Vrele gume

Forum internet izdanja časopisa za automobilizam, motociklizam i nautiku
Danas je Čet, 18. 9 2014. 19:42

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 776 Posta ]  Idi na stranicu 1, 2, 3, 4, 5 ... 52  Sledeća
Autoru Poruka
PostPoslato: Pon, 12. 10 2009. 3:33 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Pet, 23. 3 2007. 16:15
Postovi: 14025
Lokacija: Beograd
Garaža: Honda Civic EU 1.6 VTEC 2003
Obavezna oprema po novom ZOBS-u = vidi u ovom postu


Podstaknut temom o adekvatnoj opremi za Prvu pomoć odlučio sam da otvorim ovu temu. Na više mesta je spominjano šta je sve od opreme obavezno po novom Zakonu o bezbednosti saobraćaja, koji stupa na snagu za malo manje od 2 meseca.
Možemo u ovoj temi navesti šta je to što moramo imati u automobilu, a isto tako da iskažemo svoje mišljenje o opremi koju koristimo. Dobru opremu preporučujemo, a možemo i pisati gde je šta kupljeno i koliko košta. Kad su neke akcije u pitanju, može se proći znatno jeftinije, a da se kupi kvalitetan proizvod.

Dakle, obavezna oprema po važećem Zakonu:
- prva pomoć
- trougao
- rezervne sijalice
- sajla ili uže za vuču
- rezervni točak i alat za zamenu
- sigurnosni pojasevi

Novi Zakon zahteva i sledeće:
- PP aparat
- reflektujući prsluk
- zimska oprema

U Evropi vam treba... http://www.automobilizam.net/obavezna-o ... ske-unije/
Deo informacija se može pronaći i na (sramotno lošoj) internet prezentaciji AMSS... http://www.amss.org.yu/

Dopunite me ako sam nešto preskočio ili me ispravite ako sam pogrešio.



edit:

1. Znak za obeležavanje vozila zaustavljenog na kolovozu (trougao)
2. Oprema za pružanje prve pomoći (kutija prve pomoći – koja odgovara standardu SRPS Z.B2.001)
3. Rezervne sijalice (najmanje za polovinu sijaličnih mesta) - moraju biti odgovarajuće za vozilo (ne bilo koji komplet)
4. Reflektujući prsluk (koji odgovara standardu EN 471) - mora biti u vozilu pri ruci
5. Uže ili poluga za vuču
6. Sediste za decu do 3 godine starosti (ako se vozi dete u vozilu do 3 godine starosti)
7. Obrazac Evropskog izveštaja o saobraćajnim nezgodama (deli se besplatno u osiguravajućim kućama)
8. Zimska oprema podrazumeva: zimske pneumatike sa oznakom M+S i najmanjom dubinom sare 4 mm i + lanci za sneg


clan 121 stav 4 - odlozen do 1. novembra 2012: do tada vazi bilo koji pneumatik na pogonskoj osovini sa minimalnom sarom od 4mm


Pravilnik iz aprila 2012:
Član 113.
Zimska oprema motornih vozila, osim za vozila vrsta L, K, T i C, u smislu ovog pravilnika,
podrazumeva:
1) pneumatike za zimsku upotrebu (npr. M+S, Snow Winter i dr.) na svim
točkovima vozila vrste M1 i N1;
2) lance odnosno druge uređaje za povećanje trakcije na najmanje dva pogonska točka;
3) za vozila vrsta M2, M3, N2 i N3 obavezni deo zimske opreme je i lopata, osim za vozila
koja učestvuju u javnom gradskom prevozu.
Dubina gazećeg sloja na pneumaticima za zimsku upotrebu ne sme biti manja od 4 mm.
Na vozilima se ne smeju postavljati pneumatici sa klinovima.
U periodu od 1. novembra do 1. aprila vozila moraju biti opremljena zimskom opremom
ako se zbog vremenskih uslova na kolovozu nalazi sneg, led ili poledica. Van navedenog
perioda vozila mogu biti opremljena zimskom opremom.

Izuzetno od stava 4. ovog člana, u naselju vozila ne moraju biti opremljena lancima,
odnosno drugim uređajima za povećanje trakcije.
Oprema iz stava 1. tačka 2) ovog člana može se postaviti na točkove na delu puta koji nije
označen znakom „lanci za sneg” samo kad je kolovoz prekriven snegom.
Odredbe ovog člana ne odnose se na vojna vozila.



Члан 115.
Опрема за пружање прве помоћи (комплет прве помоћи величине „А“) која одговара стандарду SRPS Z.B2.001 („Службени гласник РС”, број 6/10), мора постојати тако да се може по потреби користити у моторним возилима врста L осим у возилима врсте L1, L2 и L6 .
У моторним возилима врста М, N, T, C и K5 мора постојати опрема за пружање прве помоћи (комплет прве помоћи величине „Б“) која одговара стандарду SRPS Z.B2.001 („Службени гласник РС”, број 6/10), тако да се може по потреби користити. У возилима врста М2 и М3 која имају више од 22 места за седење мора се налазити две кутије прве помоћи величине „Б“.
Опрема за пружање прве помоћи мора се налазити на доступном месту.

L1 - do 50 ccm.




Члан 113.
(1) Преносни апарат за гашење почетних пожара, са важећим доказом о исправности у складу са препоруком произвођача, мора постојати и бити постављен на доступном месту, тако да се у случају пожара може употребити у моторним возилима, осим у возилима врсте L и у возилима врсте М1 којима се не врши јавни превоз путника у саобраћају на путевима.




Члан 121.
(1) Зимска опрема моторних и прикључних возила осим возила врсте L, у смислу овог правилника, подразумева:
1) пнеуматике за зимску употребу (нпр. M+S, Snow, Winter и др.) на свим точковима возила врста М1 и N1; [18]
2) ланце односно друге уређаје за повећање тракције на најмање два погонска точка;
3) за возила врста М2, М3 и N обавезни део зимске опреме је и лопата осим возила која учествују у јавном градском превозу.
(2) Дубина газећег слоја на пнеуматицима за зимску употребу не сме бити мања од 4 mm.
(3) На возилима се не смеју постављати пнеуматици са клиновима.
(4) У периоду од 1. новембра до 1. априла возила морају бити опремљена зимском опремом. Ван наведеног периода возила могу бити опремљена зимском опремом.
(5) Изузетно од става 4. овог члана, у насељу возила не морају бити опремљена ланцима, односно другим уређајима за повећање тракције.
(6) Ланци и други уређаји за повећање тракције морају обавезно да се поставе на точкове када је коловоз покривен снегом на одсеку пута који означен саобраћајним знаком "ланци за снег". Ова опрема се може поставити на точкове и на одсеку пута који није означен овим знаком само када је коловоз прекривен снегом.



Bezbednosna sedišta za decu koja se postavljaju u vozila moraju biti homologovana u skladu s jednoobraznim tehničkim uslovima i moraju da budu postavljena na način kako to preporučuju proizvođač dečjeg sedišta i proizvođač vozila. Homologaciona oznaka za dečja sedišta je ECER 44/04.

Vetrobransko staklo vozila, po novom Pravilniku, ne sme da bude naknadno zatamnjeno. Prednja bočna stakla mogu da budu zatamnjena do 30% a zadnje staklo, kao i zadnja bočna stakla, mogu da budu zatamnjena 100%. Ovo pravilo se ne primenjuje na vozila državnih organa. Provera stepena zatamnjenosti može da se uradi u Centru za motorna vozila AMSS, svakog radnog dana od 8 do 15 h, Beograd, Ruzveltova 19, kao i u poslovnicama AMSS CMV u Novom Sadu, Čačku, Nišu i Somboru. Sve potrebne informacije mogu da se dobiju putem broja telefona 011/333-1290.

Vlasnici vozila, koja su uvezena do 30. juna 2012. godine, a imaju volan na desnoj strani, neće morati da menjanju poziciju volana. Ukoliko su ovakva vozila, kupljena i uvezena posle 30. juna 2012. godine, da bi bila registrovana, njihovi vlasnici moraće da promene poziciju volana tako da se on nalazi sa leve strane.

Komplet sijalica više nije obavezan deo opreme u vozilima.


Poslednji put menjao trojanac dana Pon, 12. 10 2009. 4:38, izmenjena 3 puta

Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Pon, 12. 10 2009. 4:23 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Pet, 23. 3 2007. 16:15
Postovi: 14025
Lokacija: Beograd
Garaža: Honda Civic EU 1.6 VTEC 2003
Kod mene u autu se nalazi sva nabrojana oprema, plus još ponešto što mislim da je potrebno i preporučljivo imati.
Dobro je imati pumpu ili mali kompresor, kablove za akumulator, baterijsku lampu i nešto najosnovnije od alata.

Prva pomoć koju imam je stara i iako nije korišćena, moram je zameniti. Trenutno je u Metrou na akciji set "Auto Apoteka - Mediteks" po ceni od 506,22 dinara.
Sadržaj nije naveden spolja, već unutra. Tako da ne znamo šta ima unutra dok ne kupimo. Ja sam malo zavirio i video sam da je spisak poduži ali nisam mogao da proverim da li se sve što piše i nalazi u kutiji.

Mislim da imam 2 trougla, stari i novi. Za svaki slučaj. :)

Za vuču imam uže, a ne sajlu, mada mislim da to nije bitno. Uže je testirano pre nekih mesec dana. Osmica vukla Punta jedno 6-7km i nije bilo problema. :D

Rezerve sijalice uvek imam, mada treba da dopunim kutiju. Uglavnom imam sve vrste sijalica u rezervi, pa čak i za kontrolnu tablu.

PP aparat imam neki najjeftiniji i kako čujem, skroz je nepouzdan. A kažu i da panduri zajebavaju jer ima samo deklaraciju ali ne i atest.

U Metrou je trenutno na akciji malo ozbiljniji PP aparat, bar tako izgleda na prvi pogled. Liči na one prave ali kad se zagleda malo bolje vidi se da to nije to. Cena je 990,00 dinara. Pravi se kod nas, proveriću tačno ko ga pravi.

Reflektujući prsluk imam ali ga još nisam koristio. Uzeo sam žuti čisto iz psiholoških razloga. Vozači koji nailaze dok ja stojim pored pokvarenog auta će više usporiti ako vide žuti prsluk jer ih to asocira na policiju.

Kad smo već kod asocijacije na policiju, evo preporuke za baterijsku lampu. Jednu su mi ukrali ali ponovo sam kupio jer je odlična baterijska lampa sa više funkcija. Imao sam situaciju da mi je auto stao na putu, nezgodno mesto, iza krivine. Naravno, noć. Imao sam sreće da sam mogao uključiti sva 4 migavca ali bez obzira na to, jurili su pored mene kao sumanuti. Pošto ova lampa ima funkciju trepčućeg crvenog svetla, zalepio sam je na krov jer ima i magnet i od tada su svi kočili i vozili sporije misleći da je policija. :lol: Inače, cena ove lampe u Metrou je bila oko 900 dinara, ne znam da li je sad imaju.


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Pon, 12. 10 2009. 4:43 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Pet, 23. 3 2007. 16:15
Postovi: 14025
Lokacija: Beograd
Garaža: Honda Civic EU 1.6 VTEC 2003
Evo i ovo sam našao...

Pod opremom vozila u saobraćaju na putevima podrazumeva se:

1. rezervni točak;
2. aparat za gašenje požara;
3. znak za obeležavanje vozila zaustavljenog na kolovozu puta;
4. oprema za pružanje prve pomoći (kutija prve pomoći);
5. klinasti podmetači;
6. čekić za razbijanje stakla;
7. rezervne sijalice;
8. sigurnosni pojasevi;
9. uže ili poluga za vuču;
10. zimska oprema i
11. druga oprema.

A) Za pojedine delove opreme dajemo sledeće objašnjenje:

1. Rezervni točak

U motornim i priključnim vozilima, osim u motociklima, motornim vozilima na tri točka, traktorima, traktorskim prikolicama, prikolicama sa jednostrukom osovinom i jednoosovinskim prikolicama, autobusima za gradski i prigradski saobraćaj, trolejbusima za gradski saobraćaj i vozilima namenjenim za komunalne usluge (za pranje i čišćenje ulica, odvoz smeća i fekalija i dr.), mora postojati rezervni točak na vidnom mestu tako da ga vozač može po potrebi, koristiti.

U vezi sa gore iznetim, ukazjemo da pneumatici na vozilima moraju biti deklarisanih dimenzija od strane proizvodjača, zavisno od najveće dozvoljene brzine kretanja vozila i najveće dozvoljene mase vozila na kome su pneumatici postavljeni, a na istoj osovini vozila moraju biti jednaki po vrsti (letnji, zimski), konstrukciji (radijalni, dijagonalni i sa ukrštenim pojasevima), nosivosti i dimenzijama. Dubina šara pneumatika po obimu i širini protektora ne sme iznositi manje od 1mm za putničke automobile i kombinovana vozila, odnosno manje od 2 mm za autobuse i teretna vozila.

Na naplatku rezervnog točka ne mora se nalaziti pneumatik iste vrste i konstrukcije.

Obnovljeni pneumatici mogu se koristiti na vozilima pod uslovom da imaju deklaraciju proizvodjača ili izvodjača protektiranja.

Iz navedenog može se izvesti zaključak da na naplatku rezervnog točka mora biti pneumatik iste dimenzije i nosivosti, pa prema tome “mali rezervni točak” koji postoji u nekim vozilima ne ispunjava navedeni uslov.

2. Aparat za gašenje požara

U motornim vozilima, osim u putničkim automobilima kojima se ne vrši javni prevoz lica u saobraćaju na putevima, motociklima, motornim vozilima na tri točka i traktorima, mora postojati aparat za gašenje požara i biti postavljen na vidnom mestu tako da se u slučaju opasnosti može upotrebiti.

3. Znak za obeležavanje vozila zaustavljenog na kolovozu puta

U motornim i priključnim vozilima, osim u motociklima bez bočne prikolice, mora postojati, na vidnom mestu, poseban standardizovan znak za obeležavanje vozila zaustavljenog na kolovozu puta tako da ga vozač može po potrebi koristiti.

Po dva znaka mora biti u:

1. teretnom vozilu i autobusu – ako vuku priključno vozilo:
2. motornom vozilu koje se nalazi na začelju kolone – ako se motorna vozila kreću u organizovanoj koloni.

Ovaj znak ima oblik ravnostranog trougla, sa ivicama crvene boje čija dužina iznosi 40 cm, a širina najmanje 5 cm, gde ivice moraju biti prevučene regflektujućom materijom ili crvenom katadiopterskom optikom u širini od najmanje 2 cm ili izradjene tako da se mogu po čitavoj dužini osvetliti sopstvenim izvorom svetlosti. Znak mora da bude izradjen od čvrstog materijala i na način koji mu omogućava da stabilno stoji u vertikalnom položaju.

4. Oprema za pružanje prve pomoći (kutija prve pomoći)

U motornim vozilima, osim u motociklima radne zapremine motora do 50 cm³, mora postojati, na vidnom mestu, oprema za pružanje prve pomoći (kutija prve pomoći) tako da je vozač može po potrebi, koristiti.

Oblik, mere i sadržaj kutije prve pomoći propisan je jugoslovenskim standardom JUS H.H2.800 iz 1968. godine. Ovim standardom odredjene su dve veličine kutije prve pomoći: A – za putnička vozila (25 cm x 12 cm x 6 cm) i kamione i B - za motocikle (12 cm x 9 cm x 5 cm). Kutija mora da sadrži sledeće (u zagradi je dat broj komada kutije prve pomoći za motocikle):

- individualni prvi zavoj (12 cm x 5 m) sa jednim jastučetom (16 cm x 12 cm), broj komada 1 (-);
- individualni prvi zavoj (10 cm x 5 m) sa jednim jastučetom (12 cm x 10 cm), broj komada 1 (1);
- koliko zavoj (8 cm x 5 m), broj komada 2 (1);
- sterilna gaza po 1/4m pojedinačno pakovanje (80 cm x 25 cm), broj komada 2 (1);
- sterilna kompresa od gaze – pojedinačno pakovanje (20cm x 20cm), broj komada 5 (-)
- hansaplast, tosamplast ili sl. (10cm x 8cm), broj komada 5 (2);
- lepljivi flaster (1cm h 1m), broj komada 2 (1);
- trougla marama veličine 100cm x 100cm x140cm i gustoće 20 x 19, broj komada 1 (1);
- igala sigurnica, broj komada 10 (3);
- nožić za brijanje sa jahačem za paranje odijela, broj komada 1 (1);
- polovinilski rukavac, kesa (70cm x 40cm), broj komada 1 (1);
- spisak materijala i uputstvo za njegovo korišćenje izdato od JU crvenog krsta, broj komada 1 (1).

5. Klinasti podmetači

U motornim i priključnim vozilima, čija najveća dozvoljena masa prelazi 5t moraju postojati dva klinasta podmetača, na vidnom mestu, tako da ih vozač može, po potrebi, koristiti.

6. Čekić za razbijanje stakla

Čekić za razbijanje stakla u autobusima i trolejbusima iz člana 54. stav 3. ovog pravilnika mora postojati, na vidnom mestu, tako da se u slučaju opasnosti može upotrebiti.

U vezi sa iznetim ukazujemo da je najveća dozvoljena masa zbir mase vozila i nosivosti vozila. Nosivost teretnih vozila je data u saobraćajnoj dozvoli, kod putničkih vozila i autobusa ona se dobija množenjem brojem putničkih mesta za sedenje sa 75 kg (i brojem mesta za stajanje kod autobusa koja imaju ta mesta) i dodavanjem mase prtljaga koji se može prevesti a koja je odredjena od strane proizvodjača vozila.

Čekić za razbijanje stakla moraju imati autobusi, bez pomoćnih vrata za izlaz putnika u slučaju opasnosti, sa po jednim prozorom sa obe bočne strane površine najmanje 0,8 m x 0,6m, i sa natpisom da služe za izlaz u slučaju opasnosti.

7. Rezervne sijalice

U motornim vozilima, osim u motociklu, traktoru, trolejbusu za gradski saobraćaj i autobusu za gradski i prigradski sobraćaj moraju postojati, na vidnom mestu, rezervne sijalice najmanje za polovinu sijaličnih mesta udvojenih uredjaja za osvetljavanje puta i za davanje svetlosnih znakova i po jedna sijalica za neudvojena sijalična mesta za koja je mogućna zamena samo sijalica.

Da bi se odredio potreban broj rezervnih sijalica neophodno je utvrditi broj udvojenih i neudvojenih sijaličnih mesta. Primer: vozilo koje ima dva glavna fara (1 rezervna sijalica), dva prednja poziciona svetla (1), dva prednja pokazivača pravca (1), dva bočna pokazivača pravca (1), dva zadnja pokazivača pravca (1), dva zadnja poziciona svetla (1), jedno svetlo za vožnju unazad (1), svetlo zadnje registarske oznake (1), jedno svetlo za osvetljavanje “nstrument table” (1) i jedno svetlo za unutrašnju rasvetu

9. Uže ili poluga za vuču

U putničkim automobilima i vozilima namenjenim za prevoz opasnih materija mora postojati, na vidnom mestu, uže ili poluga za vuču tih vozila, koji moraju odgovarati normativnim propisima u odgovarajućem jugoslovenskom standardu.
Ostala motorna i priključna vozila mogu imati polugu za vuču.

Članom 86. Zakona o osnovama bezbednosti saobraćaja na putevima posredno je odredjena dužina užeta odnosno poluge za vuču, gde je propisano da odstojanje izmedju vučnog i vučenog vozila na motorni pogon, ako se vuče užetom, mora da iznosi tri do pet metara, a ako se vuče pomoću krute veze može da iznosi i manje od tri metra. Ne postoji JU standard koji bliže odredjuje osobine užeta odnosno poluge za vuču. Iz ovog se vidi da ovaj deo opreme ne moraju imati ostale vrste vozila.

10. Zimska oprema

Pod zimskom opremom motornih i priključnih vozila, u smislu ovog pravilnika, podrazumevaju se pneumatici za zimsku upotrebu (M+C) na pogonskim točkovima, odnosno radijalni pneumatici na svim točkovima, ili pneumatici sa letnjim profilom ako vozilo u priboru ima lance za pogonske točkove, a pod zimskom opremom autobusa i teretnih vozila podrazumeva se još i lopata.

Na napred navedenim pneumaticima dubina šara gazećeg sloja, po obimu i širini, mora iznositi najanje 4 mm.

Na vozilima se ne smeju postavljati pneumatici sa ekserima.

U vezi sa tim, ukazujemo da nije propisan vremenski period u kojem zimska oprema mora biti deo opreme vozila, te se na osnovu toga može zaključiti da je ona uvek sastavni deo. Iako, kada se kaže zimska oprema, pod tim se, najčešće, podrazumevaju lanci za sneg, oni su obavezni samo ukoliko na naplacima nisu radijalni pneumatici i ako je na njima dubina šara gazećeg sloja manja od 4 mm. Saobraćajnim znakom “lanci za sneg” (spada u grupu znakova obaveze broj II-39) je označen deo puta na kome motorna vozila osim motocikala, moraju na pogonskim točkovima imati propaisanu zimsku opremu kada je na kolovozu sneg.

B) Prekršaji u vezi opreme vozila

Članom 192. st. 1. Zakona o osnovama bezbednosti saobraćaja na putevima propisano je da vozila u saobraćaju na putu moraju da ispunjavaju propisane uslove u pogledu dimenzija, ukupne mase i osovinskog opterećenja, kao i da imaju ispravne porpisane uredjaje i opremu.

Za postupanje suprotno navedenom, tj. kada se u vozilu ne nalazi propisana oprema, odnosno kada je ista u neispravnom stanju citiranim Zakonom propisani su sledeći prekršaji:
Član 223.

Novčanom kaznom od 60.000 do 600.000 dinara kazniće se za prekršaj preduzeće ili drugo pravno lice:

15) ako ne redi ili dozvoli da se u saobraćaju na putu uptrebljava vozilo koje nama propisane opremu ili ispravne propisane uredjaje, osim uredjaja za upravljanje, uredjaja za zaustavljanje, uredjaje za spajanje vučnog i priključnog vozila, tahografa i pneumatika;
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se novčanom kaznom od 3.000 do 30.000 dinara i odgovorno lice u preduzeću ili drugom pravnom licu.
Član 229.

Novčanom kaznom od 1.000 dinara kazniće se na licu mesta za prekršaj:

34) vozač koji u saobraćaju na putu upravlja vozilom koje nema ispravne propisane uredjaje i opremu, osim uredjaja za upravljanje, uredjaja za zaustavljanje, uredjaja za spajanje vučnog i priključnog vozila, tahografa i pneumatika;

Ako je prekršajem iz stva 1. ovog člana izazvana neposredna opasnost za drugog učesnika u saobraćaju ili prouzrokovana saobraćajna nezgoda, učinilac će se kazniti novčanom kaznom od 1.600 do 16.000 dinara.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kojim je izazvana neposredna opasnost za drugog učesnika u saobraćaju ili prouzrokovana saobraćajna nezgoda, vozaču motornog vozila može se izreći i zaštitna mera zabrane upravljanja motornim vozilom u trajanju od 30 dana do tri meseca.


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Pon, 12. 10 2009. 8:14 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Uto, 11. 7 2006. 13:13
Postovi: 10321
Lokacija: Beograd
Sta je sve zimska oprema i u kom periodu je potrebna?
A sto se tice slepanja, ja imam krutu vezu. Ubedljivo najbolje resenje oprobano vise puta. Kosta 1500din...

_________________
Devojka moze da bude sa sela, al auto mora da bude iz Nemacku!!!


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Pon, 12. 10 2009. 9:16 
OffLine
Forum Member

Pridružio se: Čet, 23. 12 2004. 16:02
Postovi: 237
Citiraj:
10. Zimska oprema

Pod zimskom opremom motornih i priključnih vozila, u smislu ovog pravilnika, podrazumevaju se pneumatici za zimsku upotrebu (M+C) na pogonskim točkovima, odnosno radijalni pneumatici na svim točkovima, ili pneumatici sa letnjim profilom ako vozilo u priboru ima lance za pogonske točkove, a pod zimskom opremom autobusa i teretnih vozila podrazumeva se još i lopata.

Na napred navedenim pneumaticima dubina šara gazećeg sloja, po obimu i širini, mora iznositi najanje 4 mm.

Na vozilima se ne smeju postavljati pneumatici sa ekserima.


Ne pise stvarno kad je neophodna. Trebalo bi definisati recimo od 1. novembra do 1. aprila.


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Pon, 12. 10 2009. 11:05 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Sub, 09. 2 2008. 2:35
Postovi: 1220
Lokacija: Beograd
trojanac je napisao:
5. klinasti podmetači;


Za točkove? Ne piše koliko komada... mora biti bar dva. :) U redu za teretna vozila, ali ko će to da nosi u kolima...

_________________
Onamo, 'namo!


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Pon, 12. 10 2009. 11:10 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Sre, 27. 10 2004. 14:30
Postovi: 5361
Lokacija: BGD
Ja imam te podmetace... jes oprema u Toyoti bila nula al imala je sve propisano... i sajlu, i podmetace, i kompletan alat...

A za grad verovatno nece biti potrebna zimska oprema, a i nisu naveli kakva i u kojim uslovima.


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Pon, 12. 10 2009. 11:13 
OffLine
Forum Member

Pridružio se: Čet, 23. 12 2004. 16:02
Postovi: 237
Citiraj:
5. Klinasti podmetači

U motornim i priključnim vozilima, čija najveća dozvoljena masa prelazi 5t moraju postojati dva klinasta podmetača, na vidnom mestu, tako da ih vozač može, po potrebi, koristiti.


Lepo pise, iznad 5 tona.


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Pon, 12. 10 2009. 12:33 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Pet, 12. 10 2007. 2:32
Postovi: 7900
Lokacija: Novi Sad
Garaža: VW Caddy 1.9TDI, 207 1.4hdi
Naravno da podmetaci ne vaze za putnicka vozila.
Inace od opreme sve imam, osim sajle za vucu, tako da je mogao Zakon sto se tog dela tice da stupi na snagu jos pre par godina. Samo da nije ovog za brzinu na otvorenom putu, ne bih se uopste sekirao.

Nadam se da su predvideli u Zakonu-tj. nekom uredbom, da ce se kaznjavati oni koji ne ociste svoj auto od snega pa voze sa metar snega na krovu i haubi. :twisted:


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Pon, 12. 10 2009. 13:04 
OffLine
New Member

Pridružio se: Pet, 05. 11 2004. 12:27
Postovi: 62
Lokacija: Beograd
trojanac je napisao:
2. Aparat za gašenje požara
U motornim vozilima, osim u putničkim automobilima kojima se ne vrši javni prevoz lica u saobraćaju na putevima, motociklima, motornim vozilima na tri točka i traktorima, mora postojati aparat za gašenje požara i biti postavljen na vidnom mestu tako da se u slučaju opasnosti može upotrebiti.

Sta su automobili kojima se ne vrši javni prevoz lica u saobraćaju na putevima?
Da li su to privatni automobili, za razliku od taksija i sl?
Ako jesu onda PP aparat nije obavezan.


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Pon, 12. 10 2009. 13:13 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Sre, 27. 10 2004. 14:30
Postovi: 5361
Lokacija: BGD
To su putnicki automobili, znaci nije obavezan PP aparat.


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Pon, 12. 10 2009. 13:23 
OffLine
New Member

Pridružio se: Pet, 28. 8 2009. 17:20
Postovi: 19
Bice sigurno problema oko rezervnog tocka za novija vozila

Vecina novijih BMW-a nema ni rezervni tocak ni "repair kit", niti mesto da se doda rezervni tocak kao opcija, vec samo Run Flat Tyres. Kod Volvo-a se npr. dobija "repair kit", osim ako se ne doplati za rezervni tocak. U EU ovo nije problem, ne znam kako ce se zakon primeniti kod nas.


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Pon, 12. 10 2009. 13:31 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Sre, 27. 10 2004. 14:30
Postovi: 5361
Lokacija: BGD
A tek sa LED svetlima... mislim zamisli u nekoj nedodjiji te zaustavi pandur i ne radi ti recimo jedno LED pozadi... i sta, placas kaznu jer nemas rezervu?


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Pon, 12. 10 2009. 13:37 
OffLine
Forum Member

Pridružio se: Uto, 12. 2 2008. 9:44
Postovi: 12834
Lokacija: Beograd
Garaža: VW Passat B 5.5 1.8 T
Dobro, nije ni Xenon predviđen za samostalnu zamenu, već samo odlazak u servis...
Ma vidite da ni neće biti novog ZOBS... Kakva pišijada od države...
Kad bi makar taj tehnički pregled uradili kako treba, i poštovanje ograničenja, situacija bi bila neuporedivo bolja

_________________
Slika


Kad porastem hoću da budem atomski sat!


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Pon, 12. 10 2009. 13:47 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Sre, 27. 10 2004. 14:30
Postovi: 5361
Lokacija: BGD
Ma samo da se sprovodi postojeci zakon kako treba, nista drugo.


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 776 Posta ]  Idi na stranicu 1, 2, 3, 4, 5 ... 52  Sledeća

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu
Ne možete slati prikačene fajlove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
POWERED_BY
Prevod - www.CyberCom.rs

www.vrelegume.rs