Vrele gume

Forum internet izdanja časopisa za automobilizam, motociklizam i nautiku
Danas je Sre, 27. 8 2014. 12:50

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 24 Posta ]  Idi na stranicu 1, 2  Sledeća
Autoru Poruka
PostPoslato: Sre, 26. 1 2011. 14:45 
OffLine
New Member

Pridružio se: Sre, 26. 1 2011. 14:11
Postovi: 15
Garaža: Toyota Yaris 1.0 VVT-I Restyli
Pozdarv svima ! U skorije vreme treba da kupim auto,koji bi uglavnom bio vozen po gradu. Izbor je pao na ova dva automobila: Peugeot 206 1.4hdi ili Fiat Punto 1.3 mjt. Raspolazem sa 4000-4300e. Zanimaju me vasa misljenja,saveti o ovim automobilima,servisu,koji je laksi za odrzavanje. U napred hvala.


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Sre, 26. 1 2011. 15:08 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Pon, 07. 7 2008. 8:39
Postovi: 3464
Lokacija: B. Palanka
Garaža: Opel Astra H 1.9cdti
http://auto.blog.rs/blog/auto/noviteti/ ... troen-nemo


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Sre, 26. 1 2011. 15:41 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Sre, 06. 1 2010. 5:39
Postovi: 4803
Lokacija: BG
Garaža: Fiat Punto Mk2B 1.3 Multijet
1.3 multijet:
- potrosnja na magistrali, po propisu, sa prosecnom brzinom od 50-55km/h iznosi 3-3.5L/100km
- potrosnja po gradu:
- prosecna brzina 18-22km/h do 5.5L/100km
- prosecna brzina 25-28km/h 5L/100km
- u neovlascenom servisu:
- mali servis 60-65e,
- veliki servis 300-350e
- prednji diskovi i plocice oko 100e
- guma po fabrickoj dimenziji 185/60/R14:
- GY 50-55e/kom,
- Tigar 40-45e/kom,
- zimska Fulda KM3 45e/kom
- puno otpada u SA, jako povoljni :D
- nema plivajuci zamajac [jeftiniji set kvacila]

Mana: svi iz uvoza su presli ihahaj, skunuta im je kilometraza sa 250-350 000km na naivnih 90-120000km. :oops:
Kad ga uzmes, planiraj veliki servis, bar 2 gume, i jos neku sitnicu.
Zato su toliko jeftini.

Za 206 ne znam detalje, ali sam siguran da je sam motor u Puntu bolji. [yesss]


edit*
Nema fabrickih gresaka-boljki sa turbinom, diznama, pumpom visokog pritiska.
Nesto od ovog treba remontovati ako se za tim pokaze potreba, sto je najcesce na velikoj kilometrazi.
Okvirne cene: remont turbine 250e, remont pumpe visokog pritiska 120-150e, ciscenje dizni 300-400e.

Znaj da Punto ima fabricku boljku sa servom pnesto noviji imaju manju].
Cene variraju zavisno sta je uzrok problema:
- senzor pozicije volana 250e
- motor serva 50e

Fiata mozes preko epera proveriti na osnovu broja saisje/motora, cisto da vidis da li se sve slaze. :)


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Sre, 26. 1 2011. 16:12 
OffLine
Forum Member

Pridružio se: Ned, 30. 12 2007. 18:23
Postovi: 2777
Za te pare mislim da ćeš i boljeg i novijeg Punta naći, u odnosu na 206. Jedino što 206 bolje drži cenu. Izgled je stvar ukusa, npr. Puntu sa sporting detaljima, po meni, 206 ne može ni da prismrdi.

Što se tiče redovnih servisa, može jeftinije da se prodje nego što je Steva napisao, a za veliki servis stvarno ne znam, mada u servisu gde sam ja radio veliki servis na Zastavi 10 1.2 je sa sve delovima i rukama (+ sam još neke delove menjao koji su potrošni) ispao oko 14000 dinara. Tako da verovatno za tog malog dizelaša ne bi trebalo da predje 200€ sve zajedno.

_________________



Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Sre, 26. 1 2011. 16:23 
OffLine
New Member

Pridružio se: Sre, 26. 1 2011. 14:11
Postovi: 15
Garaža: Toyota Yaris 1.0 VVT-I Restyli
steva_anya - hvala na lepom opisu za punta,kilometraza mi je najveci problem sto se njega tice. Punto sa 1.3mjt motorom sa nekom pristojnom kilometrazom nije cak ni preko jeftin. Cini mi se da 206 sa 1.4hdi. motorom mogu naci sa manjom km. i citao sam po raznim forumima ljudi koji voze kola sa 1.4hdi su poprilicno zadovoljni uz redovan servis,a na par mesta sam nasao i cenu servisa(za 206 1.4 hdi) i u sustini ista ko za punta(veliki broj 206-ca je prodat i dosta polovnih delova mogu da rese skuplje popravke).


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Sre, 26. 1 2011. 17:37 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Sre, 06. 1 2010. 5:39
Postovi: 4803
Lokacija: BG
Garaža: Fiat Punto Mk2B 1.3 Multijet
@ aleksandar: cena malog servisa koju sam naveo podrazumeva zamenu 4 filtera, Selenia ful sintetika ulje, i ruke majstora. Racunaj da moze za 10e manje ako sam radis.
Uz to, svaki drugi mali servis je 10e povoljniji zbog zamene filtera goriva na svakom drugom servisu.
Mada, to su minimalne razlike.

Veliki servis na mjet-u tesko moze ispod 300e.
Pogledaj/te samo cene recimo na sajtu AP Sporta svega potrebnog za veliki servis.
A bolji servisi [poput Goranovog i Ivanovog sa Altine, Mikijevog sa Vidikovca] ne rade to ispod te cifre.

Jedan od problema sa "informacijama o cenama" je i to sto za neke majstore veliki servis podrazumeva zamenu pumpe za vodu, a za neke ne. [samo to moze da utice minimum 50e na ukupnu cenu].

@ Sasa9: ovo sto sam ti napisao je sve tacno, posto imam Punta sa tim motorom vec godinu dana.
Probaj da nadjes neki kupljen u Srbiji, sa pravom kilometrazom.
Ja sam uspeo tako. :)

Dajem desnu ruku da ni jedan Putno mjet nije usao u Srbiju sa manje od 250000km!
Ili je usao u delovima! :lol:
Ako budes gledao po manjim-vecim placevima, veruj mi, naslusaces se svakakvih prica od gospode uvoznika-preprodavaca-trgovaca ...
Njima je cilj da kupe jeftino, prodaju za sto vise, a da li ces ti kroz mesec-dva uloziti 1e, ili 100e, ili 1000e, njih nije briga. Uz to nemas nikakvu garanciju [da je imas, bili bi skuplji], i svodi se na srecu i strpljenje ...
Na zalost je tako.

Ali imaju ljudi i pozitivna iskustva sa tim uvezenim.
Bitno je uraditi dobar pregled [kanal, dijagnostika, eper].
Mjet motor "gazi" i po 400-500 hiljada uz adekvatno odrzavanje, pa se ne treba plastiti njegove kilometraze, ali prosto, nije svejedno, i nije isti osecaj voziti auto sa +250 ili pravih 100 hiljada km.

Sretno!

[smilie=party0005.gif]


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Sre, 26. 1 2011. 20:22 
OffLine
New Member

Pridružio se: Sre, 26. 1 2011. 14:11
Postovi: 15
Garaža: Toyota Yaris 1.0 VVT-I Restyli
Najveci problem mi i jeste sto ne mogu da nadjem punta da je kupljen kod nas ili bar da znam da je kilometraza kolko tolko tacna,zato sam i uzeo u obzir 206-cu jer sam nasao par komada sa poprilicno istinitom km.


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Čet, 27. 1 2011. 3:14 
OffLine
Forum Member

Pridružio se: Uto, 06. 1 2009. 14:32
Postovi: 1213
Lokacija: Manchester
Garaža: Ferrari 458 Italia
oba motora su odlicna, tako da ne mozes da pogresis u izboru. Kupi onaj auto koji je generalno u boljem stanju(motor, kilometraza, enterijer, limarija itd). Ako mozes odvezi kod istog majstora na proveru kola izmedju kojih se budes dvoumio, pa neka ti on kaze koji je po njemu bolji. Sve najbolje u daljoj kupovini [smilie=sign0201.gif]


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Čet, 27. 1 2011. 10:26 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Čet, 19. 8 2010. 20:07
Postovi: 464
Lokacija: Novi Sad
Garaža: Toyota RAV4 D4D,Suzuki B-King
Stevo ne znam razlog zasto pricas takve gluposti oko kilometraze! Zar ti ne shvatas da je to mali gradski automobil i da se moze naci sa pristojnom kilometrazom?
Onda i ti izgleda vozis auto sa preko 250 km kad tako pricas!
Koliko li su onda po tebi presli Pasati,Lagune i ostali veliki automobili koji su pravljeni za putovanje? Milion? :lol:
Punto je prostraniji od 206 i ako ste vislji od 180 cm racunajte na obaveznu overu glave na stub prilikom ulaska kod 206 koji uzgred ima dobar motor ali kom samo filter goriva kosta preko 3000 din i kom jedna dizna kosta oko 600 eura. :shock:
Ja nikako nisam mogao da svarim rad menjaca na 206 koji opet s druge strane ima bolju upravljivost od Punta.
Sve u svemu meni je drazi Punto jer je sigurno jeftiniji za odrzavanje i ima bolji motor mada kod Punta ne treba bezati ni od 1,2 8V motora jer je tek taj jeftin za odrzavanje a potrosnja mu je veoma niska 5-7L a veliki servis je 8000 din. plus sto ga mozes uzeti jeftinije od M-Jeta.

_________________
Covek u zivotu uvek treba da se pruzi onoliko koliko je dugacak!


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Čet, 27. 1 2011. 11:31 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Sre, 06. 1 2010. 5:39
Postovi: 4803
Lokacija: BG
Garaža: Fiat Punto Mk2B 1.3 Multijet
Imam prava da napisem ono sto sam i video i cuo: sa raznih placeva iz BG i NS, od prijatelja brata koji se bavi spedicijom i koga posao dovodi u kontakt sa tim ljudima, kao i iskustva ljudi sa raznih foruma.

Nije da nema mjet-a iz uvoza sa pravih 90-120000km, ali je to ovde zaista, zaista retko!

Pasati i sl, su presli i po +300000km.
Pitaj daga81 sa foruma. :)
Naravno ne svi, ali vecina.

Ne-ne, ja vozim mjet-a kupljenog u Delti. Ja sam drugi vlasnik, kupio sam ga sa 97000km! Sve provereno! [yesss] [smilie=character0182.gif]


* edit

Obojica imamo svoja misljenja, neka se svako drzi svog, cisto da momku ne bunimo temu za kupovinu [smilie=character0182.gif] ! [pijemo]


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Čet, 27. 1 2011. 11:52 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Pet, 06. 2 2009. 21:39
Postovi: 7273
Dule 021 je napisao:
Punto je prostraniji od 206 i ako ste vislji od 180 cm racunajte na obaveznu overu glave na stub prilikom ulaska kod 206

Ovo većim delom mogu da potvrdim jer sam imao/imam oba modela, a visok sam 190 cm. Punto ima višu kabinu i ulazak i izlazak je komotniji, nema šta. 206 ima oberenu i u krov dosta uvučenu šoferku kao i drugi noviji Pežoi što ga čini nižim od Punta. U 206 se sedi zavaljenije u odnosu na Punta. I Punto koji sam imao i 206 koji trenutno imam su trovratni što znači da je napred se voziti raskoš, pre svega zbog širokih vrata. Što se tiče overavanja glavom, navikne se. Ima čovek prirodan refleks namenjen protiv udaranja glavom po svojoj okolini, nije to baš tako. :)


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Čet, 27. 1 2011. 12:05 
OffLine
New Member

Pridružio se: Sre, 26. 1 2011. 14:11
Postovi: 15
Garaža: Toyota Yaris 1.0 VVT-I Restyli
Hvala na savetima,gleda cu da uzmem auto koji bude u boljem stanju. Raspitivao sam se malo oko tih dizni na 206-ci,jer sam cuo da su simensove a one ne mogu da se servisiraju i moraju da se kupe nove(300e.kom.). Zvao sam majstora koji servisira dizne i radi 1.4hdi motore i rekao mi je da do sad nije video simens dizne u 1.4hdi [yesss]


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Čet, 27. 1 2011. 12:11 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Pet, 21. 8 2009. 17:17
Postovi: 2920
Lokacija: JAGODINA
Garaža: Megane II ph1 1.6 16v
Nislim da su na 1.4 hdi sistem ubrizgavanja i dizne Bosch

_________________


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Čet, 27. 1 2011. 12:13 
OffLine
New Member

Pridružio se: Sre, 26. 1 2011. 14:11
Postovi: 15
Garaža: Toyota Yaris 1.0 VVT-I Restyli
SlobaNS - posto si imao/imas oba modela koji ti se cini udobnijim i laksim za voznju i da li je skuplje odrzavanje za 206-cu ?


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Čet, 27. 1 2011. 12:14 
OffLine
New Member

Pridružio se: Sre, 26. 1 2011. 14:11
Postovi: 15
Garaža: Toyota Yaris 1.0 VVT-I Restyli
djiuliju je napisao:
Nislim da su na 1.4 hdi sistem ubrizgavanja i dizne Bosch



Bosch je u pitanju,nema plivajuci zamajac,nema fap filter,dve velike brige manje tako kaze majstor :)


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 24 Posta ]  Idi na stranicu 1, 2  Sledeća

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 3 gostiju


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu
Ne možete slati prikačene fajlove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
POWERED_BY
Prevod - www.CyberCom.rs

www.vrelegume.rs