Promocija

Audi R8 Spyder

Vrhunski solista

Forte, fortissimo, fortississimo - tako je u partiturama sa jednim, dva ili čak tri f bila određena jačina izvođenja muzičkog dela ispisanog, umesto notama, brojem obrtaja motora u minuti


Operu velike sportske dinamike izvodio je potpuno novi orkestar - Audi R8 Spyder, sa vrhunskim solistom, V10 motorom. Ja u ulozi dirigenta, stalno sam forsirao crescendo. I što je dramatika predstave bila bliže vrhuncu, to mi je bilo jasnije da me vožnja ispod ”otvorenog neba”, sa snažnijim i zato, u celini agresivnijim ingolštatskim ultimativnim dvosedom, vodi tamo gde do sada, R8 nije bio. Konačno je postao to što su mnogi od njega očekivali već ranije, ali sa V8 motorom od 4,2 litra i za tu vrstu automobila neočekivanom, tačnije, nerazumljivom udobnošću, koja miriše na prestižnu limuzinu, nije ni hteo ni mogao da bude. Averziju prema izvornom kupeu zamenila je otkrivena simpatija ka Spyderu.

Moguće je uživati i u audio-sistemu Bang&Olufsen kao i udobnim sedištima presvučenim alkantarom, ukoliko su već leđa razmažena za tvrde sportske "kadice"

Veća ekstremnost
Ka granici sportske ekstremnosti vode dva puta - jedan daje prednost što manjoj masi, a drugi što većoj snazi i obrtnom momentu. Da se kod modela Audi R8 Spyder V10 5,2 FSI Quattro, ta dva puta sretnu u idealnoj tački, brinu se, sa jedne strane posebno laka karoserija od aluminijuma, a sa druge, 5,2-litarski motor sa direktnim ubrizgavanjem goriva i tehničkim rešenjima poznatim iz automobilskog sporta.

Karoserija izrađena po ASF tehnologiji ima veliku torzionu krutost i tvrdoću, generalno. Mada ojačana u brojnim tačkama, koje su značajne za automobile sa platnenim krovom, njena masa iznosi svega 216 kilograma, što je samo šest više od kupea dok je ukupna masa automobila 1720 kg.

U poređenju sa V8 agregatom, motor sa deset cilindara ima manju masu klipova, što omogućava lakše dostizanje visokih obrtaja, dok pri komparaciji sa V12, manji su gubici usled frikcije većeg broja komponenti, a posebno je u prednosti zbog kompaktnosti i manje mase. Smešten centralno iza leđa vozača i suvozača, sa menjačem ispred zadnje osovine, R8 Spyder je automobil koji ostaje potpuno neutralan čak i pri velikim uzdužnim i poprečnim ubrzanjima. A sistem magnetnog podešavanja amortizera, sve to zajedno približava perfekciji. Da je upravljač R8 precizan i odzivan, potpuno je logično i ni ne dovodi se u sumnju.

Moguće je birati između manuelnog šestostepenog menjača i mehaničke šestostepene transmisije sa robotizovanom spojnicom, koja može da radi i automatski

Intiman odnos
Posebna dimenzija vožnje na rubu mogućeg, naravno, u dobrom delu proizlazi i iz Quattro pogona, koji u osnovi, 85% momenta usmerava na zadnje točkove, ali može do 30% prebaciti putem visko-spojnice i na prednju osovinu. Zadnji diferencijal ima mehaničku blokadu do 25% pri ubrzanju i do 40% prilikom oduzimanja snage. Kako se pri 3000 obrtaja najpre sa glasnom promenom boje zvuka budi motor, koji sa povećanjem obrtaja prema cifri od 8000 o/min ”diže dlaku i ježi kožu” vozaču, suvozaču i svima u bliskoj, a i nešto daljoj okolini, automobil sklapa poseban intimni odnos sa vozačem, u trenutku kada svoju ulogu efikasno počnu da pokazuju diferencijali.

Duge brze krivine, kratke ”zatvorene”, asfalt različitih karakteristika, prelazi sa vlažnog na suvo i još puno različitih kombinacija koje savladava sa lakoćom, samo potvrđuju izvanrednost sistema. Čak i kada je ESP isključen, sve je tako logično i intuitivno, a sve vreme se vozi na obe strane granice proklizavanja.

”Mačevanje”
Dok se vozač u potpunosti ne navikne na odziv Quattro pogona, odnosno, na logaritme promene raspodele pogona visko-spojnice i stepen blokade zadnjeg diferencijala u različitim okolnostima, nije baš najsigurniji u određenim situacijama. Posebno kada ga iznenadi sledeća krivina ili stanje asfalta na putu, koji ga sa otvaranjem iz krivine, u istom momentu nagovara da odlučno doda ”gas” i povlači u teško rešivu zamku. Međutim, početna neprijatnost adrenalinskih trenutaka uvek se završava uživanjem u pravom i očekivanom odzivu automobila. Sa ”mašinom” se brzo sklopi, moglo bi se reći, neki poseban, intimni odnos, dubljeg poštovanja i potpunog poverenja.

     
 

Audi R8 Spyder

Motor
Tip/broj cilindara benzinski, V10
Radna zapremina ccm 5204
Broj ventila/tip ubrizgavanja 40/direktno
maks. snaga kW/KS/o/min 386/525/8000
obrtni moment Nm/o/min 530/6500
Karoserija
tip/broj sedišta/vrata kabriolet/2/2
D x Š x V mm 4434x1904x1244
međuosovinski razmak mm 2650
masa vozila/nosivost kg 1720/300
Ogibljenje
napred dvostruka poprečna ramena, amortizeri, popr. stabilizator
pozadi dvostruka poprečna ramena, amortizeri, popr. stabilizator
Kočnice
napred/pozadi samovent. diskovi
Pneumatici
napred 235/35 ZR19
pozadi 295/30 ZR19
Prenos snage
pogon na sva četiri točka
tip menjača/stepeni prenosa manuelni/6
Performanse
ubrzanje 0-100 km/h, s 4,1
maksimalna brzina km/h 313
prosečna potrošnja l/100 km 14,9
emisija CO2 g/km 543
Cena (u EU) € 156.400

Promene stepena prenosa manuelnog menjača prati zvuk struganja metala ručice o metal šeme menjanja, tačnije, ”otvorene” kulise. Kao da vozač ”vrti” mač i na viteški se način bori sa svim što mu, kao izazov pri izuzetnom uživanju, pruža automobil i put na kojem se ostavlja trag njegovih velikih performansi. Ako kupac tako odluči, menjač može biti i mehanički sa robotizovanom spojnicom, što znači da može da radi i automatski. Uz to, mogućnost koja omogućava i posebnu dinamičku vožnju sa polugama za promenu stepena prenosa na volanu, tehnika je koju Audi R8 deli sa Lamborghinijem, a nudi i mogućnost ”vatrenih” startova pomoću Launch Controla.

Agresivni hedonista
Da Audi R8 Spyder, koji u ponudi ima samo V10 motor, ipak, ne želi da bude previše agresivan, pokazuje već program rada robotizovane spojnice, koji je osetno manje agresivan nego li kod ”putničkih bolida” iz Sant’Agate Bolognese. Ako kod automobila iz gradića na prečici prema Modeni, po kojoj se vožnjom van auto-puta izbegne Bologna, kada se iz smera Venecije ide prema jednom od globalnih epicentara ultimativnog automobilizma, robotizovana spojnica radi tečno jedino ako se forsira skoro trkački tempo vožnje. U svim ostalim situacijama čini da će nešto pući ili se raspasti, ali u R8 Spyder sistem sa robotizovanom spojnicom i u automatskom načinu rada, uz normalnu vožnju, radi potpuno mirno i tečno. Tada je moguće uživati i u elementima opreme poput audio-sistema Bang&Olufsen i udobnih sedišta presvučenih alkantarom, ukoliko su već leđa razmažena da bi ih ekstremno školjkasta sportska sedišta previše tvrdo držala i surovo na njih prenosila sile i ubrzanja.

Mada agresivniji, Spyder je zadržao dimenziju umirenog hedonizma izvornog R8
Audi R8 Spyder V10 5.2 FSI Quattro je ono što R8 do sada nije hteo i mogao da bude

Ono što brzo postiže velike brzine, mora ”brzo” i da koči. I po tom pitanju, Audi R8 Spyder oduševljava već sa serijskim kočnicama, a naročito sa karbo-keramičkim sa spiska dodatne opreme. Tako je ovaj R8 Spyder zahvaljujući brojnim elementima, postao značajno veća i opasnija zverka, nego li osnovni R8 sa motorom V8. Ipak, zadržao je dimenziju umirenog hedonizma, jer nisu baš svi koji se odluče za tu vrstu automobila, ”vikend trkači”, već za volanom takvih automobila ima i puno onih koji ne žele da budu prebrzi. Na kraju, ako prebrzo prođete i nigde ne stanete, sa kime ćete podeliti oduševljenje nad vašom ”igračkom za odrasle”?

Platneni krov
Suština Spydera svakako je platneni krov koji se spušta ili podiže u 19 sekundi. Njegova konstrukcija je lagana jer mu je masa svega 42 kg. Krov se može podići i spustiti potpuno automatski, pritiskom na taster i tokom vožnje, sve do brzine od 50 km/h. Zadnje staklo spušta se odvojeno od platnenog krova, a moguće ga je podići i kada je krov spušten. U tom slučaju, preuzima ulogu posebnog aerodinamičkog elementa koji smanjuje vrtloženje vazduha oko glava.

Legitimno pitanje svakako je ko to može u vetru toplog dana ili mirisu zavodljive noći, uz zvuke zastrašujućeg V10 motora, iza sebe da ostavi fragmente svakodnevnih problema. Odgovor na to pitanje nikako ne umanjuje veličinu automobila kao što je Audi R8 Spyder 5,2 FSI, koji je retkima realnost. Možda je baš i zbog toga, toliko više automobil iz snova za ostale.

Krov se spušta i podiže u 19 sekundi, i to pri vožnji do brzine od 50 km/h
ekskluzivno iz Cap d’Antibes, Željko Purgar
foto: Ž. Purgar, Audi
zeljko.purgar@vrelegume.rs
6157
Postavljeno: 23.04.2010

Arhiva: Promocije

Rubrika: Promocije
Postavljeno: 28.10.2017

Restilizovani Citroen C4 Cactus

I dok se svi utrkuju da dobiju mesto u crossover klubu, Citroen C4 Cactus izlazi iz njega!? Nakon jedva tri godine postojanja, restilizacijom je doveden na jedan viši nivo, po proizvođaču dovoljan da se nadmeće sa tenorima u segmentu, tipa Golf, Megane i 308...


Rubrika: Promocije
Postavljeno: 08.08.2017

Mercedes Benz S Klasa
Tekst sa video prilogom!

U 2016 godini Mercedesova S klasa bila je najprodavanija luksuzna limuzina na svetu. Od pojave aktuelne generacije prodato je više od 300.000 primeraka. Tajna restilizacije za 2017, leži u pozajmljivanju tehnologija iz budućnosti automobilizma


Rubrika: Promocije
Postavljeno: 07.07.2017

Mercedes E-Class Cabriolet
Tekst sa video prilogom!

Da bi se upoznali sa najnovijim Mercedes kabrioletom morali smo se popeti na krov Evrope. Na prvi pogled, luksuza, udobnosti i prestiža ne manjka. Planinski putevi pred nama su idealni da proverimo da li je Mercedes otišao korak dalje


Seat Driving Experience 2017. Tekst sa video prilogom!

27.06.2017

Mazda CX- 5 promocija u Barseloni Tekst sa video prilogom!

27.05.2017

Toyota Yaris 2017

06.05.2017

Hyundai i30

16.03.2017

MINI Clubman

31.05.2016

Toyota Auris i Avensis Tekst sa video prilogom!

31.10.2015

Toyota Avensis Tekst sa video prilogom!

15.10.2015

Toyota Auris

08.08.2015

Mazda6 i Mazda CX-5 za 2015.

21.05.2015

BMW M135i Tekst sa video prilogom!

01.05.2015

Mazda 2

17.03.2015

Ford Focus & Ford Mondeo Tekst sa video prilogom!

05.02.2015

Renault Traffic

31.01.2015

Opel Corsa Tekst sa video prilogom!

15.01.2015

BMW i3

18.09.2014

Toyota Yaris

08.09.2014

MINI

22.08.2014

BMW 428i kabriolet

09.08.2014

Iveco Daily

06.08.2014

Toyota Aygo

02.08.2014

Ford Transit Courier

30.07.2014

Mazda 3 – Urban Challenge

25.07.2014

Opel Vivaro

24.06.2014

Dacia Duster Tekst sa video prilogom!

01.02.2014

Toyota Corolla

18.09.2013

BMW Serija 4

06.09.2013

Mercedes-Benz A45 AMG

19.08.2013

Porsche Panamera

26.07.2013

Nissan Juke Nismo Tekst sa video prilogom!

29.05.2013

Opel Cascada

14.05.2013

Toyota RAV4

19.04.2013

Toyota Auris Tekst sa video prilogom!

11.04.2013

Ford F-150

28.02.2013

Mercedes Benz Off Road Tekst sa video prilogom!

28.01.2013

Toyota Auris

14.01.2013

Opel Mokka Tekst sa video prilogom!

09.01.2013

Renault Clio IV Tekst sa video prilogom!

23.11.2012

Toyota Prius Plus

08.10.2012

Fiat 500L

28.09.2012

Toyota Yaris Hybrid

07.09.2012

Lexus GS 450h

31.08.2012

Mercedes-Benz A klasa

03.08.2012

Toyota GT86 Tekst sa video prilogom!

20.07.2012

Renault Megane Linija

05.07.2012

Hyundai i30 Tekst sa video prilogom!

22.06.2012

Mini gama

14.05.2012

Toyota Avensis

13.02.2012

Fiat Panda

10.02.2012

Chevrolet Camaro

12.01.2012

Mazda 3

09.01.2012

Opel Astra GTC

31.12.2011

Mercedes-Benz B-klasa

19.12.2011

Opel Zafira

15.12.2011

Chevrolet Cruze

28.10.2011

Opel Ampera

07.10.2011

Toyota Yaris

23.09.2011

Chevrolet Aveo

09.08.2011

Hyundai i40

02.08.2011

Mercedes C63 AMG Coupe Tekst sa video prilogom!

12.07.2011

Pirelli Cinturato P1

14.06.2011

Mercedes C klasa Tekst sa video prilogom!

07.06.2011

Chevrolet Orlando

02.06.2011

Ford Focus

20.05.2011

Maserati GranTurismo MC Stradale

16.05.2011

BMW Concept M5

06.05.2011

Mercedes SLK English version Tekst sa video prilogom!

19.04.2011

Lexus CT 200h

15.04.2011

Peugeot 508 Tekst sa video prilogom!

18.03.2011

Renault Latitude English version Tekst sa video prilogom!

17.01.2011

BMW X3 English version Tekst sa video prilogom!

27.12.2010

Opel Astra Sports Tourer English version Tekst sa video prilogom!

23.12.2010

Mazda 5

07.12.2010

Mercedes CLS English version Tekst sa video prilogom!

30.11.2010

Hyundai ix20 Tekst sa video prilogom!

25.11.2010

Ford Mondeo Tekst sa video prilogom!

19.11.2010

Volvo V60 English version Tekst sa video prilogom!

09.11.2010

Nissan Micra English version Tekst sa video prilogom!

28.10.2010

KIA Sportage

21.09.2010

Ferrari 599XX

09.09.2010

MINI John Cooper Works

07.09.2010

Porsche 911 GT2 RS

06.09.2010

Nissan Juke Tekst sa video prilogom!

03.09.2010

Smart Tekst sa video prilogom!

02.09.2010

Mercedes R klasa Tekst sa video prilogom!

03.08.2010

Nissan Pathfinder / Navara Tekst sa video prilogom!

09.07.2010

Toyota Auris HSD

05.07.2010

Mercedes SLS AMG Tekst sa video prilogom!

02.07.2010

Opel Corsa

14.06.2010

Maserati GranCabrio

11.06.2010

Opel Movano

10.06.2010

Porsche Cayenne

08.06.2010

Dacia Duster Tekst sa video prilogom!

28.05.2010

Alfa Romeo Giulietta Tekst sa video prilogom!

27.05.2010

Mercedes SLS

10.05.2010

Ford Galaxy i Ford S-MAX

05.05.2010

Nissan Qashqai

04.05.2010

MTM KTM X-Bow

30.04.2010

BMW Serija 3 Tekst sa video prilogom!

28.04.2010

Audi R8 Spyder

23.04.2010

Mercedes E klasa Cabrio Tekst sa video prilogom!

20.04.2010

Citroen DS3 Tekst sa video prilogom!

16.04.2010

Hyundai ix35 Tekst sa video prilogom!

23.03.2010

Efficient Dynamics

12.03.2010

Continental gume Tekst sa video prilogom!

11.03.2010

Ford Ranger

11.02.2010

Ford F-150 SVT Raptor

05.02.2010

Chevrolet Spark Tekst sa video prilogom!

04.02.2010

Fiat Doblo Tekst sa video prilogom!

19.01.2010

Renault Megane RS Tekst sa video prilogom!

06.01.2010

Citroen C3 Tekst sa video prilogom!

04.01.2010

BMW Serija 5 Tekst sa video prilogom!

18.12.2009

Kia Cee'd

10.12.2009

Porsche 911 Turbo

30.11.2009

BMW X1 Tekst sa video prilogom!

19.11.2009

Opel Astra

17.11.2009

Mazda CX-7

11.11.2009

Kia Sorento

06.11.2009

Mazda 3 MPS

03.11.2009

Opel Insignia OPC

28.10.2009

Opel Astra

02.10.2009

Lexus IS 250C

31.08.2009

Renault Clio GT i RS

28.08.2009

VW Polo

30.07.2009

Toyota Prius

27.07.2009

Lexus RX 450h

17.07.2009

Mercedes S klase

16.07.2009

Toyota Verso

13.07.2009

Ford Transit Connect

30.06.2009

Peugeot 3008

24.06.2009

Renault Grand Scenic

19.06.2009

Porsche Panamera

01.06.2009

Toyota Urban Cruiser

29.05.2009

BMW Z4 sDrive35i

25.05.2009

Citroen C3 Picasso

20.04.2009

Mazda 3

16.04.2009

Mercedes E klasa

10.04.2009

Nissan Murano

28.01.2009

Toyota Avensis

26.01.2009

Kia Soul

23.01.2009

Hyundai i20

21.01.2009

Renault Megane

20.01.2009

Toyota iQ

29.12.2008

Mazda 6 MZR CD 2,2

25.12.2008

Nissan Qashqai +2

03.12.2008

Honda Jazz 1,4 i-VTEC EX

01.12.2008

VW Golf VI

27.11.2008

Ford Fiesta

31.10.2008

Dunlop SP Sport Maxx TT

23.10.2008

Fiat Fiorino Qubo

14.10.2008

Mercedes GLK

26.09.2008

Dacia Sandero

17.09.2008

Mercedes A i B klase

01.09.2008

Prototipovi Peugeota

28.08.2008

Lancia Delta

15.08.2008

Ford Kuga

12.08.2008

Renault Koleos

08.08.2008

Peugeot 308 SW

03.07.2008

Citroen Berlingo Multispace

20.06.2008

GM Tech Show

19.06.2008

Subaru Forester 2,0 X

26.05.2008

Chevrolet Aveo

15.05.2008

Iveco Massif

01.05.2008

Michelin Energy Saver

30.04.2008

Citroen C5

18.04.2008

Opel Agila

14.04.2008

Hyundai i10

03.04.2008

Corvette C6 2008

02.04.2008

Mazda 6 Wagon

28.03.2008

Renault Kangoo 1,5 dCi

01.02.2008

Toyota Land Cruiser V8

04.01.2008

BMW Serija 1 Coupe

03.12.2007

Mercedes-Benz C 63 AMG

20.11.2007

Peugeot 308

13.11.2007

Ekskluzivno :
Citroen C5

22.10.2007

Renault Laguna

12.10.2007

Goodyear Max Tehnology

03.09.2007

Bosch 2007

27.08.2007

Mercedes SUV

24.08.2007

Lexus LS 600h

23.07.2007

Nissan X-Trail

12.07.2007

Ford Mondeo

06.07.2007

Volvo V70

18.06.2007

Vredestein Ultrac SUV Sessanta

05.06.2007

Michelin Latitude Tour HP

29.05.2007

Chevrolet Captiva 2,0 D

21.05.2007

Mercedes C-klase

15.05.2007

Dodge Nitro

10.05.2007

Opel Corsa OPC

20.04.2007

Peugeot 207 CC 1,6

10.04.2007

Goodyear Eagle F1 Asymmetric

29.03.2007

Toyota Corolla

28.03.2007

Chevrolet Sequel

23.03.2007

Ford Ranger

20.03.2007

Nissan Qashqai

16.03.2007

Opel GT

23.02.2007

Toyota Auris

20.02.2007

Dacia Logan MCV

19.02.2007

Renault Trafic/Master

08.01.2007

BMW X5

26.12.2006

Toyota Hilux

19.12.2006

Citroen C4 Picasso

17.11.2006

BMW X3

30.10.2006

Mercedes CL

23.10.2006

Jeep Compass

16.10.2006

Red Bull Air Race

10.10.2006

BMW High 5 Expirience

03.10.2006

Opel Corsa

28.09.2006

Mercedes GL 500

18.09.2006

Toyota Avensis

11.08.2006

Chevrolet Captiva

04.08.2006

Mini Dynamic Drive

18.07.2006

Citroen Jumper

14.07.2006

Lexus GS 450h

07.07.2006

Mercedes E-klase

30.06.2006

Lexus RX 350

02.06.2006

Chevrolet Epica

29.05.2006

Opel Astra TwinTop

16.05.2006

Mercedes-Benz Sprinter

15.05.2006

Mazda MX-5

25.04.2006

Nissan Note

03.04.2006

Chevrolet Aveo

03.03.2006

Toyota RAV 4

23.02.2006

Citroen C6

31.01.2006

BMW xDrive All-Wheel-Drive System

17.01.2006

Toyota Yaris

13.01.2006

Ford Focus ST

28.12.2005

Lexus IS 250

23.12.2005

Opel Vectra i Signum

02.11.2005

Toyota Hilux

25.10.2005

Renault Clio III

19.10.2005

Fiat Grande Punto

21.09.2005

Citroen C5 by Wire

08.09.2005

Toyota Avensis 2,2 D-4D

10.08.2005

Citroen C1 1,0i Pack

03.08.2005

Lexus RX 400h

27.07.2005

Opel Zafira

20.07.2005

SAAB 9-3 Sport Combi

28.06.2005

Mercedes B klase

21.06.2005

Lexus GS 430

17.06.2005

Nissan Pathfinder

31.05.2005

Toyota Aygo

18.05.2005

Renault Laguna

07.05.2005

Chevrolet Spark

25.04.2005

Mini Cooper S

21.04.2005

BMW serija 7

18.04.2005

Nissan 350 Z Roadster

14.04.2005

Chevrolet Kalos 1,4 / 3 door

16.03.2005

Citroen C4

22.12.2004

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: