Uporedni test English version

Audi RS5 vs BMW M3

Erupcija snage

Oba crvena, oba kupei... I kod jednog, i kod drugog, ispod haube kuca V8 "srce" sa preko 400 razigranih konja... A povrh svega, oni su ljuti rivali koji dolaze iz istog dela Nemačke – Bavarske! Upoznajte Audi RS5 i BMW M3!

Prvi "bavarski jahač" na našem testu bio je iz nešto severnijeg grada - Ingolstadta. U pitanju je novi Audijev sportski kupe, model RS5. Napravljen s ciljem da, citiram Audijeve inženjere, pomiri nepomirljivo - da premosti jaz između BMW-a M3 i Nissana GT-R, da pruži veće zadovoljstvo u vožnji nego li njegov bavarski "rođak", a istovremeno, da pomoću svog novog Quattro pogona, ipak pokaže Nissanu ko je "tata" kada je u pitanju 4x4.

U skladu sa renomeom
Spolja gledano, RS5 izgleda odlično. Mišićavih bokova, agresivnog nosa, ali istovremeno i izuzetno skladnih proporcija, deluje kao veoma kompletan proizvod, ili bolje reći, logična evolucija modela S5. U svakom slučaju, jedan od najdinamičnijih modela iz Audijeve game (ako ne računamo R8 i TT), koji, na svu sreću, odskače od već tradicionalne dizajnerske monotonije ingolštatskih limuzina. Drugačije nije ni moglo, ni smelo da bude, imajući u vidu već pomenute ciljeve, odnosno, "konkurente" ovog automobila.

Ergonomija u modelu RS5 u skladu je sa ostalim modelima marke Audi - jednom rečju, odlična! Kvalitetni materijali i izuzetna završna obrada glavne su odlike enterijera

Iznutra, stvari se čine još boljim, što više i ne čudi kada je Audi u pitanju. Veliko bogatstvo detalja, pažnja posvećena i naizgled nebitnim sitnicama, odlična završna obrada, upotpunjena visokim kvalitetom upotrebljenih materijala. Takođe, i ergonomija je tradicionalno na visokom nivou, naročito imajući u vidu vozačku poziciju. Kako i ne bi, kada vozač i suvozač imaju tu čast da ih fantastično "grle" školjkasta Audijeva sedišta, bolje rečeno "kadice", presvučena kožom, velike amplitude pomeranja, uz mogućnost upotrebe sigurnosnih pojaseva u više tačaka vezivanja. Upravljač vrlo lepo "leži" u rukama, iako bi možda mogao biti nešto manjeg prečnika, i za razliku od većine Audijevih sportista, donji deo obruča nije "sportski" podrezan.

Dvoličnost
Ipak, različite postavke vozila, odnosno, režimi rada motora, transmisije, upravljanja i oslanjanja, ono su šta ponajviše karakteriše model RS5. Ponuđeni modovi Comfort, Auto i Dynamic, u mnogome menjaju ne samo način na koji se RS5 vozi, već i subjektivni utisak o automobilu, kao celini. Dok Comfort pretvara RS5 u pravi Gran Tourer automobil, koji sa lakoćom “melje” velike distance, pri tome, ne zamarajući ni za tren, dotle Dynamic omogućava prvoklasan sportski doživljaj, kada se pravci svode na puke pauze između adrenalinskih prolazaka kroz krivine, gde se atmosferski V8 motor zapremine 4,2 litre sa nepunih 450 KS, rado vrti do 8500 o/min, a nos automobila slepo prati zadatu putanju, umesto da, kako smo već navikli kod Quattro pogona, lagano beži kao spoljnoj ivici krivine.

     
 

Najveću zaslugu za to ima novi centralni diferencijal, koji je sada sposoban da, u zavisnosti od uslova, raspodeli do 70 % momenta na prednju, odnosno, do 85 % na zadnju osovinu. Isto tako, aktivni zadnji diferencijal sposoban je da spoljnjem točku obezbedi veći obrtni moment, čime je gotovo neutralisano tradicionalno Audijevo podupravljanje.

Sedmostepeni S-Tronic menjač sa dvostrukim kvačilom vrlo predano i pre svega, glatko, u svakom trenutku drži motor u optimalnom režimu, naročito kada ste u Dynamic modu, a za prave fanove, tu su polugice na upravljaču, putem kojih je moguće manuelno vršiti promene stepena prenosa.

motor,
performanse,
menjač,
pogon,
ergonomija

vozna dinamika

Audi RS5

Motor
Tip/broj cilindara benzinski, V8
Radna zapremina [cm3] 4163
Broj ventila/tip ubrizgavanja 32/direktno
maks. snaga [kW/KS/o/min] 331/450/8250
obrtni moment [Nm/o/min] 430/4000-6000
Karoserija
tip/broj sedišta/vrata coupe/4/2
D x Š x V [mm] 4649x1860x1366
me_uosovinski razmak [mm] 2751
masa vozila/nosivost [kg] 1785/440
zapremina prtljažnika [l] 455
Ogibljenje
napred dvostruka poprecna ramena, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator
pozadi multilink, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator
Kocnice
napred/pozadi perforirani samovent. diskovi
Pneumatici
dimenzije 265/35 R19
Prenos snage
pogon integralni
tip menjaca/stepeni prenosa automatski DSG/6
Performanse
ubrzanje 0-100 km/h [s] 4,7
maksimalna brzina [km/h] 280
prosecna potrošnja [l/100 km] 14,2
buka pri 100 km/h [dB] 66
zaustavni put [m] 35,5
CO2 252g
Cena (u EU) € od 77.700

Ni tamo, ni ovamo...
Kada se sve sabere, Audi RS5 je zaista moćan protivnik, koji sa lakoćom iza sebe ostavlja jedan Mercedes C63 AMG, bez daljnjeg... Hmm, možda je čak brži i sposobniji od BMW-a M3, ali se ipak čini da nije ispunio ono što su mu postavili kao zadatak u startu - da bude izazovniji i zabavniji od svog bavarskog "kolege". RS5 se pre svega čini kao fantastičan GT automobil, koji po potrebi, može da se transformiše i u sportistu, ali to po svojoj genetici, on to u suštini nije.

Samim tim, svaka dalja priča o ataku na Nissana GT-R i demonstraciji napredne 4x4 tehnologije, pada u vodu, ma kako se ljudi iz Audija trudili da dokažu da je RS5, trenutno, najbolja sportska AWD (All-Wheel Drive) platforma na tržištu.

Sedišta kod BMW-a M3 predstavljaju pravo ergonomsko savršenstvo: moguće je udobno se namestiti, čak i ako su vam proporcije nestandardne

A nešto južnije...
Iz Minhena, stigao je prelep, karmin-crveni BMW M3 Coupe. Pri startovanju, hladan osmocilindraš grune, kao nijedan drugi. Pri zagrevanju, elektronika motora podiže broj obrtaja za oko 1000. Benzinom bogatija smeša goriva i vazduha prouzrokuje glasan, grubi zvuk, svojevrsnu grmljavinu, tako da i pre nego što motor dostigne radnu temperaturu i krene u lov na visoke obrtaje, vozaču, ali i široj okolini, jasno daje do znanja o čemu (i kome) se radi.

Motor M3 najveću snagu od 420 KS dostiže pri 8300 obrtaja u minuti. To je osmocilindraš koji ima fantastičnu sklonost ka visokim obrtajima. Sa pesmom iz četiri izduvne cevi, vozača naprosto mami i na poseban način moli da bude stalno, što bliže režimu rada u kojem "diše punim plućima". No, to ne znači da ga je neophodno vrteti isključivo u visoke obrtaje da bi pokazao šta zna i ume. Dovoljno nudi i pri najnižim režimima jer ipak je to motor velike radne zapremine, a svoj posao odlično radi dvostruki VANOS sistem. Tako je već na 3900 o/min, na raspolaganju solidnih 400 Nm obrtnog momenta, što ima naročit značaj pri ubrzavanju i međuubrzanju.

     
 

BMW M3 Coupe

Motor
Tip/broj cilindara benzinski, V8
Radna zapremina [cm3] 3999
Broj ventila/tip ubrizgavanja 32/multipoint
maks. snaga [kW/KS/o/min] 309/420/8300
obrtni moment [Nm/o/min] 400/3900
Karoserija
tip/broj sedišta/vrata coupe/4/2
D x Š x V [mm] 4615x1804x1424
me_uosovinski razmak [mm] 2761
masa vozila/nosivost [kg] 1617/463
zapremina prtljažnika [l] 430
Ogibljenje
napred dvostruka poprecna ramena, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator
pozadi multilink, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator
Kocnice
napred/pozadi perforirani samovent. diskovi
Pneumatici
dimenzije n/p 245/40 R18 - 265/40 R18
Prenos snage
pogon na zadnje tockove
tip menjaca/stepeni prenosa automatski DCT/7
Performanse
ubrzanje 0-100 km/h [s] 4,5
maksimalna brzina [km/h] 280
prosecna potrošnja [l/100 km] 15,6
buka pri 100 km/h [dB] 69
zaustavni put [m] 35,3
CO2 263g
Cena (u EU) € od 66.800

Individualno podešavanje
Sedmostepeni menjač sa dvostrukim kvačilom radi sa velikom odzivnošću i preciznošću. Tako, da visoka dinamika i vatrena ubrzanja nisu utemeljena samo u motoru. M3 Coupe iz mesta do 100 km/h, ubzava za 4,6 sekundi dok je njegova maksimalna brzina elektronski ograničena na 250 km/h. Uz vatreno ubrzanje i vožnju sa DCT menjačem u manuelnom modu, vozač posebno ceni to što je BMW jedan od retkih koji je za svoj menjač odabrao prvobitnu, "trkačku šemu" rada. Drugim rečima, kako sile pri ubrzavanju potiskuju telo ka nazad, u tom smeru se povlači i ručica, dok se pri kočenju, "brzine" nižu ka napred. Međutim, ručica menjača retko se upotrebljava budući da M3 na upravljaču ima i polugice za manuelni režim rada menjača. Ipak, čini se kao da Bavarci nisu bili dovoljno dugo u Formuli 1 jer kada otpočnete sa agresivnom vožnjom, u krivinama ponekad ponestane koji centimetar dužine tih polugica, koje su, u normalnim okolnostima upotrebe, sasvim zadovoljavajuće rešenje.

Po meri
U vožnji najnovije generacije BMW-a M3, na neki poseban način, doživljava se četvrt veka istorije modela M3. Danas je, naime, to automobil koji u relativno velikom opsegu sam odrađuje ono što je nekada morao vozač prve "trojke" sa slovom M u oznaci. To naročito vredi za aktivni diferencijal, koji prenosi obrtni moment na onaj točak koji ima bolju trakciju. No, fino podešavanje odziva menjača, a time i agresivnosti prenosa snage i momenta na zadnje točkove, u velikoj meri omogućava prekidač putem kojeg je moguće odabrati šest stepeni "agresivnosti" rada, tj. brzinu menjanja stepena prenosa. U kombinaciji sa drugim sistemima podrške i individualnog odabira rada, vozač time može "skrojiti", uz uvažavanje osnovnih karakteristika, svoj sopstveni BMW M3.

motor,
menjač,
zvuk,
performanse

prostor pozadi

Uz ručicu menjača, naime, pored spomenutog prekidača, stoje još tri tastera. Prvi nosi natpis Power i omogućava prilagođavanje odzivna motora, sa kojim je automatski usklađen i odziv menjača. Njega je, opet, moguće individualno podesiti. Prekidač sa natpisom EDC, omogućava odabir između tri stepena tvrdoće amortizera. Pritiskom na prekidač sa natpisom DSC Off, vozač se odriče elektronske kontrole stabilnost automobila.

Preciznost i odzivnost
Sve to vožnju M3 zadnje generacije pretvara u pravu poslasticu za svakog ko ceni preciznost "na upravljaču" i odzivnost tehnike. Kako one zadužene za snagu, odnosno, motor i menjač, tako i one za nadzor i iskorišćenje svega onog što motor i menjač nude - drugim rečima, donji postroj. Najnoviji M3 je tako najbolji M3 do sada. Cenite ga ne samo zbog performansi, već i zbog idealnog podešavanja prednjih sedišta, gotovo u svim smerovima. Tako vozač telo ima uvek "usidreno" što povećava njegovu suverenost i pri najagresivnijoj vožnji po zahtevnim krivinama, ali ovaj pakleni BMW može biti i potpuno krotak automobil u kojem se uživa i u vrhunskoj opremi.

Ipak, nema te pesme sa izuzetno kvalitenog audio sistema, koja bi bila lepša od pesme osam cilindara kada se "vrte" na oko 8000 obrtaja!

tekst: Đorđe Pavićević, Željko Purgar
foto: M. Terzić, Đ. Pavićević, Z. Živkov
redakcija@vrelegume.rs
7334
Postavljeno: 03.01.2011

Arhiva: Uporedni testovi

Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 26.05.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique vs. Smart Forfour
Tekst sa video prilogom!

Narodna fraza kojom se opisuju dve, po karakteru vrlo slične osobe, ali je svaka svojstvena sebi na svoj način, predstavlja vodeću karakteristiku dvoboja najmanjih mališana na tržištu


Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 22.10.2014

Ford Fiesta 1.6 TDCi vs Renault Clio 1.5 dCi
Tekst sa video prilogom!

B segment je izuzetno popularan u Evropi. Dovoljno je da kažemo da su četiri od pet najprodavanijih modela na „starom kontinentu“ upravo iz ovog segmenta


Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 12.07.2014

Mazda 3 Sport 2.0i G165 / Mazda 3 Sport CD150

U slučaju komparativnog testa modela Mazda 3 u dizel i benzinskoj kategoriji zapremine oko 2.000 kubika, nije lako predvideti lidera bez detaljnog poređenja


Kia Cee’d 1.6 GDi / Kia Cee’d 1.6 CRDi

04.07.2014

Mercedes-Benz ML 350 i BMW X5

03.05.2014

VW Golf vs Peugeot 308

26.03.2014

Toyota RAV4, Honda CR-V, Hyundai Santa Fe Tekst sa video prilogom!

21.06.2013

Audi A3 - BMW serija 1 - Mercedes-Benz A klase Tekst sa video prilogom!

24.05.2013

Mercedes A klasa i BMW Serija 1

16.11.2012

Mini Cooper S Coupe vs Renault Twingo Gordini

25.05.2012

Fiat Punto Classic vs Dacia Sandero

30.03.2012

Ford Kuga vs Jeep Compass vs Toyota RAV4

26.03.2012

Hyundai ix35 vs KIA Sportage English version Tekst sa video prilogom!

08.07.2011

Automobili cene do 10.000 evra

02.05.2011

Suzuki Swift vs Suzuki Swift English version

25.01.2011

Audi RS5 vs BMW M3 English version

03.01.2011

Audi A1 vs MINI Cooper English version

10.12.2010

Dacia Duster vs Chery Tiggo English version

26.11.2010

Citroen DS3 / Peugeot RCZ / Renault Megane RS

12.10.2010

Audi S5 Coupe vs Audi S5 Cabrio

18.06.2010

Mazda 3 i Kia Ceed

12.02.2010

Dacia Sandero Stepway i Suzuki SX4

25.12.2009

Lexus RX vs BMW X5 vs Audi Q7

18.11.2009

Alfa Romeo MiTo vs Mini Cooper S

13.10.2009

Opel Astra GTC i Kia Procee'd

14.07.2009

Hyundai i20 i Opel Corsa

11.06.2009

Mercedes C180 Kompressor i C220 CDI

26.05.2009

Toyota Avensis vs Honda Accord vs Mazda 6

04.05.2009

Hyundai i10 vs Kia Picanto

03.04.2009

Jeep Wrangler vs Land Rover Defender

06.03.2009

Automobilske navigacije

26.02.2009

Kolica za pijacu

31.12.2008

Fiat 500, Hyundai i10 i Suzuki Splash

04.11.2008

BMW X5 3,0d i VW Touareg 3,0 V6 TDI

22.07.2008

Pneumatici

23.05.2008

Citroen C6 2,7 HDi i Citroen DS 21 "Ajkula"

24.12.2007

Toyota Hilux 3,0 D-4D i Mutsubishi L200 2,5 DI-D

08.06.2007

Jeep Compass 2,3 i Suzuki Grand Vitara 2,0

25.01.2007

Mali automobili

28.12.2006

Jeep Grand Cherokee 3,0 CRDI i Range Rover Sport TD

20.11.2006

VW Jetta 1,9 TDI i Renault Megane Sedan 1,5 dCi

19.06.2006

Renault Megane 2,0 RS Luxe i Ford Focus ST 2,5T

09.05.2006

Toyota Hilux 2,5 D-4D i Isuzu D-Max 3,0 TD

09.02.2006

Citroen C3 1,6 HDi i Renault Clio 1,5 dCi

26.01.2006

Citroen C5 Break 2,0 HDi i Renault Laguna Estate 2,2 dCi

28.10.2005

Honda Jazz 1,4 i Mitsubishi Colt 1,3

23.06.2005

BMW 320i i 320d

25.05.2005

Peugeot 307 1,6 HDi i Renault Megane 1,5 dCi

18.03.2005

Peugeot 307 SW 2,0 HDi i Ford Focus C-Max 2,0 TDCi

28.02.2005

Mitsubishi Outlander, Nissan X-Trail i Toyota RAV4

22.12.2004

Audi A8 L 6,0 Quattro, Mercedes S 600 L i BMW 760 Li

19.11.2004

Citroen C2, Lancia Ypsilon i Nissan Micra

15.09.2004

Ford Sportka i Streetka

27.09.2004

OPEL Astra 1,6 Twinport Enjoy i VW Golf V 1,6 FSI Comfortline

21.08.2004

Supersportski automobili

25.07.2004

FIAT Panda 1,2 Emotion, OPEL Agila 1,0 Njoy Design i DAIHATSU Cuore 1,0 Top

22.06.2004

FORD Focus 1,8 TDCi 100KS i RENAULT Megane 1,5 dCi 100KS

20.05.2004

VW Golf V 2,0 TDi 16V 140 KS i PEUGEOT 307 2,0 HDi 16V 136 KS

13.04.2004

RENAULT Megane Sedan 1,9 dCi i SEAT Toledo 1,9 TDi

16.03.2004

VW Golf V i MAZDA 3

5.02.2004

CITROEN C2 i C3 1,4 16V 90KS Sensodrive

21.02.2004

PEUGEOT 307 CC 2,0 i RENAULT Megane CC 2,0

15.01.2004

RENAULT Megane Grandtour,
PEUGEOT 307 Break,
FIAT Stilo Multi Wagon i
MITSUBISHI Lancer Kombi

12.12.2003

BMW serija 5, MERCEDES E320 i AUDI A6

24.12.2003

CITROEN C2 1,4 i RENAULT Twingo 1,2 16V

5.11.2003

AUDI TT 3,2 Quattro, CHRYSLER Crossfire 3,2 i NISSAN 350 Z

17.11.2003

CITROEN Berlingo, FIAT Doblo, RENAULT Kangoo i OPEL Combo

8.10.2003

TERENSKA VOZILA

20.10.2003

HONDA Accord, MAZDA 6 i TOYOTA Avensis

30.08.2003

RENAULT Clio 2,0 RS i PEUGEOT 206 2,0 RC

13.09.2003

AUDI A3 2,0 FSI, BMW 318 ti Compact i MERCEDES C180 K Sportcoupe

16.08.2003

HONDA Jazz 1,4i LS, MAZDA 2 MZI 1,4 Exclusive i NISSAN Micra 1,2 Acenta

17.07.2003

ALFA ROMEO 147 GTA, FORD Focus RS i VW Golf R32

10.06.2003

RENAULT Megane 1,9 dCi, FORD Focus 1,8 TDCi i ŠKODA Octavia 1,9 TDI

27.04.2003

BMW X5 4,6is, MERCEDES ML55 AMG i PORSCHE Cayenne S

10.05.2003

FORD Ka Futura i RENAULT Twingo 1,2 16V Privilege

7.04.2003

FORD Mondeo TDCi Turnier i MAZDA 6 CD Sport-Kombi

7.03.2003

HYUNDAI Getz, DAEWOO Kalos i CITROEN C3

6.02.2003

SUBARU Forester 2,0 XT Turbo i ŠKODA Octavia Combi 1,8T

18.02.2003

PEUGEOT 307 110, RENAULT Megane 1,6 i VW Golf 1,6

18.01.2003

KIA Sorento CRD i TOYOTA Rav 4 D4D

21.12.2002

MASERATI Coupe Cambiocorsa i PORSCHE 911 Carrera

15.11.2002

MAZDA 6 1,8 Comfort, OPEL Vectra 1,8 Comfort i VW Passat 2,0 Comfortline

24.11.2002

PEUGEOT 206 SW i ŠKODA Fabia Combi

13.10.2002

HONDA Jazz 1,4i i SEAT Ibiza 1,4 16V

1.10.2002

MERCEDES S 600 i VW Phaeton W12

6.10.2002

TOYOTA RAV 4 D4D i SUZUKI Grand Vitara XL-7

3.09.2002

FORD Fiesta TDCi, PEUGEOT 206 HDi i CITROEN C3 HDi

3.09.2002

Milan
03.1.2011 10:04
23
17

Ono sto covek samo pozeleti moze!

Slavisica
03.1.2011 12:21
42
3

Nesto bih samo prokomentarisao : tamo negde u textu pise da je Audi hteo sa ovim modelom da se 1) dokaze protiv M3
2) pokaze Nissanovom GTR-u ko je glavni sto se tice 4x4 pogona.
Ajd ovo prvo,ali mislim da nije sad fora da se stavlja RS5 protiv GT-R kad se ni R8 V10 nije se bas pokazao protiv Nissana. :)))
Inace,glasam za M3.

Hamdo
03.1.2011 14:03
37
9

Zna se ko je ovdje gazda! BMW

320i
03.1.2011 17:12
39
2

Nema smisla tražiti "dlaku u jajetu" kad su ovakvi automobili u pitanju, ja sam očigledno fan BMW-a ali Audi respektujem i smatram čak boljim od Mercedesa, naročito obzirom na napredak koji su napravili u poslednjoj deceniji. U tom pogledu, RS5 je stvarno model koji ne bih previše komentarisao po pitanju generalnog kvaliteta i prestiža, a o M3 tek ne bih trošio reči, komentar nije potreban :)

Medjutim, ono što me ponovo iznenadjuje od Audija a to je opet vrlo "nekonkurentnta" cena njihovog "konkurentskog" modela. Ovde dakle važi isto kao što sam prokomentarisao u temi o A1 (http://www.vrelegume.rs/komentari_plus.php?vrsta=dv&&vrsta_id=5213) i njegovom "pariranju" modelu Mini, koji što se tržišnog plasmana tiče nije ni približno onakav kakav je Audi priželjkivao. Ovde opet ista priča?!? Audi mora da je svestan da je M3 bukvalno ikona i kultni simbol i to od momenta njegovog predstavljanja, pre 25 godina. Kao automobilu, ovoj RS5-ici se ne može "prigovoriti" bilo šta, i u (skoro) svakom pogledu predstavlja dostojnog konkurenta M3-ojci. Ali, sve to postaje nevažno onog momenta kad se pogledaju njihove cene: BMW M3 - 66 800 €, Audi RS5 - 77 700 € ??? Mislim, šta reći? Da je bar malo bolji od M3, a nije ni malo, čak nasuprot bar po mnogim uporednim testovima prestižnih automobilskih magazina, pa da razumem(o) toliku cenu RS5-ice. Ovako, automobil koji u najmanju ruku ima lošije performanse na stazi (što je možda i najbitnije kad je reč o ovakvim automobilima), koji pritom "udara" na automobilsku legendu i kultni simbol sa jasnom namerom da ga ugrozi na tronu, a pritom košta nekih 15 % više - pa to je potpuni nonsens i besmislica svoje vrste. Znam da je RS4 pravi konkurent M3-ojci ali pošto je RS5 Coupe onda realno on jeste na tržištu direktna konkurencija ovoj M3-ojci mnogo više nego što je to RS4 sa 4 vrata. Tako da, Audi je opet napravio dobar auto ali je opet napravio fail :) Da sam kojim slučajem u situaciji da biram, sve i da stavim svoju naklonost prema BMW-u "po strani", zdrav razum i činjenice bi me navele da umesto RS5-ice uzmem za isti novac M3 i još Mazdu 2, Ford Fiestu ili Hyundai i30 pride, tako da imam auto "za svaki dan" i auto "za specijalne prilike" :) Sve dok Audi ovako radi, neće on prestići BMW na vrhu, a puna su im usta priče da im je to cilj u premium segmentu. Ja mogu samo da dodam da sve dok u Audiju ovako razmišljaju i ovako precenjuju svoje modele, BMW nema razloga za brigu...

AMG
03.1.2011 17:32
7
50

C 63 AMG je daleko ispred ove dva automobila,U svim testovima AMG ih ostavlja iza sebe,do 200 je velika razlika,i to verzija sa 4 vrata,jedva cekam NOVU C COUPE AMG...KOJA USKORO STIZE.

Djordje
03.1.2011 19:31
29
2

@ Slavisica
Audi vs GT-R poredjenje je namerno stavljeno u kontekst, jer Nemci, verovali ili ne, smatraju da je RS5 u neku ruku (iskreno, ne znam koju samo!) konkurent Nissanu. Sta vise, do sada je uradjeno i nekoliko uporednih testova u nemackim magazinima, a jedan od poslednjih bio je u Auto Zeitungu (broj 21 iz 2010. mislim), gde je, verovali ili ne, Audi 'deklasirao' GT-R. Ovo poslednje, naravno, izgovaram sa velikom dozom cinizma, jer ako ce u duelu ovih automobila, prtljaznik i kolicina prostora pozadi odneti prevagu, onda bolje ni ne uporedjivati. No, neka nepristrasnost se od Nemaca, iskreno, u ovim slucajevima, ni ne ocekuje! Detaljnije mozete pronaci ovde: http://www.autozeitung.de/auto-vergleichstest/audi-rs-5-und-nissan-gt-r-im-test

Audi RS5 je zaista odlican automobil, ali, iz licnog iskustva, nije toliko zabavan i "ne podvlaci se pod kozu" kao M3. Na mokrom, svakako uliva vise sigurnosti od BMW-a. A neko realno poredjenje sa GT-R-om, to su 'babe i zabe'. Mislim da je RS5 najbolji u grand tourer nameni, odnosno, prevaljivanju velikih distanci, bilo auto-putem, bilo regionalnim, a da pri tome, ne zamori (i ne smori!) vozaca i putnike...
Puno pozdrava!

GLISA
03.1.2011 19:58
39
6

Moj glas ide BMW-u,bez razmisljanja:)))))))

Slavisica
03.1.2011 23:20
22
1

@ Djordje
Kad sam procitao "deklasirao" zamalo da me oblije hladan znoj. Nastavak tvog texta me je smirio... :)
Ne znaju jos kako da pokriju svoju bruku kad je GT-R oduvao 911 turbo (i staru i novu verziju),a kamoli RS5,pa je jedini nacin da se porazi GT-R bodovanje prostora i svakodnevne upotrebljivosti. Sta dalje reci...
Inace,slazem se da bi RS5 bio (skoro) idealan GT auto.

Slavisica
03.1.2011 23:25
29
2

@ AMG
Pa sa 2.2 l zapremine vise, i 200nm vise,nije ni cudo da bolje ubrzava. PO RAVNOM!
Gledao si neki uporedni test na stazi? Kako se tamo tvoj ljubimac pokazao???
Pogledaj malo,poucno je...

320i
03.1.2011 23:40
27
7

Samo dva "amandmana" :)

@ Djordje: očigledno prevladava mišljenje većine, a i zaključak samog teksta je otprilike takav, da RS5 svojim "karakterom" i perfromansama nije pravi protivnik M3-ojci odnosno nije pravi sportski automobil tj. da mu nedostaje dinamike u oštrijoj vožnji. A, kao što sam i napisao u prethodnom komentaru, ni cena od 77700 € mu nimalo neće "pomoći" u toj "borbi" jer je za dobrih 11000 € skuplji od M3-ojke, te je u ovoj klasi rekao bih "tržišni autsajder".

Medjutim, interesantno je to što ti kažeš, da mu više odgovara GT "namena" odnosno da je karakterom bližu grand tour segmentu. Slažem se da na prvi pogled jeste tako, kako proporcijama tako i samim karakterom na šta ukazuje i gornji tekst, ali tu se ponovo nameće pitanje cene i konstatacija da RS5 nije ni "pravi" GT, osim da u tu "elitnu" kategoriju tj. segment u ovom slučaju može da "udje" jedino svojom cenom. Naime, RS5 koji košta 77700 €, u GT segmentu deluje kao potpuno "zalutao" automobil pored recimo Maseratija Gran Turismo koji košta od 84000 € "pa naviše", i dok je razlika od tih nepunih 7000 € zanemarujuća ljudima koji uopšte razmišljaju o ovakvim automobilima, razlika izmedju RS5-ice i Maseratija GT je što bi se reklo "nebo i Zemlja", i RS5 kao GT automobil pored Maseratija prosto deluje kao potpunon besmislen izbor. Aston Martin Vantage V8 je tek nešto skuplji od Maseratija GT, ali opet je razlika u poredjenju sa RS5 ispod 10000 € a Vantage je GT koji je nekoliko svetlosnih godina ispred RS5-ice. Pobogu, ove godine izlazi novi Jaguar XK koji će sa V8 motorom od 5 litara radne zapremine koštati 71850 €, dakle pravi GT sa, kako je najavljeno, vrlo naprednim sistemima i bogatom opremom, će biti cenovno rangiran ispod RS5-ice koja je "ugurana" u GT segment samo cenovno i nikako drugačije. Tek i da napomenem da BMW 650i sa 4,8-litarskim V8 motorom, isto tako pravi GT automobil, košta 62600 €, a potpuno nova serija 6 koja je najavljena za sledeću godinu će u verziji 650i ali sa 4,4-litarskim turbo agregatom "startovati" od 64000 €. U svakom slučaju, "kako god obrneš", RS5 ni u GT segmentu ne može da očekuje da će te tako proći pored ovakvih (pravih) GT mašina, od kojih su neke još i primetno jeftinije od njega. Ne znam šta je Audiju bilo na umu kad su pravili ovaj RS5, ali ako su mislili da naprave "polivalentan" automobil koji će imati više "ličnosti" i moći da zadovolji nekoliko ciljnih grupa prilično različitih zahteva i očekivanja, totalno su zabrljali stvar jer su, u nameri da stignu svuda po malo, ostali negde na sredini, nedorečeni i figurativno rečeno "prekinuti" u pola rečenice. RS5 je odličan auto, ali sa jedne strane ima premalo identiteta a sa druge preveliku cenu, pa mu kao takvom ne predvidjam baš "sjajan" tržišni uspeh a naročito ne u GT segmentu.

@ AMG: obožavam da čitam ovakve komentare poput ovog tvog - napišeš da je tvoj voljeni auto najbolji i dodaš kako je brži od svetlosti i ostavlja sve iza sebe, i tu je kraj... Takvim paušalnim "objašnjenjima" koji je auto najbolji nama neukima, koji ne umemo to sami da saznamo/vidimo/čujemo, uvek se slatko nasmejem :)

Ko koga ostavlja "iza" najbolje govori ovaj uporedni test C klase AMG, RS4-orke i M3-ojke koji je odradio TopGear. Rezultate istog, kao što reče Richard Hammond na kraju testa, zaista nema potrebe ni komentarisati, a slika govori bolje od hiljadu (tvojih) reči. Uživaj:

http://www.youtube.com/watch?v=DaZExdTHHjY

Milan
04.1.2011 10:08
22
4

@AMG

Na stazi C63 igra zadnjim delom kao sumanut,hocu reci neuravnotezen.Prava Mercedesova dinamika na delu-kao slon u prodavnici kristala.

Djordje
04.1.2011 17:12
17
3

@ 320i
Uglavnom se slazem sa tvojim izlaganjem... Audi RS5 je, zapravo, trebao da bude "nesto izmedju" - Frankenstein sposoban da parira M3, entry GT automobil, uz istovremeno, velike pretenzije ka supersportistima. Medjutim, kako to cesto biva, puno zapoceto, malo zavrseno...
Trenutno, po meni, ispada neka low-budget verzija grand tourera (bez namere da to low-budget zvuci potcenjivacki), koja, ipak, barem cenom konkurise pomenutom Maseratiju GT (nisam siguran za podatak od 84.000 evra - u Nemackoj, on krece od 112.279 evra, u Britaniji od 79.905 funti). Aston Martin ili Bentley, kao prave GT automobile, ne bih ni uvlacio u ovo poredjenje, jer je to skoro klasa za sebe, ne samo po ceni (V8 Vantage 115.000, Continental GT 180.000 evra u Nemackoj, odnosno 88.995 funti za Vantage, 123.800 GBP za Bentley), vec i po opremi i ugodjaju. Bas kao sto ni sam RS5 ne smatram da treba porediti sa Nissanom GT-R.
Uglavnom, sustina se svodi na ono sto si i sam rekao: RS5 je odličan automobil, ali sa jedne strane, ima premalo identiteta, a sa druge, preveliku cenu, pa mu kao takvom ne predvidjam baš "sjajan" tržišni uspeh...

