Vrele gume

Forum internet izdanja časopisa za automobilizam, motociklizam i nautiku
Danas je Ned, 21. 9 2014. 16:04

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 15 Posta ] 
Autoru Poruka
PostPoslato: Pet, 18. 2 2011. 21:55 
OffLine
New Member

Pridružio se: Ned, 23. 1 2011. 23:00
Postovi: 25
Kupio Punta prije 2 dana i danas se vozim, pocne kisa da pada upalim brisace kad radi samo brisac za vozaca a za suvozaca ne radi? Ako je neko imao slican problem molio bih za savjet, moze li se ovo rijesiti bez servisa? Hvala...


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Pet, 18. 2 2011. 22:13 
OffLine
New Member

Pridružio se: Pon, 06. 12 2010. 18:06
Postovi: 17
Provjeri saraf na osovini suvozacevog brisaca, mozda je odvrnut pa je brisac samo spao. bude potrebe da provjeris mehaniku ispod, gdje se nalazi motor, mislim na motor brisaca, ispod haube, obavezno iskljuci kontakt, jer prstici stradaju u tren oka!!! :cry:


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Pet, 18. 2 2011. 22:16 
OffLine
New Member

Pridružio se: Ned, 23. 1 2011. 23:00
Postovi: 25
ok...hvala, potrudicu se da ne zavrsim kao neki stolar, bez nekog prsta. :D


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Pet, 18. 2 2011. 22:33 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Sre, 06. 1 2010. 5:39
Postovi: 4803
Lokacija: BG
Garaža: Fiat Punto Mk2B 1.3 Multijet
Mislim da je do podloske brisaca.
Podigni haubu, vidi da li je spala.
Ako jeste, najbolje je da skines brisace, i nekom manjom burgijom napravis rupu, i stavis osigurac.

Ako se ne snadjes javi, pa da sutra uslikam po danu kako je to kod mene.

U principu, posao od 30 minuta.
Samo treba pazljivo razmontirati onu plastiku u dnu soferke kod brisaca [ima neke cudne zabice, ali je savitljiva pa ne puca].


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Pet, 18. 2 2011. 23:32 
OffLine
New Member

Pridružio se: Ned, 23. 1 2011. 23:00
Postovi: 25
tnx Steva...ujutru cu pogledati kakva je situacija i mogu li ja to sam popraviti pa se javljam...


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Sub, 19. 2 2011. 14:51 
OffLine
Moderator

Pridružio se: Sre, 13. 7 2005. 16:21
Postovi: 6641
Lokacija: Sabac
Garaža: Trnutno idem peske :)
otisao ti prenosni mehanizam, tj gumena caura za pogon desnog brisaca...Tu se menja ceo motor i to je standardna boljka punta...

_________________



Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Sub, 19. 2 2011. 14:55 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Pet, 06. 2 2009. 21:39
Postovi: 7273
Zašto ceo motor? Ako je ta standardna Puntova boljka, onda baš ne treba motor. Spadne osigurač koji spaja makaze poluga sa osovinom, ono što je gore već pomenuto.


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Sub, 19. 2 2011. 15:00 
OffLine
Moderator

Pridružio se: Sre, 13. 7 2005. 16:21
Postovi: 6641
Lokacija: Sabac
Garaža: Trnutno idem peske :)
slobo, svi koje ja znam su to menjali...Radi se o tome da na prenosnom mehanizmu-poluzi, crkne gumena caura preko koje je to ulezisteno i menja se ceo motor... Menjao sam ja na pasinom puntu i gledao sta majstor radi...Zato to i kazem....

_________________



Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Sub, 19. 2 2011. 15:02 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Pet, 06. 2 2009. 21:39
Postovi: 7273
I meni je crkao suvozačev brisač na Puntu, baš tražim gde sam pisao o tome. Poluge su ostale bez pogona, to je bio problem kod mene.


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Sub, 19. 2 2011. 15:03 
OffLine
Moderator

Pridružio se: Sre, 13. 7 2005. 16:21
Postovi: 6641
Lokacija: Sabac
Garaža: Trnutno idem peske :)
ja sam napisao svoje iskustvo...

_________________



Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Sub, 19. 2 2011. 15:15 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Pet, 06. 2 2009. 21:39
Postovi: 7273
Ma, naravno, nego, bilo je takvih slučajeva još, a to kažem kao neko ko je nekad vozio Punta i pratio šta ljudi govore i pišu. A, i sam sam imao frku sa tim.

Našao sam nešto malo starije, iz 2007. godine.

mrki je napisao:
posto sam p(r)ozvan , da se javim...:D
brisaci su najgora stvar na puntu!!!
ove nedelje po najvecoj kisi, suvozacev mi je otkazao i pao.
otkacio se od polugice koja ga vezuje za elektromotor.
pricvrstio sam ga, ali se juce ponovo otkacio.

ne znam da li je sa donje strane poluge bila neka matica?
jel moze neko da pogleda na svom autu, pa da javi?

takve gluposti kvare uzivanje u voznji, a da ne pricam o bezbednosti!

mehanizme brisaca nisam otvarao zbog podmazivanja lagera, ali definitivno moram da resim taj problem!!



Slobodan Šobot je napisao:
mrki je napisao:
ne znam da li je sa donje strane poluge bila neka matica?


Ima plastični osigurač koji se zameni nečim boljim i sve ok. Zbog njega se sve i dešava.



mrki je napisao:
sto se tice retrovizora,i na mome puntu se vracaju u jedan polozaj, koji se razlikuje od svih ostalih.

nego, sto mene muci je plasticni osigurac, odn. biksna koja drzi brisace, majstor mi je trazio 1000din da rasklopi ceo sistem, podmaze meh. delove improvizuje sa osiguracem i napravi trajno resenje?
mislim da je 1000 din mnogo para za takvu stvar!
sta da radim?
jel imate neki predlog kako da cime da zamenim osigurac, odn. biksnu?

pozz



Slobodan Šobot je napisao:
Ne treba nikakvo detaljno rasklapanje mehanizma da bi problem bio rešen. Problem je u zglobu tj. osovini koja spaja dve poluge, a sve zato što je isti na udaru vode koja prolazi kroz rešetku one crne plastične maske koja je namenjena odvodu vode sa vetrobrana. Voda direktno pada na zglob, ispira masnoću posle čega dolazi do korozije, povećanja trenja sve do ispadanja osigurača. Nakon popravke zgloba, najbolje bi bilo napraviti neku vrstu nadstrešnice iznad zglobova od neke plastike ili tako nešto. Kakvo god rešenje da se primeni, svejedno je- bitno je samo da voda ne kaplje po zglobu.

Mrki, ako ti je mnogo 1.000 dinara (i ja mislim da jeste) raspitaj se i kod nekog drugog majstora. Na kraju krajeva, ako imaš neku garažu da se skloniš sa hladnoće, odradi to sam ili sa ekipom uz neko crno vince ili tako nešto. :)

I da... čime zameniti fabrički (ispali) osigurač?

U svakoj radionici i šupi imaš hiljade rešenja, a na tebi je da skineš poluge i da sam izabereš koje ćeš primeniti. :wink:


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Sub, 19. 2 2011. 15:44 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Sre, 06. 1 2010. 5:39
Postovi: 4803
Lokacija: BG
Garaža: Fiat Punto Mk2B 1.3 Multijet
Evo slika.
Ovo je deo kod suvozacevog brisaca, posto onom vozacevom, koji je u cosku nisam mogao prici.
Slika Slika

Sustina-problem je, kao sto je receno, u toj gumi-plastici koja kao prsten stoji na donjem delu.
Vremenom se ona potrosi, pukne, deformise, i poluga spadne.

Ranije su majstori zloupotrebljavali neznanje, pa su naplacivali ceo mehanizam kao generalnu na motoru!
U Delti je ceo set za brisace, dakle motor i makeze prvo bio 18000rsd, a sada je mislim 13000rsd.
Polovni set, na otpadima u SA, je 20-30e.

Ako razlog nefunkcionisanja brisaca nije los motor, sve sto treba uraditi vidi se koliko-toliko na mojim slikama.

Na tom delu koji ima gumu-plastiku treba uraditi sledece:
- po skidanju celog mehanizma, turpijom ili tocilom zaravniti malu povrsinu
- uzeti burgiju onog promera koja ce odgovarati promeru buduceg osiguraca
- taj deo koji se busi je valjkast, pa ga i treba zaravniti malo, i fiksirati bri busenju
- stavi se osigurac, njegovi krajevi se saviju, tako da idu jedan od drugog, te da se ne moze izvuci ili sam ispasti
- vrati se sve nazad

To je cela filozofija.
Ja sam ovo uradio preventivno na mom Puntu [video sam da je jedna guma malo "ojedena".
Ovo u servisu naplacuju 1000-1500din.

Sve sto treba je malo alata, i pola sata vremena.

**
Sad vidim da je malo rdjavo ovo kod mene na Puntu.
Posto imam neku crnu boju i antikorozivnu zastitu, ako budem dokon, skidacu ovo da ofarbam i zastitim, pa cu sve slikati i opasati kao DIY za Th: podloske brisaca.
Sigurno ce do tada biti kasno, ali ce ubuduce drugima pomoci.
Zaista nije komplikovano.


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Sub, 19. 2 2011. 18:03 
OffLine
New Member

Pridružio se: Ned, 23. 1 2011. 23:00
Postovi: 25
Ej ljudi hvala na pomoci, problem je rjesen danas...sva sreca nije motor niti nesto ozbiljno. Ispala poluga iz "zgloba" ili kako vec to funkcionise ...odvezem u servis kod prijatelja i njegov mehanicar to skine, izbusi novu rupu i stavi novi saraf (osigurac), kaze: Mogu ti ja vratiti ali ce ponovo spasti tako da je bolje da se probusi ponovo i stavi novi osigurac. Sve zajedno trajalo nekih 45 minuta. Meni nije naplatio jer mi drug vodi servis a koliko uopste naplacuju takve stvari nem pojma ;)...hvala jos jednom na pomoci...


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Sub, 19. 2 2011. 18:40 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Sre, 06. 1 2010. 5:39
Postovi: 4803
Lokacija: BG
Garaža: Fiat Punto Mk2B 1.3 Multijet
To je ovo sto smo ti rekli, i sto sam ja kod sebe uradio.
Najbitnije da je sreDZeno! [smilie=party0005.gif]


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Sub, 19. 2 2011. 19:58 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Uto, 24. 1 2006. 15:54
Postovi: 17831
Lokacija: NS
[yesss]

_________________
SlikaSlika

Life is funny, skies are sunny
Bees make honey, who needs money


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 15 Posta ] 

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 6 gostiju


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu
Ne možete slati prikačene fajlove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
POWERED_BY
Prevod - www.CyberCom.rs

www.vrelegume.rs