Online plus

Elektrifikacija četvorotočkaša

Kako ćemo dalje?

U automobilskom sektoru pripremaju se radiklane promene, ravne prelasku sa parne mašine na motor sa unutrašnjim sagorevanjem. Radi se naravno o "elektrifikaciji" četvorotočkaša, ali i nepoznanicama sa kojom se suočava automobilska industrija


Za sve su krivi dizeli! Zbog njih, istorija automobila brutalno je ubrzana, sa za sada nepredvidljivim posledicama. Još do pre koju godinu, proizvođači su im predviđali svetlu budućnost i duge godine ekspolatacije. A onda je došao udarni talas u vidu Dizelgejta, koji je počistio sve nade koje su ulagane u dobre stare naftaše, otvorivši auto put električnim automobilima. Od Pariza, pa preko Madrida, Osloa, Stoholma, Atine..., lista gradova koji u skoroj budućnosti predviđaju zabranu cirklulacije dizela, pa i svih vozila sa unutrašnjim sagorevanjem, ne prestaje da raste. Upravo u trenutku pisanja, čak su i sudovi u Nemačkoj prihvatili žalbu "zelenih", kojom se odobrava zabrana cirulacija dizela starije generacije po gradovima (spominje se cifra od preko 12 miliona vozila). Samim tim, do 2030. godine predviđa se rast proizvodnje električnih i hibridnih vozila i do 30 %, što će se direktno odraziti na proizvođače automobila, rezervnih delova, garažiste, petrolejsku industriju, proizvođače baterija i elektronskih komponenti... Pravi "Big bang" koji će dobro promešati karte, te pojedinima pokvariti biznis, a drugima otvoriti nove horizonte.

Proizvođači automobila već sada su primorani da izmene ili adaptiraju proizvodne trake, što nije ni malo jednostavan, još manje jeftin proces

Multienergetske platforme su budućnost?
Grupacija Renault-Nissan investirala je recimo 4 milijarde evra kako bi lansirala gamu električnih automobila, dok drugi, poput grupacije PSA, oklevaju, ne znajući u kom pravcu će teći razvoj. Po rečima odgovornih, blizu su odluke o razvoju "multienergetskih platformi", sposobnih da po potrebi mutiraju, odnosno adaptiraju se ugradnji 100 % električnog pogona, hibrida i hibrida sa spoljašnjim punjenjem. Ako izuzmemo grupaciju Renault i Teslu, više manje svi konstruktori su krenuli upravo ovim putem. Što se tiče pogonskih jedinica, u 2016. godini na njima je radilo 112.000 radnika, u ukupno 126 fabrika u Evropi.

Ukoliko se tržište orjentiše prema hibridima, to će se pozitivno odraziti na zapošljavnje, jer njihova proizvodnja zahteva 50 % više vremena od proizvodnje klasičnog « termičkog » vozila



Međutim, ovako brza elektrifikacija donosi i probleme. Pre svega po pitanju profila radnika, jer u hibridima i ostalim "čistim elektro" vozilima znatno je veći procenat elektronike i "soft" komponenti nego u mehaničkim. Te podrazumeva neophodno ali i papreno skupo usavršavanje radne snage. Isto tako, po rečima Carlosa Tavaresa, direktora PSA grupacije, marža, odnosno profit proizvodača, biće znatno manji u budućnosti, posebno jer je električna struktura automobila osetno skuplja od termičke. Nemački Daimler-Benz već je to osetio, zbog čega je lansiran ekonomski plan, kako bi se uštedelo 4 milijarde evra.

Naftaši se ne predaju
Nakon proizvođača pozabavimo se naftnom industrijom. Po istraživanjima internacionalne agencije za energetiku, svetom će se do 2035. godine kotrljati oko 450 miliona električnih i hibridnih vozila, što je nekih 25 % ukupnog svetskog voznog parka. U totalu su se bacili na proračune i ukoliko se prognoza ostvari, došli su do zaključka da će potrošnja nafte biti smanjena za 4 miliona barela dnevno. Nedovoljno da bi se kompenzovao porast potražnje za crnim zlatom, jer u zemljama u razvoju vozni park "prljavih" automobila, kao i kamiona i autobusa (o brodovima i avionima da ni ne pričamo) nastavlja da napreduje. Za sada dakle nema problema, ipak…

Svi veliki prerađivači nafte se pripremaju za budućnost. Naftni gigant Total je 2016. kupio proizvođača baterija Saft za jednu milijardu evra, i počeo sa instalacijom stanica za punjenje



Plan Totala je aktivacija 300 istih električnih stanica u Evropi sa oko hiljadu mesta za punjenje, raspoređenih po najvažnijim strateškim tačkama, na svakih 150 km.

I drugi ne miruju. Shell je prošle godine preuzeo holandski NewMotion, specijalistu za električne punjače, sa 30.000 privatnih jedinica i 50.000 u javnom sektoru u čitavoj Evropi, što samo potvrđuje njihovo opredeljenje što bezbolnijeg prelaska na električnu energiju.

A ko će najviše profitirati u celoj priči?
Rudnici i naravno proizvođaci baterija svim ovim dešavanjima zadovoljno trljaju ruke. Na berzi je vrednost ruda neophodnih za proizvodnju baterija skočila od prošle godine za 80 procenata. Prvi svetski proizvođač, englesko -švedska grupacija Glencore, zabeležiće ove godine četiri puta veći profit, na preko 5 milijardi evra. Kompanije koje proizvode Litijum, Nikal, Grafit i Bakar isto tako trljaju ruke. Poslednji navedeni metal koristi se četiri puta više u električnim nego u klasičnim automobilima. Do 2027. godine proizvodnja bakra neohodnog za njihovu produkciju dosegnuće po prognozama 2 miliona tona, dok se trenutna potrošnja kreće oko 200.000 tona. U ovoj situaciuji, azijski industriski giganti, kao što su Panasonic, LG Chem, Samsung, CATL i BYD, stekli su ogromnu prednost nad ostalima.

Vrednost baterija za jedan električni automobil kreće se danas oko 10.000 evra, što predstavlja oko polovinu fabričke cene, odnosno trećinu maloprodajne

Ako izuzmemo Mercedes, svi konstruktori automobila na Starom kontinentu su zavisni od pomenutih azijskih proizvođača baterija, zbog čega je u Briselu pokrenuta inicijativa za razvoj "Airbusa za automobilske baterije" u Evropi. Lakše reči nego izvesti, jer osim Tesle, koji je u Nevadi sagradio fabriku za njihovu proizvodnju (investirano 2 milijarde dolara), još dvadesetak sličnih mega postrojenja su već u razvoju, pogodite gde... u Aziji!

Evo šanse i za nas ! Budući da Srbija « leži » na nalazištima gore pomenutih ruda, dobrodošlica industriji proizvođača baterija bi nas svrstala u strateški bitne zemlje, uz diskutabilan ekološki faktor



Država sreću kvari
Za kraj ovog "ekspozea", treba spomenuti i proizvođače električne energije, neophodne za punjenje baterija. Za primer ću uzeti Francusku, koja i dan danas dobija oko 75 % električne energije iz nuklearnih centrala, sa tendencijom da se taj udeo smanji na 50 %, u narednih desetak godina. Po procenama do 2030. godine električni vozni park Francuske će brojati oko 5 miliona električnih i hibridnih automobila, za čije će punjenje trebati svake godine oko 12 TWh električne energije. Primera radi, sadašnja ukupna potrošnja struje javnog električnog transporta u Francuskoj kreće se oko 13 TWh (vozovi, tramvaji i električni automobili poznati pod imenom Autolib), dok godišnje 58 nuklearnih rekatora proizvode nekih 415 TWh. To znači da će biti neophodno povećati proizvodnju električne energije, ili njen uvoz, što nikako ne može biti dobro za planetu.

Povećanje potražnje za električnom energijom povlači i povećanje cene, pa je za očekivati da se uskoro električna energija neophodna za punjenje baterija automobila oporezuje na poseban način



Drugim rečima možemo očekivati da se država uskoro umeša u cenu električne energije jer će se potražnja za organskim gorivom smanjiti, što će se negativno odraziti na ubiranje poreza i akciza koje sada čine oko 60% maloprodajne cene benzina ili dizel goriva i naravno « zlatnu koku » svakog državnog aparata.

Biće ovde još turbulencija, jer prelaz na elektromobilnost je mnogo komplikovaniji proces nego što se to može i naslutiti.

Perica Rajković
…nastaviće se, sledi test Kia SOUL EV
3012
Postavljeno: 14.03.2018

Arhiva: Online plus

Rubrika: Online plus
Postavljeno: 22.06.2018

Range Rover, Rolls Roys, Audi, Maserati, Ferrari...

Koji su omljeni automobili poznatih fudbalera i šta voze najbolji od njih? U slavu Svetskog prvenstva koje se ovih dana održava u Rusiji, pišemo o najboljim modelima najboljih fudbalera današnjice i nekih starih nezaboravnih asova


Rubrika: Online plus
Postavljeno: 11.06.2018

Mercury

Tržište vanbrodskih motora u Srbiji je u usponu. Legendarni Mercury preuzima primat po prodaji a sve u nastojanju da svima dokaže da je neprikosnoven No.1 na vodi


Rubrika: Online plus
Postavljeno: 27.05.2018

Modeli CR7
Tekst sa video prilogom!

Bogati fudbaleri, prelepe žene i još skupoceniji automobili – “sveto trojstvo” današnjeg sportskog džet seta. U susret Svetskom prvenstvu koje će polovinom juna početi u Rusiji, predstavićemo šta voze poznati fudbaleri, kao i pojedini srpski reprezentativci. Počećemo od verovatno najboljeg – Cristiano Ronaldo i njegova neprocenjiva kolekcija automobila.


Šta vozi Papa?

24.05.2018

Revolucija na dva točka i malo elektrike

23.05.2018

VOŽNJA BEZ KAZNI

07.05.2018

Bodo Bušman i Brabus

04.05.2018

UBER

26.04.2018

Vladimir Putin Tekst sa video prilogom!

23.04.2018

Donald Trump

17.04.2018

Elektrifikacija četvorotočkaša

14.03.2018

BMW M5

30.01.2018

Tržište novoregistrovanih vozila u Srbiji 2017

18.01.2018

Tržište novih automobila u Srbiji 2017. po segmentima i modelima

16.01.2018

Premijere 2017.

05.01.2018

Istorija Pinap devojaka

13.12.2017

Obijanje vozila

01.12.2017

Pripremite automobil za zimu

17.11.2017

Pirelli kalendar za 2018. godinu

14.11.2017

Superautomobili 1993

23.10.2017

Sukob Škode i VW-a

18.10.2017

Tržište novih vozila u prva tri kvartala 2017. godine

10.10.2017

Obavezna oprema

30.09.2017

Saloni automobila

11.09.2017

Električni automobili u Srbiji

17.08.2017

Infiniti Prototype 9 Concept

16.08.2017

Automobilizam pre Velikog rata u SAD

12.08.2017

Peugeot 308 Cup

07.08.2017

Type R danas proslavlja 25 godina svog postojanja

27.07.2017

Opel Insignia GSi

26.07.2017

Električni automobili

12.07.2017

Pred vratima ozbiljnog tržišta automobila

12.07.2017

Renaultov električni trio Tekst sa video prilogom!

06.07.2017

Hyundai N Performance Tekst sa video prilogom!

04.07.2017

BMW X3 – treća generacija Tekst sa video prilogom!

30.06.2017

Bezbednost saobraćaja Tekst sa video prilogom!

22.06.2017

Lamborghini Huracan Performante

09.06.2017

Poseta Hyundaijevoj fabrici u Nošovicama Tekst sa video prilogom!

03.06.2017

Top 5 TV emisija o automobilima

31.05.2017

Niki Hejden

25.05.2017

Tržište polovnjaka april 2017.

19.05.2017

Ferućo Lamborgini

18.05.2017

Enco Ferari – čovek koji je ostvario svoj san

13.05.2017

Dream Jet

11.05.2017

Filmovi za ljubitelje automobila 2

04.05.2017

Polovni automobili u 2017.

30.04.2017

Filmovi za ljubitelje automobila

29.04.2017

Barometar PLUS

27.04.2017

Renault Clio by Zoran Kastratović

26.04.2017

Audi RS3 LMS

12.04.2017

Električni automobili

07.04.2017

Porsche Panamera Sport Turismo Tekst sa video prilogom!

06.04.2017

53. Međunarodni sajam automobila i motocikala u Beogradu

01.04.2017

Auto delovi - istraživanje

31.03.2017

Range Rover Velar

29.03.2017

Beograd 2017

28.03.2017

Beograd 2017

25.03.2017

SUV histerija

22.03.2017

Beograd 2017

18.03.2017

Mercedes-Benz G650 Maybach Landaulet

17.03.2017

Izazov Dukat planine Tekst sa video prilogom!

15.03.2017

Najstrašnija reč automobilske industrije

26.02.2017

Tupolev Tu-4

22.02.2017

Ford F-Series slavi 70. rođendan

21.02.2017

Muscle Cars (treći deo)

16.02.2017

Amerika Bomber

15.02.2017

Muscle Cars (drugi deo)

09.02.2017

Muscle Cars (prvi deo)

03.02.2017

2018 Ford Mustang GT

01.02.2017

Zeleni pakao Tekst sa video prilogom!

28.01.2017

Kako će Donald Trump da promeni auto industriju u SAD

26.01.2017

Kia Stinger

25.01.2017

Caproni Ca.60

18.01.2017

Krađa automobila

13.01.2017

Howard Hughes Tekst sa video prilogom!

12.01.2017

ELVIS: Svi kraljevi automobili

08.01.2017

MiG-ova ulica

07.01.2017

10 najčitanijih testova na našem sajtu

31.12.2016

Prekookeanski brodovi

27.12.2016

Tržište polovnih automobila

24.12.2016

O.J. Simpson i Ford Bronco (1993) Tekst sa video prilogom!

22.12.2016

Tehnički pregledi

19.12.2016

Über Amerikanci – 2. deo

15.12.2016

Über Amerikanci – 1. deo

14.12.2016

Kako su uvozni automobili potisli domaće proizvođače na američkom tržištu - 2. deo

07.12.2016

Kako su uvozni automobili potisli domaće proizvođače na američkom tržištu - 1. deo

06.12.2016

Najveće oružje Prvog i Drugog svetskog rata

01.12.2016

Bankrotiranje General Motorsa - II deo

24.11.2016

Bankrotiranje General Motorsa - I deo

23.11.2016

Zimske gume

09.11.2016

Amelia Earhart

18.10.2016

Ram 1500 Rebel TRX Tekst sa video prilogom!

14.10.2016

Brend

11.10.2016

Najveće oružje Sovjetskog Saveza

08.10.2016

Domaće aktuelnosti

05.10.2016

Avro Canada VZ-9 Avrocar

04.10.2016

Genesis

01.10.2016

Čitaoci reporteri

20.09.2016

Leteća Krila

13.09.2016

Chevrolet Malibu

09.09.2016

Panzer VIII Maus

30.08.2016

Bartini Beriev VVA-14

23.08.2016

Fiat 126P na Kubi Tekst sa video prilogom!

19.08.2016

Kamper ili prikolica

30.07.2016

Događaji Tekst sa video prilogom!

06.07.2016

VW Golf GTI Clubsport S

04.07.2016

Ford KA+

02.07.2016

Audi S5

23.06.2016

BMW-ova vizija za naredni vek Tekst sa video prilogom!

20.06.2016

24 časa Le Mana 2016 Tekst sa video prilogom!

20.06.2016

Renault Clio 2017

15.06.2016

Kampovanje prikolicom

11.06.2016

Događaji

24.05.2016

Formula1

10.05.2016

Ayrton Senna (21.3.1960.-1.5.1994.) Tekst sa video prilogom!

30.04.2016

SEAT Ateca

26.03.2016

Audi Q2

18.03.2016

V8 Bandits Tekst sa video prilogom!

17.03.2016

Renault Scenic

09.03.2016

Pagani Huayra BC

25.02.2016

Blic test: Audi Q7 3.0 TDI quattro

23.02.2016

Autonomni automobili

20.02.2016

Najskuplji dizel u regionu

20.02.2016

BMW M2 Coupe Moto GP Safety Car Tekst sa video prilogom!

15.02.2016

Opel Mokka X

12.02.2016

Indija vs Srbija

09.02.2016

Kućni ljubimci Tekst sa video prilogom!

06.02.2016

Land Rover Defender Tekst sa video prilogom!

04.02.2016

Trijumvirat Tekst sa video prilogom!

01.02.2016

Novi Porsche 718 Boxster i 718 Boxster S Tekst sa video prilogom!

30.01.2016

Opel GT Concept

28.01.2016

Ford Focus RS

27.01.2016

Mercedes-Benz E klasa 2017 Tekst sa video prilogom!

12.01.2016

NAIAS 2016

08.01.2016

Istorijat motociklizma Tekst sa video prilogom!

06.01.2016

Trijumvirat Tekst sa video prilogom!

02.01.2016

Najbolje ocenjeni automobili na testovima Vrele Gume Media Sistema 2015.

31.12.2015

Tržište polovnjaka u 2015. godini

30.12.2015

Šampioni aukcija 2015.

26.12.2015

Lancia Ypsilon 2016

24.12.2015

Preporuka stručnjaka

19.12.2015

Trijumvirat: Tekst sa video prilogom!

18.12.2015

Ford Crown Victoria Tekst sa video prilogom!

14.12.2015

Novi Mercedes-Benz E-Klase

12.12.2015

Lotus Exige Sport 350

11.12.2015

Wankel motor - promašaji koji su obećavali Tekst sa video prilogom!

07.12.2015

Prokletstvo Džejmsa Dina Tekst sa video prilogom!

03.12.2015

Honda Civic

01.12.2015

Infiniti QX30

30.11.2015

Fordovi skandali - Priča br. 2 Tekst sa video prilogom!

28.11.2015

Fordovi skandali - Priča br. 1 Tekst sa video prilogom!

27.11.2015

Jeff Gordon

26.11.2015

Šampionat u apsolutnoj kategoriji

20.11.2015

Peugeot 204

13.11.2015

Kako osvojiti američko tržište? Tekst sa video prilogom!

10.11.2015

Rejmond Levi

07.11.2015

Dodge Viper ACR za 2016. godinu Tekst sa video prilogom!

06.11.2015

Metan (CNG)

04.11.2015

Off Road - JEEP Adventure Days/Zlatibor 2015. Tekst sa video prilogom!

30.10.2015

Bloodhound SSC

21.10.2015

Zatamnjivanje stakala

17.10.2015

Opel Astra TCR

16.10.2015

Lada Vesta

14.10.2015

Adria Coral Tekst sa video prilogom!

08.10.2015

VW - Hronika skandala Tekst sa video prilogom!

06.10.2015

O Nedodirljivima sa ilegalnim softverom

03.10.2015

Jaguar F-Pace Tekst sa video prilogom!

29.09.2015

Infiniti Q30

28.09.2015

Novi Renault Megane Tekst sa video prilogom!

26.09.2015

Suzuki Baleno Tekst sa video prilogom!

24.09.2015

Toyota Hilux

23.09.2015

Porsche Mission E Concept Tekst sa video prilogom!

18.09.2015

Formula 1

11.09.2015

Chantilly 2015 Arts & Elagance

09.09.2015

Barnea Collection

08.09.2015

Borgward Isabella

03.09.2015

Formula 1

02.09.2015

Registracija autotomobila

01.09.2015

Steyr 50

27.08.2015

ZENITH 24 sata Elegancije 2015 powered by CHIVAS

27.08.2015

Zaštita automobila od krađe

24.08.2015

Icona Vulcano Titanium Tekst sa video prilogom!

22.08.2015

BMW M4 GTS Tekst sa video prilogom!

21.08.2015

Polovni delovi

18.08.2015

Koenigsegg One:1 Tekst sa video prilogom!

12.08.2015

V12 simfonijom protiv građevinskih mašina Tekst sa video prilogom!

07.08.2015

Subaru

05.08.2015

Pojačana kontrola vezivanja Tekst sa video prilogom!

04.08.2015

Ferrari 488 Spider

03.08.2015

Smart DCT Turbo

01.08.2015

Intervju Zoran Drobnjak

31.07.2015

Statistika

27.07.2015

Ford GT Le Mans 2016 Tekst sa video prilogom!

20.07.2015

Mazda 2 vs Renault Clio

18.07.2015

Rekordi koji će najteže biti oboreni u Formuli 1

17.07.2015

Chevrolet Cruze

11.07.2015

Oldtajmer skupovi

09.07.2015

Renault Talisman

08.07.2015

Poređenje – Audi A4 vs BMW serije 3 vs Mercedes-Benz C klase vs Jaguar XE vs Alfa Romeo Giulia

02.07.2015

Mercedes-Benz A klasa

01.07.2015

Saveti

29.06.2015

Alfa Romeo Giulia

26.06.2015

Peugeot 308 GTi

25.06.2015

Salon aeronautike Paris - Bourget 2015

24.06.2015

Anketa - Euro 4 norma

23.06.2015

Mercedes-Benz GLC

20.06.2015

Mazda CX-3

19.06.2015

Šokantni rezultati naučnog istraživanja

17.06.2015

BMW serije 7

12.06.2015

Pretnje i ucene iz Forda u Srbiji

06.06.2015

BMW X1

05.06.2015

BMW S1000 XR

01.06.2015

Akcija

30.05.2015

Ducati Panigale R

28.05.2015

Fiat Ægea

27.05.2015

Toyota Hilux

23.05.2015

BMW Motorrad na stazama uspeha

19.05.2015

Alfa Romeo

15.05.2015

Novitec Rosso Ferrari California T

14.05.2015

Nautika

13.05.2015

Mercedes-Benz G klase

09.05.2015

Ducati Diavel Titanium

08.05.2015

Volo Auto Museum

06.05.2015

Formula1

02.05.2015

Tailfin

29.04.2015

Formula E

28.04.2015

Peugeot 308 R HYbrid

25.04.2015

Volkswagen C Coupe GTE Concept

24.04.2015

Volkswagen Transporter T6

23.04.2015

Mercedes-Benz Concept GLC Coupe

22.04.2015

Audi Prologue Allroad koncept

18.04.2015

Lamborghini Huracan LP 640-4 Superleggera

16.04.2015

Citroen Aircross Tekst sa video prilogom!

09.04.2015

C.A.M.E.R Mostra Scambia

08.04.2015

Citroen Cactus 1.2 VTi/82 Shine

07.04.2015

Traktori na putu

04.04.2015

Jaguar XF

03.04.2015

Opel Corsa TNG

02.04.2015

McLaren 570S Coupe

01.04.2015

Opel Corsa Turbo

28.03.2015

Mercedes-Benz GLE i Mercedes-AMG GLE63

27.03.2015

Dosije Clarkson

19.03.2015

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake

14.03.2015

Ženeva 2015 - Koncepti

12.03.2015

Audi TT Cup Tekst sa video prilogom!

11.03.2015

Ženeva 2015 - Tuning

10.03.2015

Opel Corsa OPC Tekst sa video prilogom!

07.03.2015

Automobili koji su obeležili sajam u Ženevi

06.03.2015

Audi R8

28.02.2015

Brabus 850 6.0 Biturbo Coupe

24.02.2015

Muzej Tehnike u Beču

21.02.2015

Škoda Superb

19.02.2015

Rinspeed BMW i3 Budii Concept Tekst sa video prilogom!

18.02.2015

Nissan Titan

17.02.2015

Ford Focus RS

09.02.2015

Preliminarni testovi u Herezu, u Španiji

07.02.2015

Zvezde Rétromobile 2015.

06.02.2015

Renault Kadjar

04.02.2015

Hyundai i10 1,2 GLS Premium Tekst sa video prilogom!

28.01.2015

Top 10 kolekcionara među poznatim ličnostima

26.01.2015

Ford GT

21.01.2015

Volkswagen Cross Coupe GTE Concept

20.01.2015

Alfa Romeo 4C Spider

19.01.2015

Ford F150 Raptor

14.01.2015

Dolar i akcize zaustavili pad cena goriva

14.01.2015

Buick Cascada

13.01.2015

Seat Leon ST Cupra

10.01.2015

Želje za 2015.

31.12.2014

Tržište polovnih automobila

25.12.2014

Škoda Superb

23.12.2014

Citroen DS3 i DS4

22.12.2014

Kako je BMW postao „BMW“

18.12.2014

Audi Q7

16.12.2014

Kako nastaju Opel sportski automobili

15.12.2014

Mercedes GLE Coupe

13.12.2014

Volvo XC90 T8

11.12.2014

Saveti stručnjaka

10.12.2014

Fiat 695 Abarth Biposto

09.12.2014

Povratak auto industrije u Bugarsku preko Kine

06.12.2014

Opel KARL

04.12.2014

Ford Mondeo

02.12.2014

Tehnologija

27.11.2014

Mitsubishi XR-PHEV koncept

26.11.2014

Opel Adam S

20.11.2014

Kia slavi jubilej

20.11.2014

Inovacije iz Volkswagena

15.11.2014

Fiat 500x

14.11.2014

Novi modeli na Euro NCAP testu... Tekst sa video prilogom!

12.11.2014

Sajam motocikala EICMA Milano

11.11.2014

BMW XDrive Experience

07.11.2014

Benzin vs Dizel

04.11.2014

Sajmovi: Auto e Moto d’Epoca Tekst sa video prilogom!

03.11.2014

Zimski pneumatici

01.11.2014

BMW X5M & X6M Tekst sa video prilogom!

31.10.2014

U susret VN SAD

30.10.2014

Plavi koridor!

28.10.2014

Nissan GT-R Nismo

25.10.2014

Mercedes GLA 45 AMG u Brabusovoj izvedbi

23.10.2014

Mondial de l’Automobile 2014

20.10.2014

Transferi u F1 su pred nama

18.10.2014

2015 Renault Espace

16.10.2014

F1 Déjà vu Tekst sa video prilogom!

14.10.2014

Tariranje 2014. Jeep Cherokee

14.10.2014

Fiat Abarth 695 SS Tekst sa video prilogom!

13.10.2014

Staza u Sočiju Tekst sa video prilogom!

11.10.2014

Suzuki Vitara

09.10.2014

Fića skup

08.10.2014

Kiša na VN Japana

07.10.2014

INTERMOT 2014.

06.10.2014

Honda Civic Type R

01.10.2014

Formula1

29.09.2014

Kupovina automobila

27.09.2014

Tehnologija

26.09.2014

Nova Opel Corsa

22.09.2014

Mercedes B klase

20.09.2014

Ferrari

17.09.2014

Najnebezbedniji automobili u istoriji

15.09.2014

Mercedes-Benz AMG GT Tekst sa video prilogom!

13.09.2014

Aktuelna dešavanja u „najbržem cirkusu na svetu“

10.09.2014

Chrysler otkrio unapređenja za 2015.

09.09.2014

Automobilske marke koje muškarci najviše vole

06.09.2014

Land Rover Discovery Sport 2015 Tekst sa video prilogom!

05.09.2014

Pred VN Italije Tekst sa video prilogom!

04.09.2014

Volvo XC90 Tekst sa video prilogom!

02.09.2014

Mali Renault, dugogodišnji igrač u promenama u društvu

01.09.2014

Kriza u Rusiji

30.08.2014

Dodge Charger Tekst sa video prilogom!

20.08.2014

Zvezde malih ekrana?

19.08.2014

Šta je vozio Gagarin

14.08.2014

Šef Fiat/Chryslera želi deo finansijskog „kolača“ koji pripada snabdevačima originalnih delova

12.08.2014

3 strane Kopa

08.08.2014

Mercedes-Benz S 600 Guard

07.08.2014

Testiranje bezbednosti vozila Tekst sa video prilogom!

01.08.2014

Šta i kako kada vam se slomi staklo na automobilu

31.07.2014

Porsche Cayenne

26.07.2014

PR: Rally Baja Aragon 2014

24.07.2014

Lexus NX 2015

22.07.2014

Novi smart fortwo & forfour Tekst sa video prilogom!

19.07.2014

II. NAVIGATIONRALLY 2014.

18.07.2014

Opel Corsa

18.07.2014

Renault Megane RS 275 Trophy

14.07.2014

Groblje automobila

11.07.2014

Lexus IS

05.07.2014

Pred VN Velike Britanije Tekst sa video prilogom!

03.07.2014

Staze koje su odnele najviše života u istoriji

02.07.2014

Rolls-Royce Ghost V-Specification

01.07.2014

Goodyearovih deset najvažnijih saveta za vožnju kad putujete na odmor

28.06.2014

Mercedes Benz 300 SDL -1986 Tekst sa video prilogom!

26.06.2014

VN Austrije

23.06.2014

Cigarette Racing 50 Vision GT Concept

19.06.2014

24 časa Le Mana

16.06.2014

Tesla Motors oslobodio svoje patente

15.06.2014

Interstellar

14.06.2014

Popravka auto stakala

13.06.2014

Novi BMW Serije 4 Gran Coupe

11.06.2014

Ford B-Max 1.0 Trend EcoBoost vs Fiat 500L 1.4 Nacionale vs Opel Meriva 1.4 Active XER

07.06.2014

Volkswagen Scirocco

06.06.2014

FIĆA SKUP 2014. – MINHEN

04.06.2014

Brzinomeri

30.05.2014

Srebrne strele

29.05.2014

Mercedes C klasa karavan („Estate“)

26.05.2014

Transferi za 2015. o kojima se „šuška“

24.05.2014

Rezvani Beast

23.05.2014

Bavarci nezadrživi

19.05.2014

BRABUS 850 6.0 Biturbo

15.05.2014

Mini Paceman GoalCooper

13.05.2014

U sećanje na Ajrtona Senu Tekst sa video prilogom!

12.05.2014

VN Španije 2014

10.05.2014

Najčudniji avioni u istoriji

07.05.2014

Uredba Vlade

05.05.2014

Vozni park komunističkih državnika

02.05.2014

BMW Vision Future Luxury

30.04.2014

9. Jeep i prijatelji Vrele Gume Off Road

25.04.2014

Peking 2014

24.04.2014

VN Kine

17.04.2014

Ferrari LaFerrari XX

16.04.2014

Red Bull Air Race World Championship

15.04.2014

Ford Focus Sedan

10.04.2014

BMW serije 4 Gran Coupe

04.04.2014

F1 Top Ten

02.04.2014

Obrum PL-01 Tekst sa video prilogom!

01.04.2014

Novitec Torado Lamborghini Aventador NL2

29.03.2014

Neobična pravila u saobraćaju

28.03.2014

Mazda motori

25.03.2014

Budućnost saobraćaja

25.03.2014

Ilegalni taksista

23.03.2014

Limuzina američkog predsednika

22.03.2014

Mini

12.03.2014

MTM

08.03.2014

Registar MUP Srbije

01.03.2014

Novoregistrovana vozila u 2013.

27.02.2014

Mazda3 Sedan 2.0i 120 KS Challenge

26.02.2014

SAAB 9000 Aero Tekst sa video prilogom!

22.02.2014

Pontonski čamac PrinceCraft Vogue 25SE Tekst sa video prilogom!

15.02.2014

1989 Porsche Panamericana Concept

13.02.2014

Limuzina za rastanak

13.02.2014

Bolidi 2014

07.02.2014

Osvrt na sajam automobila u Beču

03.02.2014

Opel 4x4

03.02.2014

Mercedes S600

25.01.2014

Audi Museum Mobile - drugi deo

22.01.2014

Ford Shelby GT350CR

20.01.2014

Prodaja automobila u regionu za 2013. English version

18.01.2014

Kacige Sebastiana Fetela

17.01.2014

Audi Museum Mobile - prvi deo

15.01.2014

Digitalizacija automobila

13.01.2014

Vrele Gume ispred Top Geara

11.01.2014

Honda S660 Concept

05.01.2014

Restauracija: Opel Kadett C GT/E 1900 Tekst sa video prilogom!

03.01.2014

Caterham Seven 160

02.01.2014

Sa letnjim pneumaticima nema odštete!?

30.12.2013

Audi planira da svrgne BMW

28.12.2013

Saab 9-3 Viggen

24.12.2013

Nissan BladeGlider Concept

16.12.2013

Cadillac Escalade

13.12.2013

Jaguar C-X17 Concept

11.12.2013

Nissan Nismo GT-R

10.12.2013

Limitirane serije nelimitiranih cena

07.12.2013

Ferrari Racing One 458 Competition

05.12.2013

Ford Mustang

05.12.2013

1931 Bugatti Royale Kellner Coupe

04.12.2013

Renault Initiale Paris Concept

03.12.2013

Muzeju tehnike u Beču

02.12.2013

BMW Concept Active Tourer Outdoor

30.11.2013

Bosch

26.11.2013

Valentino Rossi na Monza Rally Show

26.11.2013

1982 Zastava 750 SL Tekst sa video prilogom!

23.11.2013

Pravilnik o zimskim gumama ipak jasan vozačima

22.11.2013

Saab

18.11.2013

Red Bull, gazirano piće koje pokreće najbrže bolide na svetu

16.11.2013

Električni automobil, budućnost ili zabluda auto industrije?

15.11.2013

Peter Schreyer Tekst sa video prilogom!

14.11.2013

Monster Energy Gymkhana GRiD Tekst sa video prilogom!

11.11.2013

RUSH

09.11.2013

Oldtimer - Show, Budapest

06.11.2013

PSA koncern

02.11.2013

Elon Musk

26.10.2013

PGO Cevennes

23.10.2013

Kinesko tržište

19.10.2013

Toyota i-Road u proizvodnji 2014.

13.10.2013

Prodaja automobila u Srbiji u odnosu na prethodnu godinu

11.10.2013

Fiat Amerika

08.10.2013

Velodrom Budimpešta

03.10.2013

Ferrari SP12 EC

26.09.2013

Hrčak za volanom kamiona Tekst sa video prilogom!

25.09.2013

YU AMK Veteran

23.09.2013

Promalja li se sunce iza crnih oblaka auto tržišta?

12.09.2013

10 najisplativijih

08.09.2013

Opel

05.09.2013

Yugo 45 Tekst sa video prilogom!

01.09.2013

Tesla Model S

29.08.2013

Intervju sa CORRADO LOPRESTOM

27.08.2013

Jeep Cherokee

26.08.2013

Bentley Flying Spur

14.08.2013

Trendovi boja automobila

11.08.2013

Mobilni telefoni u vožnji

02.08.2013

Rolls-Royce Wraith

31.07.2013

SAAB

18.07.2013

Spyker B6 Venator Concept

09.07.2013

FIAT 500L Living i 500L Trekking

07.07.2013

Infiniti Q50

26.06.2013

BMW Lusso Gran Coupe

23.06.2013

Oldtimer Klub Beograd

20.05.2013

Bad Homburg

15.05.2013

Boschert B300

29.04.2013

Baterije budućnosti?

19.04.2013

Muzej saobraćaja u Bratislavi

04.04.2013

Sretenjski Off Road karavan 2013

28.03.2013

SOMFY

21.03.2013

Statistika prodaje

17.03.2013

Ford EcoSport

12.03.2013

MQB platforma

08.03.2013

Toyota Auris Touring Sports

22.02.2013

Istorija Toyote Corolle

12.02.2013

Consumer Reports Tekst sa video prilogom!

08.02.2013

2012 Dartz PROMBRON Aladeen Edition

05.02.2013

Ford Transit/Tourneo Custom

29.01.2013

BMW Concept Serije 4

08.01.2013

Peugeot 2008 Concept

06.01.2013

Fiat Linea Tekst sa video prilogom!

04.01.2013

Honda CR-V

03.01.2013

Lamborghini Urus

31.12.2012

RRRolipop muzej - Eggenburg, Austrija

24.12.2012

HOFMANN - AUTOSERVISNA OPREMA

17.12.2012

Završetak oldtajmer sezone u Nemačkoj

10.12.2012

Deset stvari koje morate znati o gumama

08.12.2012

2013 Toyota RAV4

30.11.2012

Oldtajmer muzej – Bavarska

27.11.2012

Hydra Schmidt Coupé

14.11.2012

Hiperprodukcija

11.11.2012

75 godina Toyote

04.11.2012

Peugeot 4008/Citroen C4 AirCross

03.11.2012

1976 Chrysler New Yorker Brougham

30.10.2012

Blue Corridor 2012 Rally

27.10.2012

Opel Mokka

25.10.2012

Oldtajmer skup Beograd

19.10.2012

Nova Opel Cascada

18.10.2012

Opel Olympia

05.09.2012

Mercedes-Benz 170 SCB

27.08.2012

Volvo kaskaderska akrobacija

24.08.2012

10. skup moto kluba „CLASSIC WHEELS“ u Futogu

17.08.2012

Seat Leon

27.07.2012

Renault Clio IV

11.07.2012

Tržište polovnih automobila

07.07.2012

Opel rođendanska žurka na Hungaroringu

02.06.2012

Oldtimer Expo - Budimpešta 2012

02.05.2012

Oldtimer Expo 2012

27.04.2012

Udruženje istoričara automobilizma

26.04.2012

Downsizing

14.03.2012

Goodyear

05.01.2012

Muzej oldtimera

29.12.2011

Most kod Beške

05.11.2011

Porsche 959 Tekst sa video prilogom!

04.11.2011

Albert Biermann, šef odseka za razvoj BMW-a

21.10.2011

Audi A6 Avant / BMW 5 Touring / Mercedes E220 Estate

14.10.2011

BMW M3 E36

10.10.2011

VW i ekologija English version Tekst sa video prilogom!

21.09.2011

Salon automobila u Frankfurtu

13.09.2011

Rezerve nafte veće nego što se misli Tekst sa video prilogom!

21.07.2011

Devetostepeni menjač

10.06.2011

BMW serije 8

03.06.2011

Alternativna goriva

21.05.2011

Audi A6 2.0 TDI vs BMW 520d vs Mercedes E220 CDI

05.05.2011

BMW Innovation Days 2011 Tekst sa video prilogom!

23.04.2011

5 neverovatnih inovacija Mercedes-Benza

20.04.2011

Najjeftiniji automobili na svetu

12.04.2011

Najskuplji svetski automobili Tekst sa video prilogom!

04.04.2011

Film Tekst sa video prilogom!

31.03.2011

Audi A6 vs Mercedes E klase vs BMW serije 5 English version Tekst sa video prilogom!

18.02.2011

McLaren MP4-12C Tekst sa video prilogom!

17.02.2011

Tehnologija

03.02.2011

Novi momenti u slučaju 'registarskih tablica'

03.02.2011

Ford Focus vs VW Golf vs Opel Astra

19.01.2011

Intervju - Karl Lagerfeld English version

04.01.2011

INTERVIEW - Vladimir Rebić, zamenik Načelnika Uprave saobraćajne policije

21.12.2010

Prodaja

16.12.2010

MICHELIN Alpin 4 Tekst sa video prilogom!

15.12.2010

Koliko verujete automobilskim novinarima? English version

30.11.2010

Saobraćajna dokumenta

16.11.2010

Zimska oprema

04.11.2010

Zatamnjivanje stakala

25.10.2010

Mercedes-Benz 500 E Tekst sa video prilogom!

18.10.2010

Salon automobila, Pariz 2010 - Komentar English version

10.10.2010

Prominent woman entrepreneurs

24.09.2010

Automechanika 2010

20.09.2010

Ekskluzivno Tekst sa video prilogom!

17.07.2010

Mercedes SLS E Cell Tekst sa video prilogom!

08.07.2010

Alfa Romeo – prvih 100 godina

05.07.2010

Ekskluzivno

24.06.2010

Zanimljivost Tekst sa video prilogom!

18.06.2010

Jeep Club Srbija Tekst sa video prilogom!

15.06.2010

Most na Beški

08.06.2010

Poređenje

07.06.2010

Akcija

26.04.2010

Hibridna vozila

07.04.2010

Humanost

07.04.2010

G-Couture, samo za odabrane

06.03.2010

F1 - 2010

15.02.2010

Lorinser

13.02.2010

„Gazela“ naša nasušna

02.02.2010

BMW C1-E Tekst sa video prilogom!

26.01.2010

F1 na vodi

05.01.2010

Carine

15.12.2009

Audi A8

04.12.2009

Lizing

02.12.2009

Nauka u službi frizure

20.11.2009

Aston Martin Rapide

21.10.2009

BMW Z4 by AC Schnitzer

26.09.2009

Nautika

08.09.2009

Porsche Panamera S (4S)

02.09.2009

Prva vožnja Mazdaspeed 3

25.08.2009

Polovni automobili

10.07.2009

Zakon o bezbednosti u saobraćaju

05.06.2009

Aerodinamika

22.05.2009

WorldFirst Racing

15.05.2009

GT2 i GT-R

30.04.2009

Don
14.3.2018 08:32
19
10

Odmah reakcija na prvu rečenicu, a nisam ni čitao dalje(ponajviše zbog oglasa):nisu krivi dizeli nego kartel svapski na čijem čelu je megaprevarant VW. To je bio povod koji im je trebao. Uglavnom, sva ta E sranja će se odraziti na Evropu, prvo po razvijenim zemljama a onda 20 god kasnije po balkanskim šupama, dotle ćete vi tjerat euro 4. Ostatak svijeta ne je** to ni 5%.
Sad je samo riječ o oblikovanju svijesti ljudi. Izaći će pred mase ljudi u bijelom, plaćenici (ne zaboravimo da je VW plaćao i osnovao institut kako bi imao i znanstveno pokriće za svoje prevare, medije ionako ima odavno), časopisi,novinari...čitava ta mašinerija u službi propagande i obmanjivanja.

Don
14.3.2018 08:39
20
6

I još jedan komentar, pisao sam o Kongu i kobaltu ali mi taj komentar iz nekog razloga nije objavljen. Konga je glavno nalazište te rude u svijetu, iz njega cuclaju razne kompanije a najviše jabučna kompanijica koja je na udaru kritika zbog djece koja rade u rudnicima u Kongu. Inače, samo od tih para Tzv demokratska republika bi živjela ko bubreg u loju, sto ne odgovara koorporacijama pa se u Tzv dr Kongu najednom sektaski ratovi a kompanije nesmetano cuclaju rudu. Bez kobalta nema baterije.

maxy
14.3.2018 11:28
15
2

Do masovne elektrifikacije sigurno neće doći tako brzo. Kako vreme prolazi, sve mi se više čini da su velike korporacije (pre svega Tesla) odlučile da iskoriste subvencije države i dobiju novac. Dakle, sve je ovo odličan poslovni poduhvat koji određenoj grupi ljudi donosi veliki profit. Ni jedna zemlja na zapadu nema energetski sistem koji bi mogao da amortizuje ovakav udar u smislu iznenadnog rasta potrošnje električne energije, a o ostatku planete da i ne pričam. Što napisa don, na zapadu će u nekoj meri ova priča i da prođe, a u ostatku sveta teško. Pre svega mislim na Kinu, Rusiju, Indiju i Brazil. Ove zemlje su u ekspanziji i odricanje od fosilnih goriva bi bilo ravno samoubistvu, a posebno u Rusiji koja ima velike rezerve nafte i Brazilu koji masovno koristi bioetanol.
Šta uraditi kada ti automobili ostare? Poslati ih na balkan? Teško, jer samo za cenu baterija se kupi bilo koji automobil sa sus motorom. Kome će onda uvaliti taj otpad? Ostaje im jedino reciklaža.
Hibrid (u ma kojoj izvedbi) je realno bliža budućnost i nešto na čemu se ostvaruju realni i održivi benefiti.
Konkretno, mi u Srbiji i okruženju u opšte ne treba da se opterećujemo zelenom tehnologijom, a posebno jer mi imamo što se tiče ekologije još mnogo toga da "počistimo" da bi smo došli na nivo zapada. Pa mi još ni separaciju otpada nemamo, grejemo se na sirovu kolubaru...
SUS motori široke primene još nisu rekli poslednje zbogom, niti će u narednih 50 godina. U svakom slučaju lepo je videti napredak tehnologije, ali zaista ne razumem na čemu čelnici automobilske industrije zasnivaju toliki optimizam.

maxy
14.3.2018 11:42
3
1

Do masovne elektrifikacije sigurno neće doći tako brzo. Kako vreme prolazi, sve mi se više čini da su velike korporacije (pre svega Tesla) odlučile da iskoriste subvencije države i dobiju novac. Dakle, sve je ovo odličan poslovni poduhvat koji određenoj grupi ljudi donosi veliki profit. Ni jedna zemlja na zapadu nema energetski sistem koji bi mogao da amortizuje ovakav udar u smislu iznenadnog rasta potrošnje električne energije, a o ostatku planete da i ne pričam. Što napisa don, na zapadu će u nekoj meri ova priča i da prođe, a u ostatku sveta teško. Pre svega mislim na Kinu, Rusiju, Indiju i Brazil. Ove zemlje su u ekspanziji i odricanje od fosilnih goriva bi bilo ravno samoubistvu, a posebno u Rusiji koja ima velike rezerve nafte i Brazilu koji masovno koristi bioetanol.
Šta uraditi kada ti automobili ostare? Poslati ih na balkan? Teško, jer samo za cenu baterija se kupi bilo koji automobil sa sus motorom. Kome će onda uvaliti taj otpad? Ostaje im jedino reciklaža.
Hibrid (u ma kojoj izvedbi) je realno bliža budućnost i nešto na čemu se ostvaruju realni i održivi benefiti.
Konkretno, mi u Srbiji i okruženju u opšte ne treba da se opterećujemo zelenom tehnologijom, a posebno jer mi imamo što se tiče ekologije još mnogo toga da "počistimo" da bi smo došli na nivo zapada. Pa mi još ni separaciju otpada nemamo, grejemo se na sirovu kolubaru...
SUS motori široke primene još nisu rekli poslednje zbogom, niti će u narednih 50 godina. U svakom slučaju lepo je videti napredak tehnologije, ali zaista ne razumem na čemu čelnici automobilske industrije zasnivaju toliki optimizam.

miki
14.3.2018 14:53
20
1

Svaka prognoza o pravcima razvoja je nezahvalna jer mi ne kontrolisemo tokove novca, koji u stvari i upravljaju razvojem.
U mom predjasnjem komentaru sam se zapitao kolike su beneficije (novcane i ostale) u Norveskoj za kupovinu i koriscenje el. vozila. Ogromne, pravi udar na buzet i nepostovanje ostalih koji taj budzet pune. Rupe popunjava, naravno, prihod od nafte.

Secam se da je benzin bio marku za litar. Neki (jos zivi) secaju se 30c/galon (sto je oko 8c litar). Za 100 km vam je trebalo 15 litara, dakle 1.19$. Danas je za 100 km potrebno oko 17kWh (po 10c/kWh) dodje oko 1.7$.

Moja racunica je gruba da grublja tesko moze da bude a uzima i vremensku dimenziju jedne cele generacije.....ALI govori da su svi parametri promenjivi. Kako neko moze da vam ogranici da sami proizvodite struju (solarnim panelima npr.) koju cete kasnije da strpate u bateriju svog automobila a visak prodate komsiji (koji takodje ima solarne panele ali npr. ima dva el. automobila a i zuri mu se).

Ako bi odgovor trazili u tzv. "milenijcima" tesko bi ga nasli. Njima je sve jasno i otvoreno i slobodno. A odgovor na pitanje Kako? je "Lako". Vasa kola nece da budu vasa nego "lizing-ovana" (ili makar baterija u njima, to je jos bolja fora jer bez baterije kola ne vrede a zauzimaju mesto i jos morate da ih reciklirate o sopstvenom trosku. Bateriju ce neko drugi da reciklira a vi cete morati da kupite nova svakih nekoliko godina, 2-3 idealno, sa novom iznajmljenom baterijom koja ne pasuje u stara kola ali sadrzi 80% recikliranog materijala). Struju ako i napravite necete smeti (po zakonu) da prodajete, a kola nece hteti da primaju vasu struju jer u sebi ne nosi odredjeni kod. Verovatno cete tom strujom moci da napajate sve od fena do ves masine (ili od vibratora do motorne testere, ko sta voli) ali ne i kola.

Mi smo sada u nekom prelaznom periodu i moci cemo jos dugo dugo da vozimo ove benzinske sklopocije, samo ako se ne dosete pa primene recept zagrizene jabuke i naprave samovozeca i samokvareca. Cuvajte staro, radi, ne prati vas, ne snima, ne uci vase navike i sto je najvaznije, ne zatrpava vas reklamama.

LANCIA
15.3.2018 05:18
16
0

Nije kriv dizel nego lazljiva kompanija VW.

Boki
19.3.2018 19:50
12
0

Trebaju nam čisti izvori energije, a ne čisti potrošači. Električni automobili su kao centralno grejanje. Stanovi pojedinačno nemaju dimanjake i ne ispuštaju nikakv dim, ali zato toplana truje čitav grad. Razlika između naselja sa i bez centralnog grejanja je zagađenje iz više malih izvora i zagađenje i jednog velikog izvora. U čemu je razlika?

Boba NS
21.3.2018 14:29
1
3

Pravi pravac za ovaj deo istorije opet su najisile Svabe. Mercedes je izbacio Diesel Plug In Hybride. I mislim da je to prava mera samo traba po meni recimo napraviti domet na struju cca 100 km. Tada bi koricenje diesela bilo svedeno na 10 puta godisnje. To znaci da bi emisija NOx , CO2 i ostalog bilo svedeno na cca 25% od sadasnjeg nivoa, sto se tice punickih i lakih dostavnih vozila, ali nam ostaje trasnport, kopneni, vodeni i vazdusni. Poloprivredne masine. O tome niko ne prica a mislim da je to vecina problema, mozda ne u gradovima ali globalno sigurno

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: