Online plus

Audi A8

3.17KPregleda

Neo klasicizam

Nova generacija Audija A8 je zauzela startno mesto, sa brojnim adutima koji će ingolštatsku „über“ limuzinu staviti u prvi plan u svom segmentu. Perjanica demonstrira Audijevu krilaticu „Vorsprung durch Technik“ u punom smislu, jer je „osmica“ opremljena obiljem naprednih tehnoloških rešenja koju ovu drumsku krstaricu stavljaju u sub-segment „space shuttle“ automobila

Idealne proporcije
Mada u Audiju naglašavaju da novi A8 poseduje najviše sportskih atributa u klasi, to je malo diskutabilno, jer je on prvenstveno oličenje klasičnih vrednosti marke iz Ingolštata. Dizajn karoserije je konzervativan, elegantan, homogen i nudi upravo ono što Audijevi kupci žele. Isto se može reći i za enterijer, koji, mada je novog dizajna, ipak sledi osnovne Audijeve postulate, koji se pre svega tiču kvalitetne izrade i obraćanja pažnje na detalje. Dužina automobila je 5137 mm, uz međuosovinsko rastojanje od 2992 mm. Širina je 1949 mm, a visina 1460 mm, što su mere koje jasno zaključuju odlične proporcije nove „osmice“. Kao što je običaj u današnjem automobilskom svetu, dimenzije su povećane u odnosu na prethodnika, baš kao i u odnosu na aktuelnu konkurenciju.

Snažniji, dinamičniji i efikasniji
Novi A8 startuje sa 4,2 litarskim FSI agregatom koji raspolaže sa 372 KS. Reč je o motoru sa više snage i obrtnog momenta, uz redukovanje potrošnje goriva za oko 15 procenata, zahvaljujući naprednim tehnologijama poput one za povraćaj energije, kao i inovativnom termalnom menadžmentu. Boljoj efikasnosti značajno doprinosi i nova osmostepena tiptronic transmisija, koja je potpuno elektronski kontrolisana, a stepeni prenosa se mogu menjati putem elegantno dizajnirane ručice ili putem polugica na upravljaču. Quattro pogon se podrazumeva, a po potrebi sportski diferencijal poboljšava dinamiku distribucije sila između zadnjih točkova. Performanse nisu zanemarljive, jer novi Audi A8 4.2 FSI do „stotke“ ubrzava za 5,7 sekundi dok mu je maksimalna brzina elektronski ograničena na 250 km/h.

Dodatni adut kada su u pitanju sportski atributi se tiče i konstrukcije. Distribucija mase na osovinama je izbalansirana a kontrolna ramena na svim točkovima su napravljena od aluminijuma. Adaptivni vazdušni sistem oslanjanja dolazi kao standard, kao sastavni deo dinamičkog sistema koji obezbeđuje različite režime vožnje. Dinamičko upravljanje dolazi kao opciona, dopunska komponenta. Karakter u ovom domenu podvlače naplaci, koji sa odgovarajućim pneumaticima dolaze u razmerama od 17 do 21 inča.  „Neka bude svetlo“, reče A8
Audi A8 na svet „gleda“ kroz novodizajniranu svetlosnu grupu, odnosno xenon plus jedinicu koja dolazi kao standard, ili inovativnu LED varijantu koju je marka lansirala sa R8. Adaptivni sistem osvetljenja se kontroliše putem obrtnih modula koji u svakom trenutku omogućavaju idealan snop, bilo da se radi o raskrsnicama, gradskoj vožnji, vožnji na otvorenom, odnosno autoputevima. Novo, takozvano „all weather“ (za sve vremenske uslove) svetlo je integrisano u kućište prednje svetlosne grupe i zamenjuje svetla za maglu, čiju su tradicionalnu poziciju u usisnicima za vazduh preuzeli radarski senzori opcionalnog adaptivnog tempomata sa „Stop&Go“ funkcijom.

Tehnološki proboj čini spajanje funkcije svetala sa opcionom MMI „navigation plus“ jedinicom. Navigacioni sistem analizira rutu unapred i prenosi podatke kompjuteru koji primera radi, podešava snop za vožnju po autoputu pre nego što vozilo stupi na njega. Pre ulaska u raskrsnicu, sistem aktivira bočno svetlo koje omogućava širi ugao osvetljenja.
Čvršća konstrukcija
Još jedan domen u kome je Audi dominantan se dotiče čvrstine konstrukcije i odsustva vibracija. Statička torziona krutost je povećana za 25 procenata u odnosu na prethodni model, koji je takođe bio lider na ovom polju. Čvrstina je takođe preduslov za precizno i dinamičko upravljanje. U smislu odnosa mase, torzione krutosti i veličine, napredak karoserije iznosi 20 procenata. Sve to je obezbedilo impresivnu tišinu, i nizak nivo vibracija unutar putničkog prostora. Treba dodati i da koeficijent otpora vazduha iznosi samo 0.26.

Ambijent koji pleni
Unutrašnjost, kao što smo već spomenuli pleni kvalitetnim materijalima i perfektnom završnom obradom. Monitor MMI sistema dijagonale od 8 inča je smešten u instrument tabli, a prilikom aktiviranja se elegantno izvlači prema gore. Audi je u ponudu stavio pet osnovnih boja enterijera, a oni koji teže dodatnoj individualnosti mogu birati između dve Audijeve dizajnerske opcije sa specijalnim bojama, u koje su uključeni mnogi luksuzni detalji. Takođe je dostupno nekoliko varijacija kože, kao i Alkantara paketaluminijumski izgled enterijera. Da bi ugođaj u kabini bio kompletan, tu je i novo ambijentalno svetlo u LED tehnologiji koje suptilno naglašava elemente enterijera.

Više nego vrhunska bezbednost
Bezbednost novog Audija A8 je posebna priča, što ni malo ne čudi s obzirom da se radi o jednom od najbezbednijih automobila na tržištu. Osnovu čini stabilna karoserija, adaptivni sistem vezivanja i novi Audijev „pre sense“ sistem. On je dostupan u standardnoj verziji i tri proširene varijante. U standardnoj, „Audi pre sense basic“ verziji, sistem analizira podatke iz ESP senzora. Kada oni signaliziraju maksimalno kočenje ili proklizavanje, kontrolna jedinica interveniše. U zavisnosti od situacije, ona aktivira upozoravajuća svetla i zatvara bočne prozore i panoramski krov. Takođe zateže frontalne pojaseve. Kada „opasnost“ prođe, pojasevi se ponovo otpuštaju.

Proširene opcije sistema se zovu „Audi pre sense front“, „Audi pre sense plus“ i „Audi pre sense rear“. One su integrisane u opcione sisteme asistencije adaptivnog tempomata sa stop&go funkcijom i asistencijom pri menjanju voznih traka, takozvanom „side assistu“. Audijeva „pre sense front“ opcija prati saobraćaj ispred vozila i pomaže vozaču u više faza. Prva uključuje signal upozorenja, a zatim dolazi do kratkog usporavanja. Ukoliko vozač podigne stopalo sa papučice, sistem asistencije pri kočenju inicira precizno kočenje i prevenira kontakt sa vozilom koje se nalazi ispred. Čak je i manevar izbegavanja, koji je često bolja solucija, moguć. Ukoliko vozač ostane pasivan, nastupa treća faza – autonomno parcijalno kočenje koje usporava automobil pri stopi od 3m/s2. Kod kompletne, „Audi pre sense plus“ varijante sledi četvrta faza sa inicijalnim usporenjem od 5 m/s2 koje prati maksimalno kočenje. Ova faza se aktivira pola sekunde pre sudara. Ukoliko sudar ne može biti izbegnut, na ovaj način su posledice svakako u mnogome ublažene, jer je brzina u čitavom procesu smanjena za 40 km/h.

„Audi pre sense rear“ sistem, s druge strane, se bavi posledicama sudara od nazad. On takođe zatvara sve prozore i zateže bezbednosne pojaseve. Ukoliko A8 kao opciju ima memoriju sedišta, ona se stavljaju u poziciju koja u najvećoj mogućoj meri štiti putnike.

MMI navigation plus

Baza podataka novog MMI navigation plus uređaja daje uvid u mrežu puteva do poslednjeg detalja. Sistem intuitivno analizira podatke očitavajući trenutni kurs vozila, i uvek „razmišlja“ unapred. Podaci su u vezi sa kontrolnim jedinicama koje upravljaju Stop&Go sistemom, adaptivnim osvetljenjem i osmostepenom tiptronic transmisijom na taj način da se funkcionisanje u potpunosti unapred prilagođava uslovima na putu.

Za individualiste
Posebnu atraktivnost čine luksuzne dodatne opcije. Vredno je spomenuti prednji centralni naslon za ruke, podesivi ključ, električne štitnike za sunce u zadnjem delu automobila, utičnicu za struju od 230 V, četvorozonski klima uređaj, pomoćno grejanje i pakete ambijentalnih svetala. Vozačko i suvozačko sedište se mogu podešavati na 22 načina, uz grejanje, ventilaciju i masažu koje odlikuje pet programa rada. Tu su i tri audio sistema, a vrh ponude čini Bang & Olufsen uređaj. Ne treba zaboraviti ni internet konekciju.
Ono što jedva čekamo je da vidimo kako će ingolštatski pulen proći u direktnim duelima sa arhi rivalima, BMW-om Serije 7 i Mercedes-Benzom S Klase. Uglavnom „stay tuned“!

Pavle Barta

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery