Uporedni test

Audi A3 - BMW serija 1 - Mercedes-Benz A klase

Über Alles

Definitivno ne postoje popularniji uporedni testovi automobila od onih u kojima učestvuju predstavnici nemačke premijum „trojke“

Na komparativnom testu Vrele Gume Media Sistema našli su se – Audi A3, BMW Serije 1 i Mercedes-Benz A klase. Međutim, ovoga puta ćemo vam sve predstaviti iz jedne druge perspektive, tako da smo sud ostavili našim čitaocima, odnosno pobednicima internet kviza u organizaciji naše kuće koji su bili naši test vozači na Motodromu Kula.

Milan Babić iz Futoga je bio pobednik dela kviza vezanog za Audi. Igor Kovačević iz Beograda je bio najbrži kada su bili u pitanju odgovori na pitanja vezana za BMW, a Igor Kučerka iz Stare Pazove je pokazao zavidno znanje kada je reč o Mercedes-Benzu.

Dakle, vozači su iz Futoga, Beograda i Stare pazove, a automobili dolaze iz Ingolštata, Minhena i Štutgarta. Pa, hajde da se upoznamo sa četvorotočkašima:

Audi A3 Sportback 2.0 TDI Attraction
Audi je na test stigao sa najsnažnijim motorom. Turbo dizel zapremine 2,0 litre isporučuje 150 KS između 3.500 i 4.000 o/min i 320 Nm maksimalnog obrtnog momenta, dostupnog između 1.750 i 3.000 o/min. Menjač ovog modela je manuelni sa šest stepena prenosa. Što se performansi na asfaltu tiče, do „stotke“ ubrzava za 8,3 sekunde, dok mu je maksimalna brzina 212 km/h. Pogon je na prednje točkove.

Uz četvorogodišnju garanciju, odnosno garanciju na pređenih 150.000 km, cena ovog Audija iznosi 31.900 evra.

BMW 114d, F20
Drugi „Bavarac“ je na uporedni test stigao sa manjim turbo dizel agregatom zapremine 1,6 l, a samim tim i slabijim. U odnosu sa 150 „konja“ Audija, BMW-ovih 95 se činilo u prvih mah premalo. Međutim, kompenzacija dolazi u vidu čuvenih BMW-ovih voznih osobina.

Pored 95 KS, BMW 114d raspolaže sa 235 Nm maksimalnog obrtnog momenta, dostupnog između niskih 1.500 i 2.750 o/min. Menjač je kao kod Audija šestostepeni manuelni.

Ubrzanje do 100 km/h obavlja za 12,2 sekunde, a maksimalna brzina mu je 185 km/h. Jedini je model na testu koji poseduje pogon na zadnje točkove.

Garancija na ovaj model iznosi 2 godine bez ograničenja kada je reč o kilometraži, a cena iznosi 25.910 evra.

Mercedes-Benz A 180 CDI BlueEFFICIENCY (7G-DTC)
Kada je potentnost u pitanju, Mercedesov model se našao u sredini. Njegov 1,8 litarski turbo dizel isporučuje 107 KS između 3.200 i 4.200 o/min, uz maksimalni obrtni moment od 250 Nm dostupnih između veoma niskih 1.400 i 2.800 o/min.

Ono što je Mercedesov model razdvajalo od rivala je 7G-DTC automatski menjač. Pogon je kao kod Audija – na prednje točkove.

Što se performansi tiče, A 180 CDI do „stotke“ ubrzava za 10,6, dok mu se kazaljka brzinomera zaustavlja na maksimalnih 190 km/h.

Cena za ovaj model je 39.424 evra, a garancija koju Mercedes daje iznosi 2 godine, bez ograničenja broja pređenih kilometara.

BMW Serije 1 (Igor Kovačević)
Narodna izreka kaže da sreću čine male stvari. Ali, ostvariti jedan svoj san, e to je već mnogo veća stvar. Jedan martovski dan, nekoliko pokreta ruke mišem i koji klik na taster istog, omogućili su mi da bar na trenutak ostavim sve iza sebe i proživim svoj san. Usledio je poziv Ivane Ivetić, ispred redakcije magazina Vrele Gume da, kao pobednik u kvizu znanja u kategoriji automobilske marke BMW, učestvujem u uporednom testiranju tri modela automobila, lidera premijum C segmenta, BMW-a serije 1, Mercedesa A klase i Audija A3.

Ni kišni dan nije mogao da pokvari ushićenje, radost i adrenalinski udar pri pogledu na parkirane automobile na karting stazi u Kuli.

Dok prilazim BMW-u, da započnem svoju vožnju, ushićenje raste jer auto mojih snova, predmet mojih želja, sada stoji parkiran ispred mene. Zagledam eksterijer, crvena boja samo naglašava dizajnerske linije i figuru malog BMW-a. U trenutku, iz glave nestaju sve one kritike BMW fanova pročitane po forumima o dizajnu, jer jednostavno, BMW serije 1 uživo deluje lepše nego na fotografijama, pokazujući da je mali urbani „šmeker.

Karakteristični „bubrezi“ u sredini i svetlosni prstenovi u farovima jasno stavljaju do znanja pripadnost BMW brendu, a zadnji kraj, iako oštro kritikovan zbog sličnosti sa modelom jednog velikog nemačkog proizvođača, skladno zaokružuje formu hečbeka.

Otvaram vrata i pogled puca na vozačevo „radno mesto“. Podešavam sedište i pogledom pratim formu instrument table i centralne konzole koja je kao nekada za koji stepen zakošena prema vozaču, stvarajući onaj karakteristični osećaj jednog BMW-a. Bogat paket opreme, pored sve nevidljive elektronike, sačinjava i displej na centralnoj konzoli, tasteri audio i klima uređaja ispod, zajedno sa džojstikom E-drive sistema. Enterijer već viđen kod starije braće, serije 5 i X3, ali skladno uklopljen u manje dimenzije serije 1. Četvorocilindarski dizel motor, zapremine 1,6 l, snage 95 „konja“, startuje se pomoću tastera na armaturnoj tabli, a za štednju i ispunjavanje ekoloških normi, brine se BMW-ov Efficient Dynamic Sistem, i start-stop funkcija. Pritiskam dugme za start motora, događaj kreće.

vozne osobine,
ergonomija

ne tako izdašan kabinski prostor

BMW 114d

Cena: 25.910 evra
Motor: Turbo-dizel, redni/4, 1598 cm³/common-rail, 70 kW, 95 KS pri 4.000 o/min, 235 Nm pri 1500 o/min
Transmisija: Na zadnje točkove, manuelni šestostepeni
Ogibljenje: napred MacPherson, nazad multi-link
Performanse: 0-100 km/h – 12,2 sec, maksimalna brzina 185 km/h
Prosečna potrošnja: 4,1 l, emisija CO₂ 109 g/km
Karoserija: hečbek, DxŠxV 4324x1765x1421 mm, međuosovinsko rastojanje 2690 mm, masa 1280 kg, prtljažnik 360-1200 l

Kao poslednji u koloni, čekam znak za start. Dok Mercedes i Audi kreću ispred, ubacujem ručicu menjača u prvi stepen i lagano otpuštam kvačilo. Vožnja je krenula. Dok se adrenalin širi, čvrsto držim volan, koji punijeg obruča obložen kožom, savršeno leži u ruci, a servo uređaj verno prenosi doživljaj prednjih točkova sa podloge. Oprezno prilazim prvim krivinama na stazi, ali već nakon treće-četvrte krivine auto mi uliva dovoljno samopouzdanja da mogu da se opustim i uživam. I stvarno, stigla je potvrda priče o BMW-u kao pravom vozačkom automobilu, pružajući stabilnost u krivinama, iskušavajući me da pri izlasku dodam gas i pojurim pravcem do sledeće krivine, pri tome ne pokazujući ni trunku oscilacije ili želje za nekontrolisanim proklizavanjem, iako je kiša uveliko rominjala unaokolo. Da, 114d je ispunio moja očekivanja, ergonomija unutrašnjosti, performanse malog dizela, upravljivost, ležanje na putu, nema sumnje, ovo je BMW u umanjenom pakovanju.

Metalik sivi Audi A3. Već prvi pogled na njegovu „sportback“ formu otkriva pripadnost Audi brendu, prednja maska je karakteristična za modele ovog proizvođača a zadnji kraj je nastavak dizajnerske priče viđene na omanjem modelu A1, kao i na većem A6. Brzo pronalazim položaj za volanom, kao trenutni pripadnik jata VW grupe po privatnom automobilu, osećaj je dobro poznat. Dizajn instrument table ne odstupa od Audijevog dizajna poslednjih godina. Na vrhu centralne konzole dominira ekran sa kompletnim prikazom informacija audio sistema, klima uređaja i ostalim podešavanjima koje kontroliše džojstik MMI uređaja. Minimalistički izgled centralne konzole, viđen na modelu A1, upotpunjavaju kružni otvori ventilacionog sistema i pravougaona traka komandi klima uređaja. 2.0 TDI motor sa 150 „konja“ puca od snage, odziv na pritisak pedale gasa je trenutan, i auto već juri pravcem. Kočenje i priprema za ulazak u krivinu, auto obavlja sve zahteve sa lakoćom, sa jednom starom Audijevom „boljkom“, da zbog težine u prednjem delu i prednjeg pogona, auto poželi da pobegne nosem, no elektronika radi svoj posao. Druga filozofija i veća snaga u odnosu na prethodni auto, drugačiji stil vožnje, drugačiji osećaj. Audi ostavlja utisak performantnog automobila koji je došao na stazu da se poigra sa drugarima.

Sledi poslednja promena. „Srebrna strela“, odnosno Mercedes A klase metalik srebrne boje. Dizajnom, i konceptom, Mercedes je predstavio sasvim novu A klasu, pravog konkurenta seriji 1 i A3 koji su dugo vodili premijum kompakt segment. Mnogo je tradicije ugrađeno u novu „trokraku zvezdu“, a to se vidi čim se priđe automobilu i udobno smesti u „mercedesovsku“ unutrašnjost. Sport paket opreme, siva podloga instrument table samo pojačava utisak, koji upotpunjuje multifunkcionalni volan sa polugicama za promenu stepena prenosa. Na vrhu konzole je centralno postavljen displej, ispod koga se nalaze kružni otvori ventilacionog sistema, komande audio i klima uređaja. Model na testu imao je sedmostepeni automatski menjač, sa selektorom moda brzina postavljenim kraj volana. Automobil sa motorom od 1,8 l, 109 „konja“, pokazuje živahnost, naročito prebacivanjem automatskog menjača u sport mod. Iznenadila me je čvrstina samog auta, u suprotnosti sa čuvenom udobnošću Mercedesa. Još jedan nov utisak gradskog hečbeka, ovoga puta na Mercedesov način.

Par dana kasnije, dok se utisci još uvek sležu, a sećanja na događaj pakuju u glavi za dugo prepričavanje, nameću se zaključci i pojačavaju želje. Nekada nije važno biti najjači, nekada nije važno biti najlepši, već je važno izmamiti osmeh na licu vozača, i srećom ispuniti grudi. Jer sa srcem u grudima, svaka rasprava je unapred izgubljena. Zahvaljujem se redakciji magazina „Vrele Gume“ na prilici da na jedan dan postanem član test ekipe, a puno zahvalnosti upućujem i predstavnicima BMW-a, Audija i Mercedesa na saradnji i prilici da se ovakva super-trojka automobila testira. Jer, na kraju dana, ja sam bio najsrećniji!

Audi A3 (Milenko Babić)
Pre svega, zahvalio bih se na pozivu redakcije Vrelih Guma, kao i nagradama i vrlo zanimljivom i prijatnom danu koji ni odurno vreme nije uspelo da pokvari. Vrele Gume su bile odličan domaćin, kao i Motodrom Kula. Poziv na ovaj događaj bio je zaista prijatno iznenađenje.

Što se samih automobila na testu tiče, ono što prvo upada u oči je da je Mercedes napravio najveći iskorak u smislu dizajna, jer prethodne dve generacije su za mene bile blago rečeno – ružne. Sa druge strane, Audi možda deluje kao nešto „već viđeno“, ali se meni lično sviđa njihov korporativni dizajn, kao i promenjena pozicija retrovizora i „mišićaviji“ izgled novog modela u odnosu na stari.

BMW mi vizuelno nešto zaostaje za Audijem i Mercedesom. To je donekle i razumljivo, jer je kao model najstariji među njima. Moja najveća zamerka, kada govorimo o BMW-ovom dizajnu su mala prednja svetla u odnosu na branik i masku.

Dodao bih da su Audi i BMW bili neravnopravni sa Mercedesom koji je posedovao viši paket opreme i atraktivne felne od 18 inča, a upravo su točkovi ono što po meni čini 80 % vizuelnog efekta kada je doterivanje automobila u pitanju. Treba spomenuti i dvostruki izduv, zatamnjena stakla, što je uz još neke detalje istaklo A klasu u vizuelnom smislu.

Unutrašnjost Audija mi je najbolja, i pored toga što je ovaj automobil bio u osnovnom paketu opreme. Izranjanje MMI ekrana iz instrument table je krajnje nesvakidašnje za ovu klasu vozila. Kvalitet materijala i završna obrada su već tradicionalno vrhunski kada je Audi u pitanju. Pozicija za volanom se lako pronalazi, ali mi sedišta nisu najbolje legla zbog kratkog sedalnog dela i nedostatka bočne potpore u krivinama. Zamerka Audijevoj unutrašnjosti su takođe i one dve rupe kod menjača za pepeljaru i držač za flaše. Smatram da su mogli pronaći srećnije rešenje.

Mercedes nije daleko od Audija, posebno kada su u pitanju materijali i završna obrada. Za razliku od Audija, Mercedes je bio u dosta višem paketu opreme, što se pre svega ogledalo u sportskim sedištima koja telo drže odlično u krivinama, ali i kod njega je sedalni deo kratak.

motor,
kvalitet enterijera

težak prednji deo automobila

Audi A3 2.0 TDI

Cena: 31.900 evra
Motor: Turbo-dizel, redni/4, 1968 cm³/common-rail, 110 kW, 150 KS pri 3.500 o/min, 320 Nm pri 1750 o/min
Transmisija: Na prednje točkove, manuelni šestostepeni
Ogibljenje: napred MacPherson, nazad multi-link
Performanse: 0-100 km/h – 8,6 sec, maksimalna brzina 216 km/h
Prosečna potrošnja: 4,1 l, emisija CO₂ 106 g/km
Karoserija: hečbek, DxŠxV 4237x1777x1421 mm, međuosovinsko rastojanje 2601 mm, masa 1280 kg, prtljažnik 365-1100 l

Moja velika zamerka Mercedesovim inženjerima se odnosi na poziciju ekrana navigacije. Deluje kao da se neko setio na izlasku iz fabrike da automobil nema ekran, pa su ga „navrat-nanos“ „nabudžili“ gde im je bilo najlakše.

BMW je imao najbolju opremu, odnosno paket koji je meni lično prijao. Pre svega, sedišta su odlična sa mogućnošću produženja sedalnog dela, i sa odličnom lateralnom podrškom. BMW mi se učinio i nekako najmanjim kada je reč o unutrašnjosti. Zamerka ljudima iz BMW-a i stvar koju ne mogu da pojmim je uklanjanje pokazivača temperature rashladne tečnosti?!

Što se same vožnje tiče, kod sva tri modela mi se sviđa tvrd trim, jer ja lično sam od onih koji će uvek žrtvovati udobnost zarad dobrog ležanja na putu. Osećaj u vožnji je odličan, posebno kod Audija koji je imao najsnažniji motor na testu. BMW je svojim odličnim sedištima i letnjim gumama nadomestio svojih skromnih 95 KS. Rezak zvuk koji prodire u kabinu Mercedesa stvara utisak da je motor mnogo snažniji od navedenih 109 „konja“, ali užitak u vožnji Mercedesa je kvario automatski menjač, koji je doduše funkcionisao sasvim korektno, ali se prosto meni lično nije svideo.

Utisci nakon testa su odlični. Bez obzira na vlažnu stazu i kišu koja je uporno padala, svaki automobil je pokazao svoje specifičnosti, koje su jasno mogle da se osete u vožnji na Motodromu Kula. Ovaj test je nekako drugačiji od ostalih jer se održao na stazi prepunoj oštrih krivina, što je doprinelo tome da se neke stvari jasnije definišu, koje možda u uslovima svakodnevnog saobraćaja ne bismo ni primetili.

Mercedes A klasa (Igor Kučerka)
Čika Jova Zmaj je napisao „zima, zima, e pa šta je...“, a mi smo na Motodromu Kula mogli da pevušimo „kiša, kiša, e pa šta je“, jer čak nam ni kiša nije upropastila ugođaj kojeg nam je doneo uporedni test između Audija A3, BMW-a Serije 1 i Mercedesa A klase.

Mercedes je sa novom A klasom napravio revolutivan skok i hrabro zakoračio u kompakt hečbek segment, direktno se suprotstavljajući Audiju A3 i BMW-u Serije 1. To je načinio na potpuno novoj platformi sa prednjim pogonom i novom generacijom štedljivih i visoko efikasnih benzinskih i dizel agregata. Pored toga, svi prepoznatljivi atributi sa većih Mercedes automobila su direktno preneseni i na premijum kompakt, te nova A klasa nipočemu ne zaostaje za etabliranim demonstratorima aristokratije iz viših klasa sa znakom zvezde na haubi.

Za mene je Mercedes uvek predstavljao ono najbolje što se može dobiti za izdvojeni novac, bez obzira o kojoj klasi automobila se radi. Tako je i u ovom slučaju. Iako opremljen osnovnim dizel agregatom od 1,8 litara i sa svega 107 KS, A klasa se apsolutno pokazala na visini zadatka kada je reč o svim potrebama osnovne namene ovakvih automobila. Snaga se tečno i u svakom rasponu obrtaja idealno prenosi na podlogu putem sedmostepene 7G Tronic automatske transmisije sa 3 moda postavke, koja je mogla da se prilagodi svakoj vrsti vozača, od onih željnih opuštene i štedljive vožnje, vozača koji žele sami da menjaju stepene prenosa, do onih sportski nastojenih.

Uprkos Sport paketu i adekvatnoj tvrđoj podešenosti oslanjanja sa niskoprofilnim pneumaticima, to se nije nimalo negativno odrazilo na udobnost A klase. Pored bešumnosti, osećaja kvaliteta i dugotrajnosti materijala bogato opremljene kabine, i udobnost je bila na zavidnom nivou. Usku stazu Motodroma Kula je ovaj Mercedes savladavao samouvereno, bez potrebe da priskače sva sila elektronike bezbednosnih sistema, iako je staza bila klizava. Ni povremeno „izazivanje“ automobila nije promenilo situaciju.

dizajn,
prestiž,
udobnost

cena

Mercedes A 180 CDI

Cena: 39.424 evra
Motor: Turbo-dizel, redni/4, 1796 cm³/common-rail, 80 kW, 107 KS između 3.200 i 4.600 o/min, 250 Nm između 1.400 i 2.800 o/min
Transmisija: Na prednje točkove, automatski 7G-DCT menjač
Ogibljenje: napred MacPherson, nazad multi-link
Performanse: 0-100 km/h – 10,6 sec, maksimalna brzina 190 km/h
Prosečna potrošnja: 4,1 l, emisija CO₂ 109 g/km
Karoserija: hečbek, DxŠxV 4292x1780x1433 mm, međuosovinsko rastojanje 2699 mm, masa 1375 kg, prtljažnik 341-1157 l

Agregat, iako dizel konfiguacije, nije dopuštao vibracije na upravljaču niti je dopuštao prodor zvuka u kabinu, Jedini indikator da agregat radi jeste kazaljka obrtomera. U saradnji sa agregatom je odlično radio Stop&Start sistem, koji je gasio agregat sa svakim zaustavljanjem i time poboljšavao ionako odlične brojke vezano za potrošnju.

Unutrašnjost A klase bi bilo nezahvalno opisivati, jer je u njoj sadržano svo bogato iskustvo gradnje vrhunskih automobila po idealnoj meri vozača. Hromirani otvori ventilacije u vidu propelera, umeci od ugljeničnih vlakana na komandnoj tabli, multifunkcionalni upravljač i infotejnment sistem sa satelitskom povezanošću, putem kojih je moguće povezivanje sa svim modernim uređajima komunikacije, jednostavno pružaju idealno okruženje jednog modernog vlasnika Mercedesa A klase.

Iako je Audi daleko poznat po kvalitetu enterijera, koji je uzgred postao gotovo reper svima kako po izgledu, tako i po kvalitetu i uklapanju spojeva, a BMW sa svojom neprevaziđenom voznom dinamikom zadnjeg pogona korišćen od gotovo svih ozbiljnijih proizvođača automobla kao marker kako jedan automobil treba da se ponaša u vožnji, Mercedes je ipak uspeo da vešto izbalansira oba sveta. Neosporan kvalitet enterijera sa šumom najnaprednijih bezbednosnih sistema koji „voze“ automobil zajedno sa vozačem su u saradnji sa apsolutno najatraktivnijim dizajnom karoserije u klasi pokazali konkurenciji kako se pravi jedan kompletan premium kompakt proizvod.

Sve u svemu, tmurno vreme je bilo pobeđeno veselim raspoloženjem i sjajnim automobilima.

Tekst Vrele Gume
Fotografije Saša Nikolić
14106
Postavljeno: 24.05.2013

Arhiva: Uporedni testovi

Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 26.05.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique vs. Smart Forfour
Tekst sa video prilogom!

Narodna fraza kojom se opisuju dve, po karakteru vrlo slične osobe, ali je svaka svojstvena sebi na svoj način, predstavlja vodeću karakteristiku dvoboja najmanjih mališana na tržištu


Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 22.10.2014

Ford Fiesta 1.6 TDCi vs Renault Clio 1.5 dCi
Tekst sa video prilogom!

B segment je izuzetno popularan u Evropi. Dovoljno je da kažemo da su četiri od pet najprodavanijih modela na „starom kontinentu“ upravo iz ovog segmenta


Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 12.07.2014

Mazda 3 Sport 2.0i G165 / Mazda 3 Sport CD150

U slučaju komparativnog testa modela Mazda 3 u dizel i benzinskoj kategoriji zapremine oko 2.000 kubika, nije lako predvideti lidera bez detaljnog poređenja


Kia Cee’d 1.6 GDi / Kia Cee’d 1.6 CRDi

04.07.2014

Mercedes-Benz ML 350 i BMW X5

03.05.2014

VW Golf vs Peugeot 308

26.03.2014

Toyota RAV4, Honda CR-V, Hyundai Santa Fe Tekst sa video prilogom!

21.06.2013

Audi A3 - BMW serija 1 - Mercedes-Benz A klase Tekst sa video prilogom!

24.05.2013

Mercedes A klasa i BMW Serija 1

16.11.2012

Mini Cooper S Coupe vs Renault Twingo Gordini

25.05.2012

Fiat Punto Classic vs Dacia Sandero

30.03.2012

Ford Kuga vs Jeep Compass vs Toyota RAV4

26.03.2012

Hyundai ix35 vs KIA Sportage English version Tekst sa video prilogom!

08.07.2011

Automobili cene do 10.000 evra

02.05.2011

Suzuki Swift vs Suzuki Swift English version

25.01.2011

Audi RS5 vs BMW M3 English version

03.01.2011

Audi A1 vs MINI Cooper English version

10.12.2010

Dacia Duster vs Chery Tiggo English version

26.11.2010

Citroen DS3 / Peugeot RCZ / Renault Megane RS

12.10.2010

Audi S5 Coupe vs Audi S5 Cabrio

18.06.2010

Mazda 3 i Kia Ceed

12.02.2010

Dacia Sandero Stepway i Suzuki SX4

25.12.2009

Lexus RX vs BMW X5 vs Audi Q7

18.11.2009

Alfa Romeo MiTo vs Mini Cooper S

13.10.2009

Opel Astra GTC i Kia Procee'd

14.07.2009

Hyundai i20 i Opel Corsa

11.06.2009

Mercedes C180 Kompressor i C220 CDI

26.05.2009

Toyota Avensis vs Honda Accord vs Mazda 6

04.05.2009

Hyundai i10 vs Kia Picanto

03.04.2009

Jeep Wrangler vs Land Rover Defender

06.03.2009

Automobilske navigacije

26.02.2009

Kolica za pijacu

31.12.2008

Fiat 500, Hyundai i10 i Suzuki Splash

04.11.2008

BMW X5 3,0d i VW Touareg 3,0 V6 TDI

22.07.2008

Pneumatici

23.05.2008

Citroen C6 2,7 HDi i Citroen DS 21 "Ajkula"

24.12.2007

Toyota Hilux 3,0 D-4D i Mutsubishi L200 2,5 DI-D

08.06.2007

Jeep Compass 2,3 i Suzuki Grand Vitara 2,0

25.01.2007

Mali automobili

28.12.2006

Jeep Grand Cherokee 3,0 CRDI i Range Rover Sport TD

20.11.2006

VW Jetta 1,9 TDI i Renault Megane Sedan 1,5 dCi

19.06.2006

Renault Megane 2,0 RS Luxe i Ford Focus ST 2,5T

09.05.2006

Toyota Hilux 2,5 D-4D i Isuzu D-Max 3,0 TD

09.02.2006

Citroen C3 1,6 HDi i Renault Clio 1,5 dCi

26.01.2006

Citroen C5 Break 2,0 HDi i Renault Laguna Estate 2,2 dCi

28.10.2005

Honda Jazz 1,4 i Mitsubishi Colt 1,3

23.06.2005

BMW 320i i 320d

25.05.2005

Peugeot 307 1,6 HDi i Renault Megane 1,5 dCi

18.03.2005

Peugeot 307 SW 2,0 HDi i Ford Focus C-Max 2,0 TDCi

28.02.2005

Mitsubishi Outlander, Nissan X-Trail i Toyota RAV4

22.12.2004

Audi A8 L 6,0 Quattro, Mercedes S 600 L i BMW 760 Li

19.11.2004

Citroen C2, Lancia Ypsilon i Nissan Micra

15.09.2004

Ford Sportka i Streetka

27.09.2004

OPEL Astra 1,6 Twinport Enjoy i VW Golf V 1,6 FSI Comfortline

21.08.2004

Supersportski automobili

25.07.2004

FIAT Panda 1,2 Emotion, OPEL Agila 1,0 Njoy Design i DAIHATSU Cuore 1,0 Top

22.06.2004

FORD Focus 1,8 TDCi 100KS i RENAULT Megane 1,5 dCi 100KS

20.05.2004

VW Golf V 2,0 TDi 16V 140 KS i PEUGEOT 307 2,0 HDi 16V 136 KS

13.04.2004

RENAULT Megane Sedan 1,9 dCi i SEAT Toledo 1,9 TDi

16.03.2004

VW Golf V i MAZDA 3

5.02.2004

CITROEN C2 i C3 1,4 16V 90KS Sensodrive

21.02.2004

PEUGEOT 307 CC 2,0 i RENAULT Megane CC 2,0

15.01.2004

RENAULT Megane Grandtour,
PEUGEOT 307 Break,
FIAT Stilo Multi Wagon i
MITSUBISHI Lancer Kombi

12.12.2003

BMW serija 5, MERCEDES E320 i AUDI A6

24.12.2003

CITROEN C2 1,4 i RENAULT Twingo 1,2 16V

5.11.2003

AUDI TT 3,2 Quattro, CHRYSLER Crossfire 3,2 i NISSAN 350 Z

17.11.2003

CITROEN Berlingo, FIAT Doblo, RENAULT Kangoo i OPEL Combo

8.10.2003

TERENSKA VOZILA

20.10.2003

HONDA Accord, MAZDA 6 i TOYOTA Avensis

30.08.2003

RENAULT Clio 2,0 RS i PEUGEOT 206 2,0 RC

13.09.2003

AUDI A3 2,0 FSI, BMW 318 ti Compact i MERCEDES C180 K Sportcoupe

16.08.2003

HONDA Jazz 1,4i LS, MAZDA 2 MZI 1,4 Exclusive i NISSAN Micra 1,2 Acenta

17.07.2003

ALFA ROMEO 147 GTA, FORD Focus RS i VW Golf R32

10.06.2003

RENAULT Megane 1,9 dCi, FORD Focus 1,8 TDCi i ŠKODA Octavia 1,9 TDI

27.04.2003

BMW X5 4,6is, MERCEDES ML55 AMG i PORSCHE Cayenne S

10.05.2003

FORD Ka Futura i RENAULT Twingo 1,2 16V Privilege

7.04.2003

FORD Mondeo TDCi Turnier i MAZDA 6 CD Sport-Kombi

7.03.2003

HYUNDAI Getz, DAEWOO Kalos i CITROEN C3

6.02.2003

SUBARU Forester 2,0 XT Turbo i ŠKODA Octavia Combi 1,8T

18.02.2003

PEUGEOT 307 110, RENAULT Megane 1,6 i VW Golf 1,6

18.01.2003

KIA Sorento CRD i TOYOTA Rav 4 D4D

21.12.2002

MASERATI Coupe Cambiocorsa i PORSCHE 911 Carrera

15.11.2002

MAZDA 6 1,8 Comfort, OPEL Vectra 1,8 Comfort i VW Passat 2,0 Comfortline

24.11.2002

PEUGEOT 206 SW i ŠKODA Fabia Combi

13.10.2002

HONDA Jazz 1,4i i SEAT Ibiza 1,4 16V

1.10.2002

MERCEDES S 600 i VW Phaeton W12

6.10.2002

TOYOTA RAV 4 D4D i SUZUKI Grand Vitara XL-7

3.09.2002

FORD Fiesta TDCi, PEUGEOT 206 HDi i CITROEN C3 HDi

3.09.2002

Enzo
24.5.2013 08:04
39
8

Mislim, nemo se ljutite, al ne znam sta vi je ovde tacno Uber Alles...

BMW sa ovim motorcicem i 12,2 do 100 - 26Keur?
Audi, odlicne performanse, ali enterijer?
Jeste kvalitetan ali meni izgleda kao da auto kosta 10Ke. Realno ima 10 dugmeta.
Mercedes, mnogo lep, prosecan motor - 40Ke.

Enzo drugi deo
24.5.2013 08:05
32
28

Focus ST3 250KS - 28.000
Giulietta QV - 24.400, kod nas, sada
...da ne gledam za Cupra-u...

Neka mi neko objasni sta ove zveri koje sam naveo nemaju u odnosu na testirane nemce.
Namerno navodim top modele vs entry level.

Top Focus (npr) i 10.000e (5t goriva i letovanje) vs Mercedes.

serpico
24.5.2013 08:08
24
2

znam biti ce lista komentara o tome koji je na posljetku bolji i ko ke pobednik troboja ali to je zaista tesko reci.To je subjektivan dojam iz oka i dozivljaja promatraca i korisnika tih vozila .Meni licno A klasa ima najbolji dizajn i atraktivnost uz neosporni mercedesov luxury imidz,audi A3 je smireniji po pitanju dizajna da nekazem predvidljiv i dosadan pomalo hladan ali standardno vrhunski napravljen auto za ziherase,posebno je dojmljiva prepoznatljiva ali potpuno nova i minimalisticki uredjena kabina koja ima najveci kvalitet zavrsne obrade i upotrebljenih plastika i materijala,bmw 1 je auto za klasicne fanove bmw-a vrhunskog pogona i ovjesa ali meni licno ruznog vanjskog dizajna i prenabubrene dojam;preplasticne unutrasnjosti za tu cenu auta ali sve ostalo vrh od vozne dinamike i motora.na kraju emocije kazu a klasa,razum a3 ,a uzivanje u trku i zavojima serija 1 !nemam pobednika!

Enzo
24.5.2013 08:15
36
26

Rizikujem da me neko opsuje, ili da pokrenem lavinu od 100 komentara, ali moram :)

Pusta Dacia Sandero, od 90 benzinskih konja od 100 stize za 11.1 i ostavlja BMWa na semaforu u neverici i cudu.

Nemci, skidam vam kapu za RS, AMG, M i sve motore od 2000 ccm i vise - ali ovo gubi smisao.
Bazne modele prodaje samo ime i prestiz

joka
24.5.2013 08:19
8
29

audi

MiniCooper
24.5.2013 08:36
32
7

Od cega prave Audi kad je toliki naglasak na kvalitet? Zavrsna obrada i spojevi, pa da to su naucili u Porsche dizajn akademiji. Vrh.
Mecka A klase, pa? Sta? Dizajn i luksuz sa najboljom zvucnom izolacijom. I imidz. A klasom ces pokazati da imas love i ukusa.
Serija 1, da li BMW-u treba dizajn, da li mu treba kritika? Ne, njemu treba nov enterijer i olovna cipela da pretegne papucicu gasa.
Budzet i racio mi savetuju Audi, srce kaze Meckica smekerica, a temperament bira BMW. Samo BMW moze da mi smiri strasti.
I sve bi ja njih sa benzinskim agregatima

kole
24.5.2013 09:02
8
14

audi je najbolji prava mera sa 150ks turbo konja i najkvalitetniji je mada na prvu malo puste unutrasnjosti ali ko sto kaze serpiko minimalizam i funkcija je bitnija kod audija nego kod mercedesa ,merc je najdinamicniji i dizajnom lep i sportski ali tome doprinose i velike felge i mnogo dodtne opreme i lep je unutra ali kic alaj mercedes i jos nesto merc ima sve zivo a sparali su ma amortizeru za dizanje haube bas glupo,to ima i dacija sandero!bmw bi trebao bit najagilniji ali ima bljutav motor pogotovo spram audija!merc ima cini mi se renaultov doradjeni dci tako da ke negde na pol puta sprem slabog bmw i optimalno nabildanog audija!!!audi mi je ovde pobednik !

Bogi
24.5.2013 09:04
16
8

Kakva je ovo nameštaljka, Igor Kučerka radi za Vrele gume. Gde su pobednici kviza?

A3_my_life
24.5.2013 09:18
12
23

Prva zamerka je na boju audija. Kao pepeo posle pozara i treca zamerka je sto je najvise pruzeno bmw fanu da isprica. Jedinica je mnogo ruzna, A klasse ne bih ni pogleda zbog cene. Ovde su i Bmw i Mercedes kopirali Audi, jer on u ovoj klasi najduze postoji. Za neizivljene klince jedan bmw, za one sto pate od luksuza dajte mu Mercedes, a za ljude koji zele 3u1 dajte im Audia. Audtor nije naveo koliko kosta bmw sa 2.0 motorom. I najveca zamerka jedinici je sto pozadi nema mesta za odrasle i dosadna kontrolna tabla koju furaju 20 godina. I sto niste slikali audi enterior sa podignutim ekranom. Nizak udarac, ae to ispravite, da se ne bi stekao utisak da je audi nedostojan.

deda
24.5.2013 09:58
23
2

@Enzo
ne kupuje svako auto da bi se trkao od semafora do semafora. Ne znam da li me razumes?

Dejan L
24.5.2013 10:21
23
21

Svaki put kad vidim A klasu poželim je i stane mi dah. Da dobijem na Loto-u, odmah plavi, panorama krov. Petokrake felne i braon enterijer.
Obožavam Audi, ko ga jednom ima, zauvek ga voli. Perfekcija, kvalitet i savršena završna obrada. Da se ja pitam na test bih uzeo mat plavu ili crvenu, ali sad, ok, poslovno odelo. Po meri svakog i za svakog.
Serija 1, svaka čast za dinamiku, ali sve drugo je ružno, dosadno, deja Vu. Čarli Cipelić. Pozadi ima manje mesta od Audija A1. Štopaljke kao na VW Polo-u.

Luka
24.5.2013 11:51
24
3

Dobar test! Raduje me da cujem glas i obicnog coveka a ne samo Alvirovica smaraca nadljudskih mogucnosti.

REDAKCIJA
24.5.2013 11:59
23
5

@Bogi
Hvala na zapazanju!
Igor Kucerka je kao FB admin, uskocio umesto nagradjenog koji nije dosao na zakazano mesto okupljanja uprkos potvrdi i sprovedenoj organizaciji.

goran PG
24.5.2013 12:08
14
5

jedno pitanje za autore teksta , zar u mercedesu nije renaultov 1.5 dci od 110 konja ?

Dejan L
24.5.2013 12:28
14
23

@ Mini Cooper
A kad smiriš strasti, kad se iživiš i kad odrasteš šta onda?
@ Bogi
Ja sam još na fejsbuk strani VRELIH GUMA sve pogodio i napisao kakav će test da objave i sve sam unapred znao. I naravno pobednika (po njima).
@ A3_my
Baš tako, najviše o BMW-u i namerno nije podignut (otvoren) display na Audiju.
Lepo ja rekoh na fejsu šta će biti. Neka vam je na čast!
A sad pogledajte šta kaže većina. Sve suprotno !!!!!

Igor Kucerka
24.5.2013 12:39
26
12

@Dejan L

Dejane Maticu, ja se nesto ne secam da si na FB stranici Vrelih Guma ista pisao na temu pobednika ili samog ishoda testa, kako navodis u komentaru... Mozda bi drugima to moglo promaci ali meni sigurno ne.

Pozdrav.

Audifan
24.5.2013 13:11
20
3

Uff ovu klasu je jako tesko ocenjivati kao i cene istih,da su premijum jesu a pogotovo cene.Nadalje MB najatraktivniji,BMW najzabavniji,Audi najkvalitetniji( materijali,dugotrajnost dizajna,trziste) Mb na testu je imao sopstveni agregat koji je losiji po performansama od 1.5 Dci koji takodje poseduje.Ali sva tri prilikom kupovine novog a samo uz neophodan minimum dodatne opreme kostaju isto kao modeli klase iznad C klasa,Bmw3 ,A4.Pa da li toliko vrede? Usput MB A skoro da dotice E klasu !!!! Pored toga u ceni od 30-40 k evra ima toliko suv ova toliko drugih alternativa da te zaboli glava.Ispostavlja se da su im najmanji i najskuplji modeli ponudjeno-placeno. Cist luksuz u najmanjem pakovanju !!! Za isti A3 mogu kupiti 7 GTD od 180KS koja pored Gti i jeste perjanica Golfa,neznam ni sam ali ako bih birao izmedju ova 3 modela ovakav bi bio raspored A3 ,MB a,BMW 1.

Don
24.5.2013 13:31
33
14

Od navedenog "svetog trojca" iz svabalenda, biram alfa romeo djulijetu 170ks sa tct mjenjacem i maksimalnom opremom, a sve skupa za nekih 33000eura po konfiguratoru.:-)

Od mana bmw-a trebalo bi spomenuti da osoba visa od 172cm ne moze da sjedi na zadnjoj klupi.Pogonjena jedincom od 180 dizelskih konja, keciga kosta 29000 eura.Subjektivno, mana je i dizajn prednjeg kraja i zadnji pogon na vozilu ove velicine.

Audi je vec ispricana pricana.Bez obzira na kvalitete, dosadan, predvidljiv a sa ovim minimilizmom su i pretjerali pa mi se, licno nikako ne svidja njihova unutrasnjost.

Mercedes A, minus je preglednost koju ima ko enver hodzin bunker, prosjecan gepek i visoka cijena.Jel mi se cini ili su integrirali rucicu brisaca i rucicu pokazivaca smjera?Koliko vidim, dugmad za klimu su jako nisko pozicionirali, a ulazak u vozilo mi se ne cini pretjerano laganim(na zadnja sjedala), a ovo kako strsi navigacija je kriminalno!Kod A klase je jos gora situacija neg sa bmw, svega 170cm visine mora biti niska osoba da bi mogla sjesti na zadnju klupu.Bez obzira na veliki napredak u dizajnu i koncepciji u odnosu na proslu A klasu, ove prakticne probleme nikako ne treba zanemariti jer ce svaki dan stvarati neugodnosti.

Za pohvaliti je kod svih nivo buke od cca 68db pri 130km/h.Kocioni put je kod bmw, cini mi se, najbolji, cca 36m.Domet je oko 820 km sa jednim rezervoarom.

jo
24.5.2013 13:47
8
11

Svi Nemci su premium u najjacoj opremi i po vrtoglavoj ceni ...A kad se sve oguli i dodju ratkapne umesto felni tad se vidi sta je sta...

Don
24.5.2013 13:58
28
2

treba uniformirati testne kriterije i onda svako vozilo podvrgnuti njima, pa se nece desiti kad "testirate" fiat stilo da kazete njegovih 1090kg pokazuje da nije dovoljno cvrst ko njemacki konkurenti (astra ima oko 1400kg ak ne i vise), a ostali kad podju stopama stila, onda je to vrhunski inzinjering, super olaksanje itd, dakle, treba izbjegavati dvostruka mjerila, neg svima isto pa ko pobijedi.
Usput, treba gledati i na ciljanu grupu kupaca.Ko ce kupiti a klasu? sigurno neka bogata tetkica i moderne trebe, koje ionako ne voze u autu nikog osim sebe, a nece ziher nas 4 krkana jer se u njoj necemo moci prevesti, osim ako nije kabriolet.I onda sta nju briga za cijenu? pa ona ionako to medjunozjem plati, il si placa na rate od jedno 2 godine i onda vrati i uzme si novi.Malo ko u evropi uzima za kes.Ja ne vidim drugu logiku, jer cemu auto c segmenta u kojeg mozes strpat samo 2 odrasle osobe i pozadi djecu do 170cm visine?Ocito je da su u Stutgartu i Minhenu procijenili da im je to klijentela i napravili autice za njih.Naravno, da ce te jasne mane novinari bjelosvjetski to presutiti jer niko ne voli da se zamjeri tim proizvodjacima,a kod konkurencije ce traziti trun u oku,pa se opet vracamo na pocetak ovog komentara, dvostruka mjerila itd.Sto se tice prestiza, doslo je do toga da sta god uzmes od ova 3, dodje ti na isto.Sva sreca da ima konkurencija, kakva takva.

igi
24.5.2013 14:05
23
9

Koliko god se ložio na ovog ili onog, utisci su mi da na kraju ne bih kupio nijednog. Potražio bih nešto kod konkurencije, promenio bih klasu... Sve u svemu, nijedan ne vredi tih para.

Skyline
24.5.2013 14:21
27
7

Enzo, promašio temu, Dejan L dosadio više bogu i narodu... Dobro, ovo je internet, trolovi su na njemu domaće životinje..

Dejan L
24.5.2013 14:37
13
25

Pitaj redakciju!
Čim su najavili test, i stavili naslov, ima 2-3 nedelje, ja sam rekao šta će biti, i kako će test izgledati, evo, sve sam pogodio!
To što je neko obrisao, nije mu se svidelo

BMW do smrti i posle ;)
24.5.2013 15:04
16
20

Hmmm niko nije video cenovnu razliku izmedju ovih modela... fan sam BMW i tako ce i ostati,pa za 39.000e moze da se kupi 120d ili neki slabiji za dosat manje novca,to niko nije video a pominje se neki podignut displej,SMESNO i tuzno istovremeno!! Ja ne znam sta neko ocekuje od 1.6d sto je u BMW da leti?!Po fabrickoj potrosnji koliko je postavljena on ce da potuce i mal gradse automobile tipa Zunta ili neke Fiestice a veci je dosta od istih!! Stavili ste ovu A klasu koja kosta 39000e Audi 31000 a BMW 25.000 i nesto poredite performanse ovo onoo,vrti se oko neke snage motora i te gluposti(a BMW ubedljivo najslabiji agregat ima)
.... Ukoliko zelite zelite mali a brz autic,uzmete 125d i prica zvrsena a o kvalitetu je i izlisno pricati!! Neka poredjenaj sa Daciom su smesna i mozeo ih cuti od prilicno glupih i ogranicenih ljudi...BMW se voli onakav kakva jeste!!!!

Igor Kucerka
24.5.2013 17:30
20
9

@Goran PG

Kako kazu iz Mercedesa, 1,5 dci dolazi sa manuelnim menjacem, automatski ide sa 1,8...

@Dejane (L) Maticu

Razgovaras sa istom... Ako vec prozivas predstavi se sa punim imenom. Na FB ti je daleko blazi stav.

A ponavljam, na FB nije osvanuo jedan takav komentar gde je potpisano tvoje ime. Mozda smo trebali da protumacimo neke od tvojih komentara na taj nacin, ali nijedan nije bio ni blizu da nas navede na takvo razmisljanje.

Uostalom, ovakvi testovi i jesu sa idejom da prizovu oprecna misljenja, izazovu polemike u smislu suceljavanja razlicitih misljenja i preferenci a ne da se favorizuje odredjeni brend/model, barem ne u nasem slucaju.

Enzo
24.5.2013 18:04
15
11

@Skyline
Malo me je iziritirao naslov "Uber Alles!"
Ako je nesto iznad svega, onda to mora i da opravda.

Misljenja sam da auto prosecne velicine, prosecne lepote (osim stvarno mnogo lepog Mercedesa)
i cene daleko iznad *top modela* nekog drugog proizodjaca u ekvivalentnoj klasi, mora necim objektivnim da pokaze da je stvarno iznad njih.

Nisam uzeo za primer najjace verzije zbog trka, vec zbog toga sto su najskuplje, i zaista iznad mnnogih zbog jakog motora i kompletne opreme.

I nisam hejter, niti trol. Skyline - mmm...
Gtr - mmm... 300ZX - i danas sjajan. A7 - pozadina lepsa od Kajli Minog.

Enzo
24.5.2013 18:19
16
11

On mene ogranicenog:
M1 - chudo od auta (ne ova serija 1, nego onaj iz 78)
Stari 504 (ne Peugeot, BMW) - prelepo

116d je vec dostojan znaka BMW (118d i 120d su vec pravi pravcati), ovaj - po mom misljenju nije.

Volim Alfu (koja jedva postoji), Lanciu (koja ne postoji), Partizan...
Ali kad urade nesto lose viknem "Ua! Umete i bolje!"

Sorfonije
24.5.2013 18:52
7
9

kinezka auta su najbolja.

Petrol head
24.5.2013 19:58
25
8

Meckica od 40 000 Evra pa to je vise od 50 000 dolara. Za te pare u Americi dobijate nova kola sa V8 motorima od 400-500 konja koja se cuju 3 ulice ispred a ne ove dizelaske igracke od 100 konja pa jos utisane da ne probude bakice u starackim domovima. A mozete dobiti i dobre polovne korvete i viper-e sto vam lepsa polovina nikako ne bi zamerila cak naprotiv ;)

Sorfonije
24.5.2013 22:59
5
16

Za mene od ponudjene trojke,A3 molim i to u S izdanju! Hvala lepo.

rikošet
24.5.2013 23:43
11
11

Sve u svemu debelo precjenjena tri kompakta, u čiju vrijednost je ugrađen veliki procenat imidža, koji nijedan od ovih proizvođača nije ni gradio, a ni mogao izgraditi u kompaktnoj klasi.

Mercedes me oduvijek asocirao na jumbaša, genšera, E, S klasu... Audi na Quattro pogon, a BMW na M "kockicu" koja drifta u oblaku dima...

Testni modeli možda i nose znakove BMW-a, Mercedesa i Audija, ali ovakvi kakvi jesu izgledaju mi jednostavno nedorečeno i nikako
ih ne mogu poistovjetiti sa brendovima koje pokušavaju da predstavljaju.




Slavisica
25.5.2013 11:07
25
4

Previse je to para za C segment. Prema ovima, Golf, inace osudjivan zbog cene, ispadne dzabe.

Bojan
25.5.2013 12:58
19
2

Dizjanerski je svaki lep na svoj nacin. Mercedes je atraktivan i moreran, ali ne pretrano skladan. Audi je savrseno skaldan i klasican, pomalo dosadan, ali dizajn koji traje. BMW je sportski zgodan, ima lepu bocnu liniju, lep enterijer i ruzan prednji deo. Kad se sve sabere, svodi se na ukus kupca. O tehnickim prednostima se ne moze govoriti. Kada se rade uporedni testovi uzimaju se motori i oprema iz iste kategorije, obicno sam vrh ponude sva tri. Ovo nije uporedni test, vec paralelni test razlicitih modela koji medjusobno nisu rivali.

Ivan
25.5.2013 14:00
18
1

BMW spolja najruzniji, unutra najlepsi, Audi spolja najlepsi unutra najruzniji, Merc zlatna sredina. Posto sam BMW fan i nisam bas objektivan moj glas naravno BMW-u, mada moram da priznam da je Merc konacno sa novom A klasom pogodio, dosadasnje su bile blagi uzas.

A3_my_life
25.5.2013 14:06
12
12

Sve u svemu zacin C, t.j. svi su oni C klasa, samo premijum C klasa. Po redakciji najbolji izbor je BMW, vrlo subjektivno zahvaljujuci Igoru. Ali kad se procitaju komentari, A3 odnosi pobedu. Publika zna najbolje.
@ Bmw do smrti
Tako i zavrse vozaci bmw_a, jer se mnogo dokazuju, a ne umeju.

Dejan L
25.5.2013 15:08
11
19

@ Redakcija
Hvala na odgovoru putem FB.
Izgleda da smo u pravu podjednako, plus primedbe ostalih, koji su slično meni kritikovali. Znači
Redakcija 1:1 Dejan L (+ ostali)
:))))
@ A3-your-life
Tako je, Audi se na kraju nametne sam kao realan i racionalan izbor.

slavisa
25.5.2013 17:11
10
3

Da imam dovoljno novaca ne znam za koji bi se odlucio, mrtva trka.

Miki
25.5.2013 23:56
15
24

Sta se desilo sa nasim ljudima! Kakav je na prvom mestu naziv teksta!Prestanite ako Boga znate da glorifikujete jednu naciju, konkretno Nemacku.Istu onu naciju koja je svoju kulturu pokazala kroz zapocinjanje dva svetska rata, I koja je bila glavni zagovarac krvavog razlaza Jugoslovenskog raspada, zakljucnp sa bonbardovanjem Srbije zbog kosova. Smatrali su nas I sada nas smatraju za nizu rasu, koju treba unistiti, ali to nama ne da ne smeta, nego vec imamo na desetine nemackih recenica koje koristimo. Nemacki proizvodi su kvalitetni, mozda I najbolji, I na tome se sve nazalost zavrsava. Ja licno, nisam nikada, ni ti cu ikada da kupim ni ti jedan nemacki auto, I na taj nacin dam doprinost ojacanju nekoga ko tu svoju ekonomsku snagu koristi za ostvarivanje nekih drugig ciljeva. A, vi braco Srbi, samo naprad, mozda vi nesto znate, sto je ne znam I ne vidim.

Гагиба
26.5.2013 11:22
36
2

Мики
Колико се да приметити нико овде не глорификује немачки фашистички покрет нити зла која је исти нанео. Већина коментара се искључиво заснива на немачкој тенхичкој супериорности и на ценовној неумерености која и мени као умереном поштоваоцу баварског инжењеринга понекад буде смешна.

Ако ће ти бити лакше, Јапанци као велика земља произвођач, су починили небројене геноциде на азијском континетну (највише у Кини али и у Кореји), Британци су под окупацијом држали две трећине планете и безочно су нас бомбардовали 1944 и 1999, Французи су у геноциду држали пола африке и добар део "прекоморских" колонија, Италијани су за време Фашиста оставили сличан траг попут Немаца а о Американцима би свака прича била сувишна...

Када се све сагледа, вођен твојим принципима, мало тога би ти остало за возити. Дакле осим кинеских и руских аутомобила јако мало... :)

tulipan
26.5.2013 11:22
21
2

@Miki
Sve to stoji sto si rekao i slazem se sa tobom do poslednje rijeci..Ali objektivno kada se pogledaju tehnoloska dostignuca i kvalitet,mora im se skinuti kapa..Iskreno, po meni su uvek vece zlo bili Ameri i Englezi..Za Svabe si znao da te ne vole i oni to nikad nisu krili i prema njima si gard drzao,za razliku od gore pomenutih koji su te po ramenu mazili a mozda i veci noz u ledja konstantno zabijali..Rane iz ratova i porusene kuce su se nekako mogle i popraviti ali za to sto su ti u miru "prijatelji" Anglo-saksonci i njihovi ogranci ucinili trebace 500 god da se MOZDA ispravi..I na kraju ostaje ti jedino da kupis neki Pezo ili Ladu :)..

Goranns
26.5.2013 12:47
18
0

@Miki Sta da radimo kada fasisti prave najinteresantnije automobile Nemci,Italijani,Japanci ! Saveznici koji su nas oslobodili bombama 45 i 99 Ameri ,Englezi i Francuzi. Pa ako tako gledamo ostaju nam samo Korejci i Kinezi ?

Dejan L
26.5.2013 13:23
8
16

Zar je mala činjenica ukupna prodaja vozila u EU u 2012. godini

1. Volkswagen + Škoda + Seat = 2.429.649 (sam VW = 1.674.572)
2. Peugeot + Citroen = 1.494.303
3. Renault + Dacia = 1.149.043
4. Ford 997.165
5. Opel + Vauxhall 883.291
6. Audi 717.898
7. BMW 655.457

Пилот
26.5.2013 14:43
15
1

Интересантан тест.Мерцедес је по мени најбољи али је цијена претјерана, дефинитивно не вриједи толико.
Било би интересантно када би се урадио тест новог Volvo-a V40 па да имамо комплетан увид у понуду у премијум Ц сегменту.

Che
26.5.2013 15:33
18
4

Miki, ti si bolestan.

Ivan
26.5.2013 15:51
15
0

@ Dejan L
Odakle su ovi podaci Dejane? Daj link da ovo proverimo nesto mi ovde sumnjivo...

Filip
26.5.2013 16:19
3
18

@Che: A sto je bolestan?! Sve je istina to sto je napisao.

Che
26.5.2013 16:41
15
2

@ Filip

Koliko ti godina imaš, ali iskreno?

Sofronije
26.5.2013 17:14
9
2

Vidim da se vodi ozbiljna polemika vezano za istorijske cinjenice,koje su do duse iskrivljene,ali naravno ne vasom krivicom vec plasiranjem iste na devijantan nacin!Lagano krenimo od Nemacke ciju auto industriju ne preferiram,ali to ne znaci da necu odbraniti njeno nasledje koje pojedini smatraju za najvece zlo,medjuti kad se dublje ispod povrsine zagleda onda dodjemo do zakljucka da je zapravo mala maca u odnosu na ostale prave vladare novog svetskog poredka,svima dobro poznati kao Iluminati!Lagano prelazimo na drugo "zlo"zvano Amerika!Mnogi od vas ne znaju cinjenicu da su Ameri najnapacenija nacija u novijoj istoriji,nad kojim su se vrsili razni eksperimenti od uticaja radijacije na coveka,pocevsi od pustanja iste 60 i 70-ih godina i to u najvecim gradovima,preko Vijetnamskog rata i ostalih do dan danas!Enzo je spomenuo Englesku kao najvecu kolonijalnu silu,samo sto nije drzala 2/3 nego 1/3 sveta,za njom sledi Spanija,Francuska,Portugal...Sto se tice Japana,drzali su deo Kine do Mandzurije i stvarno su ucinili genocid strahovitih razmera i to ih je kostalo debelo na kraju!Opste nepoznata cinjenica je da je Japan ponudio kapitulaciju 19 februara 1945,pre Nemacke,a popio dve atomske bombe u Avgustu,i to na dva najveca hriscanska grada u Japanu Hirosimi i Nagasakiju,a ne na Tokijo gde su budisti!Koincidencija,jok cista namera iluminata bankara Rokfeler i Rotsild porodice koje su Jevreji i koji dan danas vladaju svetom,dok ne obistine svoj novi svetski poredak,koji je planiran jos pre 200 godina!Historia est vitae doctorem!

Dejan L
26.5.2013 17:29
9
4

http://bestsellingcarsblog.com/2013/02/10/europe-full-year-2012-top-350-all-models-ranking-now-available/

@ Ivan
Čitaj i veruj, da ne misliš da sam slagao nešto?
Izvoli! A sada mi molim te reci hvala!

Filip
26.5.2013 18:26
11
2

@Sofronije: E moj Sofri, Amerikanci najnapaceniji narod?! Citam i ne verujem! Pa bre oni donose patnju gde god bace pogled, a ne obratno!

Dejan L
26.5.2013 19:04
11
2

@ Sofronije
Iluminati, ehej kad bi oni znali šta je to. Prvo da pojasnimo ko su oni.
Iluminati su oni viskoobrazovani, među kojima najviše ima Masona i pobornika "New Age" buduće svetske zajedničke religije, koja propoveda ljubav, pa čak i onu između brata i sestre ako je to njihov izbor. New Age religija ima veze i sa udruženjem "kosti i lobanje" kojoj pripada i cela familija BUŠ, porodica Rokfeller i u Ameriku proterani bavarski jeretici. Oni i njihove vekovima stare kapitalističke firme su "General electric, Bell Labs, Dow, IBM, Monsanto i DuPont, koje su direktno finansirale NAORUŽANjE Nemačke.
Radi se o implementaciji Globalizma, da se unište nezavisne industrije i ceo svet prihvati "General Motors, General Electric, Microsoft, Monsanto, Coca-Cola-u, kao i prihvatanje GPS for Humans, t.j. čipova u ljudima, a i sprovođenje KONTROLE UMA, koje Vatikan naziva ŽIGOSANJEM.
Upravo je familija Rockfeller tajno pokrenula BMW i avio industriju Harrier.
Ukoliko neko želi, neka pročita knjigu "Alternativna istorija", a ja je imam u PDF formatu. Može da mi se javi na mail "deyanok@yahoo.com"
A sada i spot Ariane i Pitbull-a nazivaju spotom Iluminata, da će Imigranti rasturiti Ameriku i dovesti do uništenja Američke ekonomije.
Jel to prstom pokazuju na Fiat? On će da uništi preko Krajslera giganta zvanog General Motors? Ili možda Forda? Kad profit od 500 i 500L odnesu u Italiju, hahaha

Nemanjica
26.5.2013 19:10
12
0

@Filipe,to su istorijske i realne cinjenice,porazgovar sa pravim istoricarem,sve sam lepo objasnio ko je glavno zlo ovog sveta,a ne narod,mozda ti postane jasnije,a sto se tice mene stoji ozbilnja referenca u vidu drugog mesta na republickom takmicenju iz istorije i prosek 5.0 u jednoj od najacih gimnazija u Beogradu!Pozz!
P.S.malopre sam greskom ostavio nick Sofronije!

Nemanjica
26.5.2013 19:39
11
0

@Dejan L,zaboravio si porodicu Morgan,Kisindzer i naravno Rotsilda!;-)

Filip
26.5.2013 19:39
5
5

@Nemanjica: Pa bre kad su tako jadni i napaceni daj da se organizujemo i da ako nista drugo, skupimo neki novac i to im posaljemo u vidu pomoci, zna se da kod njih novac leci sve!

Nemanjica
26.5.2013 20:11
12
2

Pa posto smo se raspisali,neka ide...,neki od vas verovatno pamte famoznu variolu koja je harala navodno 70-ih u Jugoslaviji i iza koje stoji niko drugi nego Rockfeller i njegova industrija,tadasnja Jugoslavija sa njegovim agentom i masonom zvanog Tito!Idealno mesto da se plasira 20 miliona vakcina za variolu,koje su ustvari bile lazne,jer variole nije bilo nego je bio Antraks u pitanju,ali masinerija mora da radi!Posle su dosle nove bolesti pa je i za njih moralo da se prave nove vakcine i tako do dan danas u krug!Oni pljuju po svim verama i jedina stvar koja ih zanima je profit i zbog toga imaju satanisticki pogled na svet!Takodje su poznati kao grupa 7,ali ovo nije mesto za tu pricu,nego automobili!Od ovih svabskih kanti biram A klasu!:-)

Dejan L
26.5.2013 20:15
10
2

@ Nemanjica
Moram još 1 da pročitam, pola sam zaboravio, ali jako pamtim ono vezano za Automobile i svega u vezi sa njima.
Zvuči kao teorija zavere, a? Mnogi se smeju knjizi, a mnogi postanu osvešćeni. Zašto se Kina bori protiv Google-a i Yahoo-a? Zato što bombarduju reklamama, uvode im pravila ponašanja i modele rasuđivanja. I kod nas je to odavno, lako je manipulisati siromašnim zemljama. Posle mojih pokušaja da objasnim da nije istorija ONO ŠTO UČIMO u školama, neki mi se smejaše i prozvaše me ludakom. Verovatno će i tebe, jer šta ti znaš o istoriji, oni znaju bolje i ako nisu savladali ni istoriju osn. škole.
To je Vatikanska istorija, a zato što ne znamo prave činjenice, zato nas i uče da smo balkanska plemena, bratoubilačka sorta, rasa, pasmina.
I ono što treba mnogi da shvate je da ćemo mi pristati da se žigošemo i odreknemo svega zarad lečenja kompleksa (skupih tehnoloških spravica).
Što Rusi ne daju Ladu? Oni će pre da voze Ladu i da zadrže radna mesta, nego da uvoze strana kola, doduše... i nije baš tako. Zar ne?
I tako dalje i tako bliže, sve bliže... Dolazi "New Age"
Javi se na mail, ako želiš da ti pošaljem knjigu.
Očekujem napade da sam šblbb tandr s mozgom. Ali samo ko ne želi da vidi, on neće ni videti. Sve piše, sve sa činjenicama i dokazima.

A3_my_life
26.5.2013 20:31
12
2

@ Dejan
Au brate, teorija zavere etc. pojede nas zapad. A mi moramo da se priklonimo hteli ili ne. Tacno tako, elektro industrija Husqvarna je deo bmw grupe, a ona je cerka firma dzeneral elektrika. A DuPont kontrolise BASF industriju. Trazio sam na guglu. Proveri mail i posalji mi knjigu. Internet je konza

Nemanjica
26.5.2013 21:14
12
1

@Dejan l,velika vecina je postala svesna toga,na kraju vise i ne banuju na netu vec precutno dozvoljavaju,a sto se kineza tice mogu satro da se koprcaju,jer proces se zavrsava za 10-20 godina,takodje u iluminatima ima i kineza,Rusa,Britanska kraljevska porodica i jos dosta "delegata"iz evropskih zemalja,sto se tice Dupon porodice oni su medju najzescima i najuticajnijim u lozi,oni su zasluzni za masovno koriscenja fluora u pastama za zube koji je katastrofalan za centralni nervni sistem,to ce svaki ispravan stomatolog da prizna,i ako masovno demantuju zbog lobija!Na kraju cilj im je jedna svetska vlada,jedan guverner,jednom recju novi svetski poredak i kraj!

Dejan L
26.5.2013 22:14
10
2

@ Nemanjica
Ne priznaju ni 1 religiju, njihov BOG je profit i MOĆ. Njima je to jedina svetinja.
Najviše utiču preko hemijske industrije i prehrambene, pa onda i elektronske i autoindustrije, DuPont su najveća firma boja i lakova (otrova), DOKAZ:

http://www.dodaj.rs/?3U/Qf/4OAjazDt/globalizacija-1.jpg

http://www.dodaj.rs/?p/5g/2iQGRdo9/globalizacija-2.jpg

Гагиба
26.5.2013 22:25
11
3

Иако је расправа дебело побегла од оквира теме покушаћу да је повежем са овим тестираним "малцима".

Дакле:
Илуминате је основао језуитски свештеник Адам Вајсхаупт 1. маја 1776 год у својој 28 години (млад човек за тако крајњу визију деструкције). Датум специфичан зато што га је и ове године пола православне Србије у последњој "чистој" недељи поста славило уз илуминатско приношење жртава у виду печених прасића, јагњића и осталог.

Најпознатија "ударна песница" су им Масони, који истина основани нешто раније, делују као најефикаснија машинерија за остваривање интереса Илумината.
Постоје докумета да је између два светска рата свака улица у Београду имала куће са масонским ознакама.

Сад занимљивији део:
Најновији изум Илумината су Билдеберг група. Кога занима нек прогугла и видеће да је европски и амерички капитал око 80% под контролом истих.

А занимљивост се огледа у томе да је по последњим проценама негде преко 30 000 милијарди долара склоњено од стране Билдербержана по разним острвима, а то је много више од потребног да се реши проблем глади и сиромаштва на планети.
Наравно...нема воље да се то уради!

Е сад, какве све то има везе са "малцима"?? Па скоро никакве сем што породице које контролишу производњу поментих, за пар дана у Лондону седе и дискутују за истим столом у једном познатом хотелу.


Наравно не дискутују о томе који је од три модела са теста бољи...те теме ће оставити нама! :)

Don
27.5.2013 06:42
13
1

De da ja malo prekinem ovaj niz, iako istinu pricate.Imam jedno pitanjce, kako to da "Premium verzija Fiata 500, s turbobenzincem 1.4 snage 160 KS, 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, 17-colnim aluminijskim naplacima, premium zvučnim sustavom Beats Audio, svjetlima za maglu, sportskim kožnim sjedalima i parkirnim senzorima na američkom je tržištu dostupan za 21.500 USD (oko 16.500 eura). Na našem bi tržištu cijena bila debelo iznad 20.000 eura." kraj citata.

Auto se pravi u evropi, ak je srbija tamo, hehe.Cijena rada, kao omiljeni izgovor gamadi zasto je slaba prodaja inace i zasto su cijene auta visoke u Evropi pa ko biva ne mozemo vam spustit nize (iako ih hyundai demantira), je ista i za nas i one preko bare, al je kod nas bar 10000eura skuplje!

Jos kad se sjetimo one lijepe grafike o cijenama benzina i nafte sirom svijeta, pa da je litar moguce kupiti za manje od 10 centi, al mi placamo i 1.6 eura, kako to da nema uvoznika koji ce kupiti ako nista a ono bar na benzinskoj pumpi u npr. arabiji litru po 10 centi i nek nama proda za 1 euro, svi sretni i zadovoljni.Al jok!

Enzo
27.5.2013 07:52
6
5

Povezivanje vojne proslosti proizvodjaca automobila sa danasnjim dobom nema smisla,
ali ajde, vise kao zanimljivost:

Osim sto je poznat po malim automobilima, Fiat je poznat i po tenkovima:
Fiat 3000, kao Renault FT17 (Kalemegdan, skroz desno, onaj sa malom cevkom),
Tu su i M13/14 (Kalemegdan, beli),
Nisu bili nesto...

Jedno 20% topova na Kalemegdanu su marke Skoda.

Normalno je da su proizvodili za neku vojsku nekada nesto

serpico
27.5.2013 08:59
13
0

jos niste spomenuli da rotschildi vode i Novartis najvecu svicarsku farmaceutsku firmu i izmisljaju te svinjsko -pticje gripe i prave te viruse u labovima pa onda krknu malo u kinu ,malo u indiju i tamo gde ima koncentracija stanovnostva i zele onda proturati nasim vladama i debilima milijone doza cepiva da kupe i da pelcuju stoku tj."nas" i da nas polako pocnu mikro chipitat ko pse!!!ali vec saznanje da mi to znamo i prokuzili smo ih i nedamo se!!!? V for Vendetta!pozzz!!!!

vukan_
14.6.2013 02:10
2
0

Iako nikada nisam bio ljubitelj Mercedesa,A klasa je novim modelom napravila veliki pomak i smatram da je kako po dizajnu tako i po kvalitetu iznad BMW i Audi-a. Naravno stoji to da ako se covek odluci za neku malo jacu opremu, sto ga naravno povuce kad vidi, moze da bira mnostvo limuzina,suv-a itd..

dj bobby
04.1.2014 15:35
0
0

Bmw i Audi dobro leze, odlicne perfomanse ali nisu prirasli Mercedesu koji ima odlican stajling ,,sminka od auta,, odlicna led svetla ii odlicno razvija svoju sportsku verziju A45 AMG

ioggibeja
21.3.2017 23:07
0
0

http://usa-onlineprednisone.net/ - usa-onlineprednisone.net.ankor salbutamol-ventolin-buy.net.ankor http://online-viagracanada.net/

Јастреб&
21.10.2017 23:30
0
0

Дон: сва ова 3 аута су јаких цена за Балкан, за те паре може неки Хјундаи, Киа, Тојота, Мицубиши СУВ да се купи

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: