Online plus

Audi S5

4.76KPregleda

Želja zvana S5

Po mnogima najlepši Audi, A5, još je poželjniji u svojom „nabildovanoj verziji“, poznatoj pod oznakom S5


Atraktivni kupe iz Ingolštata do „stotke“ stiže za 4,7 sekundi, tako da ga sem dobrog izgleda krase i odlične performanse. Novorazvijeni V6 isporučuje 354 ks a troši samo 7,3 litre benzina na 100 kilometara. Sa masom od 1.615 kilograma, 60 kilograma je lakši u odnosu na prethodni model.

#AudiS5 ko ga ne bi poželeo

V6 srce
Kompletno revidiran, 3.0 TFSI turbo ispod haube S5 kupea pruža sjajne performanse, dosta snage, obilje obrtnog momenta i spontan odziv. Da ne zaboravimo i na grleni zvuk iz izduva. Sve to dolazi sa smanjenom potrošnjom goriva.

Iz zapremine od 2,995 l, izvučene su 354 ks, što je 21 više u odnosu na prethodni motor. Čak 500 Nm (60 više nego ranije), dostupno je od niskih 1.370 o/min i tako sve do prilično visokih 4.500 obrtaja. U NEDC ciklusu, prosečna potrošnja iznosi 7,3 litre benzina na 100 pređenih kilometara, što je ekvivalentno emisiji CO2 od 166 g/km. To znači da je potrošnja smanjena za pet odsto.

Novi proces sagorevanja donosi bolju efikasnost
Odlučujući faktor kada je u pitanju efikasnost 3,0-litarskog V6 TFSI je nova Audijeva tehnologija procesa sagorevanja. Bazirana je na onome što je poznato kao „B ciklus“, koji je sličan procesu koji koristi 2.0 TFSI iz A4 sa 190 ks. Reč je o korišćenju ventila prilikom ubrizgavanja goriva pod visokim pritiskom, koji su aranžirani centralno u komorama za sagorevanje.

Skraćen kompresioni hod klipa unapređenog procesa sagorevanja obezbeđuje eksploataciju sa značajno višim geometrijskim kompresionim odnosom V6 TFSI-a. U kombinaciji sa radnim hodom klipa, koji je u normalnim uslovima relativno duži u odnosu na kompresioni hod, ova tehnologija omogućava efikasnije sagorevanje, a samim tim i bolju efikasnost motora.

Ova mera obično značajno redukuje napajanje cilindara, međutim, visok kompresioni odnos povećava tendenciju motora da detonira, što značajno ograničava ostvarivanje maksimalne snage. Audijev sistem rada ventila rešava ovaj konflikt između efikasnosti i želje za oslobađanjem velike snage. Pod delimičnim opterećenjem, on obezbeđuje veoma kratke intervale otvaranja usisa pod uglom bregaste osovine od 130 stepeni, u kombinaciji sa ranim zatvaranjem usisnog ventila. Pri većim opterećenjima, motor se prebacuje na duža otvaranja usisa i više podizanje usisnih ventila, što omogućava agregatu da oslobađa maksimalnu snagu.

Odvojeni tok izduvnih gasova
Turbo punjač, koji zamenjuje mehanički kompresor prethodnog motora, operiše u skladu sa takozvanim „twin-scroll“ principom. Dva izduvna toka dva reda cilindara su odvojena u izduvnoj grani i kućištu turbo punjača, a spajaju se pre turbinskog radnog kola. Putem ove tehnologije, izbegava se nepoželjna interakcija između dva odvoda gasova, a glavni doprinos se ostvaruje u vidu visokog obrtnog momenta pri niskim obrtajima.

Turbo punjač je lociran između „V“ redova cilindara pod 90 stepeni. On u najvećem broju slučajeva počiva spolja, pored kućišta kolenastog vratila. U skladu s tim, izduvna strana je sa unutrašnje strane glave motora, a usisna strana je sa spoljne strane. Ova postavka omogućava kompaktnu konstrukciju i kratak tok gasova sa minimalnim gubicima. Zato je 3.0 TFSI izuzetno dobrog odziva i direktan.

„Dijeta“
Zahvaljujući temeljnom redizajnu, V6 TFSI je lakši čak 14 kilograma (ukupna masa mu iznosi 172 kilograma). Napravljen je od aluminijumske legure uz kompleksan proces livenja, sa integrisanim kućištem kolenastog vratila i košuljicama cilindara tankih zidova od sivog livenog gvožđa. U kombinaciji sa novorazvijenim karikama za aluminijumske klipove, ovaj metod redukuje trenje.

Još jedna tehnologija u cilju ostvarivanja bolje efikasnosti je sistem menadžmenta toplotne energije. Kućište kolenastog vratila i glava motora imaju odvojena rashladna kola. Nakon hladnog starta, samoaktivirajuća vodena pumpa kontroliše tok rashladne tečnosti kroz motor, tako da ulje dolazi do radne temperature najbrže moguće. Izduvna grana je integrisana u glavu motora, a rashladna tečnost cirkuliše oko nje, što takođe pomaže brzom zagrevanju motora. Kada je agregat zagrejan, sistem redukuje temperaturu izduvnih gasova, što dalje smanjuje potrošnju goriva, posebno tokom sportske vožnje.

Čim vozač podigne stopalo sa papučice gasa pri brzinama između 55 i 160 km/h, transmisija ulazi u režim kretanja po inerciji

Osam stepeni prenosa
Pogonski sistem Audija S5 je takođe kompletno revidiran. To se odnosi na uglađene, brze i spontane promene stepena prenosa osmostepenog „tiptronic“ menjača. Postavka zupčanika i prenosnih elemenata rezultira obrtnim momentom sa malim otporom, te se i na ovaj način poboljšava efikasnost. Veliki broj stepena prenosa čini da motor gotovo uvek operiše u idealnom režimu u skladu sa opterećenjem. Niži stepeni prenosa imaju kraće, sportske odnose, dok su viši stepeni duži, da bi se smanjila potrošnja goriva pri krstarenju.

Konvertor obrtnog momenta menjača je integralni deo sistema toplotnog menadžmenta motora i dizajniran je za start/stop funkciju. Vozač može da odabere D, S ili E režime vožnje, a može da koristi i polugice za menjanje stepena prenosa na volanu. Sve komande se električnim putem šalju menjaču.

Čim vozač podigne stopalo sa papučice gasa pri brzinama između 55 i 160 km/h, transmisija ulazi u režim kretanja po inerciji u cilju smanjenja potrošnje goriva, sem u S modu. Ukoliko je automobil opciono opremljen sistemima asistencije i adaptivnim tempomatom, krstarenje se obavlja na veoma intutivan način.

Tokom brze, sportske vožnje, sportski diferencijal bukvalno gura automobil u krivinu držeći podupravljanje pod potpunom kontrolom

Quattro kao standard
Čuveni permanentni quattro pogon na sve točkove, sa svojom asimetričnom dinamičnom postavkom, daje glavni doprinos sportskom upravljanju i stabilnosti novog Audi S5 kupea. Tokom normalne vožnje, mehanički centralni diferencijal šalje 60 odsto obrtnog momenta na zadnju osovinu, a 40 na prednje točkove. Ukoliko dođe do proklizavanja na nekoj od osovina, najveći deo sile se brzo preusmerava na drugu osovinu, i to do 85 odsto napred ili 70 odsto nazad. Ovi atributi omogućavaju jasno definisanu distribuciju obrtnog momenta i preciznu međusobnu saradnju kontrolnih sistema.

Kontrola obrtnog momenta sa selekcijom točkova je inteligentna softverska funkcija, komplementarna sa radom quattro pogonskog sistema. Pri oštrim prolascima krivina, ona primenjuje minimalne intervencije na kočenju unutrašnjih točkova ne dozvoljavajući im da počnu da proklizavaju. Ove intervencije se dešavaju čak i ukoliko vozač ne pritisne papučicu gasa. Razlika između pogonskih sila na točkovima obezbeđuje da automobil izuzetno brzo prolazi krivine, čineći upravljivost preciznijom, agilnijom i stabilnijom.

Sportski diferencijal
Opcioni sportski diferencijal pruža još dinamičniji odziv pri upravljanju i ubrzanju. On distribuira obrtni moment između zadnjih točkova preko dva ukomponovana zupčanika. Ujedno, nova generacija diferencijala je jedan kilogram lakša.

Tokom brze, sportske vožnje, sportski diferencijal bukvalno gura automobil u krivinu držeći podupravljanje pod potpunom kontrolom. Elektronska funkcija integrisana u centralnu kontrolnu jedinicu ogibljenja u kontinuitetu izračunava idealan raspored obrtnog momenta u cilju ostvarivanja dinamične vožnje. Pri okretanju ili ubrzavanju u krivini, veći deo obrtnog momenta je usmeren na spoljni točak, gurajući na taj način automobil u krivinu. Pre nego što zadnji točak pobegne, automobil se stabilizuje, što vozaču omogućava laku kontrolu. Kontrolna jedinica sportskog diferencijala je usko poezana sa Audijevim sistemom odabira režima vožnje, tako da vozač može aktivno da utiče na raspodelu obrtnog momenta.

Inteligentna kombinacija materijala karoserije je donela bolju torzionu krutost, bezbednost, ali i manju masu

 

S sportsko ogibljenje
Naravno, i sistem ogibljenja je nov, sa pet spona, kako napred tako i pozadi. Princip osovine obezbeđuje optimalnu apsorpciju uzdužnih i poprečnih sila. Nosači su sportski kruti u bočnom smeru, a meki i udobni uzdužno. Zajedno sa unapređenom elektromehaničkom servo asistencijom, sa direktnim prenosnim odnosima, nosači čine osnovu dinamičkog upravljanja, dobrog komfora i visokog stepena stabilnosti.

Audi takođe u ponudu stavlja opcioni sistem dinamičkog upravljanja, koji prilagođava prenosne odnose brzini vozila i uglu upravljanja.

Kao alternativa standardnoj S sportskoj postavci oslanjanja sa senzitivnim „monotube“ amortizerima, Audi takođe nudi verziju sa sistemom kontrole rada amortizera. Putem pritiska na dugme, vozač može da odabere podešavanje ogibljenja i tako uživa u željenim karakteristikama upravljanja. Varijabilno S sportsko ogibljenje funkcioniše u sinergiji sa takođe novorazvijenim CDC (sa kontinualnom kontrolom amortizacije) amortizerima sa elektromagnetno pokretanim ventilima u klipovima. Oni omogućavaju da hidraulična tečnost teče brže ili sporije, u zavisnosti od potrebe.

Što se kočnica tiče, one su – velike. Napred su samoventilirajući diskovi prečnika 350 milimetara, sa opciono crnim ili crvenim šestoklipnim čeljustima sa S logoom. Elektronska kontrola stabilnosti funkcioniše još preciznije i osetljivije nego kod prethodnog modela. Vozač može da je deaktivira delimično ili u potpunosti u dve faze.

Novi S5 kupe dolaz sa standardnim osamnaestoinčnim točkovima sa pet paoka. Pneumatici dimenzija 245/40 teže nešto manje od 12 kilograma. Kao opcija dolazi veliki izbor devetnaestoinčnih naplataka.

Spolja
Novi Audijev kupe je dug 4.692 milimetra. Širok je 1.846 milimetara a visok 1.371 milimetar. Izdašno međuosovinsko rastojanje iznosi 2.764 milimetra.

Inteligentna kombinacija materijala karoserije je donela bolju torzionu krutost, bezbednost, ali i manju masu. Novi S5 sa standardnim quattro pogonom teži 1.615 kilograma, 60 kilograma manje u odnosu na odlazeći model.

LED farovi su standardni, a „singleframe“ maska hladnjaka se širi više prema gore nego što je slučaj kod prethodnika. Kompletan anfas je sada izražajniji, mada sveukupan dizajn nije otišao predaleko od već viđenog.

Gledajući sa boka, automobil je takođe lako prepoznatljiv, sa karakterističnom ramenom linijom, dok zadnji deo takođe odlikuje LED osvetljenje sa dinamičnim pokazivačima pravca. Tu je i spojler u boji karoserije na poklopcu prtljažnika, a mat sivi difuzor ugošćava tandem hromiranih završetaka izduvnih cevi.

Nove boje, ekskluzivno za S model su „Navarra“ plava i „Misano“ crvena.

Unutra
Enterijer Audija S5 bi se mogao okarakterisati kao elegantno sportski. Čist dizajn, horizontalne orijentacije, bez suvišnih detalja koji bi narušili tipično nemačku harmoniju, donosi impresiju prostranosti ovog četvoroseda. Na praktičnost se nije zaboravilo, jer prtljažnik raspolaže sa respektabilnih 465 litara korisne zapremine.

Ventilacioni otvori, elegantan panel klima uređaja i velika dekorativna površina definišu armaturnu tablu. Audi MMI displej dobrodošlicom dočekuje vozača i putnike, uz S5 logo na ekranu. Noću, LED osvetljenje prati konture vrata i centralne konzole, i to u čak 30 opcionih, ambijentalnih nijansi.

Volan je multifunkcionalan, sportski, sa tri paoka, obložen kožom. Zahvaljujući sjajnoj Audijevoj aeroakustici, buka unutar kabine je na ekstremno niskom nivou. Kvalitet izrade je izvanredan, što je inače odlika marke iz Ingolštata. Kao i obično, kada su S modeli u pitanju, crna boja dominira, uz prisutne elegantne kontraste. Detalji od mat brušenog aluminijuma su standardni, dok opcije dolaze u vidu „Atlas“ karbona, sive prirodne hrastovine i klavir crnog finiša.

Opciona S sportska sedišta imaju integrisane naslone za glave, podesivu bočnu potporu i funkciju masaže.

Jedna od svakako vrhunskih stavki je Audijev virtuelni kokpit. On prikazuje sve ključne informacije na 12,3-inčnom displeju izuzetno oštre grafike.

Novi MMI operativni sistem je baziran na današnjim pametnim mobilnim telefonima, a njime može da se upravlja i preko multifunkcionalnog volana ili putem glasovne kontrole.

MMI navigation plus sa MMI touch i 8,3-inčnim monitorom čini vrh info-zabavne ponude.

Na kraju možemo reći samo „blago onom ko te ima…“

Pavle Barta
Postavljeno: 23.06.2016

 

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery