Vrele gume

Forum internet izdanja časopisa za automobilizam, motociklizam i nautiku
Danas je Sre, 17. 9 2014. 1:26

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 104 Posta ]  Idi na stranicu 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Sledeća
Autoru Poruka
PostPoslato: Sre, 10. 10 2007. 16:47 
OffLine
New Member

Pridružio se: Pon, 24. 9 2007. 16:12
Postovi: 10
Lokacija: Beograd
Da li neko zna koji su prvi simptomi otkazivanja plivajuceg zamajca. Samo ponekad se pri paljenju cuje metalan zvuk, jedan majstor kaze da se cuje zamajac a drugi da se cuje neki zupcanik u anlaseru. Kome da verujem?


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: Sre, 10. 10 2007. 17:01 
OffLine
New Member

Pridružio se: Čet, 04. 10 2007. 19:02
Postovi: 10
pročitaj temu Crko zamajac na Leonu 1.9TDI po drugi put!

Metalni zvuk može biti od bilo čega. Meni se na renou isto tako čulo zveckanje, ali se ispostavili da je aluminijumska obloga oko auspuha bila naslonjana na zadnji lonac. Sitnica. Ne smem ni da pomislim koliko bi servis naplatio. Proveri da li se zvuk pojačava kad dodaš gas ili možda isčezne. Možda je neki šraf ostao nezavrnut pa klapara (majstori su neverovatni u svojoj bahatosti).


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: Sre, 10. 10 2007. 22:56 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Ned, 12. 9 2004. 0:25
Postovi: 2132
Lokacija: Lozana CH
Garaža: BMW 325XI E90
Evo procitaj ovo sto je receno o mondeu, sve isto vazi i za Focus sto se zamajca tice.
http://www.vrelegume.co.yu/forum/viewtopic.php?t=8102
I nazalost moram da ti kazem da mislim da je majstor u pravu po pitanju zamajca, i meni se isto ponekad cuo taj zvuk. Nazalost to je poznata boljka, a ovo je jedan od simptoma.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: Čet, 11. 10 2007. 7:34 
OffLine
Forum Member

Pridružio se: Sre, 22. 11 2006. 11:38
Postovi: 746
Lokacija: Kragujevac
Da li je moguce da taj plivajuci zamajac bas toliko crkava :shock:

Ipak je to dobar trosak....


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: Čet, 11. 10 2007. 9:12 
OffLine
New Member

Pridružio se: Pon, 24. 9 2007. 16:12
Postovi: 10
Lokacija: Beograd
Zamajac je navodno promenjen pre 2 meseca kada sam i kupio tog fokusa, da li je moguce da je odmah otkazao? Zvuk se cuje samo prilikom paljenja i to ne uvek, cini mi se da se cesce cuje kada je auto na uzbrdici.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: Čet, 11. 10 2007. 15:03 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Ned, 12. 9 2004. 0:25
Postovi: 2132
Lokacija: Lozana CH
Garaža: BMW 325XI E90
Hmm, pretpostavljam da ne znas da li je stavljen novi zamajac, ili neki polovan, ili reparirani. Posto ga je prodavac spremao za prodaju, sigurno je gledao samo kako sto jeftinije da prodje.
Meni se posle zamene zamajca cuo bas taj kratkotrajni metalni zvuk prilikom paljenja auta, i to samo ponekad. Poceo se cuti odmah prvi dan nakon zamene, sve mi je bilo jasno. Kvar je brzo uznapredovao i vec posle deset dana je bilo gore nego pre popravke. Probaj da dok je izbacen iz brzine polako otpustas kvacilo i slusaj sta se desava tamo gde kvacilo treba da hvata, da li se cuju neki zvukovi, cesanje, zvizdanje...

E sad da li je moguce da toliko crkava, pa ne bas toliko cesto, samo po jednom na svakih 150 000-200 000km, na SVAKOM autu :-) Kod nas taman stizu iz uvoza sa tom kriticnom kilometrazom, i to je to.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: Čet, 11. 10 2007. 15:09 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Pon, 27. 10 2003. 12:06
Postovi: 4202
Lokacija: Novi Sad, exVojvodina
Garaža: VW Polo 1,6 TDI
Da li moze neko od masinaca da malo pojasni sta je to zapravo PLIVAJUCI zamajac, tj. po cemu se razlikuje od "obicnog"...?


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: Čet, 11. 10 2007. 16:10 
OffLine
Moderator

Pridružio se: Sre, 13. 7 2005. 16:21
Postovi: 6635
Lokacija: Sabac
Garaža: Trnutno idem peske :)
moze, samo mi dajte crtez sklopa pa cu ti objasniti...napamet tesko, bar ja...mozda milann, moze ako se sretao u praksi sa tim....


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: Čet, 11. 10 2007. 18:25 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Ned, 12. 9 2004. 0:25
Postovi: 2132
Lokacija: Lozana CH
Garaža: BMW 325XI E90
Imate sliku tamo u onoj temi o Leonu.
Kao sto mu samo ime na engleskom kaze "Dual-mass" se grubo receno sastoji iz dva obicna zamajca koji su spojeni nekim oprugama, nitnama i koje cime. Cela poenta je da ta dva dela mogu u odredjenim situacijama da se okrecu jedan u odnosu na drugi, i da na taj nacin zastite menjac od prevelikog obrtnog momenta... Sprecava neke vibracije prilikom paljenja i gasenja motora i sl. E sad problem nastaje kad unutar njega neki delovi oslabe, neke "nitne" pojedu(vidi se spolja da su pojedene) i onda ta dva dela pocnu suvise lako da se okrecu jedan u odnosu na drugi, landaraju medjusobno, da proklizavaju...


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: Pet, 12. 10 2007. 15:00 
OffLine
Forum Member

Pridružio se: Sre, 22. 11 2006. 11:38
Postovi: 746
Lokacija: Kragujevac
Klasicni zamajac ima dve funkcije: jedna je kada se startuje motor (onaj nazubljeni venac) i druga, koja je mnogo vaznija, da 'ispegla' neravnomeran rad motora.

O cemu se zapravo radi? Klasican mehanizam klip-klipnjaca-kolenasto vratilo, nije bas srecno resenje. Tu se pojavljuju ogromne inercijalne sile koje remete kontinualan rad motora, odnosno bilo kog mehanizma sa ovakvim sistemom. U radnom taktu motora, kada se smesa upali i rasiri, pojavljuje se povecana brzina kretanja klipa (klipne grupe) koja mora naglo da promeni smer kretanja kada dodje do unutrasnje mrtve tacke (UMT). Tada se pojavljuju inercijalne sile koje uticu da klip nastavi kretanje u prvobitnom smeru. Kada klip okrene u UMT, onda krece ka spoljsnjoj mrtvoj tacki (SMT) i pri tom sabija smesu u nekom drugom cilindru. Sada mu zamajac priskace u pomoc jer je u radnom taktu akumulirao energiju. To je isto kao kod onih malih automobilcica koji su mogli sami da idu kada ih predhodno vise puta zaletite, secate se toga, svi smo bili deca... :D

E sad, plivajuci zamajac ima iste osnovne funkcije. Razlika u odnosu na klasican zamajac je u tome sto je preuzeo deo posla koji lamela treba da odradi. Kod plivajuceg zamajca, pored akumulacije energije, pridodata je i funkcija upijanja udarnih opterecenja. To je kod klasicnog zamajca odradjivala lamela sa onim torzionim oprugama. Sada lamela ima funkciju da prihvati proklizavanja koja se javljaju pri sinhronizaciji brojeva obrtaja motora i menjaca, a zamajac sa onim spiralnim oprugama prihvata udarna opterecenja. Ona se javljaju pri 'potpisivanju', a kod jacih motora (sa vecim obrtnim momentom) i pri naglom ubrzanju sa nizih brojeva obrtaja, posto max moment startuje kod nekih motora i sa 1700 o/min.

Po meni, gledano sa aspekta konstrukcije, pozitivna stvar plivajuceg zamajca je sto je delu kome je osnovna funkcija da upije neravnomeran rad motora, pridodata i funkcija upijanja udarnih opterecenja, a samim tim i povecana masa zamajca. Cinjenica je da sto je veca masa zamajca to je i ravnomerniji rad motora, ali prevelika masa utice negativno na start motora, pa je potreban snazniji akumulator. No dobro, nadje se tu neki kompromis.

Pored toga, posto su iz konstrukcije lamele izbacene opruge, onda je i sam proizvod jeftiniji. A kako je lamela potrosan deo onda je i jeftinije odrzavanje.

Ono sto zameram, hm, pa to je ono sto pokazuje praksa. Projektovati deo koji ce da izdrzi 150k, pa to je stvarno sramota. Nazalost, ovaj efekat potire sve pozitivne stvari. Kada bi se plivajuci zamajac uradio kvalitetno, da izdrzi bar 400k, onda bi gledano sa strane konstruktora, cela prica imala smisla. Ovako, korist imaju samo servisi.

Eto, pokusao sam malo da vam objasnim sta je to plivajuci zamajac. Ako nesto nije bilo dovoljno jasno, pricu nastavljamo u ponedeljak... :D :D


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: Pet, 12. 10 2007. 16:14 
OffLine
Forum Member

Pridružio se: Sre, 08. 10 2003. 11:04
Postovi: 1716
Lokacija: Bajina Basta
Problem je posebno izrazen kod motora sa 4 cilindra, ko sestaka je problem manji odnosno takoreci ne postoji...

_________________
Lancia Kappa 2.0 20v LPG


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: Pet, 12. 10 2007. 16:22 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Pet, 12. 10 2007. 2:32
Postovi: 7900
Lokacija: Novi Sad
Garaža: VW Caddy 1.9TDI, 207 1.4hdi
Načuo sam dok sam bio kod jednog majstora, da kad ode plivajući zamajac da se manifestuje tako što kad usporavaš, pri manjim brzinama, auto počinje da trza, orjentaciono raspon oko 1200-2000 obrtaja. E sad...?


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: Pet, 12. 10 2007. 16:38 
OffLine
Moderator

Pridružio se: Sre, 13. 7 2005. 16:21
Postovi: 6635
Lokacija: Sabac
Garaža: Trnutno idem peske :)
da dodam nesto na milannovu pricu...
sto motor ima vise cilindara, manji je razmak paljenja, tako da je manja i kolicina energije koju zamajac mora da akumulira tako da je potrebla manja masa...znaci da bi ispeglao rad jedno cilindricnog motora zamajac mora da ima masu takvu da vrti motor u tri takta ili 540 stepeni, a kod cetvorocilindricnog 180 stepeni...kod sestocilindricnog motora taj razmak je 120 stepeni...da ne navodim dalje....
sto se tice udarnih opterecenja, ona mogu da budu velika i svi zupcanioci menjaca i transmislije se proracunavaju sa faktorom udara 1 (inace, to je max), jer je skoro redovna pojava da neko pritisne gas do daske i naglo pusti kvacilo kako bi potpisao auto....u tom momentu ceo obrtni moment motora je udar....


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Čet, 04. 2 2010. 17:05 
OffLine
New Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Čet, 16. 4 2009. 10:57
Postovi: 52
Trudio sam se da pročitam sve postove, izvinjenje ako sam propustio neki i ponavljam već napisano.

Ja imam Focus-a 1.8 tddi 90ks, 2001. Piše mu da je prešao 120k, mada ja mislim da je prešao i više. (Zašto li su SVA kola na placevima prešla 60-70k ili 120k? To su izgleda neke psihološke brojke...)

Kod mene se zamajac manifestuje tako što kad je motor upaljen i na leru, kad otpustim kvačilo, čuje se kao da helikopter dolazi iz daljine, kao i dosta drugih zvukova. Inače, još uvijek radi dosta dobro, ali će morati kod majstora, ako ne uspijem da ga prodam prije toga.

Još ovo. Na mom Fokusu svira servo pumpa. Svira uvijek, kad vozim na pravcu, ne samo kad smotam do kraja. Ne troši servo tečnost... Osim toga što čujem avetinjsko zviždanje kad vozim s otvorenim prozorom, nemam drugih smetnji. Čuo sam da ima po Srbiji neko ko reparira servo pumpe.

Da sam bio pametan pa čitao forume, ne bih kupovao smeće od auta, na kojem je sigurno da će da mu crkne zamajac.

Sledeća mi je toyota corolla benzinac, i to ona ružna što se proizvodila do 2003. Kažu da se taj auto nikad ne kvari.


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Čet, 04. 2 2010. 17:48 
OffLine
Forum Member

Pridružio se: Sre, 08. 10 2003. 11:04
Postovi: 1716
Lokacija: Bajina Basta
Mislim da tvoj fokus nema plivajuci. Jednostavno to je stari motor sa manjim obrtnim momentom. Proveri u ovlascenom servisu. A to sto ti se cuje moze da bude druk lezaj. Nije Fokus toliko los auto....

_________________
Lancia Kappa 2.0 20v LPG


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 104 Posta ]  Idi na stranicu 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Sledeća

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Google [Bot] i 4 gostiju


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu
Ne možete slati prikačene fajlove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
POWERED_BY
Prevod - www.CyberCom.rs

www.vrelegume.rs