Vrele gume

Forum internet izdanja časopisa za automobilizam, motociklizam i nautiku
Danas je Pet, 19. 9 2014. 1:43

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 45 Posta ]  Idi na stranicu 1, 2, 3  Sledeća
Autoru Poruka
 Tema posta: Akumulatori...
PostPoslato: Sub, 28. 1 2012. 14:16 
OffLine
New Member

Pridružio se: Sre, 02. 3 2011. 18:52
Postovi: 54
Imam jedno pitanje. Akumulator za Fiat punto mk2 1.2 benzinac sporting, mi je poprilicno slabasan. Ne znam koliko je star, leti pali ok ali zimi mi auto stoji po 15 dana pa ja kao upalim da malo radi, pa opet 15 dana stoji i tako. I bas tesko pali, kad okrenem kljuc ima citavu sekundu zastoja, pogase se sve lampice i onda kao jedva okrene. i u voznji vidim da je slab, kad npr., se upale zmigavci ili elektropokretaci na instrument tabli se smanji svetlo, u glavnom da ne gnjavim vise, akumulator je Magneti Marelli ili tako nesto, onaj originalni sa 44 amper sati mislim da je. Kako bih mogao da ga dopunim? koliko dugo, i da li trebam da ga otvaram kao stare akumulatore? mislim da ne moze da se otvori pa zato pitam. Hvala unapred


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Sub, 28. 1 2012. 14:38 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Sub, 27. 6 2009. 0:13
Postovi: 1674
Lokacija: Casablanca
Garaža: Audi Cabriolet
Koliko je star akumulator? Jbg zimi se akumulatori brze prazne nego leti, kao i svaka baterija, a ne vozis ga 15 dana + jos ako imas neki alarm ili tako nesto sto konstantno trosi struju, eto ti dovoljan razlog zasto ne pali, a kapacitet akumulatora nije veliki. Probaj punjacem da ga napunis kod kuce, bez dolivanja destilovane mislim da nije predvidjeno da se u njega doliva na sopstveu ruku.


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Sub, 28. 1 2012. 15:08 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Čet, 14. 10 2004. 8:32
Postovi: 290
Opsti savet za sve je da zimi tj. ako je temp. oko nule ili ispod,
auto pali svaki dan bar 10-ak minuta,
u protivnom skinite akumulator i stavite ga negde gde je temperatura konstantna npr. garaza, stam, kuca, podrum.


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Sub, 28. 1 2012. 15:56 
OffLine
Forum Member

Pridružio se: Sre, 29. 6 2011. 15:50
Postovi: 100
Garaža: Hyundai i20
Pokvarices elektroniku auta sa tim krsom od akumulatora.Napravices sebi veci trosak 10 puta nego sto nov akumulator kosta.
Ajd lepo prvo kod elektricara da ti proveri punjenje akumulatora,pa onda lepo skines akumulator i odneses u servis da ti ga dopune i testiraju i platis ciki 200 dinara za uslugu.Ili zamolis neku musku ruku da to uradi za tebe :D(iva_ je zensko,valjda) :?: MOra aku da "odspava" u servisu bar 24 h,ne moze "vruc", skinut sa auta koji je radio da se testira. A on(serviser) ce ti reci da je akumulator na izdisaju i da ti treba novi 90%.Onih 10 %,mozda ima nade do leta.Jer i leti crkavaju akumulatori 8)


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Sub, 28. 1 2012. 16:16 
OffLine
New Member

Pridružio se: Sre, 02. 3 2011. 18:52
Postovi: 54
sasha015 je napisao:
Pokvarices elektroniku auta sa tim krsom od akumulatora.Napravices sebi veci trosak 10 puta nego sto nov akumulator kosta.
Ajd lepo prvo kod elektricara da ti proveri punjenje akumulatora,pa onda lepo skines akumulator i odneses u servis da ti ga dopune i testiraju i platis ciki 200 dinara za uslugu.Ili zamolis neku musku ruku da to uradi za tebe :D(iva_ je zensko,valjda) :?: MOra aku da "odspava" u servisu bar 24 h,ne moze "vruc", skinut sa auta koji je radio da se testira. A on(serviser) ce ti reci da je akumulator na izdisaju i da ti treba novi 90%.Onih 10 %,mozda ima nade do leta.Jer i leti crkavaju akumulatori 8)


uou, uou, polako majstore, musko sam! :lol: nemoj da me vredjas molim te! Zovem se Ivan znas, kao Ivan Kosancic, vitez! :D alternator dobro puni, provereno, znam da je akomulator los, zato i pitam da ga dopunim. Ne pada mi na pamet da ga nosam u servis 10 kg, kad imam punjac kuci. A mislis da moze da se zezne elektronika?
I ja bas zbog toga pitam, pocele da mi se pale lampice, crveni volan za servo, i signalizacija za neispravno svetlo, a sve radi i nema problema. Poceo sam da sumnjam da je "pobrljavila" elekronika.


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Sub, 28. 1 2012. 16:19 
OffLine
New Member

Pridružio se: Sre, 02. 3 2011. 18:52
Postovi: 54
Nemanja90 je napisao:
Koliko je star akumulator? Jbg zimi se akumulatori brze prazne nego leti, kao i svaka baterija, a ne vozis ga 15 dana + jos ako imas neki alarm ili tako nesto sto konstantno trosi struju, eto ti dovoljan razlog zasto ne pali, a kapacitet akumulatora nije veliki. Probaj punjacem da ga napunis kod kuce, bez dolivanja destilovane mislim da nije predvidjeno da se u njega doliva na sopstveu ruku.


ne znam koliko je star, ali reko bih da nije malo. Kupio auto pre 2 god sa istim akumulatorom. A jel trebam da ga otvorim. Znas da oni stari akumulatori se otvarali dok se pune. Mislim da ovaj ne moze da se otvori, zato pitam.


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Sub, 28. 1 2012. 16:21 
OffLine
New Member

Pridružio se: Sre, 02. 3 2011. 18:52
Postovi: 54
masaivan je napisao:
Opsti savet za sve je da zimi tj. ako je temp. oko nule ili ispod,
auto pali svaki dan bar 10-ak minuta,
u protivnom skinite akumulator i stavite ga negde gde je temperatura konstantna npr. garaza, stam, kuca, podrum.


ma poznato je to meni, nego ja gledam da se motor bezveze ne greje - hladi, da ne napravim vise stete nego koristi.


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Sub, 28. 1 2012. 18:21 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Pet, 19. 11 2010. 15:56
Postovi: 1007
Iva_ks_86
Aku dok normalno pali ne treba ga bacati. Prvi znak da ga trebaš menjati ili pokušati dopuniti, je resetovanje bord kompjutera, pri paljenju. Tada već može naneti štete ECU i drugoj elektronici.
Ako misliš da ga dopuniš skini jednu klemu (-) vozila i puni ga dok ga ne napuniš.
Ja sam na više tih Magnet mareli skidao čepove i dopunjavao ih demi vodom, što ih je spasilo. Znači da voda pređe 5-6mm preko, ćelija. Aku se dpunjava vodom posle elektro punjenja, pa se ostavi naknadno da se puni neko kraće vreme.

Taj pad napona što imaš na potrošačima može poticati od drugog problema. Takav aku nikada ne bi upalio auto.


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Sub, 28. 1 2012. 20:39 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Sub, 27. 6 2009. 0:13
Postovi: 1674
Lokacija: Casablanca
Garaža: Audi Cabriolet
Ivane Kosancicu, :)

Nema potrebe da otvaras akumulator, osim ako to nije predvidjeno da treba da se dosipa voda. Ja sam kao i ti imao problem s potrosnjom struje, s tim da vozim dizela i da je akumulator Bosch S3 70Ah, koji nema te ovore za vodu. Imao sam problem ako ne vozim auto 10-tak dana akumulator je mrtav, prvo sam mislio da je do akumulatora, koji je nosen na testiranje i sve je bilo ok. Posle toga sam kupio unimer izmerio potrosnju i ustanovio gde je problem, sredio sam problem. Poslednji put auto nisam vozio 10-12 dana, bilo je i do -7, -10 i bez problema na pola kljuca kresnuo (inace dizel trosi vise struje nego benzinac kad se startuje, zbog grejaca).

Tebi je ili akumulator na izdisaju ili te neki potrosac zeza, ali bih potrosnju struje iskljucio, jer tebi leti pali bez problema, sto kod mene nije bio slucaj. Moj savet, napuni akumulator i preguraj do sledece zime ili dok totalno ne crkne, pa onda kupi novi. Inace ovaj moj akumulator isto ne moze da se otvori, punio sam ga 10-15 puta sigurno dok nisam uklonio kvar. Sada radi kao sat, pu, pu, da ne ureknem. :)


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Sub, 28. 1 2012. 21:08 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Pet, 19. 11 2010. 15:56
Postovi: 1007
Svaki aku se može otvoriti. Neki teže a neki lakše. Ako su ćelije suve, bliži mu se kraj. Nikakve štete nema ako se na aku ovore čepovi radi pregleda. Taj magneti mareli na puntu izgubi vodu i potrebno je dolivati već na 50 000km. Taj aku bi trebalo da ima na jednoj od ćelija "zelenu kuglicu - areometar", koa ako se nikada ne vidi, verovatno u aku fali vode, ili je on u jako lošem stanju.
Inače svaki aku gubi vodu, sa tim što je to kod savremenih aku smanjeno a poboljšani su i čepovi.
Svaki aku koji stoji a nije napunjen preko 70% kapaciteta, se trajno oštećuje.


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Sub, 28. 1 2012. 21:15 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Sub, 27. 6 2009. 0:13
Postovi: 1674
Lokacija: Casablanca
Garaža: Audi Cabriolet
Naravno, slazem se da svaki moze da se otvori, al na mom pise da se ne otvara i nije standardni otvor one rupice kao kod onih starijih akumulatora i nema nigde taj areometar za nivo tecnosti u acu, moracu detaljno da procitam natpis sa otvora.


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Sub, 28. 1 2012. 21:29 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Čet, 17. 4 2008. 22:01
Postovi: 912
Prvo napuni akumulator.Zatim ga priključi preko ampermetra sa time da prethodno isključiš sve el. uređaje u autu uključujući i svjetlo kabine,zatvori vrata i zaključaj.Sačekaj da se ugasi i displej boarda ako postoji.Sada spoji akum. preko ampermetra i izmjeri struju.Napiši šta si izmjerio pa ću ti reći da li vuče previše.Ja sam imao sa tim iskustva.
Ako nešto bude vuklo struju onda treba naći šta,i tada će možda biti nade za akumulator.Ako ne,onda ti ne gine kupovina novog.
Ne nosi džabe aku. kod servisera jer ćeš samo platiti ono što već znaš,da je akumulator slab.


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Sub, 28. 1 2012. 21:32 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Pet, 19. 11 2010. 15:56
Postovi: 1007
Potkačiš onu plastičnu traku šrafcigerom i skineš i na njoj ostanu čepovi. Ako je potrebno, prethodno odlepiš nalepnicu. Ako je aku pod garancijom, ne treba ga dirati, da ne bi posle odbili reklamaciju.

Inače punto je poznat da može za 15-30 dana stajanja da izvuče aku, posebno ako ima ugrađen pionirov CD.


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Sub, 28. 1 2012. 22:19 
OffLine
Forum Member

Pridružio se: Sre, 29. 6 2011. 15:50
Postovi: 100
Garaža: Hyundai i20
Iva_ks_86 je napisao:
sasha015 je napisao:
Pokvarices elektroniku auta sa tim krsom od akumulatora.Napravices sebi veci trosak 10 puta nego sto nov akumulator kosta.
Ajd lepo prvo kod elektricara da ti proveri punjenje akumulatora,pa onda lepo skines akumulator i odneses u servis da ti ga dopune i testiraju i platis ciki 200 dinara za uslugu.Ili zamolis neku musku ruku da to uradi za tebe :D(iva_ je zensko,valjda) :?: MOra aku da "odspava" u servisu bar 24 h,ne moze "vruc", skinut sa auta koji je radio da se testira. A on(serviser) ce ti reci da je akumulator na izdisaju i da ti treba novi 90%.Onih 10 %,mozda ima nade do leta.Jer i leti crkavaju akumulatori 8)


uou, uou, polako majstore, musko sam! :lol: nemoj da me vredjas molim te! Zovem se Ivan znas, kao Ivan Kosancic, vitez! :D alternator dobro puni, provereno, znam da je akomulator los, zato i pitam da ga dopunim. Ne pada mi na pamet da ga nosam u servis 10 kg, kad imam punjac kuci. A mislis da moze da se zezne elektronika?
I ja bas zbog toga pitam, pocele da mi se pale lampice, crveni volan za servo, i signalizacija za neispravno svetlo, a sve radi i nema problema. Poceo sam da sumnjam da je "pobrljavila" elekronika.


Sorry,u poptisu ti je Iva_... :D
Radnja mi je pored servisa akumulatora i svaki dan se nagledam svega i svacega.To ti je moj savet,ako te zanima u kakvom ti je stanju aku.To sto ces ga ti napuniti kod kuce nece ti mnogo pomoci i nece pokazati pravo stanje stvari,jer postoji odredjena procedura punjenja i testiranja.tj simuliranja paljenja na masini u sevisu.Nekada je bolje pustiti strucnog da pogleda...Mada taj acu je ispustio dusu.3-4 godine max je zivotni vek.Somborski-2 godine.Trebao bi da ima datum proizvodnje na sebi.
Pozdrav...I da resis to brzo.City servo kod punta je skupa stvar :(


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Ned, 29. 1 2012. 12:00 
OffLine
New Member

Pridružio se: Sre, 02. 3 2011. 18:52
Postovi: 54
Mange[i]

Samo da pitam, ako sam razumeo..Morao bih da skinem aku tokom punjenja zato sto mi je garaza dalje od kuce i nemam izvore struje u njoj. Znaci... ja da prikljucim akumulator na punjac i u slucaju da ima manje tecnosti nego sto treba? pa tek po elektricnom punjenju da dolijem tecnost? a da bude akumulator otvoren tokom punjenja ili zatvoren?

Nemanja90

Provericu ja jos jedanput da negde ne vuce struju. Imam Kenwood plejer, mozda da ne vuce on? ugasen je, ne bi trebalo.

Rade486

Hvala na savetu! Trenutno nemam ampermetar/voltmetar, pregoreo ga moj otac na isti nacin kao i moj komsija :lol: . Cim ga budem kupio uraticu to sto kazes, pa da vidimo sta ne valja. [smilie=party0005.gif]

Sasa015

City-servo ne ukljucujem u voznji - ama bas nikad. Ukljucio sam ga samo kada sam kupovao auto, da proverim da li radi, i od tada ga ne ukljucujem. Nemam potrebe za tim, i ovako je dovoljno lak za okretanje, a i znam da su neki imali probleme sa senzorom volana bas zbog ukljucivanja city-servo-a. Zato mi je i bilo cuno kada se upalila crvena lampica za volan, zato sto sve radi bez problema a lampica svetli. Pa sam posumnjao da je akumulator izvor problema.


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 45 Posta ]  Idi na stranicu 1, 2, 3  Sledeća

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Google [Bot] i 3 gostiju


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu
Ne možete slati prikačene fajlove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
POWERED_BY
Prevod - www.CyberCom.rs

www.vrelegume.rs