Online plus

Tariranje 2014. Jeep Cherokee

1.68KPregleda

Jeep „tariranje“

TV serije posebno one sa 200+ epizoda, kao po pravilu imaju svoje specijalne goste. Tradicionalna off road manifestacija „Tariranje“ dobila je u ovom slučaju gosta premijernog ranga: Novi Jeep Cherokee

Obronci Tare i predeo Mokre Gore, bili su kulisa „off road“ karavana u kome je promovisan Jeep od kojeg se puno očekuje . Novi Cherokee! Njemu je pripala čast da bude prvi je prozvod ove 73 godina stare marke, nakon što je FIAT postao većinski vlasnik.

Maglovito jutro, potrudilo se da upotpuni mističnost novog Cherokeeja. Ispred njega je bio prilično težak zadatak, da se po prvi put kod nas zvanično prikaže i da odmah nakon toga, nekoliko automobilskih redakcija u „off road“ karavanu detaljno testira njegove terenske sposobnosti.

Kvalitet ovako organizovane prezentacije upotpunjen je aktuelnim modelima Grand Cherokee, Wrangler ali i sa nekoliko primeraka iz ranijih generacija. Drugim rečima prošlost i sadašnjost na jednom mestu. Ujedno i dobar način da se uverimo u poziciju novog Chreokeeja unutar palete modela, ali i da ga uporedimo sa prethodnicima, kako bi dobili što jasniju predstavu aktuelnog tehnološkog usavršavanja.

„Razvojno analizirano, Cherokee je optimalan spoj „italo“ estetike i američkog iskustva u kreiranju terenskih vozila. To je nešto što neprestano naglašavamo sagovornicima“, objašnjava nam direkor marketinga Boris Čučković i dodaje „Novi Cherokee možda ne liči na ostale modele, ali je mnogo više JEEP nego što bi to neko pomislio.“

Naravno, sve je ovo odmah i provereno na zahtevnoj „off road“ trasi dugoj 45 kilometara.

Teoretski gledano novi Jeep Cherokee je doveo legendarni 4×4 sistem na naredni nivo, nudeći prednost za vožnju po svim terenima.

Ovog puta, njegove urbane tehnološke karakteristike ostavljamo po strani, u nameri da proverimo da li je Jeep ostao Jeep, tamo gde je najvažnije, u bespuću! Bez obzira što današnji kupac većine „grandioznih“ SUV-a nikada ne skrene sa asfalta, kupac Jeepa je nešto drugo! Retko ko kupuje Cherokee u nameri da se samo voza gradskim ulicama.

Upravo zato od njega očekujemo, da ispoštuje tradiciju!

Nova generacija Jeepa nudi tradicionalne vrednosti, ali ovog puta potpuno automatizovano! Vozaču su na raspolaganju tri inovativna 4×4 sistema za vožnju po svim terenskim uslovima: u potpunosti automatska funkcija Jeep Active Drive sa jednom aktivnom brzinom. Jeep Active Drive II i Jeep Active Drive Lock kojima se kontroliše obrtni moment a zadržava niski opseg brzina menjača i nudi blokadu pogona zadnje osovine.

U uslovima „suve“ terenske vožnje, Cherokee je pokazao svoje pravo lice „pustinjske lisice“. Bez obzira na nepristupačnost podloge, visoki klirens, veliki napadni uglovi, dobro odabrane proporcije pneumatika i odlična sinhronizacija pogona, učinili su svoje! Sa lakoćom savlađuje rastresiti kamenjar, duboke kolotrage i po koji veći kamen koji se isprečio na putu. Uprkos mnogobrojnim preprekama, sedi se udobno u sedištima koja odlično obuzdavaju telo prilikom forsiranja prepreka.

Novi devetobrzinski menjač u kombinaciji sa turbo dizel motorom od 2,0 litre radne zapremine i 170 KS radi sinhronizovano i potpuno racionalno. Nema nepotrebnog rasipanja snage. Selektorom pogona smo se služili samo u ekstremnim situacijama kada je trebalo dodati još više snage na određenu pogonsku osovinu.

Budući da smo Jeep Cherokee na našem testu koji je objavljen u aktuelnom izdanju magazina detaljno testirali i predstavili, ovih 45 kilometara „off road“ trase na Tari bilo sasvim dovoljno da se dodatno uverimo da Cherokee, definitvno nije samo urbani lepotan, već i sposobna „off road“ mašina.

I na kraju ono najvažnije, zbog čega smo i došli na Mokru Goru staje u jednu rečenicu: Jeep legenda nastavlja živi – na moderniji način!

Tekst: Miroslav Schossberger
Fotografije : Saša Nikolić

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery