Čitaoci testiraju

Alfa Romeo Giulia

Bellissima

Novopridošlicu iz Alfa Romea željno smo priželjkivali na našem mini testu, i s početka avgusta meseca, leta gospodnjeg 2016. Nakon silnih peripetija (o tome nešto kasnije), ukazala se prilika za vožnju dva modela pogonjena istim motorom


Reč je o 2,2-litarskom dizelašu koji se diči sa 180 rasnih, talijanskih konja pri 3750 o/min, a premda specifikacije kažu drugačije (obe varijante imaju 450 Nm obrtnog momenta pri niskih 1750 o/min – 50 Nm vise od konkurencije u vidu Audija A4, BMW-a 320d), dojma sam da motor sa manuelnim menjačem raspolaže sa nešto manje „njutnmetrića“ obrtnog momenta od automatika. Bilo kako bilo, uživanje je moglo da počne.

Montecarlo u plavom
Prvi dan, plava Giulia (blue montecarlo), manualac. Mesto radnje Keln, grad na severozapadu Nemačke. Ljubazni prodavac mi se izvinjavao zbog iznenadnog opoziva Giulije na nivou čitave Nemačke (jer je testni termin trebalo da bude znatno ranije a i sam poziv za odlaganje testa usledio je samo sat vremena pre preuzimanja vozila), koje je došlo iz centrale FCA, a razlog beše ažuriranje upravljačkog softvera.

- Sad sam kao čelik, prvo sam bio vruć za alfu, pa ste me naglo ohladili .

- Baš tako, gvožđe se kuje dok je vruće, sad možete hladnom glavom razmotriti sve prednosti i mane (čitaj nedostatke) Giulije.

- Baš čelik.

Dobro, prednosti, ali mane koje se kod Alfe nazivaju- šarm? Mora da se šali. Nisam hteo da izgledam poput učenika koji je pao na testu, kada ga je profesor uveo u sobu sa belim zidovima i samo dve male mrlje na njima, pritom ga upitavši šta vidi u sobi. Učenik, ne razmisljajući odgovara: dve male mrlje, a ne videvši pri tome čistinu belih zidova, jer je bio fokusiran na nedostatke. Čisti pesimizam. Kako sam po prirodi pes..ovaj, optimista, zalupim vratima taman u trenutku kad je prodavac objašnjavao da auto ima nekih sitnih fora i fazona, koje mi se mogu učiniti čuuuudnim.

Sva sreća ne čujem ga više, izolacija je odlična, delimično odlična. Naime, dok sam kod Talismana više puta proveravao otvarajući prozor, sta to imam ispod haube i je l’ to „živo“ tj, radi li to, ovde mi je dizel motor lepim brundanjem davao do znanja ko je gazda ispod haube i da nema zafrkancije tj. milosti prema asfaltu i gumama. Gotovo sportski zvuk, a ne traktorski kao u Korejaca, pri niskim brzinama (do cca 60 km/h) nakon čega i on odlazi u diskreciju tj. ne čuje se više.

Giulia – Super
Talisman je uneo zabavu sa svojim 4control, ali vozač mora biti pažljiv na njegovo aktiviranje i sudelovanje u upravljanju vozilom. Kod Alfe upravljivost je hirurški precizna, volan direktan kao da vozite karting. Alfa je drugo ime za upravljivost i dinamiku vožnje. Idealna raspodela masa po osovinama (50-50), fantastično reagovanje na komande, stabilnost u svakom trenutku, odlična krutost karoserije i otpornost na uvijanje, te zadnji pogon, razoružali su i mene, večnog mrzitelja zadnjepogonaša (bejah to dok nisam upoznao Giuliju). Jer, kako će test po kiši pokazati, „rain man“ mi je drugo ime. No, vratimo se časkom na Talijanku sa manuelnim menjačem i uživanje u njoj po sunčanom danu.

Kao sto znamo, Alfa svoja vozila oprema DNA selektorom, koji je ovaj put okrugli birač i hvala im na tome. D mod je ono što svaki alfista želi i ocekuje. Brutalan odziv na gas, a neku promenu na volanu (u smislu preciznijeg vođenja u odnosu na ostala dva modusa) nisam osetio, karakteristika je Dinamic načina rada, poželjnog samo dok je auto u pokretu a kilometri puta ispred vas. U gradu, pak se preferira N ili A mod, kad motor pitomije dozira svoju snagu i nežnije ubrzava vozilo, jer nikad ne znaš kad će onaj ispred tebe stati iz čista mira, a to je u Nemačkoj čest slucaj jer dobra je lova od osiguranja.

Ovako motorizovana Giulia hvata stotku za nesto vise od 7 sekundi (deo zasluga za to ide i na račun izuzetno niskog ukupnog koeficijenta otpora vazduha od svega Cw=0,25-sve pohvale Alfinim inženjerima na odlično oblikovanoj karoseriji), što je više nego odlično. Super. Super, je i ime paketa opreme koji je bio upotpunjen još nizom dodataka poput aluminijskih pedala. Nažalost nije bilo Alfinog aktivnog, elektronski kontrolisanog ogibljenja, ali su se spoljni retrovizori automatski sklapali, parkirni senzori napred i nazad sa akustičnim i vizuelnim upozorenjem (ovde dolazimo i do prvog nedostatka tj. „šarma“ predserijskog modela Giulije, ali o tome docnije).

U vratima je ugrađeno osvetljenje, primetno kad se ista otvore, a napolju je dakako mrak. Nažalost, ne ispisuje se Alfin logo ili slično tome, nego je naprosto obična svetiljka koja vam osvetljava ulazak u vozilo. Na rukohvatu sa unutrašnje strane vrata, vide se konci u boji sedišta, odnosno u kontrastnoj boji. Selekcija materijala upotrebljenih za izradu centralne konzole je zadovoljavajuća, nije primećena upotreba glatke plastike koja lepi prašinu i otiske prstiju na sebe, a sto je jedna od većih kritika na račun Renault Talismana. Ovde je korišćena samo optička varka, pa je plastika glatka a ne teksturirana, šarena a ne jednobojna. Više bih voleo da je rapava pod prstima, ali to su već lične sklonosti a nikako nedostatak vozila.

Pričinjava mi se da je verzija oplemenjena pravim drvetom boje čokolade (sa sajma u Frankfurtu), oku znatno ugodnija od plastične varijante. Isporučilac same centralne konzole tj. kompletne unutrašnjosti (plus neki mehanizmi na sedištima) za Alfu Giuliju je čuvena firma Faurecia (njene radove možete naći u Peugeotu 308, Talismanu, S klasi…), ako se ne varam, strateški partner VW-a. Konzolu karakterišu prirodni materijali od kojih je građena (nafilean), što doprinosi smanjenju ukupne mase vozila. Kao pomodni detalj tu je i integrisani i sada već čuveni DECOdisplay. Stoga, ako vam se nesto ne sviđa u unutrašnjosti, ili pak ne funkcioniše kako treba (vidi dalje u testu), kritike uputite Nemcima/Francuzima a ne Italijanima. Jer ono sto je italijansko u Giuliji, radi besprekorno.

Ovu našu „superišku“ možete kombinovati sa nekoliko od ukupno osam (lusso u dve verzije, performance, sport itd.) dodatnih paketića opreme (ukoliko jedan drugog ne isključuju) koji vam dođu kao vegeta, nesto bez čega ne možete. Zauzvrat, zastupnik ce tražiti od vas određenu protivvrednost u evrima.

-Sitnica, šta je to ? (Šojic-Tesna koža).

Vozač se u ovoj, shodno svemu navedenom, čednoj Talijanki kraljevski oseća. Idealni položaj za volanom se pronalazi sa lakoćom, a sve sa čime se upravlja, upravlja se na točkiće!!! Jeeeeeeeee, jupiiii. Cak i omraženi tablet ima svoj točkić. Milina jedna. Inače, točkić je ergonomski idealan oblik upravljača, pa je lepo sto zamenjuje dugmad i ekran osetljiv na dodir. Sve je u unutrašnjosti svedeno na nužni minimum, pa je radno mesto vozača ergonomski savršeno (izuzev jednog detalja koji važi za one koji imaju problema sa kolenom, a to je položaj leve noge), a ne kao u avionu ili u automobilima drugih proizvođača gde caruje zbrka (BMW 3 na primer) i neukus.

     
 

Teško je danas u čitavoj autoindustriji naći lepši, skladniji, racionalniji kokpit od ovog. Jednostavno, nema bolje. Ispred menjača, pod poklopcem, nalaze se držači za flaše, iza su pak tri točkića (DNA selektor, centralni džojstik info-zabavnog sistema, i točkić za upravljanje glasnoćom) a kraj njih dva dugmeta (meni i opcije) te električna parkirna kočnica (plastika koja okružuje kočnicu, na ovom modelu je škripala ako se pomiče prstima, dok na modelu sa automatskim menjačem to nije bio slučaj (rešenje je-ne mrdaj plastiku!).

Kontrola klime i ventilatora takođe ima zasebna ruglatorska kola te 4 dugmeta, dva za ručni odabir smera duvanja vazduha te po jedan za prednju i zadnju „šajbu“, dakle klasika. Sam info-zabavni sistem na DECOdispleju je jednostavan za upotrebu, logičan i Bogu hvala na tome, njime nije moguće upravljati tipkajući prstima po ekranu. Alfa vam omogućuje i spajanje vaših pametnih telefona sa vozilom, ukoliko nekim čudom imate i za tim potrebu. Kažem to, jer vozač Alfe želi da uživa u vožnji, a ne da mu neko smeta sa pozivima na telefon il’ da se igra sa tabletom. Dok vozim Alfu nemoj da mi iko smeta! Čisti egoizam! Informacije o brzini i broju obrtaja motora, prenose se preko klasičnih, Bogu hvala i na tome, instrumenata sa kazaljkom, koji su jasni i čitljivi. Desno je brzinomer (nulti položaj kazaljke je na 6 sati, al’ svi već to znamo), levo je obrtomer a između njih ekran solidnih proporcija, na kojem se pokazuju informacije o potrošnji (sto brojčano, sto grafički, zavisno od moda u kojem se vozite – D,N ili A), pređenoj kilometraži i uglavnom sve ostale, vozaču nužne informacije.

Dok vozis, ne pij
Reč dve i o sedištima, koja bi trebalo da budu sve samo ne kožna. Protivnik sam kožnih sedišta, leti su vruća a zimi hladna, uz to ova nisu bila ni hlađena. Grejanje sedišta se nisam usudio upaliti, ipak je napolju bilo preko 27 „celzijanera“ a ni doktori to ne savetuju zbog opasnosti po vaseg „najdražeg prijatelja“, znate već o čemu je reč.

Sedišta su pristojno udobna, prosečno profilisana i odličnih su dimenzija, premda sicevi u Giulietti QV line su značajno lepši i kvalitetnije izrađeni (ostavljaju bolji vizuelni utisak), pa ostaje čuđenje zašto slična nisu korišćena i ovde.

Bilo kako bilo, budućim kupcima topla preporuka: kombinacija alkantare ili obicnog štofa i kože je racionalan odabir. Podešavanje sedišta se vrši putem dve polugice, jedna za visinu druga za naslon, sa ovim potonjim imaćete problema, jer zna da ostane visiti u vazduhu i kad se onako kao čovek naslonite, misleći da ste sve napravili, naslon jednostavno propadne na zubac ispod a vi prospete dragocenu kafu. Zato, ne pij dok voziš!

Alfa svoje čedo oprema i čitavim nizom sigurnosnih sistema, kao što su upozorenje na vozilo u mrtvom uglu ili „line assistant“ sistemom tj. upozorenjem da ste izašli van svoje trake. Zvučni signal kojim vas vozilo opominje, prenosi se na zvučnike, a zvuk zna da uplaši pa se pripremite i na to ili opciju jednostavno isključite (a može se i smanjiti jačina zvuka) na ručici smeštenoj na levoj strani volana. Isto tako, postoji opcija za isključivanje start&stop sistema (dolazi serijski na svim modelima) kao i parkirnih senzora. E, sa ovim potonjim Italijani imaju problema. Naime, prednji senzori su tako smešteni ili bolje reći, prednja registarska tablica (al’ ne ona talijanska, jer su njihove manje) smeta svojim dimenzijama a zbog njenog smeštaja na stranu gde je vozač, zaklanja vidno polje senzora i time mu pravi prepreku te vas on upozorava sto vizuelno sto zvučno da se nešto nalazi ispred vozila, iako tamo nema ništa. Senzor ce tako “iz čista mira” reagovati dok stojite na sporednom putu, na vozila u pokretu a sve zbog toga što mu smeta registarska tablica a ne zato jer je živčan ko džukac na lancu. FCA još nije uspeo da reši ovaj problem, a nadamo se da će to se desiti uskoro.

     
 

Ispod naslona za ruku, koji bi mogao imati malo masivnije šarke, nalazi se solidna iako ne odveć prostrana pećina za odlaganje sitnica. Kazem „pećina“ jer je ostava duboka, a tu se nalazi i bežični punjač za mobilni telefon i još jedan USB priključak (drugi je ispred drzača za čaše). Putnike na zadnjim sjedalima vesele otvori za ventilaciju i USB priključak, a sa smeštajem na zadnju klupu neće imati prigovora osobe sve do nekih 187cm visine (u kombinaciji vozač 187cm, putnik pozadi 187cm). Međuosovinsko rastojanje je 2820 mm, isto kao kod nekih modela renomiranih nemačkih proizvođača.

Limuzinska forma uzima svoj danak u vidu nedostatka prostora za glavu putnika pozadi ali onih visokih, i pristupačnosti gepeku, premda je to ionako svim limuzinama svojstveno. Tako dolazimo do prtljažnika, koji po nekim merenjima broji čitavih 480 litara a ističe se svojom dubinom. Zvučnik, smešten centralno, može da zasmeta prtljagu. Vrata gepeka se otvaraju sto pritiskom na dugme na ključu, što pritiskom na dugme kraj leve vozačeve noge u zavisnosti od vaših želja. Inače, keyless sistem funkcioniše odlično, a nisam imao vremena da proverim da li se da provaliti pa da morate ključ nositi zamotan u alu foliju strahujući da vam neko u par minuta ne ukrade vozilo.

Sad te vidim, sad te ne vidim
Vidljivost pozadi je ograničena, ali pomaze kamera za vožnju unazad, koja se uključuje kad menjač ubacite u rikverc. Logično, zar ne? Ali nije logično da ta ista kamera bude nezaštićena, pa kad kiša pada, jednostavno na DECOdispleju ne vidite ništa osim kapljica sa kamere.

Ekran, koji se tada pokazuje na širokom glavnom zaslonu, je omanjih dimenzija ali projektuje sliku pristojne rezolucije sa dinamičnim linijama, tako da jasno možete videti predmete (osim kad kiša pada). Ugao gledanja kamere za vožnju unazad, kojoj u obavljanju njenog posla srdačno asistiraju parkirni senzori, je širok i nema bojazni da ćete u nešto udariti. Kuriozitet, rikverc kod manuelnog menjača, nalazi se kod prve brzine, ali se pri šaltanju ne podiže nikakav prsten, nego se mora pritisnuti ručica značajno ulevo.

Plava nam je Alfa imala na brojčaniku nešto više od 1500 pređenih kilometara, a prosečna potrošnja kojom se dičila se stabilizovala na 7 litara dizela na 100 prevaljenih kilometara. Uzmite u obzir olakšavajuću okolnost za ovu 180 konja jaku masinu, da se sa njom nije mazilo ni pazilo, vec se divljački ubrzavalo kad god se to moglo, a vožnja po autoputu je bila izmedju 140 i 180 km/h (brže se, zbog gužvi u saobraćaju, nije moglo), a po gradu se jurcalo u Dinamic modu.

Neki su se prosečni vozači, žalili na surovu preciznost volana, pa da se kod visokih brzina isti mora držati s obe ruke jer i mali pokret skreće auto, ali neznanje je njihov problem, zar ne? Automobil je naprosto, fantastičan i stabilan i kod većih brzina i čisto ga je uživanje voziti. Sa menjačem možete raditi šta god da poželite, potpuno vam se predaje i sluša bespogovorno svaku naredbu bez želje za zapinjanjem. Ručica menjača je ovaj put fino dimenzionirana, a nije ni nimalo vruća, čak i kada auto duže stoji na suncu, iako je leto. Hodovi su kratki i precizni.

Ostaje da se zapitamo, ako je ovako moćan model sa 180 konja, čemu onda potreba za 136 ili 150 „grla“? Nadam se da Talijani nisu uradili nikakve hardverske izmene na motoru, nego da je samo reč o različitom mapiranju, tako da budući vlasnici slabijih verzija mogu bez brige da čipuju ili remapiraju motor i iz njega izvuku maksimum. Kad već imate zadnji pogon, onda je greh da se sve njegove prednosti ne iskoriste, lično bih hteo da je ovo tek ulazni motor, ali... Auto vapi za snažnijim mašinama, što je samo još jedna potvrda odlično obavljenog posla majstora sa Apenina.

Posipanje pepelom i dan drugi
Ovde nalazim za shodno da se malo pospemo pepelom. Naime, neke glasine dobijaju i svoju potvrdu, al’ znaš ono – „kud baš to meni da se desi“ (posle najkraćeg ikad napisanog autotesta op.a)? Onako veselo krećem sa benzinske stanice, kišni je dan, kiše jesenje a polovina je leta, pala cena dizela ispod jednog evra, a centralni info ekran, onaj veeeliki, je crn! Ni „a“ ni „be“. Da parafraziram Josipu Lisac, „Crnooo svuda, crno oko naaas“.

Kuku lele, nisam nista uradio! I tako, pipaj tockice, stiskaj dugmad, nemaš ni u šta da udariš... posle nekog vremena upali se ekran, ali navigacija u noćnom načinu rada. Ne treba meni lično ni navi, ni ekran, a i šta će to Alfi? Uostalom, samo se kvari! No, tuđ je to auto, a kako čoveku objasniti da nisam ja kriv za ove „gremline“ i da se fino obrati svojim podisporučiocima iz Nemačke ili Francuske? I tako dolazimo do testa Giulije (ofarbane u Grigio vesuvio boju, ako se ne varam) sa automatskim menjačem i veeelikim pedalama iza odlično dizajniranog, savršeno odmerenog i odozdo, onako sportski potkresanog volana. Pedale služe za ručno menjanje stepena prenosa tj. asistiranje automatiku u izvršenju zadataka. Nije da osmostepena „getriba“ nije brza, daleko od toga, ko „Brzi Gonzales“ je, svega 6,8 sekundica hoće do 100 na sat, ali sa papučicama sam jos brži. Časna pionirska!

Ono na šta treba budući vlasnik da se navikne je papučica tj. njihova pozicija, jer stvaraju, dok se ne stekne osećaj, koliziju sa davačima žmigavca i džojstikom za brisače. Jednom kad se to savlada (nakon nekih pola sata vožnje), promena stepena prenosa je pesma, a motor, eee motor, vuče ko džukac kad spazi kuju na drugoj strani ceste, ne briga njega za auta, hoće on preko.

A kako Giulia na to reaguje? Pa, dok sam se BMW-om okretao već na 20 km/h pri iole klizavom putu, dotle Giulia „jede“ asfalt, ne berući brigu je l’ to kiša, kišica ili pljusak. Kad su mogućnosti na putu to dozvoljavale, vozilo se 180 km/h kao od šale.

A onda sudar i zastoj, sreća pa na drugom delu autoputa, u kontra smeru, ali meni se valja i vratiti tim putem. Kolone automobila, a Nemci inače voze užasno loše po kiši. Na autoputu se mora posebno paziti jer njih nije briga da li iko dolazi i kojom brzinom se vozilo koje ti ide u susret kreće u krajnjoj levoj traci, on daje žmigavac i hoće levo makar vozio 90 km/h a ti recimo 180 km/h. Jači stisak papučice kočnice i kočiona klješta odrađuju svoj posao kako Bog zapoveda. Auto reaguje savršeno smireno i na takve iznenadne situacije kao sto su nagla kočenja po kišom natopljenom putu.

Silazak sa autoputa doneo je nove doze zabave i uživanja. Nakon neuspelog pokušaja foto sešna na obližnjem parkiralištu ispred trgovine, palim auto i krećem dalje uz spominjanje Josipe Lisac (ako je to uopšte njena pesma). Crni se ekran, a baš sam hteo navigaciju upaliti da me iščupa. Valja vratiti auto, ja daleko, a ne da mi se u koloni stajati satima, a vremena se ionako nema. No, eto ti njega veselo gunjđajući na nemačkom, biiip. Navi opet u noćnom načinu rada, a i neka je, samo neka radi.

Jednostavno, brzo, elegantno i duhovito u par klikova biram adresu, sve se odvija superprecizno i ja sam već navođen. Opa bato, lokalni, brdski vijugavi putevi su baš ono sto se traži. Nekako već uspevam ručicu menjača da ubacim u D (ide to malo teže, ipak auto je „devica“, preuzeo sam ga sa nula kilometara), šape stavljam na papučice, očekujuci zabavu. Kiša ne prestaje da pada, sve je klizavo, zadnji je to pogon, halo! Međutim, nema zamerke. Brza izmena krivina, solidne deonice puta na kojima se vozilo i preko ... nećemo reći sad koliko tačno,sta znaš ko ovo čita, ali preko jel,ovaj, debelo preko… preticanja nisu moguća, prometa ima mestimično s obe strane, i sve je bilo u redu dok se nisam poceo utrkivati sa BMW-om serije 1 koji se nalazi ispred mene i BMW-om serije 3 koji se nalazio pak iza mene. Oba nova vozila, i oba su mi smetala.

Ovog prvog, iako je dečko vozio jako brzo, sam puštao jer ne poznajem put i ne znam gde su kamere, pa sam mu se vozio na repu. A ovaj drugi se jadnik trudio da nas stigne, što bi mu uspevalo na nekim delovima puta na kojima su bile prepreke. Taktika se pokazala uspešnom, jer sam izbegao jednu kameru.

Dolaskom na deo puta koji mi je poznat, BMW-u više nije bilo mesta i morao je biti prešišan, ostavljam ga nek gleda značku Alfa Romea i dve izduvne cevi „moje“ Giulije. Svo vreme ultrabrze brdske voznje po klizavom kolovozu, Alfa nije pokazivala ni sekunde da gubi tlo pod nogama, nego je ostajala zakovana za put držeći se iste k’o pijan plota. Šta god da sam radio, nisam mogao doći u kritičnu situaciju.

Ponovo na parkingu ne uspevam da odradim foto sesiju, kupa me kiša koja neumorno pada. Vreme curi, a valja vratiti´ automobil. Kako bilo, navigacija radi i bez imalo zamora zaobilazi svu gužvu i dovodi me do mog cilja. Čista suprotnost idiotskom sistemu navigacije iz VW vozila. Jest da je mušičava (ovi softverski problemi vezani za gašenje ekrana info-zabavnog sistema) ali je navigacija u Alfi ( isporučuje je TomTom sa kartama za čitavu Evropu) pravi blagoslov. Nadomak cilja, nalazi se deo puta (ne znam da li je pokriven kamerama) koji je ravan i kao takav stvoren za test ubrzanja. Sa mojom asistencijom preko pedala, bilo je 6,6 sekundi, samo što ne možeš voziti i slikati.

Automatik ili manuelni menjač
Osmostepena ZF-ova „getriba“, bez razmišljanja. Omogućava i ručno menjanje stepena prenosa, ali tokom životnog veka, preporuka je česta promena ulja, bar svakih 60.000 km, bez obzira što navode da je održavanje nepotrebno tokom životnog veka menjača. Ostajali su mi Audiji i Peogeoti u kvaru zbog svojih automatskih menjača, nije menjano ulje, a automobili su imali pređenih 100.000 kilometara, pa ko se jednom opeče, duva i na hladno.

I još nešto, u Giuliji nema nikakvih tct tj. sistema s dvostrukom spojnicom. Naglasak je na jednostavnosti, koja je u svemu najbolja. Takva je i Giulija. Jednostavno, najbolja!

Šta kaže ona?
Gledano iz ženskog kuta. Ha, kad je videla auto na parkingu: „Kaj, Alfa, ha? A nije bila crvena?“

I pazi fakat, Alfa pa nije crvena, nego plava i nekakva siva. Dobro, ženo, ako joj je to jedina mana (tj. nedostatak), onda smo svi zadovoljni.

-Ima i druga.

-Koja?

-…Nije tvoja!

Dinamika vožnje
Stabilnot, upravljivost
Moćan, štedljiv 2.2 l 180 ks motor
Automatski menjač
Performanse
Ukupna ponuda prostora
Dizajn, posebno unutrašnjosti
Ergonomija vozačevog radnog mesta i izuzetna lakoća upravljanja svime
109 g CO2/km
Masa vozila
13 Harman/kardon zvučnika (900W)
Cena

Nestabilnost rada ekrana info-zabavnog sistema
Nemogućnost isključivanja radija i njegov istovremeni rad sa navigacijom
Nezaštićenot kamere za vožnju unazad
Pozicija registarske tablice

Autor: Don
12178
Postavljeno: 06.08.2016

Arhiva: Čitaoci testiraju

Propozicije

Poštovani prijatelji Vrele Gume Media Sistema, na osnovu desetina vaših zahteva, ovim putem upućujemo POZIV svim zainteresovanim da se uključe u rad sajta www.vrelegume.rs kao saradnici redakcije Vrele Gume Online u novoj internet rubrici „Čitaoci testiraju“.

USLOVI UČEŠĆA

1. Dostava autorskog teksta o opštim utiscima i zapažanjima vezano za modele automobila, motocikla, plovila, itd koje posedujete ili ste imali prilike da ih vozite.

2. Testirani modeli mogu biti novi, do dve godine starosti ili polovni, min 6 a najviše 12 godina starosti, „jangtajmeri” starosti minimum 20 godina, i oldtajmeri stariji od 30 godina

3. Autorski tekst treba da sadrži opšte forme teksta (naslov, podnaslov, uvod, razradu, zaključak i tehničke karakteristike modela) u dužini od max. 6.000 karaktera

4. Uz autorski tekst potrebno je dostaviti najmanje 15 fotografija modela što boljeg kvaliteta u rezoliciji od min 1200x900 px kao i bar jednu fotografiju autora kojom dokumentuje da je predmetni model imao u posedu. Prihvataju se fotografije dobrog kvaliteta načinjene mobilnim uređajima

5. Učeše je na dobrovoljnoj bazi. Autori se slanjem materijala odriču bilo koje vrste materijalne i nematerijalne nadoknade za objavu istoga

6. Redakcija zadržava pravo izbora tekstova koji će biti objavljeni, kao slobodu i njihove stilske i lektorske obrade

7. Tekstovi mogu biti potpisani punim imenom i prezimenom autora ili sa „nick name“

8. Tesktovi se dostavljaju u latiničnom pismu na srpskom, hrvatskom ili bošnjačkom jeziku

9. Autor teksta je u obavezi da redakciji dostavi osnovne podatke, svoju mail adresu, telefon i adresu stanovanja

10. Redakcija ne odgovara za bilo koje činjenje učesnika ovog konkursa, štete ili moguće posledice koje mogu nastati prilikom testiranja modela od strane učesnika konkursa

11. Autor objavljenog teksta preuzima obavezu da svoj tekst šeruje putem svih njemu dostupnih društvenih mreža

12. Autori objavljenih tekstova biće nagrađeni prigodnom nagradom paket House čistač

13. Trenutkom objave, redakcija postaje vlasnik svih autorskih prava nad predmetnim tekstom i fotografijama

14. Slanjem teksta autor nedvosmisleno izjavljuje da je sve Uslove učešća jasno razumeo i da je sa njima saglasan

15. Tekstove i fotografije uz propratno pismo o tipu i starosti modela, pređenoj kilometraži slati na adresu : redakcija@vrelegume.rs

Rubrika: Čitaoci testiraju
Postavljeno: 15.09.2016

2013 Volkswagen Golf 1.2 TSI

Nemoguća je misija izbiti novac iz džepa mom tastu. Naravno, ukoliko niste Volkswagen. Njima novac daje sa posebnim užitkom


Rubrika: Čitaoci testiraju
Postavljeno: 20.08.2016

Toyota RAV4 Hybrid

Prošle nedelje započeti mini-test automobila kojima konkurencija ne može ništa, dobija danas svoj nastavak, a u glavnoj ulozi ovaj je put je vozilo iz „zemlje izlazećeg sunca“


Rubrika: Čitaoci testiraju
Postavljeno: 13.08.2016

BMW 420i Cabrio

Ovu priču doživite kao dopunu nadahnutih utisaka cenjene novinarke Lidije Piroški iz njenog kraćeg druženja sa BMW 428i Cabrio, iz 2014. godine


Alfa Romeo Giulia

06.08.2016

Nemanjica
06.8.2016 09:45
21
18

Don, svaka cast! Odlican test... :-)

Bojan
06.8.2016 09:46
15
8

Upravljiva je, to verujem, ima cak serijske stabilizatore ispod haube, unutrasnjoat isto lepa stvarno, ali nije ni blizu BAUKA koji je proizvela 159ka kad je izasla a i dan danas je. Spolja mi stvarno nije nista posebno cak mi nije ni privlacna spolja, a mesta pozadi da ne komentarisem manje od alfe 156..... dakle osim po voznim osobinama ne znam po cemu bi jos ovo bilo "toliko iscekivano"...

gnjat
06.8.2016 10:10
2
14

...

HTC
06.8.2016 10:23
9
30

Pokusali su da kopiraju bmw-3 ali bezuspesno👎

Goran_Goran
06.8.2016 10:36
18
2

Aha i čitaoci sada šalju testove! Ovaj Don je bas skriboman

Japanautofan
06.8.2016 11:26
23
5

Svaka cast Vrelim Gumama. Eto sad i citaoci imaju sanse da pisu testove a ne samo da "kritikuju" u komentarima. Mozda don-ov test nije na nivou profesionalaca ali ipak je lepo procitati nesto novo. Takodje i za izbor slika sve pohvale. Puna podrska ovakvom nacinu novinarstva i samo tako nastavite.
PS: Sada cekam da Dejan L napise jedan test Skode i sve sam video mogu da umrem :)))

Nemanjica
06.8.2016 12:07
15
10

bojan, ne lupaj, 159ka je vec prevazidjena, istu imam, sedi u Giuliju , pa onda pevaj...Auto strasno dobro izgleda uzivo...

evroskeptik
06.8.2016 12:23
12
7

Lepo, lepo,... Da se čuje glas i stil čitalaca

Patrick
06.8.2016 14:05
15
8

@Nemanjica,sto ti nekog ucutkujes,ko si ti da imas to pravo,covek je lepo rekao svoje misljenje! Zbog cega se ti onda mesas? Eto licno i ja potvrdjujem to sto je Bojan rekao,auto spolja izgleda previse zenskast,prednja svetla previse velika,zadnji deo oko izduva deluje jako siroko i glupo izgleda,unutrsnjost jeste stvarno lepa,ali da nema nesta na zadnjoj klupi,zaista nema,isto tako i prtljaznik je mali za ovu klasu! Jedino bih sve ove nedostatke mogao da zaobidjem samo kod QV verzije! Jer kad se pogleda prvo QV,obicna verzija izgleda previse jadno i siromasno! Tako da i kada bih sada kupovao Alfu pre bih uzeo 159 karavan ili Breru,pre nego li obicnu Giuliu! Previse para za nista specijalno,i po cemu je to sve bolja onda Giulia od 159-ke,po ekranu koji ne radi,po izgledu sigurno nije,po prostoru unutri sigurno nije,hoces onda da kazes da motori onda nisu valjali,a sad su odlicni?! Sve ovo govorim iz licnog iskustva gde sam sve nabrojane modele video uzivo i isprobao kolko-tolko,a uz to u porodici vec 3 godine imam 156!

Bojan
06.8.2016 14:36
8
4

Naravano da je prevazudjena stara ne vec 12 godina ali imala je resenja koja traju, ovde ne vidim nista sto bi moglo biti woow i za duzi period i to je tako ...

Peki
06.8.2016 15:07
17
1

Don, kazes tri sata za pisanje teksta na poslu od 10 strana!? Boze sto imas srece, ja na mom ne mogu (smem) ni da odgovorim na privatni telefon... Elem, sta reci? Orginalan i dopadljiv stil kao i komentari, provokativan i ne bas uvek objektivan... Ali, kao sto sam uvek naglasavao, mi smo samo smrtnici i stvari gledamo iz svog ugla, i kao takve ih prenosimo drugima.
Drugo, po meni, predugacak si, procitao sam tekst iz tri puta. OK, inspirise ova Alfa, ali kada i ako budes napisao jedno stotinak tekstova, shvatices da su neki detalji suvisni (svetlo na vratima, pa u vezi kontrole klime, komandama....) i da ukoliko ih svaki put spomenes, ponavljaces se! Naprotiv, svakodnevne "dogadovstine" razbijaju monotoniju, iako nemaju direktne veze sa testiranim vozilom.
Trece, kada se sledeci put nameracis da testiras, ponesi nekakav foto aparat, pa makar ga i pozajmio od prijatelja. Sa mobilnim telefonom mogu se uraditi korektne fotke, ali samo kada ima dovoljno svetlosti. Iako je ovo drugarsko javljanje, tj nepretenciozno prenosenje utisaka, iz obzira prema citaocima moras imati fotografije na kojim se jasno vidi svaki detalj. Kada si prvoga dana vec imao lepo vreme, sto to nisi odmah odradio, nego si cekao kisu? I jos nesto, sledeci put uradi fotke negde u prirodi, na putu, NIKAKO na parkingu. Za cas ces dobiti komentare kako se i nisi pomerio sa parkinga, odnosno da su utisci samo deo tvoje bogate maste, ili jednostavno prepisani iz nekog nemaskog stiva... Uostalom na koju foru si dobii Giuliju, pa jos dve i na dva dana? U prodajnim salonima u FRancuskoj daju vozilo da se provozas maksimalno sat vremena, ili ih uopste ne daju, jer nisu registrovana. Ja idem preko atasea za stampu, to su vozila i press voznog parka, i dobijaju se na 5-7 dana, uz neogranicenu kilometrazu.
Nemoj me pogresno shvatiti, ne pada mi na pamet da te kritikujem. Ovo su samo par zapazanja. Veliko bravo za prvo javljanje, zaista mi je drago da je moja incijativa pustila korenje. Mogu slobodno da kazem moja, jer sam u silnim komentarisanjima sa vama insistirao da se ukljucite ovakvim vidom saradnje sa VG. Redakcija je vidim prihvatila, nadam se da ce mo nastaviti u istom smeru i da ce biti jos dobrovoljaca. Imate moju podrsku, sve dok me ne potisnete kolicinom i kvalitetom testova, hahahaha...
Sve najbolje, odoh sutra zorom u "avanturu" od 5-6 hiljada kilometara, jednim Citroenem Picasso 2.0 BluHDi/150 (test vozilo, ovoga puta ustupljeno na mesec dana). Pravac Andaluzija, preko Francuske i Portugala, jedno tri sedmice. Naravno da po povratku sledi putopisni "super test", koji se po duzini ipak nece moci meriti sa Donovim :-).

Tulipan
06.8.2016 15:15
13
7

Jeste fino pokušati i sa ovakvom uređivačkom politikom..ali da je bar naći iole objektivnog..Ovo mi je bio kao reklamni tekst..

najverniji
06.8.2016 15:52
10
13

don odlican 10

Sale
06.8.2016 16:36
12
14

Izlaskom 159 ke Alfa je bila veoma blizu konkurencije ,malo joj je falilo za tron. Ali sa Alfom Giuliom prica se menja iz korena.
Alfa je u svemu nadmasila konkurenciju:
1.Dizajn
2.Enterijer
3.Motorizacija (Multijet i Ferrari Qv)
4.Prostora ima definitivno vise nego ikad, ko misli da je bmw 3 ili cklasa komfornija taj ih ocigledno nikada nije vozio.
Ova Giulia je ocito veoma veoma komforna.
5.Performase su dokazane na stazi Nirbunring i tu vise nema dileme.
E sad kupci su na potezu ali ako se po jutru dan poznaje .... pocela je nova era italijanske auto industrije.

Bojan
06.8.2016 17:16
8
7

"ova alfa je zaiata komforna"... mislim da tvoje komentare vise niko nece citati (taj koji je to napisao) :D

Nemanjica
06.8.2016 17:37
7
16

Patrick, sedi miran i ne talasaj...Razumes se ti mnogo...Odleprsaj lagano do kompresora i sedi u Giuliju, pa onda pevaj... Komparaciju pravite sa modelom od pre 11 ebenih godina...Strasno...
Strucnjaci, posto ste tako "jaki"na recima, malo pohvalite dona, zaebite ego...S obzirom da nije profesionalan novinar, vec citalac...

don
06.8.2016 17:53
14
4

Ljudi,hvala svima,nadasve redakciji (posebno sto mi mali sad slavi rodjendan pa je ovo dodatno uljepsalo danasnji dan)i Perici. Slikati ga nisam ni planirao,inace bih uzeo svoj fotic,nisam ni mislio da ce test biti objavljen,a za pisanje tj postanje teksta kao komentar i ne trebaju slike,tak da se nisam vodio racuna.
Auta sam dobio na tri sata svaki,a sve mi se cini da je moglo i duze da sam ga uzeo ujutro,al onda bih morao sa posla.opet, bilo mi vaznije da se vozam,nabijem kilometrazu u svim uvjetima, tako da nekih 200km po vozilu ak ne i vise, je solidno. Najsmjesnije mi je sto sam mogao i 4c dobiti,al me bilo sram.
Danas u drugom salonu daju mi 124spidera na voznju, al ljudi ja bih na godisnji pa necu stici. Nego,sredi ti meni kakav fin smjestaj u Andaluziji,pa da i ja navratim,ubise ovi sa cijenama. Uradicemo kakav usporedni test, mozda i vise njih, da se to u tri tjedna.i kvalitetan fotosuting,ovaj put nosim fuji-a.

Реалан
06.8.2016 19:12
8
0

Једва чекам упоредне тестове, коначно мало занимљивости у класи. Некако највише верујем Америма и Енглезима кад је буду поредили са осталима у класи

serpico
06.8.2016 19:15
14
4

niste fer!Mada sam deklarirani schwabofil i vozim gering masinu priznajem da je giulia veoma lijep automobil!Iznutra je tipicna alfa,vise sportska no luksuzna!Netreba se alfa nadmetati sa bmw- om pitanju vozne dinamike ili audijem po pitanju perfekcije izrade i izvedbe kvalitete materijala ili pak merca po pitanju luksuznosti izgleda!Ne ne i ne!Alfa je stavrno po tom pitanju jedinstven brend ili ju volis ili ne!Onaj tko ju zeli kupiti taj ju je vec narucio a onaj tko vaze par centi mjesta za koljena pozadi taj alfu neka ni negleda!Nova Alfa je vrhunski auto da li je bolja od opjevanog njemacog trija nije ni bitno!Bitno je da su je kooonacno poceli proizvoditi i da alfa neprodje kao lancia!

lazar bojanić
06.8.2016 19:29
15
2

Don ,

Odličan tekst , slatko sam se smejao i uživao ...pročitah ga u dahu i da ti kažem , meni se baš sviđa to što dao lični pečat sa raznim dogodovštinama ...

Sedeo sam u automobili u Stojanovu u NS-u ali se nije moglo voziti . Sve deluje komforno i ozbiljno a cena koja se predviđa za naše tržište će ići ispod BMW / AUDI u sličnoj snazi i opremi što mislim da ima smisla i da će pogurati prodaju ...

Ja nemam problema sa opredeljivanjem između nemaca , japanaca i francuza ili italijana , meni je svaki auto drag kada u njemu ima nešto a u ovoj Alfi ima tog "nešto" na pretek , tako da nek se sekiraju dušmani :-)

Aleksandar
06.8.2016 19:44
7
12

" zbrka kao kod bmw 3" nevredi dalje citati...

Nemanjica
06.8.2016 20:33
7
6

Upravo tako Lazare, cena za nase trziste je za nijansu manja u odnosu na Bavarca, dok je u Nemackoj visa nekih 10%...

Patrick
06.8.2016 21:18
12
1

Ne nego si mi ti strucnjak,razmazeno deriste i 100% botina,ja lepo napisem da sam u svim modelima bio,ti i dalje teras tvoje botovske fore!! Vise sa tobom ne razgovaram na ovom sajtu,jer ocigledno je da tebi mnogo cega fali,a pogotovo u glavi,samo pogledaj deriste jedno koliko dobijes dislajkova na svaki moguci komentar,nerviras ljude glupim i beznacajnim komentarima,i da jos nesto a i pitanje za rekaciju: kako doticni moze da psuje i vredja preko sajta,ali lepo pise:Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo. Imali to deriste neku protekciju na sajtu???

Bozo
06.8.2016 22:05
15
2

@Don, svaka cast na svemu. I na odvojenom vremenu i na tekstu, pa i na hrabrosti. Jedino sto nedostaje je objektivnost, ali to nijesam ni ocekivao. Godinu dana si mastao o djuliji, pa kako drugacije opisati prvo druzenje? Malo podugacko, ali sam i na to bio spreman. Prvi put da sam te sve razumio, tako da mislim da je i Redakcija malo upetljala prste. Sad neko moje vidjenje djulije. Nevjerovatno koliko me potsjetila na, prije dvadesetak godina predstavljeni, tada, famozni Mercedes E (W210). Koliko je mocna pojava bio E55 AMG, toliko je nekako "sugav" bio E200. E, tako mi je sad kad vidim slike QV i ove "obicne". Da je ovako dizajnirana neka kia, infiniti, hjundaj, vecina "alfista" bi ga prokomentarisalo kao kic i bljak. Po meni nije donijela ama bas nista novo, a to je u danasnje vrijeme skoro i nemoguce. Meni je dizajn skoro potpuno nebitna stavka, ali nikako da se otmem utisku da su za desetak godina od "macho" 159ke dosli do gej ikone djulije. U svakom slucaju, palac gore za Dona i Redakciju.
PS Don, otkrij mi tajnu, kako ukrasti od radnog vremena tri sata, to ni kod nas u Crnoj Gori ne moze :-)

Sorfonije
06.8.2016 22:37
11
4

Svaka cast Don i redakciji! Ja sam pokusao da napravim jedan ozbiljan clanak,kao sto sam obecao i dosao do zakljucka da nedovoljno poznajem maternji jezik.Izvinjavam se na tome!

@Redakcija

Sve mi to rešimo, nema problema, slobodno pošaljite na redakcija@vrelegume.rs. Ni don nije baš "Dostojevski" (don, uz svo poštovanje ;-) ), ali smo finalni proizvod doterali, s tim da je zadržao autentičnost autora.

Milan
06.8.2016 22:52
13
1

nećemo reći sad koliko tačno,sta znaš ko ovo čita, ali preko jel,ovaj, debelo preko…
Ha ha ha, meni je prijao ovaj tekst, slatko sam se nasmejao. Don, nemoj bas u svemu da poslusas pericu, tekst nije ni dugacak ni dosadan, ja ga procitah u dahu. Nije objektivan, ali ovde svi znamo da volis alfu, ko hoce suvošparne tehnicke detalje taj moze I sa wikipedije da ih pokupi. Licni utisak je nesto sto ne moze da se zameni.
Sto se same Djulije tice, ne mogu nista reci jer nisam vozio. Jedino za mene je dizajn razocarenje, 156 I 159 su me ostavile bez daha a ovde je sve nekako suvise obicno. Nadam se da ce biti trzisno uspesna, ipak nam treba malo razlicitosti za prave ljubitelje automobilizma.

Sale
06.8.2016 22:55
8
3

@Bojan
Decko ,to sta sam napisao po pitanju komfora ove Alfe ,stojim iza toga i svakako ne lupam kao neki.
Pogledaj malo video testove ovog automobila i videces koliko iznenadjujuce ima mesta pozadi i za visoke ljude a pogotovo u prostoru kolena sto je retkost u ovoj klasi.
Automobil nije u rangu Bmw 5 ili A6 da bi ga poredio sa njima.
Od konkurencije u svojoj klasi po tom pitanju je ispred definitivno.
Pa kome se to ne svidja ,to je njegov problem.
Italijani su napravili odlican posao i posle sjajnih Quatroporte i Ghibli tvrdjava dolazi jedna izuzetno kvalitetna limuzina ali po pristupacnijoj ceni.

Peki
06.8.2016 23:06
12
0

@Don, pre nego li odem u krpe, rec dve o Andaluziji. Neverovatno kako smo na istoj talasnoj duzini, bas danas sam zapoceo pricu i teks o Picassu, gde je u uvodu razlog zasto idemo bas tamo... Detalje ces pronaci kada ga budem zavrsio, tak da ti kazem da smo jednu malu slatku kucu, ma ko bombona, iznajmili za 40 evra na dan (4 osobe x 10 evra)! Svako pice u "selu" nadomak Marbelle kosta 1 evro (klasicno pice tipa pivo, vino, Coca Cola...), a za 7-10 se razvalis od kvalitetne klope. Vremenska prognoza se ne prati, a i cemu bi kada godisnje ima najmanje 300 suncanih dana. Eeee ali more nije toplo, hladne struje prolaze kroz Giblartar i bogami treba imati m..a da se ude u vodu! Koga interesuje i zeli da se pridruzi ekipi od 3-4 otkacene familije, selo se zove Ojen, tamo smo od 10 do 25 avgusta. Ne moze nas promasiti, ima 5-6 tipicnih kafana/restorana u centru gde nam je "štab" gotovo svako vece,,,
Pozdrav svim i prijatno letovanje
PS. Don ne pipaj Fiat 124, vec idi na odmor! Rezervisao sam ga za septembar grrrrrrrrr

pecagt
07.8.2016 00:11
12
3

Don, na stranu prepiska i polemika od pre par dana...za prvenac sve pohvale,podrska,i svaka cast,nastavi samo, meni je ovo interesantno i uvek cu rado procitati, i prihvati Pekijeve sugestije jer su iskljucivo dobromamerne,svako dobro.

don
07.8.2016 05:34
10
4

Hvala svima na podrsci I na lucidnim komentarima, pisao bih ja i 8 sati da nisam saznao za smrtni slucaj. (Ne znam da li placem ili da se smijem).

Nemanjica
07.8.2016 07:29
3
13

.. I Patrick je progovorio...U svom "autenticnom" maniru...Kako "smo" Patrick ovog sumornog jutra? Puni "elana" za nove polemike...? Cemu tolika frustracija...Na svakom tvom komentaru...Vredjanjem nista neces postici,
pogotovo samnom... Pricaj sa ljudima, po neki suplement(bar je medicina napredovala) i bices ok! ;)
P.S.Borba sa "vetrenjacama" nikom nije donela dobro...A sigurno nece ni tebi! ;-)

gnjat
07.8.2016 08:31
4
1

Ĺ zo ste obrisali moju kritiku kad vidim da i drugi kritikuju naÄŤin fotografisanja.

Dejan L
07.8.2016 10:52
5
6

@ japanautofan
Svoje predrasude nabij... u ćošak. Razumećeš šta sam hteo reći.
Veliki sam poštovalac(oc) Alfe. Pogotovo što u ulici ima jedna siva Alfa 33 i to iz 1991. kojoj je sve fabričko još uvek. Čovek održava i brine o njoj, bolje nego neko o detetu. Od intervencija za ovih 25 godina je imao, zadnji lonac, dihting poklopca ventila i obe spone. Prešla je preko 200.000 (ima i Ford Ka za svaki dan). Najbolji drug je do skoro imao 156-icu JTD i svaki put kada bih seo uživao bih u vožnji. Priče o raspadu i krševima iz Alfe nisam video. Kod 156-ice me samo nervira onaj deo za AirBag, ostane zazor, poklopac se iskrivi, ali zato sedišta, koža+pliš, hromirani detalji, način na koji podnosi krivine, a na bordu 5.7 litara mogu samo da kažem ništa manje od daleko više hvaljenih konkurenata.
Da li bih kupio Alfu? Svakako, bez razmišljanja. Održavanje Alfe jeste za nijansu skuplje, ali nije dramatično kao za japanca. Podsećanja radi Mazda 6 iz 2003. plivajući zamajac 63.000 din bez pdv-a.
Plivajući zamajac za Alfu 1.9 JTD celih 24.000 din

ALFISTA
07.8.2016 11:41
13
4

@don Svaka cast, sve do izraza koji su samo Vama svojstveni mislio sam da tekst pise neki novi novinar iz redakcije. Sad kod mene nastaje mali problem jer je moja Giulietta QV jedva preko godinu dana stara vec a hocu da zamenim za Giuliu sa 2.0 Turbo benzincem od 280 ks kad stigne kod nas ako cena ne bude bas pevelika, ne zato sto sam nezadovoljan sa Giuliettom, naprotiv obozavam je, ali nova Alfa sa zadnjim pogonom je nesto sto se ne moze odbiti.

RR
07.8.2016 13:00
4
10

dizajn je ukrsten bmw i audi. nisam ni ocekivo vise od alfe

Vozac
07.8.2016 14:26
3
3

...

aleksandar
07.8.2016 14:38
9
11

pozdravljam ideju da se citaoci ukljuce, oprobaju... ali zasto " don" ?! kolko sam dosad shvatio, covek je odbojan, bezobrazan( iako se trudi da bude prepoznatljiv po tome) tako da mislim da nije zasluzio... jos samo " nemanjica" fali... Prepostavljam da bi vas odgovor bio diplomatski, kako svi mozemo da se ukljucimo...itd. ali nije gospodin trebao imati tu privilegiju...

Japanautofan
07.8.2016 14:57
9
3

@Dejan L Moj komentar je bio aluzija na to da su do nedavno Peki i Don vodili "zestoke obracune" u komentarima pogotovo oko testova Dacije. Sada kao sto vidis doslo je do toga da Don pise test za VG a njih dvojica "skoro prijatelji" :)) Valjda tako "normalni ljudi" zdrave pameti (pretpostavljam) komuniciraju. Zaista mi je drago tako nesto videti na sajtu VG a to nisu predrasude. Na osnovu tvojih ranijih komentara malo je i meni Peki sumnjiv !? Izgleda da ga vise ne placa Reno nego su ga preuzeli ovi iz PSA grupacije :))
( sala naravno)

Nemanjica
07.8.2016 16:13
4
11

aleksandar, posesivnost i predrasude su "vrline" kojima raspolazes...Bas iz tih istih bi trebalo i sam da napises test, svakako zasluzujes! Opet se vracam, hronicno postaje stanje na portalu, kada je u pitanju disleksija kod nekih, ali ta ista im ne smeta, kada kod drugih vide trn u oku, a ne vide balvan u oku svom! Koliko patetike izvire na portalu, pa to je strasno! Umesto da pohvalis coveka, sto je prvi zagrizao, ulozio vreme, trud,hrabrost da realizuje, kao i samu redakciju koja je to podrzala, ti i takvi poput tebe osudjuju...Mali ljudi.,. Nemanjica je svakako institucija za tebe i takve apace poput tebe(u svakom smislu) tako da je svaka prica suvisna!
P.S. Strucnjak, pobedi svoju malenkost, pa napisi test, niko ti ne brani...Ultimativno delo aleksandra(Jesenjina)...

Drajver
07.8.2016 17:28
2
3

...

don
07.8.2016 18:19
10
3

Alfista,hvala. Mazni kakvi dizelku na probu,dok ne dodje benzinac, cisto da vidis kakva je,cini mi se 1s brza od stare 159 tbi. Kod djulijete qv, svidjaju mi se sjedala, opasno dobra,cvrsta,profilirana a i hrapava plastika na oplati vrata, te dvije stvari bih volio vidjeti i na djuliji.
Japanac:-))))
Jos jednom, hvala svima

Singer
07.8.2016 19:07
6
10

Previse neozbiljan test, za veoma ozbiljan auto! Nadam se da ce neko strucniji uskoro ponoviti test ove Alfe! pozz...

Ružni
07.8.2016 19:30
9
6

Don, ODLIČAN!
Vrele Gume, ima smisla da nastavite sa praksom testova čitalaca. Ovo je pravo osveženje u svetu auto novinarstva, a za objektivnost ne brinite, za to imamo profesionalne novinare :-)
Peki, ja recimo volim opširne tekstove kakvi su sve ređi u ova frenetična instant vremena, zato što tako dobijamo više informacija i detalja o stvarima koje nas interesuju. Tvoje tekstove i komentare, ma kako bili dugački, pročitam u dahu. Ko preferira sažeto i u par rečenica ima twitove i auto blogove, a verujem da većina nas ovde očekuje elaboriranu informaciju što je teško postići sa malo teksta.
Pozdrav svima!

Ružni
07.8.2016 19:41
9
1

E da, zašto ne dupli test Fiata 124, profesionalni, odmereni i objektivni Perica vs. emotivni, "nepristrasni" Don?
:-)

najverniji
07.8.2016 21:08
8
5

done odlican ti je tekst skoro nisam citao bolje.mogu samo da kazem da me malo podsecas na martina cesenja

najverniji
07.8.2016 21:12
6
2

i pedje jovanovica.prvi brojevi vrelih guma

Nemanjica
07.8.2016 21:27
4
5

Opa, pa, da li je to moguce, da se sa svojim velikim oponentom i drugarom Ruznim slozim... tebra, nece to na dobro izaci, ne, nee :-P

moron
07.8.2016 22:05
12
1

Don
Imaš dobrih delova u ovom "testu", ali je subjektivnost suviše očita. I nekome ko nije "alfista" može da zasmeta i da ga spreči da pročita i ono što je dobro.
Mislim da autor testa na ovakvom "portalu" ( koji nije forum tipa "Alfa Romeo Club" ili sl. ) mora da zadrži distancu i da pokuša da prikaže neku objektivnost, a sakrije svoje emocije.
Ali, ponavljam, zaista imaš dobrih delova teksta.

Ja sam sedeo u ovoj alfi u auto salonu i sa svojih 192 cm nisam oseto taj komfor. Nije mi napred falilo mesta (mada ni raskoši tu nema), ali pozadi nikako sesti nisam mogao.
Ne slažem se ni da metalna ručica menjača nije problem na jakom suncu. Znao sam sesti u takva kola parkirana na suncu ( što znači da unutra imaš 60 stepeni ), sve se unutra nekako i ohladi, ali ta ručica menjača nikako, durnuti je ne možeš, to je totalni promaaj.

Peki
Prošlog leta si na sličan daleki "letnji" put išao sa 1,6 BlueHDI 120, ako se ne varam? Jedva čekam da vidim kakvi će "vozni utisci" ovaj put biti.

Paprikar
08.8.2016 10:02
6
1

@ Sale

"Decko ,to sta sam napisao po pitanju komfora ove Alfe ,stojim iza toga i svakako ne lupam kao neki."

Jel si se ti vozio u njoj, jel si sedeo u njoj pa to tvrdis, ili govoris ovo zato sto si gledao neke klipove na YT i to cenis na osnovu subjektivnih misljenja tih prezentera?

Samo pitam, jer ima mnogo onih koji to rade, rekao bih da si i ti takav, a auto nisu ni videli uzivo, a zakljucuju i dele savete i sole pamet ostalima.

aleksandar
08.8.2016 10:49
6
1

nemanjice, ne raspravljam se sa decom....Pisi slobodno sta hoces, nesmeta mi....tebi da, vidim. Cudim se da nisi naviko dosad da te ne vole....iako si " institucija" za mnoge od nas, pogotovo kad pises o sebi u trecem licu!? Sto stavljas u isti kos sebe i redakciju?? Ulizujes se vecito... Ako nadju potrebu, branice se sami, netreba im potparol nutelica.... Toliko. ( jel te vodio tata na dinosauruse u N.S? Ja sam vodio moje klinke, ali nije bas nesto, jel se tebi svidelo??)

N.N.
08.8.2016 11:12
4
8

@

Moram ti reći da je tekst, ne zbog dužine, malo previše zamoran. Pokušaj ti, ali i ostali koji možda budu pisali, podijeliti tekst u neke cjeline i da se svi drže toga.

Šteta što nisi vozio automatik jer isti u potpunosti pokazuje performanse motora (450 naspram 380 Nm).

Za Giuliettu većina baš ima zamjerku baš za obloge na vratima. Mislim da si ti prvi kojemu se to sviđa.

E da, umalo zaboravih. Ako si vozio verziju sa drvom unutra to je Lusso Pack. Isto to znači da je ta Giulia predprodukcijska i da je samo za test vožnje.
To je jedini auto u klasi koji dolazi sa full-grain kožom.

Za ove koji misle da je Alfa tijesna. U premium D segmentu je najduža od papučica do stražnjeg naslonjača.

maxy
08.8.2016 13:10
5
2

Pohvale za Dona, jer nije lako preneti impresije iz glave na papir na pravi i odmeren način. Iskreno, 50 komentara od kojih se većina odnosi na prepucavanje pojedinih komentatora...
Meni ostaje da je čekam i nadam se dočekam, svestan svih njenih mana.

Nemanjica
08.8.2016 13:17
4
2

@

Redakcija

Ajmo malo o temi, mani se prepucavanja.

don
08.8.2016 13:34
6
3

@NN, hvala na sugestijama. Imao sam ja drugaciju zamisao kako je test trebao izgledati,ali kao sto rekoh, saznah za smrtni slucaj i onda vise nista nisam radio.
Automatik sam vozio (vozio oba), to je ova siva,i on me odusevio, a kazem djelovao mi je snaznije neg model sa manualnim mjenjacem (bolje mi je ubrzavao, kao da je drugi motor), iako neke specifikacije kazu da raspolazu sa istim momentom od 450Nm. Logicno bi mi bilo da su za verziju sa rucnim mjenjacem, smanjili okretni moment, al opet to je moja logika a mozda se oni rukovode logikom prodaje autodijelova (ko onomad kad je lik u fordu rekao, pravi zarez ovdje na nosacu, ne smije on izdrzat toliku silu pri sudaru, moramo mi i dijelove prodavat) pa da spojke,zamasnjaci se prze vec pri maloj kilometrazi. Ne znam.Ja bih isao na trajnost i dugovjecnost.

Meni se pravo svidja hrapava plastika na vratima QV line djulijete.Extra je kao i sjedala, jos i oni tamni tonovi unutrasnjosti a nigdje klaustofobije, milina jedna!

Drvo nije bilo, osim na sajmu u Frankfurtu kao izlozbeni primjerak unutrasnjosti (a ne u autu)...grrr, nisi dobro procitao test :)

Tijesna nije ni meni, kao sto napisah ljudi visine 187 cm naprijed i nazad staju bez problema (@moron bi opet izvisio kao sa tipom, zato mora da bude vozac a ne putnik), to su po meni krajnje mjere, poslije postaje problematicno, al ne znam kod koje sportske limuzine ove velicine je to bolje napravljeno, a i cemu? Dok sam prije koji mjesec, cekao da skinuo veo sa nje i da nam je sluzebno predstave, pa nakon te promocije, sjeli nas dva, jedan je dvometras, a to nisam ja, on naprijed, ja pozada, kad me je sastavio sjedalom u noge..ufff, boljelo.Manijak.Izadjem da vidim, da se zamijenimo, naprosto mi nije jasno kako neko moze tako sjediti u autu, sramota, al evo Kapor ce je testirati u emisiji, cim dodje u Srbiju, siguran sam, pa nek on da svoja zapazanja (usput, kanio sam iskoristit radni sljem, koji mi dodaje jos par cm u visinu, al ne osjecas onda krov). Usput, na jednoj slici gdje se vidi unutrasnjost djulije i njena zadnja sjedala, vozacev sic je namjesten za mene, a drugi (suvozacev) je odmaknut nazad u svoj krajnji polozaj, pa se moze vidjeti kavkim prostorom raspolaze, premda bi i kut gledanja kamere mogao biti bolji.

Sta je sad full grain koza? Sta god da jeste, ja je ne bih ni dzaba, vise volim platno a nadasve alkantaru, a kozu sa strane, poput qv line, a i talisman mi je imao takva, bas po mjeri.No to je opet, licni stil.

Plava alfa nije pokazivala probleme koje sam imao kod automatika, njezin jedini feler je bio skripa plastike oko rucne kocnice, dok se prodavac zalio na tockice infotejment sistema, ja im nisam nasao zamjerke. Nije kao na 124 spideru, premda se toplo nadam da ce fiat izvuc neku korist iz te suradnje sa mazdom, ali ovi dobro obavljaju svoj posao i cine vozacu prijatan boravak u vozilu.

Sale
08.8.2016 14:02
2
6

@Paprikar
Znas kako ,auto sam svakako uzivo gledao i pored toga sto nisam sedeo dovoljno sam iskusan da procenim koliko je komforan ,posebno pozadi.
Gde inace ova klasa automobila i ne nudi neku posebnu ponudu prostora.
Uz to odgledao sam masu kvalitetnih testova ,renomiranim auto novinara i vecina njihovih misljenja se slaze sa mojim ,da iako ima kupeovski oblik ,auto ima prilicno prostora pozadi ,posebno u odnosu na konkurenciju.
I tu je Alfa odradila odlican posao i napredak u odnosu na staru 159 ku.
Jel to sad jasnije malo???!


N.N.
08.8.2016 18:31
5
2

@ don

I budi malo više objektivan. Tj. bar daj da izgleda kao da si objektivan jer stvarno nema objektivnog novinara, ima samo onih koji to pokušavaju biti. Lijepo je ovo da si pokušao sa Faureciom. Isto tako da ti onda odmah kažem. I ručni i automatski mjenjači su identični kao na BMW dizelima. To u prijevodu znači da ako ga ne voliš onda ga ne voliš ni na BMW-u. Dio problema kod ručnih je i u zadnjem pogonu pa ručica nekada i malo (pre)više vibrira. Taj ručni je mislim deklariran do 400 Nm. Znam samo da su Talijani već mjerili onaj od 150 KS i kada uračunaju deklarirane gubitke ima 160 KS uz 395 Nm.

Ako si imao kakvih obaveze privatne prirode, a kažeš da si imao, onnda stani, sredi, i onda tek objavi. Nije da si plaćen za ovo ili da imaš rok isporuke.

P.S.
Baci oko na moj blog, ovaj zadnji tekst je baš o Alfi:
http://blog.dnevnik.hr/fcagrupa/2016/08/1632035703/alfa-novosti.html

N.N.
08.8.2016 19:46
4
6

@ don

Zaboravio reći za full grain kožu. To je deblja, bolja izdržljivija i naravno da mora biti prava koža. Otporna na habanja ili na znoj, eventualno se sa vremenom uhvati kao nekakav sloj patine. To u ovoj konkurenciji nijedan konkurent nema. No zbog ovoga Giulia ni ne nudi hlađenje sjedala, a to se ionako rijetko uzima jer pravo hlađenje zna biti opcija od 4-5 tisuća eura.
Koliko to su baš ta sjedala koja su električna i sa grijanjem. Znam da kada odabereš Lusso paket to dobiješ još sa drvom, AFS Xenonima...

Ali pogledaj baš C-klasu novu i to sa jačim paketima kakva budu sjedala kada se oznojiš u njima. Grozota!

E da, ja kada bi naručivao Giuliju bila bi Q2 sa adaptivnim ovjesom. Vjerojatno ne bih koži i sigurno bi 40:20:40 djeljenje stražnje klupe. Čak nisam siguran ya Xenon jer obični od 25W su slični kao halogenke, tek je 35W sa AFS-om korak naprijed.

dakar
08.8.2016 21:47
4
7

svaka cast za tekst! bas zanimljivo!
PS Hejteri, ne moze Alfa da se objektivno testira, da svi gledamo razumom niko je vozio ne bi

Paprikar
08.8.2016 22:13
7
2

@ Sale
Samo malo, nisi sedeo u njemu, niti si ga vozio ili se vozio, ti si navodno video auto uzivo, gledao ga i na osnovu toga si zakljucio da ti se procena o kvalitetu, prostoru i komforu poklapaju sa preznterima YT klipova.
Impresivno, ali stvarno!
(sarcasm on)

Mario
08.8.2016 23:53
4
3

Meni je ovo izvrsno napisano. Don, svaka cast!

QQLELE
09.8.2016 00:25
1
5

@paprikar Odgovaras Saletu a bez tvog prethodnog komentara ? Pogledaj gde ti je prvi komentar. Mora da si pobrkao svoje nickove. Da li sam samo ja to primetio ?

QQLELE
09.8.2016 00:31
5
2

Sad videh. Citirao Saleta.

Bozo
09.8.2016 03:09
4
1

Redakcijo, sta bi? Mislio sam da pucate od samopouzdanja, a cim sam pomenuo Martina Cesenja baciste mi komentar. Nije sramota priznati da nas je sve "matorije" naucio kako se vole auta. Pa, ima ovdje i mnogo vecih lupetanja od mojih, pa ih objavite.

moron
09.8.2016 09:30
7
2

N.N.
Da se i ja jednom složim sa Tobom, oko problema komfora zadnje klupe u lumuzinama D segmenta, koji je uzrokovan "padajućom linijom krova".
Problem koji ima ova alfa sa smeštajem glave viskih putnika pozadi, ima ogromna većina limuzina D segmenta. Ali ne i karavani D segmenta.

don
Zaista mislim da je metalna "jabučica" ručice menjača funkcionalni promašaj za vrele letnje dane ukoliko kola stoje na suncu. Ja zamalo nisam šaku "spržio" kada sam dotakao takvu ručicu menjača na jednom na suncu parkiranom 308.

Sale
09.8.2016 11:10
0
5

@Paprikar
To sto sam mislio i video to sam i napisao.
A ti sto si sedeo u Golfu II a komentarises Giuliu sa ponosom a nisi pritom vozio ni jednog njenog konkurenta , dovoljno govori o tvojoj kompetentnosti...

N.N.
09.8.2016 13:17
3
6

@ moron

Uopće nisam o tome pričao i opet se ponašaš apsolutno u stilu svoga nadimka. Rekao sam više puta da ti apsolutno pristaje.

U skoro svim recenzijama je istaknuto da ova Alfa skoro pa da nema prostora za glavu, a bome ni ja ne spominjem isto. Bez problema bi se straga trebao smjestiti čovjek od 190.
No ono što sam ja pisao je prostor straga za koljenja i tu je Alfa za par centimetara bolja od konkurencije, taman onih par koji većinom život znače. I sve sa neki će reći tehnički najgorom solucijom za noge putnika, a to je stražnji pogon.
Isto tako sam stavljao i videa gdje recenzent, a inače tvornički vozač Seata(testirao i Le Mans prototip Audia), i koji ima 190 bez probleme u Giuliji sjedne sam iza sebe.

don
09.8.2016 13:37
7
2

pa moron brate, ak ces je kupit, valjda ces bit vozac, sta te briga za ostale? :-)
Osim ak ti familija nije kosarkaska reprezentacija, onda buduci suv od alfe ili pak Levante, dobro dodje.

moron
09.8.2016 14:51
9
1

N.N.
Moje je razumevanje da ti uopšte ( pre svog prvog "odgovora" ) nisi pročitao šta sam ja prigovorio alfi "pozadi", nedostatak prostora za glavu za visoke putnike. Ja uopšte nisam prigovorio ( ni reč rekao ) da nema mesta za kolena. Tako da nema dileme da moj nadimak glasi kako glasi, ali primerenije opisuje tvoj pristup analizi tudjih komentara ... Uostalom, nisam ja taj koji ovde izigravam neko nadnaravno biće svojim "znanjem".

don
Ti su porodičan čovek, tako sam ranije razumeo, tako da ti izvesno nije svejedno kako će dete da ti sedi pozadi ( udobno ili skučeno ). Moje jedno dete ( od 15 godina i 3 meseca ) je već "veliki magarac" (oko 185 cm) i kako vreme ide, neće biti niži, već sam viši :) A imam teret "njegovog izdržavanja" još jako dugo. Dok su mi deca bila značajno manja, na komfor zadnje klupe nisam ni gledao. Kada sam prethodna kola kupovao ( prošle godine ), "u finalu" sam poveo celu porodicu ( da "probaju" više vozila ), da svi sednu. I svima sam slikao "glave i kolena". Pa mi je kasnija kućna analiza slika bila čudna, pa sam ih svoj troje seo istovremeno na iste stolice ispred zida. Proverio da li pravilno sede. I opet uslikao. I zaključio da pri tom sedenju glava malo nižeg deteta dostiže skoro istu "finalnu visinu" kao glava višeg deteta ( očito nemaju iste proporcije dužine trupa i nogu ). I zato dok sede u kolima imam pogrešan utisak da su dece iste visine ( a nisu ).
Isčitao sam onda u sebi tri puta "Oče naš" ( nadajući se da dece neće brzo da rastu ) i odbrao kola :)

don
09.8.2016 17:32
4
3

E moron, onda te razumijem.Za vas,nazalost nema dovoljno mjesta,ne samo u djuliji, nego u gotovo svakoj limuzni. Tako da se ipak ne može nedostatak mjesta navesti kao mana za djuliju, prije svega što prosječna visina ljudi u Evropi je i dalje (ak se ne varam)znatno ispod 187cm(po mojoj procjeni visina osobe koja se komotno može smjestiti u djuliju a da ima dovoljno mjesta za noge i glavu) Naprosto,zboravi na limuzinsku formu, posebno ovako kupeovsku.il se predajte drugačije, tako da najvisociji sjede naprijed a ostali pozada:-)
Karavan može proći, samo je pitanje koje marke i kojeg modela.
Danas sam gledao ove 500l, daju značajne popuste i ovdje, no jedan hendler ima sedam marki,pa i baleno nude po cijeni od 15ke,ima kameru,auto klimu,dosta mjesta za noge pozadi, dobar konkurent tipu.

Paprikar
09.8.2016 18:24
6
0

@ Sale
Kako to najbolje da objasnim a da ti kao vozac Alfe 159, o kojoj cinjenicno ne znas puno sto se ispostavilo vise puta, razumes:
To kada ti ovde ubedjujes da ti veruju, odnosno tvom znanju o Djuliji, a ti u nju nisi niti seo niti je vozio, a sve znas o tome, je isto kao da pricas o seksu, a niti si ga upraznjavao, niti bio intiman sa devojkom, ali sve o njemu, dajes savete i govoris svima kako je to, a sve to znas na osnovu filmova za odrasle. To je to druze.

Dakle, iskreno ja da tako sudim, i da popujem ljudima, a da se na takvim osnovama temelji moje znanje ne bih bio ozbiljan i ne bi me ljudi smatrali normalnim da to radim. Ali dobro nemamo svi iste arsine.
Ti tvrdis da si majstor i da si popravljao sto sta, a licno verujem da si par puta otvorio haubu da dosipas tecnost za stakla, a da majstor sve zavrsava. Takvi su najrecitiji kada su u pitanju vozila i voznja.

ALFISTA
09.8.2016 20:10
5
3

@N.N ja kad budem Giuliu uzimao doplacujem za Xenone sa AFS koliko god bili(mislim da su 2.500 eura u Italiji), ovi halogeni farovi su odvratni na automobilu te klase, Q2 ce biti neizostavan takodje.

@don Sedista u Giulietti su odlicna za sportsku voznju a i iznenajujuce su udobna, Sto se tice cuvene plastike na vratima trebali su alkantaru tu staviti, meni se ta plastika izgledom svidja ali ne i osecajem. Probao sam dizela, cudo jedno koliko obrtnog momenta ima, sta mislis sta ce tek biti kad dodje dizel 210ks (mislim da je ubrzanje kod ovoga 6.4 sekunde). Ja licno preferiram benzince, a i QV je vec ozbiljno brz auto (0-100 6.0 sekundi), tako da mi ovaj sa 280 ks odgovara (0-100 za 5.5 sekundi).

ALFISTA
09.8.2016 20:17
5
2

@N.N Sad sam pogledao onaj link sto ste postavili, AE oznaka na Giuliji ce biti rezervisana za 2.2 MJT 180 ks ECO sa 99g/km i smanjenom potrosnjom goriva (Advanced Efficency). Takodje cuo sam da ce Giulia hybrid nositi oznasku QE. Pogledajte Facebook stranicu Alfa Tipo 949, do sada su sve informacije koje su iznosili bile tacne. Kada je planirano da debituje 2.0 GME sa 350 ks?

zvezdan
09.8.2016 20:55
6
10

Kada nekom smeta previse direktan upravljac na velikim brzinama, taj ne zna da vozi. S druge strane, kad se neko pri 20 km/h okrece sa Bmw-om zbog vlazne podloge, to onda Bavarci ne znaju da trimuju oslanjanje. Dalje, sticem utisak da je autoru vrhunac ego dopinga, utrkivanje sa ostalim ucesnicima u saobracaju. Vidi se da je autor sa zapada. Iz Bosne, mislim

don
10.8.2016 08:54
6
2

@zvezdan, bas tako.

Nego, zna li neko da li su na ovom ulaznom dizelu uradili nekakve hardverske izmjene il je samo remapiran (jedan blok - tri snage)

Peki, otkrij nam tajnu kako uzet auto na tri tjedna, mislim da je to veca zavrzlama (mada bih licno premro od straha, jer za svaku ogrebotinu bih morao platiti, a sumnjam da na tako dugackom putu ne bih fasovao stagod od kamencica i slicno). Pozdravi nam Andaluziju!I slikaj stagod sa Granade tj Alhambre.
Izgleda nista od 124, kisa pada danima.

Lektor
10.8.2016 13:25
5
1

Razlika je i u turbinama, naravno. "Mi" proizvodimo deo turbine upravo za 210ks vec pola godine i kolicine su pristojne. Blok, koliko znam, je isti.

N.N.
10.8.2016 17:32
2
1

Sada vidim da sam krivo napisao. U Alfi za normalno građene ljude do 190 cm straga za glavu mjesta ne manjka, naprotiv.
Kako sam iz grada koji je sve više turistički jak mogu vam reći da dobrano preko 90% turista, i to ovih mlađih generacija koje su kao više, je niže od mene sa 186 cm. I onda vam bude jasno da je jako malo mutanata sa 190+, a kratkih ekstremiteta. lol


@ Alfista

Još ta 949 koliko toliko daje dobro informacije, druge stranice su znale biti katastrofa. Moguće da su u pravu oko AE, a to bi bila novina da idu na engleske riječi. Čak i Q4 doslovno znači quattro, naravno Audi je to ranije zaštitio. Uobičajeni talijanski naziv za 4x4 pogon.

2.0 GME sa 350 KS najvjerojatnije u prodaji kasni Q1 2017. u SAD-u. Sada već nije pitanja je li mogu nego kada će imati slobodne proizvodne za nešto.
Jako, jako brzo, kreće serijska proizvodnja Stelvia. Sve je spremno.
Inače za tu 350 KS sam davno upozoravao koje je rješenja najvjerojatnije.


@ don

Vidim da se ovdje na veliko brka blok i motor. Blok je naravno uvijek isti.

210 KS i 180 KS su slične, praktički do turbine. 210 KS ima dodatni senzor vrtnje da se ne prijeđe određena vrijednost.

150 KS verzija je malo više različita. 136 KS je samo za pobrana tržišta radi godišnjih davanja. Isto kao što vjerojatno 180 KS ECO verzije neće biti svugdje jer ne utječe na davanja, a trik je u užim 205 gumama.


N.N.
10.8.2016 17:36
3
1

@ alfista

Za 210 KS dizel pogledaj ovaj video:
https://www.youtube.com/watch?v=rH1UinmCk_4

dzigix
10.8.2016 17:52
4
2

extra autic

don
10.8.2016 18:03
7
2

ja se izvinjavam, mislio sam da su ove verzije sve do 180ks iste, a da je 210 razlicit, kad ono...

ALFISTA
10.8.2016 18:04
3
2

@N.N Hvala. Nisam uopste pominjao Q4, vec QE (uopste je nema na slici) za koju stranica Alfa Tipo 949 tvrdi da je oznaka za plug-in hybrid verziju koja bi po njima trebala da debituje 2018. Takodje bila je dobra stranica Alfa Romeo Project 952 koje vise nema (svaka informacija im je bila tacna), koja je sada stranica kluba Alfa Rosso Competizione, medju cijim clanovima ima nekoliko zaposlenih u Alfa Romeu. Hvala za link, mislim da sam ga vec video kada ste ga postavili na Autoblogu.

N.N.
11.8.2016 15:49
1
3

@ Alfista

Ne znam odakle ti to da je na stranici 952 informacija iz ruku FCA zaposlenika. Takvo što naprosto nije istina i više puta su bili u krivu. Koliko vidim nedavno je izgašena i dobila je skroz novi admin tim.

949 je dosta pouzdanija, zato što izvlače info sa talijnskog Autopareri forum. Od tamo je i info da će hibrid 2018. Ja mogu potvediti da je pouzdano, a i da je sustav jako sličan BMW-u 330e. No osoba koju oni najviše prate i nije baš pouzdana. Davno sam baš na tom forumu imao sa njim raspravu oko 350 KS GME motora. On je tvrdio da ima jedan turbo... Sve dalje je povijest. Ja sam tada pisao da očekujem 48 V u istom. Je li mi tko rekao? Da, ali takve pikanterije idu isključivo privatnim kanalima i nema dokaza crno na bijelo.

Ovo oko oznaka sam čisto spomenuo Q4 da pokažem kako tradicionalno one imaju značenje na talijanskom jeziku.

Nego znaš ko radi blok za V6 motor?


mivec
12.8.2016 01:29
11
3

Tekst sam pročitao odjednom (što inače praktikujem, u suportnom samo prelistam slike i specifikacije) i mogu reći da nije loše, a što se tiče nekih detalja, to je samo stil pisanja koji je ionako svojstven svakom od nas. Pohvala za VG jer su omogućili čitaocima da šalju svoje "radove". Ipak treba obratiti pažnju, uvesti neke uslove i sl.. Jer sad svako može pokušati samo da "naškraba" bilo šta, uključujući i proizvode sopstvene mašte...
Pohvalno je i to što iako ima preko 80 komentara (karakteristično za Alfe, a koje pak nisam sve pročitao) koliko sam video, nema onog prepiranja čitalaca tj. "navijača" (opet karakteristično za priloge o Alfama), što će reći da je nastup nove Giulie utišao suprotni tabor (...).
I da, auto je zaista odličan, dostojan imena i konačno potpuno spreman da uđe u ring sa konkurencijom koju nišani. Pokazali su da hoće i da mogu, a sad je na kupcima da odluče po osnovu svojih želja, potreba, mogućnosti, ukusa i neukusa...

bojan
12.8.2016 12:48
5
7

jaoo Mivec otkud ti znas da je auto odlican kad ga nisi ni pipnuo.

mivec
12.8.2016 23:38
9
3

@bojan, Ti kad je pipnes slobodno me ispravi...

Nemanjica
13.8.2016 13:02
6
3

Naravno da zna da je auto odlican, samo budala moze da kaze da nije...

Filip
16.8.2016 00:40
0
2

Jedino što su "Don", "Nemanjica" i još tu neki, zapravo Miodrag Piroški...

@Filip
A ko si ti "Filipe"?

Posalji nam mail ili telefon pa ces dobiti odgovor i podatke svih "Piroskih"

pozdrav
Redakcija

Patrick
16.8.2016 15:55
0
2

I jos nesto da dodam,manite se vi telefona i mail-a,evo da li hocete da dodjem licno kod vas u redakciju da se lepo upoznamo(ne zivim daleko od vas pa mi nije problem). Samo kazite moze(ako ste pravedni),i eto me,i taman da vas licno upitam u vezi casopisa posto ovde to necete da odgovorite! MOZE??

Nemanjica
16.8.2016 18:40
1
1

drugari, ovaj Patrick definitivno nije normalan... Covek je bolestan i navalentan do zla boga... No comment

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: