Testiranje bezbednosti vozila Tekst sa video prilogom!

01.08.2014

Šta i kako kada vam se slomi staklo na automobilu

31.07.2014

Porsche Cayenne

26.07.2014

PR: Rally Baja Aragon 2014

24.07.2014

Lexus NX 2015

22.07.2014

Novi smart fortwo & forfour Tekst sa video prilogom!

19.07.2014

II. NAVIGATIONRALLY 2014.

18.07.2014

Opel Corsa

18.07.2014

Renault Megane RS 275 Trophy

14.07.2014

Groblje automobila

11.07.2014

Lexus IS

05.07.2014

Pred VN Velike Britanije Tekst sa video prilogom!

03.07.2014

Staze koje su odnele najviše života u istoriji

02.07.2014

Rolls-Royce Ghost V-Specification

01.07.2014

Goodyearovih deset najvažnijih saveta za vožnju kad putujete na odmor

28.06.2014

Mercedes Benz 300 SDL -1986 Tekst sa video prilogom!

26.06.2014

VN Austrije

23.06.2014

Cigarette Racing 50 Vision GT Concept

19.06.2014

24 časa Le Mana

16.06.2014

Tesla Motors oslobodio svoje patente

15.06.2014

Interstellar

14.06.2014

Popravka auto stakala

13.06.2014

Novi BMW Serije 4 Gran Coupe

11.06.2014

Ford B-Max 1.0 Trend EcoBoost vs Fiat 500L 1.4 Nacionale vs Opel Meriva 1.4 Active XER

07.06.2014

Volkswagen Scirocco

06.06.2014

FIĆA SKUP 2014. – MINHEN

04.06.2014

Brzinomeri

30.05.2014

Srebrne strele

29.05.2014

Mercedes C klasa karavan („Estate“)

26.05.2014

Transferi za 2015. o kojima se „šuška“

24.05.2014

Rezvani Beast

23.05.2014

Bavarci nezadrživi

19.05.2014

BRABUS 850 6.0 Biturbo

15.05.2014

Mini Paceman GoalCooper

13.05.2014

U sećanje na Ajrtona Senu Tekst sa video prilogom!

12.05.2014

VN Španije 2014

10.05.2014

Najčudniji avioni u istoriji

07.05.2014

Uredba Vlade

05.05.2014

Vozni park komunističkih državnika

02.05.2014

BMW Vision Future Luxury

30.04.2014

9. Jeep i prijatelji Vrele Gume Off Road

25.04.2014

Peking 2014

24.04.2014

VN Kine

17.04.2014

Ferrari LaFerrari XX

16.04.2014

Red Bull Air Race World Championship

15.04.2014

Ford Focus Sedan

10.04.2014

BMW serije 4 Gran Coupe

04.04.2014

F1 Top Ten

02.04.2014

Obrum PL-01 Tekst sa video prilogom!

01.04.2014

Novitec Torado Lamborghini Aventador NL2

29.03.2014

Neobična pravila u saobraćaju

28.03.2014

Mazda motori

25.03.2014

Budućnost saobraćaja

25.03.2014

Ilegalni taksista

23.03.2014

Limuzina američkog predsednika

22.03.2014

Mini

12.03.2014

MTM

08.03.2014

Registar MUP Srbije

01.03.2014

Novoregistrovana vozila u 2013.

27.02.2014

Mazda3 Sedan 2.0i 120 KS Challenge

26.02.2014

SAAB 9000 Aero Tekst sa video prilogom!

22.02.2014

Pontonski čamac PrinceCraft Vogue 25SE Tekst sa video prilogom!

15.02.2014

1989 Porsche Panamericana Concept

13.02.2014

Limuzina za rastanak

13.02.2014

Bolidi 2014

07.02.2014

Osvrt na sajam automobila u Beču

03.02.2014

Opel 4x4

03.02.2014

Mercedes S600

25.01.2014

Audi Museum Mobile - drugi deo

22.01.2014

Ford Shelby GT350CR

20.01.2014

Prodaja automobila u regionu za 2013. English version

18.01.2014

Kacige Sebastiana Fetela

17.01.2014

Audi Museum Mobile - prvi deo

15.01.2014

Digitalizacija automobila

13.01.2014

Vrele Gume ispred Top Geara

11.01.2014

Honda S660 Concept

05.01.2014

Restauracija: Opel Kadett C GT/E 1900 Tekst sa video prilogom!

03.01.2014

Caterham Seven 160

02.01.2014

Sa letnjim pneumaticima nema odštete!?

30.12.2013

Audi planira da svrgne BMW

28.12.2013

Saab 9-3 Viggen

24.12.2013

Nissan BladeGlider Concept

16.12.2013

Cadillac Escalade

13.12.2013

Jaguar C-X17 Concept

11.12.2013

Nissan Nismo GT-R

10.12.2013

Limitirane serije nelimitiranih cena

07.12.2013

Ferrari Racing One 458 Competition

05.12.2013

Ford Mustang

05.12.2013

1931 Bugatti Royale Kellner Coupe

04.12.2013

Renault Initiale Paris Concept

03.12.2013

Muzeju tehnike u Beču

02.12.2013

BMW Concept Active Tourer Outdoor

30.11.2013

Bosch

26.11.2013

Valentino Rossi na Monza Rally Show

26.11.2013

1982 Zastava 750 SL Tekst sa video prilogom!

23.11.2013

Pravilnik o zimskim gumama ipak jasan vozačima

22.11.2013

Saab

18.11.2013

Red Bull, gazirano piće koje pokreće najbrže bolide na svetu

16.11.2013

Električni automobil, budućnost ili zabluda auto industrije?

15.11.2013

Peter Schreyer Tekst sa video prilogom!

14.11.2013

Monster Energy Gymkhana GRiD Tekst sa video prilogom!

11.11.2013

RUSH

09.11.2013

Oldtimer - Show, Budapest

06.11.2013

PSA koncern

02.11.2013

Elon Musk

26.10.2013

PGO Cevennes

23.10.2013

Kinesko tržište

19.10.2013

Toyota i-Road u proizvodnji 2014.

13.10.2013

Prodaja automobila u Srbiji u odnosu na prethodnu godinu

11.10.2013

Fiat Amerika

08.10.2013

Velodrom Budimpešta

03.10.2013

Ferrari SP12 EC

26.09.2013

Hrčak za volanom kamiona Tekst sa video prilogom!

25.09.2013

YU AMK Veteran

23.09.2013

Promalja li se sunce iza crnih oblaka auto tržišta?

12.09.2013

10 najisplativijih

08.09.2013

Opel

05.09.2013

Yugo 45 Tekst sa video prilogom!

01.09.2013

Tesla Model S

29.08.2013

Intervju sa CORRADO LOPRESTOM

27.08.2013

Jeep Cherokee

26.08.2013

Bentley Flying Spur

14.08.2013

Trendovi boja automobila

11.08.2013

Mobilni telefoni u vožnji

02.08.2013

Rolls-Royce Wraith

31.07.2013

SAAB

18.07.2013

Spyker B6 Venator Concept

09.07.2013

FIAT 500L Living i 500L Trekking

07.07.2013

Infiniti Q50

26.06.2013

BMW Lusso Gran Coupe

23.06.2013

Oldtimer Klub Beograd

20.05.2013

Bad Homburg

15.05.2013

Boschert B300

29.04.2013

Baterije budućnosti?

19.04.2013

Muzej saobraćaja u Bratislavi

04.04.2013

Sretenjski Off Road karavan 2013

28.03.2013

SOMFY

21.03.2013

Statistika prodaje

17.03.2013

Ford EcoSport

12.03.2013

MQB platforma

08.03.2013

Toyota Auris Touring Sports

22.02.2013

Istorija Toyote Corolle

12.02.2013

Consumer Reports Tekst sa video prilogom!

08.02.2013

2012 Dartz PROMBRON Aladeen Edition

05.02.2013

Ford Transit/Tourneo Custom

29.01.2013

BMW Concept Serije 4

08.01.2013

Peugeot 2008 Concept

06.01.2013

Fiat Linea Tekst sa video prilogom!

04.01.2013

Honda CR-V

03.01.2013

Lamborghini Urus

31.12.2012

RRRolipop muzej - Eggenburg, Austrija

24.12.2012

HOFMANN - AUTOSERVISNA OPREMA

17.12.2012

Završetak oldtajmer sezone u Nemačkoj

10.12.2012

Deset stvari koje morate znati o gumama

08.12.2012

2013 Toyota RAV4

30.11.2012

Oldtajmer muzej – Bavarska

27.11.2012

Hydra Schmidt Coupé

14.11.2012

Hiperprodukcija

11.11.2012

75 godina Toyote

04.11.2012

Peugeot 4008/Citroen C4 AirCross

03.11.2012

1976 Chrysler New Yorker Brougham

30.10.2012

Blue Corridor 2012 Rally

27.10.2012

Opel Mokka

25.10.2012

Oldtajmer skup Beograd

19.10.2012

Nova Opel Cascada

18.10.2012

Opel Olympia

05.09.2012

Mercedes-Benz 170 SCB

27.08.2012

Volvo kaskaderska akrobacija

24.08.2012

10. skup moto kluba „CLASSIC WHEELS“ u Futogu

17.08.2012

Seat Leon

27.07.2012

Renault Clio IV

11.07.2012

Tržište polovnih automobila

07.07.2012

Opel rođendanska žurka na Hungaroringu

02.06.2012

Oldtimer Expo - Budimpešta 2012

02.05.2012

Oldtimer Expo 2012

27.04.2012

Udruženje istoričara automobilizma

26.04.2012

Downsizing

14.03.2012

Goodyear

05.01.2012

Muzej oldtimera

29.12.2011

Most kod Beške

05.11.2011

Porsche 959 Tekst sa video prilogom!

04.11.2011

Albert Biermann, šef odseka za razvoj BMW-a

21.10.2011

Audi A6 Avant / BMW 5 Touring / Mercedes E220 Estate

14.10.2011

BMW M3 E36

10.10.2011

VW i ekologija English version Tekst sa video prilogom!

21.09.2011

Salon automobila u Frankfurtu

13.09.2011

Rezerve nafte veće nego što se misli Tekst sa video prilogom!

21.07.2011

Devetostepeni menjač

10.06.2011

BMW serije 8

03.06.2011

Alternativna goriva

21.05.2011

Audi A6 2.0 TDI vs BMW 520d vs Mercedes E220 CDI

05.05.2011

BMW Innovation Days 2011 Tekst sa video prilogom!

23.04.2011

5 neverovatnih inovacija Mercedes-Benza

20.04.2011

Najjeftiniji automobili na svetu

12.04.2011

Najskuplji svetski automobili Tekst sa video prilogom!

04.04.2011

Film Tekst sa video prilogom!

31.03.2011

Audi A6 vs Mercedes E klase vs BMW serije 5 English version Tekst sa video prilogom!

18.02.2011

McLaren MP4-12C Tekst sa video prilogom!

17.02.2011

Tehnologija

03.02.2011

Novi momenti u slučaju 'registarskih tablica'

03.02.2011

Ford Focus vs VW Golf vs Opel Astra

19.01.2011

Intervju - Karl Lagerfeld English version

04.01.2011

INTERVIEW - Vladimir Rebić, zamenik Načelnika Uprave saobraćajne policije

21.12.2010

Prodaja

16.12.2010

MICHELIN Alpin 4 Tekst sa video prilogom!

15.12.2010

Koliko verujete automobilskim novinarima? English version

30.11.2010

Saobraćajna dokumenta

16.11.2010

Zimska oprema

04.11.2010

Zatamnjivanje stakala

25.10.2010

Mercedes-Benz 500 E Tekst sa video prilogom!

18.10.2010

Salon automobila, Pariz 2010 - Komentar English version

10.10.2010

Prominent woman entrepreneurs

24.09.2010

Automechanika 2010

20.09.2010

Ekskluzivno Tekst sa video prilogom!

17.07.2010

Mercedes SLS E Cell Tekst sa video prilogom!

08.07.2010

Alfa Romeo – prvih 100 godina

05.07.2010

Ekskluzivno

24.06.2010

Zanimljivost Tekst sa video prilogom!

18.06.2010

Jeep Club Srbija Tekst sa video prilogom!

15.06.2010

Most na Beški

08.06.2010

Poređenje

07.06.2010

Akcija

26.04.2010

Hibridna vozila

07.04.2010

Humanost

07.04.2010

G-Couture, samo za odabrane

06.03.2010

F1 - 2010

15.02.2010

Lorinser

13.02.2010

„Gazela“ naša nasušna

02.02.2010

BMW C1-E Tekst sa video prilogom!

26.01.2010

F1 na vodi

05.01.2010

Carine

15.12.2009

Audi A8

04.12.2009

Lizing

02.12.2009

Nauka u službi frizure

20.11.2009

Aston Martin Rapide

21.10.2009

BMW Z4 by AC Schnitzer

26.09.2009

Nautika

08.09.2009

Porsche Panamera S (4S)

02.09.2009

Prva vožnja Mazdaspeed 3

25.08.2009

Polovni automobili

10.07.2009

Zakon o bezbednosti u saobraćaju

05.06.2009

Aerodinamika

22.05.2009

WorldFirst Racing

15.05.2009

GT2 i GT-R

30.04.2009

salence
30.11.2010 20:36
28
3

Auto novinarima verujem osim ako nije rec o novinarima AUTO BILDA! Kod njih nema nepristrasnosti,shalim se narvno,njihova objektivnost je takva da u svakom slucaju pobedjuje vozilo marke Volkswagen i to na bas svakom uporednom testu koji oni organizuju! POLO, GOLF, PASSAT ... i ako su koncepcijski stariji od uporedjenih rivala uvek dobijaju bar 10 procenata vise bodova u ocenjivanju pomenutih novinara. Mislim da ovo naravno nije moguce, ali eto i u jednoj organizovanoj zemlji kao sto je Nemacka vidno postoji uticaj kapitala na misljenje ljudi koji svojim izjavama (tekstovima) uticu na javno mnjenje.

Buffalo
30.11.2010 21:59
14
14

Ovo sa Nissanom koji je izabran za auto godine je katastrofa. Interesantno je sto ste ih provalili, pre svega britanske novinare da su bili potkupljeni u ovom slucaju.
Zapravo njihova auto industrija je kao i manje vise sve drugacije nego u kontinentalnoj Evropi. Po meni, iz ovog zirija treba skloniti britanske glasove, oni svakako ne oslikavaju ukus evropljana.

miki
01.12.2010 01:23
23
0

citam automobilske testove i magazine skoro 30 godina. ono sto je vazno jeste da svako ima neki svoj stav i interes i da iskoristi informaciju u svoju korist. meni, na primer, nikada nije znacila informacija o prodaji nekih kola dok je drugim ljudima to polaziste i ishodiste svega o automobilu. mislim da novinari (automobilski) upravo to treba da rade; da citaocima pruze maksimum informacija a mi cemo sami znati koje su nam bitne a koje ne. ako citate neke testove videcete grupisane ocene do detalja, pa sami odlucite koja je za vas "tezina" velicina prtljaznika a koja preglednost pozadi. i za kraj samo da pomenem nemacku nepristrasnost i "pedantnost". tamo negde ranih 90-tih je jedan casopis pravio uporedni test u kojem je bila toyota (mislim corola, nisam siguran), naravno nemac, francuz itd. pobedio je nemac (ocekivano) ali je toyota izgubila dragocene poene zato sto je svetlo za rikverc nedovoljno osvetljavalo put pozadi. pozdrav redakciji i puno uspeha u radu,

Miki2
01.12.2010 11:20
10
1

Ja testove u auto magazinima uzimam kao podlogu za analizu nekog modela. Znaci, sud o nekom modelu donosim sam. U nekim novinama, jedan auto je ispred drugog jer ima vise odlagalista za sitnice, bolju preglednost i sl. Ne kazem da to nije vazno, ali nije ni presudno. Novinari uglasnom kude tvrdu plastiku, od koje su izradjene armatire u nizoj klasi, kude bucnost motora i sl. To na duze staze zna i da bude prednost. Tvrda plastika se lakse odrzava, a konkretno 1.9 JTD motor od 86 KS iz Punta 2 ima masivnu konstrukciju i zato je i bucan i trajan. Ovo sam dao primjer jer ovakvog Punta ja vozim, a to se odnosi i na VW 1.9 TDI. Novinari hvale mjenjace sa 2 kvacila, a niko ne navodi koliko kosta opravka tog mjenjaca. Hvale male turbo motore, a ekvivalenti atmosferci su sigurno izdrzljiviji.
Toliko od mene.

slobodan
01.12.2010 11:55
13
0

Kada citam novine i gledam razne emisije..pokusavam da ne obracam paznju na novinarov stav...jer i ako ne postoji lobiranje..u krajnjem slucaju ne mozemo ni na koji nacin iskljuciti novinarov subjektivni stav, njegove afinitete....npr. najpopularnija emisija je Top Gear..nju gledam apsolutno ne da bih dobio neke nove informacije o automobilu, nego cisto radi zabave..jer kako npr iko moze za ozbiljno uzeti Jeremija kada komentarise neki BMW-ov model :/...a sto se tice novinarstva kod nas..Realno kod nas ne postoje uslovi da takve vrste medija sami sebi obezbede testirani automobil pa da mogu i da ga hvale ali i da ga uniste komentarima...u najvecem broju slucajeva oni ga dobiju na koristenje od pomenutog dilera...i mozes ti neki njihov model jednom ocrniti..ali sledeci put ne obracaj se njima vise za test voznju....

Bojan
01.12.2010 12:13
11
0

E bas dobra tema. Da nije tih nivinara vecunu informacija o ogromnom broju automobila koje poznajem nikad ne bih dobio. Vise cenim objektivne podatke, recimo, ubrzanje 0-100, elasticnost 80-120, maks. bocno ubrzanje (G), maks. vertikalno ubrzanje (neki tako mere udobnost), sve moze da se izmeri. Oprezno prihvatam subjektivne informacije poput: "cini se da nema dovoljno snage", "motor je bucan", "stabilan u krivinama"... Koliko je to u ujedinici mere i koliko u odnosu na konkurenciju? Subjektivni osecaj moze da prevari. Vozim isti automobil svaki dan, nekad mi se cini da bolje ide, nekad losije, nekad je bucniji, nekad je tisi, nekad udara po rupama, nekad ne. Ustvari isti je auto, ali do mozga ne dolaze uvek jednako informacije, zavisno od umora i predhodno primljenih podataka. Kad iz IMT-ovog traktora sednem u auto 20 godina star osecam se kao u najnovijoj S klasi. Sve je tiho, mekano, brzo i udobno.

Buffalo
01.12.2010 13:03
15
3

Postovani drugari, komentatori, mislim da ste ovaj tekst shvatili previse pausalno i bukvalno.
Od ranih 70-tih pratim auto magazine, prvo stivo mi je bio svakod drugog cetvrtka slovenacki Avto Magazin kasnije Auto Motor Sport do koga se dolazilo jedva i preko ocevih drugara gastabajtera u nemackoj.
Tada sam sve o svakom automobilu znao napamet. Sto nije bilo ni tesko, posto je u doba 70-tih i 80-tih, auto industrija godidsnje izbacivala maksimalno 20 novih modela.
Vrele gume sam uz sve manjkavosti i decije bolesti doziveo kae nesto Srpsko a Svetsko sto mislim i danas.
U doba aktuelne hiperprodukcije automobila nije lako sve to ispratiti. Naravno, proizvodjaci se ulizuju novinarima na 100 nacina, ali su ovim izborom stvarno preterali. Ovo je anti reklama za Nissan ali i za profesiju i sve one koji svoj posao rade posteno.
Ko gleda Top Gear osim zanimacije neca saznati bas bog zna sta o automobilu, osim da su Nissan, Toyota i Subaru ZAKON. Svi ostali su izlozeni SPRDNJI!
Zaista mislim da u tom ziriju treba sada dobro probrati zito od kukolja i uvesti red,posto su doveli u pitanje sve principe profesije.

Singer
01.12.2010 14:02
12
1

@ Buffalo

Odlican komentar

Miroslav
01.12.2010 15:59
7
2

Najbolji primer je zasto nekad ne verovati bas na svaku izgovorenu, napisanu rec pokazuje sledece: Vecina (skoro svi) novinari kod nas daju negativne poene za automobile npr. preglednost za kretanje u rikverc, ergonomija i sl. I zbog tih, aj da kazem sitnica automobil na kraju ni kriv ni duzan izgubi par bodova i gle cuda zavrsi na 2. ili 3 mestu npr!!!I na kraju svi velicaju tog koji je osvojio, uslovno receno, prvo mesto u uporednom testu na primer. Sve je stvar navike i zasto uvek to potencirati, kad ti novinari nisu nikad sedeli u Fici i Yugu, a na njima i polagali voznju i sad im kao sve smeta!!

Vrele Gume Medija Sistem
01.12.2010 17:57
15
5

Interesantna tema, koja se dugo potiskuje i najblaže rečeno zaobilazi. Javna je tajna da uticaj na novinare i redakcije postoji i da on dolazi sa mnogih strana koje su direktno ili indirektno zainteresovane. Takođe, iz ugla osnivača medija, najbolje mogu lično posvedočiti koliko je teško održati objektivnost koja se često nalazi u makazama raznih faktora koji bi na nju mogli uticati.
Međutim, redakcije, novinare i tekstove koji se nalaze u takvom raskoraku je lako uočiti i tržište ih surovo kažnjava. Stoga svako generalizovanje auto novinara kao neobjektivnih izveštača nije na mestu i siguran sam da Medijski sistem Vrele Gume odoleva takvim pritiscima, i to pre svega zaštićen armijom svojih poklonika kojima nije moguće tek tako lako "uvaliti rog za sveću".
Lično, smatram da izbori tzv. specijalizovanih žirija (poput i ovoga za Car Of The Year) za automobil godine ili recimo automobil kao bombona ili mis automobil, koji se ne zasnivaju na proverljivom glasu čitalaca ili gledalaca nisu validni i da su oni shodno tome isključivo rezultat nekih drugih odnosa.
Glasanje britanskih kolega ne treba da nas čudi i ovaj izbor nije svakako jedini koji će ostati pod znakom pitanja vezano za objektivnost.
Glasovi 20.000 posetilaca našeg sajta u ovom slučaju govore sasvim drugačije, i oni su pravi barometar tržišnog uspeha, o čemu će posvedočiti i prodajne statistike u narednoj godini.
@Miroslav
Poštovani, u našoj redakciji ima desetak članova među kojima je i moja malenkost koja je polagala vožnju na Fići i svoje prve vozačke godine izučio na Zastavi 750 LE narandžaste boje.
Stoga, vredi nam verovati da smo vrlo uspešni u zameni prirubnice (đunte), skraćivanju auspuha na APN4 kao i u proceni osobina nekog vozila poslednje generacije nakon skoro dvadeset godina novinarskog iskustva u ovoj oblasti.
Jedno je sigurno, na nas se ne može uticati!
Hvala svima na aktivnom učestvovanju u komentarima koji su nam dragoceni u daljem radu!
Vrele Gume Medija Sistem
Dir. Miodrag Piroški

%
01.12.2010 20:59
7
1

@ Vrele Gume
Posteno receno. Treba razdvojiti zito od kukolja, sto bi neko pre mene rekao! Nije korektno sve strpati u istu vrecu, samo zato sto oni, automobilski novinari rade posao i zive zivot koji mnogi sanjaju.
Kao i u svakom poslu, nista nije lako, a u tudjem dvoristu je visnja uvek sladja!
Glasacemo i na ovom sajtu za auto godine, pa cemo videti!

Slavko
02.12.2010 11:32
7
0

Da, kada se pogleda broj glasova čitalaca, meri se u desetinama hiljada koliko se sećam. S druge strane 57 novinara. Ipak, moj glas ide čitaocima/posetiocima sajta..

Dule Moravac
02.12.2010 13:15
9
0

@Slavko
Hahaha, 57 novinara, od kojih su bar 40 tipa Alvirovic & Co, sve sama prevara u velikom stilu.
Glas citalaca je ono sto iam vrednost! sve ostalo je luk i voda.
Pozdrav,
Dule

Mix
02.12.2010 14:57
12
0

Tekst pogadja u metu, izbor Nissan Leaf-a jeste sumnjiv, ali u osnovi svako ko je malo bolje upucen u automobilska zbivanja moze da bude samo razocaran ali ne i iznenadjen. Pred nama je vreme/era elektricnih automobila.

Apsolutno svaki medij, bio on automobilski ili ne, je pod necijim uticajem. Nezavisno novinarstvo ne postoji, nikad nije ni postojalo, to je javna tajna.

Zato je, po mom misljenju, prepotentno i pomalo neukusno da bilo koja redakcija tvrdi da se "na njih ne moze uticati". Money, advertising, anyone??? Ma moze, pa makar i malkice :)

Dovoljan dokaz je to sto britanski Car Magazine vec godinama lobira za Porsche, i sto je Jeremy Clarkson godinama vodio "slucajnu" kampanju protiv Vauxhall-a. Ako se na takve automobilske autoritete kao sto su spomenuta dva subjekta moze (i to jos kako moze) uticati, onda je sve jasno.

Dejan L
04.12.2010 10:54
12
0

Načitasmo se mi i članaka o Opelu koji je pobedio krizu i pokazao kako se nizom novih modela bore protiv krize, a onda ko iz vedra neba vest Opel u 2010. će zabeležiti manjak od 1.4 milijarde €.
Koliko ja vidim pre će prodati Opel, nego što će Fijat prodati Alfu, jer je gubitak Alfe nekoliko miliona, a gubitak Opela 1.4 milijarde!

Mumic
05.12.2010 21:32
9
0

Ova diskusija ima samo jednu tacku: auto novinari su u sluzbi auto industrije. Politicki novinari su u sluzbi politicara i vlada. Ekonomski novinari su u sluzbi krupnog kapitala, itd, itd.
Sta je u ovome cudno?
Nista. Samo je pitanje do koje mere se ipak drze profesionalnog kodeksa.
Ponekad izgube kompas i samo nas podsete na ovu cinjenicu.

trojanac
06.12.2010 19:21
5
0

Odličan tekst Barta. :)

Pavle Barta
06.12.2010 20:55
6
0

@ Trojanac

Hvala najlepše. :-)

Peki
08.12.2010 09:37
6
1

Ah, sta reci a ne slagati? Globalno uzevsi, uticaj auto industrije, i sam njen ekonomski znacaj za jednu zemlju, toliko je veliki, da je nemoguce ga ignorisati. U Francuskoj je recimo procenjeno da nacionalni proizvodaci (Renault i PSA) direktno i indirektno zaposljavaju preko milion osoba, pa je normalno i da imaju nacionalni interes. Sume koja se izdvajaju za marketing, publicite (reklamu), promocije, salone... su astronomske, i sto je najtuznije, direktno su uracunate u cenu svakog vozila. Hteli to ili ne, odnosno bili svesni toga ili ne, mediji su na udaru ovako agresivne politike, posebno ukoliko su njen sastavni deo. Bezmalo svi francuski specijalizovani auto casopisi, deo su jedne ogromne nemacke grupacije...
Sta hocu da kazem? Uticaj postoji, ne i cenzura. Niko dakle nece reci jednom novinaru, ti treba da pises sve najlepse o nasim modelima, i ukoliko nije tako, vise ti necemo dati vozila na testiranje. Odredeni su pokusali, pa su njihovi proizvodi bili masakrirani. Kako? Jednostavna, svaka redakcija moze sebi da dozvoli da iznajmi ili pozajmi zeljeni model, i da ga "uporedi" sa konkurentima. Dakle neke stvari se rade daleko suptilnije, mada ni to u kranjem slucaju nema mnogo uticaja na objektivnost. Ono sto svi treba da znaju, i sto cesto naglasavam u mojim tekstovima, je da smo svi samo individue, koje imaju razlicitog afiniteta i razlicite ukuse. Jer kako drugacije objasniti da se u jednom auto casopisu hvale odredene stvari, koje se u drugom precutkuju, ili cak i kritikuju. Svaki put kada sednem u odredeno test vozilo, pokusavam da budem maksimalno objektivan, ali to je ipak moje individualno misljenje, doista zasnovano na odredenom iskustvu i na komentarima brojnih prijatelja, kolega sa posla i zainteresovanih prolaznika. Odredeni "detalji" koje su citaoci naveli (vidljivost pozadi, zapremina prtljaznika, kvalitet plastike...), svakako nisu presudni, ali nase je da ih spomenemo. Svako ce sam proceniti da li mu je to zaista vazno, pa i ja prvi tako gledam na stvari. Ne treba zaboraviti da sam ujedno i novinar i potrosac, i da cesto okarakterisem odredene testove kao neobjektvne. Jednostavno previse je dat akcenat na za mene nebitnim stvarima. Cinjenica je da danas niko ne pravi jako lose automobile, razlike su cesto u nijansama. Zelite primer? Trenutno mi je ustupljen na probnu voznju novi Ford C-Max (kratka verzija) 1.6 TDCi/115 ks, sta taj monovolumen moze da donese novo u segmentu, sto drugi vec nisu izmislili? A konkurenata ko' salate, sve bolji od boljeg. Po cemu je od njih (mnogo) napredniji? Pa motori su zajednicki sa grupacijom PSA, klizna vrata imaju i drugi, vozna dinamika za familijarnu upotrebu kod svih je zavidnom nivou, dok je cena prakticno identicna! A da, ostaje nam kvalitet plastike, vidljivost unazad, zapremina prtljaznika, nejako svetlo za voznju unazad, tanke podne obloge...
Pozdrav svima
S postovanjem

deda
09.12.2010 10:34
5
1

Peki,
po tebi bi onda testovi izgledali ovako:
+ vidljivost, menjac, kocnice
- performanse, potrosnja
pa neka se svako odluci sta mu je bitnije dobre performanse ili kocnice

+-+-
15.12.2010 18:48
4
1

Vidim da svi pljujete Top Gear.
Ali ako smo iskreni, samo ti momci zaista pljuju automobil koji im se ne svidja. Ako im nesto smeta u automobilu oni to i kazu i to bez ustrucavanja. A dok svi ostali novinari to uvijaju, tipa dobro je ali eto moze i bolje itd... Za sve ove godine pracenja automobilizma i gomile raznih casopisa i emisija, zaista, nigde nisam video da je neki novinar napljuvao neki automobil. A vi?
Naravno ni jedan novinar ne moze da bude u potpunosti objektivan.
Jer kako se kaze " Sto ljudi, sto cudi".
Svako ima neke svoje zelje, potrebe i zahteve.
Kada novinar izjavi da je, recimo, motor trom.
Kako mi to treba da shvatimo?
Mozda je on navikao na nove automobile i nove motore.
Mozda je pre toga izasao iz nekog sportskog modela pa mu se ovaj cini trom.
A kako bi vlasnik Yuga 45 procenio taj "tromi" motor.
Za njega bi to verovatno bila azdaja.
Tako da batalimo tu pricu o objektivnosti.


top gear for ever
26.2.2011 10:53
0
1

@ bufalo
nisi upravu top gear uvek pljuje toyotu ako si gledo kad su isli u amazon i hamond je uzeo pokvaren land cruiser

Delca
18.7.2011 11:49
1
0

Mislim,da je neko vec gore spomenuo objektivnost novinara AUTO BILDA.Ja mogu jos da dodam I Auto Moto und Sport kao primer "objektivnosti" nemackog auto novinarstva.Ukratko po novinarima ova dva lista,Golf je najbolji auto u C segmentu u 99,9% testova,bilo da se izazivac zove:Giulietta,Fokus,Astra,Megan...ili BMW 1,rezultat je gotovo uvek isti.Isto vazi i za Pasat u D segmentu!?Paradoksalno u testovima izdrzljivosti(100000km),vozila iz VAG grupacije su redovno na zacelju!Posebno par modela iz VW programa:Vw Turan,Tiguan,Fox!I to ne zbog sitnica,nego zbog otkaza vitalnih delova(motor,turbo punjac).Licno mislim,da to malo ima veze sa profesionalizmom i nepristrasnoscu i vise lici na reklamni materijal,koji faforizuje jednu odredjenu marku automobila.I da zakljucim.Kapa dole Vrelim gumama,sto se objektivnosti tice!Pozdrav iz Svajcarske!

goran
12.12.2011 21:34
1
0

nadam se da se svi sjecate testa s clase i fetona u kojem je naravno pobjedio feton to je po meni bio vrh "objektivnosti"

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: