Online plus

U sećanje na Ajrtona Senu

Najznačniji momenti u karijeri šampiona

Pre 20 godina, tačnije 1. maja 1994. je život izgubio jedan od najvećih šampiona u istoriji Formule 1. Ajrton Sena je poginuo u udesu na VN San Marina. Imao je 34 godine.


Sport je izgubio možda najboljeg vozača svih vremena, Brazil je izgubio heroja, a porodica voljenog člana. Bio je to šok za čitav svet.

Velika nagrada Brazila 1984.
Sena je debitovao u Formuli 1 1984. i to za volanom Tolemana TG183B. Bolid je bio poznat po dva velika zadnja krila, hladnjacima u prednjem krilu, a vožen je jer automobil predviđen za tu sezonu nije bio spreman.

Sena je u kvalifikacijama bio 17., ispred iskusnijeg kolege Džonija Čekota, a uspeo je da odvoza osam krugova pre nego što ga je turbo punjač izneverio. Ipak, ono što se broji je da se pojavio na F1 sceni. Od tog momenta je isključivo napredovao.

Egzibiciona trka Mercedesa 1984.
Kada se Nuerburgring GP-Strecke staza otvorila 1984. (u osnovi ista F1 staza koja se koristi danas), šefovi Mercedesa su organizovali egzibicionu trku. Dvadeset izuzetnih vozača se okupilo, a svaki je vozio Mercedes 190E model.

Grid je bio impresivan, i tu su bili budući i bivši šampioni uključujući Nikija Laudu, Alena Prosta, Denija Halma, Džejmsa Hanta, Alana Džonsa, Džeka Brebema i Keke Rozberga.

Trebalo je da učestvuje i Emerson Fitipaldi, ali je bio zauzet trkom u Indy 500 seriji, tako da je umesto njega „uleteo“ Sena. U tom trenutku, on je imao samo tri starta u F1 i dva osvojena poena.

Prost, koji je odbacio Senu sa aerodroma je izjavio: „Imali smo 10-15 minuta vremenske razlike u letovima, a ja sam imao automobil, tako da sam ga sačekao da ga odvezem do Nirburgringa. To je bio prvi put da smo razgovarali, a vožnja je trajala dva-tri sata, tako da smo imali vremena za razgovor na pretek.

On nije mnogo pričao ali je izgledao impresiorano jer sam vozio veoma brzo na autoputu u Nemačkoj. Tada je rekao: „Znaš, voziš brzo!“ Zbližili smo se jer on nije nikoga poznavao, tako da je bio stalno uz mene prvih dana. To je bilo veoma smešno jer je on izgledao veoma ekstrovertno, prijatno. Tada smo počeli s treningom i borili se za pol poziciju. Primetio sam da je veoma konkurentan. Osvojio sam prvo startno mesto, on je bio drugi, a prilikom starta je krenuo pre vremena i tada sam rekao sebi: „Moraš da se čuvaš ovog momka!“

Pri vlažnim uslovima na stazi, Sena je pretekao Prosta u prvom krugu i pobedio na kraju.

Nije bila činjenica što je pobedio toliko impresivna koliko način na koji je došao do nje. Za Senu ovo nije bila zabavna egzibiciona trka, bila je to trka kao i svaka druga, a njegov cilj je bio da bude prvi.

Posle te trke, on je i rekao: „Sad znam da mogu to da uradim.“ Znali su i svi ostali...

Udaranje Edija Irvajna
VN Japana 1993. na Suzuki je bila 40. od 41 Senine pobede u karijeri.

Vozio je sjajnu trku u promenljivim vremenskim uslovima da bi ostavio Williams Alena Prosta 11 sekundi iza sebe. Međutim, trka nije zapamćena po tome.

Sena je još uvek bio na pneumaticima za mokro tokom druge polovine trke i u pokušaju da pretekne Dejmona Hila za čitav krug. Iza njega, Edi Irvajn je radio odličan posao u svojom prvom F1 nastupu, i želeo je da napadne Hila za četvrto mesto. U tom nastojanju, on je pretekao Senu za kojim je zaostajao čitav krug.

Brazilac je pobesneo zbog tog poteza i sukobio se s Irvajnom nakon trke. Bujica uvreda nije bilo sve što je Sena imao za Irvajna. Kada se Irac okrenuo da ode, Brazilac ga je udario, te je ovaj pao preko stola na kojem je sedeo. To baš i nije bio Senin najblistaviji trenutak, ali je ostao zapamćen jer je u potpunom kontrastu u odnosu na njegov budući odnos prema kolegama o čemu će biti reči kasnije.

Prevoz na VN Velike Britanije 1991.
Sena je bio na drugom mestu na VN Velike Britanije 1991. kada mu je u poslednjem krugu nestalo goriva.

Pobednik trke, Najdžel Mensel, jedan od Seninih najvećih rivala, i čovek sa kojim je imao neke od epskih „bitaka“ je usporio i stao kraj Brazilca prilikom počasnog kruga i odvezao ga do boksa.

Tako smo dobili jednu od najupečatljvijih fotografija svih vremena u Formuli 1, i pokazatelj međusobnog poštovanja dvojice šampiona.

VN Južne Afrike 1984.
U svojoj drugoj trci, Sena se kvalifikovao kao 13., 2,110 sekunde iza osvajača pol pozicije Nelsona Pikea, i 1,317 ispred timskog kolege. Tada je još uvek vozio egzotični Toleman TG183B iz 1983.

To je bila tipična trka za ono vreme, sa mnoštvom otkazivanja mehanike među vodećima. Sena jeste završio trku sa tri kruga zaostatka, ali je na kraju bio šesti, što mu je donelo prvi F1 poen.

VN San Marina 1989.
Na samom startu na Imoli, osvajača pol pozicije, Senu, pretekao je timski kolega Alen Prost.

Francuz je poveo kroz krivinu 1, ali je Sena napao spoljnom stranom u krivini 2 i završio manevar u krivini 3.

Nakon trke, Prost je optužio Senu da se nije držao dogovora koji su imali pre trke, da ko god povede trku u krivini 1 neće biti napadan od strane kolege.

Inače napeti odnosi dvojice vozača su tako dodatno pogošani, i nisu izlečeni sve do Prostovog penzionisanja na kraju 1993.

Intervju sa Džekijem Stjuartom
Sena je bio kompleksan karakter, ali njegov intervju sa trostrukim svetskim šampionom u Formuli 1 i dugogodišnjim aktivistom za bezbednost vozača, ser Džekijem Stjuartom 1990. je dao pravi uvid u Seninu ličnost.

Stjuart je kritikovao Senin stil vožnje i akcenat je stavio na brojne incidente koje je Brazilac imao. Sena je sa strašću branio svoj stil.

Svojevrsni sudar dva velika vozača i karaktera je bio interesantan poput neke borba na stazi, i sadržao je jednu od Seninih najčuvenijih izjava: „Biti trkački vozač znači da ste pod rizikom sve vreme. Biti trkački vozač znači da se trkate sa drugim ljudima. Ukoliko više ne idete na to da stignete protivnika, vi više niste trkački vozač, jer mi se takmičimo, mi se takmičimo za pobedu.“

Dolazak u McLaren
Lotus je bio napredak u odnosu na Toleman, ali ipak nije pripadao samom vrhu.

Poziv McLarena je stigao 1988., pa se Sena pridružio Alenu Prostu i oformio s njim verovatno najbolji F1 tandem svih vremena. Pored toga, njih dvojica su vozili i jedan od najboljih bolida svih vremena - MP4/4.

Sena je osvojio pol poziciju na uvodnoj trci sezone sa prednošću u odnosu na drugoplasiranog Mensela za više od sekunde. Problem sa menjačem je prozrokovao ostanak na gridu, pa je Sena startovao u rezervnom automobilu iz pit lejna.

Probijao se pored rivala da bi došao čak do drugog mesta, ali je pao na šesto nakon što mu je automobil ponovo stao i to tokom zaustavljanja u boksu.

Na kraju je bio diskvalifikovan jer je menjao automobil nakon što je bila pokazana zelena zastava.

Međutim, ono što je bilo važno je njegovo izdanje, njegove neverovatne performanse ostvarene pod velikim pritiskom u vrhunskom timu sa svetskim šampionom kao timskim kolegom.

Prvi F1 test
Senin uspeh u britanskom F3 šampionatu 1983. je privukao mnoge ponude za testiranje Formule 1. Prvi test je bio zakazan za jul te godine sa Williamsom na Donington Parku. Naravno, Sena nije razočarao.

Njegov krug je bio značajno brži od oficijelnog Williamsovog test vozača Džonatana Palmera, ali u timu nije bilo mesta za njega kao vozača za sledeću sezonu.

Takođe je testirao za Brabham i McLaren, ali nije dobio ponude za vozačko sedište, jer u tim timovima nije bilo slobodnog mesta.

U Tolemanu jeste, pa je potpisao za njih.

VN Japana 1989.
Uoči trke za VN Japana 1989., Sena je zaostajao za timskim kolegom, Alenom Prostom, 16 poena. Tada je vladalo pravilo da se računa 11 najboljih rezultata sezone za šampionat. Sistem bodovanja je bio 9-6-4-3-2-1, devet poena za pobedu, pa sve do šestog. Prost je imao četiri pobede, šest drugih mesta i jedno treće. Ukoliko bi Sena dobio preostale dve trke, a Prost bio drugi, Francuz bi popravio bodovni saldo za samo dva poena, a Sena za 18. To znači da bi bili izjednačeni po poenima, ali bi Sena bio šampion zbog više pobeda.

Brazilac je u kvalifikacijama bio najbrži i to sa velikom razlikom, ali je Prost bolje startovao i poveo je trku. Dva McLarena su bila jedan uz drugi tokom čitave trke dok se Sena nije odlučio za napad u 46. krugu.

Otišao je s unutrašnje strane u poslednju šikanu, ali Prost nije hteo da popusti pa su se sudarili.

Francuz je bio van stroja, ali je Sena dobio pomoć od redara i vratio se u trku. Pretekao je Alesandra Nanija koji je preuzeo vođstvo i pobedio sa prednošću od 12 sekundi. Međutim, stjuardi su diskvalifikovali Senu nakon trke jer vozio ispustom šikane nakon što su ga pogurali.

To se činilo bezbednijim i razboritijim potezom od okretanja i vožnje prema dolazećim automobilima, i Senin bes je bio opravdan. U sledećoj trci sezone napustio je brifing za vozače kada im je rečeno da „sečenje“ šikane neće rezultirati diskvalifikacijom.

VN Španije 1986.
Trka u Španiji te godine je predstavljala drugu rundu sezone, i tada je zabeležen jedan od najspektakularnijih „foto finiša“ u istoriji Formule 1.

Sena je startovao sa pol pozicije i poveo je trku. Najdžel Mensel koji je pao na četvrto mesto na startu, vratio se na drugo, približio se Seni i pretekao ga u 39. krugu (od 72). Međutim, Britanac nije štedeo gume, pa ga je Sena u finalnoj fazi trke pristigao. Deset krugova pre kraja, Brazilac je povratio vođstvo.

Mensela je pretekao i Alen Prost pa je odlučio da oproba sreću sa svežim pneumaticima devet krugova pre kraja. Uspeo je da stigne Senu, ali ne i da ga prestigne. Brazilac je pobedio za 14 hiljaditih delova sekunde ispred Mensela. S obzirom da je bio drugi u uvodnoj trci sezone, to je bio prvi put da je poveo u F1 šampionatu.

Čuveni krug u Monaku 1990.
Postoji veoma poznat video snimljen iz automobila kada je Sena postavio kvalifikaciono vreme na VN Monaka, trci na kojoj je pobedio pet puta uzastopno.

Mada krug iz 1990. nije najbolji koji je izvezao na ulicama kneževine, postao je jedan od najgledanijih F1 video klipova ikada.

Milioni fanova tokom godina su pogledali video da bi dobili uvid u Senino umeće za volanom. Krug koji je ušao u antologiju.

Zauzimanje za bezbednost vozača
Kako mu se karijera bližila kraju, Sena je bio sve strastveniji zagovornik bezbednosti vozača.

U video klipu koji sledi, on se temperamentno raspravlja sa tadašnjim predsednikom FIA-e, Žan-Mari Balestrom u vezi sa ogradama za koje je smatrao da su nebezbedne i da mogu da prouzrokuju ozbiljne incidente.

Razgovor se odigrao 1991. na VN Nemačke, i jedan je od mnogih u kojima se Sena postavljao kao advokat vozača i lider F1 „svlačionice“.

VN Australije 1993.
Ovo je bila finalna trka sezone, i označila je kraj Senine duge veze sa McLarenom.

Ovo je takođe bila poslednja Formula 1 trka njegovog najvećeg rivala, Alena Prosta.

Williamsi su uzeli poslednje 24 pol pozicije, ali je Sena prekinuo taj niz, postigavši vreme gotovo pola sekunde bolje od Prostovog.

Pobedio je u trci dok je Prost bio drugi. Na podijumu, dugogodišnji neprijatelji na stazi su se zagrlili. S obzirom da više nije bilo rivaliteta na stazi, animozitet je prosto nestao. Tada niko nije bio svestan toga, ali to je bila poslednja Senina pobeda.

VN Španije 1991.
Malo je „bitaka“ na F1 stazama koje su ostale u tako živom sećanju kao ona između Sene i Najdžela Mensela na VN Španije 1991.

Dva šampiona su se trkala „rame uz rame“ na pravcu duž pit lejna, sa točkovima par centimetara jednim od drugih. Koliko su obraćali pažnju na stazu ispred sebe, toliko su i gledali jedan u drugog.

Nije bilo potrebe da budu toliko blizu, ali nijedan nije hteo da odustane.

To je bio jedan od onih posebnih momenata u Formuli 1 i još jedan monumentalni trenutak dva velika vozača.

Druga titula
Alen Prost je otišao iz McLarena na kraju 1989., ali su se on i Sena ponovo našli u tesnoj borbi 1990. kada je na red došla VN Japana.

Sena je u taj vikend ušao sa devet poena prednosti i šest pobeda u odnosu na Prostovih pet. Ukoliko Prost ne bi ušao u plasman, Sena bi bio šampion.

Upravo se to i desilo.

Pre kvalifikacija, Sena je zamolio stjuarde da se „slot“ za prvo startno mesto pomeri na trkačku liniju. Mislio je da su se oni složili s tim.

Sena je osvojio pol poziciju, ali je kasnije otkrio da „slot“ nije pomeren. To je značilo da je Prost na čistoj strani staze, što mu je omogućavalo bolji start. Sena se zakucao u njega u krivini 1, što je obojicu izbacilo iz trke.

Dok je hodao nazad do boksa, kada su ga pitali kako se oseća, odgovorio je: „To uopšte nije loš osećaj, zar ne?“ Godinu dana kasnije, Sena je priznao da sudar nije bio plod slučajnosti: „Rekao sam sebi, OK, pokušavaš da odradiš posao čisto i kako treba, a onda te zaje...u glupi ljudi. U redu, ukoliko me sutra Prost pretekne na startu, u prvoj krivini idem na sve ili ništa, i on bolje da ne ulazi unutrašnjom stranom jer neće uspeti.“ Tako je i bilo... Ovaj incident je zauvek ostao kao mrlja na Seninom karakteru.

VN Monaka 1989.
U kneževini te godine, Sena je u kvalifikacijama bio brži od Prosta za 1,148 s.

Pol poziciju je pretvorio u sigurno vođstvo i tokom trke je sve vozače obišao za krug sem Prosta, koji je za njim zaostajao 50 sekundi.

Tada je Senin McLaren izgubio prvi i drugi stepen prenosa. Monako je, kao što znamo, prepun sporih i srednje brzih krivina koje upravo zahtevaju prve dve „brzine“.

Sena ne bi bio to što jeste da se nije prilagodio novonastaoj situaciji, i pobedio sa 52 sekunde prednosti u odnosu na Prosta.

VN Brazila 1991.
Sena je uzeo pol poziciju u kvalifikacijama, i to po peti put u rodnoj zemlji.

Kako je trka tekla, Sena je vodio sa malom prednošću u odnosu na automobile iza njega, ali McLaren je polako počeo da ima problema sa menjačem. Izgubio je četvrti stepen prenosa, pa onda treći, a zatim i peti.

Bili su potrebni nadljudski napori da se automobil drži u nekoj konkurentnoj brzini, da bi uskoro počela da pada kiša. Mada se Rikardo Patreze približavao, i izgledalo je sasvim izvesno da će Sena izgubiti vođstvo, Brazilac je ostvario jednu od svojih najsjajnijih pobeda.

Ipak, „rasturen“ menjač je odneo danak. Senu su nakon trke vadili iz kokpita jer nije mogao sam da izađe od iscrpljenosti. To je bila njegova prva od samo dve pobede na domaćem terenu.

Prva titula
Sezona 1988. je bila bitka između Sene i Prosta. Pobedili su u svim sem jedne trke, pa se na VN Japana odlučivalo ko će biti šampion.

Sena je osvojio pol poziciju, ali je stao. Uspeo je da krene na „gurku“ na nizbrdici na Suzuki, ali je pao na 14. mesto. Tada počinje prava „oluja“ na stazi u vidu Ajrtona Sene. Brazilac se potpuno vratio u trku, i preuzeo vođstvo od Prosta u 27. krugu!

U nastavku je staza postala vlažna pa je Sena mahao da želi da se trka stopira podsećajući fanove na Prostov potez četiri godine ranije u Monaku.

Trka nije zaustavljena, ali je Sena zadržao vođstvo koje mu je donelo prvu titulu svetskog šampiona u Formuli 1.

VN Monaka 1984.
Sena je startovao na vlažnoj stazi u Monaku sa 13. mesta, i odmah počeo da se probija ka vodećima.

To je bila predivna vožnja, utoliko impresivnija što je to bio njegov tek peti nastup u Formuli 1 i prva vožnja na Michelinovim pneumaticima.

Sena se probio do druge pozicije, i hvatao je priključak sa vodećim Prostom i to nadoknađujući tri sekunde po krugu. Francuz je neprestano gestikulirao stjuardima da se trka stopira zbog jake kiše.

Reči Džejmsa Hanta tada su bile proročke: „Mislim da gledamo dolazak Ajrtona Sene kao vanserijskog talenta u trkama Formule 1“.

Nakon nekoliko krugova Prostovog mahanja, razlika se smanjila na samo sedam sekundi. Delegat trke, Džeki Iks se na kraju složio sa Francuzom i pokazao je crvenu zastavu. Trka je stopirana, ali nije nastavljana.

Treba reći da je još jedan briljantan mladi vozač imao sjajno izdanje. Reč je o Štefanu Belofu u Tyrrellu, koji je bio treći, i u trenutku kada je trka zaustavljena, bio je brži i od Sene i od Prosta. Da nije izgubio život u udesu sledeće godine, možda bi i o njemu danas pričali kao o jednom od velikana elitnog trkačkog sporta.

Nije bilo važno ko je pobedio, ko bi pobedio ili ko je trebalo da pobedi. Ovo je bio, kako je Hant rekao, Senin pravi ulazak u Formulu 1. Nakon ove trke, sve oči su bile uprte u njega.

VN Monaka 1988. Kvalifikacije
Na VN Monaka 1988., Sena je napravio jednu od najboljih kvalifikacionih vožnji u istoriji Formule 1.

Vozivši briljantni McLaren MP4/4, bio je brži od timskog kolege Alena Prosta za neverovatnih 1,427 sekundi. I da je bilo na vlažnoj stazi, bilo bi impresivno, ali ovo je bilo na potpuno suvom asfaltu.

I, nije to bio samo jedan brzi krug, već čitava serija. On je bio liga za sebe.

U razgovoru sa Denisom Dženkinsonom iz Motorsporta, Sena je rekao: „I seti se, mi smo koristili gume za trku tokom većine kvalifikacija, što je značilo da možemo da izvozamo više od jednog brzog kruga. Došao sam u centar pažnje kada sam u jednom trenutku bio više od dve sekunde brži od bilo koga na stazi, uključujući i mog timskog kolegu koji je bio u identičnom bolidu kao i ja, koristio iste gume kao i ja...

Razlog nije bio taj što je Alen bio spor, već sam ja bio prebrz. U jednoj fazi sam imao osećaj da staza nije staza već tunel sa barijerama. Sve se dešavalo na taj način da sam bio iznad nivoa za koji sam smatrao da je rezonski. Nije bilo granice, ni u čemu.

Kada sam imao taj osećaj, podigao sam odmah stopalo sa papučice gasa. Tada sam osetio da funkcionišem na jednom drugom nivou koji ni sam nisam razumeo. Zato sam „povukao ručnu“ i vratio se u boks. Rekao sam sebi: „Danas je to bilo nešto posebno. Ne izlazi više na stazu. Ranjiv si.“


Sena je u trci imao gotovo 50 sekundi prednosti kada je udario u ogradu na Portieru samo 11 krugova pre kraja. Nikada više nije izgubio u kneževini.

Priskakanje u pomoć Eriku Komi
Tokom treninga u petak na VN Belgije 1992., Francuz Erik Koma je doživeo težak udes na Blanchimontu i ostao je bez svesti.

Sena je bio odmah iza njega. Istovremeno je zaustavio automobil i potrčao u pomoć kolegi. Ugasio je motor i pobrinuo se da Komina glava bude u valjanoj položaju. Niko drugi sem Sene nije stao.

U razgovoru sa Najdželom Roubakom 1998., bivši oficijelni lekar u Formuli 1, profesor Sid Votkins, prisetio se kako se Sena zaustavio na mestu strašnog udesa Martina Donelija na Jerezu 1990. Brazilac je gledao šta je doktor radio, i kasnije ga je pitao za savete ne bi li naučio više.

Votkins je pričao i o incidentu sa Komom: „On je, naravno, jednom ili dva puta već stizao prvi na mesto nesreće, pre bilo koga drugog. To se desilo sa Erikom Komom na stazi Spa. Dok sam stigao tamo, Sena je već bio na kolenima i držao vrat Kome u pravilnom položaju.

Kada smo mi preuzeli brigu Ajrton je rekao: „Pobrinuo sam se da mu disanje bude u redu, i zamolio sam redara da zadrži kacigu da bi mogli da uvidite oštećenja.“

On je bio sjajan učenik. Sve što sam mu ikada rekao, bilo je sačuvano u njegovoj glavi zauvek. Nikada ništa nije zaboravio.

Koma je u kasnijem intervjuu objasnio da, s obzirom da je curelo gorivo, i da je eksplozija bila moguća, Sena mu je isključivanjem motora verovatno spasio život.

Incident nije imao veze sa briljantnom kontrolom bolida, preticanjem, perfektnom odbranom, već se radilo o nesebičnom delu čoveka koji je sve više brinuo za bezbednost svojih kolega što je duže bio u Formuli 1. Koma je kasnije i sam stao na mesto nesreće u Imoli 1994. i povukao se iz trke.

Treća titula
Sena je na VN Japana 1991. stigao sa 16 poena prednosti u odnosu na Najdžela Mensela, samo dve trke pre kraja. Britancu je bila neophodna pobeda da bi zadržao šanse za titulu.

Senin timski kolega, Gerhard Berger je osvojio prvu startnu poziciju. Sena je startovao drugi, dok je Mensel bio treći. Dva McLarena su prva ušla u prvu krivinu. Berger je vodio, za njim je bio Sena koji je držao Mensela iza sebe dok vozač Williamsa nija napravio grešku u 10. krugu i okrenuo se na stazi.

Titula je bila osigurana, a Berger je propustio Senu i njih dvojica su vozila zajedno čitavu trku, da bi na kraju ponovo zamenili mesta.

To je bila Senina treća titula. Interesantno je da su sve tri odlučene u Japanu.

VN Evrope 1993.
Trka je održana na Donington Parku u Engleskoj, i jedna je od Seninih najčuvenijih vožnji.

Startovala je sa jednim od najsjajnijih krugova koje je Formula 1 ikada videla.

Staza je bila vlažna kada je trka počela. Sena je bio na četvrtom mestu na gridu. Pao je jednu poziciju pre prve krivine, ali ju je povratio pretekavši Mihaela Šumahera u sledećoj krivini.

U krivini 4 je pretekao i Sauber Karla Vendlingera, a onda je napao Dejmona Hila u Williamsu u krivini 6 i završio manevar u krivini 7.

Na kraju, Sena je pretekao i Alena Prosta u 10. krugu kada je preuzeo vođstvo.

Trka je uglavnom vožena po vlažnom asfaltu, sa deonicama koje su se sušile. Bez obzira na usove, Sena je bio klasa za sebe.

Na kraju, samo je jedan bolid bio u istom krugu sa Brazilcem, Williams Dejmona Hila, sa zaostatkom od 83 sekunde.

VN Portugala 1985.
Sena se kvalifikovao kao prvi, i to po suvoj stazi. Međutim, kada je trka trebalo da počne, padala je kiša.

Mada tada testiranja nisu bila ograničena, Senin Lotus 97T se prvi put našao na mokroj stazi.

Do kraja prvog kruga, on je imao tri sekunde prednosti u odnosu na timskog kolegu. Postavio je najbrži krug i udaljavao se od ostatka „ekipe“.

Kada je prošao cilj, Sena je bio više od minute ispred drugoplasiranog Mikele Alboreta u Ferrariju, a sve ostale je ostavio iza sebe za više od kruga.

To je bila Senina prva pobeda, i verovatno najbolja vožnja njegove karijere.

Izvor: Bleacher Report
Priredio: Pavle Barta
6978
Postavljeno: 12.05.2014

Arhiva: Online plus

Rubrika: Online plus
Postavljeno: 17.11.2017

Pripremite automobil za zimu

Vožnja po hladnom vremenu može biti pravi izazov, pa je u skladu sa tim potrebno pripremiti automobil. Nekoliko praktičnih saveta neće biti na odmet


Rubrika: Online plus
Postavljeno: 14.11.2017

Pirelli kalendar za 2018. godinu

Pirelli kalendar za godinu pred nama redom ruši predrasude o bajkama, o ženama, o muškarcima pa i o Pirelli kalendaru...


Rubrika: Online plus
Postavljeno: 23.10.2017

Superautomobili 1993

S obzirom da Vrele Gume ove godine proslavljaju 24 godine od svog nastanka, redakcija je pronašla superautomobile koji su nastali iste godine kad i ona. Nijedan od njih se više ne proizvodi, ali su svakako bili značajni za autoindustriju u svoje vreme, a zahvaljujući svom dizajnu i performansama predstavljali su san mnogih.


Sukob Škode i VW-a

18.10.2017

Tržište novih vozila u prva tri kvartala 2017. godine

10.10.2017

Obavezna oprema

30.09.2017

Saloni automobila

11.09.2017

Električni automobili u Srbiji

17.08.2017

Infiniti Prototype 9 Concept

16.08.2017

Automobilizam pre Velikog rata u SAD

12.08.2017

Peugeot 308 Cup

07.08.2017

Type R danas proslavlja 25 godina svog postojanja

27.07.2017

Opel Insignia GSi

26.07.2017

Električni automobili

12.07.2017

Pred vratima ozbiljnog tržišta automobila

12.07.2017

Renaultov električni trio Tekst sa video prilogom!

06.07.2017

Hyundai N Performance Tekst sa video prilogom!

04.07.2017

BMW X3 – treća generacija Tekst sa video prilogom!

30.06.2017

Bezbednost saobraćaja Tekst sa video prilogom!

22.06.2017

Lamborghini Huracan Performante

09.06.2017

Poseta Hyundaijevoj fabrici u Nošovicama Tekst sa video prilogom!

03.06.2017

Top 5 TV emisija o automobilima

31.05.2017

Niki Hejden

25.05.2017

Tržište polovnjaka april 2017.

19.05.2017

Ferućo Lamborgini

18.05.2017

Enco Ferari – čovek koji je ostvario svoj san

13.05.2017

Dream Jet

11.05.2017

Filmovi za ljubitelje automobila 2

04.05.2017

Polovni automobili u 2017.

30.04.2017

Filmovi za ljubitelje automobila

29.04.2017

Barometar PLUS

27.04.2017

Renault Clio by Zoran Kastratović

26.04.2017

Audi RS3 LMS

12.04.2017

Električni automobili

07.04.2017

Porsche Panamera Sport Turismo Tekst sa video prilogom!

06.04.2017

53. Međunarodni sajam automobila i motocikala u Beogradu

01.04.2017

Auto delovi - istraživanje

31.03.2017

Range Rover Velar

29.03.2017

Beograd 2017

28.03.2017

Beograd 2017

25.03.2017

SUV histerija

22.03.2017

Beograd 2017

18.03.2017

Mercedes-Benz G650 Maybach Landaulet

17.03.2017

Izazov Dukat planine Tekst sa video prilogom!

15.03.2017

Najstrašnija reč automobilske industrije

26.02.2017

Tupolev Tu-4

22.02.2017

Ford F-Series slavi 70. rođendan

21.02.2017

Muscle Cars (treći deo)

16.02.2017

Amerika Bomber

15.02.2017

Muscle Cars (drugi deo)

09.02.2017

Muscle Cars (prvi deo)

03.02.2017

2018 Ford Mustang GT

01.02.2017

Zeleni pakao Tekst sa video prilogom!

28.01.2017

Kako će Donald Trump da promeni auto industriju u SAD

26.01.2017

Kia Stinger

25.01.2017

Caproni Ca.60

18.01.2017

Krađa automobila

13.01.2017

Howard Hughes Tekst sa video prilogom!

12.01.2017

ELVIS: Svi kraljevi automobili

08.01.2017

MiG-ova ulica

07.01.2017

10 najčitanijih testova na našem sajtu

31.12.2016

Prekookeanski brodovi

27.12.2016

Tržište polovnih automobila

24.12.2016

O.J. Simpson i Ford Bronco (1993) Tekst sa video prilogom!

22.12.2016

Tehnički pregledi

19.12.2016

Über Amerikanci – 2. deo

15.12.2016

Über Amerikanci – 1. deo

14.12.2016

Kako su uvozni automobili potisli domaće proizvođače na američkom tržištu - 2. deo

07.12.2016

Kako su uvozni automobili potisli domaće proizvođače na američkom tržištu - 1. deo

06.12.2016

Najveće oružje Prvog i Drugog svetskog rata

01.12.2016

Bankrotiranje General Motorsa - II deo

24.11.2016

Bankrotiranje General Motorsa - I deo

23.11.2016

Zimske gume

09.11.2016

Amelia Earhart

18.10.2016

Ram 1500 Rebel TRX Tekst sa video prilogom!

14.10.2016

Brend

11.10.2016

Najveće oružje Sovjetskog Saveza

08.10.2016

Domaće aktuelnosti

05.10.2016

Avro Canada VZ-9 Avrocar

04.10.2016

Genesis

01.10.2016

Čitaoci reporteri

20.09.2016

Leteća Krila

13.09.2016

Chevrolet Malibu

09.09.2016

Panzer VIII Maus

30.08.2016

Bartini Beriev VVA-14

23.08.2016

Fiat 126P na Kubi Tekst sa video prilogom!

19.08.2016

Kamper ili prikolica

30.07.2016

Događaji Tekst sa video prilogom!

06.07.2016

VW Golf GTI Clubsport S

04.07.2016

Ford KA+

02.07.2016

Audi S5

23.06.2016

BMW-ova vizija za naredni vek Tekst sa video prilogom!

20.06.2016

24 časa Le Mana 2016 Tekst sa video prilogom!

20.06.2016

Renault Clio 2017

15.06.2016

Kampovanje prikolicom

11.06.2016

Događaji

24.05.2016

Formula1

10.05.2016

Ayrton Senna (21.3.1960.-1.5.1994.) Tekst sa video prilogom!

30.04.2016

SEAT Ateca

26.03.2016

Audi Q2

18.03.2016

V8 Bandits Tekst sa video prilogom!

17.03.2016

Renault Scenic

09.03.2016

Pagani Huayra BC

25.02.2016

Blic test: Audi Q7 3.0 TDI quattro

23.02.2016

Autonomni automobili

20.02.2016

Najskuplji dizel u regionu

20.02.2016

BMW M2 Coupe Moto GP Safety Car Tekst sa video prilogom!

15.02.2016

Opel Mokka X

12.02.2016

Indija vs Srbija

09.02.2016

Kućni ljubimci Tekst sa video prilogom!

06.02.2016

Land Rover Defender Tekst sa video prilogom!

04.02.2016

Trijumvirat Tekst sa video prilogom!

01.02.2016

Novi Porsche 718 Boxster i 718 Boxster S Tekst sa video prilogom!

30.01.2016

Opel GT Concept

28.01.2016

Ford Focus RS

27.01.2016

Mercedes-Benz E klasa 2017 Tekst sa video prilogom!

12.01.2016

NAIAS 2016

08.01.2016

Istorijat motociklizma Tekst sa video prilogom!

06.01.2016

Trijumvirat Tekst sa video prilogom!

02.01.2016

Najbolje ocenjeni automobili na testovima Vrele Gume Media Sistema 2015.

31.12.2015

Tržište polovnjaka u 2015. godini

30.12.2015

Šampioni aukcija 2015.

26.12.2015

Lancia Ypsilon 2016

24.12.2015

Preporuka stručnjaka

19.12.2015

Trijumvirat: Tekst sa video prilogom!

18.12.2015

Ford Crown Victoria Tekst sa video prilogom!

14.12.2015

Novi Mercedes-Benz E-Klase

12.12.2015

Lotus Exige Sport 350

11.12.2015

Wankel motor - promašaji koji su obećavali Tekst sa video prilogom!

07.12.2015

Prokletstvo Džejmsa Dina Tekst sa video prilogom!

03.12.2015

Honda Civic

01.12.2015

Infiniti QX30

30.11.2015

Fordovi skandali - Priča br. 2 Tekst sa video prilogom!

28.11.2015

Fordovi skandali - Priča br. 1 Tekst sa video prilogom!

27.11.2015

Jeff Gordon

26.11.2015

Šampionat u apsolutnoj kategoriji

20.11.2015

Peugeot 204

13.11.2015

Kako osvojiti američko tržište? Tekst sa video prilogom!

10.11.2015

Rejmond Levi

07.11.2015

Dodge Viper ACR za 2016. godinu Tekst sa video prilogom!

06.11.2015

Metan (CNG)

04.11.2015

Off Road - JEEP Adventure Days/Zlatibor 2015. Tekst sa video prilogom!

30.10.2015

Bloodhound SSC

21.10.2015

Zatamnjivanje stakala

17.10.2015

Opel Astra TCR

16.10.2015

Lada Vesta

14.10.2015

Adria Coral Tekst sa video prilogom!

08.10.2015

VW - Hronika skandala Tekst sa video prilogom!

06.10.2015

O Nedodirljivima sa ilegalnim softverom

03.10.2015

Jaguar F-Pace Tekst sa video prilogom!

29.09.2015

Infiniti Q30

28.09.2015

Novi Renault Megane Tekst sa video prilogom!

26.09.2015

Suzuki Baleno Tekst sa video prilogom!

24.09.2015

Toyota Hilux

23.09.2015

Porsche Mission E Concept Tekst sa video prilogom!

18.09.2015

Formula 1

11.09.2015

Chantilly 2015 Arts & Elagance

09.09.2015

Barnea Collection

08.09.2015

Borgward Isabella

03.09.2015

Formula 1

02.09.2015

Registracija autotomobila

01.09.2015

Steyr 50

27.08.2015

ZENITH 24 sata Elegancije 2015 powered by CHIVAS

27.08.2015

Zaštita automobila od krađe

24.08.2015

Icona Vulcano Titanium Tekst sa video prilogom!

22.08.2015

BMW M4 GTS Tekst sa video prilogom!

21.08.2015

Polovni delovi

18.08.2015

Koenigsegg One:1 Tekst sa video prilogom!

12.08.2015

V12 simfonijom protiv građevinskih mašina Tekst sa video prilogom!

07.08.2015

Subaru

05.08.2015

Pojačana kontrola vezivanja Tekst sa video prilogom!

04.08.2015

Ferrari 488 Spider

03.08.2015

Smart DCT Turbo

01.08.2015

Intervju Zoran Drobnjak

31.07.2015

Statistika

27.07.2015

Ford GT Le Mans 2016 Tekst sa video prilogom!

20.07.2015

Mazda 2 vs Renault Clio

18.07.2015

Rekordi koji će najteže biti oboreni u Formuli 1

17.07.2015

Chevrolet Cruze

11.07.2015

Oldtajmer skupovi

09.07.2015

Renault Talisman

08.07.2015

Poređenje – Audi A4 vs BMW serije 3 vs Mercedes-Benz C klase vs Jaguar XE vs Alfa Romeo Giulia

02.07.2015

Mercedes-Benz A klasa

01.07.2015

Saveti

29.06.2015

Alfa Romeo Giulia

26.06.2015

Peugeot 308 GTi

25.06.2015

Salon aeronautike Paris - Bourget 2015

24.06.2015

Anketa - Euro 4 norma

23.06.2015

Mercedes-Benz GLC

20.06.2015

Mazda CX-3

19.06.2015

Šokantni rezultati naučnog istraživanja

17.06.2015

BMW serije 7

12.06.2015

Pretnje i ucene iz Forda u Srbiji

06.06.2015

BMW X1

05.06.2015

BMW S1000 XR

01.06.2015

Akcija

30.05.2015

Ducati Panigale R

28.05.2015

Fiat Ægea

27.05.2015

Toyota Hilux

23.05.2015

BMW Motorrad na stazama uspeha

19.05.2015

Alfa Romeo

15.05.2015

Novitec Rosso Ferrari California T

14.05.2015

Nautika

13.05.2015

Mercedes-Benz G klase

09.05.2015

Ducati Diavel Titanium

08.05.2015

Volo Auto Museum

06.05.2015

Formula1

02.05.2015

Tailfin

29.04.2015

Formula E

28.04.2015

Peugeot 308 R HYbrid

25.04.2015

Volkswagen C Coupe GTE Concept

24.04.2015

Volkswagen Transporter T6

23.04.2015

Mercedes-Benz Concept GLC Coupe

22.04.2015

Audi Prologue Allroad koncept

18.04.2015

Lamborghini Huracan LP 640-4 Superleggera

16.04.2015

Citroen Aircross Tekst sa video prilogom!

09.04.2015

C.A.M.E.R Mostra Scambia

08.04.2015

Citroen Cactus 1.2 VTi/82 Shine

07.04.2015

Traktori na putu

04.04.2015

Jaguar XF

03.04.2015

Opel Corsa TNG

02.04.2015

McLaren 570S Coupe

01.04.2015

Opel Corsa Turbo

28.03.2015

Mercedes-Benz GLE i Mercedes-AMG GLE63

27.03.2015

Dosije Clarkson

19.03.2015

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake

14.03.2015

Ženeva 2015 - Koncepti

12.03.2015

Audi TT Cup Tekst sa video prilogom!

11.03.2015

Ženeva 2015 - Tuning

10.03.2015

Opel Corsa OPC Tekst sa video prilogom!

07.03.2015

Automobili koji su obeležili sajam u Ženevi

06.03.2015

Audi R8

28.02.2015

Brabus 850 6.0 Biturbo Coupe

24.02.2015

Muzej Tehnike u Beču

21.02.2015

Škoda Superb

19.02.2015

Rinspeed BMW i3 Budii Concept Tekst sa video prilogom!

18.02.2015

Nissan Titan

17.02.2015

Ford Focus RS

09.02.2015

Preliminarni testovi u Herezu, u Španiji

07.02.2015

Zvezde Rétromobile 2015.

06.02.2015

Renault Kadjar

04.02.2015

Hyundai i10 1,2 GLS Premium Tekst sa video prilogom!

28.01.2015

Top 10 kolekcionara među poznatim ličnostima

26.01.2015

Ford GT

21.01.2015

Volkswagen Cross Coupe GTE Concept

20.01.2015

Alfa Romeo 4C Spider

19.01.2015

Ford F150 Raptor

14.01.2015

Dolar i akcize zaustavili pad cena goriva

14.01.2015

Buick Cascada

13.01.2015

Seat Leon ST Cupra

10.01.2015

Želje za 2015.

31.12.2014

Tržište polovnih automobila

25.12.2014

Škoda Superb

23.12.2014

Citroen DS3 i DS4

22.12.2014

Kako je BMW postao „BMW“

18.12.2014

Audi Q7

16.12.2014

Kako nastaju Opel sportski automobili

15.12.2014

Mercedes GLE Coupe

13.12.2014

Volvo XC90 T8

11.12.2014

Saveti stručnjaka

10.12.2014

Fiat 695 Abarth Biposto

09.12.2014

Povratak auto industrije u Bugarsku preko Kine

06.12.2014

Opel KARL

04.12.2014

Ford Mondeo

02.12.2014

Tehnologija

27.11.2014

Mitsubishi XR-PHEV koncept

26.11.2014

Opel Adam S

20.11.2014

Kia slavi jubilej

20.11.2014

Inovacije iz Volkswagena

15.11.2014

Fiat 500x

14.11.2014

Novi modeli na Euro NCAP testu... Tekst sa video prilogom!

12.11.2014

Sajam motocikala EICMA Milano

11.11.2014

BMW XDrive Experience

07.11.2014

Benzin vs Dizel

04.11.2014

Sajmovi: Auto e Moto d’Epoca Tekst sa video prilogom!

03.11.2014

Zimski pneumatici

01.11.2014

BMW X5M & X6M Tekst sa video prilogom!

31.10.2014

U susret VN SAD

30.10.2014

Plavi koridor!

28.10.2014

Nissan GT-R Nismo

25.10.2014

Mercedes GLA 45 AMG u Brabusovoj izvedbi

23.10.2014

Mondial de l’Automobile 2014

20.10.2014

Transferi u F1 su pred nama

18.10.2014

2015 Renault Espace

16.10.2014

F1 Déjà vu Tekst sa video prilogom!

14.10.2014

Tariranje 2014. Jeep Cherokee

14.10.2014

Fiat Abarth 695 SS Tekst sa video prilogom!

13.10.2014

Staza u Sočiju Tekst sa video prilogom!

11.10.2014

Suzuki Vitara

09.10.2014

Fića skup

08.10.2014

Kiša na VN Japana

07.10.2014

INTERMOT 2014.

06.10.2014

Honda Civic Type R

01.10.2014

Formula1

29.09.2014

Kupovina automobila

27.09.2014

Tehnologija

26.09.2014

Nova Opel Corsa

22.09.2014

Mercedes B klase

20.09.2014

Ferrari

17.09.2014

Najnebezbedniji automobili u istoriji

15.09.2014

Mercedes-Benz AMG GT Tekst sa video prilogom!

13.09.2014

Aktuelna dešavanja u „najbržem cirkusu na svetu“

10.09.2014

Chrysler otkrio unapređenja za 2015.

09.09.2014

Automobilske marke koje muškarci najviše vole

06.09.2014

Land Rover Discovery Sport 2015 Tekst sa video prilogom!

05.09.2014

Pred VN Italije Tekst sa video prilogom!

04.09.2014

Volvo XC90 Tekst sa video prilogom!

02.09.2014

Mali Renault, dugogodišnji igrač u promenama u društvu

01.09.2014

Kriza u Rusiji

30.08.2014

Dodge Charger Tekst sa video prilogom!

20.08.2014

Zvezde malih ekrana?

19.08.2014

Šta je vozio Gagarin

14.08.2014

Šef Fiat/Chryslera želi deo finansijskog „kolača“ koji pripada snabdevačima originalnih delova

12.08.2014

3 strane Kopa

08.08.2014

Mercedes-Benz S 600 Guard

07.08.2014

Testiranje bezbednosti vozila Tekst sa video prilogom!

01.08.2014

Šta i kako kada vam se slomi staklo na automobilu

31.07.2014

Porsche Cayenne

26.07.2014

PR: Rally Baja Aragon 2014

24.07.2014

Lexus NX 2015

22.07.2014

Novi smart fortwo & forfour Tekst sa video prilogom!

19.07.2014

II. NAVIGATIONRALLY 2014.

18.07.2014

Opel Corsa

18.07.2014

Renault Megane RS 275 Trophy

14.07.2014

Groblje automobila

11.07.2014

Lexus IS

05.07.2014

Pred VN Velike Britanije Tekst sa video prilogom!

03.07.2014

Staze koje su odnele najviše života u istoriji

02.07.2014

Rolls-Royce Ghost V-Specification

01.07.2014

Goodyearovih deset najvažnijih saveta za vožnju kad putujete na odmor

28.06.2014

Mercedes Benz 300 SDL -1986 Tekst sa video prilogom!

26.06.2014

VN Austrije

23.06.2014

Cigarette Racing 50 Vision GT Concept

19.06.2014

24 časa Le Mana

16.06.2014

Tesla Motors oslobodio svoje patente

15.06.2014

Interstellar

14.06.2014

Popravka auto stakala

13.06.2014

Novi BMW Serije 4 Gran Coupe

11.06.2014

Ford B-Max 1.0 Trend EcoBoost vs Fiat 500L 1.4 Nacionale vs Opel Meriva 1.4 Active XER

07.06.2014

Volkswagen Scirocco

06.06.2014

FIĆA SKUP 2014. – MINHEN

04.06.2014

Brzinomeri

30.05.2014

Srebrne strele

29.05.2014

Mercedes C klasa karavan („Estate“)

26.05.2014

Transferi za 2015. o kojima se „šuška“

24.05.2014

Rezvani Beast

23.05.2014

Bavarci nezadrživi

19.05.2014

BRABUS 850 6.0 Biturbo

15.05.2014

Mini Paceman GoalCooper

13.05.2014

U sećanje na Ajrtona Senu Tekst sa video prilogom!

12.05.2014

VN Španije 2014

10.05.2014

Najčudniji avioni u istoriji

07.05.2014

Uredba Vlade

05.05.2014

Vozni park komunističkih državnika

02.05.2014

BMW Vision Future Luxury

30.04.2014

9. Jeep i prijatelji Vrele Gume Off Road

25.04.2014

Peking 2014

24.04.2014

VN Kine

17.04.2014

Ferrari LaFerrari XX

16.04.2014

Red Bull Air Race World Championship

15.04.2014

Ford Focus Sedan

10.04.2014

BMW serije 4 Gran Coupe

04.04.2014

F1 Top Ten

02.04.2014

Obrum PL-01 Tekst sa video prilogom!

01.04.2014

Novitec Torado Lamborghini Aventador NL2

29.03.2014

Neobična pravila u saobraćaju

28.03.2014

Mazda motori

25.03.2014

Budućnost saobraćaja

25.03.2014

Ilegalni taksista

23.03.2014

Limuzina američkog predsednika

22.03.2014

Mini

12.03.2014

MTM

08.03.2014

Registar MUP Srbije

01.03.2014

Novoregistrovana vozila u 2013.

27.02.2014

Mazda3 Sedan 2.0i 120 KS Challenge

26.02.2014

SAAB 9000 Aero Tekst sa video prilogom!

22.02.2014

Pontonski čamac PrinceCraft Vogue 25SE Tekst sa video prilogom!

15.02.2014

1989 Porsche Panamericana Concept

13.02.2014

Limuzina za rastanak

13.02.2014

Bolidi 2014

07.02.2014

Osvrt na sajam automobila u Beču

03.02.2014

Opel 4x4

03.02.2014

Mercedes S600

25.01.2014

Audi Museum Mobile - drugi deo

22.01.2014

Ford Shelby GT350CR

20.01.2014

Prodaja automobila u regionu za 2013. English version

18.01.2014

Kacige Sebastiana Fetela

17.01.2014

Audi Museum Mobile - prvi deo

15.01.2014

Digitalizacija automobila

13.01.2014

Vrele Gume ispred Top Geara

11.01.2014

Honda S660 Concept

05.01.2014

Restauracija: Opel Kadett C GT/E 1900 Tekst sa video prilogom!

03.01.2014

Caterham Seven 160

02.01.2014

Sa letnjim pneumaticima nema odštete!?

30.12.2013

Audi planira da svrgne BMW

28.12.2013

Saab 9-3 Viggen

24.12.2013

Nissan BladeGlider Concept

16.12.2013

Cadillac Escalade

13.12.2013

Jaguar C-X17 Concept

11.12.2013

Nissan Nismo GT-R

10.12.2013

Limitirane serije nelimitiranih cena

07.12.2013

Ferrari Racing One 458 Competition

05.12.2013

Ford Mustang

05.12.2013

1931 Bugatti Royale Kellner Coupe

04.12.2013

Renault Initiale Paris Concept

03.12.2013

Muzeju tehnike u Beču

02.12.2013

BMW Concept Active Tourer Outdoor

30.11.2013

Bosch

26.11.2013

Valentino Rossi na Monza Rally Show

26.11.2013

1982 Zastava 750 SL Tekst sa video prilogom!

23.11.2013

Pravilnik o zimskim gumama ipak jasan vozačima

22.11.2013

Saab

18.11.2013

Red Bull, gazirano piće koje pokreće najbrže bolide na svetu

16.11.2013

Električni automobil, budućnost ili zabluda auto industrije?

15.11.2013

Peter Schreyer Tekst sa video prilogom!

14.11.2013

Monster Energy Gymkhana GRiD Tekst sa video prilogom!

11.11.2013

RUSH

09.11.2013

Oldtimer - Show, Budapest

06.11.2013

PSA koncern

02.11.2013

Elon Musk

26.10.2013

PGO Cevennes

23.10.2013

Kinesko tržište

19.10.2013

Toyota i-Road u proizvodnji 2014.

13.10.2013

Prodaja automobila u Srbiji u odnosu na prethodnu godinu

11.10.2013

Fiat Amerika

08.10.2013

Velodrom Budimpešta

03.10.2013

Ferrari SP12 EC

26.09.2013

Hrčak za volanom kamiona Tekst sa video prilogom!

25.09.2013

YU AMK Veteran

23.09.2013

Promalja li se sunce iza crnih oblaka auto tržišta?

12.09.2013

10 najisplativijih

08.09.2013

Opel

05.09.2013

Yugo 45 Tekst sa video prilogom!

01.09.2013

Tesla Model S

29.08.2013

Intervju sa CORRADO LOPRESTOM

27.08.2013

Jeep Cherokee

26.08.2013

Bentley Flying Spur

14.08.2013

Trendovi boja automobila

11.08.2013

Mobilni telefoni u vožnji

02.08.2013

Rolls-Royce Wraith

31.07.2013

SAAB

18.07.2013

Spyker B6 Venator Concept

09.07.2013

FIAT 500L Living i 500L Trekking

07.07.2013

Infiniti Q50

26.06.2013

BMW Lusso Gran Coupe

23.06.2013

Oldtimer Klub Beograd

20.05.2013

Bad Homburg

15.05.2013

Boschert B300

29.04.2013

Baterije budućnosti?

19.04.2013

Muzej saobraćaja u Bratislavi

04.04.2013

Sretenjski Off Road karavan 2013

28.03.2013

SOMFY

21.03.2013

Statistika prodaje

17.03.2013

Ford EcoSport

12.03.2013

MQB platforma

08.03.2013

Toyota Auris Touring Sports

22.02.2013

Istorija Toyote Corolle

12.02.2013

Consumer Reports Tekst sa video prilogom!

08.02.2013

2012 Dartz PROMBRON Aladeen Edition

05.02.2013

Ford Transit/Tourneo Custom

29.01.2013

BMW Concept Serije 4

08.01.2013

Peugeot 2008 Concept

06.01.2013

Fiat Linea Tekst sa video prilogom!

04.01.2013

Honda CR-V

03.01.2013

Lamborghini Urus

31.12.2012

RRRolipop muzej - Eggenburg, Austrija

24.12.2012

HOFMANN - AUTOSERVISNA OPREMA

17.12.2012

Završetak oldtajmer sezone u Nemačkoj

10.12.2012

Deset stvari koje morate znati o gumama

08.12.2012

2013 Toyota RAV4

30.11.2012

Oldtajmer muzej – Bavarska

27.11.2012

Hydra Schmidt Coupé

14.11.2012

Hiperprodukcija

11.11.2012

75 godina Toyote

04.11.2012

Peugeot 4008/Citroen C4 AirCross

03.11.2012

1976 Chrysler New Yorker Brougham

30.10.2012

Blue Corridor 2012 Rally

27.10.2012

Opel Mokka

25.10.2012

Oldtajmer skup Beograd

19.10.2012

Nova Opel Cascada

18.10.2012

Opel Olympia

05.09.2012

Mercedes-Benz 170 SCB

27.08.2012

Volvo kaskaderska akrobacija

24.08.2012

10. skup moto kluba „CLASSIC WHEELS“ u Futogu

17.08.2012

Seat Leon

27.07.2012

Renault Clio IV

11.07.2012

Tržište polovnih automobila

07.07.2012

Opel rođendanska žurka na Hungaroringu

02.06.2012

Oldtimer Expo - Budimpešta 2012

02.05.2012

Oldtimer Expo 2012

27.04.2012

Udruženje istoričara automobilizma

26.04.2012

Downsizing

14.03.2012

Goodyear

05.01.2012

Muzej oldtimera

29.12.2011

Most kod Beške

05.11.2011

Porsche 959 Tekst sa video prilogom!

04.11.2011

Albert Biermann, šef odseka za razvoj BMW-a

21.10.2011

Audi A6 Avant / BMW 5 Touring / Mercedes E220 Estate

14.10.2011

BMW M3 E36

10.10.2011

VW i ekologija English version Tekst sa video prilogom!

21.09.2011

Salon automobila u Frankfurtu

13.09.2011

Rezerve nafte veće nego što se misli Tekst sa video prilogom!

21.07.2011

Devetostepeni menjač

10.06.2011

BMW serije 8

03.06.2011

Alternativna goriva

21.05.2011

Audi A6 2.0 TDI vs BMW 520d vs Mercedes E220 CDI

05.05.2011

BMW Innovation Days 2011 Tekst sa video prilogom!

23.04.2011

5 neverovatnih inovacija Mercedes-Benza

20.04.2011

Najjeftiniji automobili na svetu

12.04.2011

Najskuplji svetski automobili Tekst sa video prilogom!

04.04.2011

Film Tekst sa video prilogom!

31.03.2011

Audi A6 vs Mercedes E klase vs BMW serije 5 English version Tekst sa video prilogom!

18.02.2011

McLaren MP4-12C Tekst sa video prilogom!

17.02.2011

Tehnologija

03.02.2011

Novi momenti u slučaju 'registarskih tablica'

03.02.2011

Ford Focus vs VW Golf vs Opel Astra

19.01.2011

Intervju - Karl Lagerfeld English version

04.01.2011

INTERVIEW - Vladimir Rebić, zamenik Načelnika Uprave saobraćajne policije

21.12.2010

Prodaja

16.12.2010

MICHELIN Alpin 4 Tekst sa video prilogom!

15.12.2010

Koliko verujete automobilskim novinarima? English version

30.11.2010

Saobraćajna dokumenta

16.11.2010

Zimska oprema

04.11.2010

Zatamnjivanje stakala

25.10.2010

Mercedes-Benz 500 E Tekst sa video prilogom!

18.10.2010

Salon automobila, Pariz 2010 - Komentar English version

10.10.2010

Prominent woman entrepreneurs

24.09.2010

Automechanika 2010

20.09.2010

Ekskluzivno Tekst sa video prilogom!

17.07.2010

Mercedes SLS E Cell Tekst sa video prilogom!

08.07.2010

Alfa Romeo – prvih 100 godina

05.07.2010

Ekskluzivno

24.06.2010

Zanimljivost Tekst sa video prilogom!

18.06.2010

Jeep Club Srbija Tekst sa video prilogom!

15.06.2010

Most na Beški

08.06.2010

Poređenje

07.06.2010

Akcija

26.04.2010

Hibridna vozila

07.04.2010

Humanost

07.04.2010

G-Couture, samo za odabrane

06.03.2010

F1 - 2010

15.02.2010

Lorinser

13.02.2010

„Gazela“ naša nasušna

02.02.2010

BMW C1-E Tekst sa video prilogom!

26.01.2010

F1 na vodi

05.01.2010

Carine

15.12.2009

Audi A8

04.12.2009

Lizing

02.12.2009

Nauka u službi frizure

20.11.2009

Aston Martin Rapide

21.10.2009

BMW Z4 by AC Schnitzer

26.09.2009

Nautika

08.09.2009

Porsche Panamera S (4S)

02.09.2009

Prva vožnja Mazdaspeed 3

25.08.2009

Polovni automobili

10.07.2009

Zakon o bezbednosti u saobraćaju

05.06.2009

Aerodinamika

22.05.2009

WorldFirst Racing

15.05.2009

GT2 i GT-R

30.04.2009

Горисла&
12.5.2014 12:36
11
0

Сена је најбољи возач формуле свих времена. По статистици, био би бољи и од Шумахера, да је остао жив. Сена је унео дух у машину. Није био машина, као што су то Лауда, Шумахери, разни Енглези, амери, Немци. Сена је Сена. Због тога вечно жалимо за Сеном.

Enzo
12.5.2014 12:40
8
1

Prelep tekst, samo...
Mogli ste hronoloski da poredjate pasuse, bilo bi mnogo preglednije i smislenije

borlov
13.5.2014 08:57
5
0

Sena,moj idol,i ne samo moj.Secam se ustajanja u 4 ili 5 ujutru da bi se gledala VN Japana,tada su milioni pratili formulu.Nikada vise formula 1 nece imati toliku popularnost.A Sene je u Brazilu veci i od velikog Pelea

ALFISTA
13.5.2014 20:21
3
0

E taj 1.maj 1994. uzeo je jednog velikog coveka i trkaca.

goran PG
15.5.2014 19:46
2
0

moje sjecanje na senu seze u 1985tu i njegovu prvu pobjedu u estorilu sa minut i 22 sekunde prednosti ispred drugoplasiranog alboreta .... za mene je on najveci i tako ce ostati ... treba se samo sjetiti bivsih i buducih sampiona koji su vozili u to vrijeme i sve postaje jasno .... sena , prost , mensel ,lauda ,pike rozberg,dzons,sumaher ,hakinen i hil... plus ako tu dodamo i vozace koji nisu osvajali titule dolazimo do zakljucka da je konurencija bila nevjerovatna ...od svih njih najspektakularniji su bili dueli sa menselom jer su obojica vozili bez kalkulisanja sto je cesto bilo pogubno po oboicu... najbolji dokaz da nije stedio ni sebe ni bolid je taj da je od 100tinak zavrsenih trka 80 zavrsio na podijumu a pola od toga su pobjede ... u necemu je sigurno bio najveci a to su kisne trke u kojima je bio sigurno najuspjesniji vozac svih vremena i naravno najspektakularniji .... pocivaj u miru legendo

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: