Vrele gume

Forum internet izdanja časopisa za automobilizam, motociklizam i nautiku
Danas je Čet, 24. 7 2014. 17:20

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 31 Posta ]  Idi na stranicu Prethodni  1, 2, 3  Sledeća
Autoru Poruka
 Tema posta: Re: Zadnje ogibljenje
PostPoslato: Sub, 08. 1 2011. 17:37 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Uto, 24. 1 2006. 15:54
Postovi: 17831
Lokacija: NS
Dacia ima torziju pozadi http://www.netcarshow.com/dacia/2005-logan_1.6_mpi/1600x1200/wallpaper_4d.htm.

Slika

_________________
SlikaSlika

Life is funny, skies are sunny
Bees make honey, who needs money


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Zadnje ogibljenje
PostPoslato: Sub, 08. 1 2011. 18:05 
OffLine
New Member

Pridružio se: Ned, 02. 1 2011. 16:03
Postovi: 26
Torzija, je li to potpuno zavisno oslanjanje ili polu nezavisno?
I koliko je to bitno? ...u smislu koliko nezavisno oslanjanje dize stvarno upotrebnu vrednost kola i da li stvarno to treba platiti nesto vise?


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Zadnje ogibljenje
PostPoslato: Sub, 08. 1 2011. 18:16 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Uto, 24. 1 2006. 15:54
Postovi: 17831
Lokacija: NS
Ocigledno je zavisno. Pomeranje jednog tocka neizbezno izaziva pomeranje drugog. Imas dosta objasnjeno o ogibljenjima ovde http://www.carbibles.com/suspension_bible.html.

_________________
SlikaSlika

Life is funny, skies are sunny
Bees make honey, who needs money


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Zadnje ogibljenje
PostPoslato: Sub, 08. 1 2011. 18:30 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Sub, 09. 2 2008. 2:35
Postovi: 1220
Lokacija: Beograd
dragvorl je napisao:
Ocigledno je zavisno. Pomeranje jednog tocka neizbezno izaziva pomeranje drugog. Imas dosta objasnjeno o ogibljenjima ovde http://www.carbibles.com/suspension_bible.html.


Hm... ovde ga svrstavaju u polu-nezavisno:
http://www.autozine.org/technical_schoo ... nsion1.htm
(kliknite dva puta na Continue, torsion beam je na trećoj strani).

_________________
Onamo, 'namo!


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Zadnje ogibljenje
PostPoslato: Sub, 08. 1 2011. 18:41 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Uto, 24. 1 2006. 15:54
Postovi: 17831
Lokacija: NS
Nisam znao da postoji polunezavisno ogibljenje, ali ajd...inace je dobar sajt, mada ne previse opsiran.

_________________
SlikaSlika

Life is funny, skies are sunny
Bees make honey, who needs money


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Zadnje ogibljenje
PostPoslato: Sub, 08. 1 2011. 18:51 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Uto, 10. 2 2009. 23:15
Postovi: 2227
Lokacija: Beograd
Garaža: Ford Focus
kolika uzaludna filozofija...
Momak ako si u prilici da kupis nov ili polovan automobil sa multilinkom..kupi jer ces imati udobniji i stabilniji auto...a to znaci od golf klase pa na vise!
Torzija nije lose resenje ali nema sanse da ti auto bude udobniji i stabilniji sa njom nego sa multilinkom.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Zadnje ogibljenje
PostPoslato: Sub, 08. 1 2011. 19:13 
OffLine
Moderator

Pridružio se: Sre, 13. 7 2005. 16:21
Postovi: 6624
Lokacija: Sabac
Garaža: Trnutno idem peske :)
torzija je poluzavisno vesanje...karakterise ga cinjenica da zadnjo tockovi su smaknuti...Najbolje cete to videti na renaultu 4, jedan tocak je blize vratima od drugog.... :D :D :D

_________________



Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Zadnje ogibljenje
PostPoslato: Sub, 08. 1 2011. 19:14 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Pet, 19. 11 2010. 15:56
Postovi: 1007
Potpuno nezavisno vešanje nikada nije pogodno. Naravno problem se rešava poprečnim stabilizatorom, ili narodski rečeno balans štanglom. Balans štangla daje potrebnu zavisnost između elastične deformacije leve i desne opruge i delom vrši uravnoteženje između nejednakog rada na vešanju levog i desnog točka. Znači uvek je povoljno u nekoj meri imati zavisnost oscilovanja levog i desnog točka na osovini. Znači ozbiljan multilink uvek mora imati i balans štanglu.
Dačija ima pozadi takzvano H vešanje, koje je najrasprostranjenije u autoindustriji(ime je nastalo zato što vešanje izgleda u obliku slova H). Neki pogrešno zovu ovakvo vešanje torzionom osovinom, što naravno nije tačno. Sastoji se od dve podužne traverzne-vođice na kojima su fiksirani rukavci točkova a koje su zavarene za poprečni nosač, koji je istovremeno i balans štangla, torziono opterećena, pa je zato pogrešno zovu i torzionom osovinom.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Zadnje ogibljenje
PostPoslato: Sub, 08. 1 2011. 19:21 
OffLine
Forum Member

Pridružio se: Sre, 12. 3 2008. 23:48
Postovi: 2251
zex je napisao:
torzija je poluzavisno vesanje...karakterise ga cinjenica da zadnjo tockovi su smaknuti...Najbolje cete to videti na renaultu 4, jedan tocak je blize vratima od drugog.... :D :D :D
Pa to je samo kod četvorke

_________________
Peticija za Moonrua i Ogija......


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Zadnje ogibljenje
PostPoslato: Sub, 08. 1 2011. 19:23 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Pet, 19. 11 2010. 15:56
Postovi: 1007
zex je napisao:
torzija je poluzavisno vesanje...karakterise ga cinjenica da zadnjo tockovi su smaknuti...Najbolje cete to videti na renaultu 4, jedan tocak je blize vratima od drugog.... :D :D :D

R4 ima redak primer smaknutih torzionih opruga a koje izazivaju nejednako međuosovinsko rastojanje leve i desne strane. I torzija je potpuno nezavisno vešanje.
Svi drugi renoi imaju drugačije i bolje rešenje R5,9,11,19, clio1... kao i pežoi 205,206,106,306... a to znači potpuno normalnu i simetričnu geometriju.
Za brzu vožnju malih automobila, i asfalt, nema boljeg vešanja od reno-pežo torzija. na zalost cena i problemi (posebno kod pežoa) su ih istisnuli i zamenjene su H vešanjem. Prvo je to reno uradio sa modelom clio2 a pežo je prvi put u pežou 307 napravio izmenu.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Zadnje ogibljenje
PostPoslato: Sub, 08. 1 2011. 19:26 
OffLine
Moderator

Pridružio se: Sre, 13. 7 2005. 16:21
Postovi: 6624
Lokacija: Sabac
Garaža: Trnutno idem peske :)
to sam napomenuo cisto fazona radi.... :D

_________________



Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Zadnje ogibljenje
PostPoslato: Sub, 08. 1 2011. 19:31 
OffLine
Forum Member

Pridružio se: Sre, 12. 3 2008. 23:48
Postovi: 2251
Da torija je bog i batina za ležanje, podesiš kako ti odgovara

_________________
Peticija za Moonrua i Ogija......


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Zadnje ogibljenje
PostPoslato: Sub, 08. 1 2011. 19:59 
OffLine
Forum Member

Pridružio se: Uto, 12. 2 2008. 9:44
Postovi: 12834
Lokacija: Beograd
Garaža: VW Passat B 5.5 1.8 T
Na Renou 4 torzije su mi uvek nekako škripale, pa je vožnja bila definitivno pesma :D

_________________
Slika


Kad porastem hoću da budem atomski sat!


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Zadnje ogibljenje
PostPoslato: Sub, 08. 1 2011. 22:39 
OffLine
New Member

Pridružio se: Ned, 02. 1 2011. 16:03
Postovi: 26
zex je napisao:
torzija je poluzavisno vesanje...karakterise ga cinjenica da zadnjo tockovi su smaknuti...Najbolje cete to videti na renaultu 4, jedan tocak je blize vratima od drugog.... :D :D :D

Koliko razumem, Reno4 zbog toga ne moze na valjke da mu se mere zadnje kocione sile?
I osim Reno4 nijedan drugi auto nema tako smaknute osovine zadnjih tockova?
Mange je napisao:
...Za brzu vožnju malih automobila, i asfalt, nema boljeg vešanja od reno-pežo torzija. na zalost cena i problemi (posebno kod pežoa) su ih istisnuli i zamenjene su H vešanjem. Prvo je to reno uradio sa modelom clio2 a pežo je prvi put u pežou 307 napravio izmenu.

RS TEAM je napisao:
Da torzija je bog i batina za ležanje, podesiš kako ti odgovara

Na jednom hrvatskom auto-forumu, ako auto nema nazad multilink ne valja nista, tj kada ispadne da neki auto ima pozadi "torziju" (npr Megane 3) oni ga ispljuju samo tako! Vi ovde kazete da je "torzija najbolja"? Da li dobro razumem da je torzija kod Megana3 bolja od multilinka kod Golf6 ili Focus-a u smislu lezanja pri vecim brzinama, ulaska u krivine, tj cuvene fraze "voznje po sinama"...?


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Zadnje ogibljenje
PostPoslato: Sub, 08. 1 2011. 23:06 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Pet, 19. 11 2010. 15:56
Postovi: 1007
Ni megan 2 nije imao torziju a kamoli megan 3. I jedan i drugi imaju H vešanje pozadi. Zadnji megan sa torzijom je bio megan 1.
Mnogo više za držanje je bitno tip, hod i tvrdoća opruga i amortizera, kao i njihov položaj na vešanju nego baš tip vešanja. Visoko postavljene opruge i amortizeri nikada ne drže dobro. I udobnost i držanje ne idu zajdno i praktično su na suprotnim stranama.


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 31 Posta ]  Idi na stranicu Prethodni  1, 2, 3  Sledeća

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 3 gostiju


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu
Ne možete slati prikačene fajlove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
POWERED_BY
Prevod - www.CyberCom.rs

www.vrelegume.rs