@ Slavisica
Nije problem samo u ocenjivanju pri uporednim testovima, vec je primetna konstantna pristrasnost i kada je rec o merenju vremena na stazi. Tako, recimo, jedan od nemackih magazina, u velikom uporednom testu (458 Italia, LFA, Gallardo 570-4, 911 Turbo S, Corvette ZR1, GT-R, SLS AMG i Wiesmann MF5), i dalje navodi vreme Nissana od 7:43.65 iako je Horst von Saurma iz konkurentskog nemackog magazina, jos 2009. isao 7:38 sa GT-R, a krajem ove, 7:34 (ako vec ne veruju zvanicnom podatku od 7:24.22 iz oktobra ove godine, Toshio Suzuki za volanom). Svi podaci potvrdjeni slikom i zapisom... Ocigledno je GT-R, svojim performansama, a narocito cenom za iste, veliki trn u oku nemackim proizvodjacima, koji imaju poprilican uticaj na pomenute magazine. Interesantno spomenuti, americki magazini, neuporedivo su objektivniji po ovom pitanju, iako je i tamo primetno 'velicanje' domaceg ZR1 i cest odabir staza koje daleko vise odgovaraju Corvette nego li konkurentima.
Puno pozdrava!

Slavisica
04.1.2011 20:48
15
2

@ Djordje
A da nije pomenuti test u AutoBildu? Citao sam taj broj (samo se za ZR1 ne secam)...
A ovo sto se tice GT-R vs. Porsche,sve si rekao,nemam nista da dodam...:)
A i inace,ne znam za ostale nemacke magazine,ali AutoBild (SCG izdanje),bi se komotno mogao nazvati VW-Audi revija. Ko ga cita,zna o cemu pricam...

tulipan
05.1.2011 11:01
15
2

Hahahahha da parira GTR-u...al dobro, skromnost nije vrlina :)))...Ma M3 bez razmisljanja...i samo ne mogu da vjerujem da neko za ozbiljno moze uzeti testove TopGear-a..pa npr ja sam gledao test sa istim automobilima kada je Jeremy za pobednika proglasio c63 amg...

Bojan
05.1.2011 11:47
13
3

Reci cu nesto na pitanje zadnja vuca V.S. 4x4. Naravno 4x4 ima neke prednosti. Popravlja start iz mirovanja, pruza bolju trakciju pri izlasku iz krivine, po snegu i ledu je kralj.
S druge strane zadnji pogon pruza vece brzine ulaska i prolaska kroz kivinu i preciznije vodjenje jer zadnji deo ima blagu tendenciju podupravljanja, i na taj nacin potpomaze skretanje dok prednji tockvi trpe samo bocnu silu i zbog toga bolje prijanjaju (pod uslovom da je auto pravilno izbalansiran).
Dodatak prednjeg pogona kvari upravljivost jer tocak koji vuce slabije pruza bocnu podrsku. Quattro pogon stvara veci otpor, pa je potrebna i veca snaga. Sam mehanizam i konstrukcija karoserije za Quattro pogon povecavaju masu sto kvari dinamiku i u zancajnoj meri premesta teziste ka napred, kvari balans i auto ima tendenciju preupravljanja (vuce na nos).
Kad se sva sabere, zadnji pogon ima prednost na trkackoj stazi i suvoj podlozi, Quattro je vise rally varijanta, za bespuca zemljani put i sneg, gde je zadnji pogon nemocan.

Leon
05.1.2011 18:50
16
1

Audi jos mnogo treba da jede "pasulja" da uopste pridje Nissanu GT-R sto se pogona tice. M3 je jednostavno M3, i UVEK je bio i bice nesto posebno bez obzira sto postoje brzi i jaci.

Djordje
05.1.2011 19:29
14
2

@ Slavisica
Bio si blizu :) U pitanju je Auto Bild Sports Cars, broj 10 (oktobar 2010.) i dopunjen tekst (ubacena vremena 458 Italia i SLS AMG) iz poslednjeg broja - Testjahrbuch 2011.
A sto se tice domaceg izdanja AB, ne bih komentarisao konkurenciju, ma kakva nam je ciljna grupa. Vremena nisu laka i dobre 'sponzore' treba ispostovati, ali mislim da treba ipak negde imati granicu. Razumem da u nekom uporednom testu mozete biti subjektivni zbog ovog ili onog, proglasiti pobednika cisto jer vam je 'blizi srcu', ali 'stimovati' faktografiju, tj. namestati podatke u cilju ostvarenja cilja, prelazi granicu dobrog ukusa. No, tu nije problem u 'domacoj radinosti' vec u samoj izvornoj, nemackoj verziji. Imao sam priliku ranije da radim u redakciji koja je imala licencu jednog nemackog auto-magazina, ono sto je dolazilo do nas, bilo je nekada zaista smesno (recimo, koriscenje niskoprofilnih guma 16 ili 17" na uporednom testu, umesto fabrickih 15", kako bi rezultati na 'handlingu' bili bolji).
Pozdrav! :)

Slavisica
05.1.2011 23:04
8
1

@ Djordje
Evo drzim u rukama SCG AutoBild,27.10.2010. god.
Test 0-200-0. Ucesnici : Gallardo Superleggera,458 Italia,SLS AMG,LFA,Weisman GT MF5,GT-R,911 turbo s. (bez ZR1,pa je to valjda deo testa AB Sports Cars-a koji ti pominjes).Plasman : 911 turbo s (15.01),458 italia (15.11),gallardo (15.24),SLS (16.13),weisman (16.74),LFA (17.36),GT-R (17.78s)....

Djordje
06.1.2011 21:50
10
1

@ Slavisica
Ono sto je jos interesantnije, u AB Sports Cars (oba primerka), nema uopste podatak da su merili 0-200-0 km/h! Ima podatak 0-200 km/h, kao i izmeren zaustavni put pri 200 km/h u metrima. To o cemu ti govoris verovatno je uradio 'obicni' AB, onako, 'shac' metodom! :)
Inace, na kraju bodovanja, pobedio je 458 (4,5 poena), drugi 911 Turbo S (4,4), treci SLS (4,3), cetvrti Gallardo (4,1), peti GT-R (4,0), sesti LFA (3,8) i poslednji Wiesmann (3,4)...ZR1 nije uporedjivan, ima samo podatke sa Nordschleife. No, ono sto je neverovatno je nacin bodovanja (dinamika - uzduzna i bocna, svakodnevna upotreba, cena/odrzavanje i emocije).
Na dinamici, GT-R sa Lexusom i Wiesmannom na zacelju (verovao ili ne!), cena/odrzavanje kod 911 i SLS za samo pola boda manje od GT-R (SLS 183.260 evra, 911 Turbo S 173.241 evro, GT-R 85.200 evra), i naravno, emocije - Nissan ubedljivo najmanje poena, svega 3 (zbog cega je tako na kraju i rangiran)!
Jos bolje zvuci bodovanje za LFA, koji na emocijama ima manje poena nego li SLS AMG, Wiesmann, Gallardo ili 458 Italia!!! Ko je cuo Lexusov V10, zna o cemu pricam... Isto tako, LFA sa cenom od 375.000 evra dobije 3, a 458 Italia sa cenom od 194.000 evra, 4 boda... Nissan dobio pet (pa mozes cetiri GT-R za LFA uzeti ili skoro dva 458 Italia... totalno nesrazmerno ocenjivanje!) Bez da favorizujem ijedan od ovih automobila, ali zaista, krajnji rezultat je sprdnja! U stilu, 'ajde da se gadjamo poenima...
Pozdrav (udavih te s ovim :-)!

Slavisica
07.1.2011 13:43
6
1

@ Djordje
Ma,nisi me udavio. Drago mi je da cujem jos necije misljenje,pogotovo sto nisam imao prilike da citam AB Sports Cars. Inace ,podrzavam sve izneseno sa tvoje strane. Samo,ocigledno je da ovaj test u "obicnom" AutoBildu potencira upravo one discipline u kojima su nemacka kola najbolja (slucajno ili ne,ko zna...).U istom je bio test (negde letos) GT-R vs 911 Turbo (nova verzija). Ni danas mi nije jasno koji vrag im je bio da ga objave. Naime,pokazalo se da (da ne trazim sad brojeve) 911 (mnogo) bolje ubrzava,ali da ga je GT-R na kruznoj stazi,blago receno,pocistio...Da nisu tim testom mozda "sami sebi skocili u stomak"?

Somi
09.1.2011 21:45
4
20

Oba automobila su sjajna,po mom misljenju BMW je lepsi i bolji.Ali takodje ni jedan ni drugi nisu bolji od Mercedesa C63AMG.Mercedes moze da ih uci sta je snaga,udobnost,brzina lepota.

Slavisica
10.1.2011 02:08
12
1

@ Somi
Sta ti znaci "bolji"?

BMW fanatic
11.1.2011 11:09
10
7

@somi
Mercedes moze jedino da ih uchi kako se prave kamioni,a automobile mogu samo da prepuste boljem,BMW-u naravno,i da se nadaju da ce konachno nesto nauciti

Nenad
11.1.2011 16:33
6
2

M3 je M3 - najbolji, najjaci, najzabavniji, najbrutalniji, naj... ali Nissan GTR...

Somi
11.1.2011 22:57
3
16

@BMW fanatic
Mercedes je BOG medju automobilima i uvek ce ostati,BMW tu nema sta da trazikada je u pitanju M3.

BMW fanatic
12.1.2011 10:05
12
2

Aj Somi bez svega edukuj se malo,cush M3 nema sto da trazi hahahhaha,ne nego ima C63 AMG koji na Top Gear-ovom testu ide vishe po livadama i pasnjacima no po stazi

Somi
13.1.2011 19:09
2
11

@BMW fanatic
Kada BMW napravi nesto slicno gl-u ili s klasi mozes slobodno da mi javis!

Milan J.
15.2.2011 14:03
1
1

I, koliko brzina ima Audi?????
Odgovor : -Pa, u tekstu 7, a u tabeli 6 (DSG/6).
Aman ljudi, niste političari !!!!!

m3 forever
11.3.2011 17:06
6
3

@somi
bmw nema odgovor na gl ali ima na s klasu a njegovo ime je serija 7 a tvoj c63 amg m3-ojci moze gledati samo u auspuh,jos nesto kad mecka napravi nesto poput gs-a ili s1000rr javi mi obavezno

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: