Uporedni test

Audi S5 Coupe vs Audi S5 Cabrio

Pitanje ukusa

Coupe ili cabrio verzija sportskog automobila, stvar je ličnog opredeljenja, ali često i podneblja u kojem živite. Međutim, kada u tu nedoumicu ukalkulišete i potpuno različite motore kod jednog, odnosno, drugog takmaca, celokupna stvar dobija jednu sasvim drugu dimenziju...

Ako vam kažemo da smo nedavno vozili luksuzni sportski kupe sa V8 motorom od 4,2 litra ispod haube, koji uz to, poseduje odlične vozne karakteristike, takva konstatacija svakako vas neće ostaviti ravnodušnim, zar ne? Ali, ako vam pri tome kažemo da je naš primerak bio ”propušten kroz šake” tjunerske kuće Fortitudo, pri čemu je, između ostalog, ”V8-ica” pojačana na preko 400 ”konja”, onda sve ovo poprima jednu sasvim drugu dimenziju.

Ah, da... Nismo spomenuli o kojem modelu je reč, ali kako slika vredi hiljadu reči, sigurno već prepoznajete model Audi S5, baziran na kupeu A5, predstavljenom početkom 2007. godine na Salonu automobila u Ženevi.

Manuelni šestostepeni menjač često traži vrlo odlučnu ruku i ne voli "požurivanje"

No, to nije sve! Isto tako, tokom nedavne posete poznatoj nemačkoj tjuning-kući MTM, nismo zaobišli priliku ni da isprobamo njihovo viđenje S5, ovaj put u kabriolet verziji. Opremljen novim Audijevim trolitarskim TFSI motorom sa mehaničkim kompresorom, MTM-ov pulen ”osnažen” je za gotovo 100 KS. Drugim rečima, umesto serijskih 333 KS, MTM Audi S5 sada oslobađa čitavih 430 ”konja”.

Dakle, sve je spremno za ovaj ”bratski okršaj”, potrebno je samo da nam posvetite par minuta svoga vremena i saznate kako smo mi doživeli ovaj duel...

     
 
Pravi dragulj: pod haubom S5 Coupea nalazi se V8 motor zapremine 4,2 litre, sličan onom u modelu R8

Bogato pakovanje
Spolja gledano, S5 Coupe izgleda zaista moćno, vrlo agresivno, i pre svega, poželjno. Model na testu bio je dodatno ”spušten”, a posedovao je i distancere točkova. Možda se 20 mm neće učiniti puno, ali je to taman dovoljno da točkovi ”popune” blatobrane i agresivno izvire napolje, naglašavajući sportsku notu. A boja? U poslednje vreme, već smo se i navikli na belu, budući da većina ”Japanaca” stiže u njoj, bilo da su sportisti, poput Nissana GT-R, ili luksuzne ”krstarice”, kao Lexusova LS serija. Ipak, mora se priznati da bela odlično stoji i na germanskom sportisti, šta više, dobrodošla je promena nakon svih onih crno-srebrno-sivih nijansi koje viđamo na našim putevima.

Enterijer, kao što se to od Audija i očekuje, deluje vrlo skladno, ne previše ekstravagantno, ali pregledno i kvalitetno. Svakako me je najviše obradovala instrument-tabla, sa crvenim poljem na 7000 o/min i brzinomerom, čija skala završava brojkom 300. Za razliku od većine današnjih modela, ovaj je primerak stigao sa manuelnim šestostepenim menjačem, koji i dolikuje jednom ovakvom sportisti.

motor,
performanse,
zvuk,
vozne karakteristike

udobnost,
preglednost,
menjač

Audi S5 Coupe

Motor
Tip/broj cilindara benzinski, V8
Radna zapremina ccm 4163
Broj ventila/tip ubrizgavanja 32/direktno
maks. snaga kW/KS/o/min 295/401/7100
obrtni moment Nm/o/min 517/3800
Karoserija
tip/broj sedišta/vrata coupe/5/2
D x Š x V mm 4635x1854x1369
međuosovinski razmak mm 2751
masa vozila/nosivost kg 1705/425
zapremina prtljažnika l 455
Ogibljenje
napred dvostruka poprečna ramena, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator
pozadi multilink, popr. stabilizator, spiralne opruge, amortizeri
Kočnice
napred/pozadi samovent. diskovi/diskovi
Pneumatici
dimenzije 245/40 R18
Prenos snage
pogon na sva četiri točka
tip menjača/stepeni prenosa manuelni/6-stepeni
Performanse
ubrzanje 0-100 km/h, s 4,8
maksimalna brzina km/h 300
prosečna potrošnja l/100 km 13,0
emisija CO2 g/km 288
Cena (serijski model, sa PDV-om) € od 65.546

Bogatstvo V8-ice
No, ono najbitnije, i svakako najbolje, dešava se kada pritisnete ključ i startujete motor ovog sportiste. Ako do sada niste imali priliku da se nađete za ”V8 konjicom”, ne znate šta propuštate! Grmljavina prilikom starta i brundav, bogat zvuk osam cilindara, naprosto ježi kožu i kostreši dlake! Imajući u vidu da je kod ovog modela promenjen i gotovo kompletan izduvni sistem, te da je umesto standardnog, ubačen Supersprintov, sa metalnim katalizatorima i protočnim loncima, cene oko 2.800 evra, onda je jasno šta izlazi iz dvostrukih izduvnih ”topova”.

Uz to, reprogramiranjem računarske jedinice V8 motora, koje košta oko 1.000 evra, snaga je sa serijskih 354 ”konja”, podignuta na 401 konjsku snagu, dok je obrtni moment porastao sa 440 na 517 Nm. Drugim rečima, sasvim dovoljno da za par desetinki popravi vreme potrebno da se Audi S5 ubrza do 100 km/h, koje sada iznosi nešto preko pet sekundi. Maksimalnu brzinu, zbog objektivnih razloga, nisam bio u mogućnosti da proverim, ali verujte da se ona, s obzirom da je ukinuta i elektronska blokada, opasno približava poslednjoj cifri na brzinomeru!

Dvostruki Supersprint izduv, i zvučno i vizuelno, više je nego impresivan
Polutrkačke "kadice" firme Recaro brinu se za odličnu ergonomiju i držanje tela u krivinama

Zalepljen za asfalt
Ipak, još bitnije od podataka na papiru jesu vozne karakteristike ovog modela. Sa 400 konja, manuelnim menjačem i Quattro pogonom, jedino što vam zaista treba jeste krivudav brdski put, prepun izazova i iskušenja, koji će u vama probuditi dete željno igre, a iz S5 izvući ono najbolje što on u tom trenutku može da pruži. A može da pruži zaista, zaista mnogo... Verujte na reč! Putanja automobila uvek je u granicama neutralnog, sa blagom tendencijom ka podupravljanju, što i ne čudi, budući da je u pitanju Quattro pogon sa relativno simetričnom raspodelom između osovina.

Naravno, S5 Coupe moguće je naterati i na preupravljanje naglim oduzimanjem gasa u krivini, ali ono niti jednog trenutka ne prelazi u onu dramatičnu, adrenalinsku zonu, od koje se znoje dlanovi. Automobil je, nakon ”spuštanja” i proširenja tragova točkova, postao još ”zakucaniji” za asfalt, i nije ga nimalo jednostavno isprovocirati. Ipak, tokom testa, primetio sam i jednu manu, ako mogu tako da je nazovem, a odnosi se na ručicu manuelnog menjača, koja vrlo često traži veoma odlučnu, da ne kažem grubu ruku, te da istovremeno, baš i ne voli da bude požurivana. Zaista šteta, jer bi nešto ”mekši” menjač upotpunio ionako dobar ukupan utisak.

Bez kompromisa
Sa druge strane, S5 Cabrio, iako na prvi pogled deluje kao "šminkerska" verzija Coupea, jeste znatno beskompromisniji igrač, što se od kabrioleta retko kad očekuje. Pre svega, tu su zaista impresivni točkovi od 19 cola (zimske gume Dunlop SP Winter Sport 255/35), odnosno, čak 21 col sa letnjim pneumaticima, dimenzija 295/25! Doplata za njih iznosi neverovatnih 6.858 evra! Iza točkova kriju se Brembo kočnice sa diskovima prečnika 380 mm i osmoklipnim kočionim čeljustima (doplata 4.732 evra), dok je vizuelno lako uočiti da je automobil ”niži”, i to za 40 mm, zahvaljujući MTM-ovom setu podesivih opruga (doplata 1.325 evra).

motor,
performanse,
stabilnost,
kvalitet

udobnost,
cena

Audi S5 Cabrio je, za razliku od Coupea, stigao sa 7-stepenim DSG menjačem, koji je izuzetno odzivan i omogućava vrhunska ubrzanja
V6 TFSI je opremljen mehaničkim kompresorom i nakon modifikacija, oslobađa čitavih 430 KS

Enterijer je takođe nešto ”sportskiji” u odnosu na Coupea, pre svega zahvaljujući Sportster CS sedištima firme Recaro (1.881 evro ekstra), a tu je i 7-stepena S-Tronic DSG transmisija sa polugicama na upravljaču, kojoj se zaista nema šta prigovoriti. Ljubitelji manuelnog menjača verovatno će je podozrivo gledati, ali potpuno bez osnova, jer je u radu vrlo ”tečna” i pravovremeno reaguje na svaki input od strane vozača. Isto tako, smanjuje i vreme potrebno za dostizanje 100 km/h, koje u ovom slučaju iznosi 5,1 sekundu. Vreme, koje bi zasigurno bilo i manje, da Cabrio verzija nije skoro 300 kilograma teža od Coupea, verovali ili ne!

Ludost
A ispod haube? Novi, trolitarski V6 TFSI agregat, koji je opremljen mehaničkim kompresorom (otuda natpis Supercharged), i nakon MTM-ove ”intervencije”, vredne 3.200 evra, raspolaže sa 430 KS pri 7000 o/min. Još bitnije, povećan je i obrtni moment, i to na 515 Nm pri 4760, te S5 Cabrio sada ”vuče” već od najnižih obrtaja kao ”pomahnitao” i na leđima vozača bez muke ostavlja otisak Recaro ”kadica”. No, najlepše pri svemu tome jeste ”zvižduk” mehaničkog nadpunjenja, koji, u saradnji sa MTM-ovim izduvnim sistemom (staje 4.401 evro) koji iz cevi oslobađa grmljavinu, omogućava potpuno adrenalinsko uživanje!

Audi S5 Cabrio

Motor
Tip/broj cilindara benzinski, V6, sa meh. kompresorom
Radna zapremina ccm 2995
Broj ventila/tip ubrizgavanja 24/direktno
maks. snaga kW/KS/o/min 317/430/7000
obrtni moment Nm/o/min 515/4760
Karoserija
tip/broj sedišta/vrata cabriolet/4/2
D x Š x V mm 4625x1854x1383
međuosovinski razmak mm 2751
masa vozila/nosivost kg 1950/425
zapremina prtljažnika l 380
Ogibljenje
napred dvostruka poprečna ramena, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator
pozadi multilink, popr.stabilizator, spiralne opruge, amortizeri
Kočnice
napred/pozadi samovent. diskovi/diskovi
Pneumatici
dimenzije 295/25 ZR21
Prenos snage
pogon na sva četiri točka
tip menjača/stepeni prenosa DSG, 7-stepeni
Performanse
ubrzanje 0-100 km/h, s 4,9
maksimalna brzina km/h 285
prosečna potrošnja l/100 km 12,2
emisija CO2 g/km 224
Cena (u EU) € 78.237

A vozne karakteristike - kakve i dolikuju pomenutim modifikacijama i reputaciji MTM-a. Na ogromnim točkovima i spušten za 40 mm, MTM Audi S5 Cabrio Supercharged ostavlja utisak kao da je integrisan sa podlogom. Na putu ”leži” kao daleko skuplji superautomobili, naginjanje karoserije skoro da uopšte i ne postoji, a balans vozila gotovo je u potpunosti neutralan. Nažalost, baš zbog toga, idealan je za nemačke puteve i... Nizašta drugo!

Izuzetno mali profil pneumatika i preskupi naplaci, ”Ahilove su pete” na iole lošijem putu (tu naše kvazi-saobraćajnice ni ne ubrajam!), a krutost ionako spuštene karoserije, pravi ”melem” za kamen u bubregu ili diskus herniju.

ZAKLJUČAK
I, kakva je presuda? Coupe ili Cabrio, V8 ili V6, ”atmosferac” ili kompresor? Priznajem da sam pod pritiskom i da jednostavno ne mogu tek tako da se odlučim. Sa jedne strane, Coupe mi je mnogo praktičniji, privlačniji i ”bliži”, a njegov V8 uvlači se pod kožu i prosto ga je nemoguće ne zavoleti. Grmljavina četvorostrukih Supersprint ”topova” u tunelu, pravi je Aspirin, ma kakav vam dan bio i ko vas koliko iznervirao. A tu je i cena, koja iznosi oko 5.000 evra ”plus” na serijski model S5-ice...

U drugom uglu, nalazi se lepota ”vetra u kosi” i ”zvezda iznad glave”, gotovo sablasan urlik mehaničkog kompresora koji ”hrani” V6 motor, veći sportski ugođaj, odlične vozne karakteristike i više nego pristojne performanse. Jedini minus svega toga jeste cena modifikacija, koje ukupnu cenu automobila dovode do ne baš malih 78.237 evra. Subjektivno, S5 Cabrio nešto je živahniji od Coupea, pre svega zahvaljujući kompresoru i naravno, većoj rezervi snage.

Ubedljiviji je i na ubrzanjima, kao i na oštrim kočenjima, što i ne iznenađuje, budući da samo kočnice iznose kao celokupan tjuning Coupea. No, tu je još jedna bitna stavka, već pomenuta, a tiče se udobnosti, odnosno, praktičnosti upotrebe ovakvih automobila na našem podneblju. Budući da se ni sa S5 Coupeom nisam mogao opustiti, krstareći po našim ”putevima”, onda bi vožnja S5 kabrioletom na niskoprofilnim gumama i basnoslovno skupim felnama, bio pravi ”Damoklov mač” i sigurna karta za neuro-psihijatriju. Ali, ipak, nikako mi iz glave ne ide ona izreka: ”blago onom k’o rano poludi...”!

tekst: Đorđe Pavićević
foto: P. Rakić, M. Terzić, Đ. Pavićević
djordje.pavicevic@vrelegume.rs
5474
Postavljeno: 18.06.2010

Arhiva: Uporedni testovi

Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 26.05.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique vs. Smart Forfour
Tekst sa video prilogom!

Narodna fraza kojom se opisuju dve, po karakteru vrlo slične osobe, ali je svaka svojstvena sebi na svoj način, predstavlja vodeću karakteristiku dvoboja najmanjih mališana na tržištu


Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 22.10.2014

Ford Fiesta 1.6 TDCi vs Renault Clio 1.5 dCi
Tekst sa video prilogom!

B segment je izuzetno popularan u Evropi. Dovoljno je da kažemo da su četiri od pet najprodavanijih modela na „starom kontinentu“ upravo iz ovog segmenta


Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 12.07.2014

Mazda 3 Sport 2.0i G165 / Mazda 3 Sport CD150

U slučaju komparativnog testa modela Mazda 3 u dizel i benzinskoj kategoriji zapremine oko 2.000 kubika, nije lako predvideti lidera bez detaljnog poređenja


Kia Cee’d 1.6 GDi / Kia Cee’d 1.6 CRDi

04.07.2014

Mercedes-Benz ML 350 i BMW X5

03.05.2014

VW Golf vs Peugeot 308

26.03.2014

Toyota RAV4, Honda CR-V, Hyundai Santa Fe Tekst sa video prilogom!

21.06.2013

Audi A3 - BMW serija 1 - Mercedes-Benz A klase Tekst sa video prilogom!

24.05.2013

Mercedes A klasa i BMW Serija 1

16.11.2012

Mini Cooper S Coupe vs Renault Twingo Gordini

25.05.2012

Fiat Punto Classic vs Dacia Sandero

30.03.2012

Ford Kuga vs Jeep Compass vs Toyota RAV4

26.03.2012

Hyundai ix35 vs KIA Sportage English version Tekst sa video prilogom!

08.07.2011

Automobili cene do 10.000 evra

02.05.2011

Suzuki Swift vs Suzuki Swift English version

25.01.2011

Audi RS5 vs BMW M3 English version

03.01.2011

Audi A1 vs MINI Cooper English version

10.12.2010

Dacia Duster vs Chery Tiggo English version

26.11.2010

Citroen DS3 / Peugeot RCZ / Renault Megane RS

12.10.2010

Audi S5 Coupe vs Audi S5 Cabrio

18.06.2010

Mazda 3 i Kia Ceed

12.02.2010

Dacia Sandero Stepway i Suzuki SX4

25.12.2009

Lexus RX vs BMW X5 vs Audi Q7

18.11.2009

Alfa Romeo MiTo vs Mini Cooper S

13.10.2009

Opel Astra GTC i Kia Procee'd

14.07.2009

Hyundai i20 i Opel Corsa

11.06.2009

Mercedes C180 Kompressor i C220 CDI

26.05.2009

Toyota Avensis vs Honda Accord vs Mazda 6

04.05.2009

Hyundai i10 vs Kia Picanto

03.04.2009

Jeep Wrangler vs Land Rover Defender

06.03.2009

Automobilske navigacije

26.02.2009

Kolica za pijacu

31.12.2008

Fiat 500, Hyundai i10 i Suzuki Splash

04.11.2008

BMW X5 3,0d i VW Touareg 3,0 V6 TDI

22.07.2008

Pneumatici

23.05.2008

Citroen C6 2,7 HDi i Citroen DS 21 "Ajkula"

24.12.2007

Toyota Hilux 3,0 D-4D i Mutsubishi L200 2,5 DI-D

08.06.2007

Jeep Compass 2,3 i Suzuki Grand Vitara 2,0

25.01.2007

Mali automobili

28.12.2006

Jeep Grand Cherokee 3,0 CRDI i Range Rover Sport TD

20.11.2006

VW Jetta 1,9 TDI i Renault Megane Sedan 1,5 dCi

19.06.2006

Renault Megane 2,0 RS Luxe i Ford Focus ST 2,5T

09.05.2006

Toyota Hilux 2,5 D-4D i Isuzu D-Max 3,0 TD

09.02.2006

Citroen C3 1,6 HDi i Renault Clio 1,5 dCi

26.01.2006

Citroen C5 Break 2,0 HDi i Renault Laguna Estate 2,2 dCi

28.10.2005

Honda Jazz 1,4 i Mitsubishi Colt 1,3

23.06.2005

BMW 320i i 320d

25.05.2005

Peugeot 307 1,6 HDi i Renault Megane 1,5 dCi

18.03.2005

Peugeot 307 SW 2,0 HDi i Ford Focus C-Max 2,0 TDCi

28.02.2005

Mitsubishi Outlander, Nissan X-Trail i Toyota RAV4

22.12.2004

Audi A8 L 6,0 Quattro, Mercedes S 600 L i BMW 760 Li

19.11.2004

Citroen C2, Lancia Ypsilon i Nissan Micra

15.09.2004

Ford Sportka i Streetka

27.09.2004

OPEL Astra 1,6 Twinport Enjoy i VW Golf V 1,6 FSI Comfortline

21.08.2004

Supersportski automobili

25.07.2004

FIAT Panda 1,2 Emotion, OPEL Agila 1,0 Njoy Design i DAIHATSU Cuore 1,0 Top

22.06.2004

FORD Focus 1,8 TDCi 100KS i RENAULT Megane 1,5 dCi 100KS

20.05.2004

VW Golf V 2,0 TDi 16V 140 KS i PEUGEOT 307 2,0 HDi 16V 136 KS

13.04.2004

RENAULT Megane Sedan 1,9 dCi i SEAT Toledo 1,9 TDi

16.03.2004

VW Golf V i MAZDA 3

5.02.2004

CITROEN C2 i C3 1,4 16V 90KS Sensodrive

21.02.2004

PEUGEOT 307 CC 2,0 i RENAULT Megane CC 2,0

15.01.2004

RENAULT Megane Grandtour,
PEUGEOT 307 Break,
FIAT Stilo Multi Wagon i
MITSUBISHI Lancer Kombi

12.12.2003

BMW serija 5, MERCEDES E320 i AUDI A6

24.12.2003

CITROEN C2 1,4 i RENAULT Twingo 1,2 16V

5.11.2003

AUDI TT 3,2 Quattro, CHRYSLER Crossfire 3,2 i NISSAN 350 Z

17.11.2003

CITROEN Berlingo, FIAT Doblo, RENAULT Kangoo i OPEL Combo

8.10.2003

TERENSKA VOZILA

20.10.2003

HONDA Accord, MAZDA 6 i TOYOTA Avensis

30.08.2003

RENAULT Clio 2,0 RS i PEUGEOT 206 2,0 RC

13.09.2003

AUDI A3 2,0 FSI, BMW 318 ti Compact i MERCEDES C180 K Sportcoupe

16.08.2003

HONDA Jazz 1,4i LS, MAZDA 2 MZI 1,4 Exclusive i NISSAN Micra 1,2 Acenta

17.07.2003

ALFA ROMEO 147 GTA, FORD Focus RS i VW Golf R32

10.06.2003

RENAULT Megane 1,9 dCi, FORD Focus 1,8 TDCi i ŠKODA Octavia 1,9 TDI

27.04.2003

BMW X5 4,6is, MERCEDES ML55 AMG i PORSCHE Cayenne S

10.05.2003

FORD Ka Futura i RENAULT Twingo 1,2 16V Privilege

7.04.2003

FORD Mondeo TDCi Turnier i MAZDA 6 CD Sport-Kombi

7.03.2003

HYUNDAI Getz, DAEWOO Kalos i CITROEN C3

6.02.2003

SUBARU Forester 2,0 XT Turbo i ŠKODA Octavia Combi 1,8T

18.02.2003

PEUGEOT 307 110, RENAULT Megane 1,6 i VW Golf 1,6

18.01.2003

KIA Sorento CRD i TOYOTA Rav 4 D4D

21.12.2002

MASERATI Coupe Cambiocorsa i PORSCHE 911 Carrera

15.11.2002

MAZDA 6 1,8 Comfort, OPEL Vectra 1,8 Comfort i VW Passat 2,0 Comfortline

24.11.2002

PEUGEOT 206 SW i ŠKODA Fabia Combi

13.10.2002

HONDA Jazz 1,4i i SEAT Ibiza 1,4 16V

1.10.2002

MERCEDES S 600 i VW Phaeton W12

6.10.2002

TOYOTA RAV 4 D4D i SUZUKI Grand Vitara XL-7

3.09.2002

FORD Fiesta TDCi, PEUGEOT 206 HDi i CITROEN C3 HDi

3.09.2002

berliner
30.12.2010 14:20
1
0

Draga redakcijo, molim vas postavljajte vise video zapisa. Covek se umori od citanja a ova dva auta su kao grom. Nije lose da to i vidimo, umesto da citamo.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: