Istorijat

Alfasud

Južna Alfa

Nekada, da bi automobilske kompanije preživele, potrebno je da se udalje od svoje poznate formule koja ih je krasila kroz istoriju. Takav potez može da pomogne kompaniji da preživi teška vremena, ali na duži period i da ošteti reputaciju koja je građena dugo godina


Alfasud je brzo stekao reputaciju lošeg kvaliteta i rđe koji prati italijansku automobilsku industriju do današnjeg dana Twituj ovo!

Malo ljudi zna koliko je Packard nekada bio cenjen proizvođač vozila i u samom rangu sa najvećim svetskim premijum kompanijama, pre nego što je strategija sa jeftinijim modelima 120 i Six sahranila kompaniju. U sličnoj situaciji se našla i Alfa Romeo krajem 1960-ih godina. Tržište se menjalo i kompanija je bila primorana da uđe u klasu u kojoj se nikada pre nije takmičila. Iako uspešan sa prodajne strane gledanja, model Alfasud je brzo stekao reputaciju lošeg kvaliteta i rđe koji prati italijansku automobilsku industriju do današnjeg dana.

Alfa Romeo je osnovana 1906. godine od strane Francuza Alexandrea Darracqa pod S.A.I.D. (Societa Anonima Italiana Darracq) oznakom, ali posle veoma loših nekoliko godina, kompanija menja ime u A.L.F.A. (Anonima Lombard Fabbrica Automobili) samo tri godine kasnije. Kompanija dodaje "Romeo" u svoje ime 1915. godine po uzoru na Nicolu Romea, koji je iste godine kupio akcije u kompaniji i postao novi direktor. On je uspeo da održi kompaniju u životu tokom teških godina zahvaljujući ulaganju novca i u druge industrije, kao što je proizvodnja vojnih kamiona i motora za avione, ali Alfa Romeo pravi svoju najveću slavu na trkačkim stazama. Sa inženjerom Vittoriom Janom i vozačima Taziom Nuvolarijem, Enzom Ferrarijem i Giuseppeom Camparijem, kompanija je tokom godina pobedila gotovo sva takmičenja u kojima se takmičila i preko noći postala sinonim za brzinu.

Vlada spašava stvar
Međutim, rezultati na stazama nisu mogli da plate račune. Tokom svoje dugogodišnje istorije, Alfa Romeo je nekoliko puta upadala u finansijsku krizu i verovatno bi i nestala sa tržišta početkom 1930-ih godina da se nije umešala Italijanska vlada. Kompanija nije bila ni u boljoj situaciji na kraju Drugog svetskog rata, kada je fabrika u Milanu bila značajno oštećena, a kao jedna od poraženih država u ratu, Italija nije smela više da proizvodi ni vojnu opremu. Alfa Romeo nekako uspeva da se vrati u auto sport i 1950. godine na tržište stiže potpuno novi sedan 1900. Iako se on prodavao bolje nego ijedna druga Alfa Romeo u istoriji i do 1959. godine uspeo da nađe 21.304 kupca, to je i dalje bilo značajno manje od godišnje prodaje od 12.000 vozila kako se kompanije nadala. Usledio je uspešniji model Giulietta, koji je do sredine 1960-ih godina prodat u preko 200.000 primeraka i dao kompaniji finansije da razvija novitete.

Uspon malih automobila, ali bez Alfe
Međutim, do kasnih 1960-ih godina je postalo jasno da se evropsko tržište promenilo u velikoj meri. Nekada razrušena Evropa se oporavila, kupovna moć je rasla, a potencijalni kupci nisu više želeli da voze jeftine Volkswagen „bube“ i Citroen 2CV. U navedenom periodu mnoge kompanije su počele da prelaze na pogon na prednje točkove, ali se on pokazao skupljim za razvoj i održavanje. I pored toga, neki proizvodi kao što su BMC Mini i 1100 su se pokazali velikim uspesima, ali i tradicionalni proizvodi sa pogonom na zadnjim točkovima, kao što su Ford Escort i Cortina, su takođe i dalje imali veliki broj vernih kupaca.

Krajem 1960-ih godina posebnu pažnju su privlačili moderni supermini automobili kao što je veoma popularni Fiat 127, a zatim i Ford Fiesta, Volkswagen Polo i Opel Kadett. Alfa Romeo je shvatila promene i želela da iskoristi situaciju po kojoj su mnogi kupci po prvi put bili spremni da kupe svoj prvi automobil. Kompaniji je išlo u korist što je imala slavniju istoriju od svih rivala, pa je samim tim Alfa Romeo ime pružalo daleko veći prestiž nego Fiat, Ford, Volkswagen ili Opel.

Međutim, ovo nije bio prvi put da se Alfa Romeo želela oprobati i sa jeftinijim proizvodima. Još tokom 1952. godine kompanija je proizvela prototip pod kodnom oznakom 13-61 sa malenim 750 cc motorom od dva cilindra. Iako bi takav proizvod bio veliki hit tokom naftne krize 1956. godine, Alfa Romeo neočekivano nije dala zeleno svetlo za serijsku proizvodnju, što je dalo krila Fiatu da u potpunosti kontroliše domaće tržište u klasi malih automobila. Osam godina kasnije je usledio i Tipo 103 prototip na skraćenoj platformi Giulia sedana, sa modernim DOHC motorom zapremine 1,0 l i maksimalnom brzinom od 128 km/h. Alfa Romeo se i ovaj put povukla iz gotovog posla nakon što je postigla ugovor sa francuskim Renaultom po kojem bi se modeli 4 i Dauphine prodavali u Italiji preko Alfa Romeovih salona.

Može, ali na jugu
Tokom 1967. godine, predsednik kompanije Giuseppe Laraghi je još jednom počeo da razmišlja o malom kompaktnom automobilu. Teška finansijska situacija je ostavila kompaniju bez novca za novi proizvod pa se Laraghi obratio Italijanskoj vladi za pomoć. Oni su bili veoma zainteresovani, ali pod uslovom da se nova fabrika izgradi u siromašnom južnom delu Italije, gde je nazaposlenost bila veoma visoka.

Iako je sedište kompanije bilo udaljeno preko 500 kilometara od spomenute lokacije, Alfa Romeo nije imala izbora i vlada je pristala da ponudi kredit u sumi od 360 milijardi lira. Situacija svakako nije bila sjajna, ne samo zbog lokacije već i zbog podatka da je 15.000 radnika, koji su se pre bavili samo poljeprivredom, sada trebalo da proizvode nove automobile. Dodatni problem je predstavljao i Fiat, koji je bio jako ljut kada je saznao da će Alfa Romeo proizvoditi rivala njegovim proizvodima. Iako je Fiat kroz istoriju pružao nekoliko modela kao rivale Alfi Romeo, pre svega 130 i Dino, između dve kompanije je važio "gospodski ugovor" da se jedan drugom neće mešati u posao. Posle kraće rasprave, izbor imena je pao na Alfasud, što u prevodu znači "Južna Alfa", čime je kompanija želela da javnost zna da je spremna da podigne ekonomiju južne Italije.

     
 

Kreacija Giugiara
Da bi razvila Alfasud, kompanija je uspela da privuče austrijskog inženjera Rudolfa Hruska, koji je u prošlosti radio za kompanije kao što su Volkswagen, Porsche i Cisitalia. Hruska je oko sebe okupio tim u koji su spadali i inženjeri Aldo Mantovani i Carlo Chiti, zatim ekspert za male motore i pogon na prednjim točkovima Carlo Bossaglia i ekspert za ogibljenje, Federico Hoffmann. Pored toga što su uspeli da naprave jedan od najzabavnijih malih automobila za vožnju iz 1970-ih godina, tim je takođe uspeo da završi projekat na vreme u samo četiri godine (u navedenom periodu prosek u auto industriji je bio šest godina) i da ne pređe budžet.

Alfasud je trebalo da bude jeftin za kupovinu i održavanje, ali pri tom i dalje da bude zabavan za vožnju. Za dizajn se postarao legendarni Italijan Giorgetto Giugiaro, koji ovaj put nije dizajnirao remek delo, ali je Alfasud i dalje pružao neke tradicionalne linije koje su proslavile Alfu Romeo u prošlosti. Kada se zna da je Hruska dugo godina radio za Porsche, niko nije bio iznenađen kada je izabrao bokser motor da pokreće Alfasud. Sa vodenim hlađenjem i pogonom na prednje točkove, hauba je bila nisko postavljena za bolju aerodinamičnost, dok je preglednost vozača bila visoka. Osnovni motor zapremine 1,2 l je razvijao 63 ks i pokazao se veoma kvalitetnim i jeftinim za održavanje. Zahvaljujući svojoj aerodinamičnosti, on je bio i solidno brz i pružao je maksimalnu brzinu od 147 km/h. Do novembra 1968. godine, prvi prototip je bio spreman i Hruska je organizovao test vožnju.

Premijera u Torinu 1971.
Malo je reči da je publika bila oduševljena kada je Alfasud zvanično predstavljena na salonu automobila u Torinu 1971. godine, posebno kada se zna da je na istoj lokaciji debitovao i Lamborghini Countach. Međutim, zbog promena u fabrici i nekoliko štrajkova, serijska proizvodnja je startovala tek u aprilu 1972. godine. Nedugo posle promocije, novinari britanskog Autocar magazina su dobili priliku da testiraju Alfasud i imali su samo reči pohvale. Oni su bili impresionirani i najavili da ovaj automobil postavlja standarde u klasi po stabilnosti, udobnosti i ponašanju na putu, a posebne pohvale su išle na račun efikasnih i dinamičnih motora.

Međutim, najveća mana je išla na račun visoke početne cene od 1.399 funti, što je bilo značajno više od 923 funte koliko su koštali Morris Marina i Ford Escort. I pored visoke cene, potražnja publike je bila visoka. Alfa Romeo je planirala dnevnu proizvodnju od 1.000 vozila, ali zbog čestih štrajkova samo oko 70 Alfasuda su napuštali fabriku svakog dana. A onda je na videlo i izašla istina oko rđe, koja će da upropasti reputaciju italijanskih automobila tokom 1970-ih godina, a kao glavnog krivca Italijani su okrivili - Ruse. Naime, još tokom 1950-ih godina, Komunistička stranka Italije je bila jedna od najjačih političkih stranka u ovoj državi. Oni naravno nisu vladali Italijom, ali su imali veoma uticajnu moć da donesu velike odluke, čime su ujedno imali i veliku podršku iz Sovjetskog Saveza i ostalih komunističkih država. Oni su dobijali finansijsku podršku, a zauzvrat italijanske firme su se lakše probijale na tržište istočne Evrope.

Krajem 1960-ih godina, kada su koministi odlučili da u većoj meri razviju automobilsku industriju u Poljskoj, Jugoslaviji i samom Sovjetskom Savezu, Fiat se naravno nametnuo kao glavni partner. U gradu Stavropolju, u Rusiji, je nikla prva moderna fabrika automobila u kojoj su se počele proizvoditi Lade pod Fiatovom licencom. Sovjeti su morali da plate za ovaj proces, a kako rubalj nije vredeo mnogo, oni su odlučili da plate - čelikom. Navedeni čelik je bio značajno nižeg kvaliteta nego onaj na zapadu, a preko noći Fiat, Lancia i Alfa Romeo stiču imidž veoma niskog kvaliteta i sklonosti rđanju.

Čak i nakon što je 33 debitovao, mnogi su i dalje videli Alfasud kao lidera u klasi Twituj ovo!

Korozija i štrajkovi kao usud
Alfa Romeo se potrudila rešiti problem tako što je rubove automobila prekrila posebnim silikonom, a on je trebalo da zadrži rđu samo sa unutrašnje strane. Dok je navedeni potez privremeno rešio problem, fabrika u Italiji je tokom 1970-ih godina prošla kroz preko 700 štrajkova, koji su oštetili proizvodnju u velikoj meri. I pored svih problema, Alfasud je nastavio da bude popularan automobil i posebno hvaljen među ljubiteljima brzine, a veliku ulogu tome je imao Ti (Tourismo Internazionale) model.

Predstavljen 1973. godine, u pitanju je bio jedan od prvih "hot hatch" automobila i on je podigao snagu 1,2-litarskog motora na 68 ks. Usledio je karavan godinu dana kasnije, a 1976. godine i Sprint. Sa 75 ks iz 1,3-litarskog motora, Sprint je postao prvi Alfasud model koji je mogao da pređe cifru od 160 km/h, a na istoj bazi je kasnije debitovao i legendarni GTV. Godine 1978. Alfasud dobija i 1,5-litarski motor sa 85 ks, čime je ubrzanje do 100 km/h spušteno na ispod deset sekundi. Ova verzija će da bude najbrža sve do 1983. godine, kada je predstavljena poslednja specijalna verzija pod Quadrifoglio Verde oznakom, sa 1,5-litarskim motorom i 105 ks. Ipak, rani problemi sa rđom su preusmerili kupce prema nemačkoj konkurenciji i kraj za Alfasud stiže posle 1983. godine dok je Sprint nastavio sa proizvodnjom do 1989. godine. Njena zamena je bio model 33, koji je ustvari bio evolucija, ali je koristio stariju tehnologiju da bi se uštedelo na troškovima. Spomenućemo da je ovaj automobil imao i svoju trkačku istoriju u raznim serijama turističkih automobila, ali nije ostavio značajniji trag.

U okrilju Fiata
Čak i nakon što je 33 debitovao, mnogi su i dalje videli Alfasud kao lidera u klasi. Britanski Car magazin je proglasio za automobil decenije dok je Ford bazirao treću generaciju Escorta upravo na Alfasudu. Sa prodajne strane, ovaj automobil je svakako bio uspešan i 893.719 primeraka je prodato u desetak godina proizvodnje plus još 121.434 Sprinta.

Međutim, zbog čestih štrajkova, Alfasud nikada nije ostvario profit, a zahvaljujući svom skandalu sa rđom je oštetio reputaciju kompanije u velikoj meri. Do sredine 1980-ih godina Alfa Romeo je opet bila u velikoj krizi i tražila je da vlade finansijsku pomoć. Ford je bio zainteresovan da je kupi, ali je vlada ipak odlučila da je proda Fiatu 1986. godine. Alfa Romeo je danas samo senka nekadašnje kompanije. Period kasnih 1980-ih, 1990-ih i ranih 2000-ih godina je doneo samo novitete na bazama značajno jeftinijih Fiata, koji nisu imali dinamičnost ili imidž svojih prethodnika. U vreme pisanja ove priče nada za budućnost ipak postoji i kompanija je obećala nekoliko noviteta sa pogonom na zadnje točkove i moćnim motorima. Sa druge strane, Alfasud ostaje u sećanjima kao model koji je pomogao Alfi Romeo da preživi krizne 1970-te godine, ali nam se čini da je u tom procesu doneo više zla nego dobrog kompaniji.

Alfasud ostaje u sećanjima kao model koji je pomogao Alfi Romeo da preživi krizne 1970-te godine Twituj ovo!

Zoran Tomasović
3957
Postavljeno: 09.01.2016

Arhiva: Istorijat

Rubrika: Istorijat
Postavljeno: 20.11.2017

Honda

Na današnji dan, davne 1906. godine, rođen je Soichiro Honda, suosnivač čuvene japanske kompanije Honda. Zahvaljujući uspešnoj saradnji sa Takeo Fujisawom, koji je bio zadužen za finansijske poslove u kompaniji, dok je on bio zauzet inženjerstvom i razvojem proizvoda, uspeo je da sagradi ogromnu multinacionalnu i svetski poznatu kompaniju i ostavi dubok trag u industriji motornih vozila.


Rubrika: Istorijat
Postavljeno: 16.11.2017

Deset automobila koji su obeleležili pedesete

U tekstu koji sledi, predstavićemo vam automobile koji su u velikoj meri uticali na autoindustriju i kulturu vremena u kome su se proizvodili, ali su i postavili standarde za generacije koje su ih pratile. Odabrali smo deset modela koji su po našem mišljenju obeležili period od pedesetih do šezdesetih godina prošlog veka


Rubrika: Istorijat
Postavljeno: 14.06.2017

Ferdinand Porše

Znate li koja je jedina fabrika automobila sa područja Nemačke koja ni na jednom modelu automobila nema limiter brzine? Danas, u savremenom svetu, svi su čuli za automobilsku kompaniju Porsche, i svi se dive njenim prelepim sportskim i elegantnim automobilima. Osnivač te kompanije bio je Ferdinand Porše, a ovo je priča o njegovom životu


Upoznajte Anke Eve Goldman

08.05.2017

Muzej autobusa u Izraelu Tekst sa video prilogom!

01.03.2017

Brzinski rekordi Hitlerove Nemačke...

19.11.2016

Trokraka zvezda u kamionet izdanju Tekst sa video prilogom!

05.11.2016

Američki sportski kompakti (deo 2)

04.11.2016

Američki sportski kompakti (deo 1)

02.11.2016

Kaiser Darrin

01.11.2016

Bismarck & Tirpitz

27.10.2016

Porsche 911

21.10.2016

Musolini u ulozi ministra saobraćaja Tekst sa video prilogom!

03.10.2016

Hitlerov Autobahn Tekst sa video prilogom!

24.09.2016

ZIL 167 Tekst sa video prilogom!

23.09.2016

Jensen Interceptor FF

07.09.2016

Porsche 356

03.09.2016

Ruski voz – mlaznjak Tekst sa video prilogom!

17.08.2016

Mercedes 230SL/250SL/280SL

10.08.2016

Dale

02.08.2016

Citroen DS

27.07.2016

Borgward Traumwagen

18.07.2016

Ford Bronco

14.07.2016

MG B

08.07.2016

Rover SD1

29.06.2016

Ford Fairlane/Torino

09.06.2016

BMW

05.05.2016

Jaguar Mark X

23.04.2016

Opel GT

12.04.2016

Triumph Stag

02.04.2016

Datsun 510

18.01.2016

Alfasud

09.01.2016

McLaren F1

23.12.2015

Volkswagen 181

05.12.2015

Ford Falcon (Australija)

23.10.2015

Renault 4

24.12.2014

Ford Mustang

21.10.2014

Ford Mustang

29.08.2014

Nash-Healey

21.08.2014

Duesenberg

16.08.2014

Malkolm Briklin

31.05.2014

Lancia Delta

19.11.2013

Lamborghini Miura

24.09.2013

Alfa Romeo Alfetta

23.08.2013

Porsche 959

07.06.2013

Renault 5

25.04.2012

Jaguar XJ220

20.04.2012

Lexus

23.03.2005

don
09.1.2016 09:02
11
26

JOS i danas lijep ko slika. Bas nas briga za hrdju.

serpico
09.1.2016 09:47
10
4

Alfa je samo senka nekadasnje kompanije to vrijedi i danas!koliko im samo treba da pocnu prodavat novi model!prvo su ga najavljivali 10godina,pa su ga predastavljali godinu dana a kad pocnu prodavat Giuliju toce biti negdje za godinu dana!steta ali fiat alfu uopce nedozivljava i bojim se da ce alfa na kraju proci kao i lancia!prepakovani krajzler sa logom alfe i onim trokutom!

Bozo
09.1.2016 10:14
12
4

Malo sta u auto industriji budi emocije kao ovaj trougao na nosu, makar to bila "zardjala konzerva" kao alfasud. Ali, tehnicka rjesenja, bokser motor, do tad ne vidjeno ogibljenje u toj klasi, disk kocnice pri mjenjacu, vozne osobine, fantastican odnos mase i snage otvaraju nova poglavlja u automobilizmu. Sjetimo se opet onog v6 3.0, iz 75-ice, koji je izgledao tako dobro da se moglo voziti bez haube. A, vjerovatno su te emocije nesto sto je vise puta skoro sahranjivalo alfu. Otvara se pitanje da li je alfa ozbiljan ili marginalni proizvodjac koji je u par momenata tako bljesnuo i skrenuo paznju na sebe. Da li je to mazanje rubova, u stvari mazanje ociju kupaca, poput ovog modernog, softverskog laganja? Kako god, alfa je dokaz da je auto, u stvari, neracionalan odjevni predmet koji se ne bira glavom.

oDSkora
09.1.2016 11:05
8
6

Hristos se rodi!!!
nazalost nisam doziveo to vreme i tu lepotu od kola!!!kako izgledaju...
imam golfa iz 82 kao drugi auto za do posla i svaki put mi izmami osmeh na lice!!!kakvo je uzivanje voziti takva kola,u fabrickom je stanju,benzinac...
pravi osecaj brzine i fizike...e sad jos i taj smek alfe,hm...imam ja srece sto imam priliku i ovaj da vozim...svi zraze traze po krug,da probaju...
sve je mnogo lakse sa ovim novim ali osecaj je neuporediv,mozda moze neki merc sl da se meri ;-)

Nemanjica
09.1.2016 12:19
8
31

serpico, o cemu ti pevas, keve ti, kakvo najavljivanje vec 10 godina, kada se 159ka pojavila pre 10? Poceo si i ti sa nebulozama kao pepper...Kakav prepakovani Crysler, nije ti to falswagen grupa... Cuore srortivo, sinonim i kolevka sporta, rodjeni rasni sportista, namenjen prvobitno Aristokratiji, prvi proizvodjac supersportskih automobila, sa implementacijom dva bregasta vratila i twin spark tehnologijom, jos 20ih godina proslog veka! Brend koji je vladao putevima i izmamljivao osmehe na licima ljudi sirom sveta! 30-ih godina je imao model sa 16 cilindra, koji je razvijao brzinu preko 350km (Alfa 16C bimotore) Sa najduzim logom u istoriji, performantne divizije Quadrifoglio Verde, od 1926 godine, kada svabe nisu znale sta je sportski auto! Brend sa najvecim sportskim nasledjem u auto svetu, iz kojeg je nastalo najvece ime danasnjice, Rampante cavallino(propeti konjic)Kao i enormni uticaj na razvoj Maseratija(citaj, sex na tockovima)...Danas, mnogo decenija kasnije, ponovo postavlja standarde u sedan varijantama, poput Giulie i postavljanja rekorda, kada je u pitanju upravljivost i vreme na stazi, naravno u QV izdanju...

garibaldi
09.1.2016 12:46
5
2

...

Paprikar
09.1.2016 15:25
12
2

@Nemanjica
Kada vec spustas kajle coveku, procitaj i rastumaci komentar do kraja. On nije rekao da je Alfa prepakovani Krajsler, vec Lancija!
Toliko revolucije na jednom mestu da ni jednu sada ne koriste, Busa su se odrekli, kao i twin sparka, pa ti vidi. Da je revolucije bilo, sada bi ziveli na osnovu nje, a toga se secaju samo kao jedne epohe, koja je bila promasaj sa ove tacke gledista.

Bozo
09.1.2016 15:27
15
1

Nemanjice, ne pretjeruj. To je bilo vrijeme ekspanzije auto industrije, trka i teznje da se vozi brze da bi se postavljali rekordi. Svi su se trkali. S kim bi se trkala alfa da nije bilo auto uniona, mercedesa, bentlija, bugatija? Sama sa sobom?

ALFISTA
09.1.2016 17:50
9
10

Jest da je rdjao i u katalogu, ali taj osecaj u voznji nije imao niko. Bokseri su bili odlicni i performantni, auto lagan a sasija za ono verme izuzetno napredna. Onaj koji nije posedovao Alfu nece ovo sigurno razumeti. Iako imam modernu i veoma naprednu Giuliettu QV, koja je jedna od malobrojnih automobila koji nisu izgubili dusu, i dalje obozavam taj zvuk 3.0 V6 Bussa iz 75. Jeste da je radio previse niso, da su podizaci stakala na krovu, da skoro niko ne zna da pronadje kvaku sa unuvtrasnje strane, ali sve se to zaboravi kada se oglasi V6, koji osim odlicnih performansi(i danas se dobro drzi) i izgleda prelepo. Napred Alfa Romeo, jedva cekam Giuliju da se nadje u prodaji(April). I da svi imaju po neki promasen model u svojoj istoriji, hvala Bogu kod Alfe to je slucaj jedino sa Arnom(koja je trebalo da nasledi Alfasud, ali nije bila ni priblizno popularna).

tuznaalfa
09.1.2016 18:12
9
5

Da je srece da je prepakovani krajsler.. Vozne karakteristike su kod alfe dobre ali daleko od najboljih u klasama. Ostalo im je sve debelo ispod proseka, slagali se mi ili ne. Volim alfu ali cinjenice su nepobitne.

Nemanjica
09.1.2016 18:50
4
27

Bozo, nesto ne tacno sto sam napisao? Ne, Bozo, nepobitne cinjenice, trke o kojima govoris su kasnije dosle, kada je napravljen prvi supersport 6C, 1926. Mercedes se tek osnovao! Uostalom on i nije bio proizvodjac supersporta...Takmicila se sa Maseratijem, bugattijem u tom periodu, ali nebitno, poenta price je da je kolevka sporta!

Baki
09.1.2016 18:54
5
14

Dok citam ovaj tekst, samo jedna mi misao navire a to je Bez srca bi smo bili samo masine.Vratice se opet Alfa, zablistace starim sjajem, zivi bili pa videli,duvaju neki novi vetrovi...

Nemanjica
09.1.2016 19:24
2
28

Ijao, opet ste spasili peppera, komentara, a ulepsan bi mu bio period od nedelju dana!:-)

serpico
09.1.2016 20:21
10
6

Dragi nemanjice to sve sto si napisao je dakako istina i to su cinjenice ali jos je jedna cinjenic da je to sve sto si natipkao je proslo svrseno vreme!!!Zna se tko danas vredi i tko postavlja standarde!A o kolicini prodanih modela da ni ne spominjem!Sveto gering trojstvo+PORSCHE !kada fiat proda tu tvoju vrhunsku alfu mozda i postane auto do tad jad i bijeda!sakala bitch od auta!

kalabaster
09.1.2016 20:22
7
7

a kako se ono kaze ?Sto juznije to tuznije!tuzna alfa to bi bio danasnji naziv ovog jadnog i bednog sklapaoca fiat alfa kvazi modela!

Boris
09.1.2016 20:31
7
3

Zanimljiv je to auto bio u svoje vreme,meni se posebno svidjala sprint varijanta

Sale
09.1.2016 21:22
8
9

Mogu da pisu o njoj sta hoce,mogu da se sloze oko nje ili ne,ali redak je brend koji ima toliko obozavalaca i ciji modeli izazivaju toliku uzbunu medju auto populacijom kao Alfa Romeo.
156 je bio san svih kad su izasli, 159 verovatno najlepsi sedan u klasi a Giilia ce ostati upamcena kao najbrzi sedan na Nirbunringu,a verujem i po odlucnim prodajnim rezultatima.
La Mechanica della Emocione!
Alfa zauvek u Srcu.

Synyster
09.1.2016 21:28
8
2

Kako je ovaj Sprint lep automobil ... Iako najvise volim Americku skolu automobila (vise zbog snage), Sprint je dizajnersko remek delo i za mene jedan od najlepsih auta 1970tih godina.

ilija
09.1.2016 22:19
6
6

Realno ,koji to proizvođač automobila nije bio u problemu finansija ,, svi od reda u istoriji bar po jednom...evo sada će i VW :)),da ne govorimo o Francuzima kojima svako malo Vlada daje pare, zatim Škoda koja nije nezavisna kompanija nema svoje motore, znači pola auta ...itdd. prizvodnja auta je skupa stvar...primjer je i tesla koji gube na svakom autu po 10.000 dolara tako je to...šta je čudo za alfu , lalfa je i danas super auto, ja je vozim ima super modela poput 159, giuliete, brere ,147 faclift, itd

don
10.1.2016 07:07
4
25

Rekose oni kojima je opel nesto u autoindustriji! Hahahahaha, neznanje i predrasude su opasna viagra za povampirene,balkanske neznalice.

Nemanjica
10.1.2016 09:00
4
26

Bravo done Nice...Ceo portal ti klice...Hehe! Sta ocekivati od svabofila drugo, kada p.saju po nasledju i svemu, sto predstavlja snagu i dusu brenda! No comment!
Dragi svabofili, shvatite jednom za sva vremena, nikada nemacki proizvodjaci nece imati dusu, stil, harizmu, dizajn jednog italijanskog proizvodjaca! Uvek ce biti sterilni, hladni, bezlicni, kao i sto jesu! ;-)

Bozo
10.1.2016 09:21
20
0

Cini mi se da je Zox negdje primijetio, mislim da je bio u pravu. Nodi, ovaj Nemanjica je neko iz redakcije. 90% komentara koje posaljem se realizuje, ali 90% onih koje uputim kao odgovor na njegovo mastanje, propadne. E, Nodi, Nodi, ovaj Nemanjice.

karadjole
10.1.2016 10:09
16
9

Done a sto Opelu majke ti fali,pravi nikad ljepse i kvalitetnije automobile!Heblala vas vise ta alfa propala!

Hehe
10.1.2016 10:21
13
2

Kakva Alfa ? Zivi samo od stare slave i Fiata a inace bi davno bila ugasena ako se gleda po kolicini prodatih automobila.

Nemanjica
10.1.2016 10:38
2
19

Bozo, ne lozi se bzvz, nemas malo godina...To sto sam te pohvalio da imas duha, ne znaci da treba svasta da pises! Uostalom, ako su nekom cenzurisani komentari, to su moji, uglavnom, usmereni pepperu! Od juce 2! Misli o tome Bozo razvratnice stari!;-)
P.S. Tesko da najuticajniji i najozbiljniji auto media sistem, u regionu, zaposljava 20. godisnjaka! Razmisli malo, pre nego napises! Iskreno mislim da ti to znas, nego, eto malo "peckanja" sa tvoje strane! Veliki pozdrav! :-)

Nemanjica
10.1.2016 10:43
0
23

karadjole, opet mracis dona! I sta ti znaci "hebala Vas" Alfa! Ajde malo nivelisi retoriku!
P.S. Jel te sramota, bar malo, a? ;)

RR
10.1.2016 11:16
5
8

Italijanski dizajn je bas poseban za moj ukus, ili naprave da bude prelep ili bude rugoba, alfa je po mome misljenju imala najmanje tih rugoba, a lancija najvise. O kvalitetu nemam pravod da diskutujem, jer nisam imao dodira sa Italijanima, a price "rekla-kazala" prihvatam sa velikom dozom rezerve.

karadjole
10.1.2016 12:25
8
0

malo jeste!priznam!Ali alfa nikada nece biti sto je bila pre 40,50,60godina!I dalje stojim iza tvrdnje da je VW pogresio kada je preuzeo spanjoski Seat od kojeg je kao hteo da napravi sportskiji brend od vw !trebali su otet fiatu alfu sad alfa imala audijev kvalitet i porscheove vozne osobine

Bozo
10.1.2016 12:44
4
3

Nemanjice, sto se duris, to je bila sala na tvoj, moj i racun VG. Tako je to sa internetom, nesto prodje, nesto ne. (inace na portalu nedostaje malo sale, sve je nekako zategnuto)

Aleksandar
10.1.2016 14:52
5
1

@redakcija
Od mene samo molba da nas postedite od komentara u kojima se svaka recenica zavrsava znakom uzvika. Hvala

Nemanjica
10.1.2016 15:51
2
10

Ma jok Bozo, znam da se zezas, napisah "peckas", a sto se tice neta, nee, eksplicitno, kada je moja razigranost u pisanju replike pepperu, dodje do cenzure, ne uvek, ali, ponekad! A tako bi mu se ulepsao period, od nedelju dana.,.;-)
Karadjole, kakav crni wagen, kakva upravljivost Porschea. pogledaj compactni supersport 4c sta radi boxteru, a tek, performanse sedana Giulie na Nurburgringu, ne treba komentarisati! Najbrzi sedan na svetu1! Time lap 7:39!!!

Nemanjica
10.1.2016 16:07
2
9

Redakcija, od mene, mala molba, da "nas" postedite komentara, koji se ne odnose na automibile i razmene mislenja, vec iskljucivo, na one u kojima je interpunkcija imperativ! Zahvalan na razumevanju i realizaciji... :-))

Boki
10.1.2016 16:42
5
2

Izuzetno lep automobil, steta sto je zbog nekih gluposti dobijao negativne ocene. Da je kvalitet bio bolji tada, mozda bi Alfa Romeo i danas bio lider, a ne tipicna kvarljiva italijanska marka...

Nemanjica
10.1.2016 18:47
3
9

donov komentar objasnio... "Neznanje i predrasuda je opasna viagra, povampirenim balkanskim neznalicama" Vise nego dovoljno...

Suburban
10.1.2016 19:41
7
4

Bas nas briga za hrdju.
don
09.1.2016 09:02

Hahahahaha, neznanje i predrasude su opasna viagra za povampirene,balkanske neznalice.
don
10.1.2016 07:07

@don
Posto te je briga za rdju, zasto onda mracis za nove Opele stalno?
Dvostruki arsini objektivnog dona za italijanski i nemacki proizvod? Ili je onaj prvi poluproizvod iz Italije sto ga vlasnik dovodi u ono fabricko stanje koje bi trebao da bude iz prve?

Opa
10.1.2016 20:21
5
1

Nekima ni to nije dovoljno pa je svaki drugi komentar njihov. Ko razume shvatice.

don
11.1.2016 11:21
3
22

Sta sad treba objasnjavat kod auta starog bar 30god?trebam li kukat zbog hrdje? jesil kad pogledao e klasu ili b, koji su dosli 20,30tak godina poslije alfasuda, ili prvu kiju sid? da vidis kako oni hrdjaju, i opet nikom nista,ne dize se panika.
Kakve veze ima mracenje opela sa hrdjom?Kakva je to glupa sad trolovska politika, samo da bi se svadjao i diskutirao gluposti?


dr
12.1.2016 10:14
3
3

...

Marko
12.1.2016 20:44
5
3

Ova Alfa me mnogo podseca na Austin Maxi

Santo Padre
15.1.2016 00:21
2
2

Sjecam se kada sam kao malen ceznjivo gledao u susjedovo dvoriste....

Zox
20.1.2016 16:03
0
0

Bozo,svaka cast za salu,ima tu malo i istine,da ne bude da sam samo ja primetio flert sa Nemanjicom.
Uzgred,sad kad saznadoh da se radi o napaljenom alfisti dvadesetogodisnjaku...sve je malom oprosteno. A sta ocekivati od malca sa dvogodisnjim vozackim stazom ☺😂😄

Nemanjica
20.1.2016 20:23
0
1

Alo, strucnjak, zaobidji moje ime i odleprsaj lagano kod Alvirka- Mirka, kojeg uzdizes... No comment!
P.S. Malac ti u ......! ;)

Zox
21.1.2016 12:21
1
0

Hahahah vazi...malac :)

marko
23.1.2016 01:08
0
0

@serpico... Pa tu tvoju fantastičnu trojku ili šta više + porsche, Alfin sedan izuva kad stigne.

Nemanjica
23.1.2016 11:59
0
0

Zox, jos si tu? Ajmo lagano, Mirkic ceka svoje verne delegate!

Audifan
24.1.2016 00:35
0
0

...

Nemanjica
24.1.2016 13:55
0
1

O, pa, Milane, VI ste jos "zivi"... Lepo sto jos uvek i ostavljate snazan "pecat" svojim komentarima! Pozz :-)

Alfasmece
26.1.2016 18:39
0
0

Dasklozet !!!!

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: