Čitaoci testiraju

2013 Volkswagen Golf 1.2 TSI

Unutrašnje vrednosti

Nemoguća je misija izbiti novac iz džepa mom tastu. Naravno, ukoliko niste Volkswagen. Njima novac daje sa posebnim užitkom


Pretrnuo u mislima kakav ću utisak da ostavim na VIP-ovce iz zlosrećnog naselja Borča (roditelji moje žene), prilikom upoznavanja, ja sam ga kupio još dok me je gledao kako parkiram upadljivi Passat CC (najlepši auto koji sam ikada imao). Samo što to tada nisam ni znao. Nisam uspeo da uprskam stvar, čak ni pošto sam kroz razgovor iskazao izvanredno poznavanje svih egzotičnih vrsta rakije koje se proizvode u najmilijoj otadžbini. A ne, jer moj tast je emotivno vezan, još od kad je prvi put uzeo harmoniku u ruke, a kasnije i materijalizovao taj talenat, za Golf. Češće sam slušao priče o Golfu (6 komada), Polu (5 komada) i njegovim devojkama (bezbroj) iz sedamdesetih, nego Del Boy i Rodney o II svetskom ratu od ujka Alberta.

U pravu ste, čovek potiče iz države u kojoj je Globalnim kulturno ekonomski razvojnim planom predviđena izgradnja spomenika Golfu II, a konkurs za idejno rešenje kojim bi se naglasilo da je dizel motor u pitanju, je još uvek otvoren. Načuo sam čak, da je u parlamentu izglasan zakon o dodeli državljanstva BiH svima koji dokumentuju da su u posedu dužem od 25 godina imali najmanje 10 VW automobila, bez obzira na mesto rođenja.

VW Golf 7 1.2 TSI
Njegov 4 meseca star Golf 7 1.2 TSI sam vozio stotinak kilometara po gradu, 400 kilometara na autoputu i još samo 200 kilometara po regionalnim putevima. Za test jako malo, od koga je, i više nego očekivano. Konfučije iz BiH je davno rekao: Ženu i auto nikom ne daj. Ustvari, lakše sam isprosio ruku njegove ćerke, nego li auto za test.

Što se dizajna tiče, oko ugodniji su i Megane i Giuilieta (posebno ona) i Astra i 308 i Mazda3 i C4 i Kia/Huyndai, mada ove poslednje ne računam kao konkurente, i to ne zato što su loši automobili, već zato što je još moja nastavnica fizike ponosno vozila Golfa I, što će reći da Golf ima ogromnu tradiciju, da su prosvetari nekad mnogo lagodnije živeli, kao i da smo za produkte nekadašnjeg japanskog protektorata (Koreja) čuli relativno nedavno. Ništa na Golfu ne bode oči, sve je skladno, oštro, umereno moderno. Takav je i enterijer, crno-siv bez „vauu“ efekta (izuzev veoma efektnog volana), ali isto tako i bez greške, kako u ergonomiji, tako i u izboru upotrebljenih materijala. Lažem, bre... touchscreen je propast, više puta sam sa CC-om ušao u problem, iz želje da dodirnem željenu tačku na ekranu, koja nikada nije na istom mestu, zbog klizajućih menija.

Uostalom zaista nemam primedbe, ogromna ponuda prostora, sedišta tvrdo-udobna, prtljažnik sasvim dovoljan za ovu klasu, kao i razumnu četvoročlanu porodicu koja odlazi na odmor. Peti putnik se u ovom autu oseća kao uljez, kao uostalom i u drugim modelima ove klase. Mesta za sitnice i flaše sasvim dovoljno, biće vam drago na zadnjim sedištima što imate i kolena i ramena, sve dok niste košarkaših gabarita. Čak ni to što je ovaj Golf niži od prethodnika ne ugrožava udobnost, ali ta, kao i činjenica da je 1,8 metara širok, puno čine u vizuelnom i aerodinamičkom smislu. Prošle decenije su modeli iz segmenta iznad, bili uži nego što je Golf danas.

Četvorocilindraš u odlasku
Ok, sve je to lepo dosada, ali gde sam krenuo kroz 21. vek sa svega 85 ks i 160 Nm (pri 1500 obrtaja) i to u autu teškom više od 1,2 tone. Biće da je VW sa snagom bio iskreniji nego sa izduvnim gasovima ali ne mogu da verujem da je bio iskren. Utisak je da je auto barem 20% snažniji i taj utisak je najači do nekih 80 km/h, posle toga biva jasnije da je agregat ipak malen.

Bravo za 4 cilindra – nećeš se ti dugo zadržati kao osnovna ponuda, pomislih, a ubrzo potom sam i pročitao vest da je ovaj agregat zamenjen trocilindarskim. Gledaćemo mi u četvorocilindraše kao nekad u osmake, samo za koju godinu.

Voleo bih da mi je na raspolaganju bio DSG menjač, ali nije i nemoguće ga je dobiti uz bazičnu ponudu. Petostepeni je precizan i prevaziđen. Zvučna izolacija je odlična i u autu je prijatno tiho čak i pri bržoj vožnji, kao i pri ubrzavanjima. Priča o upravljanju je prilično nezahvalna iz BMW perspektive, međutim razlika nije drastična, a poredeći ga sa ostalim automobilima mislio bih da je odlično. Znači, može da bude direktnije, ali ovakvo kakvo je, u harmoniji je sa ostatkom potencijala. Ili još bolje, u harmoniji je sa jačim motorima u ponudi a predobro za agregat koji ubrzava za skoro 12 sekundi do 100 km/h.

Odličan u kriinama, vrlo dobar u potrošnji
Subjektivni utisak je mnogo „golfonakloniji“. U krivine ulazite bez respekta, uz poštovanje principa koje su nam fizičari predstavili, sasvim zadovoljavajuće oslanjanje, trakcija, Hankook 15 cola pneumatici. Mislim da bi ovaj auto otrpeo bez ikakvih negativnih implikacija i pneumatike od 16, pa i 17 cola, što i nije loša ideja za izbor letnjih guma, dok su fabričke dimenzije idealne za sezonu krsnih slava sve do Vaskrsa. Kočnice su vrlo pouzdane i njima se vrlo lako veruje, jer su zaustavni putevi kratki i postojani. Farovi imaju ugrađen sistem za praćenje krivina, miriše na više klase i ksenone, kojih nema. Halogena svetla pripadaju prošlom veku, baš kao i petostepeni manuelni menjač.

Po gradu, Golf je trošio 7,3 litara, na autoputu pri brzini od 130 km/h (uz 2.700-2.800 obrtaja radilice) oko 6,8 litara, a na magistrali 5,5 litara. Čemu onda dizel motori? Veći obrtni moment? Veća snaga ili nešto niža potrošnja? Ma nema pravog razloga, 95% vremena u eksploataciji krećete se brzinama nižim od 150 km/h, ovaj motor to radi u gospodskom maniru. U gradskoj vožnji, vrlo je startan – posebno do 60 km/h, s obzirom na brzu dostupnost najvećeg obrtnog momenta.

Kvalitet na visokom nivou
O kvalitetu izrade u kontekstu trajnosti, zaista ne mogu ništa da kažem jer je ovaj model u eksploataciji svega 4 godine, što i nije malo za životni vek jednog automobila, ali su očekivanja od Golfa u pogledu pouzdanosti znatno duža. Vreme će da pokaže. Strahove konzervativnih vozača od skupih kvarova na turbo motorima, i još više trajnosti istog, doživljavam na isti način kao i pokret Ned Ludda u kontekstu početka industrijalizacije. Znači, nema nazad, u istu reku ne možete dva puta da uđete.

Lista osnovne opreme (za cenu oko 15 hiljada evra ili koliko već ispregovarate) je impresivna. Od VW-a dobijate neočekivano: automatski klima uređaj, start stop sistem, električnu parkirnu kočnicu, multifunkcionalni kožni volan (samo što koža i ostavlja utisak kvaliteta za razliku od neke nazovi konkurencije), 8 zvučnika uz radio cd, svetla za maglu, elektropodizače prozora na svim vratima itd itd, uz uobičajene bezbedonosne i ostale stavke.

Kao računovođa, često sam se pitao kako je onda VW uspeo da ostane ovako konkurentan sa cenom, koji udeo u ceni se odnosi na godine istraživanja i razvoja automobila (one godine kada za mnoge brendove nismo ni čuli da postoje a voleli bi da se takmiče sa Golfom). Verujem da deo odgovora leži u tome da više modela u okviru gigantske VW grupe koriste istu modularnu platformu, isti motor, iste sklopove. Ovo je najveća ušteda i glavni generator ekstra profita koji grupa pravi.

Dalje razloge pronalazim u sledećem: u osnovnoj ponudi ovaj Golf nema multilink već neuporedivo jeftinije zadnje torziono oslanjanje, tehnologija menjača je izvučena iz prošlog veka, nema parking senzore, savremenija svetla, tempomat. Nešto je moralo da ostane kao dodatna ponuda u Comfortline i Highline opremi.

Golf nije femme fatale, pitanje je hoćete li ga uopšte i primetiti na parkingu Twituj ovo!

Ljubav koja traje 25 godina
Ja sam Golf iskreno zavoleo 24. aprila 1991. godine, i to dvojku, naravno. Taj auto, u vlasništvu rođenog brata mog najboljeg školskog druga, je nešto pre ponoći, sa Dedinja na Petlovo brdo, prevezao desnu stativu sa Bayernovog gola ispod severne tribine Zvezdinog stadiona.

Onog trenutka kada na ulicama vidim puno Golfova, i kada ga budu vozile neke nove nastavnice, medicinske sestre i činovnici u malim i srednjim firmama, znaću da smo na kraju procesa pripitomljavanja, iliti kako to kažu „analitičari“ – ma šta to značilo – harmonizacije sa EU propisima.

Opšti utisak je da Golf nije „femme fatale“, pitanje je hoćete li ga uopšte i primetiti na parkingu. Ne, on je pre najbolja drugarica koja je puna razumevanja za vaše potrebe i probleme i za koju shvatiš, jedno jutro kad se probudiš, godinama nakon što si je upoznao, da je ona ta i da su unutrašnje vrednosti ono najbolje što neko može da pruži.

Zvezdan Božinović
8665
Postavljeno: 15.09.2016

Arhiva: Čitaoci testiraju

Propozicije

Poštovani prijatelji Vrele Gume Media Sistema, na osnovu desetina vaših zahteva, ovim putem upućujemo POZIV svim zainteresovanim da se uključe u rad sajta www.vrelegume.rs kao saradnici redakcije Vrele Gume Online u novoj internet rubrici „Čitaoci testiraju“.

USLOVI UČEŠĆA

1. Dostava autorskog teksta o opštim utiscima i zapažanjima vezano za modele automobila, motocikla, plovila, itd koje posedujete ili ste imali prilike da ih vozite.

2. Testirani modeli mogu biti novi, do dve godine starosti ili polovni, min 6 a najviše 12 godina starosti, „jangtajmeri” starosti minimum 20 godina, i oldtajmeri stariji od 30 godina

3. Autorski tekst treba da sadrži opšte forme teksta (naslov, podnaslov, uvod, razradu, zaključak i tehničke karakteristike modela) u dužini od max. 6.000 karaktera

4. Uz autorski tekst potrebno je dostaviti najmanje 15 fotografija modela što boljeg kvaliteta u rezoliciji od min 1200x900 px kao i bar jednu fotografiju autora kojom dokumentuje da je predmetni model imao u posedu. Prihvataju se fotografije dobrog kvaliteta načinjene mobilnim uređajima

5. Učeše je na dobrovoljnoj bazi. Autori se slanjem materijala odriču bilo koje vrste materijalne i nematerijalne nadoknade za objavu istoga

6. Redakcija zadržava pravo izbora tekstova koji će biti objavljeni, kao slobodu i njihove stilske i lektorske obrade

7. Tekstovi mogu biti potpisani punim imenom i prezimenom autora ili sa „nick name“

8. Tesktovi se dostavljaju u latiničnom pismu na srpskom, hrvatskom ili bošnjačkom jeziku

9. Autor teksta je u obavezi da redakciji dostavi osnovne podatke, svoju mail adresu, telefon i adresu stanovanja

10. Redakcija ne odgovara za bilo koje činjenje učesnika ovog konkursa, štete ili moguće posledice koje mogu nastati prilikom testiranja modela od strane učesnika konkursa

11. Autor objavljenog teksta preuzima obavezu da svoj tekst šeruje putem svih njemu dostupnih društvenih mreža

12. Autori objavljenih tekstova biće nagrađeni prigodnom nagradom paket House čistač

13. Trenutkom objave, redakcija postaje vlasnik svih autorskih prava nad predmetnim tekstom i fotografijama

14. Slanjem teksta autor nedvosmisleno izjavljuje da je sve Uslove učešća jasno razumeo i da je sa njima saglasan

15. Tekstove i fotografije uz propratno pismo o tipu i starosti modela, pređenoj kilometraži slati na adresu : redakcija@vrelegume.rs

Rubrika: Čitaoci testiraju
Postavljeno: 15.09.2016

2013 Volkswagen Golf 1.2 TSI

Nemoguća je misija izbiti novac iz džepa mom tastu. Naravno, ukoliko niste Volkswagen. Njima novac daje sa posebnim užitkom


Rubrika: Čitaoci testiraju
Postavljeno: 20.08.2016

Toyota RAV4 Hybrid

Prošle nedelje započeti mini-test automobila kojima konkurencija ne može ništa, dobija danas svoj nastavak, a u glavnoj ulozi ovaj je put je vozilo iz „zemlje izlazećeg sunca“


Rubrika: Čitaoci testiraju
Postavljeno: 13.08.2016

BMW 420i Cabrio

Ovu priču doživite kao dopunu nadahnutih utisaka cenjene novinarke Lidije Piroški iz njenog kraćeg druženja sa BMW 428i Cabrio, iz 2014. godine


Alfa Romeo Giulia

06.08.2016

Drive
15.9.2016 09:33
22
11

Izvanredan i objektivan tekst, svaka cast! Za primer mnogim novinarima.

pecagt
15.9.2016 10:37
23
8

Necu komentarisati auto koji nije po mom licnom ukusu.... ali postujem prodajne statistike koje stoje iza njega vec vise decenija,meni licno uvek dosadan,maksimalno neinventivan,sivo prosecan,precenjen...ocigledno milioni kupaca misle drugacije,zato i postujem.
Drugo, moram da pohvalim autora na izvanrednom tekstu i stilu pisanja,objektivno,lucidno,kreativno,drzi paznju,kako i dolikuje vrelim gumama...svaka cast,samo tako nastavi Zvezdane, jedva cekam sledeci test!

Vlada
15.9.2016 10:49
8
4

Zanomljiv test,ali oni sto.mi se nikako nije svidelo je sto su slike skinute sa VW sajta. Treba postaviti sopstvene slike.

aleksa
15.9.2016 12:23
21
8

volim da citam test a da nemoram da preskocim red, dva iz dosade....ovde to definitivno nije slucaj....Interesantno napisano, nista novo nismo saznali ali svejedno ok. Pozdravljam.

Goran_Goran
15.9.2016 12:28
7
7

Sve je to lepo receno sto se Golfa tice...

miki
15.9.2016 16:25
6
9

Tekst je lepo srocen i pohvale.
Auto kao auto, nekad bilo sada se spominjalo, ne zivi se od stare slave ali se stare navike, narocito one koje su vezane za mladost, tesko menjaju.
Sa vremensko-prostorne distance, razmazen americkim nacinom zivota i tretmanom svih svetski industrija a narocito automobilske, prevashodno u opremi, snazi, ceni, tj. svemu, mogu da vam kazem sledece: Dajte siromasnom i gladnom leba, pa nista pa opet leba i posle jedno 100 godina namazete malo uzeglog margarina i on se obraduje... samo tako... ko siroce.
Tako je to sa Evropom, starom i propalom damom u kojoj zive ljudi isti takvi.....a srecni.

Synyster
15.9.2016 16:44
8
4

Svaka cast, dobro me je nasmejala.

zvezdan
15.9.2016 16:57
16
5

Hvala puno na odvojenom vremenu za citanje i komentarisanje ovog clanka, pohvale mi neizmerno znace, a svaku kritiku prihvatam. Zaista nisam poslao fotografije redakciji jer sam ocekivao rezultate recenzije pre objave. Ispravljeno, tast se ponosno sepuri na parkingu u svom novom autu, a evo sada I na omiljenom site-u. Pre ovog texta sam napisao I poslao redakciji (I fotografije) test Bmw X5, pa mozda u buducnosti, dragi ljudi objave I taj, meni najdrazi, test. Zahvaljujem se naravno I strucnom timu iz Vrelih guma koji su mi ucinili veliku cast I radost objavom materijala. Pozz svima

Peki
15.9.2016 19:15
13
5

Zanimljivo štivo, bas kako treba, jer da si se upustio u tehnicke detalje vozila koje svi poznajemo, vrlo brzo bi odustali od citanja. Lepa prica, stim da nakon vise stotina testova, kao u mom slucaju, ostajem bez dogadovstinama sa tastom, zenom, familijom...Upravo trazim motivaciju za jedan Megan 4 Grandtour GT, ali moj tast je na onom svetu, Bog da mu dusu prosti, zenu ne interesuju automobili, decu od 17-18 godina vise ne mogu da navatam da podu sa nama ni na izlet, a prijatelja je sve manje...
Slike su ti lose, staticne i tamne, jesi li namerno slikao tasta bez blica, da se ni on sam ne moze prepoznati hahahahaha? Nebitno, cekam sa velikim zadovoljstvom Vase testove, uspeli smo da uvedemo nesto novo, sto se izgleda svima dopada.
Pozzzz

Tomislav Oravec
15.9.2016 19:20
8
8

Svaka cast autoru teksta jer kad vidim ovakav komentar
I ja poletim . Ozaren sam groznicom golfoskom jer i sam samvlasnisnik isto takvog crnog tsi- a 1.2.
Sve same pohvale za njega jer nikad u zivotu nisam imao bolji auto.
Kad god sednem u njega kao da sam seo u carobnu kutiju
Ali vakumsku i ta golfoska tisina koja me smiruje .
Jedino u njemu pronalazim opustanje i ne kajem se sto sam ga kupio, znam samo da ce sledeci auto biti golf ali u jacoj verziji
Hvala na citanju

Duo Lybra
15.9.2016 19:36
10
3

Zena sam i nisam toliki poznavalac automobila..medjutim,zahvaljujuci autoru,koji nije profesionalni novinar,a sa takvim entuzijazmom i ekspertizom prepricava utiske o cetverotockasima,zavolecu ih i ja...svaka cast Zvezdanu, molim te da nastavis da pises. I ovom prilikom zelim sve zene da nauce da uzivaju u automobilima.

Salers
15.9.2016 20:59
9
4

Svaka cast na neobicno sročenom tekstu. Sa uzivanjem sam ga čitao iako nisam ljubitelj VW vozila. Dobro je sto je Redakcija uvela ovu mogucnost da iskreni ljubitelji automobila mogu da se izraze.

Enzo
16.9.2016 09:57
9
3

Ovo je prvi tekst Golfa koji mi se dopao... Nema tipicnih fraza (za Golf i Alfu mislim da se reciklira isti tekst od Golfa 1 i GTV6), realan je i ono sto je najbitnije - pisac je uspeo da sagleda ovaj auta iz ugla kupca tog auta. E to trece je, cini mi se, najteze naci danas.

zvezdan
16.9.2016 11:17
8
4

Stvarno je lepo procitati ove komentare. Posebno mi imponuju zapazanja iskusnog novinara poput naseg Perice. Sta da kazem druze, u situaciji zasicenja poslom (ma koliko I radost bio istovremeno), a sto se ocito desava I sa nasim Noletom, promenis brate garnituru “protivnicke” familije, I zenu naravno, I eto novog izvora. Ili npr, u opisu razlika izmedju modela moze da se koristi listopadno/zimzeleno drvece, fudbalski mec sa Euro 2016 Italija/Nemacka, ili duzina trajanja radova u ulici Ljutice Bogdana itd itd. Ideja million, nedostaju mi test automobile, ne radimo (moja profesija) vise za prodavce FCA I Renault automobila, za VW dilera smo nekad radili, Citroenov uvoznik je davnih dana otisao pod led itd itd, a bio nam je klijent. Inace, bolje se snalazim sa peglom (od kad sam se ozenio) nego sa foto aparatom , to je ocigledno xaxa. Pozz svima

Adi
16.9.2016 15:52
7
3

Mislim da zadnja rečenica, inače odličnog texta, najbolje opisuje Golfa. Razlog njegovog uspjeha i jeste taj što se na takav način obraća širim narodnim masama, nudeći za svakoga po nešto. Pozz.

Rikošet
16.9.2016 16:53
10
4

Sjedi dole 5 :) Tekst je super, ali VW tema mi ne budi iste emocije kao autoru, pa na sve gledam s manje strasti. Golf poštujem prvenstveno zbog činjenice da ga kupiš novog, da ga kao kod mog komšije koji na auto gleda kao na auto, voze svi ukućani i niko ga posebno ne pazi. Kad mu dođe sudnji dan, ode se limaru da ga malo pokrpi, zatim na dubinsko da ga umiju i za dva dana u oglasima Golf je već u tuđem dvorištu, a komšija broji parice... Dobio je minimalan gubitak za maksimalan užitak... a kako kaže svako auto je auto, samo Golf je auto koje najbolje čuva pare... Ako ga ne ukradu naravno...

O ovom Golfu mislim što i kolega komentator i njegov ponosni vlasnik, gospodin Tomislav Oravec, koji je nakon iskrenih, emotivnih pohvala upućenih na račun njegovog ljubimca, komentarišući tekst poentirao: "znam samo da će sledeći auto biti Golf, ali u jačoj verziji". Za 17.654 eura ovaj motor je ipak skromna protuvrijednost... Zvedanov tekst je najbolji dokaz koliko emocije igraju važnu ulogu kada se kupuje automobil, jer bi njegova "slatki tata" lakše dao kćerkinu ruku nego ključ od svog "Goje"... Ko zna na šta njega "Goja" podsjeća :)

serpico
16.9.2016 17:20
5
9

Nije auto ako nije Golf ,nije motor ako nije TDI!mada je ovaj Tsi!

Nemanjica
16.9.2016 19:27
8
5

serpico, opet "onanises" na traktore... Dokle vise, nemas malo godina🐏
Sve pohvale Zvezdane, na nacinu pisanja testa! Lepo

serpico
17.9.2016 04:45
3
3

nemanjice kusturice namjerno sam to natipkao da te malo isprovociram sto sam i uspio!pozz alfista od traktoriste!

Nemanjica
17.9.2016 12:01
2
5

hehe, ma vazi, najgore je sto i to stvarno mislis, bez obzira na "provokaciju"...Nego, kako te "slusa" traktor ili tera svoju "pricu" al to tvom dzepu?! ;-)

Ops
17.9.2016 12:37
3
3

I onda kazu golfisti prozivaju alfiste. Eto primera da se alfisti javljaju prvi i napadaju golfiste a niko nije ni spomenuo kvarljivu alfu.

Nemanjice
17.9.2016 15:02
1
6

ops, jel moguce...Da wagenovci masovno "pate" od disleksije...Ajmo lagano, ponovo na "samaranje" komentara da uocis da stari oponent serpico(vagenovac u dusi) ponovo pecka "prvi"...Moralo je sledovanje da mu sledi kao i tebi... Ali zato "pravite" kobasice za medalju! Wolfsburg product... :-)






Lule
17.9.2016 17:10
8
3

Najbolju test je jednostavan test iz ugla vozača. Retki to novinari skapiraju. Sve pohvale ekipi VG na sjajnom korišćenju mogućnosti koje pruža današnja informaciona tehnologija. Ljudi nisu opterećeni sujetom da sami oni pišu i sve znaju već puštaju i čitaoce da se izraze.

Inače, Golf ne podnosim! ;)

serpico
17.9.2016 18:39
3
5

nemanjice ja svoj "stari" A4 TDI bi mjenjao samo za novi A4!za sada vrlo dobar,evo okrenuo je 260 000km i prede i dalje!mora da napravi jos barem 100 000kod mene a onda cemo vidjeti ovisno o financijskim prilikama i obiteljskim obvezama!pozz nemanjice i nemoj se ljutit ali alfa nije bolja od audija i nikada to nece biti!

moron
17.9.2016 21:20
11
3

Kao sitna duša, moram da ukažem na dva dela teksta koji su me malo "iritirali":

1. "85 ks i 160 Nm (pri 1500 obrtaja) i to u autu teškom više od 1,2 tone...Utisak je da je auto barem 20% snažniji i taj utisak je najači do nekih 80 km/h ...".

Do sada sam bio izložen "urbanoj legendi" da svaki 1,6 TDI zapravo ima snagu 2.0 TDI ... A sada i TSI sa 85 ks navodno zapravo "čupa" kao TSI sa 105 ks :)
Nije to baš tako ( vozio sam TSI 105 ), mada taj TSI jeste elasičan (kao i svaki savremeni turbo), kao što i svako vozilo ( pa i lada niva ) dobro ubrzava do 80 km/h ...

2. "Ma nema pravog razloga, 95% vremena u eksploataciji krećete se brzinama nižim od 150 km/h, ovaj motor to radi u gospodskom maniru. U gradskoj vožnji, vrlo je startan – posebno do 60 km/h, s obzirom na brzu dostupnost najvećeg obrtnog momenta."

Ovo je jako nesrećeno sročeno. Ali, baš. Cenim da je autor želeo reći nešto drugo ( vezano za elastičnost, da može jako lepo da se vozi i ubrzava bez potrebe za čestim promenama stepena prenosa ), tako da je promašeno i ovo oko "startnosti do 60 km/h" kao navodne posledice "dobrog momenta".
Imate vi jako "tromih motora" (npr. Kia 1,6 GDI u eco verziji treba skoro 24,5 sekunde od 80-120 km/h u šestoj, a granicom izrazite tromosti se smatra 19 sekundi ), ali koji su jako startni (ispod 10 sec ) i koji UZ OPTIMALNE PROMENE STEPENA PRENOSA može izuzetno brzo da ubrza u bilo kom rasponu brzine kretenja ( bolje i od mnogih "pandan dizela" ili "pandan turbo benzinaca" ). Pogledajte te podatke na AutoCatalogue.

Dakle, 1,2 TSI sa 85 ks "jeste elastičan", ali "nije startan".


3. Ono što "pozdravljam" je deo teksta gde se kaže da petostepeni menjač pripada "prošlom veku". Istina. To ja uvek govorim. I zato mi je loše kada danas vidim novo vozilo (npr. 308 E-THP 110 ) uz 5MT. Da se teraju u tri lepe sa svojim 5MT menjačem u 2016. godini za te pare.


Enzo
18.9.2016 00:29
7
1

Secam se da sam nekad u BGu merio koliko je normalno ubrzanje 0-50, da se prati ritam saobracaja. Ispalo mi je da je to oko 6s. 7 je vec za neku guzvu. Verovatno je na to mislio autor, da je ovaj Golf kome do 100 treba 12 i dalje sposoban da se koristi u gradu na primeren nacin, a da se ne pokusava sportanje.

Vozeci L200, imao sam frustrirajuci kamionski osecaj (oko 14s mu treba), a Defender-om ne mozes ni Zastavu da pobedis na semaforu (cini mi se da ubrzava za 19). Sto je idealno, mozes ceo dan da se trkas, a da ne brines za kaznu.

zvezdan
18.9.2016 08:26
7
1

Dragi Moron, hvala na konstruktivnoj kritici, kakva crna sitna dusa, uglavnom se slazem sa Vama. Nema besplatnog rucka u biznisu, pa ni besplatnih konjskih snaga od VW, ali htedoh da podelim znatno bolji utisak u voznji od ocekivanja spram tehnickih info o motoru. Zato sam se tako i izrazio, odnosno 20% bolji utisak od suvoparnih cifara. Dalje, ovom motoru treba 7,9 sec 0-80km/h pa jos dodatne 4 sec od 80-100 km/h. Znaci, vrlo je startan do te brzine, sto je posledica 160Nm, odnosno turbo punjaca. Motor koji navodite je 1,6 i ima 135 Ks (spram ovih 85 Ks), a neuporedivo ga je mucnije voziti, oko cega se opet potpuno slazemo. Tehnicke podatke sam gledao na netu nakon Vase kritike i one podupiru moja zapazanja u pogledu ubrzanja. Uredjaje za merenje niti imam niti mi trebaju, gledam iz ugla prosecnog vozaca, kakav sam i sam:) Imate veliki pozdrav i ponavljam, prateci Vase komentare, u ogromnoj meri delimo utiske i stavove

moron
18.9.2016 15:24
6
3

zvezdan
Moje izvinjenje na mom prvom komentaru,ton je moguće bio pogrešan. 1,2 TSI je, inače, bio prvi benzinski motor koji sam iskreno poželeo posle dizela koje vozim duže od decenije, dok me je 1,4 TSI u pojam života ubio kao dobro ide ...
Ti mali turbaši su prokleto dobri (osim što imaju dosta "tupav zvuk",, bez imalo duše, za razliku od dizela, koji po tom pitanju i dalje neguju akustička obeležja IMT-a 539 ). Kao što je i golf kao celina veoma dobro vozilo, pri čemu je "sedmica" veoma lepo serijski opremljena za razliku od svojih prethodnika.
Uopšteno gledano, te(k)st je veoma prijatan za čitanje. Rekao bih, neki novi pristup "testiranju", ali mislim da je velika olakšavajuća okolnost za autora bilo i to što se radi o modelu koji je odavno opšte poznat, tako da nije postojala presija klasičnog predstavljanja "noviteta".

P.S. Cenim da je i tast bio zadovoljan načinom kako je ovde tretiran njegov gvozdeni ljubimac :)

zvezdan
18.9.2016 16:12
4
1

Moron, ako stignete, bacite oko u ovoj rubrici na cabruo koji sam testirao, znacila bi mi kritika, a i ja zadnjih 13 god vozih dizele, pa su mi ovi tbenzinci jedno lepo otkrovenje i podsetnik na mladost:) Ideja sa ovim textovima je zabava a ne vodic pri kupovini kako bi mogao da se shvati rad profi iz redakxije. Pozz

pecagt
19.9.2016 13:59
5
2

Zvezdan, Moron, ljudi stvarno postujem i vas i vase komentare,ali vec treci put vristim od smeha kad udjem i procitam...dragi Moron, i Moron ako stignete,bacite oko...xaxaxaxaxa... nista zlonamerno.

zvezdan
19.9.2016 14:27
3
1

Peco, smesno stvarno, kumovi rekli Zvezdan i to je to. Covek ocito puca od samopouzdanja, pa je izabrao takav nick. Simpaticno u svakom slucaju

moron
19.9.2016 19:04
5
1

Da probam ponovo, sinoć mi dva komentara nisu objavljena, možda je i moja tehnička nepismenost u pitanju.
Pročitao sam naknadno taj "test" o BMW cabrio, mada mi takva vrsta vozila odavno nije "u fokusu" (pre sam za 2AT ili 2GT).
Veoma mi se dopada "stil autora" i vidi se da ima godina, iskustva i znanja, a da ne živi od novinarstva, opušten je, pa i sa razloga jer "predstavlja" skoro "opšte poznate" modele, o kojima se tehnički odavno sve zna.
Meni je bilo zadovoljstvo čitati, jer me neki segmenti autorovog pominjanja prošlosti podsećaju i na moje na davno prohujalo detinjstvo.
Zaista jedan drugačiji i interesantan pristup "istom problemu".
p.s. od svega što je autor pobrojao da je vozio, zajednički nam je samo IMT-533 :)

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: