Intervju

Aleksandra Đurđević, direktor Delta Automoto

Vreme hrabrih

„U 2012., u odnosu na 2011. godinu, Honda je porasla za 30%, dok je tržište palo za isto toliko procenata. Prizovem te brojke s vremena na vreme jer me one ohrabre da je sve moguće i u neku ruku daju smisao daljem razvojnom putu karijere.“


VG: Zaključujemo 2012. godinu, možda najproblematičniju i najturbulentniju u poslednjoj deceniji. I baš je ta godina Vama donela više odgovornosti, sa prelaskom na mesto prve žene kuće. Mladi, obrazovani, ambiciozni I lepi I sa toliko pogleda uprtih u Vas. Kakav je osećaj, kroz retrospektivu - od početka do danas?

Aleksandra Đurđević: Za pet godina koliko sam u auto industriji, globalna ekonomska situacija je u potpunosti promenila sliku automobilskog tržišta i svi smo se tome prilagođavali - dvocifreni popusti u procentima koji kao domine obaraju cenovnike svih učesnika na tržištu i nude samo kratkotročna rešenja, zatim cunami u Japanu, koji je zahtevao enormni globalni podvig za oporavak... Zaista nije bilo mnogo primamljivo za preuzimanje odgovornosti. Međutim, imala sam priliku da radim i sa nekim drugim automobilskim brendovima. Honda je ipak brend za koji se vezuju atributi - vrhunski kvalitet, sportski duh, bezbednost i pouzdanost, i saradnici i klijenti u to veruju bespogovorno. Ukoliko bih sumnjala da sa takvim proizvodom i posvećenim timom ne možemo da prkosimo trendu tržišta, onda bih bila nedorasla izazovu. U 2012., u odnosu na 2011. godinu, Honda je porasla za 30% dok je tržište palo za isto toliko procenata. Prizovem te brojke s vremena na vreme jer me one ohrabre da je sve moguće, i u neku ruku daju smisao daljem razvojnom putu karijere.

VG: Šta ste zacrtali sebi kao imperativ za 2012.? Koliko toga je ostvareno, a koliko se prenosi na sledeću godnu?

Aleksandra Đurđević: U 2012., predstavljene su nove generacije naših najprodavanijih modela, CR-V-a i Civica, i počela je prodaja Honda motocikala što je velika stvar za nas i tržište. CR-V je sa 45% učešća u strukturi bio nosilac prodaje u 2012., pa su nam i očekivanja od novog modela ambiciozna, posebno zato što je nov model pretrpeo unapređenja sa kojima može stati „rame uz rame“ sa konkurentima iz premijum segmenta.

Što se tiče očekivanja u 2013., Honda nikada nije važila za „narodnii automobil“, i ciljna grupa je oduvek bila vrlo odabrana, tako da ne očekujemo drastično povećanu prodaju. Međutim, za nekoliko meseci stiže nam potpuno novi 1.6 dizel agragat za Civic I CR-V i verujemo da ćemo tu pokriti potpuno nov segment tržišta.

Honda ima jedan od najaktivnijih klubova ljubitelja automobila u Srbiji na šta smo posebno ponosni i trudimo se da ih „tiho“ podržavamo, da oni predstavljaju Hondu isključivo iz razloga iz kojih su klub i osnovali.

Kada je poslovanje u pitanju, naša filozofija je da težimo da prevaziđemo očekivanja klijenata kroz visokokvalitetne proizvode, ali i inovativne usluge koje nudimo. Među njima je i staro za novo, što je kao vid kupovine sve popularnije. Kada je servis u pitanju, Honda važi za brend koji najmanje vremena provodi u servisu, a izdvojiću da za sedam godina, koliko Honda postoji u Srbiji, nijedan agregat nije zamenjen u garanciji, što mislim da dovoljno svedoči o kvalitetu. Iz tih razloga ponekad je pravi izazov popuniti servisne kapacitete.

VG: Više nije neuobičajeno prisustvo žene u poslovima kojima se bavimo, pa opet, nije lako. Ni sada. Vaše iskustvo, šta zamerate, a u čemu pohvaljujete kolege, nadređene, saradnike...?

Aleksandra Đurđević: Principi poslovanja u firmi u kojoj radim su vrlo jasni i jednostavni i važe za sve bez obzira na pol. Dakle, ko vredi i trudi se, otvaraju se dalje mogućnosti i napreduje.

Što se saradnika tiče, u pitanju je jedan dinamičan, dobro uigran tim koji priča istim jezikom i deli iste vrednosti. Kada su nadređeni u pitanju, cenim ogromnu energiju koja je i jedan od ključnih faktora za zajedničke dobre rezultate. Sa druge strane, nije uvek lako izaći na kraj upravo sa tom, tolikom energijom. Dakle, nekad me nosi, a nekad se sa njom nosim, kao što je slučaj i sa mnogim velikim životnim stvarima.

VG: Momenti za pamćenje - obe kategorije i dobro i loše - su? Šta se iz toga naučilo?
Aleksandra Đurđević: Kao momenat za pamćenje ove godine, izdvojiću kada je najnajnapredniji humaniodni robot na svetu, Hondin ASIMO napravio prve korake u Srbiji, dokaz je da granice u naprednim tehnologijama ne postoje.

Što se učenja tiče, učim i kroz greške, tuđe i svoje, i kroz dobre primere, uči se u svakom tenutku jer je to neprekidan proces, s tim što danas mnogo više „izvlačim koristi“ iz planskih i sistematskih edukacija i obuka. Ništa ne uzimam više zdravo za gotovo, primera radi, i to je nešto što sam vremenom naučila. U tom procesu se krije pravi izazvov - učiti, promeniti se a ipak zadržati sebe.

VG: Aktuelno je pitanje sajma automobila u Beogradu 2013. Kako komentarišete problematiku i inicijative?

Aleksandra Đurđević: Mi smo komercijalno orijentisani i svaka promotivna inicijativa, posebno dometa kakvih je Međunarodni salon automobila, je nešto za šta uvek glasamo. Sa druge strane, nedavno sam čula, od nekoga koga cenim, komentar koji mi se učinio dovoljno slikovitim, da je auto industrija „trenutno jako bolesna“. Dakle, svaka inicijativa koja poboljšava „ozdravljenje“ je važna, a možda čak i neophodna da bi ovakvi projekti bili izvodljivi. Posebno one inicijative koje se naslanjaju na evropska iskustva i potvrđenu praksu.

VG: Svojevremeno smo pokrenuli Eco Friendly projekat. Subvencije, izmena Zakona o carini i oporezivanju na osnovu emisije CO₂, ograničenje uvoza polovnjaka po ovim principima... Komentar?

Aleksandra Đurđević: U razvijenijim zemljama u svetu uveliko je praksa da se subvencionišu vozila sa ekološkim performansama. Sa druge strane, Eco Friendly inicijative su jedan vrlo hrabar projekat s obzirom da naša sredina još uvek nema mnogo sluha za pitanja ekologije, nedostaje nam i znanja, pa samim tim i poverenja u automobile kakvi su na primer hibridi. Ovo znamo iz sopstvenog iskustva jer godinama unazad, a i dalje, činimo značajne napore da ih približimo ljudima u našoj zemlji. Inicijative i odredbe poput Vašeg Eco Friendly projekta su u neku ruku u korelaciji sa stepenom razvijenosti zemlje, ništa nije nemoguće i neizvodljivo, tako da ostaje samo pitanje koliki put ćemo preći i koliko vremena će proći da i kod nas zažive. Nadam se ne mnogo.

Tekst Ivana Ivetić
Fotografije Predrag Rakić
7556
Postavljeno: 30.01.2013

Arhiva: Intervju

Rubrika: Intervju
Postavljeno: 02.02.2017

Gabor Saghmeister
Tekst sa video prilogom!

Naš dežurni delegat na Dakar reliju, Gabor Saghmeister, nakon brutalnih trasa Južne Amerike, opušta se u svojoj omiljenoj subotičkoj piceriji “Boss”. Sjajna prilika da nam u jednom dahu prepriča svoje utiske


Rubrika: Intervju
Postavljeno: 17.07.2013

Hotel Premier Aqua

Vrdnik, živopisno selo u podnožju Fruške Gore, sada je i u mapama luksuznog turizma


Rubrika: Intervju
Postavljeno: 11.06.2013

Andrej Epifanov - LUKOIL

OAO „LUKOIL“ je jedna od najvećih međunarodnih vertikalno integrisanih naftnih kompanija, koja obezbeđuje 2,2 odsto svetske proizvodnje nafte. Vodeće pozicije kompanije rezultat su dvadesetogodišnjeg rada na širenju resursne baze, zahvaljujući povećanju obima delatnosti i zaključivanju strateških poslova.


Milan Vukasović

26.02.2013

Gabor Sagmeister

14.02.2013

Aleksandra Đurđević, direktor Delta Automoto

30.01.2013

Gabor Sagmajster

21.02.2012

Sebastian Vettel

24.06.2011

Alain Prost Tekst sa video prilogom!

11.01.2011

Manolito Vujičić

25.10.2010

Dmitry Vukulov

18.10.2010

Sebastien Loeb

13.08.2010

Mikko Hirvonen

08.07.2010

Jenson Button i Lewis Hamilton

15.04.2010

Sanja Blečić, direktor Go.Ta Car, Novi Sad

12.04.2010

Gabor Saghmeister

19.02.2010

Emerson Fittipaldi

30.01.2010

Vuk Vučević

24.12.2009

Sebastian Bourdais

29.10.2008

Lewis Hamilton

07.10.2008

Kirby Chambliss

09.09.2008

Mikko Hirvonen i Jari-Matti Latvala

02.09.2008

Sir Frank Williams

25.08.2008

Fernando Alonso

26.06.2008

General Stojadin Jovanović

13.06.2008

Vojo Miladić
direktor Porsche Leasing SCG d.o.o.

20.05.2008

Srećko Mrganić
Carinarnica Novi Sad

26.03.2008

Robert Kubica

07.03.2008

Ivan Krstić i Vladan Popović

30.01.2008

Porsche Novi Sad

26.12.2007

Sebastian Vettel

26.11.2007

Nico Rosberg

02.11.2007

Prof. dr Milan Vujanić

03.10.2007

Mark Webber

01.10.2007

Graditelj Group

18.09.2007

Stanko Radić

08.08.2007

Nenad Plattner

14.06.2007

Ivan Jauković

23.05.2007

Anđelko Trpković

19.03.2007

Flavio Briatore

28.12.2006

Scott Speed

06.12.2006

Gil de Ferran
sportski direktor ekipe Honda

09.11.2006

Bernie Ecclestone

14.10.2006

Luca Marmorini,
tehnički direktor ekipe Toyota

29.08.2006

dr Predrag Bubalo
ministar privrede u Vladi Republike Srbije

22.07.2006

Giancarlo Fisichella

28.06.2006

Ralf Schumacher

15.03.2006

Vitantonio Liuzzi

17.02.2006

Tiago Monteiro

04.01.2006

Fernando Alonso

21.09.2005

Christian Horner, šef ekipe Red Bull Racing

07.09.2005

Martin Whitmarsh, generalni direktor McLaren Mercedes F1 Teama

24.08.2005

Jarno Trulli

09.07.2005

Kimi Raikkonen

24.06.2005

Michael Schumacher

12.01.2005

Mike Gascoyne, tehnički direktor ekipe Toyota Racing

20.12.2004

Goran
30.1.2013 10:02
23
5

Kakva riba! Kada bih nasao nesto slicno odmah bi se zenio!

Dejan L
30.1.2013 11:04
22
5

...
A što se same Honde tiče niste sposobni da nabavite leteći ležaj radilice 74 dana i onda isporučite pogrešan. Honda Jazz ima mnogo defekta a menjaču. Kad se pogledaju tačke zavarivanja karoserije ispod spoljnih limova, nema koja tačka nije korodirala.
Jel to ona Honda koju smo voleli?
@ Vrele Gume
Znam da ovaj moj članak nećete objaviti

Mladozenja
30.1.2013 11:13
24
2

Lepa Honda, lepe oci, oj zivote, nekome si majka nekome maceha!

REDAKCIJA
30.1.2013 11:22
17
3

@ Dejan L

Postovani, kao sto vidite Vas komentar smo objavili u delu koji nije licne prirode!

Molimo Vas da se drzite teme!

Ukoliko imate problema sa losim funkcionisanjem servisne mreze i kvalitetom proizvoda molimo da nam se obratite potpisanim pismom na redakcija@vrelegume.rs
Vrlo rado cemo objaviti Vase iskustvo

Hvala i pozdrav iz Redakcije

Goran
30.1.2013 11:58
7
2

Verni sam pratilac vaseg online izdanja Vrelih Guma. Pozdrav i za Vas!

Sasa L
30.1.2013 12:24
13
4

Super - procenti su cudo. Znaci Honda je skocila 30% u 2012. Pa to nije neki rezultat kada je baza mala. Ako kazemo to isto u broju prodaja imamo sa 300 u 2011 su skocili na 390 u 2012 ili 7-8 vise prodatih automobila na mesecnom nivou. Dobro, ajmo pozitivno - koja je to njihova inicjativa, ideja, program bio da je dobrineo vecoj prodaji? Ne vidim u tekstu nista na tu temu. Dolazak robota sigurno nije - osim ako ga nisu uposlili na nekom placu...

Hondas
30.1.2013 13:11
12
7

Ne brinite VW, BMW, Alfisti i ostali! Trenutna kriza indentiteta Honde ce brzo proci a onda ce to biti opet H O N D A!

Iceman
30.1.2013 13:49
12
2

I nista oko angazmana Honde u F1, a to je najveci marketing - motosport.

aleksandar 2
30.1.2013 14:30
16
3

Suknja joj se slaže s bojom CRV. To je najbitnije. :)

Mile
30.1.2013 17:29
5
6

Honda je mašina i ne može im niko ništa !!!

Vladimir
30.1.2013 17:42
12
1

Delta ima jako lošu cenovnu politiku, frljaju se sa hiljadama evra kao da su to neke sitnice. A popusti su im kao i većini samo reklame, ne radi se o nekim pravim popustima.

Hondi bi bilo daleko više na našim putevima da Delta ima malo bolju cenovnu politiku i da su malo profesionalniji kada je prodaja u pitanju. Takodje i kao dileri delova su jako neprofesionalni i spori.

Čini se da je Aleksandra zapravo jedino pozitivno u tom preduzeću. Ona jedina obavlja svoj posao profesionalno. Ostatak osbolja što ima više "oredenja" to su neprofesionalniji i neprijatniji (da ne koristim sad neke neprikladne reči).

Nenad
30.1.2013 21:13
9
8

Otkad sam kupio novi Civic pratim malo aktivnije sta se desava u Hondi. Rast od 30% je opravdan, novi modeli su drugaciji od ostatka ponude na trzistu. Kad sednem u Civica osecam se mnogo bolje nego u vozilima drugih brendova koje sam kao komercijalista vozio. Ono su prevozna sredstva, a Honda je stvarno nivo. Pruza vise od onoga koliko kosta, a o kvalitetu necu trositi reci. Ko vozi zna, ko ne vozi neka se tesi...

Sanja
30.1.2013 21:27
10
5

Svaka cast za rezultate! Ko jos moze da se pohvali rastom od 30% u autoindustriji u 2012, ma kakva bila baza. Pa GDP u Srbiji se smanjuje za 2% tako da je bilo kakav rast za pohvalu. Vozim Jazza kupljenog u Centru S, nemam nikakvih problema do sad, 160 000 za 5 godina.

veljko
31.1.2013 08:19
10
4

honda je honda. pravi japanac!!!!! dok svi padaju japanski kvalitet ostaje i jaca

aple
31.1.2013 10:38
10
3

e konacno ste primetili da pored suknje ima Honde i zanimnjivih podataka. Nekada mi se cini da Srbi ne citaju dalje od naslova i fotke

Dejan L
31.1.2013 10:52
12
5

@ Vladimir
Sve si lepo rekao. Delta ima najviše cene Hondi u regionu. To što daju akcije, pa ti €uro računaju po gornjem kursu, je pravi bezobrazluk! Onda u dinarima nema nikakve akcije.
Da ne pominjem Civic sedan koji je doživeo fijasko u americi, proglašen je za najneubedljiviji auto sa najgorim enterijerom po pitanju ergonomije.

Sandro
31.1.2013 13:12
11
3

A sto ne kazu da su CRW dobili sa po nizoj ceni za 2.500-3.000€, a cena pala samo za 300-600€. Kakva BRE akcija?
Koju marzu je uzela ova plavusa, pa to neka kaze, a ne da se kiti tudjim perjem.

Petar(Pan)
31.1.2013 15:31
11
2

bla bla bla obicno ispred ovakvih tekstova pise PR tekst i ono uobicajeno da se redakcija ogradjuje od misljenja iznetog i bla bla znate vec.

pomoglo bi nama ostalima da ne gubimo vreme, samo pogledamo slike i to je to. a slike su lepe.

pozz

Kosta Dragovic
31.1.2013 17:32
12
1

U Delti sam kupio pre 3 godine Accorda 2.0 gde ga inace i servisiramm. Imam samo pohvale za Hondu i servis. Ono sto sam nacuo od drugih u servisu je, da se neki delovi cekaju oko 2 nedelje.

Pozdrav

aleksandar 2
01.2.2013 20:37
10
2

Redakcija mi je cenzurisala komentar! Sram da vas bude!

svaler
03.2.2013 20:38
6
3

Ova zenska i nije nesto kakve se mogu naci u Delti. Dal nesto zna ili ne i da li im donosi profit ili ne, malo je bitno kada njen izgled nije u skladu sa uspehom preduzeca koja zastupa. Menjajte je!!!!!!!!!!

salej.
07.2.2013 18:50
3
4

citam komentare i mogu da kazem,da mnogi nisu fer. pre svega, honda ima ubedljivo najnize cene,ne samo u regionu,nego i mnogo sire od.toga. u Hrvatskoj su recimo,cene vise.za 15-ak posto.

Dusan
10.2.2013 09:38
2
2

Molim cas neka neko pogleda plastiku obloge vrata na novom Civiku. Ja nisam mogao da verujem. Lavor.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: