Ekskluzivno

Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi Quadrifoglio Verde

Više od običnog broja

Epoha, kada su Alfe bile samo brojevi, definitivno je iza nas. Kao dokaz, nekadašnju 147 je zamenila Giulietta, ime koje evocira na slavnu prošlost, posebno kada uz njega stoji 1750 Quadrifoglio Verde

Pre nego li krenemo dalje, malo istorije. Za neupućene, Alfa Romeo Giulietta se proizvodila u Milanu, između 1977. i 1985., i preuzela je ime od modela koji se pojavio još početkom 1950. godine. Ova Giulietta, zamenila je jedan, možda još poznatiji, koji je kao nikada do tada, prirastao za srce “Tifosa”, a radi se naravno o Alfi Giulia. Nimalo lak zadatak, što se donekle odnosi i na aktuelnu Giuliettu, koja ima za cilj da povrati poverenje fanova, ali i da se dopadne mnogo široj publici. Jer 147 po mnogima nije bila “prava” Alfa, iako je ostala na sceni čitavih deset godina. Taman kao dve generacije Golfa…

U svakom slučaju, “Alfisti”, već godinama nestrpljivo očekuju dostojnog naslednika, koji ovoga puta, nema pravo da “omane”. Giulietta 2010, osim imena izvučenog iz naftalina, veoma uspešno spaja DNK predaka, sa zahtevima koji se postavljaju pred jedno moderno vozilo. Počevši od izgleda, gde se fluidne forme, sa ukusom i merom, ukrštaju sa tradicijom. OK, po nekima se moglo otići još dalje i smelije sa dizajnom, no ne treba zaboraviti da je ova Alfa auto za svaki dan, i kao takva, ne može se svrstati u isti rang sa 8C, ili nedavno najavljenom 4C.

     
 

Bilo kako bilo, toliko poznati zaštitni štit proizvođača (maska hladnjaka), i dalje je u prvom planu, sa izrazito reljefnim poklopcem motora. Diskutabilniji je položaj i oblik same svetlosne grupe, zbog koje, spreda gledano, ova Alfa izgleda pomalo “buljavo”, no to je već stvar ukusa. Profil i zadnji kraj, sa prepoznatljivim LED stop svetlima, su naprotiv veoma uspešni, tako da Giullieta, posebno kada se radi o ovoj sportskoj verziji, prosto šarmira. Tu su naravno i toliko karakteristični rupičasti naplaci (225/45 R17, opciono 225/40 R18), a Quadrifoglio Verde ima i modifikovane branike napred i pozadi, iz kojih proviruje dupla izduvna grana, bez da se zaboravilo na list deteline na “krilima”. Samo zaboga, zašto su ovu našu ofarbali u toliko anemičnu svetlo sivu boju, koja ne stoji kako treba ni jednom Fiatu Punto? Ukratko, Alfa dostojna tog imena, skladna, moćna i dinamična, ali samo u C segmentu, iako se sa 4,35 m, ubraja među duže u kategoriji. Familijarnu upotrebu i dalje “pokriva” samo jedan broj, reč je naravno o 159.

Cene u Srbiji

Alfa Giulietta 1.4 TB 120 KS PROGRESSION 1368 ccm 88 / 120 19,500 €
Alfa Giulietta 1.4 MultiAir 170 KS PROGRESSION 1368 ccm 125 / 170 21,100 €
Alfa Giulietta 1.6 JTDM 105 KS PROGRESSION 1598 ccm 77 / 105 20,500 €
Alfa Giulietta 2.0 JTDM 170 KS PROGRESSION 1956 ccm 125 / 170 24,500 €
Alfa Giulietta 1.4 TB 120 KS DISTINCTIVE 1368 ccm 88 / 120 22,000 €
Alfa Giulietta 1.4 MultiAir 170 KS DISTINCTIVE 1368 ccm 125 / 170 23,600 €
Alfa Giulietta 1.6 JTDM 105 KS DISTINCTIVE 1598 ccm 77 / 105 22,100 €
Alfa Giulietta 2.0 JTDM 170 KS DISTINCTIVE 1956 ccm 125 / 170 26,100 €
Alfa Giulietta 1.8 TBi 235 KS QUADRLFOGLIO VERDE 1742 ccm 173 / 235 26,500 €

Najbolje se krije ispod “suknje”…
Nakon najslabije benzinske verzije 1.4/120 KS, sa kojom sam se družio krajem prošle godine, na red je došla najsnažnija, sa praktično duplo više snage! Da, da, samo 235 KS, ne znači i duplo veću zapreminu, jer ovu Giuliettu pokreće famozni blok od 1750 cm3, toliko poznat 70-tih godina. A da bi se iz ovako skromne kubikaže izvukla tolika snaga, primenjeno je sve što se primeniti može; direktno ubrizgavanje, varijabilno razvođenje ventila i turbo punjač. Rezultat je vredan svake hvale, dobijeno je čitavih 340 Nm, i to pri samo 1.900 o/min! Obrtni moment je veći nego li kod mnogih dizela slične zapremine, što samo po sebi govori mnogo.

Bez ikakve potrebe da se “navlači” u visok režim, ova Giulietta snažno povlači već sa 1.500 obrtaja, tako da se bez imalo “štucanja”, može skrenutu u bočnu ulicu, sa menjačem u trećoj brzini. Naglašavam ovo jer se ipak radi o velikoserijskom automobilu, dovoljno udobnom i prostranom za svakodnevnu upotrebu. Iz tog ugla treba posmatrati i ponašanje na putu, što znači da je ova Giulietta veoma sigurna i sportski nastrojena, ali da se sa njom ne može direktno na pistu. Njeni konkurenti nisu dakle Megan i Focus RS, pre će to biti civilizovani sportisti tipa Golf i Peugeot GTi, ili eventualno Scirocco R. Tek toliko da se zna, inače sve ostalo u vezi sa voznom dinamikom je u superlativima. Zaista je treba “muški” uterati u krivinu, da bi mrdnula zadnjicom, što i nije toliko teško, uzevši u obzir perfomanse motora.

prepoznatljiv dizajn,
perfomanse u modu Dynamic,
vozna dinamika,
motor,
kočnice

cena brojnih opcija,
potrošnja,
osetljiva karoserija,
svrha ovakvog vozila

Za neupućene, naša Giulietta ubrzava do 100 km/h za manje od 7 sec, dok kilometar iz starta “obara” za 27 sec. Ovo pod uslovom da se odabere mod Dynamic, pri brzini nižoj od 110 km/h (u pokretu). Naime, prekidačem nazvanim DNA (Dynamic, Normal i All Water), njen karakter se radikalno se menja. Uostalom 340 Nm ostvaruje samo u ovom slučaju, (u Normal poziciji 300 Nm), kada se menjaju i ostali parametri. Mislimo pre svega na elektro hidrauličnu asitenciju upravljača, koja postaje osetno slabija, dok sam motor brže odgovara na pritisak papučice za gas. Giulietta se prosto ukruti, “nakostreši”, poput nekakve divlje zveri, spremne za atak! Čak se i na “pop-up” displeju (ujedno je ekran od GPS-a) mogu očitati podaci koji podižu adrenalin. Ovo se odnosi na pritisak turbine, snagu motor i takozvani “G Meter”.

U vezi sa ovim poglavljem, neophodno je spomenuti i tzv. Scavenging sitem, zahvaljujući kojem je vreme reakcije turbo punjača skrećeno za dva puta, a obrtni moment uvećan za oko 70 %, u poređenju sa motorima koji poseduju samo klasičan turbo. Još da je i zvuk koji ispušta hrapaviji, odnosno dublji, sreća bi bila potpuna. Jer osim što je sposobna da vas neverovatno brzo odvede do prohibicijskih brzina, isto tako se zna brzo i sigurno zaustaviti. Crvene kočione čeljusti, koje proviruju kroz aluminijumske naplatke, nisu samo za “šminku”, njihova efikasnost i izdržljivost je za primer (diskovi prečnika 330 mm napred i 278 mm pozadi).

     
 

Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi Quadrifoglio Verde

Motor
Tip/broj cilindara turbo benzinski, redni/4
Radna zapremina ccm 1742
Broj ventila/tip ubrizgavanja 16/direktno
maks. snaga kW/KS/o/min 173/235/5500
obrtni moment Nm/o/min 340/1900
Karoserija
tip/broj sedišta/vrata hečbek/5/5
D x Š x V mm 4351x1798x1465
međuosovinski razmak mm 2634
masa vozila/nosivost kg 1395/430 1395/430
zapremina prtljažnika 350 l
Ogibljenje
napred McPherson, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator
pozadi multilink, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator
Kočnice
napred/pozadi samovent. diskovi/diskovi
Pneumatici
dimenzije 225/40 R18
Prenos snage
pogon na prednje točkove
tip menjača/stepeni prenosa manuelni/6
Performanse
ubrzanje 0-100 km/h, s 6,8
maksimalna brzina km/h 242
prosečna potrošnja l/100 km 11,6
emisija CO2 g/km 177
Cena € 26.500

Mogli bismo eventualno poželeti precizniju i bržu ručicu menjača, kada ovaj već nije sa dvostrukim kvačilom (za sada rezervisan za 1.4 MultiAir od 170 KS).

Bilo kako bilo, po meni, Giulietta 1750 TBi (Turbo Benzina Injezione) morala bi uvek biti ovakva! Jer prelaskom na mod Normal, izgubi poprilično na temperamentu, a sve u korist veće udobnosti i niže potrošnje. Uslovno rečeno, jer sa 11,6 litara u proseku, daleko je od ekonomičnog vozila. Doduše, moguće je sići i do 7 litara, ali i oboriti neslavni rekord od 16-17 litara, sa “olovnim” stopalom na gasu i u vožnji od semafora do semafora.

Giulietta, ljubavi moja
Lepa i osetljiva (bez zaštitnih lajsni, plus prednja maska koja je u direktnom je kontaktu sa branicima ostalih automobila), Giullieta 1750 TBi poseduje neznatno atraktivniji enterijer od slabijih, čitajte jeftinijih verzija. Na stranu sedišta u kombinaciji koža/platno, koja, uzgred rečeno, nemaju dovoljno snažne bočne oslonce, aluminijumske pedale i crnu oblogu plafona, sve ostalo je kao kod gore spomenute verzije 1.4/120 KS. Dobro, dizajn komandne table je prilično orginalan, sa širokom lajsnom od brušenog aluminijuma i nesvakidašnjim prekidačima, ali ipak ne izaziva euforične uzdahe požude i divljenja.

Ni ergonomija nije bez mana, sa pravom se možemo zapitati čemu zapravo služi nepodesivi naslon za lakat? U gradskoj vožnji ometa manipulisanje ručicom menjača, dok u njegovu unutrašnjost jedva da staje novčanik prosečnih dimenzija. Slično je i sa ostalim pregradama i boksovima, nedovoljno velike zapremine. Pozitivno je što se sedište i upravljač lako adaptiraju vozačima različitog stasa, ali ukoliko se udalji od instrument table, kilometar sat postaje slabo čitljiv. Zgusnuti podeoci, za razliku od obrtomera, prava su opasnost kada se mora respektovati autorizovana brzina. Opel je rešio problem preglednim numeričkim pokazivačem brzine (pored analognog), ne i Alfa…

Što se tiče serijske opreme, ova Giulietta poseduje sve više manje neophodno (automatski klima uređaj sa dve zone podešavanja, CD-MP3, električne komande za sva stakla i retrovizore, ESP, elektronsku blokadu Q2, sistem za pomoć pri kretanju na uzbrdici …), ali se za ulazak u vozilo i startovanje motora, mora upotrebiti daljinska komanda, odnosno ubaciti ključ u bravu. Doplatiti se mora i za tempomat, senzore za pomoć pri parkiranju, senzore za kišu, metalik boju, naplatke od 18 cola, GPS…, tako da na relativno povoljnu cenu od 26.500 evra, treba dodati nekoliko hiljada evropskih novčanica.

Šta još reći za kraj? Možda priznati da nikada nisam bio “pravi” Alfista, i da kao takav, teško mogu da oprostim pojedine mane i nedostatke. Kada sam ih pre tridesetak godina obožavao, mogao sam samo da “balavim” na staklima, a sada, iako su mi postale koliko-toliko finansijski dostupne (uz kredit, naravno), došla su deca i neki drugi prioriteti. Posedovati jednu Giuliettu 1.750 TBi, pa makar i na samo nedelju dana, svakako pruža ogromno zadovoljstvo, ali ujedno zadaje i poprilično glavobolje.

Ne znam šta je delikatnije, ostaviti je noću samu na ulici, ili strepiti svaki put kada se jače pritisne na papučicu gasa? Oni koji često voze izvan granica naše zemlje, sa pravom se mogu zapitati koja je svrha ovakvih automobila, posebno od kada pored puteva radari rastu kao šampinjoni, a dizel agregati postaju sve performantniji? Od nedavno, prekoračenje brzine od 50 km/h, u Francuskoj automatski povlači krivičnu prijavu, gubitak vozačke dozvole, novčanu kaznu od više hiljada evra…, pa i oduzimanje vozila, koje u Srbiji košta bezmalo 30.000 evra (sa opcijama, tj sa uračunatim Pack Sport). Suma za koju se može svašta toga pronaći kod konkurencije…

     
 
iz Pariza, Perica Rajković
foto: P. Rajković, Vrele Gume
perica.rajkovic@vrelegume.rs
8374
Postavljeno: 08.06.2011

Arhiva: Ekskluzivno

Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 02.02.2016

Renault Megane 1.6 dCi/130 Intens
Tekst sa video prilogom!

Zvezda u svojoj domovini, Megane je na evropskom tržištu u zaostatku za najprodavanijim nemačkim predstavnicima. Dolazak četvrte generacije može preokrenuti situaciju, barem se tako nadaju u Renaultu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 25.01.2016

Renault Talisman 1.6 TCe/200 EDC 7 Intens

Kako bi što pre zaboravilo Lagunu, Renault je nasledniku promenio čak i ime, a sve u želji da se od autsajdera, transformiše u lidera u segmentu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 29.12.2015

Opel Corsa 1.3 CDTi/ 95 Ecoflex S&S Cosmo

Nova Opel Corsa 1.0 T/115 ostavila je veoma pozitivan utisak, no kada je pokretana malim dizelom 1.3 CDTi, situacija je znatno komplikovanija, pre svega zbog brojne i talentovane konkurencije


Dacia Lodgy&Dokker Stepway

28.07.2015

Nissan Pulsar 1.5 dCi/110

14.07.2015

Ford Focus SW 1.5TDCI/120

10.07.2015

Kia Rio 1.1 CRDi/75

30.06.2015

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHdi/150

10.06.2015

Ford Mondeo 2.0 SW TDCi/180 Powershift Titanium

03.06.2015

Kia Pro_cee’d GT

20.05.2015

Opel Corsa 1.0 T/115 Cosmo Tekst sa video prilogom!

16.05.2015

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi/150 KS Exclusive

07.05.2015

Toyota Auris 1.6 Valvematic Style Tekst sa video prilogom!

27.04.2015

Renault Clio 1.2 TCe/120 EDC Initiale Paris

26.02.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique Tekst sa video prilogom!

10.02.2015

Nissan Juke 1.2 DiG-T

12.01.2015

Fiat 500L Living 1.6 MultiJet/120

07.01.2015

Renault Captur 1.5 dCi/90 EDC Helly Hansen

03.12.2014

Opel Astra Sedan 1.6 CDTi/136 Cosmo

28.11.2014

Kia Soul 1.6 CRDi/128

05.11.2014

Renault Twingo 1.0 SCe/70 Expression

17.10.2014

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBooste/100KS

10.10.2014

Citroen C1 1.2VTi/82

25.09.2014

Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 automatic

05.08.2014

Opel Meriva 1.6 CDTI/136 Cosmo

29.07.2014

Renault Megane CC 1.6 dCi/130

10.07.2014

Mazda3 2.2 Skyactive-D

17.06.2014

Citroen C4 1.2 e-THP/130 Exclusive

21.05.2014

Dacia Duster 1.2 TCi/125 Prestige

08.05.2014

Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi/115

01.05.2014

Seat Leon ST 1.6 TDi/105

18.04.2014

Nissan NV-200 Evalia

31.03.2014

Opel Insignia Break Sport Tourer 2.0 CDTI/195 KS Cosmo

20.03.2014

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm/150

07.03.2014

Nissan Note 2 1.2/80 Acenta Connect

21.02.2014

Peugeot 308 1.6 THP/156 Feline

14.02.2014

Fiat 500 Abarth 595 Turismo 1.4 T-Jet/160

10.02.2014

Opel Cascada 2.0 CDTi Biturbo

21.01.2014

Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

10.01.2014

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/90

01.01.2014

Subaru Forester

25.12.2013

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet/105

12.12.2013

Peugeot 208 GTi

20.11.2013

Citroen C4 Picasso

30.10.2013

Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI/136

16.10.2013

Mazda 6

02.10.2013

Renault Clio 4 RS 200 Cup

19.09.2013

Renault Scenic XMOD

04.09.2013

Volvo V40 Cross Country Tekst sa video prilogom!

21.08.2013

Citroen DS3 Cabrio

07.08.2013

KIA Carens

24.07.2013

Renault Clio Grandtour

03.07.2013

Kia Ceed SW

19.06.2013

Renault Captur

12.06.2013

Citroen C4-Aircross

05.06.2013

Ford Fiesta

22.05.2013

Citroen C- Elysée

08.05.2013

Dacia Logan 2 0.9/90 KS Laureate

24.04.2013

Fiat 500L 1.3 Multijet Easy

10.04.2013

Seat Mii

27.03.2013

Citroen C3 1.2 VTi Exclusive

13.03.2013

Opel Ampera

27.02.2013

Dacia Sandero 1.2 16V Story

13.02.2013

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 Prestige

06.02.2013

Dacia Dokker

23.01.2013

Chevrolet Malibu 2.0 VCDi LTZ

11.01.2013

Kia cee’d 1.6 CRDi/128 EX Maxx

19.12.2012

Citroen DS5 2.0 HDi/163 KS Sport Chic Automatic

28.11.2012

Ford Focus ST

31.10.2012

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi Cosmo Pack

17.10.2012

Mazda CX-5

03.10.2012

Dacia Lodgy 1.5 dCi/110 Laureate

19.09.2012

Renault Megan Coupe 1.2 TCe GT Line

29.08.2012

Peugeot 208

15.08.2012

Kia Rio 1.4 CRDi Sport

01.08.2012

Tata Nano

18.07.2012

Renault Grand Scenic

04.07.2012

Renault Twizy

20.06.2012

Kia Optima

06.06.2012

Chevrolet Cruze 5 vrata 1.8/141 LTZ

23.05.2012

Renault Fluence ZE

09.05.2012

Opel Astra GTC

18.04.2012

Renault Twingo

04.04.2012

Ford Fiesta

21.03.2012

Citroen DS5

07.03.2012

Nissan Leaf

22.02.2012

Citroen C-Zero

08.02.2012

Volvo V60 D5 2.4/215 KS Ocean Race

25.01.2012

Ford Focus SW

11.01.2012

Renault Koleos

28.12.2011

Fiat Freemont 2.0 MJT/140 Urban

14.12.2011

Chevrolet Aveo 1.4/100 KS LTZ

30.11.2011

Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi/112 KS Allure

16.11.2011

Renault Clio Gordini 1.5 dCi/105 KS

09.11.2011

Ford Focus 1.6 SCTi/183 KS

26.10.2011

Opel Astra Sport Tourer vs Renault Megan Grandtour

12.10.2011

Citroen DS4

28.09.2011

Subaru Impreza XV

14.09.2011

Ford Focus 1.6 TDCi/115 Titanium

30.08.2011

Mazda 5 1.6 MZ-CD/115 KS

17.08.2011

Renault Megane CC Floride 1.9/130KS

03.08.2011

Kia Picanto 1.0 Active

20.07.2011

Renault Scenic 1.6 dCi/130 KS Exception

13.07.2011

Peugeot 308 1.6 e-HDi

06.07.2011

Ford Grand C-Max

29.06.2011

Chevrolet Orlando

22.06.2011

Citroen DS4

15.06.2011

Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi Quadrifoglio Verde

08.06.2011

Peugeot 508

01.06.2011

Nissan Juke

25.05.2011

Hyundai iX35 1.7 CRDi/115 KS 2WD Diamond

18.05.2011

Opel Corsa 1.7 CDTI/130KS OPC Line

11.05.2011

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport

04.05.2011

Renault Latitude 2.0dCi/150 Initiale

27.04.2011

Citroen DS3 Racing

20.04.2011

Citroen C5 2.2 HDi 204 KS Exclusive

13.04.2011

Nissan Micra

06.04.2011

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 KS

29.03.2011

KIA Sportage

16.03.2011

Fiat 500 0.9 TwinAir

09.03.2011

Peugeot 5008

02.03.2011

Volvo S60 D3/163 ks Summum automatik

23.02.2011

Citroen C4

16.02.2011

Citroen C4 Picasso 1.6 HDi/112 Confort

02.02.2011

Renault Laguna 2.0 dCi/130 GT 4Control

26.01.2011

Mazda 6 2.2 MZR-CD/163 Combi GTA

19.01.2011

Opel Meriva 1.7 CDTi/100 ks Automatic

12.01.2011

Ford C-Max

05.01.2011

Subaru Outback

22.12.2010

Ford Kuga 2.0 TDCi 4x2 Titanium

08.12.2010

Peugeot 308 CC

01.12.2010

Renault Megane 1.5 dCi/110 Estate EDC GT Line

24.11.2010

Renault Wind

17.11.2010

Alfa Giulietta 1.4 Tjet 120 Distinctive English version

11.11.2010

Fiat Doblo / Renault Kangoo

03.11.2010

Opel Astra 1.4 Turbo Sport

27.10.2010

Citroen C4 2.0 HDi Excusive English version

09.10.2010

Peugeot 3008

06.10.2010

Renault Megane CC

29.09.2010

Kia Venga

22.09.2010

Renault Twingo RS Gordini

15.09.2010

Kia Venga 1.4 CRDi/90 i Citroen C3 Picasso 1.6 HDi/90

08.09.2010

Citroen DS3 1.6 HDi/110 Sport Chic

01.09.2010

Kia C’eed SW

18.08.2010

Peugeot RCZ

04.08.2010

Dacia Duster 1.5 dCi/110 4x4

28.07.2010

Chevrolet Spark 1.2 GPLi LS

21.07.2010

Volvo C30

14.07.2010

Dacia Duster

30.06.2010

Nissan Cube

23.06.2010

Fiat Sedici 4x4 2.0 Multijet 135 ks

16.06.2010

Opel Astra vs Renault Megane

09.06.2010

Citroen Nemo

02.06.2010

Volvo S80 2.4D/175 ks Summum

26.05.2010

Hyundai i20

19.05.2010

Renault Megan 2.0T RS Luxe

12.05.2010

Peugeot 4007 2.2 HDi DCS6 Premium Pack

28.04.2010

Citroen C3 1.4/70 HDi Confort

21.04.2010

Chevrolet Cruze 2.0 VDCi/125 LS

14.04.2010

Nissan Note

31.03.2010

Fiat Punto Evo

24.03.2010

Peugeot 407 Coupe i Renault Laguna Coupe

17.03.2010

Alfa Romeo 159

10.03.2010

Peugeot 5008

03.03.2010

Ford Ka 1.3 TDCi Titanium

24.02.2010

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi/160 Cosmo Pack

17.02.2010

Renault Scenic 1.5 dCi/110 Dinamique

10.02.2010

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi Tekst sa video prilogom!

03.02.2010

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport TX Navi

20.01.2010

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

30.12.2009

Nissan Pixo

23.12.2009

Fiat 500C 1,2 Lounge

16.12.2009

Opel Insignia

09.12.2009

Alfa Romeo MiTo

02.12.2009

Mazda MX-5

25.11.2009

Citroen C5 V6 3.0 HDi/240 Exclusive

18.11.2009

Citroen C3 Picasso

11.11.2009

Renault Clio GT 1.6/128

04.11.2009

Peugeot 3008

28.10.2009

Lancia Delta

21.10.2009

Renault Megane Estate

14.10.2009

Fiat Fiorino Qubo

07.10.2009

Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Bio Power Aero

30.09.2009

Dacia Sandero LPG

23.09.2009

Chevrolet Cruze

16.09.2009

Peugeot 206+

09.09.2009

Renault Koleos i Subaru Forester

26.08.2009

Peugeot 308 CC

12.08.2009

Kia Soul

29.07.2009

Renault Grande Scenic 1.4 TCe Dinamique

08.07.2009

Citroen C1

01.07.2009

Kia Carnival 2.9 CRDi EX

24.06.2009

Renault Kangoo Be bop

17.06.2009

Subaru Impreza

10.06.2009

Chevrolet Captiva

03.06.2009

Opel Agila

27.05.2009

Volvo XC60

20.05.2009

Mazda 6 1.8

13.05.2009

Dacia Logan pick-up

06.05.2009

Dacia Sandero 1.5 dCi/85 Laureate

29.04.2009

Hyundai i30 CW

22.04.2009

Citroen C6 2,2 HDi FAP/173 Exclusive

15.04.2009

Ford Ka

08.04.2009

Mazda 2

01.04.2009

Renault Megane 1.5 dCi Privilege

25.03.2009

Citroen C4

18.03.2009

Renault Megane Coupe

11.03.2009

Chevrolet Aveo GPL

04.03.2009

Mazda CX-7

25.02.2009

Volvo XC70

18.02.2009

Renault Laguna Coupe

11.02.2009

Ford Fiesta

04.02.2009

Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi Outdoor

28.01.2009

Citroen C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive

21.01.2009

Ford Mondeo SW 2.2 TDCi i Peugeot 407 SW 2.2 HDi

14.01.2009

Renault Kangoo 1,5 dCi i Citroen Berlingo 1,6 HDi

24.12.2008

Ford Kuga, Renault Koleos i Toyota RAV4

10.12.2008

Renault Twingo RS Cup

03.12.2008

Daihatsu Cuore 1.0 i Citroen C1

19.11.2008

Peugeot 308 SW 1.6 VTi Sport

05.11.2008

Kia - fabrika Zilina u Slovačkoj

29.10.2008

Peugeot 4007 2,2 i Toyota RAV4 2,2 D-4D

08.10.2008

Ford Galaxy 2,0 TDCi Ghia

01.10.2008

Renault Laguna GT 2,0T

24.09.2008

Citroen C4 Picasso 1,6 HDi i Mazda 5 2,0 MRZ CD

17.09.2008

Subaru Legacy 2,0 D SW Club

10.09.2008

Dacia Logan 1.5 dCi/70 Laureate

03.09.2008

Kia Pro Cee'd 2.0 CRDi Sport

27.08.2008

Renault Koleos 2.0 dCi/150 4X2 Dinamique

20.08.2008

Citroen 2CV TPV

09.08.2008

Subaru Impreza 2.5 WRX

10.07.2008

Subaru Justy 1.0 S

26.06.2008

Mazda 2 1,5 / 103KS Pack Sport

19.06.2008

Ford Focus 2,0 TDCi i Peugeot 308 2,0 HDi

12.06.2008

Volvo V70 2,4D Summum

05.06.2008

Dacia Sandero

29.05.2008

Renault Grande Modus 1,5 dCi Expression 105 KS

22.05.2008

Volvo V50 2.0D R-Designe

15.05.2008

Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta Pack

08.05.2008

Kia Picanto 1,1 Active

01.05.2008

Kia Sorento 2.5 CRDi/170 EX Shilton

17.04.2008

Ford Mondeo SW 2,0 TDCi i Renault Laguna Estate 2,0 dCi

10.04.2008

Peugeot 207 SW 1.6 VTi Outdoor

27.03.2008

Kia Cee'd SW 1,6 CRDi

20.03.2008

Renault Clio Estate 1,5 dCi / 85 Dinamique

13.03.2008

Peugeot 207 SW 1,6 HDI Trendy

06.03.2008

Citroen C4 1.6 BioFlex

28.02.2008

Volvo C30 T5 Summum 230KS

21.02.2008

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/85 Laureate 7 sedišta

14.02.2008

Peugeot 308 na putevima šampanjca

07.02.2008

Renault Laguna 3 1.5 dCi 110 Expression

31.01.2008

Kia Cee'd 1,6 CRDi 115 Activa

24.01.2008

Subaru Impreza 2,0 R Sport

17.01.2008

Daihatsu Materia 1,5 16v

10.01.2008

Hyundai i30 1.6 CRDi/115 ks Pack Confort

03.01.2008

Ford Transit 3,2 TDCi/200 KS i Transit Sportvan 2,2 TDCi/140

27.12.2007

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

20.12.2007

Renault Twingo 1.2 GT

13.12.2007

Ford Ranger 2.5 XLT Super Cab 4X4

06.12.2007

Volvo S80 3.2 AWD Summum

29.11.2007

Pariski bicikli - Velib

22.11.2007

Kia Sportage 2,0 CRDi i Hyundai Tucson 2,0 CRDi 4WD Pack Luxe

15.11.2007

Citroen C-Crosser

08.11.2007

Renault Kangoo 2

30.10.2007

Ford S-Max 2.5 T Titanium

25.10.2007

Renault Megane RS 2.0 dCi/175 ks Luxe

18.10.2007

Peugeot 207 CC 1,6 HDi Griffe

11.10.2007

Volvo C70 D5 Summum

04.10.2007

Kia Carens 2,0 CRDi / Renault Grand Scenic 1,9 dCi

20.09.2007

Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDi Exclusive

13.09.2007

Renault Twingo 1,5 dCi Initiale

06.09.2007

Peugeot 1007 1.6 HDi Spoty Pack

23.08.2007

Renault Modus 1.2 16v/100 ks Alyum

16.08.2007

Hyundai Sonata 2,0 CRDI Pack Luxe

09.08.2007

Mazda MX-5 1,8 Coupe-Roadster

02.08.2007

Ford C-Max

26.07.2007

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Pack Luxe

19.07.2007

Stabilna situacija

09.07.2007

Peugeot 407 V6 2.7 HDi Feline

27.06.2007

Citroen Jumpy 2,0 HDI Combi Confort / 9 sedišta

20.06.2007

Subaru Outback 3,0R

13.06.2007

Volvo V50 1,8 Flexifuel E85 Summum

06.06.2007

Ford S-Max 1,8 TDCi/125 KS Trend

30.05.2007

Dacia Logan MCV 1,6 16v / 7 sedišta

23.05.2007

Peugeot 207 1,6 THP/150 KS

16.05.2007

Subaru B9 Tribeca 3,0R

02.05.2007

Daihatsu Trevis 1,0

25.04.2007

Hyundai Coupe 2,0 Pack Luxe

18.04.2007

Renault Clio 2,0 16v Dynamique

11.04.2007

Nova Fabia

07.04.2007

Mazda 6 2,0 MZR-CD Elegance

21.03.2007

Renault Megane Coupe GT 2,0 dCi / Volvo C30 2,0 D

07.03.2007

Citroen Picasso 1,6 HDi BMP6 Pack Ambiance

28.02.2007

Mazda 5 2,0 MRZ-CD 110 KS Elegance

21.02.2007

Nissan Micra C+C 1,6 automatik

14.02.2007

Volvo S40 D Summum

07.02.2007

Renault Clio RS 2,0

31.01.2007

Fiatom Grande Punto 1,2 Dynamic na putevima Andaluzije

24.01.2007

Citroen C4 Picasso sa 5 sedišta

09.01.2007

Dacia Logan 1.6 16V/105 KS

03.01.2007

Mazda 3 1.6 MZ-CD Perfomance

13.12.2006

Citroen C4 1.6 HDi BMP6 Exclusive

29.11.2006

Nissan Note 1,5 dCi/86 KS Acenta

15.11.2006

Ford S-Max 2,0 TDCi Titanium

01.11.2006

Renault Laguna Estate 2,0 dCi i Peugeot 407 SW 2,2 HDi

25.10.2006

Super test polovnjaka:
Renault Megane sedan 1.5 dCi/100 KS

18.10.2006

Renault Megane CC 2.0 dCi/150 KS Sport

12.10.2006

Daihatsu Copen 1,3 VVT

27.09.2006

Citroen C-Metisse

20.09.2006

Citroen C5 2.2 HDi 173 KS FAP Exclusive

13.09.2006

Daihatsu Cuore 1.0 X

06.09.2006

Renault Espace 2,0 dCi FAP i Peugeot 807 2,2 HDi FAP

16.08.2006

Citroen C6 V6 2,7 HDi FAP Exclusive Pack Lounge

02.08.2006

Peugeot 207 1.6 HDi 90 KS Sport

19.07.2006

Peugeot 207 1,6 16V i Renault Clio 1,6 16V

12.07.2006

Daihatsu Terios 1,5 Sport

05.07.2006

Renault Modus 1.5 dCi/105 KS Confort

28.06.2006

Ford Fiesta S 1.6 TDCi

21.06.2006

Škoda Octavia 2.0 RS

14.06.2006

Renault Grande Scenic 2.0 dCi 150 KS Luxe Dinamique

07.06.2006

Citroen C2 1.4 16V Stop&Start

31.05.2006

Renault Clio 1.4 16V Luxe Privilege

22.05.2006

CITROEN PICASSO 1.6 HDi/92 KS Pack

10.05.2006

Peugeot 1007 1.6e 2-Tronic Sporty Pack

03.05.2006

Ford Fiesta 1.6 TDCi Ghia

26.04.2006

Uporedni test:
Citroen Berlingo 1.6 HDi/75 i Renault Kangoo 1.5 dCi/70

19.04.2006

Dacia Logan 1.5 dCi Laureate Pack

12.04.2006

Peugeot 407 1.8i 16V 125 KS Confort

05.04.2006

Renault Vel Satis 2.2 dCi Privilege

29.03.2006

Francuska posla

22.03.2006

Savremeni dizeli i loše gorivo

15.03.2006

Peugeot 407 Coupe 3.0 V6 Pack

08.03.2006

Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi/90 KS

01.03.2006

Uporedni test:
Citroen C4 1.6 HDi i Ford Focus 1.6 TDCi

23.02.2006

SEAT LEON 2.0 TDI Stylance

15.02.2006

VW Fox 1.4 TDi 70 Pack Confort

08.02.2006

Ford Fusion Plus 1.6 TDCi

01.02.2006

Renault Laguna Estate 2.0 dCi Initiale

26.01.2006

Peugeot 307 2.0 16V/180 KS Feline

19.01.2006

Ivan
08.6.2011 11:43
25
8

A, Peki kapa dole za odabrani model.
Na ovom modelu Alfe je sve savrseno, tako da bi bilo kakav komentar bio suvisan.
Pozdrav.

qv
08.6.2011 21:15
28
5

Solidan tekst, daleko od gomile neprofesionalnih i neupućenih koji redovno maše temu pismenog zadatka, a opet na žalost u isto vreme je daleko i od svetskih novinara koji to rade perfektno i uvek u skladu sa tematikom.

Potpuno je neprimereno reći da ne postoji svrha za ovaj automobil, jer nije poenta ludovati u naseljenom mestu, već posedovati i uživati u nečemu ovakvom.
Po toj logici, niko ne bi trebalo da kupi Ferrari, zašto ako Golf SDI može da ih preveze sigurno i sporo po svim ograničenjima.

Sa druge strane, Alfa je specifična za svaku vrstu testiranja, jer se njoj mora prići na poseban način, jer je i ona posebna tvorevina, stoga neke od pomenutih zamerki i nisu zamerke, a pojedine prednosti i nisu prednosti, u odnosu na one koji će ovaj automobil kupovati.

Clarkson je to veoma lepo objasnio: "Kupiti ovaj auto zbog pregrada za sitnice, ili tihog rada motora pri visokom obrtajima i maloj potrošnji, isto je kao iznajmljivanje porno filma zbog radnje i umetničkog dojma...

Lazar Bojanić
09.6.2011 14:41
7
8

Auto je krajnje zanimljiv i oduzima dah kada prođe ulicom pored vas ... Istina spolja više, unutra malo manje .

Ali nažalost ja sam jarac u horoskopu i meni takve vrste emocija nisu primarne prlikom izbora :)

Mada , voleo bih da imam hrabrosti makar jednom u životu da probam vatru ...

Pozzzz

Milan
09.6.2011 14:59
7
8

Ove felne na testiranom modelu nikako ne idu uz sufiks QF.

Peki
09.6.2011 19:17
12
3

@QV, Verovatno si u pravu, zato sam i pokusao da se na kraju teksta ogradim, tj da iznesem potpuno privatno misljenje. Kao sto sam negde napisao, ono sto je kod pojedinih automobila mana, kod Alfe je specificnost, da ne kazem vrlina. No svako ima svoje poglede, sa godinama, prednost dajem nekim drugim kvalitetima. Nazalost, vise ne mogu da ignorisem prekticni aspekt, potrosnju, cenu... , a i zivim u jednoj specificnoj sredini (Pariz), gde su okolnosti ekspolatacije prilicno razliciti od onih kod nas. Na primer, ovde je posve normalno da se mesto za parkiranje "napravi", tako sto ce se dva susedna automobila "malo" pogurati! U Srbiji bi za tako nesto pala krv, zar ne?
O poenima i zero toleranciji Policije ne vredi ni pricati. U Francuskoj ih imamo samo 12 (poena), a trenutno ima oko 5.000 radara (fiksnih i mobilnih), za samo 1 km/h vise od dozvoljene brzine gubi se jedan poen, za telefon u ruci tri i slicno. Nema sanse da se oprosti i najmanji prekrsaj, sada postavljaju i radare koji mere prosecnu brzinu, tako sto su udaljeni jedan od drugog par desetina kilometara (recimo izmedu dve naplatne rampe). Ma same perverzije, prosle nedelje, u 9 ujutru, prosao sam pored tri mobilna radara, tj tri patrole Policije, koje su bile na razmaku od 2-3 kilometra!? Rezonuju u stilu, prosla opasnost, i svi pritisnu na gas. A ogranicenje od 50 km/h, dve saobracajne trake, izasli smo iz grada, put ravan i neopterecen, moze da se bez problema vozi duplo brze. Prava zamka, cilj je odrati vozace i napuniti drzavnu kasu, zabole ih ona stvar sto se oko njih muvaju sverceri droge, kriminalci i lopovi!
Sa ovom Giuliettom bi ladno izgubio dozvolu za par meseci, ukoliko mi je pre toga nebi "maznuli" ...
Pozdrav

Aleksandar
10.6.2011 00:23
4
3

Kao sto se da zakljuciti iz komentara trebamo generalno biti i srecni sto se saobracajnih propisa tice kod nas, jer sve je to milina u odnosu na to kako je u Francuskoj (verovatno je i u celoj Evropi slicno), tamo je to definitivno jos mnogo gore nego ovde.

"francuz"
11.6.2011 16:36
4
12

verovatno ce me ljubitelji alfe ispljuvati,ali meni je ovo strasno ruzan auto! sav buljav odnapred, zadnji kraj moze proci.Unutrasnjost mi se takodje nesvidja.Moze biti da je lepsi uzivo nego na slikama, ali siguran sam da ne bih puno promenio misljenje...Meni nije bitan previse znak na haubi; ako mi je neki model ruzan-nista moje misljenje ne moze da promeni.Recimo volim BMW-pa opet ne mogu da vidim X1...

qv
11.6.2011 22:58
8
5

@Peki
Naravno, čak i pored mnogo bahatosti u saobraćaju, ovi novi propisi vrlo lako zaizgledaju kao nemogući za ispuniti, priznajem da je i mene strah od toliko grešaka koje redovno pravim, koliko god se trudio suprotno.

Sa druge strane, evo ovako "u lice" razmenjujemo par reči, svakako da mislim da bi Alfu trebalo veoma pažljivo komentarisati zbog same prirode brenda, dok u isto vreme shvatam koliko je lako sa strane kritikovati nečiji rad i biti subjektivan, što Alfisti često umeju biti, opet mi bi rekli opravdano, zbog veoma čestih paušalnih ocena i ljudi koji o njoj pišu, a ne poznaju dovolojno ni istoriju automobilizma, ni trenutnu situaciju globalno.

@"francuz"
Kažu za Giulietta-u da je posle dugo godina prava Alfa, da se vozi isto tako dobro kao što izgleda, pa čak i bolje, dok je sa svim modelima u poslednjih 20 godina bilo suprotno.

Ne slažem se previše, počevši od 33, 75, 145, 155, 156, pa i teške 159, velika većina drugih automobila tih godina i konfiguracije jednostavno nema veze sa tom upravljivošću i osećajem za volanom.
Prosto, svakim novim modelom oseća se samo nastavak iste priče u vozačevom sedištu, nešto kao evolucija. E sad, da li je to trebala biti revolucija-pravo je pitanje...

Drugo, što se tiče izgleda Giulietta-e, ni sa tim se ne slažem.
Svakako je bolji nego kod MiTo, ali i dalje je svetlosnu godinu iza 159, Brera, ili 156 u svoje vreme, kako spolja, tako i unutra.
Ono što bi moglo da ohrabri je da ovakav izgled većina mainstream kupaca prepoznaje kao dobar i stilski, što možda i jeste u poređenju sa Škodom, ili VW, samo pitanje je koliko su ti Alfini budući kupci...

Ne znam da li je do mene, ili je realno moje zapažanje da Alfi stalno nalaze neke mane.
Možda sam i subjektivan, a možda je to zaista tako zbog mnogo očekivanja svih novinara koji je testiraju i posmatraju.
Na kraju, pored toliko halabuke u samom imenu brenda, istorije, nasleđa i emocija poklonika i ljubitelja, stvarno se očekuje mnogo...

mozete samo da zavidite
17.6.2011 14:33
5
2

auto je vrh vrhova za one koji voze golf II I III renoa i te neke sigurno nije jer oni jos neznaju sta je pravi cistokrvan automobil...

S70
01.8.2011 09:12
3
2

volim alfe i ova mi se svidja ali mi je stari focus rs500 ipak najbolji hot-hatch

zoran bez.kosa
06.11.2011 19:12
7
1

ljudi samo alfisti znaju svrhu alfi. a ovo je grande alfa.

shandu
23.2.2012 13:43
2
4

Dajte ljudi objasnite mi koja je to njena svrha, alfa ovo alfa ono, ja stvarno ne verujem da su alfe pre 30ak i vise godina izgledale opasnije i eroticnije u odnosu na danasnje. Da li je njihova upravljivost i vozna dinamika toliko svemirska i nedostizna pa svi kritikuju modele a niko da objasni kakav je to osecaj za volanom. Ja sam vozio 3 alfe do sad i sve ukupno imam nekih 5000km ali to su bili automobili mojih drugara i nisam zalio para za gorivo jer sam zeleo da osetim taj neki osecaj o kome svi pricaju, vozio sam 147 1.6b i 2.0b selespid i jos 159 2.4b..iskreno ne znam kako prednja vuca moze biti sportskija od zadnje. Vozim opela da ne bude zabune i jedina marka koja je na mene ostavila utisak je bmw, oni imaju jedne od najboljih motora kako benzinci tako i dizeli, ja nisam cuo nikad da se njihova vozna dinamika toliko komentarise kao alfina..

autoobjektiv
17.3.2012 22:44
5
2

uz duzno poštovanje novinaru,ali sto bi neko trebao i pisati uopšte o autima,ako ne zna ništa o njima osim da se preveze od tačke A- do tačke B, da malo troši i da ga policija ne uhvati...nažalost Novinar nije znao da testira auto...Da li je zabranjeno proći u krivini recimo 70-80 Km/h pa i više ...NIJE.Da li je novinar ikada to uradio ..NE ZNAM , ali vidim da sa ovom alfom nije ,i tu je pogriješio ,jer sa ovom alfom može ući u takve egzibicije, ili bolje reci uživati u vožnji autom.ravnom cestom i deca voze trotinet 50 KM/h...Za ovog ljubitelja opela,nek se drži opela, a respekt BMW i on je odličan u držanju ,ali zbog zadnje vuče, kada uđeš brzo u krivinu vidjećes kako zabacuje i istjera iz trake...znači ovakvi ali i bolji auti se prave za ljude koji znaju voziti ,ali čak i da ne krše saobraćajne propise...napomena: sa svojom slabijom alfom od ove sam vozio reg put, i u otvorenoj krivini pretekao kamion i 4 auta bez trunke zastoja i nebezbjednosti...

uhh
09.3.2014 21:45
0
0

svrha vozila je da se ti novinaru pitaš šta mu je svrha,,::))JER NE ZNAŠ

japanac
17.8.2014 11:39
0
0

Drugari, ovaj auto je zanimljiv ali preskup (na 28k treba jos 5k za opremu)... bolje je kupiti turbo japanca sa puno konja ili nekog namunjenog nemca...

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: