Uporedni test English version

Audi A1 vs MINI Cooper

Minimalizam i moderna

MINI je konačno dobio pravu alternativu koja, takođe, dolazi iz istog govornog područja, tačnije, iz Bavarske. Drugim rečima, stigao je Audi A1!

U eri težnje za političkom i svakom drugom korektnošću, bilo bi zaista nepravedno neke automobile nazvati “ženskim”, ali se to, nekako, nameće samo po sebi. A kada neki proizvođač automobila kreira novi model, jedna od prvih stvari na koje se obraća pažnja jeste ciljna grupa kupaca. Tako, "uniseks" modeli obično bivaju deklarisani kao "ženski", osim onih "maljavih" i "testosteronskih" (čitaj najbržih!) verzija, koji se zbog performansi i sportskog izgleda, obično najviše dopadaju muškom delu publike. Upravo takvi "R"i "S" modeli, u komšiluku "niknu" kao poklon za 18. rođendan devojci koja se njime vozi na pilates, u solarijum ili šoping centar.

Instrument tabla blago je orijentisana ka vozaču, a korišćeni materijali i završna obrada na visokom su nivou
Audi A1 po pitanju prostora ne nudi puno, iako se napred sedi skoro kao u modelu A3
Zadnja klupa je tu samo za kraće relacije i ne previše visoke ljude
Audi A1 može se pohvaliti prtljažnim prostorom zapremine 230 litara, što je u okviru proseka klase

U kategoriji malih, "nobles" modela, MINI je do sada bio neprikosnoveni (a isprva i jedini) kralj, a među njegovim vlasnicima, ima i vozača koji ga vole zbog njegovih osobina i razumeju šta ova marka i model predstavljaju. Koji god da se model našao na uporednom testu, MINI je izlazio kao pobednik, još jednom dokazujući (i pokazujući) da vanvremenski retro izgled i vrhunske vozne osobine nemaju ravnopravnog rivala.

Iako je koncept Minija “rođen” u Velikoj Britaniji i u velikoj meri unapređen u Bavarskoj, ovaj mali, gradski automobil "plave krvi" nije imao konkurenta sa istog govornog područja – bar ne do sada. Sada je na scenu stupio istinski "muški" brend – Audi. Kao što je već poznato, Audi A1 je svoj život započeo kao Metroproject Quattro – koncept koji je najavio povratak ove marke na scenu malih automobila (ko se još seća modela Audi 60?).

Dva pravca
Za razliku od direktnog rivala (i favorita?), kojeg očigledno karakterišu pomenute retro linije, model sa četiri prstena odlikuje se modernim dizajnom koji sugeriše na Audijevu "tehno" orijentaciju. S obzirom da je test automobil došao u tradicionalno crnoj boji, do izražaja su došli A i C stubovi, odnosno "srebrni" lukovi krova koji samo pojačavaju malopre pomenuti utisak koji na posmatrača ostavlja izgled ovog automobila. Naravno, i diode su neizbežan detalj koje polako, ali sigurno postaju zaštitni znak drugog proizvođača iz Bavarske...

Da budemo potpuno iskreni, ako Audi nastavi ovakvim tempom, veliko je pitanje koga bi smo na kraju sledeće godine mogli nazvati "drugim bavarskim", ali je to jedna druga priča, koja na ovom mestu dobija još nekoliko stranica u sadržaju. Naime, Audi rapidno širi svoju gamu, i beleži značajne uspehe po pitanju prodaje na globalnom nivou. Tome će, naravno, doprineti i A1, koji se već sada na evropskim tržištima pokazao kao pravi hit i prava alternativa za MINI.

Pravi gradski
Polje na kojem je Audi takođe izgradio imidž veoma kvalitetnog proizvođača, jeste enterijer, a ni A1 nije izuzetak. Instrument tabla blago je orijentisana ka vozaču, a korišćeni materijali i završna obrada bi i osobi sa povezom na očima, sa sigurnošću "rekla” da se nalazi u modelu premijum klase. Svaki elemenat lepo je uklopljen u celinu, a detalji koji su izdvajaju su svakako veliki centralni displej i kožni sportski upravljač.

Audi A1 imao je TFSI jedinicu od 1,4 litre koja već pri 5000 obrtaja proizvodi 122 "konja", a u širokom rasponu od 1500 do 4000 obrtaja, raspolaže sa solidnih 200 Nm obrtnog momenta

Audi A1 1.4 TFSI

Motor
Tip/broj cilindara benzinski, turbo, redni/4
Radna zapremina [cm3] 1390
Broj ventila/tip ubrizgavanja 16/direktno
maks. snaga [kW/KS/o/min] 90/122/5000
obrtni moment [Nm/o/min] 200/1500-4000
Karoserija
tip/broj sedišta/vrata hečbek/5/3
D x Š x V [mm] 3955x1710x1420
međuosovinski razmak [mm] 2470
masa vozila/nosivost [kg] 1190/420
zapremina prtljažnika [l] 270-920
Ogibljenje
napred McPherson, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator
pozadi multilink, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator
Kočnice
napred/pozadi samovent. diskovi/diskovi
Pneumatici
dimenzije 215/40 R17
Prenos snage
pogon na prednje točkove
tip menjača/stepeni prenosa DSG/7
Test data by Vrele Gume
Performanse

ubrzanje 0-100 km/h [s] 9,3
maksimalna brzina [km/h] 195
prosečna potrošnja [l/100 km] 5,4
buka pri 100 km/h [dB] 65
zaustavni put [m] 36,7
CO2 119 g
Cena (sa PDV-om) € od 20.938

Sa druge strane, A1 po pitanju prostora ne nudi puno, iako se napred sedi skoro kao u modelu A3, zadnja klupa je tu samo za kraće relacije i ne previše visoke ljude, dok prtljažnik raspolaže sa upotrebljivih 270 litara prostora. To se lepo uklapa u prosek klase, jer je A1 dug 3,95 metara, sa međuosovinskim rastojanjem od 2,47 metara.

Stari znanac MINI, kreiran je po dobro poznatom receptu "svaki točak u uglu automobila". Tako se njegova ukupna dužina od 3,7 metara (sa skoro identičnim međuosovinskim rastojanjem kao i Audi – razlika iznosi samo 2 milimetra) realno primeti samo po pitanju minimalne zapremine prtljažnika od 160 litara. Utisak u putničkom prostoru ne razlikuje se puno, a Audi nudi malo širi prostor pozadi dok MINI pozadi prima dva putnika i raspolaže sa više mesta za glavu. Arhitekturu instrument table puno puta smo komentarisali - i veliki centralni brzinomer, i "avionske" prekidače. Ono što je još zajedničko za oba modela je odlična ergonomija i niska pozicija za upravljačem, a ono po čemu se razlikuju je jedna subjektivna stvar.

motor,
menjač,
dizajn,
udobnost

cena,
prostor za
glave pozadi

Audi A1 ima prilično visoku bočnu liniju i vetrobransko staklo je pod daleko manjim uglom u odnosu na vozača, tako da se vozač oseća prilično "ušuškano" što se pokazalo da pozitivno utiče na subjektivni utisak bezbednosti. MINI, sa druge strane, ima skoro vertikalno pozicioniran vetrobran i veće staklene površine, te deluje prilično "prozračno" i pregledno. Dakle, kao što smo već rekli, iako su po pitanju dimenzija vrlo slični – oni su, realno, veoma različiti.

Utisak o putničkom prostoru kod modela MINI Cooper ne razlikuje se puno od Audija...
...koji nudi malo širi prostor pozadi dok MINI pozadi prima dva putnika i raspolaže sa više mesta za glavu
20 centimetara kraći MINI kao posledicu ima prtljažni prostor nešto manje zapremine u odnosu na Audija - 160 litara dok se zadnja klupa obara u odnosu 50/50

Atmosferac ili turbo
Konstatacija koju smo malopre izneli za enterijer, odnosi se i za ono što se može videti pod haubom. Kako norme koje propisuju kvalitet izduvnih gasova postaju sve strože, tako se napredak tehnologije motora u većoj meri "troši" na zadovoljenje istih, a u manjoj na performanse. Jedini "lek" za ovo uvođenje turbine, koja svojim dejstvom pozitivno utiče na snagu i obrtni moment. Ovim putem išli su i Audijevi inženjeri, zbog čega se A1 nudi samo sa turbo-motorima. Model koji smo vozili ima TFSI jedinicu od 1,4 litre koja već pri 5000 obrtaja proizvodi 122 "konja", a u širokom rasponu od 1500 do 4000 obrtaja, raspolaže sa solidnih 200 Nm obrtnog momenta. Ovakvi podaci već na papiru obećavaju odlične performanse i nisku potrošnju goriva (i emisiju CO2), ali to, naravno, valja i proveriti. Test automobil bio je opremljen i sedmostepenom DSG transmisijom, koju Audi zove S-tronic.

MINI je, međutim, turbo tehnologiju rezervisao samo za najsnažniju verziju, a model Cooper ima agregat od 1,6 litara, koji pri 6000 "pravi" 122 KS, a pri 4000 obrtaja u minuti, "oslobađa" 160 Nm. Odličan rezultat za atmosferski motor, ali po pitanju elastičnosti u svakodnevnoj vožnji, on ne može u potpunosti da parira karakteristikama koje omogućava turbo tehnologija. Da bi MINI mogao da drži korak sa Audijem, mora se "držati" u višim režimima rada. Hronometar je, međutim, doneo jedno iznenađenje, Audi do 100 km/h stiže za tačno 9 sekundi, dok MINI-ju treba nešto više - 9,2 sekundi...

Audi A1 je, takođe, i nešto tiši. Sve ostale karakteristike pogona su ravnopravne, uključujući maksimalnu brzinu i prosečnu potrošnju, koja se, uz umerenu vožnju, može držati u granicama oko 6 litara, a u gradu ne više od 8 l/100 km. Mi nismo uspeli da posignemo fabričke podatke, ali se to retko kada i gde može postići.

Polarizacija
Međutim, ono što je Audi dobio na udobnosti, nešto modernijem motoru i zaista, zaista, odličnom menjaču, koji se dobija uz doplatu (1900 €), Cooper je nadoknadio na voznim osobinama. Jednostavno, MINI i dalje pruža najbolji osećaj kontrole. Možda će ženskoj ruci u gradu više odgovarati Audi A1, ali upravljač i ogibljenje MINI-ja prosto razgovara sa vozačem i govori mu šta odlično izbalansirana karoserija "hoće" da radi. U ovom duelu, MINI je sportista, a Audi džentlmen.

MINI je turbo tehnologiju rezervisao za Cooper S, a model Cooper ima agregat od 1,6 litara, koji pri 6000 "pravi" 120 KS, a pri 4000 obrtaja u minuti, "oslobađa" 160 Nm

MINI Cooper

Motor
Tip/broj cilindara benzinski, redni/4
Radna zapremina [cm3] 1598
Broj ventila/tip ubrizgavanja 16/multipoint
maks. snaga [kW/KS/o/min] 88/120/6000
obrtni moment [Nm/o/min] 160/4250
Karoserija
tip/broj sedišta/vrata hečbek/5/3
D x Š x V [mm] 3700x1685x1405
međuosovinski razmak [mm] 2465
masa vozila/nosivost [kg] 1165/430
zapremina prtljažnika [l] 160-680
Ogibljenje
napred dvostruka poprečna ramena, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator
pozadi multilink, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator
Kočnice
napred/pozadi samovent. diskovi/diskovi
Pneumatici
dimenzije 195/55 R16
Prenos snage
pogon na prednje točkove
tip menjača/stepeni prenosa manuelni/6
Test data by Vrele Gume
Performanse

ubrzanje 0-100 km/h [s] 9,8
maksimalna brzina [km/h] 198
prosečna potrošnja [l/100 km] 5,7
buka pri 100 km/h [dB] 66
zaustavni put [m] 36,0
CO2 133g
Cena (sa PDV-om) € od 19.990

Oni se ne razlikuju puno ni po pitanju cene, ali je Audi na ovom polju ostvario blagu prednost. Osnovni A1 sa 1,2 TFSI motorom od 86 KS staje 16.777 evra dok 1,4 TFSI košta 19.024 evra. Ulaznica u MINI svet košta 16.690 evra za model One (1,6 l) sa 75 KS, dok Cooper verziju treba platiti 19.990 evra. S obzirom da je količina standardne opreme skoro identična, zadovoljavajuća, i na neki način adekvatna premijum cenama, kupac ove automobile bira na osnovu dizajna, odnosno, karaktera. Treba li još nešto dodati?

Zaključak
Kao što smo već rekli, ovo su dva vrlo slična, ali i vrlo različita automobila. Vrednosti MINI-ja već su dobro poznate, pa o njima nećemo puno diskutovati, osim da je i dalje vrlo aktuelan model i da ga ni najnoviji konkurenti nisu prevazišli u segmentima u kojima je on najbolji - originalan automobil, odličnih voznih osobina. Audi A1, međutim, poseduje neke osobine koje MINI nema. A1 je elastičniji, tiši i nešto brži, ali u vožnji ostavlja potpuno drugačiji utisak. Upravo zbog toga, Audi nije kiša na MINI-jevoj paradi, i obrnuto. Novajlija na našem tržištu je, zapravo, drugačija alternativa za MINI, a na tržištu ima mesta za obojicu. Dovoljno su različiti i teško da bi ljubitelji jednog ili drugog menjali tabor.

imidž,
vozne osobine,
dizajn

cena,
prtljažnik

Za razliku od direktnog rivala, kojeg očigledno karakterišu pomenute retro linije, model sa četiri prstena odlikuje se modernim dizajnom koji sugeriše na Audijevu “tehno” orijentaciju
piše: Miljan Terzić
foto: M. Terzić, Z. Živkov
miljan.terzic@vrelegume.rs
6984
Postavljeno: 10.12.2010

Arhiva: Uporedni testovi

Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 26.05.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique vs. Smart Forfour
Tekst sa video prilogom!

Narodna fraza kojom se opisuju dve, po karakteru vrlo slične osobe, ali je svaka svojstvena sebi na svoj način, predstavlja vodeću karakteristiku dvoboja najmanjih mališana na tržištu


Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 22.10.2014

Ford Fiesta 1.6 TDCi vs Renault Clio 1.5 dCi
Tekst sa video prilogom!

B segment je izuzetno popularan u Evropi. Dovoljno je da kažemo da su četiri od pet najprodavanijih modela na „starom kontinentu“ upravo iz ovog segmenta


Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 12.07.2014

Mazda 3 Sport 2.0i G165 / Mazda 3 Sport CD150

U slučaju komparativnog testa modela Mazda 3 u dizel i benzinskoj kategoriji zapremine oko 2.000 kubika, nije lako predvideti lidera bez detaljnog poređenja


Kia Cee’d 1.6 GDi / Kia Cee’d 1.6 CRDi

04.07.2014

Mercedes-Benz ML 350 i BMW X5

03.05.2014

VW Golf vs Peugeot 308

26.03.2014

Toyota RAV4, Honda CR-V, Hyundai Santa Fe Tekst sa video prilogom!

21.06.2013

Audi A3 - BMW serija 1 - Mercedes-Benz A klase Tekst sa video prilogom!

24.05.2013

Mercedes A klasa i BMW Serija 1

16.11.2012

Mini Cooper S Coupe vs Renault Twingo Gordini

25.05.2012

Fiat Punto Classic vs Dacia Sandero

30.03.2012

Ford Kuga vs Jeep Compass vs Toyota RAV4

26.03.2012

Hyundai ix35 vs KIA Sportage English version Tekst sa video prilogom!

08.07.2011

Automobili cene do 10.000 evra

02.05.2011

Suzuki Swift vs Suzuki Swift English version

25.01.2011

Audi RS5 vs BMW M3 English version

03.01.2011

Audi A1 vs MINI Cooper English version

10.12.2010

Dacia Duster vs Chery Tiggo English version

26.11.2010

Citroen DS3 / Peugeot RCZ / Renault Megane RS

12.10.2010

Audi S5 Coupe vs Audi S5 Cabrio

18.06.2010

Mazda 3 i Kia Ceed

12.02.2010

Dacia Sandero Stepway i Suzuki SX4

25.12.2009

Lexus RX vs BMW X5 vs Audi Q7

18.11.2009

Alfa Romeo MiTo vs Mini Cooper S

13.10.2009

Opel Astra GTC i Kia Procee'd

14.07.2009

Hyundai i20 i Opel Corsa

11.06.2009

Mercedes C180 Kompressor i C220 CDI

26.05.2009

Toyota Avensis vs Honda Accord vs Mazda 6

04.05.2009

Hyundai i10 vs Kia Picanto

03.04.2009

Jeep Wrangler vs Land Rover Defender

06.03.2009

Automobilske navigacije

26.02.2009

Kolica za pijacu

31.12.2008

Fiat 500, Hyundai i10 i Suzuki Splash

04.11.2008

BMW X5 3,0d i VW Touareg 3,0 V6 TDI

22.07.2008

Pneumatici

23.05.2008

Citroen C6 2,7 HDi i Citroen DS 21 "Ajkula"

24.12.2007

Toyota Hilux 3,0 D-4D i Mutsubishi L200 2,5 DI-D

08.06.2007

Jeep Compass 2,3 i Suzuki Grand Vitara 2,0

25.01.2007

Mali automobili

28.12.2006

Jeep Grand Cherokee 3,0 CRDI i Range Rover Sport TD

20.11.2006

VW Jetta 1,9 TDI i Renault Megane Sedan 1,5 dCi

19.06.2006

Renault Megane 2,0 RS Luxe i Ford Focus ST 2,5T

09.05.2006

Toyota Hilux 2,5 D-4D i Isuzu D-Max 3,0 TD

09.02.2006

Citroen C3 1,6 HDi i Renault Clio 1,5 dCi

26.01.2006

Citroen C5 Break 2,0 HDi i Renault Laguna Estate 2,2 dCi

28.10.2005

Honda Jazz 1,4 i Mitsubishi Colt 1,3

23.06.2005

BMW 320i i 320d

25.05.2005

Peugeot 307 1,6 HDi i Renault Megane 1,5 dCi

18.03.2005

Peugeot 307 SW 2,0 HDi i Ford Focus C-Max 2,0 TDCi

28.02.2005

Mitsubishi Outlander, Nissan X-Trail i Toyota RAV4

22.12.2004

Audi A8 L 6,0 Quattro, Mercedes S 600 L i BMW 760 Li

19.11.2004

Citroen C2, Lancia Ypsilon i Nissan Micra

15.09.2004

Ford Sportka i Streetka

27.09.2004

OPEL Astra 1,6 Twinport Enjoy i VW Golf V 1,6 FSI Comfortline

21.08.2004

Supersportski automobili

25.07.2004

FIAT Panda 1,2 Emotion, OPEL Agila 1,0 Njoy Design i DAIHATSU Cuore 1,0 Top

22.06.2004

FORD Focus 1,8 TDCi 100KS i RENAULT Megane 1,5 dCi 100KS

20.05.2004

VW Golf V 2,0 TDi 16V 140 KS i PEUGEOT 307 2,0 HDi 16V 136 KS

13.04.2004

RENAULT Megane Sedan 1,9 dCi i SEAT Toledo 1,9 TDi

16.03.2004

VW Golf V i MAZDA 3

5.02.2004

CITROEN C2 i C3 1,4 16V 90KS Sensodrive

21.02.2004

PEUGEOT 307 CC 2,0 i RENAULT Megane CC 2,0

15.01.2004

RENAULT Megane Grandtour,
PEUGEOT 307 Break,
FIAT Stilo Multi Wagon i
MITSUBISHI Lancer Kombi

12.12.2003

BMW serija 5, MERCEDES E320 i AUDI A6

24.12.2003

CITROEN C2 1,4 i RENAULT Twingo 1,2 16V

5.11.2003

AUDI TT 3,2 Quattro, CHRYSLER Crossfire 3,2 i NISSAN 350 Z

17.11.2003

CITROEN Berlingo, FIAT Doblo, RENAULT Kangoo i OPEL Combo

8.10.2003

TERENSKA VOZILA

20.10.2003

HONDA Accord, MAZDA 6 i TOYOTA Avensis

30.08.2003

RENAULT Clio 2,0 RS i PEUGEOT 206 2,0 RC

13.09.2003

AUDI A3 2,0 FSI, BMW 318 ti Compact i MERCEDES C180 K Sportcoupe

16.08.2003

HONDA Jazz 1,4i LS, MAZDA 2 MZI 1,4 Exclusive i NISSAN Micra 1,2 Acenta

17.07.2003

ALFA ROMEO 147 GTA, FORD Focus RS i VW Golf R32

10.06.2003

RENAULT Megane 1,9 dCi, FORD Focus 1,8 TDCi i ŠKODA Octavia 1,9 TDI

27.04.2003

BMW X5 4,6is, MERCEDES ML55 AMG i PORSCHE Cayenne S

10.05.2003

FORD Ka Futura i RENAULT Twingo 1,2 16V Privilege

7.04.2003

FORD Mondeo TDCi Turnier i MAZDA 6 CD Sport-Kombi

7.03.2003

HYUNDAI Getz, DAEWOO Kalos i CITROEN C3

6.02.2003

SUBARU Forester 2,0 XT Turbo i ŠKODA Octavia Combi 1,8T

18.02.2003

PEUGEOT 307 110, RENAULT Megane 1,6 i VW Golf 1,6

18.01.2003

KIA Sorento CRD i TOYOTA Rav 4 D4D

21.12.2002

MASERATI Coupe Cambiocorsa i PORSCHE 911 Carrera

15.11.2002

MAZDA 6 1,8 Comfort, OPEL Vectra 1,8 Comfort i VW Passat 2,0 Comfortline

24.11.2002

PEUGEOT 206 SW i ŠKODA Fabia Combi

13.10.2002

HONDA Jazz 1,4i i SEAT Ibiza 1,4 16V

1.10.2002

MERCEDES S 600 i VW Phaeton W12

6.10.2002

TOYOTA RAV 4 D4D i SUZUKI Grand Vitara XL-7

3.09.2002

FORD Fiesta TDCi, PEUGEOT 206 HDi i CITROEN C3 HDi

3.09.2002

Hamdo
10.12.2010 00:41
31
18

jeste da je MINI neprikosnoven bio svih ovih godina neznam ni zasto ali ovaj AUDI A1 ga je nadmasio i po izgledu i po svemu drugom.

Glisa
10.12.2010 14:37
18
26

MINI ima dusu i dosta godina iza sebe a to ovaj mali A1 nema.....MINI je po meni bolji u svakom pogledu!

Dejan L
10.12.2010 16:05
23
17

@ Miljan
To može samo kod tebe da piše, pogledaj testove drugih svetskih auto redakcija. A1 je oduvao minija, ali bukvalno oduvao, u svemu! Pogotovo u kvalitetu unutrašnjosti. Mini bruji da popucaju bubne opne, obija bubrege, porede ga sa kartingom, a Audi je tih i komforan, udobniji, brži, lepši, kvalitetniji i ima normalan prtljažnik i nema retro nostalgični, isfurani dizajn. Takodje A1 nema zidni sat na sred kontrolne table.

Milan
10.12.2010 20:35
23
5

@Dejan L

Haha!Zidni sat!Bas tako!

Peki
21.12.2010 08:06
7
2

Kad bi vec "morao" da uzimam nesto iz ovog, nazovi "mini sminka" segmenta, verujem da bi to bio jedan personalizovani Citroen C3 1.6 THP/150. Veci, prostraniji, orginalniji od A1, udobniji, jeftiniji a mozda i perfomantniji. Jeste da nema "dusu"kao MINI, kako rece Glisa, ali...
Pozdrav

Duka
23.12.2010 13:14
2
5

Kakav Mini ili Audi A1? Ako cemo tako, onda se za manje novca moze kupiti Skoda Octavia u najvisem paketu opreme sa TDI motorom od 140ks i to sa dsg menjacem. Neuporedivo je tisi, brzi i udobniji od oba i moze bre u gepek da ih stavi! Druge modele kao sto su superb ili akord da i ne spominjem, a cene su im skoro iste

S70
02.8.2011 09:48
1
0

audi je pre konkurent citroenu ds3 nego miniju

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: