Ekskluzivno English version

Alfa Giulietta 1.4 Tjet 120 Distinctive

Povratak korenima

Sa Giuliettom, Alfa Romeo se nada ponoviti uspeh modela 147, koji je opstao rekordnih 10 godina. Ima li šanse i koji su kvaliteti ovoga auta, proverili smo družeći se sa osnovnom verzijom 1.4 Tjet

Na nedavno završenom Salonu automobila u Parizu, centralno mesto Alfe zauzela je jedna atraktivna bela Giullieta, kao po tradiciji nazvana Quadriofolgio. Sva nalickana i nakićena, sa motorom od 235 ks i felnama od 18 cola, pa još u društvu dve prelepe manekenke, zaista je privukla nebrojene poglede. Lepo, lepo, reći ćete, samo šta od svega toga ostaje kada se radi o baznoj verziji, lišenoj svih nabrojanih atributa?

Solidna osnova, sa nezaobilaznim atraktivnim elementima, kao što su prednja maska u obliku štita, svetla napred i pozadi u LED tehnologiji, skrivena ručica za otvaranje zadnjih vrata i generalno dinamične forme čitavog vozila. Ipak, verujem da će pojedini «alfisti», kao u slučaju kolege sa posla, ostati pomalo «žedni», posebno ukoliko se radi o onim u godinama, koji se sa setom sećaju zlatnog doba Alfa Romea iz sedamdesetih godina prošlog veka. No, kako su ovi sve stariji, da ne kažem ređi, kreator iz Milana morao se posvetiti mlađim, tako da je svetlost dana ugledala Giullieta za sve, i po svačijem ukusu.

     
 

A kada je ciljna grupa ovako široka, jasno je da se moraju praviti kompromisi. Giullieta je evidentno zgodna i privlačna, ne i neodoljiva. Završnu reč po pitanju dizajna ipak prepuštam svakom posebno. Lično, nalazim da se ovaj «Mito XL» , barem kada se radi o testiranoj verziji, ne distancira dovoljno od konkurencije, jer u C segmentu, borba za svakog kupca je nemilosrdna, i svi proizvođači konja za trku imaju. Htela ne htela, Giulietta se našla u istom dvorištu sa sa veoma talentovanim đacima, kao što su Golf, Astra, Megan, novi C4 i Focus, Impreza…, ali i predstavnicima iz premijum segmenta, stila BMW Serije 1 i Audi A3.

Uzevši u obzir da cenom naginje prema ovim poslednjim (pogledajte na kraju teksta), sigurno je da joj neće biti lako, no krenimo redom.

Mala porodična berlina
Duža za 13 cm od bivše 147 (ukupno 4,36), Giullieta je dovoljno nadarena za porodičnu upotrebu, iako je prostor za putnike pozadi inferiorniji od proseka u kategoriji. Uz to, pristup je otežan malim ulaznim otvorom i uglom otvaranja vrata, dok je spomenuta ručica, zakamuflirana u okviru prozora, sve samo ne praktična.

     
 

Budimo iskreni, niko zbog toga ni ne kupuje jednu Alfu, no ipak dobro dođe imati solidan prtljažnik od 360 dm3. Jeste da je utovarni prag visok, ali zauzvrat, na zadnjem naslonu postoji širok otvor za transport skija, koji se po potrebi i obara. Peta vrata se otvaraju lako, jednostavnim pritiskom na znak proizvođača. Nakon dva kruga oko vozila, otkrivam izuzetno osetljivu karoseriju prepunu preranih «ožiljaka» (prednja maska štrči, i kao takva u direktnom je kontaktu sa branicima ostalih automobila), da bi se najzad smestio za upravljač. Prvi utisak nije u stilu «vauuuu koja makina», mada se može konstatovati da orginalnosti ne nedostaje. Umesto klasične konzole, komandnom tablom dominira velika plastična lajsna, po ugledu na Fiat 500, koja po želji može biti i u boji. OK, prekidači i komande za ventilaciju su šik, instrumenti su veliki i pregledni (ne toliko brzinomer, zbog zgusnutih cifri), ali zaboga zašto iznad njih nema uobičajnog «kačketa» koji karakteriše Alfe ?

Naravno da nisam zaboravio da sam u najslabijoj verziji, pa je logično da ne mogu očekivati jače profilisana sedišta u kombinaciji koža/platno, niti aluminijumske pedale i «mesnatiji» upravljač (serijski je ipak od obložen kožom), ali nekako mi je sve to nedostajalo. Srećom, ručica menjača je sportski kratka, sa ogromnom kuglom od aluminijuma, a malo kasnije ustanovio sam i da je dovoljno precizna… za jednu Alfu!

E sad, pozicija za upravljačem je odlična, sa izuzetno velikom amplitudom podešavanja sedišta, za razliku od sigurnosnih pojaseva (fiksna visina). Jedino što smeta je previsoko postavljen naslon za laktove, sa integrisanim boksom male zapremine. U gradskoj vožnji bolje ga je podići, kako bi se brzine lakše menjale, kada je i pristup ručnoj kočnici olakšan. Nakon vikenda provedenog u «Veneciji sa severa» (Briž u Belgiji), uverili smo se da ima veoma malo mesta za odlaganje sitnica. Police u vratima primaju jedva kutiju-dve cigareta i par putnih karti, slično je i sa pregratkom za rukavice ispred suvozača.

odnos vozna dinamika/udobnost,
prijatan motor,
stil

praktični aspekt,
pojedini detalji
u unutrašnjosti,
osetljiva karoserija

U testiranom vozilu postoji još jedna pri vrhu komandne table, inače predviđena za GPS, ukoliko se za njega doplati. Prijatno nas je iznadio kvalitet fabrikacije, za desetak dana koliko je trajala probna vožnja, nije se javio ni jedan «cvrčak». Isto tako, već i letimičan pogled na listu serijske opreme, za drugi završni nivo Distincive (testirani), stavlja do znanja da Giulietta «puca» visoko. Navedimo sistem Start& Stop, automatski klima uređaj sa dve zone podešavanja, regulator brzine, CD-MP3 auto radio, putni računar, električne komande za sva stakla i retrovizore, automatsko uključivanje svetla i brisača, ESP, elektronsku blokadu Q2, kožni upravljač sa audio komandama, aluminijumske naplatke od 16 cola… Nije loše, samo kako sada stvari stoje, za sve nabrojano mora se izbrojati pozamašnih 22.000 evropskih novčanica!

Mnogo, posebno ukoliko uporedimo 1.4 Tjet sa dizel verzijom 1.6 JTDM/105, koja, ukoliko je verovati onome što stoji na sajtu proizvođača, u Srbiji košta isto toliko.

Cene u Srbiji

Alfa Giulietta 1.4 TB 120 KS PROGRESSION 1368 ccm 88 / 120 19,500 €
Alfa Giulietta 1.4 MultiAir 170 KS PROGRESSION 1368 ccm 125 / 170 21,100 €
Alfa Giulietta 1.6 JTDM 105 KS PROGRESSION 1598 ccm 77 / 105 20,500 €
Alfa Giulietta 2.0 JTDM 170 KS PROGRESSION 1956 ccm 125 / 170 24,500 €
Alfa Giulietta 1.4 TB 120 KS DISTINCTIVE 1368 ccm 88 / 120 22,000 €
Alfa Giulietta 1.4 MultiAir 170 KS DISTINCTIVE 1368 ccm 125 / 170 23,600 €
Alfa Giulietta 1.6 JTDM 105 KS DISTINCTIVE 1598 ccm 77 / 105 22,100 €
Alfa Giulietta 2.0 JTDM 170 KS DISTINCTIVE 1956 ccm 125 / 170 26,100 €
Alfa Giulietta 1.8 TBi 235 KS QUADRLFOGLIO VERDE 1742 ccm 173 / 235 26,500 €

Ispoštovana tradicija
Na putu, Giulietti je teško pronaći realnu manu, bez obzira da li se radi o dinamičkim kvalitetima ili perfomansama malog 1.4 Tjet. Osim toga, i udobnost je za primer, kao i precizno upravljanje (samo 2,2 okretaja volana), sa idealno odmerenom elektro- hidrauličnom asistencijom. « Atakovati » oštre zavoje pravo je zadovoljstvo, koliko je ova Alfa dinamična i sigurna. Na izlasku iz krivine, spomenuti elektronski diferencijal Q2, reaguje kao anđeo čuvar, tako što direktno utiče na unutrašnji točak (koči ga), čime se optimizuje trakcija. Kome je do sporta, dovoljno je postaviti prekidač DNA u gornju poziciju (konstatni pritisak od dve sekunde, do brzine od 110 km/h), kada Giulietta postaje osetno agresivnija, ali i neudobnija. Upravljač je osetno teži, na kočnice treba jače pritisnuti, ESP reaguje kasnije, dok sam motor brže odgovara na pritisak papučice za gas. Stekao sam utisak da je promena karaktera izraženija nego li kod MiToa, što se odnosi i na druge dve pozicije (norlmalna i za klizavu podlogu).

     
 

Lepo, opet ćete reći, samo koliko «nejaki» 1.4 može da prati ovako efikasnu šasiju? Može i te kako, šta više, rekao bih da ova Alfa ima više od deklarisanih 120 ks. Uostalom, važniji od same snage je obrtni moment od 206 Nm (primera radi, Astra 1.4 T, ima 140 ks i 200 Nm, dok Renaultov 1.4 T oslobađa 130 ks i 190 Nm), koji razvija pri samo 1.750 obrtaja! Elastičnost, pa i same karakteristike, time su zagarantovane (bezmalo 200 km/h i oko 10 sec do 100 km/h), dok je recimo u šestom prenosu, od 80-120 km/h, neophodno samo 13 sec (Astri 1.4 Turbo 5 sec. više).

Uz karakterističan zvuk koji oslobađa, ovaj motor zaista poseduje sve kako bi se dopao širem krugu kupaca sa skromnim budžetom. Čak ni potrošnja nije preterana, nakon 2.000 pređenih kilometara, stabilizovala se na 8,2 lit. Najniža zabeležena kreće se oko 6,5 litra, dok po gradu ne prelazi 10 lit. Jedino nam se na auto putu učinila previše «alavom», jednim delom i zbog kratkog šestog prenosa. Naime pri 130 km/h, motor se vrti na 3.500 obrtaja (Astra oko 2.500), tako da u ovakvim okolnostima treba računati na 8 lit. Mogao bi biti i malo diskretniji, no kako je dopadljiv za slušni sistem, hajde da to računamo pre kao kvalitet, nego li manu…

Kome se perfomanse ipak učine nedovoljnim, za sada su na raspolaganju još dva benzinaska agregata, 1.4 Multiair od 170 ks, i spomenuti 1.8 TBi/235 (Mamma mia !), kao i dva dizela, 1.6 JTDM/105 i 2.0 JTDM/170 ks. Pored tri završna nivoa, moguće ju je poručiti i u verziji Pack Sport, sa spuštenom šasijom, tvrđim trimom i niskoprofilnim pneumaticima.

Bez ikakve sumnje, kupovina jedna Alfe pre svega je motivisana emocijama, manje samim potrebama. Mito, Brera, 159 i GT, sigurno nisu referentni u svojim kategorijama, ali se ipak uspešno nadmeću originalnim dizajnom i sportskim karakterom. Naša Giulietta, ima od svega toga pomalo, plus dopadljiv neo-retro stil, što će reći sve neophodne atribute, kako bi ostvarila zapaženiji komercijalni uspeh.

No, ruku na srce, iako znamo da u ovom segmentu nema puno eksperimentisanja, za stogodišnji rođendan Alfe, ipak smo očekivali malo više smelosti. Biće da su vremena zaista teška za italijansku auto industriju…

ekskluzivno iz Pariza, Perica Rajković
foto: P. Rajković, Vrele Gume
perica.rajkovic@vrelegume.rs
7074
Postavljeno: 11.11.2010

Arhiva: Ekskluzivno

Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 02.02.2016

Renault Megane 1.6 dCi/130 Intens
Tekst sa video prilogom!

Zvezda u svojoj domovini, Megane je na evropskom tržištu u zaostatku za najprodavanijim nemačkim predstavnicima. Dolazak četvrte generacije može preokrenuti situaciju, barem se tako nadaju u Renaultu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 25.01.2016

Renault Talisman 1.6 TCe/200 EDC 7 Intens

Kako bi što pre zaboravilo Lagunu, Renault je nasledniku promenio čak i ime, a sve u želji da se od autsajdera, transformiše u lidera u segmentu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 29.12.2015

Opel Corsa 1.3 CDTi/ 95 Ecoflex S&S Cosmo

Nova Opel Corsa 1.0 T/115 ostavila je veoma pozitivan utisak, no kada je pokretana malim dizelom 1.3 CDTi, situacija je znatno komplikovanija, pre svega zbog brojne i talentovane konkurencije


Dacia Lodgy&Dokker Stepway

28.07.2015

Nissan Pulsar 1.5 dCi/110

14.07.2015

Ford Focus SW 1.5TDCI/120

10.07.2015

Kia Rio 1.1 CRDi/75

30.06.2015

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHdi/150

10.06.2015

Ford Mondeo 2.0 SW TDCi/180 Powershift Titanium

03.06.2015

Kia Pro_cee’d GT

20.05.2015

Opel Corsa 1.0 T/115 Cosmo Tekst sa video prilogom!

16.05.2015

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi/150 KS Exclusive

07.05.2015

Toyota Auris 1.6 Valvematic Style Tekst sa video prilogom!

27.04.2015

Renault Clio 1.2 TCe/120 EDC Initiale Paris

26.02.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique Tekst sa video prilogom!

10.02.2015

Nissan Juke 1.2 DiG-T

12.01.2015

Fiat 500L Living 1.6 MultiJet/120

07.01.2015

Renault Captur 1.5 dCi/90 EDC Helly Hansen

03.12.2014

Opel Astra Sedan 1.6 CDTi/136 Cosmo

28.11.2014

Kia Soul 1.6 CRDi/128

05.11.2014

Renault Twingo 1.0 SCe/70 Expression

17.10.2014

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBooste/100KS

10.10.2014

Citroen C1 1.2VTi/82

25.09.2014

Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 automatic

05.08.2014

Opel Meriva 1.6 CDTI/136 Cosmo

29.07.2014

Renault Megane CC 1.6 dCi/130

10.07.2014

Mazda3 2.2 Skyactive-D

17.06.2014

Citroen C4 1.2 e-THP/130 Exclusive

21.05.2014

Dacia Duster 1.2 TCi/125 Prestige

08.05.2014

Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi/115

01.05.2014

Seat Leon ST 1.6 TDi/105

18.04.2014

Nissan NV-200 Evalia

31.03.2014

Opel Insignia Break Sport Tourer 2.0 CDTI/195 KS Cosmo

20.03.2014

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm/150

07.03.2014

Nissan Note 2 1.2/80 Acenta Connect

21.02.2014

Peugeot 308 1.6 THP/156 Feline

14.02.2014

Fiat 500 Abarth 595 Turismo 1.4 T-Jet/160

10.02.2014

Opel Cascada 2.0 CDTi Biturbo

21.01.2014

Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

10.01.2014

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/90

01.01.2014

Subaru Forester

25.12.2013

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet/105

12.12.2013

Peugeot 208 GTi

20.11.2013

Citroen C4 Picasso

30.10.2013

Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI/136

16.10.2013

Mazda 6

02.10.2013

Renault Clio 4 RS 200 Cup

19.09.2013

Renault Scenic XMOD

04.09.2013

Volvo V40 Cross Country Tekst sa video prilogom!

21.08.2013

Citroen DS3 Cabrio

07.08.2013

KIA Carens

24.07.2013

Renault Clio Grandtour

03.07.2013

Kia Ceed SW

19.06.2013

Renault Captur

12.06.2013

Citroen C4-Aircross

05.06.2013

Ford Fiesta

22.05.2013

Citroen C- Elysée

08.05.2013

Dacia Logan 2 0.9/90 KS Laureate

24.04.2013

Fiat 500L 1.3 Multijet Easy

10.04.2013

Seat Mii

27.03.2013

Citroen C3 1.2 VTi Exclusive

13.03.2013

Opel Ampera

27.02.2013

Dacia Sandero 1.2 16V Story

13.02.2013

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 Prestige

06.02.2013

Dacia Dokker

23.01.2013

Chevrolet Malibu 2.0 VCDi LTZ

11.01.2013

Kia cee’d 1.6 CRDi/128 EX Maxx

19.12.2012

Citroen DS5 2.0 HDi/163 KS Sport Chic Automatic

28.11.2012

Ford Focus ST

31.10.2012

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi Cosmo Pack

17.10.2012

Mazda CX-5

03.10.2012

Dacia Lodgy 1.5 dCi/110 Laureate

19.09.2012

Renault Megan Coupe 1.2 TCe GT Line

29.08.2012

Peugeot 208

15.08.2012

Kia Rio 1.4 CRDi Sport

01.08.2012

Tata Nano

18.07.2012

Renault Grand Scenic

04.07.2012

Renault Twizy

20.06.2012

Kia Optima

06.06.2012

Chevrolet Cruze 5 vrata 1.8/141 LTZ

23.05.2012

Renault Fluence ZE

09.05.2012

Opel Astra GTC

18.04.2012

Renault Twingo

04.04.2012

Ford Fiesta

21.03.2012

Citroen DS5

07.03.2012

Nissan Leaf

22.02.2012

Citroen C-Zero

08.02.2012

Volvo V60 D5 2.4/215 KS Ocean Race

25.01.2012

Ford Focus SW

11.01.2012

Renault Koleos

28.12.2011

Fiat Freemont 2.0 MJT/140 Urban

14.12.2011

Chevrolet Aveo 1.4/100 KS LTZ

30.11.2011

Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi/112 KS Allure

16.11.2011

Renault Clio Gordini 1.5 dCi/105 KS

09.11.2011

Ford Focus 1.6 SCTi/183 KS

26.10.2011

Opel Astra Sport Tourer vs Renault Megan Grandtour

12.10.2011

Citroen DS4

28.09.2011

Subaru Impreza XV

14.09.2011

Ford Focus 1.6 TDCi/115 Titanium

30.08.2011

Mazda 5 1.6 MZ-CD/115 KS

17.08.2011

Renault Megane CC Floride 1.9/130KS

03.08.2011

Kia Picanto 1.0 Active

20.07.2011

Renault Scenic 1.6 dCi/130 KS Exception

13.07.2011

Peugeot 308 1.6 e-HDi

06.07.2011

Ford Grand C-Max

29.06.2011

Chevrolet Orlando

22.06.2011

Citroen DS4

15.06.2011

Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi Quadrifoglio Verde

08.06.2011

Peugeot 508

01.06.2011

Nissan Juke

25.05.2011

Hyundai iX35 1.7 CRDi/115 KS 2WD Diamond

18.05.2011

Opel Corsa 1.7 CDTI/130KS OPC Line

11.05.2011

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport

04.05.2011

Renault Latitude 2.0dCi/150 Initiale

27.04.2011

Citroen DS3 Racing

20.04.2011

Citroen C5 2.2 HDi 204 KS Exclusive

13.04.2011

Nissan Micra

06.04.2011

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 KS

29.03.2011

KIA Sportage

16.03.2011

Fiat 500 0.9 TwinAir

09.03.2011

Peugeot 5008

02.03.2011

Volvo S60 D3/163 ks Summum automatik

23.02.2011

Citroen C4

16.02.2011

Citroen C4 Picasso 1.6 HDi/112 Confort

02.02.2011

Renault Laguna 2.0 dCi/130 GT 4Control

26.01.2011

Mazda 6 2.2 MZR-CD/163 Combi GTA

19.01.2011

Opel Meriva 1.7 CDTi/100 ks Automatic

12.01.2011

Ford C-Max

05.01.2011

Subaru Outback

22.12.2010

Ford Kuga 2.0 TDCi 4x2 Titanium

08.12.2010

Peugeot 308 CC

01.12.2010

Renault Megane 1.5 dCi/110 Estate EDC GT Line

24.11.2010

Renault Wind

17.11.2010

Alfa Giulietta 1.4 Tjet 120 Distinctive English version

11.11.2010

Fiat Doblo / Renault Kangoo

03.11.2010

Opel Astra 1.4 Turbo Sport

27.10.2010

Citroen C4 2.0 HDi Excusive English version

09.10.2010

Peugeot 3008

06.10.2010

Renault Megane CC

29.09.2010

Kia Venga

22.09.2010

Renault Twingo RS Gordini

15.09.2010

Kia Venga 1.4 CRDi/90 i Citroen C3 Picasso 1.6 HDi/90

08.09.2010

Citroen DS3 1.6 HDi/110 Sport Chic

01.09.2010

Kia C’eed SW

18.08.2010

Peugeot RCZ

04.08.2010

Dacia Duster 1.5 dCi/110 4x4

28.07.2010

Chevrolet Spark 1.2 GPLi LS

21.07.2010

Volvo C30

14.07.2010

Dacia Duster

30.06.2010

Nissan Cube

23.06.2010

Fiat Sedici 4x4 2.0 Multijet 135 ks

16.06.2010

Opel Astra vs Renault Megane

09.06.2010

Citroen Nemo

02.06.2010

Volvo S80 2.4D/175 ks Summum

26.05.2010

Hyundai i20

19.05.2010

Renault Megan 2.0T RS Luxe

12.05.2010

Peugeot 4007 2.2 HDi DCS6 Premium Pack

28.04.2010

Citroen C3 1.4/70 HDi Confort

21.04.2010

Chevrolet Cruze 2.0 VDCi/125 LS

14.04.2010

Nissan Note

31.03.2010

Fiat Punto Evo

24.03.2010

Peugeot 407 Coupe i Renault Laguna Coupe

17.03.2010

Alfa Romeo 159

10.03.2010

Peugeot 5008

03.03.2010

Ford Ka 1.3 TDCi Titanium

24.02.2010

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi/160 Cosmo Pack

17.02.2010

Renault Scenic 1.5 dCi/110 Dinamique

10.02.2010

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi Tekst sa video prilogom!

03.02.2010

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport TX Navi

20.01.2010

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

30.12.2009

Nissan Pixo

23.12.2009

Fiat 500C 1,2 Lounge

16.12.2009

Opel Insignia

09.12.2009

Alfa Romeo MiTo

02.12.2009

Mazda MX-5

25.11.2009

Citroen C5 V6 3.0 HDi/240 Exclusive

18.11.2009

Citroen C3 Picasso

11.11.2009

Renault Clio GT 1.6/128

04.11.2009

Peugeot 3008

28.10.2009

Lancia Delta

21.10.2009

Renault Megane Estate

14.10.2009

Fiat Fiorino Qubo

07.10.2009

Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Bio Power Aero

30.09.2009

Dacia Sandero LPG

23.09.2009

Chevrolet Cruze

16.09.2009

Peugeot 206+

09.09.2009

Renault Koleos i Subaru Forester

26.08.2009

Peugeot 308 CC

12.08.2009

Kia Soul

29.07.2009

Renault Grande Scenic 1.4 TCe Dinamique

08.07.2009

Citroen C1

01.07.2009

Kia Carnival 2.9 CRDi EX

24.06.2009

Renault Kangoo Be bop

17.06.2009

Subaru Impreza

10.06.2009

Chevrolet Captiva

03.06.2009

Opel Agila

27.05.2009

Volvo XC60

20.05.2009

Mazda 6 1.8

13.05.2009

Dacia Logan pick-up

06.05.2009

Dacia Sandero 1.5 dCi/85 Laureate

29.04.2009

Hyundai i30 CW

22.04.2009

Citroen C6 2,2 HDi FAP/173 Exclusive

15.04.2009

Ford Ka

08.04.2009

Mazda 2

01.04.2009

Renault Megane 1.5 dCi Privilege

25.03.2009

Citroen C4

18.03.2009

Renault Megane Coupe

11.03.2009

Chevrolet Aveo GPL

04.03.2009

Mazda CX-7

25.02.2009

Volvo XC70

18.02.2009

Renault Laguna Coupe

11.02.2009

Ford Fiesta

04.02.2009

Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi Outdoor

28.01.2009

Citroen C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive

21.01.2009

Ford Mondeo SW 2.2 TDCi i Peugeot 407 SW 2.2 HDi

14.01.2009

Renault Kangoo 1,5 dCi i Citroen Berlingo 1,6 HDi

24.12.2008

Ford Kuga, Renault Koleos i Toyota RAV4

10.12.2008

Renault Twingo RS Cup

03.12.2008

Daihatsu Cuore 1.0 i Citroen C1

19.11.2008

Peugeot 308 SW 1.6 VTi Sport

05.11.2008

Kia - fabrika Zilina u Slovačkoj

29.10.2008

Peugeot 4007 2,2 i Toyota RAV4 2,2 D-4D

08.10.2008

Ford Galaxy 2,0 TDCi Ghia

01.10.2008

Renault Laguna GT 2,0T

24.09.2008

Citroen C4 Picasso 1,6 HDi i Mazda 5 2,0 MRZ CD

17.09.2008

Subaru Legacy 2,0 D SW Club

10.09.2008

Dacia Logan 1.5 dCi/70 Laureate

03.09.2008

Kia Pro Cee'd 2.0 CRDi Sport

27.08.2008

Renault Koleos 2.0 dCi/150 4X2 Dinamique

20.08.2008

Citroen 2CV TPV

09.08.2008

Subaru Impreza 2.5 WRX

10.07.2008

Subaru Justy 1.0 S

26.06.2008

Mazda 2 1,5 / 103KS Pack Sport

19.06.2008

Ford Focus 2,0 TDCi i Peugeot 308 2,0 HDi

12.06.2008

Volvo V70 2,4D Summum

05.06.2008

Dacia Sandero

29.05.2008

Renault Grande Modus 1,5 dCi Expression 105 KS

22.05.2008

Volvo V50 2.0D R-Designe

15.05.2008

Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta Pack

08.05.2008

Kia Picanto 1,1 Active

01.05.2008

Kia Sorento 2.5 CRDi/170 EX Shilton

17.04.2008

Ford Mondeo SW 2,0 TDCi i Renault Laguna Estate 2,0 dCi

10.04.2008

Peugeot 207 SW 1.6 VTi Outdoor

27.03.2008

Kia Cee'd SW 1,6 CRDi

20.03.2008

Renault Clio Estate 1,5 dCi / 85 Dinamique

13.03.2008

Peugeot 207 SW 1,6 HDI Trendy

06.03.2008

Citroen C4 1.6 BioFlex

28.02.2008

Volvo C30 T5 Summum 230KS

21.02.2008

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/85 Laureate 7 sedišta

14.02.2008

Peugeot 308 na putevima šampanjca

07.02.2008

Renault Laguna 3 1.5 dCi 110 Expression

31.01.2008

Kia Cee'd 1,6 CRDi 115 Activa

24.01.2008

Subaru Impreza 2,0 R Sport

17.01.2008

Daihatsu Materia 1,5 16v

10.01.2008

Hyundai i30 1.6 CRDi/115 ks Pack Confort

03.01.2008

Ford Transit 3,2 TDCi/200 KS i Transit Sportvan 2,2 TDCi/140

27.12.2007

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

20.12.2007

Renault Twingo 1.2 GT

13.12.2007

Ford Ranger 2.5 XLT Super Cab 4X4

06.12.2007

Volvo S80 3.2 AWD Summum

29.11.2007

Pariski bicikli - Velib

22.11.2007

Kia Sportage 2,0 CRDi i Hyundai Tucson 2,0 CRDi 4WD Pack Luxe

15.11.2007

Citroen C-Crosser

08.11.2007

Renault Kangoo 2

30.10.2007

Ford S-Max 2.5 T Titanium

25.10.2007

Renault Megane RS 2.0 dCi/175 ks Luxe

18.10.2007

Peugeot 207 CC 1,6 HDi Griffe

11.10.2007

Volvo C70 D5 Summum

04.10.2007

Kia Carens 2,0 CRDi / Renault Grand Scenic 1,9 dCi

20.09.2007

Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDi Exclusive

13.09.2007

Renault Twingo 1,5 dCi Initiale

06.09.2007

Peugeot 1007 1.6 HDi Spoty Pack

23.08.2007

Renault Modus 1.2 16v/100 ks Alyum

16.08.2007

Hyundai Sonata 2,0 CRDI Pack Luxe

09.08.2007

Mazda MX-5 1,8 Coupe-Roadster

02.08.2007

Ford C-Max

26.07.2007

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Pack Luxe

19.07.2007

Stabilna situacija

09.07.2007

Peugeot 407 V6 2.7 HDi Feline

27.06.2007

Citroen Jumpy 2,0 HDI Combi Confort / 9 sedišta

20.06.2007

Subaru Outback 3,0R

13.06.2007

Volvo V50 1,8 Flexifuel E85 Summum

06.06.2007

Ford S-Max 1,8 TDCi/125 KS Trend

30.05.2007

Dacia Logan MCV 1,6 16v / 7 sedišta

23.05.2007

Peugeot 207 1,6 THP/150 KS

16.05.2007

Subaru B9 Tribeca 3,0R

02.05.2007

Daihatsu Trevis 1,0

25.04.2007

Hyundai Coupe 2,0 Pack Luxe

18.04.2007

Renault Clio 2,0 16v Dynamique

11.04.2007

Nova Fabia

07.04.2007

Mazda 6 2,0 MZR-CD Elegance

21.03.2007

Renault Megane Coupe GT 2,0 dCi / Volvo C30 2,0 D

07.03.2007

Citroen Picasso 1,6 HDi BMP6 Pack Ambiance

28.02.2007

Mazda 5 2,0 MRZ-CD 110 KS Elegance

21.02.2007

Nissan Micra C+C 1,6 automatik

14.02.2007

Volvo S40 D Summum

07.02.2007

Renault Clio RS 2,0

31.01.2007

Fiatom Grande Punto 1,2 Dynamic na putevima Andaluzije

24.01.2007

Citroen C4 Picasso sa 5 sedišta

09.01.2007

Dacia Logan 1.6 16V/105 KS

03.01.2007

Mazda 3 1.6 MZ-CD Perfomance

13.12.2006

Citroen C4 1.6 HDi BMP6 Exclusive

29.11.2006

Nissan Note 1,5 dCi/86 KS Acenta

15.11.2006

Ford S-Max 2,0 TDCi Titanium

01.11.2006

Renault Laguna Estate 2,0 dCi i Peugeot 407 SW 2,2 HDi

25.10.2006

Super test polovnjaka:
Renault Megane sedan 1.5 dCi/100 KS

18.10.2006

Renault Megane CC 2.0 dCi/150 KS Sport

12.10.2006

Daihatsu Copen 1,3 VVT

27.09.2006

Citroen C-Metisse

20.09.2006

Citroen C5 2.2 HDi 173 KS FAP Exclusive

13.09.2006

Daihatsu Cuore 1.0 X

06.09.2006

Renault Espace 2,0 dCi FAP i Peugeot 807 2,2 HDi FAP

16.08.2006

Citroen C6 V6 2,7 HDi FAP Exclusive Pack Lounge

02.08.2006

Peugeot 207 1.6 HDi 90 KS Sport

19.07.2006

Peugeot 207 1,6 16V i Renault Clio 1,6 16V

12.07.2006

Daihatsu Terios 1,5 Sport

05.07.2006

Renault Modus 1.5 dCi/105 KS Confort

28.06.2006

Ford Fiesta S 1.6 TDCi

21.06.2006

Škoda Octavia 2.0 RS

14.06.2006

Renault Grande Scenic 2.0 dCi 150 KS Luxe Dinamique

07.06.2006

Citroen C2 1.4 16V Stop&Start

31.05.2006

Renault Clio 1.4 16V Luxe Privilege

22.05.2006

CITROEN PICASSO 1.6 HDi/92 KS Pack

10.05.2006

Peugeot 1007 1.6e 2-Tronic Sporty Pack

03.05.2006

Ford Fiesta 1.6 TDCi Ghia

26.04.2006

Uporedni test:
Citroen Berlingo 1.6 HDi/75 i Renault Kangoo 1.5 dCi/70

19.04.2006

Dacia Logan 1.5 dCi Laureate Pack

12.04.2006

Peugeot 407 1.8i 16V 125 KS Confort

05.04.2006

Renault Vel Satis 2.2 dCi Privilege

29.03.2006

Francuska posla

22.03.2006

Savremeni dizeli i loše gorivo

15.03.2006

Peugeot 407 Coupe 3.0 V6 Pack

08.03.2006

Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi/90 KS

01.03.2006

Uporedni test:
Citroen C4 1.6 HDi i Ford Focus 1.6 TDCi

23.02.2006

SEAT LEON 2.0 TDI Stylance

15.02.2006

VW Fox 1.4 TDi 70 Pack Confort

08.02.2006

Ford Fusion Plus 1.6 TDCi

01.02.2006

Renault Laguna Estate 2.0 dCi Initiale

26.01.2006

Peugeot 307 2.0 16V/180 KS Feline

19.01.2006

Skyline
11.11.2010 12:17
5
8

Ja bih pre ovu - http://www.netcarshow.com/alfa_romeo/1960-giulietta_sz/1280x960/wallpaper_01.htm

:-) Mada, ni ova nova nije za bacanje. ;-)

Miso
11.11.2010 12:58
4
12

Da li se ovaj s%s sistem moze ostraniti ili islkljuciti kao kod BMW-a?

mikoni
11.11.2010 15:29
9
3

ja ovde ne bi nista dirao,alfa je zato alfa a ne ....

Peki
11.11.2010 16:01
13
2

@Misko, sistem Stop&Start moze se iskljuciti prekidacem na komandnoj tabli, jer u odredenim okolnostima nervira. Mislim recimo prilikom ulaska u raskrsnicu, ili ispred znaka STOP. No kako bi se izbeglo nepotrebno gasenje motora za par sekundi, mora se drzati pritisnuto kvacilo. Cim se popusti, motor se gasi i obrnuto. Ne reaguje prvih par minuta, dok se koliko-toliko ne postigne radna temperatura.
Pozdrav

Misha
11.11.2010 21:23
11
3

Kapu dole!!!

Buffalo
11.11.2010 22:33
8
24

Tako sam i pretpostavljao! Giuiletta je razocala! Alfa je pokusala da spoji tradiciju, sarm, konfekciju i glad za profitom uz sumnjiv kvalitet. Ocigledno, bar po Rajkovicu, da nisu napravili neodoljiv automobil, vec samo prosecan poput. Cini se da tu vise nema neke velike razlike izmedju Giuilette, I30, Chevroleta, C4,...
Steta!

Milan
11.11.2010 23:00
13
11

Ako vec naginje premijum modelima ta plasticna lajsna sto se proteze prelo cele komandne table trebala je biti od aluminijuma.Ukupno gledajuci,kokpit je veoma lep,osvezavajuci,ne tako dosadno savrsen kao kod Audija A3 ili Golfa.

Milan
11.11.2010 23:03
8
8

Dodacu jos i to da je cudno sto na upravljacu,i u skupljim verzijama nema nijednog aluminijumskog detalja koji bi barem malo podigao utisak o izgledu istog.

BOKI
12.11.2010 10:55
6
9

Auto je OK: savremen dizajn, dobra mehanika.
Jedini problematicni deo je cena, koja je u rangu premijum modela (Audi A3, BMW 1).
Ako bi Delta Auto snizila cenu da bude u rangu Golfa V, mogli bi da ocekuju bolji rezultat.
Ovako, osecam da ce vecina kupaca biti zagrizeni "Alfisti" koji ce umesto osnovne od 20000 EUR kupovati najjaci model od 26000 EUR, sa 235KS.

Ivan
12.11.2010 12:44
22
2

Peki opet sve cestitke.
Alfa se kupuje srcem i to svi znaju, tako da Milane tvojim zamerkama nema mesta, cak smatram da su to reci iz ocaja jednog ljubitelja Golfa koji posto poto zeli da pronadje zamerku jednom skoro savrsenom automobilu, naravno sto se tice spoljnog izgleda.
@Boki
Ocigledno nisi upucen u cenovnu politiku Bmw i Audia, pa si napisao ovu posalicu.
Ali ako si vec napravio paralelu treba da imas u vidu da su A3 i Seria 1 modeli iz 2003 i 2004 godine a Alfa potpuno nov model, a ako bi isli dalje treba obratiti paznju sta od opreme i tehnickih novina ima Alfa kao:D.N.A. S.S. SYSTEM, HILL HOLDER, Q2 ITD. u odnosu na Bmw i Audi koji nemaju nista i pritom su skuplji.
Jedva cekam da vidim cenovnik novih modela Bmw i Audi kada budu izasli novi modeli ha,ha bice interesantno prisecati se ovog komentara.
Pozdrav.

Miso
12.11.2010 12:50
19
5

@ Peko Hvala.

Alfa i ne treba da ima cijenu kao Golf, C4, 308...vec je ona iznad njih i konkurent je A3, S1, CT, C30, Delti, DS4.

Miso
12.11.2010 12:51
12
7

Meni bi s&s uvek bio iskljucen. besmisleniju stvar odavno nisu ugradjivali na automobilima.

Zveki
12.11.2010 16:52
6
22

Pozdrav iz Zagreba.
Nisam ga vozio ali sjedio jesam i prilicno se raspitao o doticnom modelu jer sam u fazi kupovine.
Auto je blago razocarenje.Dizajn je nit vrit nit mimo, dakle sismis pred parenje.Stos je u tome sto je i takav ljepsi od konkurencije(iako o ukusima ne ...).ALI NIJE TO TO:
Unutrasnjost dijeli sa Bravom.Dakle solidno ali nis posebno.Mjesta otraga ima jedva ili taman.S obzirom na Alfu ovo je plus.Ovjes je samo solidan sto ce rec da su Golf i Fokus bolji za voznju ma sta drugi govorili.Taj Q2 diferencijal ima i Golf, znaci elektronicko sranje koje nema gotovo nikakve koristi.Mehanicka spera ala "Revo knuckle" na Focusu RS ili Meganeu RS je prava stvar.Ovo je pizdrija, isto ko i start-stop sustav.Sve bi to bilo iu podnosljivo da nije cijena u p.... materini.Dakle, u nista

Leon
12.11.2010 18:05
11
10

Lep auto i samo to.Malo mi je smešan kompletan koncept Alfine politike.Kao i taj "sportski duh"od koga realno nema ništa.Svaka Alfa je razočarala po pitanju voznih karakteristika u odnosu na ono manifestno vezano za samu pojavu i spoljašnji izgled.Čekamo novog Fokcus-a st,tu je Megane rs,sportista ima na pretek...Onih sa stilom isto tako,npr.DS4...Cena je moglo bi se reći pomalo drska.

Alfista
13.11.2010 00:28
28
9

Osoba koja je '' testirala '' Alfu je,bar po mom mišljenju,zaljubljenik u VW.
Za Buffalo.Nije mi jasno kako možete, na osnovu novinarskog članka,
donositi sud o automobilu!?Niti ste ga vozili,niti ste sedeli u njemu,a dajete
negativno mišljenje! Šta znači prosečan automobil? Start & stop sistem se ugrađuje zbog smanjenja potrošnje goriva!Nekome je to besmislica,meni nije.Alfa je Alfa.Ja još ni jednu Alfu,od modela 156,nisam video na šlepu,a
Golfa V sam video bezbroj puta.Golf V je najlošiji Golf ikad napravljen;lošiji
od modela Golf III!Serijske greške na Golfu V su:problem sa turbinom na TDI motorima,vazdušni jastuci se ne aktiviraju,tempomat se '' zakuje''(informacija iz prve ruke),osjetljiva plastika u unutrašnjosti.Što se tiče Golfa VI,Hyundai ima bolji dizel motor od VW common rail motora.

Miso
13.11.2010 13:52
7
9

Poredite Alfu sa Renoom, VW, Citroenom, Opelom...ha ha ha ha ha
Pa Alfa je bre konkurent Audiju, BMW-u, MB-u, Lexusu, Jagu, Volvu...
To nije konfekcija bre.

Peki
13.11.2010 19:26
12
12

@Alfist, kako od nekog koji se tako potpisuje mozemo ocekivati da bude objektivan? Iz toga ugla gledano ni ne pogada me tvoja konstatacija de je osoba koja je "testirala" Giullietu, zaljubljenik (opet sam upotrebio istu rec kao i ti) u VW!
Drugo, vidim da kritikujes ostale ucesnike kako mogu da sude o jednom automobilu na osnovu novinarskog clanka, pa bih voleo da znam koja su tvoja iskustva? Nemoj mi reci da si Giuillietu vec imao prilike, kao sto je to moj slucaj, voziti satima i danima po gradskim guzvama, najmanje hiljadu kilometara na auto putu, da si sa njom isao u kupovinu, na pijacu, u Ikeu (kupio sam jednu komodu, tako sam se uverio i u modularnost prtljaznika), da si vozio decu u skolu i slicno? Ako se to ne zove testiranje, ja neznam sta je? Procitaj molim te jos jednom tekst, verujem da je krajnje objektivan. A ukoliko i dalje sumnjas da mrzim Alfe, pogledaj u arhivi sta sam napisao u vezi MiTo i 159 1750 TB. Ovo nije bio naruceni test, gde je sve u superlativima...
S postovanjem
PS. O pouzdanosti novih mobdela nepotrebno je raspravljati, to ce pokazati vreme. A to sto nisi video ni jednu 156 na sleperu (ja jesam), a jesi Golfove 4, posve je normalno, jer je ovih proizvedeno, dakle i prodato, barem 10.000 puta vise. I to samo za sebe govori mnogo, mada je cinjenica da su imali dosta problema, upravo kao i 156, Megan, 306, Focus, Astra...i svi ostali proizvodaci. Nema nekvarljivog auta, to nam je nedavno dokaza i Toyota, zar ne?

Bojan
13.11.2010 19:42
14
3

Mnogi ce joj naci 1000 mana, nece smeti da je kupe, ali ce je uvek potajno prizeljkivati. Tako je uvek bilo sa Alfom, tako ce biti i sad. Alfa je prica za sebe i moze se uporedjivati sa drugim Alfama, sa drugim markama je besmisleno.

Leon
14.11.2010 02:55
9
8

Na šlepu nisi video Alfu jer su retke.Koliko vidim,što se tiče prodaje kod nas je cifra obično 0.

Normalno da je za poređenje sa Renault-om,Opelom i sl.Da nije možda sa Aston Martin om?

@ leon
14.11.2010 10:02
4
11

Nece ni sa Astonom, vec Audijem, BMW, Mercedesom, Lexusom, Volvom, Jaguarom, Saabom.

Enes Ćosović
14.11.2010 15:34
10
10

Leon, baš htedoh nešto slično da napišem. Imao je moj drugar 156-icu, i bio je baš razočaran sa autom. Samo nemojte Alfu da upoređujete sa premijum segementom, molim vas. :) Dalje, što se tiče njihove prodaje je katastrofa, pa retko na ulici možeš da je vidiš samo što su nepouzdane i navešću nenormalan gubitak cene kao polovnjak i i da se puno kvare (dovoljno je samo ovo, da ne idemo dalje). :) Pa u mojem gradu od 150 000 stanovnika ima više S klasa nego njih. :) Pozdrav!

Ivan
14.11.2010 17:49
16
7

@Peki
Alfista je donekle upravu, mada moram da priznam da jedan fan Alfe ne moze mnogo da bude objektivan, ali u tvom tekstu se primecuje manja doza sarkazma, narocito u prvim redovima gde pominjes "salon u Parizu gde je prikazana top verzija u prisustvu dve prelepe manekenke uz napomenu kako li ce izgledati bazna verzija kada joj se uklone brojni atributi".
Po meni veoma ostre i bespotrebne reci za automobil koji se tek pojavio i nije imao priliku da se dokaze.
Samo zbog toga jedan VELIKI minus od mene.

Bojan
14.11.2010 20:13
14
5

Alfu kod nas bije glas o slaboj pouzdanisti, ali to je jedna velika predrasuda. Pre svega kad je auto nov, popravke su besplatne, kad je polovan njegova pouzdanost zavisi najvise od toga kako je negovan i u cije je ruke pao. Alfa je jako kavalitetna samo trazi malo vise paznje. Kvare se i druga kola, novija posebno, i popravke su veoma skupe. Nisam primetio da je Passat TDI ista pouzdaniji od 156-ice. Mozda su pojedini sklopovi preciznije izradjeni i ceo Passat deluje utegnutije, ali itekako zna da se kvari, a posebno taj cuveni TDI motor. Alfini motori su pravi biseri, iz bilo kog perioda da vuku poreklo. Nisu savrseni, ali su izuzetno dugotrajni.

Peki
14.11.2010 21:07
10
7

@Ivane, tacno je to sto kazes, ali nakon tvog citata sledi: "solidna osnova, sa atraktivnim elementima kao sto su....". Dakle moj "problem " je sto se jako cesto srecem sa modelima koji predstavljaju vrhunac ponude, dakle sa nasnaznijim agregatima i ful opremom. Recimo Gullietu sam mogao dobiti znatno ranije, da nisam insistirao na testiranoj verziji. Hocu da kazem da su razlike ogromne izmedu 1.4 Tjet i 1750 TBI Quatrofoglio Verde, kako po karakteristikama, tako i po pitanju opste prezentacije. To prakticno nije isti automobil. Trenutno "testiram" (nas prijatelj Alfista to stavlja pod znake navoda, sto me je motivisalo da odgovorim pomalo revoltirano) 308 GTi 1.6/200, pa taj model, osim imena, nema nikave veze za baznim 308 1.4/75 ks, kakvim se voza nasa Policija.
Da rezimiram, moje je da napisem sta mislim i osecam, sto ne znaci da sam 100 % u pravu. Ova Giullieta na mene nije ostavila posebno snazan utisak, sacekajte misljenje redakcije, koja trenutno ima na testiranju 2.0 JTDm/170 ks. Ukoliko se budem docepao najsnaznijie verzije, mozda cu radikalno promenti misljenje. Podsecanja radi, kada sam po prvi put "testirao" Astru 1.7 CDTi/110, bio sam prilicno razocaran, da bi potpuno promenio misljenje cim sam se smestio za upravljac benzinske 1.4 T Sport. Nema znaci ni govora o preterano ostrim recima, smatram da je tekst odmeren i realan. Vreme ce pokazati hoce li Giullieta krenuti istim putem kao i Lancia Delta (katastrofalna prodaja, bez obzira na odredene kvalitete) ili ce postati ozbiljan konkurent francuskim i nemackim predstavnicima.
Pozdrav

Mix
15.11.2010 12:03
8
2

Ja mnogo ocekujem tek od naslednika 159-ke, Mi.To i Giulietta nisu dovoljno ubedljivi, isuvise je Fiatovih "gena" u njima da bi bile prave Alfe. A da ne pricam o tome da se potajno nadam povratku zadnjeg pogona u prelepe italijanske makine. Sto se tice Multiair-a, Fiat grupa tj. Alfa je ponovo, kao sto je to bila i u slucaju common-raila - pionir, i time treba da se ponosi.

Skyline
15.11.2010 18:44
1
9

Što dobih onoliko minusa na prvi komentar? :-/

Leon
15.11.2010 21:16
2
5

Nece ni sa Astonom, vec Audijem, BMW, Mercedesom, Lexusom, Volvom, Jaguarom, Saabom.

:-) No comment.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: