Tuning

ABT Audi AS5 Sportback

3 slova - 4 prstena

ABT je u „braku“ sa modelima iz VW Grupe


Nemačka tjunerska kuća ABT, orijentisana na modifikaciju uglavnom Audi automobila, pored VW, Škode i Seata, je zvanično osnovana još 1970. godine. Međutim, njeni koreni sežu 20 godina ranije, kada je jedan od osnivača kompanije, Johann Abt, ušao u svet auto-moto sporta na motociklističkim i brdskim trkama za Abarth fabrički tim. Iako je 1967. osnovan ABT Tuning, Johann je nastavio da uspešno vozi za Abarth, da bi tek 3 godine kasnije vozio automobile za sopstveni tim.

1978. godine, ABT postaje prvi i vodeći tjuner Golfa, te osvaja dvostruku pobedu na „Trophée de l’Avenir“. Zatim, 1980. prvi put koristi „chip“ tjuning, koji postaje osnova svih daljih modifikacija modernih automobila. Tih godina počinju i prvi uspesi kompanije u sferi nižih Formula serija, dok jedan od naslednika, Christian, postaje šampion u raznim trkačkim serijama u kojima se ABT takmičio do danas, Formula Junior, Formula 3, STW i DTM serijama.

Godine 1991. biva osnovan ABT Sportsline GmbH, kakvog ga danas poznajemo, te razdvaja motorsport i tjunerske aktivnosti, ali uspešno kombinuje oba, prenoseći iskustva u civilnu upotrebu.

Među poslednjim proizvodima tjunerskog ogranka ABT-a, predstavljen je Audi A5 Sportback. Sportback je karakterističan po elegantnoj silueti karoserije, negde na pola puta između coupea i sedana, te sa pravom nosi naziv coupe sa četvoro vrata.

„Čist dizajn njegove izdužene, sportske karoserije čini ga predivnim automobilom, klasom za sebe. Automobil je sportskog izgleda i individualan, samosvestan i dinamičan, idealna osnova za naše inženjere i dizajnere”, izjavio je Hans-Jürgen Abt, jedan od direktora kompanije ABT.

Prilikom stvaranja ABT AS5 modela, inženjeri su imali na umu zadržavanje respektabilnih karakteristika standardnih agregata sa dodatnim punjačima u smislu svakodnevne upotrebljivosti. Prolaskom kroz proces „ABTPOWER-izacije“, ekonomični 1,8 TFSI dobija 41 KS više (211 KS i 370 Nm), 2,0 TFSI dodatnih 59 KS (270 KS i 400 Nm), dok najsnažniji 3,0 TFSI raspolaže sa sjajnih 108 KS (380 KS) uz čak 500 Nm obrtnog momenta.

Nisu zaobiđeni ni dizel agregati, te je ABT Sportsline podvrgao tretmanima poznate 2,0 i 3,0 TDI jedinice, gde slabiji dobija dodatnih 28 KS (205 KS i 420 Nm) a snažniji 55 KS (300 KS) i 570 Nm obrtnog momenta.

Kako bi ispratili ovo osetno povećanje snage, stilisti ABT-a su karoseriji podarili elegantne i dinamične dodatke, dajući novi karakter ABT AS5 modelu. U kozmetički paket spadaju prednji „usni“ spojler, zadnje „suknjice“ branika i 4 završetka izduvnih cevi, za ekstravagantan dizajn Sportbacka. Sportski CR ili DR serije aluminijumski naplaci, dostupni u dimenzijama od 19 i 20 inča, i daju poseban pečat automobilu. Kao dodatak, tu su visoko-performantni pneumatici i distanceri, ukoliko su potrebni.

ABT sportske opruge spuštaju automobil 25 mm bliže tlu, što ne samo da doprinosi atraktivnijoj pojavi, već i preciznijoj vožnji. Najbolja kombinacija je u sklopu podesivih amortizera, koji mogu da spuste automobil do čak 50 mm. Vozaču preostaje da odabere način postavke A5 Sportbacka, limuzinski udobnu ili trkački tvrdu. Kada je na limitu, automobil zaustavlja set ABT kočionog sistema. Ventilirajući diskovi su prečnika 380 mm napred i 345 mm pozadi.

Za kraj je važno napomenuti da sve komponente ugrađene na automobil potpisuje ABT, kao plod dugogodišnjeg iskustva na trkalištima širom raznih trkačkih serija, koje uspešno prenose i na drumske automobile.

Tekst Igor Kučerka
Fotografije ABT
4200
Postavljeno: 17.04.2013

Arhiva: Tuning

Rubrika: Tuning
Postavljeno: 21.06.2014

Larte Design Mercedes-Benz GL Black Crystal

Interesantan je komentar u američkim automobilskim medijima: „Ne morate da idete na Aljasku da gledate Rusiju iz vašeg „dvorišta“; možete da vidite Rusiju u svojoj ulici uz pomoć Larte Designa“


Rubrika: Tuning
Postavljeno: 17.12.2013

Dodge Challenger R/T Shaker

„Muscle“ obojen u narandžasto


Rubrika: Tuning
Postavljeno: 15.11.2013

Mercedes-Benz CLS 63 AMG Wheelsandmore Seven-11

Kako promeniti nešto što je već gotovo besprekorno?


Carlsson SLK 340 Judd

23.04.2013

ABT Audi AS5 Sportback

17.04.2013

BMW MH3 V8 R Biturbo

21.01.2013

Fiat 500 Cinquone Stradale

10.01.2013

Honda CR-Z Mugen

04.07.2011

BMW M3 Pick-up

20.06.2011

Honda CR-Z

03.03.2011

MTM Audi RS6 Clubsport English version Tekst sa video prilogom!

07.10.2010

MTM Audi Q5/Q7 Crossliner

17.09.2010

Porsche 9ff GTurbo 1000

27.07.2010

G-Power BMW M3

23.07.2010

Geiger Cars F650

25.03.2010

Gemballa MIG-U1

08.03.2010

Geiger Cadillac CTS-V

14.01.2010

Brabus E V12 Black Baron

17.12.2009

Civic Mugen Type R

23.11.2009

Hamann Imperator

27.10.2009

Edo Competition C63 AMG

15.09.2009

Geiger Twin Turbo Corvette Z06

24.08.2009

Lamborghini Gallardo LP560-4 Polizia

29.06.2009

Alfa Romeo MiTo Marangoni

28.05.2009

Vauxhall VXR8 Bathurst S

28.04.2009

Geiger Challenge SRT8

17.03.2009

Edo LP 710-2 Christian Audigier

09.02.2009

Mansory Bentley Continental GT

16.01.2009

Hamann Sportivo 500

21.11.2008

BMW X5 Hamann

28.08.2007

Rinspeed Imola

31.10.2006

Kleemann ML50K S8

06.01.2006

Lorinser E Class Sedan LV

07.11.2005

Dejan L
17.4.2013 09:07
14
2

Ovaj Audi A5 sportbek uživo izgleda mnogo dobro. Toliko je lep kao serijski model, da uopšte nije potrebno nikakvo tjuning stajling doteravanje ni modifikovanje. Valter da Silva odlično zna da izvije obline na četvorotočkašima, pogotovo se to vidi na crvenim modelima ove i drugih marki u kojima je bio zaposlen.

Filip
17.4.2013 12:12
9
4

U prvi mah mi se ucini da u naslovu pise Audi ASS...:)

serpico
17.4.2013 12:45
12
8

to je auto!abt najveci tuner vw i audija!prelep i ultramoderan sportski auto!audi je zakon!

Sofronije
17.4.2013 15:41
14
4

Filipe, nije ti se ucinilo,odlicno si video!;-)

Mudrac
17.4.2013 18:09
6
5

Naj naj najbolji

Sofronije
17.4.2013 19:31
6
6

@Mudrac,
skromnost nije vrlina u nicemu,pa samim tim i u automobilima!Mislite o tome!

MIVEC
17.4.2013 19:53
4
0

Ok, chip tunung je dobra stvar, ali ako vec tako, da kazem jednostavno, motor moze dobiti dodatnu snagu (i to ne malo), a pritom cesto je "chipovanje" praceno tvrdnjom da smanjuje potrosnju, postavlja se realno pitanje, zasto vec sami proizvodjaci fabricki ne ugradjuju takve motore? Ili to ipak ima i neke lose strane? To bih voleo da mi neko oodgovori..

Mudrac
17.4.2013 23:59
5
2

@mivec chip tuning povecava snagu i stvarno smanjuje potrosnju a kako ? pa jednostavno menja se mapa ubrizgavanja pritisam turbine i ostali parametri rada motora ,samimtim se dobija u donjem rezimu bolji obrtni momenat i snaga pa se pedala gasa manje koristi odatle manja potrosnja u istim uslovima voznje ubrzanje je primetno bolje,krajnja brzina neznatno veca. nuzpojave su pobecano habanje pratecih agregata veca potrosnja ulja i vece zagadjenje . najbolji nacin za chipovanje jeste sa renomiranim powerboxom nikako ceprkanje po fabrickoj centrali, fabrike nerade to na taj nacin zbog pomenuyih nuspojava a zabluda je da naprimerkod tdi motora razlika u snazi je dobijena pukim chipovanjem mislim na fabriku ne dosta elemenata se razlikuje,naveo sam tdi vw grupe samo kao primer a kod svih vazi isto. Svakako preporucujem ko ima kov auto da ga chipuje ali samo sa powerboxom koji i ima veliku prednost jer se lako skida zbog garancije prilikom odlaska u servis, poverbox ima velilu prednost jer sve fabricke zastite i dalje rade. Toliko.

tulipan
18.4.2013 08:30
7
1

@MIVEC Pa fabrike ne zele da izvlace krajnju snagu iz jednostavnog razloga da bi u sledecoj generaciji mogli da ponude jos konja,jer ako se sad ispucaju sta ce sledece godine :))..Pa npr ako pogledate bmw,mercedes, njihove oznake i stvarnu kubikazu videcete da dvije ili tri oznake imaju zapravo istu kubikazu,ali izvucena razlicita konjaza,cisto radi sire ponude...

chip
18.4.2013 16:41
1
0

mivec, izmedju ostalof zato da nebi za svaku drzavu posebno pisali programe i posebno potrazivali reg.broj otd.takodje, kvalitet goriva igra ulogu,pa budzenje u srbiji ne bih preporucio,novi CR dizelasi su i ovako preosetljivi...

ss
18.4.2013 23:57
0
1

poverbox nije dobar jer drasticno smanjuje vek turbine

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: