Vrele gume

Forum internet izdanja časopisa za automobilizam, motociklizam i nautiku
Danas je Pet, 19. 9 2014. 19:51

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 75 Posta ]  Idi na stranicu Prethodni  1, 2, 3, 4, 5  Sledeća
Autoru Poruka
PostPoslato: Sub, 18. 2 2012. 1:23 
OffLine
Forum Member

Pridružio se: Sub, 14. 5 2011. 13:34
Postovi: 503
Ja vozim uglavnom automatike i evo nekoliko bitnih saveta:

- Naravno, redovno servisiranje po propisanim fabrickim normama uz originalne delove i ulja...
- Nikada na semaforu ne izbacujte u N pa ponovo vracate u D sto dosta vozaca ima obicaj da radi misleci da tako rasterecuje motor i menjac dok stoje a ustvari prave stetu zato sto elektronika to sve sama odradjuje a ovako njakaju spojnicu bezveze
- Kada prebacujete iz D u R ili obratno, uvek se prvo totalno zaustavite pa prvo prebacite u N i sacekate sekundu pa tek onda u R, nikako direktno naglim pokretom.
- Prilikom parkiranja OBAVEZNO uvek prvo podgnite ili aktivirajte rucnu kocnicu a tek onda u P i gasenje motora.
Zato sto prilikom parkiranja na nagibu ako se prvo ne podigne rucna kocnica cela inercija automobila ce biti oslonjena na zupcanike automatskog menjaca (isto kao kada manuel ostavimo u brzini da ne ode) ali najveci problem dolazi kada se auto startuje a posto automatik nema kvacilo onda je prebacivanje iz P u D sok za menjac i to vozac jasno moze da cuje i oseti kako zupcanici grubo stradaju prilikom takvih starovanja.
- Manuelno koriscenje automatskih menjaca svesti na minimum i u slucaju nuzde (komande na volanu), kao i koriscenje kick down funkcije.


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Sub, 18. 2 2012. 11:39 
OffLine
Forum Member

Pridružio se: Pon, 02. 1 2012. 17:53
Postovi: 298
Garaža: Peugeot 407 RS
Dodao bi i da su automatski menjaci malo problematicni za slepovanje u slucaju kvara. Za razliku od obicnih manualnih menjaca, automatici zahtevaju da motor radi dok ga slepujemo zbog podmazivanje i hladjenje sklopa, i nikako se ne sme slepovati u N vec samo iskljucivo u D. Najcesce modeli sa automatskim menjacem moraju da se natovare na kamion slep-sluzbe kako bi mogao da se otera do radionice.

_________________
Peugeot 407 RS 2.0 DOHC 132Kw
Kymco Zing 125cc


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Sub, 18. 2 2012. 11:56 
OffLine
Forum Member

Pridružio se: Sub, 14. 5 2011. 13:34
Postovi: 503
E vidis to nisam znao, mada se nikada nisam ni slepao.


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Sub, 18. 2 2012. 12:12 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Sub, 12. 7 2008. 20:08
Postovi: 1583
Lokacija: Novi Sad
a kako ce se slepovati, ako je blokiran menjac, a ne mozes ga ubaciti u N. ILi kako da ga slepas, ako ne mozes da startujes motor, isto prebacis u d...


Kako sve to izgleda na novim bmw menajcima, gde je samo digitalno prebacivanje, a rucica je u istom polozaju... tek to kako se slepa [smilie=mad0270.gif]


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Sub, 18. 2 2012. 19:21 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Uto, 24. 1 2006. 15:54
Postovi: 17831
Lokacija: NS
Nije nista problem kod tih menjaca na BMW, ima sajlu koja izbaci menjac u ogovarajuci polozaj, tj. izbaci ga iz Parking polozaja. U svim uputstvima sto sam gledao pise da se slepa u N, doduse sa ugasenim motorom, a sa upaljenim motorom ne znam koliko je opet pametno slepati da ne bi elektronika poludela jer se zbuni zbog ulaznih vrednosti (tok snage promenjen). Najpametnije ne NE SLEPATI automatik, i ako bilo kako moze izbegavajte to, neko je vec pomenuo, zbog nedostatka podmazivanja. U nekim uputstvima pise da moze, ali gledajte da izbegavate. Range Rover na primer ima fino odradjeno da se diferencijal postavi u neutralni polozaj i bez problema se slepa jer se snaga sa kardana ne prenosi na menjac. Mene bi vise zabrinulo ako se isprazni aku na nekom tako autu koji ima automatsku blokadu volana cim se izvuce kljuc, a cini mi se da bez struje tesko ide odblokiranje.

Prestigebd je napisao:
Mercedes ima caku da kada se zaustavis na semaforu malo jace zakucas kocnicu auto stoji iako je u D, cak ti dozvoljava i blago turiranje pre nego sto krene.

Dok je kod Smatra automatski menjac resen tako da cim stanes on automatski izbacuje iz pogona iako je u D, tako da se nista nece dogoditi i ako odpustis kocnicu auto nece krenuti, svaki put prilikom zaustavljanja potrebno je dodati gas da bi krenuo odnosno ukljucio pogon...

Takozvana declutching funkcija na novijim automaticima prepoznaje situaciju kada je auto u D i stoji malo duze (npr. semafor) i automatski skoro skroz (skoro, zato sto se lamele ipak malo dodiruju da bi imao bolji start) pusti kvacila i menjac nije "zategnut", ova funkcija stedi nesto goriva i smanjuje temperaturu menjaca. Takcno se oseti recimo kada se povuce rucna i odpusti kako vise zateze nego kada se drzi kocinica duze pa se otpusti. A Smart ima automatizovani manuelni menjac sa automatskom funkcijom, ali to je ta ista logika.

Prestigebd je napisao:
- Kada prebacujete iz D u R ili obratno, uvek se prvo totalno zaustavite pa prvo prebacite u N i sacekate sekundu pa tek onda u R, nikako direktno naglim pokretom.

Moram ovde samo nesto da dodam. Rucice su uglavnom resene da mehanizam dozvoljava prebacivanje direktno iz R u D, jednim potezom, obratno ne vazi. Ono sto treba izbegavati je brzo prebacivane i stiskanje gasa pre nego sto menjac zategne, tj. hidraulika odradi komandu. Ako se doda gas pre nego sto zategne, motor ce razviti veci moment i kada kvacila ukopcaju doci ce do naglog udara sto svakako ima posledice po stanje menjaca.

_________________
SlikaSlika

Life is funny, skies are sunny
Bees make honey, who needs money


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Ned, 19. 2 2012. 14:46 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Uto, 24. 1 2006. 15:54
Postovi: 17831
Lokacija: NS
Zaboravio sam da postavim screenove iz uputstava.


Prikačeni fajlovi:
Untitled2.jpg
Untitled2.jpg [ 255.64 KiB | Pogledano 4227 puta ]
Untitled1.jpg
Untitled1.jpg [ 224.84 KiB | Pogledano 4227 puta ]
Untitled.jpg
Untitled.jpg [ 127.25 KiB | Pogledano 4227 puta ]

_________________
SlikaSlika

Life is funny, skies are sunny
Bees make honey, who needs money
Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Sre, 22. 2 2012. 2:09 
OffLine
New Member

Pridružio se: Sre, 22. 2 2012. 1:39
Postovi: 5
kada sam vec nasao ovu temu da se i ja prikljucim...nov sam na forumu zovem se dragan i vozim kadet suzu sa automstskim menjacem...ja imam problem sa menjacem jer kada treba da precaci przinu cije je jak tresak nesto opasno lupi skoro da mi se kontrolna tabla trese,a kada mu malo pustim tj smanjm gas pre da on prebaci brzinu onda je sve ok i nema lupanja,proveracao sam ulje u menjacu i na maximumu je ne znam ucemu je problem a vozim ga tako sto mu malo smanjim gas i kad prebaci opet dam gas dok ne dodje vreme da prebaci u sledecu brzinu


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Čet, 23. 2 2012. 0:16 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Uto, 24. 1 2006. 15:54
Postovi: 17831
Lokacija: NS
Mislim da te necu obradovati, ali izgleda da imas ozbiljniji problem sa menjacem, da li je komandna ploca, centrifugalni regulator ili nesto trece, ili sve to zajedno, ali ti menjaci su vec odradili svoj eksploatacioni vek i uglavnom su zreli za potpuni remont, koji se u kvalitetnoj izvedbi uglavnom ne isplati. Sto se ulja tice (Dexron II), ono ne samo da mora da bude na odgovarajucem nivou, nego mora da se redovno menja da se naslage iz ulja ne bi talozile na elementima menjaca. Moj savet ti je da promenis ulje (i filter) ukoliko je vec zaprljano i da vozis dok ide.

_________________
SlikaSlika

Life is funny, skies are sunny
Bees make honey, who needs money


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Čet, 23. 2 2012. 1:28 
OffLine
New Member

Pridružio se: Sre, 22. 2 2012. 1:39
Postovi: 5
pa jeste da mi nisi obradovao ali opet puno hvala na pomoci...a dali mislis da bi bilo bolje nesto ako bi zamenio ulje?gde mu se nalazi taj filter i kako da ga zamenim dali mozda znas?


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Čet, 23. 2 2012. 1:36 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Uto, 24. 1 2006. 15:54
Postovi: 17831
Lokacija: NS
Ne znam konkretno na tom Opelu jer takav menjac u zivotu nisam rasklopljen video, a na novijim menjacima koji se rade za poprecno postavljene motore moze da se desi da se filter uopste i ne menja, pa ne znam. Uglavnom moguce da se na tom Opelu menja, ali ne znam ni cenu filtera ukoliko on postoji, ali definitivno bi trebalo da ga menjas ako si auto uzeo od skoro ili znas da nije nikad ili skoro menjano ulje ili filter. Samo nemoj da gajis laznu nadu da promena ulja i filtera moze da donese veliko poboljsanje, skoro sigurno da do toga nece doci. Taj menjac je kako sam rekao svoju pesmu odsvirao i presvirao ako do sad vec nije radjen.

_________________
SlikaSlika

Life is funny, skies are sunny
Bees make honey, who needs money


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Čet, 23. 2 2012. 22:29 
OffLine
New Member

Pridružio se: Sre, 22. 2 2012. 1:39
Postovi: 5
skoro sam uzeo tj letos i ne znam kada mu je ulje menjani ni sali je u opeste menjano mada ulje kao da je crno nije skroz ali tu je a niti znam dali je menjac vec servisiran...razovarao sam sa jednim covekom i on mi je rekao da ako stavim menjac u P i da probam da guram auto i probao sam doveo sam dva druga i ja stavio menjac u poziciju P i pocnemo gurati ako te pomeri nekih 3-4 cm i dalje ni makac nema ga sanese pomeriti i tada mi je taj rekao da ne mora da znaci da je to do menjaca kaze da mu je mozda potrebno samo stelovanje neko....ako se ispostavi da menjac ne valja kupijem drugi manuelni menjac i dizel motor mu ubacujem i problem resen (bar se ja nadam)


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Pet, 24. 2 2012. 2:25 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Uto, 24. 1 2006. 15:54
Postovi: 17831
Lokacija: NS
Ne kapiram sta je hteo da postigne sa guranjem u P, tu postoji samo parking mehanizam koji blokira dif. Ne znam sta ce se postici siljenjem istog. Kada stane staviti manuelni je najbolje resenje za takva vozila.

_________________
SlikaSlika

Life is funny, skies are sunny
Bees make honey, who needs money


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Ned, 26. 2 2012. 15:54 
OffLine
New Member

Pridružio se: Sre, 22. 2 2012. 1:39
Postovi: 5
pa ne kapiram i ja stvarno...a dali mozda imas neku predstavu sta bi jos moralo da se menja da bi ubacio dizel motor (TD) od astre f?planiram uzeti kompletnog stranca


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Pon, 27. 2 2012. 0:34 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Uto, 24. 1 2006. 15:54
Postovi: 17831
Lokacija: NS
Ne znam stvarno sta tacno. Zavisi i od nosaca motora, menjaca, sta je i kako pravljeno. Najrealnije je da ubacis neki motor i menjac koji idu sraf na sraf na taj auto, inace ce biti velika investicija i/ili lose odradjena.

_________________
SlikaSlika

Life is funny, skies are sunny
Bees make honey, who needs money


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Sre, 29. 2 2012. 15:43 
OffLine
New Member

Pridružio se: Pet, 12. 11 2004. 16:34
Postovi: 31
Postavicu pitanje ovde, a ako moderatori misli da treba da bude posebna tema, neka prebace.

Interesuje me sta mislite o automaticima u malim gradskim automobilima. Pre svega Opelovim iz Corse C 1.2 i Fiatovim iz Pande i Punta 1.2.
Da li je neko imao prilike da ih vozi? Kakvi su u voznji, a i potrosnja nije nebitna...
Naravno primarna upotreba je u gradu


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 75 Posta ]  Idi na stranicu Prethodni  1, 2, 3, 4, 5  Sledeća

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 3 gostiju


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu
Ne možete slati prikačene fajlove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
POWERED_BY
Prevod - www.CyberCom.rs

www.vrelegume.rs